Zoek en gij zult vinden.quote:Op maandag 8 december 2008 18:53 schreef TC03 het volgende:
Ik word onderhand wel benieuwd naar het nieuwe album.
Ja. het staat op paradiso.nl.quote:Op maandag 8 december 2008 22:23 schreef Radioheader het volgende:
Gruwelijk, ik wil er heen. Alleen ik heb gelezend dat je 2 kaarten max. kunt kopen.
http://alternative.blog.n(...)r-paradiso#more-2208
Iemand die hier meer van weet?
Ja gezien, had alleen het persbericht gelezenquote:
Wehehehequote:
quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:33 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik ben naar het concert in de Watt geweest. Het nieuwe materiaal was wennen. De bekende klassiekers zijn leuk om op los te gaan, en na een paar drank ging dat prima, maar eigenlijk viel het concert me een klein beetje tegen.
Je zal inderdaad zo tegen de 40 euro uitkomen met alle extra kosten/lidmaatschap.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:37 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga niet, vind het iets te duur.
Tevens tvp
Ik heb hetzelfde hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:58 schreef Felixa het volgende:
[..]
Je zal inderdaad zo tegen de 40 euro uitkomen met alle extra kosten/lidmaatschap.
Dat heb ik er nou net weer niet voor over. Maar als ik ze niet in Watt had gezien, was ik zeker naar Paradiso gegaan.
Ik spring liever dan dat ik ellebogen in mijn maag heb. Vooral in het begin viel dat me juist erg mee in Watt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:42 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde hoor.
En het publiek wat van Franz houdt is ook niet zo mijn garde meer. Van die mensen die 1 keer in het jaar naar een concert gaan en dan dansen alsof ze op Normaal dansen
Nouja er is een tussenweg hè. En als je wilt springen, doe dat lekker in de pit. Ik wil gewoon lekker dansenquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:10 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik spring liever dan dat ik ellebogen in mijn maag heb. Vooral in het begin viel dat me juist erg mee in Watt.
Zo erg was het toch niet in WATT?quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:19 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nouja er is een tussenweg hè. En als je wilt springen, doe dat lekker in de pit. Ik wil gewoon lekker dansenEn als ik spring val ik om, ook als er tegen me aan wordt gesprongen
![]()
Maar ik hou van structuur, zo kan je normaal links lekker rustig staan, dat kon in Watt dus niet. Maar het was natuurlijk uitverkocht, dan valt het te verwachten.
Wat zeik ik ook, ik ben er gewoon niet. Veel plezier voor de mensen die gaan, de Alex de groetjes(ik weet zeker dat hij een oogje op me heeft)
Scheelt er ook erg aan waar je staat natuurlijk, ik had er wel vrij veel last van. Ik ben sowieso te fragiel want als je tegen me aan stoot val ik al bijna omquote:
quote:Bedankt voor het gebruikmaken van Ticketmaster.nl
U heeft 2 ticket(s) besteld voor:
FRANZ FERDINAND
Paradiso Grote Zaal
Vr, 13/03/0920.30 uur
Jeequote:
MaJo is erbij dus spot de red head!quote:Op woensdag 10 december 2008 11:04 schreef Goover het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ik je nog kan spotten
Nou, dat is mij bij een vorig concert niet zo goed af gegaan.. Toen scheen er uitbundig gezwaaid te zijn naar mij. Maar ik had niets gezienquote:Op woensdag 10 december 2008 11:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
MaJo is erbij dus spot de red head!
Blijft pijnlijk inderdaadquote:Op woensdag 10 december 2008 11:53 schreef Goover het volgende:
[..]
Nou, dat is mij bij een vorig concert niet zo goed af gegaan.. Toen scheen er uitbundig gezwaaid te zijn naar mij. Maar ik had niets gezien
Precies, ik ook. Vind het iets te duur worden allemaal, telkens 40 euro voor een concert tikt lekker aan.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:58 schreef Felixa het volgende:
[..]
Je zal inderdaad zo tegen de 40 euro uitkomen met alle extra kosten/lidmaatschap.
Dat heb ik er nou net weer niet voor over. Maar als ik ze niet in Watt had gezien, was ik zeker naar Paradiso gegaan.
Wanneer is het nou, de 12e of de 13e? Livenation weet het zelf ook niet helemaal, lijkt hetquote:Op maandag 8 december 2008 19:05 schreef tarzan1 het volgende:
kreeg net deze mail:
http://nl.livenation.be/agenda/evenement.asp?pid=1161
Hmmm. het is inderdaad duur, maarja Fuck It! Zoals m'n moeder altijd zegt " Liever duur, dan niet te koop"quote:Op woensdag 10 december 2008 19:51 schreef tim. het volgende:
Ik heb een ticket. Ik vind het ook te duur, maar weet zeker dat ik spijt ga krijgen tegen die tijd. Het album is dan al uit.
Het wordt trouwens ''3FM presents Franz Ferdinand''. Nemen die wel eens concerten op?
quote:A few weeks ago Dan and I went to John Dent’s studio to master the lp. John has been mastering records for a long time. During his first engineering job, David Bowie walked into his studio with the reel for Jean Genie under his arm. He mastered records by Bob Marley, Motorhead, and The Clash. Every stage of recording affects the character of the sound. Everything: how thick the strings on a guitar are; what type of valves are in an amplifier, the shape and size of the room in which it was played; how far the microphone is from your mouth when you sing; the type of microphone used; even whether the mixing console has transistors made with a nickel core or an iron core. In the same way, the method used for storing the sound has a massive impact on its character. Music played back from a CD sounds different from music played back from a vinyl record. It’s like watching a film: listening to a vinyl lp is like going to the cinema, a CD is like HD TV and an MP3 is like watching it on Youtube. It’s the same film, the difference is in the amount of detail. Recently there has been discussion about the amount of compression on contemporary recordings. Compression is a technique where loud moments in the performance are turned down automatically. This makes the quiet moments seem louder in comparison. This is very powerful, but when overdone makes the sound harsh, expressionless and unmusical. We haven’t used too much compression mastering this album. This means that it won’t be as constantly loud as some modern records, but it also means that it will have a greater dynamic range - when we play softly it stays quiet, but when we play hard, it gets really loud, more like the way music sounds at a live show. If you want the overall level to be louder it’s simple – turn up the volume on your stereo. It sounds better that way. This clip above shows us making a test pressing, to see how the music sounds once it has been transferred to vinyl. The final cut wasn’t filmed, as the digital camera would have interfered with the sensitive equipment. You can see John Dent, his assistant Jason and Dan ‘Lairy’ Carey, our producer. I’m behind the camera. John is making the cut onto acetate, using the lathe. At 1.25 he puts it on the record player to see what it sounds like when played back. I like Dan’s reaction – it reminds me of how he was whenever something good happened during the recording. When something terrible happened he’d ask for poison in his tea. Fortunately that only happened once. He recovered.
Franz Ferdinand Diaries
Correct.quote:
quote:Op zaterdag 13 december 2008 01:58 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het een goede single, maar oké.
Volgens mij met een minuut of 2.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:23 schreef Radioheader het volgende:
Concert was al best snel uitverkocht volgens mij.
Veel meer:quote:
quote:Franz Ferdinand give away free new album download
Franz Ferdinand have made a new track, a live version of 'What She Came For', available to download free from the new NME.COM Franz Ferdinand microsite.
The song appears in recorded form on the band's forthcoming third album, 'Tonight: Franz Ferdinand', set for release on January 26.
hm. Ik kan niet op opslaan klikken..quote:Op donderdag 18 december 2008 18:20 schreef tim. het volgende:
Aardig. Link zodat je je gegevens niet hoeft in te vullen hier.
Ik wil het hebben!!!quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:41 schreef tim. het volgende:
[..]
Veel meer:
- The Album on CD & Across 6 x 7 inch (Jukebox) singles
- Blood: Tonight: Dub Version of Album on CD
- Between Summertown & Merryland: DVD (40min doc on making of album + 4 filmed performances)
- 24 Page Hardback Booklet feat. Photos & Lyrics
- A "dink" to play the Jukebox 7"s on standard record players
[ afbeelding ]
Voor £50...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht met luisteren vind losse songs luisteren niet echt de shit ofzoquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:13 schreef Aisumasen het volgende:
1. Omfg, frame-saw met een avatar.
2. Jullie weten dat er al een tijdje redelijk goede kwaliteit live-opnames van "Bite Hard", "No You Girls", "What She Came For" en "Turn It On" te vinden zijn? Of wachten jullie met luisteren, om de album-ervaring niet te verpesten?
OMGquote:
Nee, weet ik niet. Maar die ruim 2 weken houd ik nog wel even vol.quote:2. Jullie weten dat er al een tijdje redelijk goede kwaliteit live-opnames van "Bite Hard", "No You Girls", "What She Came For" en "Turn It On" te vinden zijn? Of wachten jullie met luisteren, om de album-ervaring niet te verpesten?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:41 schreef Goover het volgende:
[..]
Lame excuseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik wacht met luisteren vind losse songs luisteren niet echt de shit ofzo
Same here. Heb de singles nog niet eens gehoord. Heb (mede) door de lange afwezigheid mijn interesse in de band totaal verloren, maar hoop dat een beetje terug te winnen met dit 3de album.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:45 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nee, weet ik niet. Maar die ruim 2 weken houd ik nog wel even vol.
Dan heb je flink wat geduldquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:04 schreef frame-saw het volgende:
Het is pas gelekt als het op dancing-jesus staat, vind ik.
Ja, dat is waar. Live vond ik het wel erg goed, niet per se in WATT, maar gewoon opnames.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:34 schreef Aisumasen het volgende:
Wacht op de scene-release, ergens vanavond (?). En je moet ook geen fragmenten luisteren, dan krijg je toch een slecht beeld!
Opzich wel mee eens, maar na drie keer een album op de goede volgorde luisteren doe ik dat toch nooit meer, en is het weer shuffelen geblazen tot het vierde albumquote:Op zondag 11 januari 2009 02:19 schreef NumberNine het volgende:
Zeker een goed album, als ik het zo na anderhalf keer luisteren beoordeel. Eigenlijk nergens echt dertien-in-een-dozijn filler zoals op het vorige album. Turn It On en Live Alone zijn wat mij betreft de blikvangers, samen met Lucid Dreams. Voor de rest weer veel catchy nummers en aan het eind nog twee mooie rustigere liedjes. Het enige punt van kritiek wat ik tot nu toe kan geven, is dat er in het midden nog wel een rustiger nummer had gemogen om de spanningsboog een beetje te breken, nu staan daar wel heel veel up-tempo nummers achter elkaar.
Dat vind ik juist erg tofquote:Op zondag 11 januari 2009 16:53 schreef Nepthys het volgende:
(alleen niet dat vervelende geluid na vijf minuten in Lucid Dreams)
Doe dan eerst "Dream Again" opzetten voordat je gaat slapenquote:Op maandag 12 januari 2009 01:39 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het tot nu toe goed klinkenLuister morgen wel verder, nu eerst
Het verhaal achter de synthesizer:quote:Op maandag 12 januari 2009 01:20 schreef lienelien het volgende:
Goed. Alex kwam wat geluidseffecten tegen op de computer, klikte het een en ander aan, en dacht 'hihi, dat klinkt grappig!' en klikte er vervolgens nog een paar aan. Zou het zo gegaan zijn?
quote:"The strangest instrument we've been using is an old Russian synthesiser built from spare parts in the Cold War," explained Kapranos. "This guy couldn't get synthesisers in Russia but heard about them and decided to build one from what he heard they were like. He used whatever components he could get hold of. It sounds like a normal synthesiser, only a lot weirder."
bron
Hehehe, vandaag in de trein dacht ik dat ik gek werd...quote:Op maandag 12 januari 2009 15:09 schreef Tourniquet het volgende:
Het einde van Lucid Dreams is juist erg tof!Alleen zijn de stereo-effecten met oordoppen in wel iets te veel van het goede.
Ik heb het nog niet gehoord, maar ik word er nu al gek van...quote:Op maandag 12 januari 2009 15:30 schreef Breuls het volgende:
Het trilt heel apart in je oren. Wel leuk.
Iemand deze briljante lyrics al gehoord in Twilight Omens?quote:I typed your number into my calculator
Where it’s spelled as your word
When you turn it upside down
You can turn my dirty world
The bright way round
ik vond de eerste versie ervan wel een stuk leukerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:14 schreef Radioheader het volgende:
Can't stop feeling vind ik wel verreweg het slechtste nummer van de cd. Misschien wel het slechtste van Franz Ferdinand, dat ik ken.
Zo zeg, inderdaad een stuk beter. Neemt niet weg dat het album verder echt heel goed isquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
ik vond de eerste versie ervan wel een stuk leuker
quote:Pre-ordered item(s)
Package #1 to be sent to arrive on or around 26/01/09
1 Franz Ferdinand WIG205X / Tonight: Franz Ferdinand (Out 26/01/09)
Box Set
£50.00
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Satans aanbiddingen natuurlijk!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:45 schreef Nepthys het volgende:
Hebben jullie enig idee wat die achterstevoren afgespeelde tekst aan het begin van Can't Stop Feeling moet voorstellen? Dit dus. Ik hoor iets van 'I ? ? ?, I love ? ?'
Jup, dat nummer klik ik tot nu toe gewoon telkens door. Gewoon irritant zelfs hoe slap dat nummer is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:14 schreef Radioheader het volgende:
Can't stop feeling vind ik wel verreweg het slechtste nummer van de cd. Misschien wel het slechtste van Franz Ferdinand, dat ik ken.
Ik klikte dit topic aan om hetzelfde te zeggen. Na de eerste luisterbeurt vond ik het gek genoeg veruit het minste nummer. Maar ik kan hem nu echt eindeloos op repeat luisteren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Twilight Omens is mijn favoriet na een paar luisterbeurten. Het album heeft even tijd nodig gehad bij mij.
Wat komen singles tegenwoordig toch lang na de radiopremiere uit...quote:Op maandag 19 januari 2009 04:01 schreef Merkie het volgende:
Ulysses single is ook uit, met 3 B-sides en een remix.
Dat is altijd bij Franzquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:54 schreef Merkie het volgende:
New Kind Of Thrill vind ik leuk. Jammer dat je hoort dat ze geen volwaardige albumtracks zijn, het klinkt een een beetje home demo-achtig soms.
quote:
"Vijf jaar na YCHISMB is de opvolger dan eindelijk klaar"quote:Op maandag 26 januari 2009 19:12 schreef Stofje het volgende:
Ik gaf 'm 4 sterren, twijfelde wel om 4,5 te geven. http://www.festivalinfo.nl/recensie_detail.php?recensie_id=2515
Twilight Omens is ook mijn favoriet, heel vreemd aangezien ik het de eerste paar keer echt helemaal niks vond. Maar idd, dat sfeertjequote:Op maandag 2 februari 2009 19:30 schreef Shadow_NL het volgende:
Twilight Omens en Ulysses tot nu toe de favorieten van het album.
Heb Tonight pas een paar keer gehoord dus dat zal nog wel gaan veranderen maar deze 2 vind ik echt super tof.
Vooral dat sfeertje in Twilight Omens![]()
Dat heb ik al vaker gehoord. Waar is die opname te vinden? Is het live?quote:Op maandag 2 februari 2009 22:13 schreef Liefste. het volgende:
Ik luister Can't Stop Feeling en ik denk: hé, ik ken dit nummer ergens van... Heb ik 'm al tussen mijn andere Franzjes staan, uit 2007. Hoe kan dit?ik mis duidelijk iets.
quote:Franz Ferdinand: avontuur zonder einde
Alex Kapranos groeide op met de held Odysseus
Niet vaak wordt een band zo snel opgenomen in alle eregalerijen als het Schotse Franz Ferdinand. Het titelloze debuutalbum van het kwartet was begin 2004 nog amper uit, of er werd al een prominente plek ingeruimd in de geschiedenisboeken van de Britse popmuziek. De doorbraak van Franz Ferdinand bracht een cruciale nieuwe impuls in de gitaarpop van het Verenigd Koninkrijk, die tot de dag van vandaag te merken is. Hun muziek klonk fris en energiek, en vooral nieuw. En dat alles met een eenvoudig motto: muziek waar meisjes op kunnen dansen. Het succes bleef niet uit. Binnen een jaar groeide Franz Ferdinand van een mager gevulde EKKO in Utrecht naar een uitverkochte Heineken Music Hall.
Die ophef was wat voorbarig, vindt frontman Alex Kapranos vier jaar later bescheiden, als de band toe is aan zijn derde album Tonight: Franz Ferdinand. 'Ik geloof dat je het belang van een band pas kunt bepalen tien jaar nadat hij uit elkaar is of nadat één van de bandleden overleden is. Beide is bij ons nog niet het geval.'
Alex Kapranos geldt als een van de gemakkelijkste gesprekspartners in de muziekindustrie. Altijd vriendelijk, gevat, bescheiden en charmant. Hij doet zijn reputatie eer aan vandaag, boven het café van de Rotterdamse popzaal WATT. Het is eind november en Franz Ferdinand geef vanavond een voorproefje op het nieuwe album. Een album dat ruim drie jaar op zich liet wachten. Veel langer dan het tweede album You Could Have It So Much Better, dat amper een jaar na het debuut verscheen. 'Aan het eind van onze tour in 2006 waren we uitgeput,' zegt Kapranos. 'Emotioneel, creatief, fysiek. We hebben daarom bewust een pauze ingelast. In heb in die tijd in Vancouver het album van The Cribs geproduceerd. Na die rustperiode hadden we er weer zin in en hebben we rustig de tijd genomen voor het nieuwe album.'
Franz Ferdinand was vanaf het begin veel meer dan die lollige leus. Nu misschien wel meer dan ooit. De liedjes klinken net zo direct als hun voorgangers, maar zitten vol productionele nieuwigheden en kleine ideetjes. Van disco tot Afrikaanse muziek. Franz Ferdinand wil meer zijn dan poppy. 'Toen wij begonnen, rebelleerden we tegen de blinde uniformiteit van alle muziek die je op de radio hoorde,' zegt Kapranos. 'We wilden creatief zijn en tegen de regels van de popmuziek ingaan. Er zijn de laatste jaren interessante dingen gebeurd, maar helaas leunen veel Britse bands die meekwamen in onze slipstream heel erg op formules. Je moet niet uitgaan van wat er al is, maar van wat nog mogelijk is. Voor dit nieuwe album hebben we veel gespeeld met geluid. Veel experimentele muziek is onluisterbaar omdat het wordt aangeboden op een ontregelende manier. Aan de andere kant is veel popmuziek te simplistisch omdat het experiment ontbreekt. Voor mij is het hoogste doel te experimenteren en vervolgens al de overbodige complexiteit weer weg te snijden.'
De intensiteit van het leven sinds 2004 komt in Tonight nadrukkelijk terug. In single Ulysses bijvoorbeeld, dat het tourleven vergelijkt met de never ending journey van de Griekse held Odysseus. Dat is meer dan een grappig beeld. Zoals Hollandse kinderen voor het slapen gaan voorgelezen worden uit Pluk van de Petteflet, zo hoorde Alex Kapranos vroeger van zijn Griekse vader de verhalen van Odysseus. De koningszoon uit Ithaka strijdt eerst tien jaar in de Trojaanse Oorlog, beslist die met het Trojaanse Paard en doet vervolgens tien jaar over zijn reis naar huis. 'Zo voelt het soms ook als je in een band zit,' lacht Kapranos. 'Met de monsters onderweg valt het wel mee, maar Sirenen zijn er genoeg.'
Sirenen, verraderlijke wezens. Prachtige vrouwen die zo schoon zingen dat geen man ze kan weerstaan. Maar wie toegeeft aan hun gezang is verloren. 'We praten in metaforen,' zegt Kapranos. 'Ik hou hiervan! Ik laat me altijd door mijn bandleden aan de mast binden, zodat ik toch naar ze kan luisteren. Op een gegeven moment smeek je je bandleden je vrij te maken, maar ze hebben bijenwas in hun oren, dus ze horen je niet. Ik heb een vriendin thuis die geen fan is van de sirenen, maar verleiding voelen we allemaal, toch?'
En de Lotus Eters? Het volk dat kauwt op bedwelmende bladeren en zo terechtkomt in een valse staat van gelukzaligheid? Heeft Kapranos de Lotus Eters verslagen? 'Ehm. Nee. Ik kan wel doen alsof, maar dan lieg ik. Maar zij hebben mij ook niet verslagen. Als je wilt dat het avontuur verder gaat, kun je niet op hun eiland blijven hangen, want voor je het weet doe je niets anders meer dan lotussen eten. Ja, natuurlijk lijden wij een rock 'n roll leven. Ik heb best dingen gedaan die mijn moeder niet wil weten. Odysseus versloeg de Lotus Eters ook niet, hij voer uiteindelijk gewoon weg.'
Ook de hallucinaties in Lucid Dreams, een van de songs op het nieuwe album, zijn geen gevolg van drugsgebruik. Eerder van een ander bijverschijnsel van het rock 'n roll leven: slaaptekort. Lucid Dreams is misschien wel het vreemdste nummer dat Franz Ferdinand ooit opnam. Niet alleen door de vreemde beelden in de tekst en de bizarre effecten over muziek en stem, maar vooral door het vijf minuten durende instrumentale slot. 'Als ik een tijdlang niet geslapen heb, duiken allerlei beelden op in mijn hoofd, die ik herken uit terugkerende dromen. Alsof mijn hersenen tegen me zeggen: jij hoort nu te slapen. Ik ervaar dat als heel creatieve periodes. Je geest is vrijer op dat soort momenten.'
Het instrumentale slotdeel van Lucid Dreams is een muzikale vertaling van zo'n psychedelische ervaring. En die is niet toevallig ritmisch. 'Het is geïnspireerd op de muziek van Steve Reich,' zegt Kapranos. Er is een steeds terugkerende frase, die elke keer net anders is. We zijn gefascineerd door muziek die je hypnotiseert. De meest psychedelische ervaring die ik ooit gehad heb, was ver voordat ik met drugs in aanraking kwam. Ik was jong, luisterde naar muziek en stelde me voor dat ik drugs gebruikt had. Muzikanten zeggen wel eens dat ze 'in the groove' zitten. Dat is een cliché, maar heel erg waar. Als je met zijn allen in hetzelfde ritme speelt, kun je jezelf als het ware hypnotiseren.'
Hoe zit het met het slot van het epos? Na tien jaar keert Odysseus toch nog terug bij zijn liefhebbende vrouw, die al die tijd op hem gewacht heeft. Hecht Alex Kapranos aan zijn thuisbasis, Glasgow? Hoe ziet zijn huis er eigenlijk uit? En dan komen we ineens bij een onverwachte grens. Na een opvallend lange stilte zegt Kapranos: 'Ik merk dat ik altijd wat vreemd reageer op dit soort vragen. Weet je, we hebben allemaal verschillende persoonlijkheden. De persoonlijkheid die je gebruikt om met je moeder te praten is anders dan degene die op zaterdag naar de kroeg gaat. Eén van mijn persoonlijkheden woont in dat huis, en daar is je microfoon niet welkom. Geen MTV Cribs voor mij.'
Eigenlijk is het geen verrassing, want die grens ligt ook in de muziek van Franz Ferdinand. Die is vernieuwend, slim en gelaagd, maar zelden persoonlijk. Kapranos maakt het goed met nog maar een mooie opmerking: 'Het mooiste aan het verhaal van Homerus, is de houding van Odysseus. Hij is al bijna vergeten dat hij naar huis wil. Hij had het op kunnen geven en de rest van zijn dagen op een mooi eiland door kunnen brengen. In plaats daarvan beschouwt hij alles als een avontuur. Dat maakt de Odyssee het mooiste verhaal aller tijden.'
Tonight: Franz Ferdinand verschijnt op 26 januari. Rond de release van het album is het optreden van Franz Ferdinand van 27 november in WATT, Rotterdam te zien op 3VOOR12TV. 3VOORR12TV is niet meer te zien op digitale tv, maar wel geheel vernieuwd online. Bekijk nu hele concerten in video, wanneer het jou uitkomt op www.3voor12.vpro.nl/3voor12tv.
Nee, het is gewoon een goede opname. Zelfde tekst, alleen ietwat andere muziek. Niet dat lekkere deuntje erin. Of nou nu ik het zo hoor, volgens mij is het wel livequote:Op maandag 2 februari 2009 23:11 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat heb ik al vaker gehoord. Waar is die opname te vinden? Is het live?
Interview van 3VOOR12:
[..]
quote:AMSTERDAM SHOW RE-SCHEDULED
Friday, 13th February 2009
Franz Ferdinand – Amsterdam show date change.
Franz Ferdinand’s show at the Paradiso, Amsterdam on Friday 13th March is being re-scheduled to Monday 11th May as the band will be part of a televised charity event in aid of Comic Relief’s ‘Red Nose Day’.
This charity’s aim is a ‘Just world free from poverty’ and works tirelessly to help transform the lives of people around the world living with poverty and injustice. This is a something the band feel very strongly about and were honored to be asked to be involved.
More information on the charity is available at www.comicrelief.com
Franz Ferdinand would like to thank their fans for their understanding and sincerely hope that this hasn’t caused any inconvenience. All tickets will be valid for the re-scheduled show.
Vind die tweede disk eigenlijk totaal niet bijzonder.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:43 schreef JeroenV het volgende:
En niet veel later staan ze op Pinkpop
Heb de cd (deluxe edition) besteld. Eigenlijk gaf de tweede disk vooral de doorslag, die is ook echt heel lekker!
Ik vind er ook weinig aan...quote:Op maandag 16 februari 2009 00:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vind die tweede disk eigenlijk totaal niet bijzonder.
Ik heb em ook besteld, en ik kreeg een mailtje dattie later kwam (was pre-ordered), kreeg ik gister een mailtje dat ze em nergens meer kunnen vinden bij hun leveranciers.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vind die tweede disk eigenlijk totaal niet bijzonder.
Welke site?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:10 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ik heb em ook besteld, en ik kreeg een mailtje dattie later kwam (was pre-ordered), kreeg ik gister een mailtje dat ze em nergens meer kunnen vinden bij hun leveranciers.
Balen!quote:Op maandag 16 februari 2009 12:10 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ik heb em ook besteld, en ik kreeg een mailtje dattie later kwam (was pre-ordered), kreeg ik gister een mailtje dat ze em nergens meer kunnen vinden bij hun leveranciers.
Dan vind ik een nummer dus gewoon saai.quote:The dub sound consists predominantly of instrumental remixes of existing recordings and is achieved by significantly manipulating and reshaping the recordings, usually by removing the vocals from an existing music piece, emphasizing the drum and bass frequencies or 'riddim', adding extensive echo and reverb effects, panoramic LR delay, and dubbing occasional snippets of lyrics from the original version
Ja, nu je het zegt! Van een 'rustig aan via een paar kroegen naar huis dag' naar een 'snel weer naar huis om nog een beetje slaap te kunnen krijgen dag'quote:Op maandag 16 februari 2009 16:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Balen, van een vrijdag naar een maandag.![]()
cd-wow. nog nooit problemen mee gehad. Maar nu mocht ik kiezen: of mn geld terug, of de gewone versie voor 7 euro, en het verschil terug.quote:
cd-wow is normaalgesproken een prima site, maar soms heb je wel eens dit soort dingen. Een special edition van Franz Ferdinand - Franz Ferdinand staat ook al een paar maanden in bestelling voor mij...quote:Op maandag 16 februari 2009 22:16 schreef jakkop het volgende:
[..]
cd-wow. nog nooit problemen mee gehad. Maar nu mocht ik kiezen: of mn geld terug, of de gewone versie voor 7 euro, en het verschil terug.
Helemaal met je eens, het liefst ga ik gewoon lekker een uur grazen in de Nootzaak of Plato Utrecht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:25 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb er ook weleens wat gekocht, maar voor mij geldt toch wel: Support your lokale platenzaak!
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:30 schreef Leonos het volgende:
Support the internet
Artiesten krijgen wel genoeg geld van mij via de concerten.
Vandaag de deluxe editie binnen gekregenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:30 schreef Leonos het volgende:
Support the internet
Artiesten krijgen wel genoeg geld van mij via de concerten.
wat? de record industrie gaat dood zoals hij is, en ik denk dat we daar ontzettend blij moeten zijn...quote:
Bronquote:Franz Ferdinand heeft aangekondigd alweer een nieuwe single uit te gaan brengen van hun laatste album “Tonight: Franz Ferdinand”.
Het gaat om het nummer “No You Girls” en het 6 april zal het uitgebracht worden. De single zal ook nog speciale remixes bevatten van Vince Clarke en Noze & John Disco.
Gaat mij niet om dat de industrie dood gaat. Maar het hoort gewoon zo dat als je een album waardeert, je die koopt, en evt naar een concert gaat. Waarom worden ze nog uitgebracht? Dit is al 50 jaar aan de gang en zo'n cd/lp is altijd een verrijking vind ik dan. Als mensen liever mp3'tjes hebben dan kan dat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:37 schreef kweek89 het volgende:
[..]
wat? de record industrie gaat dood zoals hij is, en ik denk dat we daar ontzettend blij moeten zijn...
zolang mensen naar concerten gaan en er genoeg geld aan uitgeven(Trust me Leonos geeft genoeg geld aan concerten uit)
het is het verhaal van eigen schuld dikke bult, platenmaatschappijen hebben veel te laks en laat gereageerd op downloaden, en door de internet revolutie, gaan er VEEL meer mensen naar concerten, en concerten is meer geld voor de artiest dan cd's verkopen..
voorbeeld : een artiest ontvangt 10.000 euro per concert.
hij krijgt op CD's een royalty percentage van 10%(is net iets onder het gemiddelde) op de ppd(price per dealer, meestal bij nieuwe cd's rond de 10 euro) dat betekent dat hij per cd 1 euro ontvangt, hij moet dus 10.000 cd's verkopen om 10.000 euro te verdienen, terwijl hij met 1 gig hetzelfde bedrag verdient.
kortom waar verdient een artiest sneller en meer geld aan? oui aan concerten, de platenmaatschappijen kunnen lekker stikken want ze hebben de artiesten al 5 decennia genaait, dat is nu eindelijk aan het veranderen.
Liefdequote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:37 schreef kweek89 het volgende:
[..]
wat? de record industrie gaat dood zoals hij is, en ik denk dat we daar ontzettend blij moeten zijn...
(Trust me Leonos geeft genoeg geld aan concerten uit)
Vertel het hele verhaal dan, hoe ben je bijna opgelicht?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:33 schreef emokid het volgende:
Godver, bijna opgelicht op marktplaats voor twee kaarten. Mochten jullie de naam Peter Bruin of Peter van Malsen tegenkomen dan weet je het. Google staat vol met zijn naam wat betreft oplichterij.
Doel je op de soort demo die van de zomer werd uitgebracht? Die heb ik toentertijd één keer gedraaid en weggegooid ja. Vind de album-versie niet veel spannender, maar ja...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Iemand hier ook de single versie van Lucid Dreams gehoord? Wat een aanfluiting.
Eerlijk waar, koop geen tickets op Marktplaats. Ga op de avond zelf vroeg bij de zaal staan, en onderhandel met die gasten. Uit eigen ervaring weet ik dat er altijd véél meer verkopers dan kopers zijn, en al snel moeten ze in prijs dalen. Heb eigenlijk nog nooit méér betaald dan de normale prijs voor uitverkochte concerten, vaak zelfs minder.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:33 schreef emokid het volgende:
Godver, bijna opgelicht op marktplaats voor twee kaarten. Mochten jullie de naam Peter Bruin of Peter van Malsen tegenkomen dan weet je het. Google staat vol met zijn naam wat betreft oplichterij.
quote:Op zondag 15 februari 2009 17:14 schreef Merkie het volgende:
Iemand die dan niet kan en van zijn kaartjes afmoet, ik houd me aanbevolen.
Inderdaad, zeg dan graag even hoe het (bijna) gebeurt is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Vertel het hele verhaal dan, hoe ben je bijna opgelicht?
Ik vond het goed, hij adde mij op msn om te 'onderhandelen' en voordat ik ook iets terug zei besloot ik om naar zijn mails en naam te googlen. Zijn msn adres was namelijk djemodjoanna@live.nl ipv waarmee hij mailde. Ik kwam al gelijk het volgende tegen: http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=3075.0quote:Franz Ferdinand 11 mei Paradiso heb 2kaartjes voor jou 72 euro plus 7 euro verzendkosten
Deze reactie is afkomstig van;
Naam: peter
E-mailadres: petervanmalsen1982@live.nl
Sjeezus, 20 pagina's. Dat is een flinke jongen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:53 schreef emokid het volgende:
Ik heb dus een advertentie geplaatst met: Gezocht 2 kaartjes voor een eerlijke prijs(ik mag dat wel eisen, toch). Goed, gelijk die dag reactie gekregen met ik citeer:
[..]
Ik vond het goed, hij adde mij op msn om te 'onderhandelen' en voordat ik ook iets terug zei besloot ik om naar zijn mails en naam te googlen. Zijn msn adres was namelijk djemodjoanna@live.nl ipv waarmee hij mailde. Ik kwam al gelijk het volgende tegen: http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=3075.0
Een 20 pagina tellend oplichterstopicGoed dat ik dus even gegoogled heb.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Sjeezus, 20 pagina's. Dat is een flinke jongen.
Kan je niet Peter R inschakelen
Ik heb hem ook sinds vandaag pas fysiek, LP van het album en 7" van "Ulysses" gratisquote:Op vrijdag 3 april 2009 10:16 schreef bloodymary het volgende:
Zo, heb nu pas de laatste cd aangeschaft. Maar wat is die goedVond de vorige twee al geweldig maar dit is nog beter. Wat een synthesizergeweld.
Ik word altijd zo vrolijk van Franz!
Die ken ik nog nietquote:Op zondag 5 april 2009 13:31 schreef Froop het volgende:
Dan zijn 'Anyone in Love' en 'New kind of Thrill' toch stukken beter..
Alstublieft!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:14 schreef Stofje het volgende:
Ik wacht nog altijd gespannen op groen licht. Vooralsnog dus nog niet. Ik bid echter elke dag, elk uur en elke minuut!
Het heeft geholpen! Ich bin dabei und das ist primaquote:Op maandag 11 mei 2009 10:20 schreef Goover het volgende:
[..]
Alstublieft!
[ afbeelding ]
Dus nu kom je?
Het was duidelijk beterquote:
Nee johquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:45 schreef lienelien het volgende:
[..]
oja? Ojeedan heb je majo ook gezien
of waar stond ik toen?
Mijn spam! (oftewel: m'n tekstverslag op Podiuminfo).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:47 schreef Stofje het volgende:
[..]
Nee joh. Zo, het was nachtwerk, maar ik heb m'n artikeltje weer af, dus ik heb m'n gastenlijstplaats weer verdiend
.
Prima stukje, zeg.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:16 schreef Stofje het volgende:
[..]
Mijn spam! (oftewel: m'n tekstverslag op Podiuminfo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |