abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63884696
Ik ben een jongeman van 22 maar ik wordt veel jonger ingeschat. Meestal schatten mensen me een jaar of 18. Ik heb heel weinig baardgroei, ben niet al te lang en heb een beetje babyface. Ik heb hier veel last van tijdens het uitgaan en sollicitaties via school/werk. Vrouwen en mannen van 40 jaar en ouder vinden het geweldig als ze jonger worden ingeschat. Maar als jongere heeft het eigenlijk alleen maar nadelen. Je ID moeten laten zien bij bepaalde discotheken,cafe's enz. Meer mensen hier die er last van hebben in het dagelijks leven?
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:21:33 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_63884821
Ik word juist een een jaar of 3/4 ouder ingeschat. Hopelijk blijft dat niet altijd zo

Dus ik heb daar geen last van.. Alleen andersom
  Boks-Chick dinsdag 9 december 2008 @ 18:21:54 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63884837
Yeps. Ik ook. Ik ben 37 maar mensen schatten mij rustig ruim 5 jaar en soms 10 jaar jonger. In mijn werk is dat vaak toch wel lastig. Ik heb al de manco dat ik vrouw ben (komt bij ons niet veel voor) maar als je zo jong geschat wordt moet je je dus dubbel bewijzen door wat je doet.

Het probleem is dus heel herkenbaar voor me. En inderdaad, als ik straks de 40 ben gepasseerd, dan zal ik het steeds leuker gaan vinden, maar nu is het vaak toch wel lastig.
lolwut
pi_63885070
nah, is gewoon niet leuk hoe vaak mensen ook zeggen dat je er blij mee moet zijn enzo... (ik snap dat ook niet, alsof daardoor iets verandert )

heb het zelf ook vaak, niet dat ik m'n ID meer hoef te laten zien, maar met uitgaan trok ik wel veel jongere jongens aan (van jouw leeftijd hahaha) waar ik niet naar op zoek was (ben 32). Die schrokken zich een ongeluk als ze hoorden hoe oud ik was, sommigen bleven dan hangen, maar was eigenlijk best triest (voor mij dan hahaha beetje zo'n houding van ok, dan 'doe' ik wel even iemand van 31 en bedankt he!)

Ook in m'n werk heb ik er wel nadelen van ondervonden.. ben psycholoog en werk met jongeren op een ROC, die dan soms dachten dat ik even oud was, waardoor ik voor hen geen autoriteit op het gebied van psychologie uitstraalde (en dat is toch echt één van de meest belangrijke placebo-effecten van therapie). Ook ouders die dan meekwamen hadden in eerste instantie dan zoiets van: ok, waar is de psycholoog dan??
Door docenten wordt me gevraagd - als ik ergens op een nieuwe locatie kom - of ik de weg naar het lokaal niet weet.. heel fijn

Gelukkig ben ik innerlijk wél gewoon 32 en kan ik dat 'huh?'-gevoel bij anderen vaak wel snel wegkrijgen door wat ik te zeggen heb. Verder is het af en toe gewoon lastig, maar ach.. wat is nu af en toe op een mensenleven
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_63885076
Mijn vriend heeft dat ook, met als gevolg dat bepaalde typen homo's hem vaak erg leuk vinden Maar verder heeft hij wel een zelfverzekerde uitstraling, dat scheelt wel op de werkvloer.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63885087
Ik vind de reacties vaak ook erg vervelend. Dan vragen ze naar je leeftijd en als je het dan gezegd hebt krijg je altijd te horen 'ja hoor' en 'serieus?'. Zelfs werkgevers zie je wel eens verbaasd op kijken.
pi_63885317
Heb er zelf ook veel last van, begint nu gelukkig een beetje bij te trekken..

Ik denk ook altijd maar: later heb je er veel plezier van
Brett Holman
pi_63885877
zal wel kloppen die reacties.. kinderlijk ook om je daar nog druk om te maken .
underground forever baby
pi_63890606
Heb ik ook, een stuk of 6 maanden gelden durfde een achterlijke kassageit nog te vragen of ik wel 16 was toen ik een krat bier kocht. Ik had haar 't liefst uit haar kankerhok getrokken en direct door het raam heen geflikkerd.
pi_63891853
jep...heb hetzelfde...kben pas 23 geworden maar ik word nog vaak genoeg 16 of 18 geschat Heel irritant is dat...ook bij discotheken, kroegen etc etc vragen ze altijd om me ID. Ik ben nou eenmaal niet zo groot..maar toch is het irritant
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:41:34 #11
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_63892031
ik ben 26, maar kom meestal als 22 of 20 uit de poll. Niet meteen rampzalig. ik zit tenminste nog in de 20 dan.
En ik laat m'n baard groeien. ook al doe ik daar 3 weken over.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:44:28 #12
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_63892156
Ik ben bijna 23 én moet nog vaak genoeg m'n id laten zien. .

voor dingen waar je 16 voor moet zijn
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:56:28 #13
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_63894087
Ik heb het eerlijk gezegd andersom. ben 17 , maargoed voor de rest is het ook altijd heel vervelend dat ze aan mijn vriend vragen of ik zijn oudere zus ben

Lekker voel je je dan
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_63894127
Ik ben al 41 en mensen denken altijd dat ik 16 ben...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63894165
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben al 41 en mensen denken altijd dat ik 16 ben...
Mensen op dit forum wel ja.
pi_63894181
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:59 schreef Xeanor het volgende:

[..]

FOK houdt je jong!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63894245
Heb het ook; word 6-8 jaar jonger geschat. Als dit nog steeds zo is als ik dertig ben, dan hoor je me niet klagen hoor
I HATE MUSIC
  woensdag 10 december 2008 @ 00:03:56 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_63894267
Op zich zijn er ergere dingen om je druk over te maken vind ik, maar als man kun je proberen er ouder uit te zien door een baard te laten staan of een iets ander kapsel aan te meten. Als vrouw is het veel makkelijker. m-niki bijvoorbeeld is blond en heeft lange haren. Als ze daar een donker kort kapsel van maakt lijkt ze meteen een stuk (5 tot 10 jaar) ouder. Ook de kleding die je draagt (minder fleurig/sjieker in het geval van vrouwen en minder merkkleding/netter in het geval van mannen) kan bijdragen dat men je uiteindelijk toch ouder gaat schatten. Tot zover mijn tips, zie maar wat je ermee doet .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_63894283
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:41 schreef timbob het volgende:
ik ben 26, maar kom meestal als 22 of 20 uit de poll. Niet meteen rampzalig. ik zit tenminste nog in de 20 dan.
En ik laat m'n baard groeien. ook al doe ik daar 3 weken over.
Hier nog iemand zonder noemenswaardige baardgroei (ik scheer hooguit 1x per week). Ik ben 27, en wordt meestal 21/22 geschat. Geen ramp, want door mijn lengte en volwassen gedrag (*ahem*) heb ik (meestal) geen moeite allerlei tenten in te komen. Soms vragen ze wel eens ID bij 21+ tenten, maar ook dat valt wel mee.

Maar twee weken geleden kocht ik dus een 18+ computerspel, en vroeg de 21/22-jarige kassamiep echt heel doordringend: "oke, mag ik nu eens je even je pasje zien?". Dus ik: "huh, pasje? (geen idee waar ze het over had). "Ja, jeweetwel, om te kijken of je wel ehct 18 bent." Dus ik schoot in de lach en zei: "Meisje, ik ben 27!". Ze geloofde erg geen snars van, en drong aan. Dus ik laat mijn rijbewijs zien. Het enige wat ik daarna hoorde was: "Sorrysorrysorrysorrysorry!!!!!!".

Dat is best lullig, maar goed, ik kan het ook niet helpen. Of zal ik maar een haarimplantaat op mijn kin laten toepassen?
  woensdag 10 december 2008 @ 00:04:59 #20
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_63894285
Mij schatten ze heel vaak ouder.
Ik ben lomp, pessimistisch, heb een enorme baard, semi-lang haar en ben bot tegen pubers.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_63894341
Ze kunnen hier beter de Amerikaanse regel "als je jonger dan 30 zou kunnen zijn: ID laten zien bij de aankoop van alcohol" instellen. Dan zit je ook niet met de moeilijke schatting of iemand wel 21 is en is niemand beledigd. Ik vond het in ieder geval slim bedacht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63894344
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:03 schreef Maanvis het volgende:
Op zich zijn er ergere dingen om je druk over te maken vind ik, maar als man kun je proberen er ouder uit te zien door een baard te laten staan of een iets ander kapsel aan te meten. Als vrouw is het veel makkelijker. m-niki bijvoorbeeld is blond en heeft lange haren. Als ze daar een donker kort kapsel van maakt lijkt ze meteen een stuk (5 tot 10 jaar) ouder. Ook de kleding die je draagt (minder fleurig/sjieker in het geval van vrouwen en minder merkkleding/netter in het geval van mannen) kan bijdragen dat men je uiteindelijk toch ouder gaat schatten. Tot zover mijn tips, zie maar wat je ermee doet .
Ik kan wachten wat ik wil, maar ik krijg echt geen baard. Ik krijg een "soort van" sik, en een hele lichte snor, maar op mijn wangen komt er hier en daar een haartje door en daar moet ik het mee doen (nou, als het 10 haren zijn is het al veel...). Die optie heb ik dus niet.

En wat voor soort kapsel heb je nodig om oud te lijken dan? Ik zou het midden van mijn hoofd natuurlijk kaal kunnen scheren, en dan een zij over de andere zij heen kammen
pi_63894615
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
Ze kunnen hier beter de Amerikaanse regel "als je jonger dan 30 zou kunnen zijn: ID laten zien bij de aankoop van alcohol" instellen. Dan zit je ook niet met de moeilijke schatting of iemand wel 21 is en is niemand beledigd. Ik vond het in ieder geval slim bedacht
Ben je dan verplicht om bijvoorbeeld als 25-jarige je ID laten zien?
ROBODEMONS..................|:(
pi_63894680
Ik ben ver in de dertig en word ook jonger geschat en dat vind ik nu fijn!! Toen ik 20 was werd ik 14 geschat en dat vond ik minder.
pi_63894777
Ben 21, en ze schatten mij steeds op 27 á 28. .

Geen baardgroei, bril of wat. Kort kapsel. Zelf denk ik dat ik veel negatieve dingen beleef, en dit terug te zien is in m'n gezicht.
pi_63894781
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:19 schreef Morrigan het volgende:

Ja
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63894896
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:17 schreef widmfan7 het volgende:
Ik ben een jongeman van 22 maar ik wordt veel jonger ingeschat. Meestal schatten mensen me een jaar of 18. Ik heb heel weinig baardgroei, ben niet al te lang en heb een beetje babyface. Ik heb hier veel last van tijdens het uitgaan en sollicitaties via school/werk. Vrouwen en mannen van 40 jaar en ouder vinden het geweldig als ze jonger worden ingeschat. Maar als jongere heeft het eigenlijk alleen maar nadelen. Je ID moeten laten zien bij bepaalde discotheken,cafe's enz. Meer mensen hier die er last van hebben in het dagelijks leven?
Ik heb altijd gevonden dat ik een babyface had totdat ik een paar jaar geleden 20kg ben aangekomen. wat gezicht betreft vind ik wel, dat ik daardoor er op vooruit ben gegaan. Ik weeg nu 78 en ben 1.78 en 24 jaar.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:44:30 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_63895131
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:07 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Ik kan wachten wat ik wil, maar ik krijg echt geen baard. Ik krijg een "soort van" sik, en een hele lichte snor, maar op mijn wangen komt er hier en daar een haartje door en daar moet ik het mee doen (nou, als het 10 haren zijn is het al veel...). Die optie heb ik dus niet.
Tja, een uitstapje naar de fopwinkel is ook zowat . Anders kun je wellicht proberen om wat haar te verplaatsen van bepaalde lichaamsdelen .
quote:
En wat voor soort kapsel heb je nodig om oud te lijken dan? Ik zou het midden van mijn hoofd natuurlijk kaal kunnen scheren, en dan een zij over de andere zij heen kammen
Zoals ik al zei, het is makkelijker bij vrouwen natuurlijk .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_63895499
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tja, een uitstapje naar de fopwinkel is ook zowat . Anders kun je wellicht proberen om wat haar te verplaatsen van bepaalde lichaamsdelen .
[..]
Lol, wat van DAT haar op mijn kin plakken??? Dan lijk ik meteen weer op Osama Bin Laden of iets in die richting

Ach ja, ik mag niet klagen, al trekt het wel af en toe 17-jarige breezertjes aan...

[ Bericht 3% gewijzigd door StupidByNature op 10-12-2008 01:30:16 ]
  woensdag 10 december 2008 @ 01:15:49 #30
202014 JJH
Knetter. O+
pi_63895590
Ik word altijd ouder geschat, ben nu 23 maar een collega schatte mij laatst bijna 30, lekker is dat. Zal ook wel wat met mijn lengte te maken hebben, ben altijd de grootste van de klas geweest, en ben nu al een eeuwigheid twee meter, plus een beetje breed gebouwd.

Vroeger was het wel altijd handig met stappen enzo, was soms de enige waarbij niet om legitimatie gevraagd werd, terwijl ik toen de jongste van de groep was. Trouwens twee weken geleden werd nog om min ID gevraagd bij een slijterij, dan vraag ik altijd of ze mijn ID of rijbewijs willen zien, werkt goed.
pi_63895603
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:17 schreef widmfan7 het volgende:
Dus je grootste nadeel is dat je af en toe even je legitimatiebewijs moet laten zien - dat kost je, wat, 20 seconde? Wat een ramp! Hoe overleef je het! Als die kinderen in Afrika het zouden weten, zouden ze echt niet meer zo durven te klagen dat ze honger hebben. Nee werkelijk, zelfs milieuproblematiek en vergrijzing stellen niets voor bij problemen zoals het jouwe.

Kortom: stel je niet aan, gaat vanzelf over en anders koop je een opplaksnor en -baard voor in de tussentijd.
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nee, je mag ook zonder alcohol de winkel verlaten.

Verder vond ik het zelf wel grappig toen ik 20 was, m'n bachelor net had gehaald en iemand me vroeg hoe m'n schoolexamens gegaan waren. Ik kon tenminste met zekerheid zeggen dat ze erg goed gegaan waren.
Sanity is (not) statistical
pi_63895824
ik word altijd ouder ingeschat, ik ben 20 en iedereen gokt mij 2-3 jaar ouder, dit alles zonder baargroei
pi_63897677
Ik word ook altijd te jong geschat.. soms best lastig idd

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2008 09:11:11 ]
pi_63897843
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:21 schreef BrandX het volgende:
Yeps. Ik ook. Ik ben 37 maar mensen schatten mij rustig ruim 5 jaar en soms 10 jaar jonger. In mijn werk is dat vaak toch wel lastig. Ik heb al de manco dat ik vrouw ben (komt bij ons niet veel voor) maar als je zo jong geschat wordt moet je je dus dubbel bewijzen door wat je doet.

Het probleem is dus heel herkenbaar voor me. En inderdaad, als ik straks de 40 ben gepasseerd, dan zal ik het steeds leuker gaan vinden, maar nu is het vaak toch wel lastig.
TS maak je maar klaar voor nog minimaal 15 jaar ellende
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  woensdag 10 december 2008 @ 09:24:01 #35
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63897933
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
Dat verschuift het probleem toch alleen maar?

Ikzelf heb er trouwens geen last van, maar m'n man wel. Hij is 30, maar mensen zijn altijd verbaasd als ie 2 kinderen blijkt te hebben omdat ze hem 22/23 schatten. Ook op congressen etc. van z'n werk zijn mensen altijd heel verbaasd om te horen wat zijn functie is, puur omdat ze hem veel jonger schatten.
pi_63898085
Ik werd altijd ouder geschat, maar nu is het me al regelmatig overkomen dat iemand dacht dat ik 19 was of zo (ik ben 22).
  woensdag 10 december 2008 @ 09:33:00 #37
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63898097
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:21 schreef BrandX het volgende:

Uhm...
Niet om lullig te zijn hoor, maar ik check je fotoboek (dit bijvoorbeeld) en je ziet er echt met geen enkele mogelijkheid uit als 27.
Ik denk dat sommige vrouwen de "beleefdheids"-leeftijdonderschatting niet herkennen.
zzz
pi_63898346
Ik had vroeger ook altijd het probleem dat ik jonger geschat werd, ik ben best klein, en dat scheelt ook aanzienlijk. Toen ik 21 was, was de laatste keer dat ik me moest legitimeren om sigaretten te halen.

Inmiddels zie ik er gewoon zo oud uit als ik ben, maar houding en uiterlijk spelen wel degelijk mee denk ik.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 10 december 2008 @ 09:51:50 #39
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_63898449
ik ben net 20 geworden maar meestal word ik een jaartje of 16 a 17 geschat
pi_63898569
Mij gebeurt het ook. Je titel is hartstikke waar maar niet volledig.
Tenminste, hangt van je definitie van "oud" af. Op je 22e is het misschien nog vervelend, maar over een paar jaar kijk je er al heel anders tegenaan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63898816
Ik kende een jongen, 25 jaar oud, 1.53M lang. Hij woont in Noorwegen, en daar heb je twee verschillende concerten, 18+ en 18- bij 18+ word bier geschonken, en bij 18- niet. (je moet daar 18 zijn voor bier)
Hij was het dus wel gewend om zijn ID te laten zien, maar toen kwam hij hier, en ik bestelde biertjes, ook voor hem en de barvrouw vroeg: 'hoe oud is hij?'. Ik kwam daar regelmatig, en heb uitgelegd dat hij 25 is. Ik heb het hem maar niet verteld, jonger dan 16 geschat worden is wel heel erg.
And the druids turn to stone...
pi_63899677
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:33 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Uhm...
Niet om lullig te zijn hoor, maar ik check je fotoboek (dit bijvoorbeeld) en je ziet er echt met geen enkele mogelijkheid uit als 27.
Ik denk dat sommige vrouwen de "beleefdheids"-leeftijdonderschatting niet herkennen.
Hoe oud schat je mij dan?
pi_63899736
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:43 schreef Logician het volgende:

[..]

Je vroeg het niet aan mij maar ik gok 25.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 10 december 2008 @ 10:53:53 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_63899954
Had ik vroeger ook wel last van, maar nu schatten mensen me meestal wel rond mijn leeftijd. Soms wat ouder als ik nette kleren aan heb. Daarom hou ik het ook altijd maar bij T-shirts en longsleeves
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_63900803
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. Eerder andersom, ik werd meestal te oud geschat.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 11:25:07 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63900892
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:59 schreef Xeanor het volgende:

[..]

lol
  woensdag 10 december 2008 @ 11:34:21 #47
31101 _Led_
pi_63901112
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:43 schreef Logician het volgende:

[..]

Doe eens een normale foto dan ?
zzz
  woensdag 10 december 2008 @ 11:40:05 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63901235
leten we er geen "raad hier hoe oud ik ben" topic van maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 10 december 2008 @ 11:47:16 #49
31101 _Led_
pi_63901424
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:40 schreef Re het volgende:
leten we er geen "raad hier hoe oud ik ben" topic van maken
Inkoppertje : Zou ik ook zeggen als ik er zo oud uit zag als jij !
zzz
pi_63901729
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja
En als je dan als 32-jarige eruit ziet als iemand van 25?
ROBODEMONS..................|:(
pi_63902442
Laatst vroeg een verkoper aan de deur of mijn moeder thuis was. Denk dat het ook door mijn "lengte" komt.
pi_63925897
Heb er zelf ook last van: ben 28 maar wordt regelmatig jonger ingeschat. Al vanaf mijn 25e mijn eigen koopwoning, jaar terug ofzo was er eens een jong colporteurtje dat vroeg of een van mijn ouders thuis was
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')