abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63808561
Vergeef mij voor de nogal lompe titel. Ik heb ook wel door dat ik mezelf bij deze ook voor nerd uitmaak. Maar de titel beschrijft mijn probleem wel goed. Ik erger me eigenlijk de laatste tijd steeds meer aan m'n vrienden. Ze gaan nooit uit, hebben geen hobby's of sporten en doen eigenlijk nooit wat behalve studeren of werken. Zowat elk weekend zitten ze s'avonds gewoon thuis een beetje te internetten of films te kijken. Ik vraag elke week weer of ze mee iets leuks gaan doen maar dat is ze allemaal teveel gedoe.

Daardoor zit ik vaak ook noodgedwongen thuis. Op zoek naar nieuwe vrienden zou dus goed voor me zijn. Ik ken buiten m'n vrienden om niet veel andere mensen waar ik zulk goed contact mee heb dat ik echt dingen met ze doe als uitgaan, collega's en studiegenoten daar ga ik wel eens mee om maar die wonen allemaal verder weg en zij hebben ook hun eigen vrienden natuurlijk. En ik woon in een piepklein kut-dorp waar je nauwelijks uit kunt en nooit iets te doen is. Nu wil ik wel verhuizen naar de stad waar ik studeer maar de meeste studiegenoten wonen daar ook niet. Daar zit ik denk ik ook veel alleen. Bovendien is dat ook niet echt een grote stad waar veel te doen is.

Ik ben eigenlijk te oud (24) om nog op een teamsport als voetbal ofzo te gaan en zo mensen te leren kennen. Ook dat is dus lastig.

Ik heb echt te weinig een leven nu, hoe kom ik hier uit?
pi_63808568
Nerds zijn lief!
pi_63808598
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:39 schreef me84 het volgende:
Ze gaan nooit uit, hebben geen hobby's of sporten en doen eigenlijk nooit wat behalve studeren of werken. Zowat elk weekend zitten ze s'avonds gewoon thuis een beetje te internetten of films te kijken. Ik vraag elke week weer of ze mee iets leuks gaan doen maar dat is ze allemaal teveel gedoe.
Wees blij dat je zulke fijne vrienden hebt!
pi_63808607
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:41 schreef Deliah het volgende:

[..]

Wees blij dat je zulke fijne vrienden hebt!
Nee, het is vreselijk.
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:44:06 #5
158452 IQM
I am the one
pi_63808647
quote:
Ik heb echt te weinig een leven nu
Dat is dus het probleem.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:45:48 #6
165512 MASD
Music is dead.
pi_63808677
Doe net als ik paar keer per week met een aantal gozers de frituur aanslingeren en bij iemand een film kijken.
Long live music.
pi_63808734
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Doe net als ik paar keer per week met een aantal gozers de frituur aanslingeren en bij iemand een film kijken.
Dat vind ik 1 keer in de maand ofzo leuk, ik onderneem liever iets
pi_63808741
Paar weken geleden stond hier een topic dat enorm veel hierop leek. Misschien handig om daar eens naar te zoeken.

Je bent trouwens absoluut niet te oud om op een teamsport te gaan. Wat een simpel excuus om het niet te doen. Je weet zelf ook wel dat je je zelf voor de gek probeert te houden door jezelf voor te houden te oud te zijn. Er zijn zat teams waar het niet alleen om het resultaat gaat, maar waar de gezelligheid en de derde helft een belangrijke rol spelen. Er zijn in de buurt vast wel voetbal of hockeyclubs te vinden waar je je aan kan melden. Even opbellen en aangeven waar je naar op zoek bent. De club kan je echt wel bij een goed team plaatsen.

Het argument dat er geen studiegenoten in jouw studentenstad wonen lijkt me ook kul. Een grote groep zal toch echt in de buurt wonen. Dan leer je ook weer eens andere mensen kennen.

Verwacht van je huidige vrienden niet dat ze mee uit zullen gaan. Daar heb je je maar bij neer te leggen dat ze niet zo zijn. Jammer, maar helaas. Het zal toch echt van nieuwe mensen moeten komen als je meer uit wil gaan. Kijk gewoon eens om je heen. Tegenwoordig kan je overal wel nieuwe mensen leren kennen. Je moet er alleen open voor staan en op ze af stappen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_63808811
24 en te oud voor voetbal laat me niet lachen!
Verhuis naar de stad en live your life!
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:52:59 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63808820
Je bent nooit te oud om met een (team)sport te beginnen.
Gewoon doen dus.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:53:03 #11
158452 IQM
I am the one
pi_63808823
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:48 schreef me84 het volgende:

[..]

Dat vind ik 1 keer in de maand ofzo leuk, ik onderneem liever iets
Doe dat dan.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_63808864
Je bent absoluut niet te oud om op een teamsport te gaan hoor. Ik ben zelf 27 en eigenlijk om dezelfde reden weer begonnen met voetballen.
Nu, 3 maanden later, echt totaal geen spijt van. Als het leeftijdsgenoten zijn wordt je redelijk snel geaccepteerd. Het is nog niet zo direct dat ik elk weekend met ze ga stappen maar je doet zo in ieder geval wel contacten op. De rest komt dan vanzelf wel.

Succes!
pi_63808865
Je bent echt een nerd met al die excuses om maar geen andere mensen te ontmoeten.
Huilebalk.
pi_63808869
quote:
Ga met z'n allen een lanparty houden

Waar je je allemaal wel niet druk om kunt maken
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:57:41 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63808927
je kiest je eigen vrienden dus die verdien je dan ook...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:00:58 #16
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_63808988
quote:
Vergeef mij voor de nogal lompe titel. Ik heb ook wel door dat ik mezelf bij deze ook voor nerd uitmaak. Maar de titel beschrijft mijn probleem wel goed. Ik erger me eigenlijk de laatste tijd steeds meer aan m'n vrienden.
Misschien moet je ze dat dan ook maar eens gaan vertellen.
quote:
Ze gaan nooit uit, hebben geen hobby's of sporten en doen eigenlijk nooit wat behalve studeren of werken. Zowat elk weekend zitten ze s'avonds gewoon thuis een beetje te internetten of films te kijken. Ik vraag elke week weer of ze mee iets leuks gaan doen maar dat is ze allemaal teveel gedoe.
organiseer de rommel dan ook (en ja dat is gedoe)
quote:
Daardoor zit ik vaak ook noodgedwongen thuis.
dat is je rijnste lulkoek
quote:
Op zoek naar nieuwe vrienden zou dus goed voor me zijn.
dit is misschien wel waar maar niet passende conclusie bij bovenstaand verhaal.
quote:
Ik ken buiten m'n vrienden om niet veel andere mensen waar ik zulk goed contact mee heb dat ik echt dingen met ze doe als uitgaan, collega's en studiegenoten daar ga ik wel eens mee om maar die wonen allemaal verder weg en zij hebben ook hun eigen vrienden natuurlijk.
En ik woon in een piepklein kut-dorp waar je nauwelijks uit kunt en nooit iets te doen is. Nu wil ik wel verhuizen naar de stad waar ik studeer maar de meeste studiegenoten wonen daar ook niet. Daar zit ik denk ik ook veel alleen. Bovendien is dat ook niet echt een grote stad waar veel te doen is.
ik woon ook in een gat (wit bord, blauwe letters), ik fiets naar mn vrienden toe die in de stad wonen of het dorp er naast als ze daar wonen/zijn. ik zie dat er vaker andere problemen zijn om vrienden op te zoeken dan afstand.
quote:
Ik ben eigenlijk te oud (24) om nog op een teamsport als voetbal ofzo te gaan en zo mensen te leren kennen. Ook dat is dus lastig.
lastig. is niet onoverkomelijk.
quote:
Ik heb echt te weinig een leven nu, hoe kom ik hier uit?
als je dat echt vindt dan moet je er wat aan DOEN en dat kost energie, en leverd waarschijnlijk ook weer enerige op.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_63809017
Als het echt goede vrienden zijn zou ik ze niet links laten liggen, die vind je niet zo 1 2 3.

Onderneem zelf actie ipv vragen, gewoon erheen gaan en dan zie je wel!
pi_63809471
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:48 schreef Karammel het volgende:
Je bent trouwens absoluut niet te oud om op een teamsport te gaan. Wat een simpel excuus om het niet te doen. Je weet zelf ook wel dat je je zelf voor de gek probeert te houden door jezelf voor te houden te oud te zijn. Er zijn zat teams waar het niet alleen om het resultaat gaat, maar waar de gezelligheid en de derde helft een belangrijke rol spelen. Er zijn in de buurt vast wel voetbal of hockeyclubs te vinden waar je je aan kan melden. Even opbellen en aangeven waar je naar op zoek bent. De club kan je echt wel bij een goed team plaatsen.
Mja daar heb je wel gelijk in maar je begint met een flinke achterstand op zowel sociaal gebied (die jongens kennen elkaar vaak al langere tijd) als op sportief gebied. Ik ben ook geen natuurwonder met voetbal (heb het nog nooit gedaan maar kijk wekelijks wel 3 wedstrijden ofzo) dus ik ben nogal bang om het lachertje van zo'n elftal te worden.
quote:
Het argument dat er geen studiegenoten in jouw studentenstad wonen lijkt me ook kul. Een grote groep zal toch echt in de buurt wonen. Dan leer je ook weer eens andere mensen kennen.
Die wonen veelal in stomme dorpen een eindje van de stad af.
quote:
Verwacht van je huidige vrienden niet dat ze mee uit zullen gaan. Daar heb je je maar bij neer te leggen dat ze niet zo zijn. Jammer, maar helaas. Het zal toch echt van nieuwe mensen moeten komen als je meer uit wil gaan. Kijk gewoon eens om je heen. Tegenwoordig kan je overal wel nieuwe mensen leren kennen. Je moet er alleen open voor staan en op ze af stappen.
Klopt, ondanks dat ik vind dat ze hun jonge jaren vergooien laat ik ze verder met rust, ik heb helaas niet te bepalen wat zij op zaterdagavond doen.
pi_63809481
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:53 schreef IQM het volgende:

[..]

Doe dat dan.
Zoals?
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:36:11 #20
165512 MASD
Music is dead.
pi_63809577
Geen leven én de creativiteit van een dode mug.
Long live music.
pi_63809594
Nou ja ik weet wel veel leuke dingen maar heb niet het lef om door te zetten.
pi_63809669
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:36 schreef me84 het volgende:

net als je vrienden dus..?
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_63809690
quote:
Gewoon doen dus. Morgen niet suf op de bank gaan zitten maar gewoon dingen doen, ga langs iemand!
pi_63809732
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:41 schreef Remake het volgende:

[..]

net als je vrienden dus..?
Nee, die vinden hun leventje prima.
pi_63809750
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:42 schreef McGilles het volgende:

[..]

Gewoon doen dus. Morgen niet suf op de bank gaan zitten maar gewoon dingen doen, ga langs iemand!
En bij diegene thuis niets zitten doen? Daar schiet ik toch ook niet mee op?
pi_63809806
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:45 schreef me84 het volgende:

[..]

En bij diegene thuis niets zitten doen? Daar schiet ik toch ook niet mee op?
Het zijn toch je vrienden? Daar kan je toch goed mee praten? Hou je van bordspellen oid, neem er een paar mee.
Noem zelf een 5 dingen die je leuk vind om te doen en 5 dingen die je graag zou willen doen!
pi_63809883
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:47 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het zijn toch je vrienden? Daar kan je toch goed mee praten? Hou je van bordspellen oid, neem er een paar mee.
Noem zelf een 5 dingen die je leuk vind om te doen en 5 dingen die je graag zou willen doen!
Daar kom ik toch niets mee vooruit?
pi_63809922
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:51 schreef me84 het volgende:

[..]

Daar kom ik toch niets mee vooruit?
Met dingen opnoemen die je graag doet en graag wilt doen, natuurlijk schiet je daar iets mee op, dan kunnen mensen met suggesties komen want nu heb ik in ieder geval geen idee wat jouw interesses zijn.
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:55:16 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63809982
Tja ik zou gewoon naar de stad waar je studeert gaan verhuizen en daar eens gaan kijken wat er allemaal te doen is. Als je studiegenoten niet in die stad wonen dan moet je proberen aan te haken met studenten die wel in de stad op kamers wonen. Die vind je op allerlei plekken zoals themaavonden, studentenfeesten, studentenverenigingen, sportverenigingen, commissies, adviesraden etc.

Het is niet slecht om gewoon een keer vanaf nul weer een netwerkje op te bouwen in een nieuwe stad. Daar heb je inderdaad wat lef voor nodig maar het zal je uiteindelijk vooruit helpen.
pi_63810050
quote:
Kijk, nog een nerd

Tsja, wat kan ik daarvan zeggen.. Ik heb een aantal vriendengroepen;

- de groep die aan slotracen doet (racebaan voor volwassenen, www.speedtrack.nl)
- de groep die aan wargames doet (poppetjes schilderen en dan battles spelen)
- de groep die met RC vliegtuigjes speelt
- de groep die iedere woensdag kolonisten speelt (echt niet meer te volgen al die regels)
- de groep die iedere zaterdag een lanparty heeft bij een van de mensen thuis

Daarnaast ga ik nog af en toe eens de stad in maar dat is eens in e paar maanden ofzo..

ok, ok ik ben ook een nerd.. so what?!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_63810178
quote:
Dat is dus je probleem. Even die knop omzetten.

Toen ik 15 was maakte ik mee ook wel eens druk om kleine onzinnige dingen. Nu weet ik wel beter. Uit angst dat het verkeerd gaat onderneem je helemaal niets. Je weet dat je het op het moment niet naar je zin hebt en dat er wat moet gebeuren. Toch doe je niets, omdat je die stap niet durft te zetten. Resultaat is dat het saaie leventje door blijft gaan. Sterker nog, door die houding zal je zelfs de vrienden uit het oog verliezen die wél ondernemen waren. Als dat al niet al gebeurt is.

Zet die knop eens om. Pak die telefoon eens komende week en bel met een aantal sportclubs. Beslis voor jezelf dat je na de winterstop al in wilt stromen bij diezelfde club. Je kan ervoor kiezen om eerst alleen mee te trainen, maar misschien wil je wel al wedstrijden spelen. Even overleggen en aangeven wat je wensen zijn.

Er zijn tig manieren om meer vrienden te krijgen. Je moet alleen wel op ze af durven te stappen. Het gaat niet werken als je zelf geen initiatief neemt.
pi_63810407
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:52 schreef McGilles het volgende:

[..]

Met dingen opnoemen die je graag doet en graag wilt doen, natuurlijk schiet je daar iets mee op, dan kunnen mensen met suggesties komen want nu heb ik in ieder geval geen idee wat jouw interesses zijn.
Dingen die ik leuk vind: voetbal, 'reizen', uitgaan, muziek (liefst icm uitgaan ), gezelligheid, DJ'en.
pi_63810450
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:02 schreef Karammel het volgende:
Zet die knop eens om. Pak die telefoon eens komende week en bel met een aantal sportclubs. Beslis voor jezelf dat je na de winterstop al in wilt stromen bij diezelfde club. Je kan ervoor kiezen om eerst alleen mee te trainen, maar misschien wil je wel al wedstrijden spelen. Even overleggen en aangeven wat je wensen zijn.
Maar zit ik dan niet bij allemaal van die kerels van 30-40?
pi_63813272
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:13 schreef me84 het volgende:

[..]

Daar zou je zomaar terecht kunnen komen als je niet aangeeft wat je wil. Lijkt me wel zo leuk om met leeftijdsgenoten te spelen. Gelukkig zijn er genoeg teams bestaande uit studenten die ook op laag niveau spelen.

Bel even op en je weet precies waar je aan toe bent. Doe vervolgens eens een training mee om te kijken of het bevalt.

Niet zoveel nadenken over waar het allemaal fout kan gaan. Je bent er toch zelf bij? Als iets niet naar wens verloopt dan doe je daar wat aan. Doe eens niet zo passief.
  zaterdag 6 december 2008 @ 22:47:37 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63813728
Idd je moet echt wat ondernemen om uit dat suffe leven te komen. Het lijkt misschien eng maar zie het als een uitdaging.

Je houd trouwens wel een beetje dan de dance-cultuur zie ik. Op het internet zijn behoorlijk wat levendige dance communities die elkaar vaak op feesten opzoeken. Misschien kun je daar eens aansluiting bij zoeken. Ik heb daar zelf ook nog wel wat toffe contacten aan overgehouden. En het is gegarandeerd publiek dat graag uitgaat
pi_63813764
Wees blij dat je vrienden hebt, en vertel hun wat het probleem is. En je mag ook best meerdere vrienden maken hoor het is niet verboden.
pi_63814229
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:23 schreef Karammel het volgende:

[..]

Daar zou je zomaar terecht kunnen komen als je niet aangeeft wat je wil. Lijkt me wel zo leuk om met leeftijdsgenoten te spelen. Gelukkig zijn er genoeg teams bestaande uit studenten die ook op laag niveau spelen.

Bel even op en je weet precies waar je aan toe bent. Doe vervolgens eens een training mee om te kijken of het bevalt.

Niet zoveel nadenken over waar het allemaal fout kan gaan. Je bent er toch zelf bij? Als iets niet naar wens verloopt dan doe je daar wat aan. Doe eens niet zo passief.
Eigenlijk begin ik wel steeds enthousiaster te worden om zelf op voetbal te gaan ja. Een studententeam zou zeker een optie kunnen zijn, dan zit je in elk geval niet alleen met van die dorpse types.
pi_63814250
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:47 schreef Hexagon het volgende:
Idd je moet echt wat ondernemen om uit dat suffe leven te komen. Het lijkt misschien eng maar zie het als een uitdaging.

Je houd trouwens wel een beetje dan de dance-cultuur zie ik. Op het internet zijn behoorlijk wat levendige dance communities die elkaar vaak op feesten opzoeken. Misschien kun je daar eens aansluiting bij zoeken. Ik heb daar zelf ook nog wel wat toffe contacten aan overgehouden. En het is gegarandeerd publiek dat graag uitgaat
Ja ik ben gek op dancemuziek. Heb je voorbeelden? Ik ken eigenlijk alleen partyflock.
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:22:22 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63814459
Clubcharts
Partyscene
Trance Addict

Al is PF veruit de grootste
pi_63814943
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:30 schreef me84 het volgende:

[..]
[..]
Die wonen veelal in stomme dorpen een eindje van de stad af.
Er wonen toch ook wel andere studenten dan je studiegenoten in die stad?!
You gotta learn to live
and live and learn
pi_63815234
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:41 schreef me84 het volgende:

[..]

Nee, het is vreselijk.
Kijk, ik begrijp heel goed dat als je eens wat anders wilt en je vrienden willen niets, dat je er van baalt. Maar je moet je vrienden dan niet hier gaan bekritiseren of je nota bene aan ze ergeren. Zij doen gewoon wat zij altijd doen en hebben daar geen problemen mee. Jij bent het die problemen heeft met de situatie, dus je moet zelf iets veranderen.
pi_63817097
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:55 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Kijk, ik begrijp heel goed dat als je eens wat anders wilt en je vrienden willen niets, dat je er van baalt. Maar je moet je vrienden dan niet hier gaan bekritiseren of je nota bene aan ze ergeren. Zij doen gewoon wat zij altijd doen en hebben daar geen problemen mee. Jij bent het die problemen heeft met de situatie, dus je moet zelf iets veranderen.
Ik mag toch m'n mening geven? Het is zonde dat ze hun jonge jaren op zo'n manier vergooien. Ik ben ook bang voor die jongens dat ze over 5 jaar nog steeds alleen wonen. Maar ik dwing ze nergens toe ofzo, ik uit gewoon m'n irritaties hier even. Voor de rest laat ik ze lekker hun gang gaan.
  zondag 7 december 2008 @ 02:04:57 #43
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_63817408
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:45 schreef me84 het volgende:

[..]

Ik mag toch m'n mening geven? Het is zonde dat ze hun jonge jaren op zo'n manier vergooien. Ik ben ook bang voor die jongens dat ze over 5 jaar nog steeds alleen wonen. Maar ik dwing ze nergens toe ofzo, ik uit gewoon m'n irritaties hier even. Voor de rest laat ik ze lekker hun gang gaan.
Nee, wat jij doet is van jouw probleem hun probleem maken . Dat bedoel je niet verkeerd, dat snap ik ook wel. Maar jij hebt in dit geval een probleem. De situatie staat je niet aan. Jij bent de enige die daar wat aan kan veranderen en dat is niet de verantwoordelijkheid van je vrienden. Jij vindt het zonde dat zij hun jonge jaren op die manier besteden, maar zij kennelijk niet. Dat is toch alles waar het in deze om gaat? Als je zus wilt leven, dan ga je zus leven en als je zo wilt leven, dan ga je zo leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door servus_universitas op 07-12-2008 02:11:27 ]
pi_63817541
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:04 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee, wat jij doet is van jouw probleem hun probleem maken . Dat bedoel je niet verkeerd, dat snap ik ook wel. Maar jij hebt in dit geval een probleem. De situatie staat je niet aan. Jij bent de enige die daar wat aan kan veranderen en dat is niet de verantwoordelijkheid van je vrienden. Jij vindt het zonde dat zij hun jonge jaren op die manier besteden, maar zij kennelijk niet. Dat is toch alles waar het in deze om gaat? Als je zus wilt leven, dan ga je zul leven en als je zo wilt leven, dan ga je zo leven.
Ach, geef toe dat het toch wel een beetje kansloos is om met zo weinig ambities te leven? En dan heb ik het niet alleen over uitgaan. Maar ik zeg ook nergens dat het hun probleem is, al denk ik dat dat het wel gaat worden als ze er op hun 30e achterkomen dat ze nooit jong geweest zijn en naast hun werk niets hebben.
Ik ben momenteel eigenlijk net zo erg, ik heb het alleen door en wil er wat aan veranderen.
  zondag 7 december 2008 @ 02:17:43 #45
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_63817595
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef me84 het volgende:

[..]

Ach, geef toe dat het toch wel een beetje kansloos is om met zo weinig ambities te leven?
Ik geef niets toe . Ik oordeel niet over de wijze waarop anderen hun leven invullen. Wie ben jij om daarover te oordelen? Waarom moet eens mens leven volgens een bepaalde richtlijn en ben jij vervolgens de persoon die zo'n richtlijn bepaalt? Ik bedoel dit niet lullig naar jou persoonlijk toe. Het is een menselijke manier van doen, maar eentje die niet geheel klopt als je er even over nadenkt.
quote:
En dan heb ik het niet alleen over uitgaan. Maar ik zeg ook nergens dat het hun probleem is, al denk ik dat dat het wel gaat worden als ze er op hun 30e achterkomen dat ze nooit jong geweest zijn en naast hun werk niets hebben.
Als dat zo is, dan is dat inderdaad hun probleem en niet iets voor jou om op je schouders mee te dragen. Je kunt ze er natuurlijk op aanspreken, als een goede vriend met goede bedoelingen. Maar als ze niet willen, dan niet. Dat is geen reden om ze vreselijk te noemen .
quote:
Ik ben momenteel eigenlijk net zo erg, ik heb het alleen door en wil er wat aan veranderen.
Nee, jij hebt door dat JIJ er wat aan wilt veranderen . Die keuze staat je geheel vrij om te maken, beste me84 .
pi_63817651
Tsja, daar verschillen we dan over van mening. Ik blijf erbij dat het in sociaal opzicht niet goed voor een mens is om zich te isoleren. Niemand hoeft te leven zoals ik het wil, maar bepaalde aspecten zijn gewoon natuurlijk (een baan zoeken, zelfstandig leren worden, verliefd worden/trouwen en misschien ooit kids) en als je die dingen niet kan/hebt dan werkt dat op den duur wel tegen je. En waarom zou ik het niet op m'n schouders mee mogen dragen? Het zijn vrienden die ik het niet gun om eenzame kluizenaars te worden.
pi_63817990
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:42 schreef Lethe het volgende:

[..]

Er wonen toch ook wel andere studenten dan je studiegenoten in die stad?!
Maar natuurlijk. Het was gewoon een slap excuus waarom iets niet zou kunnen.

Hij weet zelf ook wel dat een groot aantal studiegenoten 's nachts uit de suffe dorpen trekt om in de stad uit te gaan. Dat ze in een saai dorp wonen zegt helemaal niets over hun manier van uitgaan. In Nederland is er altijd wel een stad in de buurt waar je uit kan gaan. Daar maken dus ook heel veel mensen gebruik van. TS kan mij niet wijsmaken dat zijn studiegenoten niet uitgaan in de studentenstad waar ze studeren.

Mogelijkheden genoeg. Is een studentenvereniging trouwens geen optie?

Om nog even terug te komen op die voetbalclub. Er zijn vast meerdere clubs in de buurt. Ga bij iedere club eerst even langs voordat je een beslissing maakt. Ik merk dat ik vooral de kleinere clubs leuk vind. Ik prefereer een kantine die de uitstraling heeft van een kroeg boven die van een bedrijfskantine.
pi_63820779
In je eentje leuke druk bezochtte feestjes afgaan is best een optie en vaak ook best gezellig. Wat ook kan is gewoon wat minder ''close'' vrienden vragen of ze een avondje mee op stap gaan.
  zondag 7 december 2008 @ 12:36:35 #49
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_63821367
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:22 schreef me84 het volgende:
(...)maar bepaalde aspecten zijn gewoon natuurlijk (een baan zoeken, zelfstandig leren worden, verliefd worden/trouwen en misschien ooit kids) en als je die dingen niet kan/hebt dan werkt dat op den duur wel tegen je.
Natuurlijk zeg je? Wat maakt het in jouw ogen natuurlijk dan? Omdat iedereen zo zijn leven leidt moet jij dat ook doen?
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:22 schreef me84 het volgende:
En waarom zou ik het niet op m'n schouders mee mogen dragen? Het zijn vrienden die ik het niet gun om eenzame kluizenaars te worden.
Sorry, maar ik denk dat jouw vrienden, kluizenaarsleven of niet, op dit moment gelukkiger zijn dan jijzelf. Zij doen lekker wat ze zelf willen en hebben meer schijt aan wat er van een mens verwacht wordt of wat er 'natuurlijk' is aan hun leven. Het is allemaal aardig bedoeld van je, maar ik hoop dat je inziet dat het probleem niet zo zeer bij je vrienden ligt.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_63821554
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:57 schreef Re het volgende:
je kiest je eigen vrienden dus die verdien je dan ook...
Ik vind het oneerlijk dat jij zo een nare opmerkingen gewoon kan maken en als ik eens een keertje iets naars zeg dat je dan meteen mijn bericht verwijderd en met waarschuwingen en dergelijke gaat gooien
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 december 2008 @ 12:47:54 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63821615
quote:
Op zondag 7 december 2008 12:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik vind het oneerlijk dat jij zo een nare opmerkingen gewoon kan maken en als ik eens een keertje iets naars zeg dat je dan meteen mijn bericht verwijderd en met waarschuwingen en dergelijke gaat gooien
't is wat he..., maar vertel, wat is er naar aan die opmerking?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63821817
Jij zit gewoon mensen tot op het bot af te fikken en als ik eens een licht kritische post maak dan gaan bij jou alweer de alarmbellen af
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:31:17 #53
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_63880271
Nerd
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64055615
Verhuizen naar de stad waar je studeert is een prima oplossing. Probeer een gezellig en hecht studentenhuis te vinden, daarmee maak je al gauw vrienden. Lid worden van een studentenvereniging is natuurlijk ook ideaal om snel nieuwe mensen te leren kennen, alleen moet je dan even wachten tot eind augustus.

Uiteindelijk ben jij degene die verandering brengt in deze situatie die jij zo vervelend vindt, dat komt niet vanzelf. Daar heb je ballen voor nodig en geen excuses. Succes!
pi_64056591
Waarom ga je niet eens wat verder kijken dan je studentenneus lang is? Als je straks toch in de stad zit is er zat vrijwilligerswerk te doen. Zelfs voor nerds.
Overigens: je kunt ook fijn sporten op muziek. Loop eens binnen bij een sportschool.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:16:09 #56
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_64060477
Ja dag, je zit niet door je vrienden noodgedwongen thuis. Dat klinkt zo afhankelijk.
Heb je zelf eigenlijk wel ideeën om iets te gaan doeñ?

* ah shit ik kan even niet verder antwoorden *
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:13:04 #57
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_64067476
Waarom zijn het dan je vrienden?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_64067514
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:13 schreef tha_rizzo het volgende:
Waarom zijn het dan je vrienden?
Dat brengen TS en jij nu wel als voldongen feit, maar dat durf ik te betwisten. TS heeft helemaal geen vrienden.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:37:26 #59
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_64068236
hoi ts lowlife, ga een leven zoeken en vrienden zoeken en neuken. doei
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:50:58 #60
210679 muay-toy
pi_64068718
maar ff serieus ts je bent zelf denk ik een vrij passief iemand die weinig initiatief neemt terwijl je er blijkbaar van binnen wel mee zit. je wilt dingen doen maar op een of andere manier kun je jezelf er niet toezetten. je moet gewoon de knoop een x doorhakken en snel! hoe sneller hoe beter, desnoods bel je die sportvereniging op onder invloed als je dat moed geeft. of loop een cafe binnen! verzin wat!
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:55:06 #61
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_64068856
Daar ben ik weer.
Ik heb zelf een druk leven zonder vrienden op te hoeven zoeken; en dan nog niet eens school/werk meegerekend.
Met andere woorden: jij kunt toch ook ideeën opperen in plaats van jezelf afhankelijk te stellen van wat je vrienden willen?
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:29:23 #62
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_64070015
Zoek een vriendin waarmee je elke zaterdagavond op de bank, gezellig Paul de Leeuw, Rayman is Laat etc. kijkt.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_64070160
quote:

[..]

Ach, geef toe dat het toch wel een beetje kansloos is om met zo weinig ambities te leven? En dan heb ik het niet alleen over uitgaan. Maar ik zeg ook nergens dat het hun probleem is, al denk ik dat dat het wel gaat worden als ze er op hun 30e achterkomen dat ze nooit jong geweest zijn en naast hun werk niets hebben.
Ligt eraan hoe je 'nerds' definieert.

Als jij dagen achter je computer zit, in het weekend een beetje films gaat kijken en je leven stort op de ICT wereld omdat je op sociaal gebied tekort schiet. Dan negeer je het probleem en ga je dingen doen om die leed te 'verzachten' (kijk maar eens voor de grap hoeveel van de World of Warcraft spelers voldoen aan het levenloze stereotype -

Jij geeft aan dat je nerd-vrienden hebt, waaruit vrij makkelijk te concluderen valt dat jij zo bent of was. Nu ben jij zo ver gekomen dat je dat wilt veranderen. Maar dat je vrienden geen behoefte hebben aan deze verandering omdat zij zich prima vermaken met een chipszak en een game-controller op de bank. Ze hoeven zich niet met jou aan te passen als hun daar geen behoefte aan hebben.

Ga gewoon lekker ergens heen waar je andere mensen kunt ontmoeten, je hoeft je huidige vrienden niet te laten zitten; het is gewoon aan jezelf om 'meer van de wereld te gaan verkennen'
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:46:20 #64
210679 muay-toy
pi_64070711
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:29 schreef B.E.D het volgende:
Zoek een vriendin waarmee je elke zaterdagavond op de bank, gezellig Paul de Leeuw, Rayman is Laat etc. kijkt.
je kunt nog meer met een vriendin doen dan alleen dat hoor
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:46:58 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64070733
echt niet
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 17 december 2008 @ 07:42:31 #66
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64078594
quote:
Onzin. Ik ben dit jaar, met m'n beste maat, nog op voetbal gegaan (ik: 24, hij 29)
  woensdag 17 december 2008 @ 09:59:00 #67
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_64080244
Voer ze eerst thuis dronken met een fles Tequila en dan sleep je ze de stad in. Appeltje eitje.
Tot zover het nieuws
  woensdag 17 december 2008 @ 10:00:15 #68
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64080278
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:59 schreef L.Mo het volgende:
Voer ze eerst thuis dronken met een fles Tequila en dan sleep je ze de stad in. Appeltje eitje.
Kotsen gegarandeerd
pi_64086146
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:13 schreef me84 het volgende:

[..]

Wat is er mis met kerels van 30-40, die zijn ook jouw leeftijd geweest. Kun je geen gesprek aangaan met ouderen?
Jij gaat heel erg schrikken als je straks gaat werken en moet gaan socialiseren met mannen van 40+.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')