Wees blij dat je zulke fijne vrienden hebt!quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:39 schreef me84 het volgende:
Ze gaan nooit uit, hebben geen hobby's of sporten en doen eigenlijk nooit wat behalve studeren of werken. Zowat elk weekend zitten ze s'avonds gewoon thuis een beetje te internetten of films te kijken. Ik vraag elke week weer of ze mee iets leuks gaan doen maar dat is ze allemaal teveel gedoe.
Nee, het is vreselijk.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:41 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wees blij dat je zulke fijne vrienden hebt!
Dat vind ik 1 keer in de maand ofzo leuk, ik onderneem liever ietsquote:Op zaterdag 6 december 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Doe net als ikpaar keer per week met een aantal gozers de frituur aanslingeren en bij iemand een film kijken.
Doe dat dan.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:48 schreef me84 het volgende:
[..]
Dat vind ik 1 keer in de maand ofzo leuk, ik onderneem liever iets
Ga met z'n allen een lanparty houdenquote:Op zaterdag 6 december 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Doe net als ikpaar keer per week met een aantal gozers de frituur aanslingeren en bij iemand een film kijken.
Misschien moet je ze dat dan ook maar eens gaan vertellen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:39 schreef me84 het volgende:
Vergeef mij voor de nogal lompe titel. Ik heb ook wel door dat ik mezelf bij deze ook voor nerd uitmaak. Maar de titel beschrijft mijn probleem wel goed. Ik erger me eigenlijk de laatste tijd steeds meer aan m'n vrienden.
organiseer de rommel dan ook (en ja dat is gedoe)quote:Ze gaan nooit uit, hebben geen hobby's of sporten en doen eigenlijk nooit wat behalve studeren of werken. Zowat elk weekend zitten ze s'avonds gewoon thuis een beetje te internetten of films te kijken. Ik vraag elke week weer of ze mee iets leuks gaan doen maar dat is ze allemaal teveel gedoe.
dat is je rijnste lulkoekquote:Daardoor zit ik vaak ook noodgedwongen thuis.
dit is misschien wel waar maar niet passende conclusie bij bovenstaand verhaal.quote:Op zoek naar nieuwe vrienden zou dus goed voor me zijn.
ik woon ook in een gat (wit bord, blauwe letters), ik fiets naar mn vrienden toe die in de stad wonen of het dorp er naast als ze daar wonen/zijn. ik zie dat er vaker andere problemen zijn om vrienden op te zoeken dan afstand.quote:Ik ken buiten m'n vrienden om niet veel andere mensen waar ik zulk goed contact mee heb dat ik echt dingen met ze doe als uitgaan, collega's en studiegenoten daar ga ik wel eens mee om maar die wonen allemaal verder weg en zij hebben ook hun eigen vrienden natuurlijk.
En ik woon in een piepklein kut-dorp waar je nauwelijks uit kunt en nooit iets te doen is. Nu wil ik wel verhuizen naar de stad waar ik studeer maar de meeste studiegenoten wonen daar ook niet. Daar zit ik denk ik ook veel alleen. Bovendien is dat ook niet echt een grote stad waar veel te doen is.
lastig. is niet onoverkomelijk.quote:Ik ben eigenlijk te oud (24) om nog op een teamsport als voetbal ofzo te gaan en zo mensen te leren kennen. Ook dat is dus lastig.
als je dat echt vindt dan moet je er wat aan DOEN en dat kost energie, en leverd waarschijnlijk ook weer enerige op.quote:Ik heb echt te weinig een leven nu, hoe kom ik hier uit?
Mja daar heb je wel gelijk in maar je begint met een flinke achterstand op zowel sociaal gebied (die jongens kennen elkaar vaak al langere tijd) als op sportief gebied. Ik ben ook geen natuurwonder met voetbal (heb het nog nooit gedaan maar kijk wekelijks wel 3 wedstrijden ofzo) dus ik ben nogal bang om het lachertje van zo'n elftal te worden.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:48 schreef Karammel het volgende:
Je bent trouwens absoluut niet te oud om op een teamsport te gaan. Wat een simpel excuus om het niet te doen. Je weet zelf ook wel dat je je zelf voor de gek probeert te houden door jezelf voor te houden te oud te zijn. Er zijn zat teams waar het niet alleen om het resultaat gaat, maar waar de gezelligheid en de derde helft een belangrijke rol spelen. Er zijn in de buurt vast wel voetbal of hockeyclubs te vinden waar je je aan kan melden. Even opbellen en aangeven waar je naar op zoek bent. De club kan je echt wel bij een goed team plaatsen.
Die wonen veelal in stomme dorpen een eindje van de stad af.quote:Het argument dat er geen studiegenoten in jouw studentenstad wonen lijkt me ook kul. Een grote groep zal toch echt in de buurt wonen. Dan leer je ook weer eens andere mensen kennen.
Klopt, ondanks dat ik vind dat ze hun jonge jaren vergooien laat ik ze verder met rust, ik heb helaas niet te bepalen wat zij op zaterdagavond doen.quote:Verwacht van je huidige vrienden niet dat ze mee uit zullen gaan. Daar heb je je maar bij neer te leggen dat ze niet zo zijn. Jammer, maar helaas. Het zal toch echt van nieuwe mensen moeten komen als je meer uit wil gaan. Kijk gewoon eens om je heen. Tegenwoordig kan je overal wel nieuwe mensen leren kennen. Je moet er alleen open voor staan en op ze af stappen.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:36 schreef me84 het volgende:
Nou ja ik weet wel veel leuke dingen maar heb niet het lef om door te zetten.
Gewoon doen dus. Morgen niet suf op de bank gaan zitten maar gewoon dingen doen, ga langs iemand!quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:36 schreef me84 het volgende:
En bij diegene thuis niets zitten doen? Daar schiet ik toch ook niet mee op?quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gewoon doen dus. Morgen niet suf op de bank gaan zitten maar gewoon dingen doen, ga langs iemand!
Het zijn toch je vrienden? Daar kan je toch goed mee praten? Hou je van bordspellen oid, neem er een paar mee.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:45 schreef me84 het volgende:
[..]
En bij diegene thuis niets zitten doen? Daar schiet ik toch ook niet mee op?
Daar kom ik toch niets mee vooruit?quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:47 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het zijn toch je vrienden? Daar kan je toch goed mee praten? Hou je van bordspellen oid, neem er een paar mee.
Noem zelf een 5 dingen die je leuk vind om te doen en 5 dingen die je graag zou willen doen!
Met dingen opnoemen die je graag doet en graag wilt doen, natuurlijk schiet je daar iets mee op, dan kunnen mensen met suggesties komen want nu heb ik in ieder geval geen idee wat jouw interesses zijn.quote:
Kijk, nog een nerdquote:Op zaterdag 6 december 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Dat is dus je probleem. Even die knop omzetten.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:36 schreef me84 het volgende:
Dingen die ik leuk vind: voetbal, 'reizen', uitgaan, muziek (liefst icm uitgaanquote:Op zaterdag 6 december 2008 19:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Met dingen opnoemen die je graag doet en graag wilt doen, natuurlijk schiet je daar iets mee op, dan kunnen mensen met suggesties komen want nu heb ik in ieder geval geen idee wat jouw interesses zijn.
Maar zit ik dan niet bij allemaal van die kerels van 30-40?quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:02 schreef Karammel het volgende:
Zet die knop eens om. Pak die telefoon eens komende week en bel met een aantal sportclubs. Beslis voor jezelf dat je na de winterstop al in wilt stromen bij diezelfde club. Je kan ervoor kiezen om eerst alleen mee te trainen, maar misschien wil je wel al wedstrijden spelen. Even overleggen en aangeven wat je wensen zijn.
Daar zou je zomaar terecht kunnen komen als je niet aangeeft wat je wil. Lijkt me wel zo leuk om met leeftijdsgenoten te spelen. Gelukkig zijn er genoeg teams bestaande uit studenten die ook op laag niveau spelen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:13 schreef me84 het volgende:
[..]
Maar zit ik dan niet bij allemaal van die kerels van 30-40?
Eigenlijk begin ik wel steeds enthousiaster te worden om zelf op voetbal te gaan ja.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:23 schreef Karammel het volgende:
[..]
Daar zou je zomaar terecht kunnen komen als je niet aangeeft wat je wil. Lijkt me wel zo leuk om met leeftijdsgenoten te spelen. Gelukkig zijn er genoeg teams bestaande uit studenten die ook op laag niveau spelen.
Bel even op en je weet precies waar je aan toe bent. Doe vervolgens eens een training mee om te kijken of het bevalt.
Niet zoveel nadenken over waar het allemaal fout kan gaan. Je bent er toch zelf bij? Als iets niet naar wens verloopt dan doe je daar wat aan. Doe eens niet zo passief.
Ja ik ben gek op dancemuziek. Heb je voorbeelden?quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:47 schreef Hexagon het volgende:
Idd je moet echt wat ondernemen om uit dat suffe leven te komen. Het lijkt misschien eng maar zie het als een uitdaging.
Je houd trouwens wel een beetje dan de dance-cultuur zie ik. Op het internet zijn behoorlijk wat levendige dance communities die elkaar vaak op feesten opzoeken. Misschien kun je daar eens aansluiting bij zoeken. Ik heb daar zelf ook nog wel wat toffe contacten aan overgehouden. En het is gegarandeerd publiek dat graag uitgaat
Er wonen toch ook wel andere studenten dan je studiegenoten in die stad?!quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:30 schreef me84 het volgende:
[..]
[..]
Die wonen veelal in stomme dorpen een eindje van de stad af.
Kijk, ik begrijp heel goed dat als je eens wat anders wilt en je vrienden willen niets, dat je er van baalt. Maar je moet je vrienden dan niet hier gaan bekritiseren of je nota bene aan ze ergeren. Zij doen gewoon wat zij altijd doen en hebben daar geen problemen mee. Jij bent het die problemen heeft met de situatie, dus je moet zelf iets veranderen.quote:
Ik mag toch m'n mening geven? Het is zonde dat ze hun jonge jaren op zo'n manier vergooien. Ik ben ook bang voor die jongens dat ze over 5 jaar nog steeds alleen wonen. Maar ik dwing ze nergens toe ofzo, ik uit gewoon m'n irritaties hier even. Voor de rest laat ik ze lekker hun gang gaan.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Kijk, ik begrijp heel goed dat als je eens wat anders wilt en je vrienden willen niets, dat je er van baalt. Maar je moet je vrienden dan niet hier gaan bekritiseren of je nota bene aan ze ergeren. Zij doen gewoon wat zij altijd doen en hebben daar geen problemen mee. Jij bent het die problemen heeft met de situatie, dus je moet zelf iets veranderen.
Nee, wat jij doet is van jouw probleem hun probleem makenquote:Op zondag 7 december 2008 01:45 schreef me84 het volgende:
[..]
Ik mag toch m'n mening geven? Het is zonde dat ze hun jonge jaren op zo'n manier vergooien. Ik ben ook bang voor die jongens dat ze over 5 jaar nog steeds alleen wonen. Maar ik dwing ze nergens toe ofzo, ik uit gewoon m'n irritaties hier even. Voor de rest laat ik ze lekker hun gang gaan.
Ach, geef toe dat het toch wel een beetje kansloos is om met zo weinig ambities te leven? En dan heb ik het niet alleen over uitgaan. Maar ik zeg ook nergens dat het hun probleem is, al denk ik dat dat het wel gaat worden als ze er op hun 30e achterkomen dat ze nooit jong geweest zijn en naast hun werk niets hebben.quote:Op zondag 7 december 2008 02:04 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, wat jij doet is van jouw probleem hun probleem maken. Dat bedoel je niet verkeerd, dat snap ik ook wel. Maar jij hebt in dit geval een probleem. De situatie staat je niet aan. Jij bent de enige die daar wat aan kan veranderen en dat is niet de verantwoordelijkheid van je vrienden. Jij vindt het zonde dat zij hun jonge jaren op die manier besteden, maar zij kennelijk niet. Dat is toch alles waar het in deze om gaat? Als je zus wilt leven, dan ga je zul leven en als je zo wilt leven, dan ga je zo leven.
Ik geef niets toequote:Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef me84 het volgende:
[..]
Ach, geef toe dat het toch wel een beetje kansloos is om met zo weinig ambities te leven?
Als dat zo is, dan is dat inderdaad hun probleem en niet iets voor jou om op je schouders mee te dragen. Je kunt ze er natuurlijk op aanspreken, als een goede vriend met goede bedoelingen. Maar als ze niet willen, dan niet. Dat is geen reden om ze vreselijk te noemenquote:Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef me84 het volgende:
En dan heb ik het niet alleen over uitgaan. Maar ik zeg ook nergens dat het hun probleem is, al denk ik dat dat het wel gaat worden als ze er op hun 30e achterkomen dat ze nooit jong geweest zijn en naast hun werk niets hebben.
Nee, jij hebt door dat JIJ er wat aan wilt veranderenquote:Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef me84 het volgende:
Ik ben momenteel eigenlijk net zo erg, ik heb het alleen door en wil er wat aan veranderen.
Maar natuurlijk. Het was gewoon een slap excuus waarom iets niet zou kunnen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:42 schreef Lethe het volgende:
[..]
Er wonen toch ook wel andere studenten dan je studiegenoten in die stad?!
Natuurlijk zeg je? Wat maakt het in jouw ogen natuurlijk dan? Omdat iedereen zo zijn leven leidt moet jij dat ook doen?quote:Op zondag 7 december 2008 02:22 schreef me84 het volgende:
(...)maar bepaalde aspecten zijn gewoon natuurlijk (een baan zoeken, zelfstandig leren worden, verliefd worden/trouwen en misschien ooit kids) en als je die dingen niet kan/hebt dan werkt dat op den duur wel tegen je.
Sorry, maar ik denk dat jouw vrienden, kluizenaarsleven of niet, op dit moment gelukkiger zijn dan jijzelf. Zij doen lekker wat ze zelf willen en hebben meer schijt aan wat er van een mens verwacht wordt of wat er 'natuurlijk' is aan hun leven. Het is allemaal aardig bedoeld van je, maar ik hoop dat je inziet dat het probleem niet zo zeer bij je vrienden ligt.quote:Op zondag 7 december 2008 02:22 schreef me84 het volgende:
En waarom zou ik het niet op m'n schouders mee mogen dragen? Het zijn vrienden die ik het niet gun om eenzame kluizenaars te worden.
Ik vind het oneerlijk dat jij zo een nare opmerkingen gewoon kan maken en als ik eens een keertje iets naars zeg dat je dan meteen mijn bericht verwijderd en met waarschuwingen en dergelijke gaat gooienquote:Op zaterdag 6 december 2008 18:57 schreef Re het volgende:
je kiest je eigen vrienden dus die verdien je dan ook...
't is wat he..., maar vertel, wat is er naar aan die opmerking?quote:Op zondag 7 december 2008 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind het oneerlijk dat jij zo een nare opmerkingen gewoon kan maken en als ik eens een keertje iets naars zeg dat je dan meteen mijn bericht verwijderd en met waarschuwingen en dergelijke gaat gooien
Dat brengen TS en jij nu wel als voldongen feit, maar dat durf ik te betwisten. TS heeft helemaal geen vrienden.quote:
Ligt eraan hoe je 'nerds' definieert.quote:Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef me84 het volgende:
[..]
Ach, geef toe dat het toch wel een beetje kansloos is om met zo weinig ambities te leven? En dan heb ik het niet alleen over uitgaan. Maar ik zeg ook nergens dat het hun probleem is, al denk ik dat dat het wel gaat worden als ze er op hun 30e achterkomen dat ze nooit jong geweest zijn en naast hun werk niets hebben.
Ik ben momenteel eigenlijk net zo erg, ik heb het alleen door en wil er wat aan veranderen.
je kunt nog meer met een vriendin doen dan alleen dat hoorquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:29 schreef B.E.D het volgende:
Zoek een vriendin waarmee je elke zaterdagavond op de bank, gezellig Paul de Leeuw, Rayman is Laat etc. kijkt.
Onzin. Ik ben dit jaar, met m'n beste maat, nog op voetbal gegaan (ik: 24, hij 29)quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:39 schreef me84 het volgende:
Ik ben eigenlijk te oud (24) om nog op een teamsport als voetbal ofzo te gaan en zo mensen te leren kennen. Ook dat is dus lastig.
Kotsen gegarandeerdquote:Op woensdag 17 december 2008 09:59 schreef L.Mo het volgende:
Voer ze eerst thuis dronken met een fles Tequila en dan sleep je ze de stad in. Appeltje eitje.
Wat is er mis met kerels van 30-40, die zijn ook jouw leeftijd geweest. Kun je geen gesprek aangaan met ouderen?quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:13 schreef me84 het volgende:
[..]
Maar zit ik dan niet bij allemaal van die kerels van 30-40?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |