abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63890140
Als ze zeker zijn dat het toch geen zaak kan worden dan konden ze hem nu al sluiten .
Dus er zal wel het een en ander binnekomen daar aan tips .
Ik zou beginnen eens flink in de computers van Julia Renfro te kijken ha ha
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63890432
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:13 schreef BwennieBren het volgende:
Ben weer helemaal bijgelezen. En nog steeds niets wijzer geworden
Ja, viel een piepklein beetje tegen vandaag.
Maar morgen is het wondere woensdag. Dan gaan we de zaak oplossen.
Ik voel het.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63890494
Het al-dan-niet sluiten van een zaak gaat volgens een vaste procedure. Het is niet zo dat Hans Mos 's-morgens wakker wordt en denkt, ik dat ik vandaag de zaak Holloway eens ga sluiten.

Zodra de hele procedure is doorlopen, wordt door het OM, na overleg met verschillende partijen, besloten om de zaak te sluiten. Zoals ik al aangaf, zou het mij niet verbazen dat Mos hiervoor nog overleg wil voeren met collega's op het Ladelijk Parket of misschien wel met de minister van justitie.

Feit blijft natiuurlijk dat de zaak ook weer geopend kan worden als er zich feiten of omstandigheden aandienen, die heropening van de zaak rechtvaardigen. Ook hiervoor wordt gewerkt conform een vaste procedure.

Een andere mogelijkheid is dat de zaak opnieuw wordt voorgelegd aan een zogenaamd 'cold case team', maar dan moet het eerst een cold case zijn uiteraard.
--
pi_63890611
Bedankt voor de uitleg mr b
Dan maakt het dus in feite weinig uit of ze de zaak sluiten of niet .
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63890771
Het maakt in zoverre uit dat er op een gesloten zaak geen capaciteit meer wordt gezet en het OM dus ook niet meer zal reageren op elke 'scheet' van de Amerikaanse medio en/of Peter de Vries.

In Nederland hebben belanghebbenden het recht om tegen de sluiting van de zaak bezwaar aan te tekenen, of dat in het Arubaanse recht ook zo is, weet ik niet, maar het zal vast wel.
--
pi_63890772
ze kunnen de zaak best sluiten.

maar als Peter R. de Vries zich volop gaat richten op die Van der Straten/Van der Sloot connectie.
en Rudy Croes klapt weer een keer uit de school. of krijgt ruzie met Hirsch Ballin over iets anders.
inmiddels raakt Nederland dan bekend met de persoon Rudy Croes, en z'n broek Hendrik.
en Joran laat weer eens van zich horen ergens.
Brinkman zal de zaak ook niet loslaten.
quote:
"Geloof me, ik ben een echte bijter. Als ik je in je kuiten heb, laat ik
nooit meer los. Ik ga bewijzen dat corruptie een zeer belangrijk onderdeel
is van het hele politieke en bestuurlijke klimaat op de Antillen. En ik
heb daarvoor precies de juiste toon gevonden."
http://krakenpost.nl/archief/Jan/0114.html

en dan gaat de zaak gewoon weer open.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 09-12-2008 22:11:08 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63890861
Ik denk dat Peter de Vries zich niet zal gaan storten op Jan van der Straten en zijn vermeende connecties omdat op de eerste plaats hij daar weinig mee kan scoren, op de tweede plaats het louter gebaseerd is op de uitspraken van een rancuneuze wannabee politicus en ten derde omdat zijn 'vriend' Johan van den Heuvel daar niet blij mee is.
--
pi_63891181
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:05 schreef mrBhimself het volgende:
Het maakt in zoverre uit dat er op een gesloten zaak geen capaciteit meer wordt gezet en het OM dus ook niet meer zal reageren op elke 'scheet' van de Amerikaanse medio en/of Peter de Vries.
Exactly my point mrB, er zijn belangrijker dingen te doen in "De West" dan het zoveelste onderzoek naar een dronken breezer die 3 1/2 jaar geleden verdween, alleen om dat de tabloids en trashloids dat willen.
I stand with the happy Island.
pi_63891284
ik denk dat Peter R. zeker wel in gaat op Paul van der Sloot, daar heeft hij al vele keren op gezinspeeld.
en dan komt Jan van der Straten ook in beeld. is die al niet eerder genoemd in uitzendingen van Peter R. hierover?
wel de innige connecties van Paul met Justitie op Aruba, zoals die rechter.

en over John van den Heuvel: Peter R. zou Van der Straten met rust laten omdat Van den Heuvel toevallig een keer met Van der Straten had gesproken die toen vertelde dat de zaak binnen 24 uur opgelost zou zijn?
lijkt me niet iets voor Peter R. om daarom dat maar te laten zitten.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63891681
John en Jan hebben in Nederland samengewerkt.
--
pi_63891952
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:21 schreef Caesu het volgende:
ik denk dat Peter R. zeker wel in gaat op Paul van der Sloot, daar heeft hij al vele keren op gezinspeeld.
Dat lijkt me rete spannend Caesu, het nederlandse publiek zal daar ook zeker errug goed op reageren NOT.

Wake-up and smell the coffee dude, het grote publiek is allang Peterrrrr/Natalee/Joran moe, er valt niet meer mee te scoren dus zal het ook snel naar de achtergrond verdwijnen, waar het imo ook thuis hoort.
pi_63892182
we zullen zien. ik denk dat dit hele verhaal niet zomaar meer overwaait.
en het lijkt me ook sterk dat die oppervlakkige relatie tussen Van der Straten/Van den Heuvel meespeelt voor Peter R.
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 22:51:15 #188
236264 crew  capricia
pi_63892409
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:21 schreef Caesu het volgende:
en dan komt Jan van der Straten ook in beeld. is die al niet eerder genoemd in uitzendingen van Peter R. hierover?
wel de innige connecties van Paul met Justitie op Aruba, zoals die rechter.

en over John van den Heuvel: Peter R. zou Van der Straten met rust laten omdat Van den Heuvel toevallig een keer met Van der Straten had gesproken die toen vertelde dat de zaak binnen 24 uur opgelost zou zijn?
lijkt me niet iets voor Peter R. om daarom dat maar te laten zitten.
Wat een heksenjacht van Peter R zeg, als ie dat zou doen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63892507
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:45 schreef Caesu het volgende:
we zullen zien. ik denk dat dit hele verhaal niet zomaar meer overwaait.
Man wordt wakker, de verdwijningscase van NH is al lang overgewaaid, wat denk je dat er na 3 1/2 jaar in vredesnaam nog te ontdekken valt???

Natuurlijk zullen het Alabamese scum, trashloid Greta en kijkcijfergeile Peter nog proberen er een sla-tje uit te slaan, maar kudos voor Hans Mos en onze overheid om eea keihard te negeren en zich te concentreren op de echte problemen in de Antillen.
pi_63892563
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:54 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Man wordt wakker, de verdwijningscase van NH is al lang overgewaaid, wat denk je dat er na 3 1/2 jaar in vredesnaam nog te ontdekken valt???

Natuurlijk zullen het Alabamese scum, trashloid Greta en kijkcijfergeile Peter nog proberen er een sla-tje uit te slaan, maar kudos voor Hans Mos en onze overheid om eea keihard te negeren en zich te concentreren op de echte problemen in de Antillen.
quote:
Bijleveld wil onderzoek Van der Straten
9 Dec, 2008, 14:38 (GMT -04:00)

WILLEMSTAD/DEN HAAG — Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, CDA) gaat ervan uit dat meteen een onderzoek wordt ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes naar de, door hem zelf geuite, beschuldigingen van verhindering van het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway door politiecommissaris Jan van der Straten.
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Bijleveld vandaag: “Hoewel het me bevreemdt dat de beschuldiging nu pas wordt gedaan, ga ik er gelet op de ernst van de aantijging, van uit dat per ommegaande een onderzoek zal worden ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie. Als minister van Justitie draagt de heer Croes daarvoor immers de verantwoordelijkheid.”
Bijleveld herkent zich overigens niet in de kritiek die Croes jegens Nederland heeft geuit. “Op alle mogelijke wijzen is door Nederland ondersteuning verleend aan het onder leiding van het Arubaanse Openbaar Ministerie uitgevoerde onderzoek evenals op het diplomatieke vlak.”
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_50325.php
pi_63892791
quote:
WILLEMSTAD/DEN HAAG — Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, CDA) gaat ervan uit dat meteen een onderzoek wordt ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes naar de, door hem zelf geuite, beschuldigingen van verhindering van het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway door politiecommissaris Jan van der Straten.
Kijk dat bedoel ik nu Caesu, de bal wordt terug gekaatst en that's it.

Je mag hopen en dromen wat je wilt Caesu en misschien geloven sommige van de malle aapjes in je dagdromen, maar de realiteit leert mij (en zal jou leren) dat politiek Den Haag helemaal niet meer geinteresseerd is in de NH zaak.

Die is dood en begraven, net als Natalee zelf.
pi_63892996
Haha volgens mij kan jij niet goed lezen :
Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, CDA) gaat ervan uit dat meteen een onderzoek wordt ingesteld !
Meteen vd Straten en PvdS van het bedje afplukken , wat schone onderbroekjes mee en doodzagen die 2 .
pi_63893021
Volgens mij is ie alleen bij buster overgewaaid !!
pi_63893059
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:04 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik nu Caesu, de bal wordt terug gekaatst en that's it.

Je mag hopen en dromen wat je wilt Caesu en misschien geloven sommige van de malle aapjes in je dagdromen, maar de realiteit leert mij (en zal jou leren) dat politiek Den Haag helemaal niet meer geinteresseerd is in de NH zaak.

Die is dood en begraven, net als Natalee zelf.
je standpunt in deze is duidelijk. je valt in herhaling.

ik daarentegen meld iets nieuws, namelijk dat een Nederlands Staatsecretaris zich bemoeit met de rechtsgang van een ander land - een vrij uniek voorval.
pi_63893190
Je moet buster een beetje kennen Caesu
Hij fokt de boel graag een beetje op
Maar weinig kans hier
pi_63893332
Het lijkt mij logisch dat de staatssecretaris daar iets van zegt. Je kunt hier overigens al uit afleiden hoe belangrijk het is; de staatssecretaris maakt de opmerking, niet de minister. Bestuurlijk en politiek exact zoals het hoort.

Ik denk niet dat Rudy Croes een onderzoek zal (laten) instellen naar de vermeende obstructie van Jan van der Straten. Los van het feit of het te bewijzen valt, wat ik waag te betwijfelen, is het niet ondenkbeeldig dat Jan een aardig dossier heeft over Croes en de zijnen. Het is nu geworden tot een wedstrijdje 'territoriaal verpissen' en ik vraag mij af of Croes zo ver kan urineren dat Jan nat wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door mrBhimself op 09-12-2008 23:37:32 ]
--
pi_63894443
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:15 schreef Caesu het volgende:
ik daarentegen meld iets nieuws, namelijk dat een Nederlands Staatsecretaris zich bemoeit met de rechtsgang van een ander land - een vrij uniek voorval.
Kletskoek Caesu, de staatssecretaris bemoeit zich helemaal niet met de rechtsgang van een ander land, maar spreekt de verwachting uit dat als dhr Croes onregelmatigheden heeft waargenomen die onder hem ressorteren, dat hij die dan ook zelf zal (laten) onderzoeken.

Bal -. kaats -> toedeledokie ->
pi_63894607
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:13 schreef johan555 het volgende:
Haha volgens mij kan jij niet goed lezen :
Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, CDA) gaat ervan uit dat meteen een onderzoek wordt ingesteld !
Lieve johan het majeure deel van de reactie van Ank BS was niet "meteen" maar het daarna volgende " door hemzelf geuite beschuldigingen".

Soms, excuus, vaak loont het om verder te lezen en begrijpen dan je neus lang is
pi_63894833
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:11 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Kletskoek Caesu, de staatssecretaris bemoeit zich helemaal niet met de rechtsgang van een ander land, maar spreekt de verwachting uit dat als dhr Croes onregelmatigheden heeft waargenomen die onder hem ressorteren, dat hij die dan ook zelf zal (laten) onderzoeken. PAS NA 3,5 JAAR???

Bal -. kaats -> toedeledokie ->
kijk dit is natuurlijk een stap in het proces.
of Rudy Croes hier nu wel of geen gehoor aan geeft. er komt weer een kamervraag.
over de uitslag van het onderzoek, of over het niet uitvoeren van het onderzoek.
en weer een reactie van Bijleveld op die kamervraag. en zo gaat dat door.
totdat de maat een keer vol is bij Nederland of bij Aruba.
http://www.minbzk.nl/actueel/116134/brief-aan-tweede_0
van Hans Mos wordt nu dus verwacht dat hij een onderzoek opstart naar Jan van der Straten.
quote:
Het Arubaanse Openbaar Ministerie laat dinsdagavond weten niet te willen reageren.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ef_onderzoeken_.html
pi_63895144
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:30 schreef Caesu het volgende:
van Hans Mos wordt nu dus verwacht dat hij een onderzoek opstart naar Jan van der Straten.
Hi, hi "don't hold your breath" om Hans Mos maar eens te quoten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')