Ja, dat is waar. Live vond ik het wel erg goed, niet per se in WATT, maar gewoon opnames.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:34 schreef Aisumasen het volgende:
Wacht op de scene-release, ergens vanavond (?). En je moet ook geen fragmenten luisteren, dan krijg je toch een slecht beeld!
Opzich wel mee eens, maar na drie keer een album op de goede volgorde luisteren doe ik dat toch nooit meer, en is het weer shuffelen geblazen tot het vierde albumquote:Op zondag 11 januari 2009 02:19 schreef NumberNine het volgende:
Zeker een goed album, als ik het zo na anderhalf keer luisteren beoordeel. Eigenlijk nergens echt dertien-in-een-dozijn filler zoals op het vorige album. Turn It On en Live Alone zijn wat mij betreft de blikvangers, samen met Lucid Dreams. Voor de rest weer veel catchy nummers en aan het eind nog twee mooie rustigere liedjes. Het enige punt van kritiek wat ik tot nu toe kan geven, is dat er in het midden nog wel een rustiger nummer had gemogen om de spanningsboog een beetje te breken, nu staan daar wel heel veel up-tempo nummers achter elkaar.
Dat vind ik juist erg tofquote:Op zondag 11 januari 2009 16:53 schreef Nepthys het volgende:
(alleen niet dat vervelende geluid na vijf minuten in Lucid Dreams)
Doe dan eerst "Dream Again" opzetten voordat je gaat slapenquote:Op maandag 12 januari 2009 01:39 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het tot nu toe goed klinkenLuister morgen wel verder, nu eerst
Het verhaal achter de synthesizer:quote:Op maandag 12 januari 2009 01:20 schreef lienelien het volgende:
Goed. Alex kwam wat geluidseffecten tegen op de computer, klikte het een en ander aan, en dacht 'hihi, dat klinkt grappig!' en klikte er vervolgens nog een paar aan. Zou het zo gegaan zijn?
quote:"The strangest instrument we've been using is an old Russian synthesiser built from spare parts in the Cold War," explained Kapranos. "This guy couldn't get synthesisers in Russia but heard about them and decided to build one from what he heard they were like. He used whatever components he could get hold of. It sounds like a normal synthesiser, only a lot weirder."
bron
Hehehe, vandaag in de trein dacht ik dat ik gek werd...quote:Op maandag 12 januari 2009 15:09 schreef Tourniquet het volgende:
Het einde van Lucid Dreams is juist erg tof!Alleen zijn de stereo-effecten met oordoppen in wel iets te veel van het goede.
Ik heb het nog niet gehoord, maar ik word er nu al gek van...quote:Op maandag 12 januari 2009 15:30 schreef Breuls het volgende:
Het trilt heel apart in je oren. Wel leuk.
Iemand deze briljante lyrics al gehoord in Twilight Omens?quote:I typed your number into my calculator
Where it’s spelled as your word
When you turn it upside down
You can turn my dirty world
The bright way round
ik vond de eerste versie ervan wel een stuk leukerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:14 schreef Radioheader het volgende:
Can't stop feeling vind ik wel verreweg het slechtste nummer van de cd. Misschien wel het slechtste van Franz Ferdinand, dat ik ken.
Zo zeg, inderdaad een stuk beter. Neemt niet weg dat het album verder echt heel goed isquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
ik vond de eerste versie ervan wel een stuk leuker
quote:Pre-ordered item(s)
Package #1 to be sent to arrive on or around 26/01/09
1 Franz Ferdinand WIG205X / Tonight: Franz Ferdinand (Out 26/01/09)
Box Set
£50.00
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Satans aanbiddingen natuurlijk!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:45 schreef Nepthys het volgende:
Hebben jullie enig idee wat die achterstevoren afgespeelde tekst aan het begin van Can't Stop Feeling moet voorstellen? Dit dus. Ik hoor iets van 'I ? ? ?, I love ? ?'
Jup, dat nummer klik ik tot nu toe gewoon telkens door. Gewoon irritant zelfs hoe slap dat nummer is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:14 schreef Radioheader het volgende:
Can't stop feeling vind ik wel verreweg het slechtste nummer van de cd. Misschien wel het slechtste van Franz Ferdinand, dat ik ken.
Ik klikte dit topic aan om hetzelfde te zeggen. Na de eerste luisterbeurt vond ik het gek genoeg veruit het minste nummer. Maar ik kan hem nu echt eindeloos op repeat luisteren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Twilight Omens is mijn favoriet na een paar luisterbeurten. Het album heeft even tijd nodig gehad bij mij.
Wat komen singles tegenwoordig toch lang na de radiopremiere uit...quote:Op maandag 19 januari 2009 04:01 schreef Merkie het volgende:
Ulysses single is ook uit, met 3 B-sides en een remix.
Dat is altijd bij Franzquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:54 schreef Merkie het volgende:
New Kind Of Thrill vind ik leuk. Jammer dat je hoort dat ze geen volwaardige albumtracks zijn, het klinkt een een beetje home demo-achtig soms.
quote:
"Vijf jaar na YCHISMB is de opvolger dan eindelijk klaar"quote:Op maandag 26 januari 2009 19:12 schreef Stofje het volgende:
Ik gaf 'm 4 sterren, twijfelde wel om 4,5 te geven. http://www.festivalinfo.nl/recensie_detail.php?recensie_id=2515
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |