Hoe is je engels?quote:Op donderdag 11 december 2008 11:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dit is toch een verlaging?
quote:Op donderdag 11 december 2008 11:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oh naar hold, wat een kutzin. screw me
Waarom nog steeds met die grote bedragen, kun je 50% daarvan ook echt missen?quote:Op donderdag 11 december 2008 11:42 schreef Plux het volgende:
2000 longs op 2,14 ingekocht. Yeah, I'm a lucky boy.
Netjes hoor.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:22 schreef Lemans24 het volgende:
Unbef*ckinglievable! Mijn shorts die volgens velen verdoemd waren, hebben winst gemaakt.
Ik kwam er vanochtend achter dat ik via mijn telefoon mooi even op Binck kon kijken en tot mijn vreugde stonden de futures neutraal. Na opening vlogen de shorts bovendien in de plus en zowaar heb ik ze stomtoevallig op een koers heel dicht bij de day-high verkocht op mijn kleine telefoonschermpje!
20% winst voor the shorts from hell !![]()
Mijn weekdoel is inmiddels bereikt, dus ik ga tot maandag rustig toekijken.
quote:Eerste steunaanvragen VS stijgen sterker dan verwacht
11-12-2008 14:35:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten in de week eindigend op 6 december 2008 sterker toegenomen dan verwacht. Dit maakt het Amerikaanse ministerie van Arbeid donderdag bekend.
Het aantal aanvragen is met 58.000 gestegen naar 573.000. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden gemiddeld op een toename van 24.000 naar 533.000.
Het cijfer voor de week eindigend op 29 november werd naar boven bijgesteld naar 515.000 van de eerder gemelde 509.000 aanvragen.
Het aantal verlengde steunaanvragen steeg in de week eindigend op 29 november met 338.000 naar 4,429 miljoen. Dit is opnieuw het hoogste niveau sinds december 1982.
uhm... auwquote:Op donderdag 11 december 2008 15:02 schreef pberends het volgende:
11-12-2008 14:30:00 VS importprijzen nov -6,7%; verwachting was -6,0%
11-12-2008 14:30:00 VS importprijzen ex-petroleum nov -1,8%
11-12-2008 14:30:00 VS importprijs petroleum nov -25,8%
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 6 dec +58.000 naar 573.000
11-12-2008 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 29 nov +338.000 naar 4.429.000
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 29 nov gewijzigd naar 515.000
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 29 nov waren 509.000
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 6 dec verwachting was +24.000
11-12-2008 14:30:00 VS handelstekort okt $57,19 mrd; verwachting was tekort $52,8 mrd
11-12-2008 14:30:00 VS handelsbalans sept gewijzigd tot tekort $56,56 mrd van tekort $56,47 mrd
11-12-2008 14:30:00 VS okt export -2,2% tot $151,73 mrd; import -1,3% tot $208,92 mrd
[..]
Denk wel dat het goed komt met die autobailout...quote:Op donderdag 11 december 2008 15:23 schreef Lemans24 het volgende:
En dan wordt straks het autoplan ook nog weggestemd in de senaat (het proces duurt al veel langer dan de bedoeling was = geen goed teken).
Lijkt elke keer het geval te zijn bij belangrijke macro-cijfers. Eerste 10 minuten een dikke snoekduik, vervolgens herstelt de beurs zich weer rapsnel.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Na het dieptepunt van de dag is iedereen van schrik gaan kopen.
Pas op dat je niet weer de kant van At-EZ opgaat...quote:Op donderdag 11 december 2008 16:04 schreef Plux het volgende:
1000 euro verloren vandaag..
Ik zit weer in dezelfde positie als vorige week..
Idd... Jobless claims jump to 26-year highquote:Op donderdag 11 december 2008 15:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Lijkt elke keer het geval te zijn bij belangrijke macro-cijfers. Eerste 10 minuten een dikke snoekduik, vervolgens herstelt de beurs zich weer rapsnel.
At-EZ heeft trouwens permabanquote:Op donderdag 11 december 2008 16:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Pas op dat je niet weer de kant van At-EZ opgaat...
Hm, dacht ik ook.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:30 schreef michello22 het volgende:
is PLUX geen AT-EZ of zeg ik nu stomme dingen??
Plux is die man uit R&P......vind ook niet gek dat ie zo snel veel geld heeft verloren....quote:Op donderdag 11 december 2008 16:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hm, dacht ik ook.
Maar dat At-EZ óók de dude uit het R&P topic is, hebben we hier natuurlijk ook maar aangenomen.
De AEX bereikt trouwens nu het hoogste punt van de week. Ik zat er naast...
Yep, hij is gisteren al accoord gegaan.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:42 schreef Wheelgunner het volgende:
Is nou al bekend of Bush weer wil vetoën?
Eerst de senaat nog he, en naar wat ik lees op CNN was dat nog niet zeker.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Yep, hij is gisteren al accoord gegaan.
House Passes Auto Rescue Plan
Gaat een dikke plus worden vandaag.
Productiebeperking dacht ik gezien te hebben.quote:
quote:Op donderdag 11 december 2008 19:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Eerst de senaat nog he, en naar wat ik lees op CNN was dat nog niet zeker.
http://money.cnn.com/2008(...)stversion=2008121114quote:Detroit bailout faces Senate fight
Republican opposition could stall or sink the bill that the House passed to provide loans to GM and Chrysler.
NEW YORK (CNNMoney.com) -- The debate over a proposed $14 billion bailout of the U.S. auto industry moved into the Senate Thursday, where the effort faces tough prospects due to Republican opposition.
Senate Majority Leader Harry Reid, D-Nev., was negotiating with Senate Republicans to allow votes, possibly later Thursday, on a small number of amendments to the $14 billion auto bailout bill that passed the House Wednesday night.
However, Reid said if an agreement is not reached, he will move to pass the underlying bill with a key test vote scheduled for Friday.
But Democrats don't know if they have the 60 votes they'll need to pass the measure. Reid warned if a vote Friday fails, he will pull the bill from consideration, which could doom one of more major automakers to bankruptcy and possible closure.
"We have danced this tune long enough," he said on the Senate floor.
The legislation, which passed the House with support of the Bush administration and most Democrats, is designed to hold off a bankruptcy at General Motors (GM, Fortune 500) and Chrysler LLC at least through March.
It provides less than half the $34 billion in federal loans requested by automakers last week. Still, it may be enough to stave off the immediate threat of bankruptcy.
GM has said it needs $4 billion by the end of the month to continue operations, and believes it'll need an additional $6 billion in the first three months of 2009. Chrysler has said it needs $4 billion by the end of the first quarter.
Ford Motor (F, Fortune 500), which has more cash on hand than its U.S. rivals, is not expected to tap into this bailout in the coming months.
While the House measure passed with the support of 91% of Democrats, only 17% of Republicans voted for it. About half of the House Republicans who voted "yes" are from Michigan and other states in the Midwest that are home to auto plants.
But the Senate has far fewer Republicans from those states, and those who have voiced support suggested the bailout lacks the necessary votes.
"I don't think the votes are there on our side of the aisle," said Sen. George Voinovich, R-Ohio, on Wednesday.
Senate Minority Leader Mitch McConnell, R-Ky, said he opposes the bill.
"We reviewed it closely to see if it meets the criteria that I've laid out repeatedly for taxpayer protections and an effective strategy for securing the long-term viability of these companies. In the end, I concluded that it does not," McConnell said in a floor speech.
President Bush and others in the administration reached out to Republican senators on Thursday to argue "why this legislation is the most effective and appropriate approach to help the auto companies become viable for the long term," said White House Press Secretary Dana Perino.
Perino said the economy's "weakened state" made the bailout necessary. "Adding another possible loss of 1 million jobs is just something our economy cannot sustain at the moment," she said.
Republicans are in a 50-49 minority in the Senate, but Senate rules allow them to block or even kill the legislation unless Democrats can muster 60 votes to force a vote. Even with the support from the White House, Republicans vowed to do what was necessary to kill or make major changes in the House legislation.
Several Republicans argued on the floor of the Senate Thursday that a bankruptcy is still the auto industry's best option for shedding costs, debts and contracts it can no longer afford.
A Republican alternative
One Republican who has been at the center of the debate, Sen. Bob Corker, R-Tenn., proposed three legislative changes he said would allow the automakers to make the changes they need to be competitive once again, short of actually filing for bankruptcy.
Corker suggested his changes would be enough to win the support needed from Republicans to pass the bill.
First, he proposed that GM and Chrysler must reduce their debt by two-thirds by March 15, or file for bankruptcy. He said that would give the automakers the leverage they need to renegotiate their debt with lenders and bondholders.
Second, he said the United Auto Workers union would have to accept significant equity in the companies to help offset future retiree health care payments, instead of cash or other assets the companies were to contribute to union-controlled trust funds that will pay those claims in the future.
Finally, he said the union would have to accept pay cuts for GM and Chrysler workers to levels paid at the U.S. plants of overseas automakers.
Corker, who has a GM plant in his state, said he discussed this last point with UAW President Ron Gettelfinger Thursday morning and that Gettelfinger "actually is talking to his leaders about this." Corker said he had also spoken to GM President Fritz Henderson and that Henderson "agrees that this will work."
"It does the things we need to do to make sure the bond holders and the UAW themselves do the things they need to do to make the company whole," Corker said about his proposals. "Let's leave here having done something that actually causes these companies to be healthy, vibrant, able to go into the future in a strong way for the first time in thirty years."
While Corker's proposal is unlikely to convince many Republican critics of the bill, it was designed to attract enough Republican support to at least allow a vote on the measure. McConnell said he supports a tougher alternative to restructuring the automakers proposed by Corker.
But if there are substantive changes in the House bill, House Democratic leadership may balk at agreeing to them. House Speaker Nancy Pelosi vowed Thursday that she would not call House members back into session to consider changes in the bill. Passage of the same language by both houses is necessary before legislation can be sent to the President to be signed.
What's in the bill
The stopgap measure that passed the House is designed to let the new Congress and incoming administration of President-elect Barack Obama craft a longer-term solution for the Big Three.
It is also designed to give the companies time to negotiate with creditors and the UAW on additional concessions needed to stem their ongoing losses.
But the bill also sets strict oversight of the companies.
There would be limits on executive pay, prohibitions for so-called golden parachutes and requirements that the automakers get rid of their corporate aircraft and not pay dividends while loans are outstanding.
The bill also provides for a presidential appointee, popularly referred to as a "car czar," to oversee the company's efforts to restructure their operations. If the car czar determines that the companies have not made progress on cutting costs, the loans would be recalled within 30 days.
In addition, the government would receive warrants - the right to buy a stake in the companies at a certain price - equal to 20% of the loan's value.
But Corker criticized the idea of a car czar.
"It's like a three-hump camel. I mean you couldn't make it almost more ineffective and more complicated," he said in floor debate. "It seems like with everything we do around here, we try to find a person who can save us if you will from the crisis that is happening."
A, had enkel de headline gelezenquote:Op donderdag 11 december 2008 19:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Eerst de senaat nog he, en naar wat ik lees op CNN was dat nog niet zeker.
quote:
Bronquote:PARIJS (AFN) - De olieprijs maakte donderdag een scherpe stijging door nadat het Internationale Energie Agentschap (IEA) had voorspeld dat de vraag naar olie in 2009 weer zal aantrekken. Toen Rusland later op de dag zei minder olie te gaan produceren, kreeg de olieprijs een extra impuls.
Waarschijnlijk is zijn argument tweeledig.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:35 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar het verbaast me ook dat Bush zo is omgeslagen, bij de vorige was hij zo ontzettend tegen, daarom dacht ik nu dat hij misschien weer een veto had klaarliggen. En ik heb niet het idee dat nu veel duidelijker is wat de grote 3 met het geld van plan zijn.
recht het graf inquote:Op donderdag 11 december 2008 21:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]Dit is de enige manier van denken waarmee ik zijn draai kan verklaren. We kunnen heel veel zeggen over Bush, maar rechtlijnig is hij altijd wel geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |