Ah..mooi, zo denk ik er ook over.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:43 schreef Deliah het volgende:
[..]
Mijn antwoord gold voor beide: kinderen krijgen of ze aborteren.
Als de zwervers dat goed vinden wel.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:38 schreef Deliah het volgende:
[..]
In principe is een wet die het vermoorden van mensen verbiedt ook egoïstisch, wie zijn die mensen die dat zomaar op willen dringen? Als de meerderheid van een land het goed vindt om bijvoorbeeld zwervers te vermoorden dan moet dat gewoon kunnen! Nietwaar?
Maar het is niet inhumaan om op te moeten groeien bij een moeder/ouders die je negerern, niet van je houden, je liever niet hadden gehad en dat ook laten merke"?quote:Op woensdag 24 december 2008 12:36 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wat een onzin reden. Een inhumaan bestaan is verhongeren of verdorsten in een krot of iets dergelijks. Geboren worden terwijl je ouders nog minderjarig zijn is geen inhumaan bestaan.
Dan kunnen we religie makkelijk verbieden. Het geestelijk lijden dat daaruit voortvloeit is niet inhumaan.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kortom geestelijke en emotionele mishandeling is niet inhumaan, honger en dorst wel?
Minderjarige ouders zijn gelijk aan ouders die hun kinderen geestelijk en emotioneel mishandelen? Dat vind ik nogal respectloos en bevooroordeeld.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het is niet inhumaan om op te moeten groeien bij een moeder/ouders die je negerern, niet van je houden, je liever niet hadden gehad en dat ook laten merke"?
Kortom geestelijke en emotionele mishandeling is niet inhumaan, honger en dorst wel?
In dat geval klopt het argument van opdwingen niet.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de zwervers dat goed vinden wel.
De meeste mensen willen niet vermoord worden, maar de meeste mensen kunnen zichzelf ook in leven houden. Een foetus kan dat niet. Het spul is onderdeel van de (potentiële) moeder en zij is dan ook de enige die er iets over te zeggen kan hebben. Zij moet het krijgen en opvoeden (of weggeven) dus het is hoe dan ook haar beslissing.
De rest is onzin.
Dat klopt. Een wet tegen abortus heeft als resultaat illegale abortussen.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:12 schreef Deliah het volgende:
[..]
In dat geval klopt het argument van opdwingen niet.
Dat is een keuze, moeten ze zelf weten.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kunnen we religie makkelijk verbieden. Het geestelijk lijden dat daaruit voortvloeit is niet inhumaan.
Je zegt nu iets raars. Als iets niet verboden is kan het ook niet illegaal zijn, dus een wet ergens tegen maken leidt altijd tot illegaliteit (tenzij iedereen zich netjes aan de wet zou houden,maar raad eens...?)quote:Op woensdag 24 december 2008 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Een wet tegen abortus heeft als resultaat illegale abortussen.
Net zoals bijvoorbeeld drugsgebruik is het krijgen van een abortus of euthanasie een persoonlijke beslissing. Het is heel bijzonder dat mensen uberhaupt op het idee komen om iets dergelijks te verbieden.
Jij leest ook alleen maar wat je wil lezen he?quote:Op woensdag 24 december 2008 16:11 schreef Deliah het volgende:
[..]
Minderjarige ouders zijn gelijk aan ouders die hun kinderen geestelijk en emotioneel mishandelen? Dat vind ik nogal respectloos en bevooroordeeld.
Dat klopt. Je moet je ook goed realiseren wat de negatieve gevolgen zijn als je iets verbied. Het verplichten tot rechtsrijden op de openbare weg is van een geheel andere orde dan het verbieden van drugs of abortus.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:21 schreef Konijntjes het volgende:
[..]
Je zegt nu iets raars. Als iets niet verboden is kan het ook niet illegaal zijn, dus een wet ergens tegen maken leidt altijd tot illegaliteit (tenzij iedereen zich netjes aan de wet zou houden,maar raad eens...?)
Dan is abortus ook een keuze.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een keuze, moeten ze zelf weten.
Waarom zou jij beslissen voor een ander die in een situatie zit waar jij niet eens weet van hebt?quote:Op woensdag 24 december 2008 12:36 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wat een onzin reden. Een inhumaan bestaan is verhongeren of verdorsten in een krot of iets dergelijks. Geboren worden terwijl je ouders nog minderjarig zijn is geen inhumaan bestaan.
Je bent de verkeerde aan het overtuigen, ik vind abortus een eigen keuze van de moeder.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is abortus ook een keuze.
De vrijheid van de een hangt samen met de vrijheid van de ander.
Dat ben ik niet met je eens. Zo heb ik de mening dat het niet goed is om kinderen van rond de 5 jaar te vermoorden, in sommige culturen is dat geen probleem, ik heb hier wel problemen mee. Als mensen uit een land waar dat niet zo erg is hierkomen zal ik hen zeker mijn mening, dat je geen kinderen moet vermoorden, willen opleggen.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:42 schreef Isegrim het volgende:
Meningen zijn prima zolang je geen pogingen doet om deze aan een ander op te dringen.
Noem het zoals je het wilt noemen.quote:
Nee, daar zijn altijd meerdere partijen bij betrokken. Sowieso ook de vader van het kind, en de sociale omgeving. Daarnaast denk ik dat het doden van kinderen geen goede gewoonte kan zijn. Er zijn heel veel regels die persoonlijke vrijheden aan banden leggen, ik zie geen reden waarom op het gebied van abortus iedereen maar alles zelf moet mogen bepalen.quote:
Minderjarigen mogen ook niet autorijden. Is dat ook bevooroordeeld?quote:Op woensdag 24 december 2008 16:11 schreef Deliah het volgende:
[..]
Minderjarige ouders zijn gelijk aan ouders die hun kinderen geestelijk en emotioneel mishandelen? Dat vind ik nogal respectloos en bevooroordeeld.
Ik was je niet aan het overtuigen, ik ben het alleen maar met je eens.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent de verkeerde aan het overtuigen, ik vind abortus een eigen keuze van de moeder.
Je doet alsof iedereen op een eiland leeft, dat is onterecht. Als ouders drugs gebruiken (persoonlijke vrijheid volgens jou) hebben hun kinderen daar heel veel last van. Je gedrag heeft altijd invloed op de mensen om je heen, er is dan mijns inziens niets op tegen om te concluderen dat je geen goede ouder bent als je drugs gebruikt terwijl er kinderen in huis zijn.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Je moet je ook goed realiseren wat de negatieve gevolgen zijn als je iets verbied. Het verplichten tot rechtsrijden op de openbare weg is van een geheel andere orde dan het verbieden van drugs of abortus.
Ben ik allemaal tegen.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:39 schreef Arnold_fan het volgende:
Er zijn heel veel regels die persoonlijke vrijheden aan banden leggen,
Zo maar zonder jouw toestemming, grutjes.quote:ik zie geen reden waarom op het gebied van abortus iedereen maar alles zelf moet mogen bepalen.
Waarom wel? Waar bemoei je je mee? Het gaat om iets in het lichaam van een ander, waar haal je de arrogantie vandaan om iemand anders (jijzelf misschien?) daarover te laten beslissen?quote:Als ouders hun kind van 1 jaar dood willen maken mag dat ook niet, dat is ook een beperking van de vrijheid van de ouders. De samenleving heeft altijd bepaalde regels die anderen dwingen om zich op een bepaalde manier te gedragen, dus waarom hier niet?
Als het over verkeersregels gaat niet, persoonlijke keuzen wel,quote:Op donderdag 25 december 2008 00:43 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je doet alsof iedereen op een eiland leeft, dat is onterecht.
Niet per definitie. Er zijn heel veel mensen die drugs (nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...) gebruiken zonder dat anderen daar negatieve gevolgen van ondervinden. Als ouders hun kinderen niet goed behandelen/verzorgen, kan je ze daar op aanspreken. Drugs hebben er verder niets mee te maken.quote:Als ouders drugs gebruiken (persoonlijke vrijheid volgens jou) hebben hun kinderen daar heel veel last van.
Dat geld voor alles en iedereen. Dat er invloed is is geen argument om wat dan ook te verbieden.quote:Je gedrag heeft altijd invloed op de mensen om je heen,
E is ook niets op tegen om te concluderen dat je als drugsgebruiker wel een goede ouder kan zijn.quote:er is dan mijns inziens niets op tegen om te concluderen dat je geen goede ouder bent als je drugs gebruikt terwijl er kinderen in huis zijn.
Het monster is onderdeel van de moeder. Zij is de enige die er iets over kan zeggen. En hoe zij met haar vriend/man en familie omgaat is niet de zaak van jou of van de overheid. Ik zie geen enkele reden om daarom abortus te verbieden.quote:Voor abortus geldt hetzelfde. De moeder is één partij, daarnaast is er nog de vader, familie, vrienden en de eventuele latere kinderen die met de wetenschap moeten leven dat hun moeder hun oudere broer/zus heeft laten doden. Wat voor waarde je hieraan hecht verschilt natuurlijk per individu, maar je kunt niet doen alsof je keuzes niemand beinvloed.
Ze hebben religieuze propaganda gehoord. Voorlichting krijg je op het consultatiebureau of bij de huisarts.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:46 schreef Arnold_fan het volgende:
We hebben het hier overigens alleen over een poppetje wat in de brievenbus wordt gedaan om aan te geven hoe je kind eruitziet als je het laat weghalen. Er is niets mis met wat voorlichting toch? Mensen kunnen alsnog de keuze maken om het te laten weghalen, ze hebben alleen ook de andere kant gehoord.
Dus jij vindt dat iemand die hier naartoe komt en uit zijn cultuur is gewend om kinderen van 1 jaar te mogen doden dit hier mag doen omdat jij onze conventies niet wilt opleggen? Een opmerkelijk standpunt wat hopelijk weinig mensen met je zullen delen.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben ik allemaal tegen.
[..]
Zo maar zonder jouw toestemming, grutjes.![]()
[..]
Waarom wel? Waar bemoei je je mee? Het gaat om iets in het lichaam van een ander, waar haal je de arrogantie vandaan om iemand anders (jijzelf misschien?) daarover te laten beslissen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |