abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:32:42 #201
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_65459972
Lucid Dreams
pi_65481270
where do you see yourself in 5 minutes time ?
you might aswell do the white line
pi_65489147
Ergens zit er ineens een dik electronisch stuk in, dat vond ik wel tof

Vorige albums was ik trouwens sneller enthousiast over dan dit, maar ik denk dat het nog wel gaat komen
pi_65489169
Lucid Dreams is dat electronische stuk.
Gaat wel vervelen na 5x luisteren
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:49:28 #205
230345 conobram
is neit lam
pi_65558928
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:32 schreef Joesse het volgende:
No You Girls
  maandag 2 februari 2009 @ 19:19:35 #207
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65666680
Vet . Kan iemand het rippen?
2000 light years from home
pi_65666689
quote:
! Vet.
  maandag 2 februari 2009 @ 19:26:16 #209
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65666971
Toll.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_65667177
Twilight Omens en Ulysses tot nu toe de favorieten van het album.
Heb Tonight pas een paar keer gehoord dus dat zal nog wel gaan veranderen maar deze 2 vind ik echt super tof.
Vooral dat sfeertje in Twilight Omens
  maandag 2 februari 2009 @ 19:36:30 #211
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65667436
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:30 schreef Shadow_NL het volgende:
Twilight Omens en Ulysses tot nu toe de favorieten van het album.
Heb Tonight pas een paar keer gehoord dus dat zal nog wel gaan veranderen maar deze 2 vind ik echt super tof.
Vooral dat sfeertje in Twilight Omens
Twilight Omens is ook mijn favoriet, heel vreemd aangezien ik het de eerste paar keer echt helemaal niks vond. Maar idd, dat sfeertje . Als ik het concert zo nog eens bekijk vind ik de oude nummers live wel beter uit de verf komen eigenlijk, maar misschien is dat een kwestie van oefenen in combinatie met het feit dat het publiek de nummers niet kent.

Overigens, bij het concert zingt Alex bij Outsiders "That the only dream is Rotterdam for me". Wel grappig, had ik toen niet gehoord.

[ Bericht 5% gewijzigd door Merkie op 02-02-2009 20:13:13 ]
pi_65674444
Ik luister Can't Stop Feeling en ik denk: hé, ik ken dit nummer ergens van... Heb ik 'm al tussen mijn andere Franzjes staan, uit 2007. Hoe kan dit? ik mis duidelijk iets.
I would go along with someone like you
pi_65677099
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:13 schreef Liefste. het volgende:
Ik luister Can't Stop Feeling en ik denk: hé, ik ken dit nummer ergens van... Heb ik 'm al tussen mijn andere Franzjes staan, uit 2007. Hoe kan dit? ik mis duidelijk iets.
Dat heb ik al vaker gehoord. Waar is die opname te vinden? Is het live?

Interview van 3VOOR12:
quote:
Franz Ferdinand: avontuur zonder einde
Alex Kapranos groeide op met de held Odysseus

Niet vaak wordt een band zo snel opgenomen in alle eregalerijen als het Schotse Franz Ferdinand. Het titelloze debuutalbum van het kwartet was begin 2004 nog amper uit, of er werd al een prominente plek ingeruimd in de geschiedenisboeken van de Britse popmuziek. De doorbraak van Franz Ferdinand bracht een cruciale nieuwe impuls in de gitaarpop van het Verenigd Koninkrijk, die tot de dag van vandaag te merken is. Hun muziek klonk fris en energiek, en vooral nieuw. En dat alles met een eenvoudig motto: muziek waar meisjes op kunnen dansen. Het succes bleef niet uit. Binnen een jaar groeide Franz Ferdinand van een mager gevulde EKKO in Utrecht naar een uitverkochte Heineken Music Hall.

Die ophef was wat voorbarig, vindt frontman Alex Kapranos vier jaar later bescheiden, als de band toe is aan zijn derde album Tonight: Franz Ferdinand. 'Ik geloof dat je het belang van een band pas kunt bepalen tien jaar nadat hij uit elkaar is of nadat één van de bandleden overleden is. Beide is bij ons nog niet het geval.'

Alex Kapranos geldt als een van de gemakkelijkste gesprekspartners in de muziekindustrie. Altijd vriendelijk, gevat, bescheiden en charmant. Hij doet zijn reputatie eer aan vandaag, boven het café van de Rotterdamse popzaal WATT. Het is eind november en Franz Ferdinand geef vanavond een voorproefje op het nieuwe album. Een album dat ruim drie jaar op zich liet wachten. Veel langer dan het tweede album You Could Have It So Much Better, dat amper een jaar na het debuut verscheen. 'Aan het eind van onze tour in 2006 waren we uitgeput,' zegt Kapranos. 'Emotioneel, creatief, fysiek. We hebben daarom bewust een pauze ingelast. In heb in die tijd in Vancouver het album van The Cribs geproduceerd. Na die rustperiode hadden we er weer zin in en hebben we rustig de tijd genomen voor het nieuwe album.'

Franz Ferdinand was vanaf het begin veel meer dan die lollige leus. Nu misschien wel meer dan ooit. De liedjes klinken net zo direct als hun voorgangers, maar zitten vol productionele nieuwigheden en kleine ideetjes. Van disco tot Afrikaanse muziek. Franz Ferdinand wil meer zijn dan poppy. 'Toen wij begonnen, rebelleerden we tegen de blinde uniformiteit van alle muziek die je op de radio hoorde,' zegt Kapranos. 'We wilden creatief zijn en tegen de regels van de popmuziek ingaan. Er zijn de laatste jaren interessante dingen gebeurd, maar helaas leunen veel Britse bands die meekwamen in onze slipstream heel erg op formules. Je moet niet uitgaan van wat er al is, maar van wat nog mogelijk is. Voor dit nieuwe album hebben we veel gespeeld met geluid. Veel experimentele muziek is onluisterbaar omdat het wordt aangeboden op een ontregelende manier. Aan de andere kant is veel popmuziek te simplistisch omdat het experiment ontbreekt. Voor mij is het hoogste doel te experimenteren en vervolgens al de overbodige complexiteit weer weg te snijden.'

De intensiteit van het leven sinds 2004 komt in Tonight nadrukkelijk terug. In single Ulysses bijvoorbeeld, dat het tourleven vergelijkt met de never ending journey van de Griekse held Odysseus. Dat is meer dan een grappig beeld. Zoals Hollandse kinderen voor het slapen gaan voorgelezen worden uit Pluk van de Petteflet, zo hoorde Alex Kapranos vroeger van zijn Griekse vader de verhalen van Odysseus. De koningszoon uit Ithaka strijdt eerst tien jaar in de Trojaanse Oorlog, beslist die met het Trojaanse Paard en doet vervolgens tien jaar over zijn reis naar huis. 'Zo voelt het soms ook als je in een band zit,' lacht Kapranos. 'Met de monsters onderweg valt het wel mee, maar Sirenen zijn er genoeg.'

Sirenen, verraderlijke wezens. Prachtige vrouwen die zo schoon zingen dat geen man ze kan weerstaan. Maar wie toegeeft aan hun gezang is verloren. 'We praten in metaforen,' zegt Kapranos. 'Ik hou hiervan! Ik laat me altijd door mijn bandleden aan de mast binden, zodat ik toch naar ze kan luisteren. Op een gegeven moment smeek je je bandleden je vrij te maken, maar ze hebben bijenwas in hun oren, dus ze horen je niet. Ik heb een vriendin thuis die geen fan is van de sirenen, maar verleiding voelen we allemaal, toch?'

En de Lotus Eters? Het volk dat kauwt op bedwelmende bladeren en zo terechtkomt in een valse staat van gelukzaligheid? Heeft Kapranos de Lotus Eters verslagen? 'Ehm. Nee. Ik kan wel doen alsof, maar dan lieg ik. Maar zij hebben mij ook niet verslagen. Als je wilt dat het avontuur verder gaat, kun je niet op hun eiland blijven hangen, want voor je het weet doe je niets anders meer dan lotussen eten. Ja, natuurlijk lijden wij een rock 'n roll leven. Ik heb best dingen gedaan die mijn moeder niet wil weten. Odysseus versloeg de Lotus Eters ook niet, hij voer uiteindelijk gewoon weg.'

Ook de hallucinaties in Lucid Dreams, een van de songs op het nieuwe album, zijn geen gevolg van drugsgebruik. Eerder van een ander bijverschijnsel van het rock 'n roll leven: slaaptekort. Lucid Dreams is misschien wel het vreemdste nummer dat Franz Ferdinand ooit opnam. Niet alleen door de vreemde beelden in de tekst en de bizarre effecten over muziek en stem, maar vooral door het vijf minuten durende instrumentale slot. 'Als ik een tijdlang niet geslapen heb, duiken allerlei beelden op in mijn hoofd, die ik herken uit terugkerende dromen. Alsof mijn hersenen tegen me zeggen: jij hoort nu te slapen. Ik ervaar dat als heel creatieve periodes. Je geest is vrijer op dat soort momenten.'

Het instrumentale slotdeel van Lucid Dreams is een muzikale vertaling van zo'n psychedelische ervaring. En die is niet toevallig ritmisch. 'Het is geïnspireerd op de muziek van Steve Reich,' zegt Kapranos. Er is een steeds terugkerende frase, die elke keer net anders is. We zijn gefascineerd door muziek die je hypnotiseert. De meest psychedelische ervaring die ik ooit gehad heb, was ver voordat ik met drugs in aanraking kwam. Ik was jong, luisterde naar muziek en stelde me voor dat ik drugs gebruikt had. Muzikanten zeggen wel eens dat ze 'in the groove' zitten. Dat is een cliché, maar heel erg waar. Als je met zijn allen in hetzelfde ritme speelt, kun je jezelf als het ware hypnotiseren.'

Hoe zit het met het slot van het epos? Na tien jaar keert Odysseus toch nog terug bij zijn liefhebbende vrouw, die al die tijd op hem gewacht heeft. Hecht Alex Kapranos aan zijn thuisbasis, Glasgow? Hoe ziet zijn huis er eigenlijk uit? En dan komen we ineens bij een onverwachte grens. Na een opvallend lange stilte zegt Kapranos: 'Ik merk dat ik altijd wat vreemd reageer op dit soort vragen. Weet je, we hebben allemaal verschillende persoonlijkheden. De persoonlijkheid die je gebruikt om met je moeder te praten is anders dan degene die op zaterdag naar de kroeg gaat. Eén van mijn persoonlijkheden woont in dat huis, en daar is je microfoon niet welkom. Geen MTV Cribs voor mij.'

Eigenlijk is het geen verrassing, want die grens ligt ook in de muziek van Franz Ferdinand. Die is vernieuwend, slim en gelaagd, maar zelden persoonlijk. Kapranos maakt het goed met nog maar een mooie opmerking: 'Het mooiste aan het verhaal van Homerus, is de houding van Odysseus. Hij is al bijna vergeten dat hij naar huis wil. Hij had het op kunnen geven en de rest van zijn dagen op een mooi eiland door kunnen brengen. In plaats daarvan beschouwt hij alles als een avontuur. Dat maakt de Odyssee het mooiste verhaal aller tijden.'

Tonight: Franz Ferdinand verschijnt op 26 januari. Rond de release van het album is het optreden van Franz Ferdinand van 27 november in WATT, Rotterdam te zien op 3VOOR12TV. 3VOORR12TV is niet meer te zien op digitale tv, maar wel geheel vernieuwd online. Bekijk nu hele concerten in video, wanneer het jou uitkomt op www.3voor12.vpro.nl/3voor12tv.
Stay on my arm, you little charmer
pi_65677360
Kissogram is het voorprogramma in Paradiso.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
pi_65696298
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:11 schreef tim. het volgende:

[..]

Dat heb ik al vaker gehoord. Waar is die opname te vinden? Is het live?

Interview van 3VOOR12:
[..]

Nee, het is gewoon een goede opname. Zelfde tekst, alleen ietwat andere muziek. Niet dat lekkere deuntje erin. Of nou nu ik het zo hoor, volgens mij is het wel live Of toch niet, geen idee eigenlijk. Hij komt uit mijn map B-sides en Unreleased. Stamt uit de tijd dat ik lukraak wat dingetjes aanklikte in Limewire, blijken altijd juweeltjes tussen te zitten
I would go along with someone like you
  Admin donderdag 12 februari 2009 @ 09:42:59 #216
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_65976209
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_66088088
quote:
AMSTERDAM SHOW RE-SCHEDULED

Friday, 13th February 2009

Franz Ferdinand – Amsterdam show date change.

Franz Ferdinand’s show at the Paradiso, Amsterdam on Friday 13th March is being re-scheduled to Monday 11th May as the band will be part of a televised charity event in aid of Comic Relief’s ‘Red Nose Day’.
This charity’s aim is a ‘Just world free from poverty’ and works tirelessly to help transform the lives of people around the world living with poverty and injustice. This is a something the band feel very strongly about and were honored to be asked to be involved.
More information on the charity is available at www.comicrelief.com

Franz Ferdinand would like to thank their fans for their understanding and sincerely hope that this hasn’t caused any inconvenience. All tickets will be valid for the re-scheduled show.
pi_66088153
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 16:50:14 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66088257
moeten we dus 2 maanden langer wachten...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 15 februari 2009 @ 17:14:21 #220
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66089105
Iemand die dan niet kan en van zijn kaartjes afmoet, ik houd me aanbevolen .
  zondag 15 februari 2009 @ 23:09:40 #221
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_66103382
verdorie, eikels
  Admin maandag 16 februari 2009 @ 00:09:44 #222
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_66105676
RND vind ik een goede reden om af te zeggen.

Niet dat ik erheen ging, btw
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_66106531
En niet veel later staan ze op Pinkpop

Heb de cd (deluxe edition) besteld. Eigenlijk gaf de tweede disk vooral de doorslag, die is ook echt heel lekker!
  maandag 16 februari 2009 @ 00:46:25 #224
53267 TC03
pi_66106595
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:43 schreef JeroenV het volgende:
En niet veel later staan ze op Pinkpop

Heb de cd (deluxe edition) besteld. Eigenlijk gaf de tweede disk vooral de doorslag, die is ook echt heel lekker!
Vind die tweede disk eigenlijk totaal niet bijzonder.
  Admin maandag 16 februari 2009 @ 10:13:29 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_66111420
Ze zijn vanavond te gast op BBC Radio 1.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_66112933
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik vind er ook weinig aan...
pi_66114868
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb em ook besteld, en ik kreeg een mailtje dattie later kwam (was pre-ordered), kreeg ik gister een mailtje dat ze em nergens meer kunnen vinden bij hun leveranciers.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_66114960
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:10 schreef jakkop het volgende:

[..]

Ik heb em ook besteld, en ik kreeg een mailtje dattie later kwam (was pre-ordered), kreeg ik gister een mailtje dat ze em nergens meer kunnen vinden bij hun leveranciers.
Welke site?
pi_66117517
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:10 schreef jakkop het volgende:

[..]

Balen!

Maar je mist niet veel hoor. Voor de mensen die het nog niet gehoord hebben dit is dub: http://en.wikipedia.org/wiki/Dub_music
quote:
The dub sound consists predominantly of instrumental remixes of existing recordings and is achieved by significantly manipulating and reshaping the recordings, usually by removing the vocals from an existing music piece, emphasizing the drum and bass frequencies or 'riddim', adding extensive echo and reverb effects, panoramic LR delay, and dubbing occasional snippets of lyrics from the original version
Dan vind ik een nummer dus gewoon saai.

De DVD die in de boxset zit heb ik nog niet bekeken, dat moet ik eigenlijk wel ff doen!
pi_66124108
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:45 schreef Thijsssss het volgende:

[..]
Balen, van een vrijdag naar een maandag.
pi_66124377
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Balen, van een vrijdag naar een maandag.
Ja, nu je het zegt! Van een 'rustig aan via een paar kroegen naar huis dag' naar een 'snel weer naar huis om nog een beetje slaap te kunnen krijgen dag'
pi_66139781
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:12 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Welke site?
cd-wow. nog nooit problemen mee gehad. Maar nu mocht ik kiezen: of mn geld terug, of de gewone versie voor 7 euro, en het verschil terug.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_66148618
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:16 schreef jakkop het volgende:

[..]

cd-wow. nog nooit problemen mee gehad. Maar nu mocht ik kiezen: of mn geld terug, of de gewone versie voor 7 euro, en het verschil terug.
cd-wow is normaalgesproken een prima site, maar soms heb je wel eens dit soort dingen. Een special edition van Franz Ferdinand - Franz Ferdinand staat ook al een paar maanden in bestelling voor mij...

Maar verder goede prijzen redelijk snel binnen geen verzendkosten
pi_66149002
Ik heb er ook weleens wat gekocht, maar voor mij geldt toch wel: Support your lokale platenzaak!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_66150199
Ik heb een keer een cd binnengehad met een grote kras.
En een keer dat een cd niet leverbaar was.
Dus ik heb ook niet al te goede ervaringen, maar nu toch weer vier cd's besteld omdat het zo goedkoop was
pi_66152159
Ik heb er eigenlijk alleen goede ervaringen mee, alleen met nieuwe cd's kan het een tijdje duren. Zo had ik daar de vorige cd van Muse besteld en die was na een week nog niet verzonden, toen heb ik hem geannuleerd en voor dezelfde prijs bij de Mediamarkt gehaald, ik kon echt niet meer wachten . Kreeg toen binnen een uur een antwoord op mijn mailtje, ze hadden de bestelling gelijk geannuleerd en ik kreeg de kortingscode die ik had gebruikt ook terug. En het bedrag natuurlijk, stond er ook snel weer op. Kunnen andere toko's nog wat van leren .
Tap tap tap
pi_66155345
CD-wow is zeker traag qua bestelingen, tijdje terug Guitar Hero 1 bestelt...kreeg aan pakketje uit AUSTRALIE met guitar hero duurde 2.5 week maar dan heb je ook wat, en wat van ver komt is altijd goed... :p

ook wel is naar mijn mening te lang moeten wachten op Fable bij hun, en inderdaad binnen 1 week had ik het geld weer terug op mijn rekening.

customer service is goed, delivery is matigjes bij CD WOW
pi_66167605
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:25 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb er ook weleens wat gekocht, maar voor mij geldt toch wel: Support your lokale platenzaak!
Helemaal met je eens, het liefst ga ik gewoon lekker een uur grazen in de Nootzaak of Plato Utrecht.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_66168348
Support the internet
Artiesten krijgen wel genoeg geld van mij via de concerten.
pi_66173095
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:30 schreef Leonos het volgende:
Support the internet
pi_66173293
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:30 schreef Leonos het volgende:
Support the internet
Vandaag de deluxe editie binnen gekregen
die ik goedkoop via internet gekocht heb
pi_66178464
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:36 schreef emokid het volgende:

[..]

wat? de record industrie gaat dood zoals hij is, en ik denk dat we daar ontzettend blij moeten zijn...

zolang mensen naar concerten gaan en er genoeg geld aan uitgeven(Trust me Leonos geeft genoeg geld aan concerten uit)
het is het verhaal van eigen schuld dikke bult, platenmaatschappijen hebben veel te laks en laat gereageerd op downloaden, en door de internet revolutie, gaan er VEEL meer mensen naar concerten, en concerten is meer geld voor de artiest dan cd's verkopen..

voorbeeld : een artiest ontvangt 10.000 euro per concert.
hij krijgt op CD's een royalty percentage van 10%(is net iets onder het gemiddelde) op de ppd(price per dealer, meestal bij nieuwe cd's rond de 10 euro) dat betekent dat hij per cd 1 euro ontvangt, hij moet dus 10.000 cd's verkopen om 10.000 euro te verdienen, terwijl hij met 1 gig hetzelfde bedrag verdient.

kortom waar verdient een artiest sneller en meer geld aan? oui aan concerten, de platenmaatschappijen kunnen lekker stikken want ze hebben de artiesten al 5 decennia genaait, dat is nu eindelijk aan het veranderen.
pi_66178500
natuurlijk ontmoedig ik cd's verkoop niet, het is natuurlijk veel leuker om het schijfje in je handen te hebben dan hem via bittorrent binnen te trekken.
pi_66204254
quote:
Franz Ferdinand heeft aangekondigd alweer een nieuwe single uit te gaan brengen van hun laatste album “Tonight: Franz Ferdinand”.

Het gaat om het nummer “No You Girls” en het 6 april zal het uitgebracht worden. De single zal ook nog speciale remixes bevatten van Vince Clarke en Noze & John Disco.
Bron
pi_66204610
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:37 schreef kweek89 het volgende:

[..]

wat? de record industrie gaat dood zoals hij is, en ik denk dat we daar ontzettend blij moeten zijn...

zolang mensen naar concerten gaan en er genoeg geld aan uitgeven(Trust me Leonos geeft genoeg geld aan concerten uit)
het is het verhaal van eigen schuld dikke bult, platenmaatschappijen hebben veel te laks en laat gereageerd op downloaden, en door de internet revolutie, gaan er VEEL meer mensen naar concerten, en concerten is meer geld voor de artiest dan cd's verkopen..

voorbeeld : een artiest ontvangt 10.000 euro per concert.
hij krijgt op CD's een royalty percentage van 10%(is net iets onder het gemiddelde) op de ppd(price per dealer, meestal bij nieuwe cd's rond de 10 euro) dat betekent dat hij per cd 1 euro ontvangt, hij moet dus 10.000 cd's verkopen om 10.000 euro te verdienen, terwijl hij met 1 gig hetzelfde bedrag verdient.

kortom waar verdient een artiest sneller en meer geld aan? oui aan concerten, de platenmaatschappijen kunnen lekker stikken want ze hebben de artiesten al 5 decennia genaait, dat is nu eindelijk aan het veranderen.
Gaat mij niet om dat de industrie dood gaat. Maar het hoort gewoon zo dat als je een album waardeert, je die koopt, en evt naar een concert gaat. Waarom worden ze nog uitgebracht? Dit is al 50 jaar aan de gang en zo'n cd/lp is altijd een verrijking vind ik dan. Als mensen liever mp3'tjes hebben dan kan dat.
pi_66205069
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:37 schreef kweek89 het volgende:

[..]

(Trust me Leonos geeft genoeg geld aan concerten uit)
Liefde

Maar eerlijk gezegt koop ik nog wel eens een cd. Maar alleen dan voor de heb. Rip ze even en dan hang ik ze bij mijn collectie. Laatste cd die ik gekocht heb is van Muse - HAARP. Dus dat is alweer een tijd terug
pi_66227284
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:54 schreef Froop het volgende:

[..]

Bron
Hoezo alweer? Toch pas de tweede?
pi_66230229
Nog een nadeel van het verzetten... ik had op 13 maart nog m'n lidmaatschap van Bloc Party (vanavond ) kunnen gebruiken, nu moet ik in mei een nieuwe kopen.
pi_66259995
Gewoon met je Bloc Party lidmaatschap proberen, dat ga ik tenminste proberen. Hoop dat ze het of niet in de gaten hebben of gewoon slikken
pi_66264008
Alsof ze nog kijken naar je lidmaatschap, is mij nog nooit overkomen dat ze er per se naar vroegen.
pi_66284655
Iemand nog 2 kaarten te koop?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:44:12 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_66659444
Iemand hier ook de single versie van Lucid Dreams gehoord? Wat een aanfluiting .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_66663513
Godver, bijna opgelicht op marktplaats voor twee kaarten. Mochten jullie de naam Peter Bruin of Peter van Malsen tegenkomen dan weet je het. Google staat vol met zijn naam wat betreft oplichterij.
pi_66663760
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:33 schreef emokid het volgende:
Godver, bijna opgelicht op marktplaats voor twee kaarten. Mochten jullie de naam Peter Bruin of Peter van Malsen tegenkomen dan weet je het. Google staat vol met zijn naam wat betreft oplichterij.
Vertel het hele verhaal dan, hoe ben je bijna opgelicht?
pi_66664409
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Iemand hier ook de single versie van Lucid Dreams gehoord? Wat een aanfluiting .
Doel je op de soort demo die van de zomer werd uitgebracht? Die heb ik toentertijd één keer gedraaid en weggegooid ja. Vind de album-versie niet veel spannender, maar ja...
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:33 schreef emokid het volgende:
Eerlijk waar, koop geen tickets op Marktplaats. Ga op de avond zelf vroeg bij de zaal staan, en onderhandel met die gasten. Uit eigen ervaring weet ik dat er altijd véél meer verkopers dan kopers zijn, en al snel moeten ze in prijs dalen. Heb eigenlijk nog nooit méér betaald dan de normale prijs voor uitverkochte concerten, vaak zelfs minder.

Die paar keer dat ik een ticket kwijt moest van één van de mensen uit m'n groep, had ik zelfs nog moeite met 'em verkopen voor de normale prijs . En nu spreek ik over stampuitverkochte concerten van grote namen; Beck, Doe Maar, The Roots. En alledrie de keren zijn mijn kaarten overgekocht door happige zwarthandelaren die ze één uur voor aanvang nog met 5 euro winst wilden verkopen zeker . Paradiso zal zelf ook nog wel opnieuw kaarten in de verkoop doen op de dag zelf, zal niet de eerste keer zijn.

En oh ja, vraag altijd of ze met je mee naar binnen lopen voor je een ticket van ze koopt!!
pi_66664954
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:14 schreef Merkie het volgende:
Iemand die dan niet kan en van zijn kaartjes afmoet, ik houd me aanbevolen .
Jonge garde, ouwe stempel
pi_66667697
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Vertel het hele verhaal dan, hoe ben je bijna opgelicht?
Inderdaad, zeg dan graag even hoe het (bijna) gebeurt is.

Ik heb twee keer een kaartje via Marktplaats gekocht, nu zou ik het niet snel meer doen omdat ik mijn favorieten toch al gezien heb of het dan maar gewoon laat zitten.
pi_66675005
Ik heb dus een advertentie geplaatst met: Gezocht 2 kaartjes voor een eerlijke prijs(ik mag dat wel eisen, toch). Goed, gelijk die dag reactie gekregen met ik citeer:
quote:
Franz Ferdinand 11 mei Paradiso heb 2kaartjes voor jou 72 euro plus 7 euro verzendkosten

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: peter
E-mailadres: petervanmalsen1982@live.nl
Ik vond het goed, hij adde mij op msn om te 'onderhandelen' en voordat ik ook iets terug zei besloot ik om naar zijn mails en naam te googlen. Zijn msn adres was namelijk djemodjoanna@live.nl ipv waarmee hij mailde. Ik kwam al gelijk het volgende tegen: http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=3075.0

Een 20 pagina tellend oplichterstopic Goed dat ik dus even gegoogled heb.
pi_66675190
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:53 schreef emokid het volgende:
Ik heb dus een advertentie geplaatst met: Gezocht 2 kaartjes voor een eerlijke prijs(ik mag dat wel eisen, toch). Goed, gelijk die dag reactie gekregen met ik citeer:
[..]

Ik vond het goed, hij adde mij op msn om te 'onderhandelen' en voordat ik ook iets terug zei besloot ik om naar zijn mails en naam te googlen. Zijn msn adres was namelijk djemodjoanna@live.nl ipv waarmee hij mailde. Ik kwam al gelijk het volgende tegen: http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=3075.0

Een 20 pagina tellend oplichterstopic Goed dat ik dus even gegoogled heb.
Sjeezus, 20 pagina's. Dat is een flinke jongen.
Kan je niet Peter R inschakelen
pi_66675520
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:59 schreef Sautor het volgende:

[..]

Sjeezus, 20 pagina's. Dat is een flinke jongen.
Kan je niet Peter R inschakelen
!
pi_66677034
Jeez Goed verhaal. Ik probeer het nog middels een perskaart, ik wil echt erg graag naar het concert. Hopelijk lukt dat.
pi_67024890
Ik heb al een tijdje de box set met het hele album op 7" singles, nu kom ik er achter dat Lucid Dreams in een andere versie op de single staat Geen geniaal synthesizer gerammel Dat wou ik nou net horen door mijn net gekochte koffer-platenspeler!
pi_67668621
Zo, heb nu pas de laatste cd aangeschaft. Maar wat is die goed Vond de vorige twee al geweldig maar dit is nog beter. Wat een synthesizergeweld.

Ik word altijd zo vrolijk van Franz!
pi_67681537
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:16 schreef bloodymary het volgende:
Zo, heb nu pas de laatste cd aangeschaft. Maar wat is die goed Vond de vorige twee al geweldig maar dit is nog beter. Wat een synthesizergeweld.

Ik word altijd zo vrolijk van Franz!
Ik heb hem ook sinds vandaag pas fysiek, LP van het album en 7" van "Ulysses" gratis . Klinkt zoveel beter dan de uitgelekte mp3'tjes. B-kant "You Never Go Out Anymore" van "Ulysses" is ook goed! Staat niet op YouTube, maar zeker het luisteren waard, beter dan sommige album-nummers vind ik, meer oude stijl.
pi_67726744
Dan zijn 'Anyone in Love' en 'New kind of Thrill' toch stukken beter..
pi_67727750
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:31 schreef Froop het volgende:
Dan zijn 'Anyone in Love' en 'New kind of Thrill' toch stukken beter..
Die ken ik nog niet . B-kanten van "No You Girls" heb ik ook nog niet gehoord.
  Admin maandag 6 april 2009 @ 15:15:05 #268
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_67761037
Ze deden vanmorgen Womanizer van Britney Spears in de Live Lounge. Was best leuk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_67767174
Linkje?

En ehm, weet iemand misschien waar de zin "Bite hard, it's a 505, your engine's alive" op slaat, uit het nummer Bite Hard? :p Ik dacht zelf aan de Citroen 505, maar ik snap niet waarom ze over die wagen zouden zingen. Weet iemand anders waar de term "505" op slaat?
Assassin stabs you in your back.
  maandag 6 april 2009 @ 18:26:45 #270
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67767543
Peugeot 505 . Waarschijnlijk klinkt het gewoon leuk .
  Admin maandag 6 april 2009 @ 18:45:16 #271
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_67768105
Er is een nummer van Arctic Monkeys dat 505 heet. Misschien is het een begrip...

-edit-
Oh nee, bij AM staat het voor een kamernummer.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 6 april 2009 @ 19:32:24 #272
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_67769556
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:13 schreef Assassin92 het volgende:
Linkje?
BBC Live Lounge
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 6 april 2009 @ 20:08:53 #273
192683 AMDB
Visionair.
pi_67776075
Kapranos told Mojo magazine February 2009 that all the tracks on Tonight: Franz Ferdinand take place at night, apart from this song, "which is at 5.05 in the morning, which kind of is the night, if it's a heavy one."

maandag 6 april 2009 @ 23:33:48 #275
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67779692
Wow, goed speurwerk . Logisch ook wel eigenlijk, gezien de titel van het album.
pi_68896636
Ik wacht nog altijd gespannen op groen licht. Vooralsnog dus nog niet. Ik bid echter elke dag, elk uur en elke minuut!
pi_68896788
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:14 schreef Stofje het volgende:
Ik wacht nog altijd gespannen op groen licht. Vooralsnog dus nog niet. Ik bid echter elke dag, elk uur en elke minuut!
Alstublieft!

Dus nu kom je?
pi_68897053
! Sympathiek! Nu zou Paradiso het nog moeten zeggen .
pi_68900695
Jeeej, tot vanavond iedereen
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 12:40:02 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68901133
Ik ben erbij
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 11 mei 2009 @ 12:41:40 #282
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_68901176
Ik ook, wordt vast een mooi avondje
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_68910947
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:20 schreef Goover het volgende:

[..]

Alstublieft!
[ afbeelding ]

Dus nu kom je?
Het heeft geholpen! Ich bin dabei und das ist prima . Straks auto halen bij de ouders en off we go .
pi_68924190
Waaaaaaah, 't was geweldig! Lucid Dreams
En die drumpartij met z'n allen!
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 23:54:49 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68925259
ZOMG wat was het weer een strak optreden

alex was goed bij stem, alleen wel jammer dat hij veel woorden weglaat. Deed hij bij Lowlands ook al

Tof dat ze veel improviseerden, ze ontsteigen daarmee het niveau van een standaard indiebandje

Mooi om te zien dat het publiek zo hard uit zijn dak ging en vooral de reactie van alex daarop

minpunten waren het gigansisch zuigende geluid en het feit dat ze maar twee nummers van het tweed album speelden. The fallen miste ik wel en mijn favo nummer this boy ook

maar echt een topconcert. Vette impro's tijdens 40 Feet en Lucid dreams en al die mensen op het podium aan het eind op een gegeven moment wel een beetje dreigend toen alex riep 'get of the stage or it will fucking collapse'

absoluut het beste concert van het jaar
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:02:41 #286
53267 TC03
pi_68925544
Klinkt net als een verslag van Watt.
pi_68926522
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 00:02 schreef TC03 het volgende:
Klinkt net als een verslag van Watt.
Het was duidelijk beter .
Meer nieuwe nummers dan in WATT. Dit maal een groepsdrum bij "Outsiders" en "Lucid Dreams", waar de albumversie van werd gespeeld.

Ook mooi een 7" van die cover van De Kift kunnen meepikken voor 5 euro, normaal alleen verkocht in een box voor 40 euro.
pi_68926686
Dat publiek op het podium vond ik echt kut. Was echt een minpunt. Verder een razendstrak optreden, geweldig.
pi_68926926
pi_68927295
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:06 schreef lienelien het volgende:
Jou heb ik gezien!
pi_68927310
Kreeg trouwens tijdens 'Take Me Out' zo'n ruk hardplastic beker in m'n oog. Moest het strijdtoneel met bloed verlaten . Dat meisje dat me een zakdoekje gaf was lief .
pi_68927440
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:32 schreef Stofje het volgende:

[..]

Jou heb ik gezien!
oja? Ojee dan heb je majo ook gezien of waar stond ik toen?
pi_68927452
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:45 schreef lienelien het volgende:

[..]

oja? Ojee dan heb je majo ook gezien of waar stond ik toen?
Nee joh . Zo, het was nachtwerk, maar ik heb m'n artikeltje weer af, dus ik heb m'n gastenlijstplaats weer verdiend .
pi_68928485
En ik zit alweer "fris" op m'n werk.

Als iemand de setlist heeft (of linkjes naar recensies), graag! Wat was Kissogram saai trouwens, kwam maar geen einde aan. Pfff.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 08:14:09 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68928565
Ik ben echt super vrolijk

heb geen setlist maar weet op zich wel uit mijn hoofd wat ze gespeeld hebben alleen niet in de juiste volgorde
pi_68929852
Wat een chaos, zoals gewoonlijk eigenlijk.

Ik ben er achter gekomen dat ik te veel favoriete FF nummers heb om ze allemaal in 1 show te horen .
pi_68931118
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:47 schreef Stofje het volgende:

[..]

Nee joh . Zo, het was nachtwerk, maar ik heb m'n artikeltje weer af, dus ik heb m'n gastenlijstplaats weer verdiend .
Mijn spam! (oftewel: m'n tekstverslag op Podiuminfo).
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:42:42 #298
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_68931857
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:16 schreef Stofje het volgende:

[..]

Mijn spam! (oftewel: m'n tekstverslag op Podiuminfo).
Prima stukje, zeg.
Verwoordt prima hoe ik vannacht de avond zat te overdenken.
Heavenly Awaiting
pi_68932110
Leuk verslag Stofje!

Hier een verslagje (met wat foto's) van 3FM: http://www.3fm.nl/page/3fm_muzieknieuws/301257

meer foto's: http://www.flickr.com/search/?q=3FM%20franz%20ferdinand&w=all&s=int
pi_68932468
Dank jullie, leuk om te horen! Zag dat meisje vanaf het begin al dansen en besloot al snel dat zij de rode draad zou worden in m'n stukje .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')