abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70121883
-edit-

[ Bericht 86% gewijzigd door Bastard op 18-06-2009 10:40:26 ]
pi_70208285
Mag ik aub ook op de lijst? Maakt me niet uit hoe lang het duurt voor ik aan de beurt ben. Heb het gevoel dat ik me op een kruising bevind en een shopje de juiste kant nodig heb.

Thank you!
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  maandag 22 juni 2009 @ 23:31:42 #128
217702 Lonaa
Honger!
pi_70274791
Dag Bastard,

voel je je alweer wat beter, of nog steeds ziek?

Ik wilde nog even terugkomen op mijn legging... inmiddels heb ik de beslissing gemaakt mijn motorrijbewijs te halen, en om dat te financieren weer te beginnen met een betaalde baan.

Zit al een tijdje 'ziek' thuis en ben langzaam wel weer begonnen met school en vrijwilligers werk, maar dit is een hele grote stap die ik al heel lang had willen zetten... daarnaast is het vooruitzicht te kunnen motor rijden heerlijk

Oh, dat wilde ik ook nog vragen, mag ik weer onderaan je lijstje?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:09:47 #129
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70279249
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:31 schreef Lonaa het volgende:
Dag Bastard,

voel je je alweer wat beter, of nog steeds ziek?

Ik wilde nog even terugkomen op mijn legging... inmiddels heb ik de beslissing gemaakt mijn motorrijbewijs te halen, en om dat te financieren weer te beginnen met een betaalde baan.

Zit al een tijdje 'ziek' thuis en ben langzaam wel weer begonnen met school en vrijwilligers werk, maar dit is een hele grote stap die ik al heel lang had willen zetten... daarnaast is het vooruitzicht te kunnen motor rijden heerlijk

Oh, dat wilde ik ook nog vragen, mag ik weer onderaan je lijstje?
Heee. kijk eens aan, goed voor jou hee!
Ik zet je er meteen even op.
Voel me zelf ook wel wat wat beter, nasleep van de verkoudheid maar niet meer zo erg.
The truth was in here.
pi_70443964
Fijn om te lezen dat je jezelf weer wat beter voelt!
Mij kun je trouwens van het lijstje halen, ik heb 2 hele mooie kaartleggingen gehad afgelopen week !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2009 12:21:25 ]
  zondag 28 juni 2009 @ 12:31:39 #131
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70444212
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:20 schreef SG-sam het volgende:
Fijn om te lezen dat je jezelf weer wat beter voelt!
Mij kun je trouwens van het lijstje halen, ik heb 2 hele mooie kaartleggingen gehad afgelopen week !
Bedankt voor je bericht
Deze week word weer rustiger dus zal ik wel weer een legging kunnen doen, ben ook weer een intressant tarot boek aan het lezen, dus misschien meer kunnen duiden
The truth was in here.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:15:51 #132
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70450958
ik wil ook weer op de lijst/)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 29 juni 2009 @ 19:56:01 #133
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70489839
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je soms andere dingen aan je hoofd hebt
Beterschap
Hoi, ben er weer
Ik heb je vraag aangepast van "doe ik het goed" naar "Waar sta je in het leven" ook een algemene vraag maar wel iets specifiekers denk ik..

Goed, wierrookje aan, handen gewassen.. we gaan eens kijken!

De eerste kaart die ik ga noemen is een kaart die uit het deck viel bij het schudden, ik lees deze kaart altijd mee.. kan zijn dat de dingen in dat daglicht gelezen kunnen gaan worden.
Het is de kaart schildknaap staven, en deze jongeman geeft aan dat er mogelijk een actie in het vooruitzicht licht. Speelt met een bepaald idee wat je wil gaan uitvoeren. Of een ambitieus plan wat er gesmeed word.
Deze jongeman (vrouw) is een moedig en enthausiast persoonlijkheid, als we denken aan een boodschap bij deze kaart denken we aan een bemoedigend gesprek of een besluit om iets te gaan opstarten, een nieuw avontuur.

Right, dan gaan we nu verder met de legging van de kaarten.. 10 kaarten heb ik gelegd in de vorm van een kruis, het keltisch kruis. Ze geeft van verschillende ingevingen iets weer.
De eerste kaart die ik noem is de kaart van het heden, houding van de vraagsteller, het nu.
Het is de kaart staven 3 ondersteboven, er komen nog meer staven aan die ik ga noemen.. het karakter van staven is vuur, ambitie, enthausiasme, competitie, energiek.. die hoek kan je aan denken.
Deze kaart nummer 3 zou rechtopstaan mooi passen bij het karakter van de eerste kaart, de ontwikkeling van een onderneming. Echter ondersteboven geeft dat de kaart het minder positieve beeld en zouden we kunnen denken aan een stagnatie van een plan. Er is geen samenwerking, of slecht teamwork, het komt niet in beweging en de succesen laten daarom op zich wachten.

De volgende kaart lezen we altijd rechtop, het is de kaart wat de hulp en belemmeringen weer geven op je padje. Dus enerzijds hulp of in het geval van een negatieve klank in de kaart is dat dus een belemmering.
Het is zwaarden 6, en deze zwaarden 6 heeft een afbeelding van een man en een vrouw in een boot. De vrouw zit in de boot met haar gewaad om haar heen gedrappeerd en de man staat met de rug naar ons toe maar staat als een gondelier de boot in beweging te zetten.
In de boot staan 6 zwaarden. Het is een beetje een zwaarmoedige kaart, het geeft aan dat er word vertrokken van een bepaalde situatie, we zien onderin de kaart ook de rimpelingen in het water, water staat voor emotie, we laten de roerige tijd achter ons, en links van de boot is kalm water, we gaan dus op zoek naar de rust, het evenwicht, en het geluk ergens anders beproeven.
Het kan daadwerkelijk als het in de lijn ligt een verhuizing zijn, vaak is het ook gewoon een teken dat we de roerige tijd achter ons gaan laten en dat er beter weer op komst is.

Daarna krijgen we het verleden, het is zwaarden 7 ondersteboven. Gelukkig misschien ondersteboven, de normale kaart zou staan voor verraad, iemand verraad aan doen of zelfverloochening. Diefstal en kwaad willen doen, maar ondersteboven is het omgekeerde meestal van toepassing en dat geld bij deze kaart ook. Thema van de kaart zoals hij ligt is dat van verontschuldigingen. Het in ere herstellen, of het gelijk krijgen wat je verdiende. Erkenning verwerven. Maar ook op goede constructieve gesprekken, enerzijds van buitenaf, maar je kan ook eens een goed gesprek hebben met jezelf natuurlijk, dat je de dingen op een rijtje gaat zetten over zaken nadenken.

Het recente verleden geeft een kaart uit de grote arcana. Dat is een verzamelnaam voor de 22 kaart uit het deck die het levenspad uitbeelden, ieder mens zou ergens op een plek zijn op dat levenspad. De grote arcana is overal op toe te passen in iedere situatie of voorbeeld is wel een kaart uit de grote arcana van toepassing terwijl de kleine arcana, de gewone kaarten zogezegd, meer laten zien hoe we dat bereiken of bereikt hebben.
Deze kaart, de matiging kaart nummer 14 heeft een afbeelding van een engel (Gabriel) die met zijn voeten aan een oever staat van een beekje. Hij heeft 2 bekers vast en uit de ene beker schenkt hij over in de andere beker. Het is het stabiliseren, het evenwicht brengen wat hij uitbeeld, en dat doe hij door een beetje water bij de wijn te doen zogezegd. Ingeven op iemand of halverwege ontmoeten en niet alleen op je eigen kracht en wil afgaan. Het kan niet altijd op jouw manier, vaak is er iemand bij betrokken en je zal samen tot een pad moeten komen die voor beide aanvaardbaar is.
Het kanaliseren van de energie door de juiste afstemming te vinden dus. Maar ook een beproeving, kan ook een duiding zijn, een opgave waar je je in zal begeven die dan met succes te behalen is door de juiste timing, of de juiste leraar om iets te leren.

Dan krijgen we in de mogelijke toekomst een ridder van kelken ondersteboven. Kelken geven de gevoelens mee, de emotie.
Deze kaart zou normaal een oprecht persoon laten zien, maar ondersteboven kunnen we denken aan een bedrieger, iemand die je een loer draait om het zo maar te zeggen maar kan ook voor jezelf staan. Iemand die de realiteit niet onder ogen wil zien zien is een bedrieger voor zichzelf. Het blijven dromen ipv acties te nemen. Het om de tuin leiden met zoete woordjes is ook toepasbaar op deze kaart.

De nabije toekomst, ook een kaart uit de grote arcana, De geliefde ondersteboven. We zien adam en eva in het paradijs staan met aardsengel Rafael. We zien de levensboom staan en de boom met de verboden vrucht.
Deze kaart geeft keuze's aan, een keuze die met heel het hart genomen word, maar het is de verkeerde keuze. Of een verkeerde beslissing zou je kunnen maken. Leven met het hoofd en niet het hart, of juist andersom, met het gevoel en niet het verstand en misschien heeft de vorige kaart hier wat mee te doen, de realiteit niet helemaal onder ogen zien en daardoor de verkeerde keus maken..
Het krijgen van slecht advies en daaruit handelen is ook een opmerking die ik hierin kan maken. Bemoeienissen van mensen waar je helemaal niet op zit te wachten, schoonouders die zich teveel bemoeien bijvoorbeeld..
Het grappige is dat de eerste kaart, die schildknaap ook al een beetje aangaf van adviezen...

Nu wat is rol van de vraagsteller, schildknaap pentakels. Een meer aardse type deze jongeman, praktisch ingsteld, het oppakken van zaken en er vorm aan gaan geven. Ze staan met beide benen op de grond, goed geaard. Geloven in hun woord, wat ze afspreken doen ze, plichtsbesef, creatief, open voor ideen. Het is de student van het stel eigenlijk. Willen leren, willen weten hoe dingen werken, in alles schuilt een les denkt deze knaap. En hij kan ook aangeven dat er boodschappen zijn waar we van kunnen leren. Gebeurtenissen gebeuren met een doel.

Wat is dan de volgende kaart, de kaart van de omgeving, staven 8. Best een moeilijke kaart om te interpreteren, we zien 8 staven in beeld die komen van links naar rechts. punt.
Staven is actie, ondernemingen, en deze staven gaan van links naar rechts, actie gebeurt nu. Het is een kaart van vooruitgang, op naar een doel. Alles is in beweging zegt de kaart en door toewijding zal het succes behaald worden. Ik haal dan ook die matiging kaart erbij, die zegt dat een doel word behaald door water bij de wijn te doen, dus door toewijding het succes kunnen behalen. Snelle vooruitgang maar de kaart kan ook zeggen 'een reis' .
Omdat de kaart in de omgeving ligt, begin ik ook te denken aan het gepushed worden voor resultaten. Er word veel actie en toewijding van je verwacht waarschijnlijk in dat geval. Misschien de bemoeienissen waar we het eerder over hadden. Terwijl jij als schildknaap dan meer praktischer bent ingesteld, of meer geaard bent, het vasthouden aan dingen niet zo makkelijk te vermurwen bent of te enthausiasmeren?

Wat geeft de hoop en vrees kaart, enalaatste kaart is die van bekers 3 ondersteboven. Ook een 3 zoals in het begin, de kaarten geven normaal groei aan maar deze ondersteboven dus ook niet. De relatie kent geen groei word mogelijk verpest. Teveel van alles innemen geeft een slechte gezondheid, overdaad schaadt. Een romatisch diner word ruw verstoord, het zorgen maken om de partner of een gezin (ik zeg gezin, maar kan ook een ander derde persoon zijn in de relatie) waar je je druk om maakt.
Het ook wijzen op ontrouw.. en dan moet ik weer denken aan die ridder van kelken ondersteboven, de bedrieger. Er staan 3 personen op de kaart, een driehoeksverhouding. Iemand die dwars ligt.

En dan de laatste kaart, ook ondersteboven staat staven 4. Bij deze positieve kaart valt ook ondersteboven weinig af te dingen. Uiteindelijk volgt daar succes en kan het feestmaal genoten worden. De oogst is binnen, er kan genoten worden van wat het land heeft gebracht of van de successen die geboekt zijn. Feestende mensen, de onderneming is succesvol afgerond.

Nou aardige energieke legging dus, veel staven gebeurtenissen. Belangrijk denk ik persoonlijk het advies van buitenaf of iets wat je aanzet tot een verkeerde beslissing. Iets doen omdat het word opgedragen dan misschien, en niet helemaal weloverwogen dan een besluit nemen.
Kan zijn dat jijzelf het verkeerde besluit te gaan nemen, omdat je je zin doordrijft terwijl je eerder geleerd hebt dat als je water bij de wijn doet je meer kan bereiken. Het afwegen en niet impulsief gaan doen denk ik.
Het is een vrij drukke periode wellicht op het moment voor je, misschien het gevoel hebben te worden geleefd, alles in sneltreinvaart voorbij komt zetten (staven 8) en eigenlijk weg willen van de roerige periode maar er nog geen actie in kunnen nemen, alleen aan denken. De schildknaap van staven dus, maar dan niet in uiting.
Een waarschuwing in de legging zou zijn, kijk uit dat je niet een loer word gedraaid, oplichtingen, blijf er met je hoofd bij.
The truth was in here.
pi_70492106
Dankjewel! Super dat je hier de tijd voor hebt willen nemen.

Op dit moment zit ik in een situatie waar over een tijdje een beslissing van me verwacht word. Ik heb het gevoel dat ik een richting opgeduwd word die me niet bevalt en die waarschijnlijk helemaal niet goed voor mij uitpakt. Maar aan de andere kant ben ik iemand die altijd vasthoud aan het bekende en mischien is het tijd om risico te nemen om daarmee mogenlijk meer succes te behalen.
Voor mijn gevoel heb ik de beslissing al gemaakt en doe ik niet meer dan de tijd uitzitten tot aan de daadwerkelijke beslissing. Hierdoor voel ik me soms een bedrieger..
Liever was ik eerlijk hierover, maar er word mij door andere mensen gevraagd die beslissing nog even voor me te houden zodat er geld in het laatje komt.

De roerige tijd zou kunnen duiden op de verhuizing die we net achter de rug hebben en ik ben vrijwel tegelijkertijd weer begonnen met werken na een jaar zwangeschaps en ouderschaps verlof te hebben gehad. Aan de ene kant fijn dat ik weer aan de slag kan, aan de andere kant heb ik het idee geleefd te worden (mede door het gepieker over de keuze waar ik het hierboven al over had) en ben bang te weinig te genieten en te veel op de automatische piloot te moeten doen.

dit zijn de punten waar de lezing me direct aan doet denken
Goede, duidelijke lezing denk ik zo
Ik ga het morgen nog eens rustig doorlezen.
Nogmaals heel erg bedankt
  maandag 29 juni 2009 @ 21:36:57 #135
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70493475
Leuk die herkenbaarheid En dank je voor je reply
The truth was in here.
pi_70569333
Zoo vet dat je dit doet zeg! Mag ik ooookkkkkkkk Gebeurd een hele hoop met me ff en kom dr niet uuuiiiitttttt
  donderdag 2 juli 2009 @ 07:51:37 #137
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70570059
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 02:54 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Zoo vet dat je dit doet zeg! Mag ik ooookkkkkkkk Gebeurd een hele hoop met me ff en kom dr niet uuuiiiitttttt
Komt goed, je staat er op, kan even duren alleen weet niet of het haast heeft?
The truth was in here.
pi_70622055
Ehm nja zijn vooral een paar problemen in mn relatie die nu van toepassing zijn, maar ik heb geduld hoor Eerlijk is eerlijk andere mensen wachten al heel lang waarschijnlijk
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:07:28 #139
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70980814
Ja goedeavond hoogste tijd voor een legging!
Harajuku, voor jou een legging meid, ik ga de kaarten even erbij pakken, en dan gaan we van start. Een algemene vraag, wellicht werkgerelateerd.. we gaan eens kijken.

Ik heb 10 kaarten voor jou neergelegd onder het genot van rustig muziekje en wat wierrook. Wat meteen opvalt voor mij is het aantal grote arcana kaarten, ik tel er 4. En de grote arcana, ik heb het al vaker gezegd hier in het topic (en het vorige topic) dat zijn kaarten die meer ons levenslessen laat zien, terwijl de overige 56 kaarten ons laten zien hoe we die gaan bereiken, meer de alledaagse dingen. Het zou kunnen duiden op een belangrijke ontwikkeling die je door (gaat) maken.

Ik begin zoals altijd bij kaart nummer 1, het heden, het nu, wat brengt je hier of wat houdt je bezig op het moment.. dit is de kaart staven 8. Er valt weinig anders te zeggen over deze kaart anders dan 'Actie! ' Het is namelijk een heel energieke kaart, staven staan voor het element vuur, staan voor het met dingen bezig zijn, geven beweging aan. Deze kaart laat 8 staven zien die van linksboven naar rechtsonderin werpen, ze raken de grond nog niet maar het is in beweging. 1 van de weinige kaarten die weinig meer informatie geeft dan dat, er staan zelfs geen personages op de kaart.
Wat ik ook zie en wat ik wil noemen is de laatste kaart in de legging, dat is namelijk staven 7. (8 komt er na dus) op 7 zien we iemand in conflict, en we zouden nu kunnen zeggen dat het conflict uit de weg is door hardnekkigheid.
De kaart geeft aan dat het doel gekozen is, en dat je er nu voor gaat, toewijding en met hart en ziel ergens voor gaan.
Het kan ook een reiskaart zijn..

Mooi, kaart nummer 2. Wat kruist het pad, wat vormt hulp of belemmeringen.
In deze kaart is het meer hulp, want wat er dan op het pad ligt is bekers 3, en bekers 3 geven weer dat er een triomf is. Het doel is bereikt en we kunnen nu gaan oogsten wat we gezaaid hebben. De bekers worden in de lucht gehesen als een soort toost en we zien gelukzaligheid tussen mensen.
Kaart 3 geeft groei aan, we zien groei in samenwerkingen, het zou wdb een liefdeskaart kunnen zijn waarin een vriendschap beklonken wordt, of nieuwe ontmoetingen worden opgedaan waar je profijt mee hebt. Misschien beeldt het ook uit dat je daar juist veel mee bezig bent, liefdeszaken en perikelen en dat hij daarom dwars op tafel ligt.

Wat hebben we op de kaart nummer 3, die van het verleden. In het verleden zien we staven 4, staven.. weer staven, en er komen nog 2 kaarten staven in de legging. Staven, ambities, ambitieus zijn, ondernemingen hebben. Kaart nummer 4 laat zien dat er een succesvolle onderneming is geweest (verleden he) en dat er de vruchten van geplukt zijn. De onderneming kan overal wel betrekking op hebben, gezin, liefde, werk, of gezondheid.. iets wat jou goed heeft gedaan en waarvan genoten is.

Het recente verleden geeft het rad van fortuin uit de grote arcana.
Nou wil ik eerst nog iets zeggen over die grote arcana, deze laat de weg zien die we allemaal afleggen, veelal afgebeeld in archetype. En de deze weg word altijd genomen door, de dwaas, de hoofdrolspeler van het spel, de dwaas kan overal opduiken. Deze dwaas zet zijn eerste stappen in de eerste kaarten van de arcana en geleidelijk aan, hoe wijzer hij word, transformeert hij. De jeugd, de eerste 6 kaarten, vervolgens het volwassen worden in de volgende 6, daarna de wijsheid op doen en vervolgens in de laatste 3 de voltooing van zijn wezen bereiken. Iedere kaart is een belangrijke stap en we zouden deze 22 stappen in ieder situatie kunnen bekijken. Inderdaad in het grote geheel des levens zal ik maar zeggen, maar ook in situaties van alledag zijn deze stappen toepasbaar, dus in de micro.
Goed, wat zegt deze kaart nummer 10 nu. Deze kaart is de 'roeping ' er word een bepaald doel neergezet voor je, een taak . Het kan zijn dat je je eigen een taak hebt opgelegd, of iemand anders geeft jou de taak om iets te volbrengen. De taak hebben we nodig om te groeien als mens, om beter te functioneren, om het uiteindelijke doel te behalen. We zijn ons gaan afvragen, wat gaan we nu doen. Het zijn gunstige omstandigheden om iets te gaan starten, misschien word je iets aangegeven, een zetje (taak) , de kaart staat voor voorspoed, dus grote kans dat het begonnen traject een goede afloop kent. Het kan wijzen op een wijziging in inzichten die je gaat opdoen, loskomen uit bepaalde ideeen.

Dat. En dan de volgende kaart, die van de mogelijke toekomst, matigheid uit de grote arcana. Matigheid leert ons meteen dat we beter succesen behalen als we water bij de wijn doen. Onze gevoelens onder controle houden, en denken met je hart en verstand te gelijk omdat daarmee het doel behaald kan worden. We zien dit op de kaart ook sterk afgebeeld door de engel die water van de ene beker in de andere beker schenkt terwijl hij met 1 voet in het water staat. Water staan voor emoties, temperen. Op de achtergrond zien we de zon stralen boven de bergen, de bergen zijn de toppen die we willen bereiken. We zien de bergen op kaart 0 bij de dwaas al in de verte, hij kijkt er nog niet naar maar daar ligt wat hij wil bereiken. De zon straalt op deze kaart boven de toppen, we kunnen het succes behalen door de juiste wijze toe te passen op het juiste moment. Gematigdheid is een kunst die we onder de knie moeten krijgen want soms denderen we in ons enthausiasme gewoon lekker door, zonder naar andere mensen te kijken, en soms missen we daardoor weer waardevolle ideeen. De kaart kan staan voor een opgave die in het vooruitzicht ligt, de juiste aanpak, de juiste leraar, timing is van belang.

Daarna krijgen we de kaart van de nabije toekomst. De wereld, op zijn kop.
de hoogste kaart in de grote arcana.
Dit staat meestal voor het doel.. we zagen de kaart het rad van fortuin, dat is de opgave, we werken dan naar het doel toe. Wat dus te denken geeft dat het beoogde doel wellicht in zicht is. Alles op deze kaart staat in stand neutraal, we zien een hele grote 0 in de lauwerkrans, dit is de cirkel wat geen begin en geen eindpunt heeft (net als het rad), we zien op de kaart ook kaart nummer 12 terug komende gehangene, de opoffering die er geweest is om het doel te bereiken. We zien de staven terug komen van de magier op kaart nummer 1, de wilskracht is juist gebruikt en gericht gebruikt. We zien de kop van de leeuw, het beest wat we getemd hebben met ons zachte wil.
Anyways.. mooie kaart, wat betekent het dan!? Nou de kaart word hier ietwat getempert omdat hij ondersteboven ligt. Het beoogde ideaal word niet compleet verwezenlijkt, het ligt nog in de toekomst. En dat is raar he gezien de plaats van de kaart die soieso al in de nabije toekomst ligt, beetje dubbelop denk ik daarmee als het er wel is voor je maar nog niet grijpbaar, steeds verschuivend.. klinkt dat gek? Misschien heeft dat met de matigheid te maken..
Er zou verantwoording genomen kunnen gaan worden, grip op het leven, opstaan en doen. Wat toch al in de staven kaarten verteld word.

Daarna krijgen we de positie van de vraagsteller, jij dus.
Kracht, de 8 van de grote arcana, dit is de leeuw die we zagen op de vorige kaart.. het beest het innerlijk, de geest wat getemperd word met zachte wil en begrip. 'Ken uzelf' zegt de kaart. Kijk naar jezelf misschien met kritisch oog, wat doet jou reageren in situaties, waarom reageer je zo op die manier.. ken uzelf.
Zelfbegrip maakt dat we onze instincten of instinctief gedrag onder controle gaan krijgen. Ook hier de beheersing van de wil.. het water bij de wijn doen, zien dat niet alles kan zoals jij wilt.. kijk naar jezelf en kweek begrip waarna de succesen er wel kunnen zijn. Dat die wereldkaart niet steeds vooruit komt te liggen. Zelfbegrip, zelfliefde, het kunnen leven met jezelf.. het klinkt allemaal heel makkelijk maar ga er maar eens over denken misschien.

Wat is de omgeving.. de omgevining is zwaarden 4.. zwaarden ratio, denken en we zien iemand hier op een tafel liggen met de zwaarden aan de muur bovenzich, en 1 aan het bed of tafel vastgemaakt .
Even de dringende behoefte aan rust deed de ridder gaan liggen, het hoofd proberen leeg te maken, mediterend om zijn bewustzijn weer helder te krijgen.
Beoogt een kaart die zegt dat er plaats is of plaats zou mogen zijn van rust, de behoefte om de pauze te nemen. Wat overigens aansluit op de vorige kaart, de rust kan je gebruiken om het helder te krijgen.
Een tijdelijke wapenstilstand zoals je wil.. ik denk nu ook aan de eerste kaart, de mogelijke reiskaart, het er even tussenuit gaan om jezelf op te laden. Ontspannen is troef.
Als je niet daadwerkelijk op vakantie gaat om uit te rusten, raad ik je aan om de rust te pakken in meditatie.. los van alles komen. Nieuwe perspectieven opdoen.

Daarna hoop en vrees in de schildknaap staven, de jongeman die een idee bedenkt en bekijkt, hoe kunnen we dat het beste vorm gaan geven denkt hij, hoe starten we dit goed op. Dit is een ambitieuse jongeman, vurig om zijn idee tot uiting te brengen, hij kan misschien wat coaching gebruiken om het in banen te leiden maar strijdlustig is hij. Coaching kan je zien in een bemoedigend gesprek die je helpt, een brief, een telefoontje die een hart onder de riem steekt.

En de uiteindelijke toekomst is dus zoals eerder gezegd staven 7. Ondersteboven.
Dat is opzich mooi.. de confrontatie die het uitbeeld of het conflict voorhanden, lijkt hiermee afgezwakt. Misschien te niet gedaan, misschien vooruit geschoven maar in ieder geval nog niet op handen. Niet in staat zijn om de koe bij de horens te vatten of .. na bezinning die aangeraden rust, wel aanpakken zodat het doel, de wereld genomen kan worden.

Nou dat was m.. ik denk weinig samenvatting nodig zo, een helder verhaal wat mij betreft in ieder geval Ik heb ineens een ontzettende dorst zonder dat ik de afgelopen anderhalf uur wat gezegd heb... dus ik ga nu even wat drinken! Ben benieuwd naar je reactie.. hier of via PM, zou fijn zijn

B.
The truth was in here.
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:02:12 #140
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71015573
Ik ga er binnenkort even goed voor zitten, en daarna laat ik het iemand die mij goed ken took maar even lezen

Daarna reageer ik wel in PM, bedankt!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:10:19 #141
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71015869
de loftrompet voor Bastard steek ik wel even af. keer op keer met toewijding geeft hij GRATIS readings(tussen ons, je kunt hier veeel meer voor vragen ).
En mensen reageren vrijwel altijd positief
Go bastard
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:00:09 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71023604
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:10 schreef Michielos het volgende:
de loftrompet voor Bastard steek ik wel even af. keer op keer met toewijding geeft hij GRATIS readings(tussen ons, je kunt hier veeel meer voor vragen ).
En mensen reageren vrijwel altijd positief
Go bastard
Euh thanks

Zo zie je maar dat niet iedereen de mensen een poot probeert uit te draaien. Ik vind het leuk om te doen, leerzaam en vind het leuk als mensen er zichzelf in herkennen, en wellicht dat er iets blijft hangen wat ze ook daadwerkelijk kan helpen, dat is mijn beloning.
The truth was in here.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:41:16 #143
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71026719
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

Euh thanks

Zo zie je maar dat niet iedereen de mensen een poot probeert uit te draaien. Ik vind het leuk om te doen, leerzaam en vind het leuk als mensen er zichzelf in herkennen, en wellicht dat er iets blijft hangen wat ze ook daadwerkelijk kan helpen, dat is mijn beloning.
ik zeg ook niet dat iedereen het met deze insteek doet, maar dat terzijde
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:03:03 #144
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71193876
Vivi, voor jou vandaag de legging.. dat omdat ik nog geen reactie terug heb van de eerste 2 mensen op de lijst. Dat geeft niks, die komen dan weer later aan de beurt, het lot wil dat we jou kaarten vandaag gaan leggen.

Ik heb ze zojuist geschud, je gaf een aantal vragen aan waar ik uit kon kiezen, ik kan niet kiezen voor je dus heb ik het algemeen gevraagd en gevraagd wat je toekomstbeeld is.
Bij het leggen van de eerste 3 kaarten dacht ik even.. wat krijgen we nou, de ene grote arcana kaart na de andere, gewichtige kwestie(s) en misschien is dat ook wel zo. Het is nu moeilijjk om niet te weten waar ik op doel, dit omdat je al iets verteld hebt aan mij over je afgelopen situatie maar ik zeg het gewoon zoals ik het anders zonder te weten hoe of wat van je, wat ik zie.
En het eerste woord wat ik hier krijg is 'kracht' .. dubbelop kracht.

Namelijk de eerste kaart uit de legging, het heden geeft 'kracht' aan ondersteboven en de tweede kaart heeft veel verwijzingen naar de eerste kaart, de tweede kaart is overigens de positie van hulp en belemmeringen.
De afgelopen tijd heeft je veel kracht gekost, heeft je ook gesterkt. De eerste kaart geeft ondersteboven aan dat er veel gevraagd is van je, waar de duiding rechtop betekent dat er goed vermogen is om de geest onder controle te hebben, dat er zelfanalyse is, is het ondersteboven het gebrek aan zelfliefde en zelfinzicht. Deze geeft aan dat je misschien in de knoop kan zitten met jezelf en dat je je gevoelens niet allemaal goed op een rij kan zetten. Dat zou vervolgens kunnen leiden tot ruzies, explosief gedrag, doordrammen en misverstanden. Er is even geen groei misschien maar dan kijken we naar de volgende kaart, en dat is wel een mooie kaart.

Deze kaart is namelijk De ster, en de ster heeft symbolische verwijzingen naar de eerste kaart kaart 8 kracht. Dat met name in de 8 hoekige sterren die 8 maal op de kaart staan. Dit is kaart 17, passen we numerologie toe krijgen we 1 plus 7 = 8. Als we kijken naar de kaarten 1 (wilskracht, bewustheid) en 7 (verstandelijke beheersing) zien we als we ze samen voegen een mooi resultaat uitkomen, vrijheid van stromen.
We zien op de kaart een naakte vrouw die 2 kruiken water leegschenkt (stroming). Ook de kaart gematigdheid waar ook 2 bekers worden geleegd worden ze in elkaar overgeschonken wat uitbeeld dat er water bij de wijn gedaan kan worden, worden hier in alle rust en kalmte 2 kruiken geleegd, doch met een min of meer zelfde achterliggend idee, namelijk laat alles stromen om de rust terug te krijgen. Het water waar de vrouw in uitschenkt is het onderbewuste het levenswater, daar staat zij met 1 voet op, en niet in, zij beroerd maar betreedt niet. Wat betekent de kaart, de kaart geeft mogelijk dromen aan, dromen van inspiratie, boodschappen in dromen. Ook geeft de kaart aan dat er dmv meditatie inzicht verkregen kan worden.
Dit zou dus als je het mij vraagt mooi aansluiten op de eerste kaart, om datgene wat daar ondersteboven ligt, weer om te draaien zodat je weer terug in balans kan komen. Neem het moment rust, en krijg hernieuwde inzichten.

Wat hebben we in het verleden, en ja ik weet al wat er in het verleden ligt omdat je dat mij verteld hebt maar we krijgen nu te zien dat het daadwerkelijk ook vlgs de tarot flink impact heeft. We zien in het verleden allereerst de Toren, en vervolgens bekers 5.
De toren, ik meen de donkerste kaart uit het spel, direct gevolgd door de duivel. De toren geeft aan dat er meestal vrij plotseling (afgebeeld door de bliksem) een inkeer is gekomen. Hogerhand kan hier letterlijk een greep hebben gedaan om de zaken op zijn kop te zetten (gesymboliseerd doordat de kop van de toren ondersteboven valt. Plotselingen inzichten, waarheid die naar boven komt zetten, onverwachte wendingen, het van je voetstuk vallen zijn enkele begrippen bij deze kaart.
Tevens.. houdt de kaart gezondheidsproblemen in.. en dan duidt die op een hoe noemen ze dat, een zenuwinzinking, een crash van jezelf. Wijziging in de vaste structuur die we kennen kan dat veroorzaken.

Wat zien we dan in het recente verleden, we zien bekers 5. Het rouwen om iets dierbaars wat verloren is gegaan. Een rustpauze nemen en stilstaan bij het verlies wat we hebben opgedaan, rouw afgebeeld door het zwarte gewaad wat er gedragen word en de gevallen bekers. Bekers is emotie, we zijn diep geraakt. 5 is instabiel (4 is stabiliteit) we zijn danig van ons stuk gebracht. Het advies bij deze kaart luidt niet verrassend dat je je verlies moet accepteren om verder te kunnen, wanneer het jou tijd is daarvoor voeg ik er dan snel aan toe...
Maar het verlies blijven dragen kan zorgen dat je uiteindelijk verbitterd, wat je gezondheid ook niet ten goede komt..
Ook moet ik wijzen op de bekers die nog wel rechtovereind staan op de kaart, niet alles is verloren en wellicht put je daar weer hernieuwde krachten uit om uiteindelijk die brug due we in de verte zien over te steken.

Nou krijgen we de mogelijke toekomst, munten 2 ondersteboven. Het thema hier is evenwicht, een jongleur houdt op de kaart heel behendig 2 ballen in de lucht, in constante beweging afgebeeld door de lemniscaat het teken van eindeloosheid. Maar zoals ik zei ondersteboven ligt de kaart, de ballen vallen. Er word niet soepel omgegaan met zaken die om handen zijn, er word niet meegegaan met de levensstroom, er word niet voldaan aan verplichtingen, complicaties dus.
Je zou je soms of soms misschien wel vaak het idee kunnen hebben dat het allemaal tegenzit, dat je daardoor in zak en as komt te zitten, dat vervolgens nog meer zaken tegen gaan staan omdat je toch al een rothumeur hebt, waardoor alles nog donkerder lijkt, zaken die niet goed gaan, nog een rekening, nog minder goed voelen.. voel je waar ik heen ga? Het word dan een oneindigheid of aaneengesloten kring van zaken die maar blijven komen en dat moeten we natuurlijk zien te voorkomen. Dus ook hierbij zeg ik zoals bij de vorige kaart, neem je verlies, richt je op de toekomst ook al is dat vanuit mijn positie makkelijker te zeggen... dat weet ik ook wel.
We zien schommelingen van water, emotie op de achtergrond, het zou zo mooi zijn als de kaart de volgende keer rechtop ligt zodat we niet zeeziek worden.

Maar goed.. de nabije toekomst, die geeft ambitie aan.. sterker nog de start van een nieuw project waar we met toewijding aan gaan beginnen. We zien namelijk staven aas. Een idee, een onderneming, iets word gestart wat jou enthausiast maakt. Ik denk dan mooi dat je de afleiding kan gebruiken, en het lijkt op een succesvol begin van iets wat mooi kan uitbloeien, je hebt de aas, de sterke wortels namelijk mee. Dus ik denk dat we in de nabije toekomst al een sterke ombuiging gaan krijgen van wat zich in het verleden en het heden heeft afgespeeld.

Vervolgens krijgen we de positie van de vraagsteller. Het is de ridder van zwaarden. Het is een vurige ridder, hij rijdt op een niet te stoppen paard, de wind in zijn haren, zijn zwaard gehesen, hij rijdt als de bliksem!
Dit zijn mensen die veel met het verstand bezig zijn, zwaarden zegt dat, nieuwsgierige mensen, verstandelijke prikkels nodig hebben. De ridder volgt eerder zijn hoofd dan zijn hart, niet dat het een harteloos persoon is maar hij doet de verstandige dingen. Verstand kan betrekking hebben op relaties, werk, etc. Het zou dus kunnen wijzen op een verstandig besluit/beslissing die je neemt, kan wijzen op verstandelijke werkzaamheden die je gaat verrichten, en aangezien de ridder zo door de kaart schiedt kan het allemaal erg plots zich gaan aandienen!

Hierna hebben we de omgeving, ook een ridder, deze ridder van pentakel
De volgende kaart is ondersteboven.
Tegen de vorige ridder aan, deze ridder staat stil terwijl hij op zijn paard zit. Hij houdt een pentakel (muntstuk, aards voorwerp) vast in zijn hand.
We zouden ridders soms op mensen kunnen duiden, en als we nu zouden duiden zien we een mens die heel berekend is met geld, berekenend, bedriegelijk misschien zelfs als geld tersprake komt wijkt verder alles omdat dat van belang is. Aan de andere kant, de ridder kan ook duiden op geldverspilling, de financieen niet op orde hebben, beide geven onverantwoord gedrag weer.
Let op financiele zekerheden die wegvallen meer kan ik er even niet van maken.

Hoop en vrees, koningin van kelken/bekers ondersteboven..zoals ik al zei, bekers is gevoel, emotie, deze vrouw kan duidelijk overgevoelig zijn (ondersteboven kaart) opofferen van zichzelf, mee laten slepen in emotie of verzwakt zijn en daaruit willen ontsnappen.
De problemen worden meestal zelf opgeworpen, zien we steeds terug komen, en dat maakt verward. Kan zijn dat ze zelfs wil vluchten in alcohol, drugs om wel rust te krijgen, tijdelijke illusie van rust.
Ze kan niet vergeten, niet loslaten.. en dat is eigenlijk wat pentakels 2 dus ook zei, die fysieuse (wat ik vast verkeerd schrijf) cirkel waar we doorheen moeten breken. Angsten misschien die je vasthouden of in je greep hebben, het verloren gaan in dagdromen, piekeren.
Let op die kaart De ster is zo vreemd nog niet, die gaf al aan dat er groei kan plaats vinden de geest weer in bedwang kan komen door de tijd te nemen voor jezelf. Het water laten stromen, de meditatie opzoeken wat leidt tot hernieuwde kracht en stabiliteit.

Verder zien we in de uiteindelijke toekomst een sterke koning van staven. Staven dus van ambitie, een mooi doel verwezenlijken en wat ook verwezenlijkt zal worden want hij is tenslotte koning. Hij kan nu vanuit zijn positie de andere mensen helpen in het behalen van de doelen. Wat doet vermoeden dat we in de toekomst ofwel een leider tegenkomen ofwel dat we leider zijn van onszelf het voortouw nemen en onszelf er bovenop helpen. Het zal genoegdoening scheppen.

Goed.. daar zijn we dan mee aan het einde gekomen van de legging. Ik hoop dat het je helpt, of dat je er mee gesterkt word.. misschien ook wel helemaal niet en denk je nou ja dat slaat nergens op. Dit zeggen de kaarten in ieder geval voor jou, althans vertaald door mij dan.

Succes
The truth was in here.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:13:43 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71194296
Bastard, enorm bedankt en een fantastische legging. Alles is op mijn lijf (en leven) geschreven momenteel. Behalve dan het gedeelte van het gevaar om te blijven hangen in verbittering, maar het rationele en het "strijdende" herken ik zeker, net als alle andere dingen die je noemt. Alle ballen in de lucht proberen te houden en de vermoeidheid daarover, het zoeken naar een nieuwe uitdaging etc.

Ik ga hem zeker nog een paar keer doorlezen om alles goed in me op te nemen. Dank!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:22:19 #146
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71194603
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:13 schreef Vivi het volgende:
Bastard, enorm bedankt en een fantastische legging. Alles is op mijn lijf (en leven) geschreven momenteel. Behalve dan het gedeelte van het gevaar om te blijven hangen in verbittering, maar het rationele en het "strijdende" herken ik zeker, net als alle andere dingen die je noemt. Alle ballen in de lucht proberen te houden en de vermoeidheid daarover, het zoeken naar een nieuwe uitdaging etc.

Ik ga hem zeker nog een paar keer doorlezen om alles goed in me op te nemen. Dank!
Oh dat is mooi om (nu al) te horen
Terwijl je het zo zegt.. had jij de vorige keer ook niet die 'ballen hoog houden kaart' of vergis ik me nu?
En dat hangen in verbittering moet ik natuurlijk noemen, het ide vrees, het visioen als je tever doorslaat, het moet daarom gezegd worden denk ik.
En tis inderdaad dat je vanmiddag al een en ander zo liet vallen maar dat maakt het ook des te verrassender misschien weer dat juist ook dit soort kaarten naar voren komen, ik had meteen herkenning en aansluiting met je wat dat betreft!
The truth was in here.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:13:23 #147
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71196671
Ja he . Je ondertitel is passend, kan niet anders zeggen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:21:13 #148
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71205346
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 22:16 schreef Michelle_2 het volgende:
Ik wil ook wel op het lijstje,ik ben heel benieuwd..
Je PM staat niet aan
Als je wilt, wil je mij dan een berichtje/mailtje sturen met daarin een eventuele vraag. Of een richting waarvan je iets wilt weten, denk aan liefde, geld, werk, woning, verbouwing ieder onderwerp kan. Je kan ook, als je met een bepaalde situatie zit, vragen hoe je iets het beste zou kunnen aanpakken.
Als je het niet weet, doen we een algemene legging, beetje toekomstbeeld.
Ik werk graag zelf met een foto van degene waarvoor ik de legging doe, dit bij gebrek aan een persoon die echt aan tafel zit, kan ik mij toch instellen op de vraagsteller. Als je dus een foto kan sturen, of een url kan geven van een foto van jezelf zou dat helemaal ok zijn.
Ik zie het wel verschijnen dan, vanavond zou ik eventueel weer een legging kunnen doen namelijk.
The truth was in here.
pi_71228201
Ik wil dus ook

Ik ga je zo mijn foto sturen en vraag
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:30:09 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71229435
Je staat er op
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties