Mensen op dit forum wel ja.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben al 41 en mensen denken altijd dat ik 16 ben...
quote:
Hier nog iemand zonder noemenswaardige baardgroei (ik scheer hooguit 1x per week). Ik ben 27, en wordt meestal 21/22 geschat. Geen ramp, want door mijn lengte en volwassen gedrag (*ahem*) heb ik (meestal) geen moeite allerlei tenten in te komen. Soms vragen ze wel eens ID bij 21+ tenten, maar ook dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:41 schreef timbob het volgende:
ik ben 26, maar kom meestal als 22 of 20 uit de poll. Niet meteen rampzalig. ik zit tenminste nog in de 20 dan.
En ik laat m'n baard groeien. ook al doe ik daar 3 weken over.
Ik kan wachten wat ik wil, maar ik krijg echt geen baard. Ik krijg een "soort van" sik, en een hele lichte snor, maar op mijn wangen komt er hier en daar een haartje door en daar moet ik het mee doen (nou, als het 10 haren zijn is het al veel...). Die optie heb ik dus niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:03 schreef Maanvis het volgende:
Op zich zijn er ergere dingen om je druk over te maken vind ik, maar als man kun je proberen er ouder uit te zien door een baard te laten staan of een iets ander kapsel aan te meten. Als vrouw is het veel makkelijker. m-niki bijvoorbeeld is blond en heeft lange haren. Als ze daar een donker kort kapsel van maakt lijkt ze meteen een stuk (5 tot 10 jaar) ouder. Ook de kleding die je draagt (minder fleurig/sjieker in het geval van vrouwen en minder merkkleding/netter in het geval van mannen) kan bijdragen dat men je uiteindelijk toch ouder gaat schatten. Tot zover mijn tips, zie maar wat je ermee doet.
Ben je dan verplicht om bijvoorbeeld als 25-jarige je ID laten zien?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
Ze kunnen hier beter de Amerikaanse regel "als je jonger dan 30 zou kunnen zijn: ID laten zien bij de aankoop van alcohol" instellen. Dan zit je ook niet met de moeilijke schatting of iemand wel 21 is en is niemand beledigd. Ik vond het in ieder geval slim bedacht
Jaquote:Op woensdag 10 december 2008 00:19 schreef Morrigan het volgende:
Ben je dan verplicht om bijvoorbeeld als 25-jarige je ID laten zien?
Ik heb altijd gevonden dat ik een babyface had totdat ik een paar jaar geleden 20kg ben aangekomen. wat gezicht betreft vind ik wel, dat ik daardoor er op vooruit ben gegaan. Ik weeg nu 78 en ben 1.78 en 24 jaar.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:17 schreef widmfan7 het volgende:
Ik ben een jongeman van 22 maar ik wordt veel jonger ingeschat. Meestal schatten mensen me een jaar of 18. Ik heb heel weinig baardgroei, ben niet al te lang en heb een beetje babyface. Ik heb hier veel last van tijdens het uitgaan en sollicitaties via school/werk. Vrouwen en mannen van 40 jaar en ouder vinden het geweldig als ze jonger worden ingeschat. Maar als jongere heeft het eigenlijk alleen maar nadelen. Je ID moeten laten zien bij bepaalde discotheken,cafe's enz. Meer mensen hier die er last van hebben in het dagelijks leven?
Tja, een uitstapje naar de fopwinkel is ook zowatquote:Op woensdag 10 december 2008 00:07 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Ik kan wachten wat ik wil, maar ik krijg echt geen baard. Ik krijg een "soort van" sik, en een hele lichte snor, maar op mijn wangen komt er hier en daar een haartje door en daar moet ik het mee doen (nou, als het 10 haren zijn is het al veel...). Die optie heb ik dus niet.
Zoals ik al zei, het is makkelijker bij vrouwen natuurlijkquote:En wat voor soort kapsel heb je nodig om oud te lijken dan? Ik zou het midden van mijn hoofd natuurlijk kaal kunnen scheren, en dan een zij over de andere zij heen kammen![]()
Lol, wat van DAT haar op mijn kin plakken??? Dan lijk ik meteen weer op Osama Bin Laden of iets in die richtingquote:Op woensdag 10 december 2008 00:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, een uitstapje naar de fopwinkel is ook zowat. Anders kun je wellicht proberen om wat haar te verplaatsen van bepaalde lichaamsdelen
.
[..]
Dus je grootste nadeel is dat je af en toe even je legitimatiebewijs moet laten zien - dat kost je, wat, 20 seconde? Wat een ramp! Hoe overleef je het! Als die kinderen in Afrika het zouden weten, zouden ze echt niet meer zo durven te klagen dat ze honger hebben. Nee werkelijk, zelfs milieuproblematiek en vergrijzing stellen niets voor bij problemen zoals het jouwe.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:17 schreef widmfan7 het volgende:
Ik ben een jongeman van 22 maar ik wordt veel jonger ingeschat. Meestal schatten mensen me een jaar of 18. Ik heb heel weinig baardgroei, ben niet al te lang en heb een beetje babyface. Ik heb hier veel last van tijdens het uitgaan en sollicitaties via school/werk. Vrouwen en mannen van 40 jaar en ouder vinden het geweldig als ze jonger worden ingeschat. Maar als jongere heeft het eigenlijk alleen maar nadelen. Je ID moeten laten zien bij bepaalde discotheken,cafe's enz. Meer mensen hier die er last van hebben in het dagelijks leven?
Nee, je mag ook zonder alcohol de winkel verlaten.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht om bijvoorbeeld als 25-jarige je ID laten zien?
TS maak je maar klaar voor nog minimaal 15 jaar ellendequote:Op dinsdag 9 december 2008 18:21 schreef BrandX het volgende:
Yeps. Ik ook. Ik ben 37 maar mensen schatten mij rustig ruim 5 jaar en soms 10 jaar jonger. In mijn werk is dat vaak toch wel lastig. Ik heb al de manco dat ik vrouw ben (komt bij ons niet veel voor) maar als je zo jong geschat wordt moet je je dus dubbel bewijzen door wat je doet.
Het probleem is dus heel herkenbaar voor me. En inderdaad, als ik straks de 40 ben gepasseerd, dan zal ik het steeds leuker gaan vinden, maar nu is het vaak toch wel lastig.
Dat verschuift het probleem toch alleen maar?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
Ze kunnen hier beter de Amerikaanse regel "als je jonger dan 30 zou kunnen zijn: ID laten zien bij de aankoop van alcohol" instellen. Dan zit je ook niet met de moeilijke schatting of iemand wel 21 is en is niemand beledigd. Ik vond het in ieder geval slim bedacht
quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:21 schreef BrandX het volgende:
Yeps. Ik ook. Ik ben 37 maar mensen schatten mij rustig ruim 5 jaar en soms 10 jaar jonger. In mijn werk is dat vaak toch wel lastig. Ik heb al de manco dat ik vrouw ben (komt bij ons niet veel voor) maar als je zo jong geschat wordt moet je je dus dubbel bewijzen door wat je doet.
Het probleem is dus heel herkenbaar voor me. En inderdaad, als ik straks de 40 ben gepasseerd, dan zal ik het steeds leuker gaan vinden, maar nu is het vaak toch wel lastig.
Hoe oud schat je mij dan?quote:Op woensdag 10 december 2008 09:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Uhm...
Niet om lullig te zijn hoor, maar ik check je fotoboek (dit bijvoorbeeld) en je ziet er echt met geen enkele mogelijkheid uit als 27.
Ik denk dat sommige vrouwen de "beleefdheids"-leeftijdonderschatting niet herkennen.
Inkoppertje : Zou ik ook zeggen als ik er zo oud uit zag als jij !quote:Op woensdag 10 december 2008 11:40 schreef Re het volgende:
leten we er geen "raad hier hoe oud ik ben" topic van maken
Is idd lastigquote:Op donderdag 11 december 2008 16:32 schreef Murmeli het volgende:
ja, herkenbaar, ook heel lang last van gehad! Was ik 21 wilden ze me bijna geen biertje meegeven. ben nu 33 en vind het niet meer zo erg als ze me 28 ofzo schatten. EN dan de beleefdheidsonderschatting meetellen en dan valt het dus wel mee. En nu is het inderdaad wel vleiend als mensen zeggen: WAT?! ben jij al 33?!?! zou je niet zeggen...
Maar wordt misschien nu wel weer lastig nu ik single ben, zal wel weer gastjes van 30- achter me aan krijgen en daar zit ik niet echt op te wachten... Maar dat zien we dan wel weer. Kan altijd met mn nette kleren gaan stappen
quote:Op donderdag 11 december 2008 16:53 schreef Logician het volgende:
[..]
Is idd lastigben ook 30+ en heb eigenlijk altijd -30 achter me aan.. alhoewel dat natuurlijk ook best lekker kan zijn
![]()
Wat?! ben jij 30+?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:53 schreef Logician het volgende:
[..]
Is idd lastigben ook 30+ en heb eigenlijk altijd -30 achter me aan.. alhoewel dat natuurlijk ook best lekker kan zijn
![]()
Ik ben 28, het is al zo erg, dat mensen van 50 opstaan in de bus voor me zodat ik kan zittenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:01 schreef WhiteLightning het volgende:
ik ben ook 30+ , kan me wel herrineren dat ik 5 jaar geleden moest legitimeren dat ik 18 was ....
die gast werdt wel even uitgelachen door de kroeg en mn vrienden.
nog even en ze vragen of je hun looprek wil lenen.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:02 schreef Sgele het volgende:
[..]
Ik ben 28, het is al zo erg, dat mensen van 50 opstaan in de bus voor me zodat ik kan zitten
ja voor even leuk, maar daarna zijn ze toch te jong denk ik (vaak)quote:Op donderdag 11 december 2008 16:53 schreef Logician het volgende:
[..]
![]()
Gast, ik heb een hele voorraad inmiddelsquote:Op donderdag 11 december 2008 17:10 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
nog even en ze vragen of je hun looprek wil lenen.
Waat? Ben jij al 30?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:53 schreef Logician het volgende:
[..]
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |