Juist dan is het mooi om zonder bandenwarmers uit de pit te vertrekken.quote:
Ik vind het voornamelijk een rare beslissing, omdat het naar mijn idee de sport vooral gevaarlijker maakt (meer snelheidsverschil en kans op een spin na de pitstop). De FIA wil juist de sport zoveel mogelijk veiliger maken, en dan komen ze met zo'n maatregel? En kosten zullen het niet zijn, want dan kan je beter maar 5 mensen toestaan bij de pitstop.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Juist dan is het mooi om zonder bandenwarmers uit de pit te vertrekken.
Nou is het in F1 misschien minder mooi, maar bij bv IRL ofzo zie je dan echt goed de verschillen tussen iemand op warme banden en iemand op minder warme banden en dan met name op de ovals zegmaar.
Van mij mogen ze weg
Die bandenwarmers zijn volgensmij nog best prijzig hoor, las een keertje dat zo'n deken ¤5000 tot 7500,- kon kosten.....en dat dan x4.... maal het aantal setjes dat ze tot hun beschikking hebbenquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het voornamelijk een rare beslissing, omdat het naar mijn idee de sport vooral gevaarlijker maakt (meer snelheidsverschil en kans op een spin na de pitstop). De FIA wil juist de sport zoveel mogelijk veiliger maken, en dan komen ze met zo'n maatregel? En kosten zullen het niet zijn, want dan kan je beter maar 5 mensen toestaan bij de pitstop.
F1 is toch best of the best zeg maar, als ze dan spinnen op koude banden dan hoor je daar gewoon niet thuisquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:40 schreef kepler het volgende:
Ik vind het voornamelijk een rare beslissing, omdat het naar mijn idee de sport vooral gevaarlijker maakt (meer snelheidsverschil en kans op een spin na de pitstop). De FIA wil juist de sport zoveel mogelijk veiliger maken, en dan komen ze met zo'n maatregel? En kosten zullen het niet zijn, want dan kan je beter maar 5 mensen toestaan bij de pitstop.
nou, stel dat ze 12 bandenwarmers per auto hebben. Dat is dan 60.000 euro, maar die hoef je niet elke race te vervangen. Zet gewoon 4 mensen minder in per pitstop en je hebt dezelfde kostenbesparing. Als het echt om de kosten gaat kunnen ze volgens mij wel betere dingen verzinnenquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:43 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Die bandenwarmers zijn volgensmij nog best prijzig hoor, las een keertje dat zo'n deken ¤5000 tot 7500,- kon kosten.....en dat dan x4.... maal het aantal setjes dat ze tot hun beschikking hebben
En dan t verbruik nogquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:43 schreef Der_Michael het volgende:
Die bandenwarmers zijn volgensmij nog best prijzig hoor, las een keertje dat zo'n deken ¤5000 tot 7500,- kon kosten.....en dat dan x4.... maal het aantal setjes dat ze tot hun beschikking hebben
Die 4 man minder bij die stop hebben dan toch een andere functie binnen het team, zijn vaak al engineers, dus die kosten winnen ze toch niet terugquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:55 schreef kepler het volgende:
[..]
nou, stel dat ze 12 bandenwarmers per auto hebben. Dat is dan 60.000 euro, maar die hoef je niet elke race te vervangen. Zet gewoon 4 mensen minder in per pitstop en je hebt dezelfde kostenbesparing. Als het echt om de kosten gaat kunnen ze volgens mij wel betere dingen verzinnen
ok, laat ze dan allemaal 1 trailer neerzetten met 1 verdiepingquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:57 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Die 4 man minder bij die stop hebben dan toch een andere functie binnen het team, zijn vaak al engineers, dus die kosten winnen ze toch niet terug
Beetje vreemde redenatie, dan kan je vleugels ook wel gaan verbiedenquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:01 schreef Tarabass het volgende:
Ze moeten alles wat nutteloos is, en waarbij gelijkwaardigheid blijft bestaan, verbieden. Bandenwarmers dus weg, iedereen zonder bandenwarmers is hetzelfde als iedereen met bandenwarmers. En houdt ajb op over veiligheid, bij freestyle motorcross hebben ze toch ook geen vangnet
Nee het is leuk om elk weekend 2 coureurs van het cicruit te schrapenquote:Op zondag 14 december 2008 00:59 schreef vosss het volgende:
Het kan mij eerlijk gezegd niet onveilig genoeg zijn
De tijd dat F1 coureurs echte helden waren is al lang, heel lang voorbij.
En ik vind dat jammer.
Tegenwoordig is het gevaarlijk om op zaterdagmiddag naar de buurtsuper te lopen dan om een F1 coureur te zijn zo onderhand
dat was vroeger ook al niet natuurlijk. Het hoeft ook echt niet te worden zoals vroeger, maar al die veiligheids-eisen zijn soms wel erg overdreven. Prima dat ze het publiek/marshalls willen beschermen, maar voor de coureurs mag het allemaal wel ietsje minder betuttelend.quote:Op zondag 14 december 2008 12:57 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Nee het is leuk om elk weekend 2 coureurs van het cicruit te schrapen
Denk toch dat de veiligheid afgelopen jaren toch een goede afloop heeft gegeven aan een hoop crashes (kubica, kimi in monza vorigjaar, hamilton)quote:Op zondag 14 december 2008 12:59 schreef kepler het volgende:
[..]
dat was vroeger ook al niet natuurlijk. Het hoeft ook echt niet te worden zoals vroeger, maar al die veiligheids-eisen zijn soms wel erg overdreven. Prima dat ze het publiek/marshalls willen beschermen, maar voor de coureurs mag het allemaal wel ietsje minder betuttelend.
Je vergeet Heiki. Die maakte ook nog een mooie klapperquote:Op zondag 14 december 2008 13:07 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Denk toch dat de veiligheid afgelopen jaren toch een goede afloop heeft gegeven aan een hoop crashes (kubica, kimi in monza vorigjaar, hamilton)
ja klopt.........die schoot mijn hoofd binnen toen ik op 'invoeren' kliktequote:Op zondag 14 december 2008 13:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Je vergeet Heiki. Die maakte ook nog een mooie klapper
vergeet Verstappen niet in Spaquote:Op zondag 14 december 2008 13:07 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Denk toch dat de veiligheid afgelopen jaren toch een goede afloop heeft gegeven aan een hoop crashes (kubica, kimi in monza vorigjaar, hamilton)
Zo zie ik een Mclaren het liefstquote:
die groeven waren er om de bochtsnelheid naar beneden te halen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:18 schreef kepler het volgende:
[..]
vergeet Verstappen niet in Spa
Al die regelementen hebben zeker levens gered, maar die regelementen om de wagens langzamer te maken (zoals die groeven) zijn veiligheidsmaatregelen die naar mijn idee een beetje nutteloos zijn
quote:Fans beslissen over medaillevoorstel
Krijgt Ecclestone zijn zin of niet?
[14-12-2008] Bernie Ecclestone wil graag dat de kampioen wordt aangewezen op basis van het aantal zeges en dus het aantal gouden medailles in een poging de sport spannender te maken. Of hij zijn zin krijgt, hangt af van de fans. Zij hebben het laatste woord.
*knip*
Klik hier om te stemmen.
Tegen dusquote:Thank you for voting
Dat was toch gisteren al?quote:Op zondag 14 december 2008 14:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Tegen dus
edit: vanavond is er trouwens ook een uitzending van het FIA gala in Monaco 23.30 op Eurosport
Ja die krijgt rijles van Schumacherquote:Op zondag 14 december 2008 15:05 schreef -Jean- het volgende:
http://live.freecaster.tv(...)ZlSUQ9JnhpdGlJRD0xNg ! joh hamilton is r ook
Loopt achter op tvquote:Op zondag 14 december 2008 14:42 schreef -Jean- het volgende:
Zodirect, live! http://live.freecaster.tv/roc/
*kuch* en natuurlijk bang om te verliezen van een echte wereldkampioenquote:Op zondag 14 december 2008 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
Hamilton doet niet mee. Hij moet later vanavond nog een prijs op halen in Liverpool en deelname aan de ROC zou er voor kunnen zorgen dat hij niet op tijd daar zou kunnen zijn.
Ik las weer ergens dat hij (idem voor Heikki) van Ron Dennis niet mee mocht doen.quote:Op zondag 14 december 2008 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
Hamilton doet niet mee. Hij moet later vanavond nog een prijs op halen in Liverpool en deelname aan de ROC zou er voor kunnen zorgen dat hij niet op tijd daar zou kunnen zijn.
Was ie dat niet al de afgelopen 17 jaar?quote:Op zondag 14 december 2008 19:23 schreef -Jean- het volgende:
maar over de dag gezien! schumi = beest
Coulthard 'Next year.......'quote:Op zondag 14 december 2008 19:58 schreef Ambrosius het volgende:
Loeb - Coulthard de finale. Heat 1 voor Loeb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |