quote:
Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef me84 het volgende:[..]
Ach, geef toe dat het toch wel een beetje kansloos is om met zo weinig ambities te leven? En dan heb ik het niet alleen over uitgaan. Maar ik zeg ook nergens dat het hun probleem is, al denk ik dat dat het wel gaat worden als ze er op hun 30e achterkomen dat ze nooit jong geweest zijn en naast hun werk niets hebben.
Ik ben momenteel eigenlijk net zo erg, ik heb het alleen door en wil er wat aan veranderen.
Ligt eraan hoe je 'nerds' definieert.
Als jij dagen achter je computer zit, in het weekend een beetje films gaat kijken en je leven stort op de ICT wereld omdat je op sociaal gebied tekort schiet. Dan negeer je het probleem en ga je dingen doen om die leed te 'verzachten' (kijk maar eens voor de grap hoeveel van de World of Warcraft spelers voldoen aan het levenloze stereotype -
Jij geeft aan dat je nerd-vrienden hebt, waaruit vrij makkelijk te concluderen valt dat jij zo bent of was. Nu ben jij zo ver gekomen dat je dat wilt veranderen. Maar dat je vrienden geen behoefte hebben aan deze verandering omdat zij zich prima vermaken met een chipszak en een game-controller op de bank. Ze hoeven zich niet met jou aan te passen als hun daar geen behoefte aan hebben.
Ga gewoon lekker ergens heen waar je andere mensen kunt ontmoeten, je hoeft je huidige vrienden niet te laten zitten; het is gewoon aan jezelf om 'meer van de wereld te gaan verkennen'