abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 01:27:50 #201
207372 bastibro
I`ll get there
pi_63895689
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:19 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Lieve johan het majeure deel van de reactie van Ank BS was niet "meteen" maar het daarna volgende " door hemzelf geuite beschuldigingen".

Soms, excuus, vaak loont het om verder te lezen en begrijpen dan je neus lang is
IMO is jouw neus een beetje TE lang haha

Who laughs last, laughs best
pi_63896155
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:24 schreef mrBhimself het volgende:
Ik denk niet dat Rudy Croes een onderzoek zal (laten) instellen naar de vermeende obstructie van Jan van der Straten. Los van het feit of het te bewijzen valt, wat ik waag te betwijfelen, is het niet ondenkbeeldig dat Jan een aardig dossier heeft over Croes en de zijnen.
Tja, inderdaad. Een onderzoek instellen naar de vermeende obstructie van JVdS, die plaats heeft gevonden onder de "bezielde leiding" van Croes zelf?
Denk niet dat zelfs Croes daar zijn tere vingers aan gaat branden eerlijk gezegd.

Allemaal grootspraak van C denk ik. Politieke en sociale machtsspelletjes om de kiezer te beinvloeden (kijk wat er achtr de schermen gebeurd met Aruba). Het is toch best wel duidelijk voor ons, publiek, dat C en JVdS niet geheel door een deur kunnen, of, zoals BwennieBren iets eens mooi omschreef, "niet samen hand in hand door de bollenvelden kunnen wandelen".
quote:
Het is nu geworden tot een wedstrijdje 'territoriaal verpissen' en ik vraag mij af of Croes zo ver kan urineren dat Jan nat wordt.
Nice way to put it.

Over Croes en zijn status en positie bestaat nog een mooi spreekwoord, trouwens:
"Even wears an ape a golden ring, it is and stays an ugly thing."

En nou maar snel naar de woensdag gehaktdag.
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:13 schreef johan555 het volgende:
Meteen vd Straten en PvdS van het bedje afplukken , wat schone onderbroekjes mee en doodzagen die 2 .
Ik zie al dat het vlees rijkelijk kan gaan vloeien morgen.

Truste.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63896198
Joran van der Sloot en Jan van der Straten hebben trouwens dezelfde initialen. Heeft iemand dát al eens onderzocht?
pi_63896582
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:31 schreef mrBhimself het volgende:
John en Jan hebben in Nederland samengewerkt.
.

Denk je dat John van den Heuvel tegen Peter R. zegt: "nou Peter, doe dat maar niet want ik heb met Jan v.d. Straten samengewerkt".

Er zijn ook journalisten die dat soort dingen kunnen scheiden hoor!

[ Bericht 34% gewijzigd door yyentle op 10-12-2008 07:17:43 ]
pi_63896768
quote:
Op woensdag 10 december 2008 02:28 schreef Polleeder het volgende:
Joran van der Sloot en Jan van der Straten hebben trouwens dezelfde initialen. Heeft iemand dát al eens onderzocht?
niet onderzocht , wel opgemerkt

dus JvdS kan de dader zijn
pi_63896972

http://awemainta.com/
quote:
'Aruba moet Nederlandse politiechef onderzoeken'
http://www.nieuws.nl/538538
quote:
The Aruban Justice Minister Rudy Croes must immediately institute an investigation into the former Dutch chief Jan van der Straten. Writes Secretary of Kingdom Relations Ank Bijleveld (CDA) to the Second Chamber.
http://www.sxmislandtime.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4274
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63897201
je zou haast een andere taal gaan leren om dat taaltje op aruba te kunnen lezen, maar dat doet een echte nederlander dus niet , wat staat er meer in de locale krant dan in de nederlandse / americaanse media ???
pi_63898588
quote:
Hi Caesu!

This should be very interesting as Rudy opened up his mouth and now its going to blow up in his face. He probably got caught on tape so he talked in the paper before it came out. IMO He's had well over 3 years to do this as he knew all of this then.

[ Bericht 1% gewijzigd door observer777 op 10-12-2008 10:04:23 ]
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_63900686
.
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:28:45 #210
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_63902388
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:27 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik zie het nooit, of een auto een huurauto is, maar Joran wist dat te vertellen.
Zie je op Aruba aan kenteken.
pi_63903555
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:28 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Zie je op Aruba aan kenteken.
niet een sticker ?? RENT a CAR , wat hetzelfde betekend als KIJK UIT maakt rare bewegingen en stopt ploseling
pi_63904711
quote:
Het is nu geworden tot een wedstrijdje 'territoriaal verpissen' en ik vraag mij af of Croes zo ver kan urineren dat Jan nat wordt.
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:57 schreef observer777 het volgende:
This should be very interesting as Rudy opened up his mouth and now its going to blow up in his face.
Great ways to put it.

Weet iemand waarom Croes trouwens na ruim 3 1/2 jaar pas met deze aantijgingen naar buiten komt?
Ben wel benieuwd eigenlijk. Kom op Rudy, wat heb je in je "agenda" staan.

En waarom moet zo'n onderzoek door Croes zelf uitgevoerd worden?
Lijkt me niet echt de meest stabiele basis voor een objectief, onafhankelijk onderzoek eerlijk gezegd.

(For our English speaking friends:
1 WHY did R. Croes spoke about this only after 3 1/2 years, and
2 Why does such an investigation have to be carried out by Croes himself?

Does anybody care about objectivity and independence any longer?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." (Plato)

[ Bericht 2% gewijzigd door bolsena op 10-12-2008 14:03:27 ]
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63904968
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:58 schreef bolsena het volgende:

[..]

[..]

Great ways to put it.

Weet iemand waarom Croes trouwens na ruim 3 1/2 jaar pas met deze aantijgingen naar buiten komt?

Lijkt me niet echt de meest stabiele basis voor een objectief, onafhankelijk onderzoek eerlijk gezegd.

(For our English speaking friends:
1 WHY did R. Croes spoke about this only after 3 1/2 years, and
2 Why does such an investigation have to be carried out by Croes himself?

Does anybody care about objectivity any longer?
er spelen hoogst waarschijnlijk andere factoren mee, ik denk dat de dekmatel in de loop der jaren verpulverd of er zitten motten in.
maar niet alleen bij rudy croes hoor, we hebben ook een getuige die plotseling joran onder een lantaarnpaal ziet half nat half naakt( zonder schoen )
dan hebben we nog een voormalige vriendin met verklaring wat joran allemaal zou hebben gezegd op een zand pillow.

kortomer is zoveel angst ??? , of belangen dat het eerst een tijd moet roesten, of de carriere is over en nog even natrappen, meestal een kenmerk van mensen met reuze character
pi_63907028
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:08 schreef duikkie het volgende:
er spelen hoogst waarschijnlijk andere factoren mee, ik denk dat de dekmatel in de loop der jaren verpulverd of er zitten motten in. maar niet alleen bij rudy croes hoor, we hebben ook een getuige die plotseling joran onder een lantaarnpaal ziet half nat half naakt( zonder schoen )
dan hebben we nog een voormalige vriendin met verklaring wat joran allemaal zou hebben gezegd op een zand pillow.
Tja, al die getuigenverklaringen...ik heb al gezegd en geschreven dat je veel van die verklaringen niet zo heel serieus moet nemen. Kijk maar eens via google, typ in getuigenverklaring + betrouwbaarheid, en je komt tot heel veel getuigen (bijvoorbeeld in de Hofstad-case) die hun verklaring opeens intrekken of veranderen. Niet zo heel boeiend dus, al die verklaringen.
Het is aan de rechter om te beoordelen in hoeverre al die verklaringen daadwerkelijk waardevol zijn.
Niet aan de advocaten, OvJ's, de media en het publiek.

http://www.kennislink.nl/web/show?id=153536
http://www.psychology.iastate.edu/FACULTY/gwells/Multiple-witness-diagnosticity_Clark&Wells_in_press.htm

PS, vorige week las ik ergens eens dat meer dan 200 (!) mensen hadden verklaard dat ze een bekende Amerikaanse persoon hadden vermoord. Kan het artikel niet meer terugvinden, weet ook niet welke Amerikaan dat was (J.F.Kennedy?) maar weet wel dat ik dit echt heb gelezen hoor.
Meer dan 200 mensen die vrijwillig verklaren iemand vermoord te hebben, onafhankelijk van elkaar.

Sommige (getuigen)verklaringen =
pi_63907060
quote:
of de carriere is over en nog even natrappen,
pi_63907463
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:58 schreef bolsena het volgende:

Heel sim-pel, dat stond zelfs vermeld in het bericht
quote:
De bewindsman is ermee naar buiten gekomen omdat Van der Straten deze week in de media kritiek uitte op het Arubaanse politiekorps.
Gewoon heel kinderachtig modder naar elkaar gooien: 'dus jij beschuldigt mij, dan beschuldig ik jou lekker terug'. Deden wij op de basisschool ook wel eens
Alleen is Croes een beetje dom geweest, en zonder het te vermoeden te ver gegaan met het spelletje, en nu moet hij zijn eigen beschuldigingen hard gaan maken
quote:
Waarschijnlijk heeft 'Nederland' helemaal geen zin om dit nog tot de bodem uit te moeten zoeken, en laat Croes lekker zijn eigen vuile werk opknappen. Dat de uitkomst daarbij mogelijk niet betrouwbaar zal zijn boeit ze niet, ze willen er gewoon zo snel mogelijk vanaf. Daarom zal de zaak vermoedelijk ook wel met een sisser aflopen
quote:
er spelen hoogst waarschijnlijk andere factoren mee, ik denk dat de dekmatel in de loop der jaren verpulverd of er zitten motten in.
maar niet alleen bij rudy croes hoor, we hebben ook een getuige die plotseling joran onder een lantaarnpaal ziet half nat half naakt( zonder schoen )
Ik denk dat je er teveel achter zoekt

[ Bericht 0% gewijzigd door Polleeder op 10-12-2008 15:55:58 (stomme spelfout) ]
pi_63908234
het valt mee alleen op dat het altijd raak is rond eind van het natalee jaar en dat men het dossier gaan sluiten. hoop herrie op allerlei fronten en waarom dat is ????

en we gaan niet zwartte pieten hoor, ik zoek in alle gaten en hoeken
pi_63908313
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:42 schreef Polleeder het volgende:
Waarschijnlijk heeft 'Nederland' helemaal geen zin om dit nog tot de bodem uit te moeten zoeken, en laat Croes lekker zijn eigen vuile werk opknappen. Dat de uitkomst daarbij mogelijk niet betrouwbaar zal zijn boeit ze niet, ze willen er gewoon zo snel mogelijk vanaf. Daarom zal de zaak vermoedelijk ook wel met een sisser aflopen
Exactly Pol

Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was.
I stand with the happy Island.
pi_63908692
bolsena vroeg: Weet iemand waarom Croes pas na 3 1/2 jaar met deze aantijgingen komt?
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:42 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Heel sim-pel, dat stond zelfs vermeld in het bericht
Ik zie het echt niet, hoor.

Bedoel je omdat VdStraten zei dat "hij dat zijn vriend niet kon aandoen"?
Dat is de reden waarom het onderzoek in het begin tegengewerkt zou zijn, maar niet de reden dat Croes vervolgens besluit om daar niets van te zeggen.

Het is dus nog geen antwoord op mijn vraag vind ik zelf.
Croes had zelf, als minister, toch zijn destijdse commissaris wel kunnen overrulen?
pi_63908720
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:14 schreef duikkie het volgende:
en we gaan niet zwartte pieten hoor, ik zoek in alle gaten en hoeken
...en verzameld alle pepernoten en snoepgoed.
pi_63909042
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:17 schreef JoBuster het volgende:

Exactly Pol

Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was.
Je kunt het eigenlijk ook wel afleiden aan de uitspraak van onze 'staatssecretaresse':
quote:
“Hoewel het me bevreemdt dat de beschuldiging nu pas wordt gedaan, ga ik er gelet op de ernst van de aantijging, van uit dat per ommegaande een onderzoek zal worden ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie."
Zij snapt ook best dat het allesbehalve zuivere koffie is, dat Croes pas nu met zijn beschuldiging komt, maar de Kamer wil een reactie. Om er dan toch maar snel vanaf te kunnen zijn en (hopelijk) de Kamer tevreden te kunnen stellen zonder al teveel eigen inspanningen, laat ze Croes het gemakshalve maar zélf oplossen, hopende dat-ie nu wél zo slim is, om de zaak niet te laten escaleren (want dan zal Croes zichzelf nog wel het meest beschadigen).

Als zij écht het onderste uit de kan had willen halen, had zij heus wel een extern onderzoek bevolen.

'Veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven'
pi_63909241
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:30 schreef bolsena het volgende:
bolsena vroeg: Weet iemand waarom Croes pas na 3 1/2 jaar met deze aantijgingen komt?
[..]

Ik zie het echt niet, hoor.

Bedoel je omdat VdStraten zei dat "hij dat zijn vriend niet kon aandoen"?
Dat is de reden waarom het onderzoek in het begin tegengewerkt zou zijn, maar niet de reden dat Croes vervolgens besluit om daar niets van te zeggen.

Het is dus nog geen antwoord op mijn vraag vind ik zelf.
Croes had zelf, als minister, toch zijn destijdse commissaris wel kunnen overrulen?
Als Croes een integere hardwerkende (niet luierende) minister zou zijn wél, ja. Of er waren steekpenningen in het spel, wie zal het zeggen? Croes in ieder geval niet

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dan Croes eigenlijk helemaal niets heeft, maar -gefrustreerd door de aantijging van Straat- van een mug (zijn vage vermoeden) een olifant heeft gemaakt. Of storm in een glas water
pi_63909568
Dat rijksrecherche onderzoek is al in gang gezet .
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:31:20 #224
207372 bastibro
I`ll get there
pi_63910187
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:06 schreef johan555 het volgende:
Dat rijksrecherche onderzoek is al in gang gezet .
Is dat mogelijk op Arubaans grondgebied en . .

Is dat mogelijk zonder Rudy`s toestemming en . .

Door wie wordt de Rijksrecherche aangestuurd?
pi_63910483
Rijksrecherche-onderzoeken richten zich primair op opsporingsonderzoeken tegen (semi-) overheidsfunctionarissen (ambtenaren) die verdacht worden van strafbare gedragingen (misdrijven), waarbij de integriteit van de rechtspleging en/of die van het openbaar bestuur (de overheid) in het geding is. Vanuit haar onafhankelijke positie t.o.v. de politiekorpsen kan de rijksrecherche ook onderzoeken doen naar het optreden van politiemensen die tijdens de uitoefening van hun taak geweld hebben gebruikt of nalatig in hun optreden zijn geweest waarbij letsel is ontstaan. De rijksrecherche draagt daarmee bij aan de bewaking en behoud van een integere overheid. Onze rechtstaat, elke betrokkene, elke burger, maar ook de overheid zelf, heeft daar recht op en het grootste belang bij. Niet elk onderzoek op dat gebied wordt overigens door de rijksrecherche gedaan. Onderzoeken kunnen ook worden toegewezen aan de binnen eigen organisaties werkzame Bureaus Interne Zaken of -Onderzoeken ( BIZ of BIO). Om één en ander op de juiste wijze te kunnen uitvoeren heeft het College van procureurs-generaal een aanwijzing vastgesteld. Doel van die aanwijzing is om duidelijk te maken volgens welke de criteria de rijksrecherche kan worden ingezet (zie Kerntaken/ inzetcriteria). Tenslotte bepaalt de Coördinatie Commissie Rijksrecherche ( CCR) of en wanneer een onderzoek daadwerkelijk door de rijksrecherche zal worden uitgevoerd.

De rijksrecherche wordt dus niet ingezet bij de voor een ieder herkenbare algemene politietaak en kent geen 24 uurs bezetting of ploegendiensten. Via het Openbaar Ministerie is de rijksrecherche buiten kantooruren middels een piketregeling echter altijd bereikbaar voor spoedeisende inzet (denk hier bijvoorbeeld aan schietincidenten waar politiemensen bij betrokken zijn en waarbij letsel is ontstaan). Eénmaal ingeschakeld zal de rijksrecherche veelal binnen één uur ter plaatse zijn.

http://www.om.nl/organisatie/rijksrecherche/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')