Welk gedrag? Kerstmis gebruiken als thema voor een eigen feestje?quote:Op maandag 15 december 2008 22:34 schreef Aoristus het volgende:
het zou goed zijn als er eens wat homo's opstaan die dat gedrag afkeuren
Ik denk dat een homo dat gedrag alleen zal afkeuren omdat hij er zelf nadeel aan ondervindt.quote:Op maandag 15 december 2008 22:34 schreef Aoristus het volgende:
Dit hele spektakel wordt uitgerekend middenin die homo-area gehouden, dus ik snap je hele probleem niet. En dan kun je nichten wel verwijten dat ze dit bewust doen om aandacht te genereren, maar die Refo-club zoekt ook niet de media op omdat ze zo graag willen dat het stil blijft.quote:Op maandag 15 december 2008 22:30 schreef Aoristus het volgende:
Er zijn voldoende homo-areas in Amsterdam om de homo aan zijn trekken te kunnen laten komen. Hoef ik niets van te weten, dat beetje respect is niet te veel gevraagd en daar hoef je ook niet tolerant naar te zijn. Het is burgerlijk nichtengedrag met een economische en politieke bijsmaak
Die zijn er ongetwijfeld zat, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom maar verboden moet worden. Ik kan het ook afkeuren dat mensen op zondag in de kerk zitten, of dat ze eieren van legbatterijkippen eten. Dat ik iets afkeur of liever niet zie, rechtvaardigt niet meteen een verbod.quote:Op maandag 15 december 2008 22:34 schreef Aoristus het volgende:
En dat is juist de aanmoediging die dat zooitje gebruikt om een homokerst te rechtvaardigen, je kunt wegkijken. Niet dus, het is er en Amsterdam moet er onvrijwillig aan gelovenquote:Op maandag 15 december 2008 22:38 schreef Pjederdy het volgende:
[..]
Ik denk dat een homo dat gedrag alleen zal afkeuren omdat hij er zelf nadeel aan ondervindt.
Mijn idee is dat ze lekker hun gang moeten gaan en moeten doen waar ze gelukkig van worden. Leven en laten leven. Als ik ze niet wil zien, dan kijk ik niet. Ik ben niet veroordeeld tot het kijken naar de tv of naar sbs6 en heb gelukkig de keuze om anders te doen en te zijn. Dat is de basis van deze hele discussie. Dat elke inwoner van Nederland zelf die keuze kan maken en dat er niet voor hem beslist wordt.
Zoals een blikje bier in het park of een stickie op straat? De kosten gaan hier niet voor de baat hequote:Op maandag 15 december 2008 22:46 schreef Pjederdy het volgende:
Klopt! We zijn allemaal zo goed in het opleggen van verboden op dingen die anderen blijkbaar graag doen. Laat ze het lekker doen! Zolang er geen schade aan anderen wordt aangebracht is er niets aan de hand!
Want je moet daar langs lopen? Je wordt gedwongen om er elke dagen even heen te gaan en te gaan kijken?quote:Op maandag 15 december 2008 22:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En dat is juist de aanmoediging die dat zooitje gebruikt om een homokerst te rechtvaardigen, je kunt wegkijken. Niet dus, het is er en Amsterdam moet er onvrijwillig aan geloven
Er is niks mis met een blikje bier in het park, of een fles rose.quote:Op maandag 15 december 2008 22:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zoals een blikje bier in het park of een stickie op straat? De kosten gaan hier niet voor de baat he
Is verboden he, daar krijg je een bekeuring voor van oom agent als die het ziet. Elk van deze handelingen is een overtreding. Dus ja, ik heb er wel last van. In Oost staat in het park een aardig piramydevormig tentje dat zijn vergunning dreigt te verliezen, omdat drinken in het openbaar niet getolereerd wordtquote:Op maandag 15 december 2008 22:58 schreef Pjederdy het volgende:
[..]
Er is niks mis met een blikje bier in het park, of een fles rose.
Er is ook niks mis met een joint op straat, of een sigaar.
Ik snap niet waar hier het probleem ligt? Pas op het moment dat het anderen schade berokkend, dan moet er worden ingegrepen. En dan nog met mate. Je hoeft niet iedereen te bekeuren die op een bankje in het park in slaap is gedommeld omdat er een verbod is in datzelfde park te slapen omdat het anders vol ligt met zwervers.
Maar ik geloof ook wel dat jij een handboekje hebt met daarin een greep normen en waardenquote:Op maandag 15 december 2008 22:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die zijn er ongetwijfeld zat, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom maar verboden moet worden. Ik kan het ook afkeuren dat mensen op zondag in de kerk zitten, of dat ze eieren van legbatterijkippen eten. Dat ik iets afkeur of liever niet zie, rechtvaardigt niet meteen een verbod.
Maar teksten van anderen verwijderen redigeren of anderszins anderen "die jou niet zinnen" het spreken ontnemen, heb je dan weer geen moeite mee.quote:Op maandag 15 december 2008 22:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die zijn er ongetwijfeld zat, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom maar verboden moet worden. Ik kan het ook afkeuren dat mensen op zondag in de kerk zitten, of dat ze eieren van legbatterijkippen eten. Dat ik iets afkeur of liever niet zie, rechtvaardigt niet meteen een verbod.
Anders kaap je even een religie die 1 miljard mensen aanhangen en spreek je ff in naam van hen.quote:Op maandag 15 december 2008 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Wellicht was het nog niet bekend, maar bij ons in de Islam wordt het homo belijdenschap dus absoluut niet getolereerd indien dit resulteert in (bruinwerk)praktiseringen.²
Jij bent juist degene die pleit vóór een 'monocultuur'quote:Op maandag 15 december 2008 23:10 schreef Aoristus het volgende:
Homoïsme is dat niet, terwijl dat vele malen schadelijker is voor een stad. Zie het als een monocultuur, als je land bezaait met dezelfde gewassen, jaar in jaar uit, dan raakt de grond onvruchtbaar.
Ho ho, dit is niet mijn mening. De Islam verbiedt homostages en praktijken, daar kan ik niets aan doen. Net zoals we geen varkensvlees mogen eten of iemand mogen oplichten.quote:Op maandag 15 december 2008 23:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anders kaap je even een religie die 1 miljard mensen aanhangen en spreek je ff in naam van hen.![]()
Het verwijderen van beledigende homofobe troll-teksten die druipen van de haat? Da's prima volgens de policy en het Nederlandse wetboek. Bevalt je dat niet, dan rot je fijn opquote:Op maandag 15 december 2008 23:13 schreef El_Matador het volgende:
Maar teksten van anderen verwijderen redigeren of anderszins anderen "die jou niet zinnen" het spreken ontnemen, heb je dan weer geen moeite mee.
De optimist noemt het vaag. Ik noem het gewoon wat het is. Hypocriet.
- "Belediging" is ieders eigen interpretatiequote:Op maandag 15 december 2008 23:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het verwijderen van beledigende homofobe troll-teksten die druipen van de haat? Da's prima volgens de policy en het Nederlandse wetboek. Bevalt je dat niet, dan rot je fijn op.
Zo werkt het misschien in jouw Utopia, maar op fok is er een policy en in Nederland hebben we wetten die discriminatie, opruiing, tot haat oproepen en zelfs belediging kunnen verbieden en strafbaar stellen.quote:Op maandag 15 december 2008 23:35 schreef El_Matador het volgende:
- "Belediging" is ieders eigen interpretatie
- Homofobie is niet verboden en al was het dat wel, is dit de uitgelezen plek om erover te discussieren
- Haat is persoonlijk en is niet te bepalen door een of andere derde
Gewoon lekker laten staan en ben je het er niet mee eens, reageer je erop of negeer je het. Zo makkelijk kan het zijn, zonder dat mensen "fijn op moeten rotten"...
Ik loop niet weg voor problemen. Ik los ze liever op. En daar zal ik alle argumenten voor an blijven dragen. "Opruiing", "haatzaaien", "discriminatie" en "belediging" zijn dan ook de meest debiele "argumenten" in dit soort zaken. Hoogst zelden komt het tot een veroordeling, en gelukkig maar. Het is al erg genoeg dat cartoonisten -om politieke redenen- van hun bed gelicht worden in dit land.quote:Op maandag 15 december 2008 23:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zo werkt het misschien in jouw Utopia, maar op fok is er een policy en in Nederland hebben we wetten die discriminatie, opruiing, tot haat oproepen en zelfs belediging kunnen verbieden en strafbaar stellen.
Misschien moet je emigreren.
Ach man, hij kan geeneens wetsartikelen reproduceren, het gaat altijd om 'gevoelswaarden'quote:Op maandag 15 december 2008 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik loop niet weg voor problemen. Ik los ze liever op. En daar zal ik alle argumenten voor an blijven dragen. "Opruiing", "haatzaaien", "discriminatie" en "belediging" zijn dan ook de meest debiele "argumenten" in dit soort zaken. Hoogst zelden komt het tot een veroordeling, en gelukkig maar. Het is al erg genoeg dat cartoonisten -om politieke redenen- van hun bed gelicht worden in dit land.
Was het dat nou maar wel. Juist het opleggen van jouw mening aan 1 miljard anderen zorgt dat men de islam als geheel verwerpen. Niet onbegrijpelijk.quote:Op maandag 15 december 2008 23:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ho ho, dit is niet mijn mening.
DE islam verbiedt? Man, DE islam is zo breed van Lagos tot Asjabat, van Tetouan tot Karachi. Jij gaat even bepalen wat DE islam verbiedt?quote:De Islam verbiedt homostages en praktijken,
Zei de opgepakte scootermocro die uit stelen gaat, aangewakkerd door het linkse idee dat mensen niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden, maar altijd "de omgeving" dan wel "de slechte jeugd"quote:daar kan ik niets aan doen.
Genoeg moslimse oplichters. En ik ken moslims die varkensvlees eten en alcohol drinken. Gelukkig bepaal jij dat niet voor hen.quote:Net zoals we geen varkensvlees mogen eten of iemand mogen oplichten.²
Het erge is nog dat "de linkse hippie" van vroeger die zo tegen het establishment was en zo graag wilde dat ieders mening gehoord mocht worden, nu juist degene is die de Newspeak vurig wil introduceren en discussies en meningen wil zuiveren, tot aan de Jeugdjournaals, de schoolboeken (Stemt niet op Wilders/Kauft nicht bei Jude*) etc.quote:Op maandag 15 december 2008 23:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ach man, hij kan geeneens wetsartikelen reproduceren, het gaat altijd om 'gevoelswaarden'daarom heb je ook allemaal van die achterlijke meldpunten waar ze argumenten wat beter kunnen aandikken
Volgens mij is het niet meer een kwestie van links of rechts, maar een kwestie van zakelijk pragmatisme geworden. Ik vrees dat dit een directe erfenis is van het ideologisch verval dat door Kok en de zijnen is ingezetquote:Op maandag 15 december 2008 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het erge is nog dat "de linkse hippie" van vroeger die zo tegen het establishment was en zo graag wilde dat ieders mening gehoord mocht worden, nu juist degene is die de Newspeak vurig wil introduceren en discussies en meningen wil zuiveren, tot aan de Jeugdjournaals, de schoolboeken (Stemt niet op Wilders/Kauft nicht bei Jude*) etc.
Dramatisch.
*doorhalen wat niet van toepassing is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |