Wacht eerst even tot de S&P tegen de 1000 aanloopt, dan ga ik shorts kopen.quote:Op maandag 8 december 2008 09:00 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, dit wordt een interessant dagje.
Ofwel een opening van +7% die resulteert in de groenste dag van het jaar,
ofwel een enorme kans om shorts te kopen, omdat de AEX net zo hard weer daalt.
De AEX sloot vorige week vrijdag op het punt dat de S&P onderhand op het diepste punt stond. Vervolgens ging het van -4 naar +3,5%. En de futures van de S&P staan nu ook weer 2,5% hoger.quote:Op maandag 8 december 2008 09:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
7% in de plus?Ik geloof dat ik nog niet helemaal wakker ben
.
nee hoor, tis het normale sentiment... Het nieuws is kut, dus gaan we kopen.quote:Op maandag 8 december 2008 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heb ik een bepaald nieuwsbericht gemist op basis waarvan men alleen maar aan KOPEN KOPEN KOPEN denkt
De uitleg is nu: die 533k banenverlies was een dramatisch cijfer. Maar ondanks dat stegen de beurzen in de VS toch. Beleggers in de VS denken nu het ergste gehad te hebben, en daarom denk iedereen weer aan kopen.quote:Op maandag 8 december 2008 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heb ik een bepaald nieuwsbericht gemist op basis waarvan men alleen maar aan KOPEN KOPEN KOPEN denkt
Er wordt toch verwacht dat de cijfers vandaag tegenvallen? Daarom snap ik deze stand in z'n geheel nietquote:Op maandag 8 december 2008 09:09 schreef rvlaak_werk het volgende:
erg wazig weer allemaal... Ben benieuwd waar het CBS mee komt. Als dat tegenvalt, kunnen we nog wel eens een über lage eindstand krijgen.
Ja, psiesquote:Op maandag 8 december 2008 09:10 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
nee hoor, tis het normale sentiment... Het nieuws is kut, dus gaan we kopen.
nee, er worden negatieve cijfers verwacht van een bepaald percentage. Als dat lager uitvalt (grotere krimp), zal de AEX flink vallen.quote:Op maandag 8 december 2008 09:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er wordt toch verwacht dat de cijfers vandaag tegenvallen? Daarom snap ik deze stand in z'n geheel niet.
Toch klinkt dit niet eens zo heel gek...quote:Op maandag 8 december 2008 09:11 schreef pberends het volgende:
[..]
De uitleg is nu: die 533k banenverlies was een dramatisch cijfer. Maar ondanks dat stegen de beurzen in de VS toch. Beleggers in de VS denken nu het ergste gehad te hebben, en daarom denk iedereen weer aan kopen.
Dan moet je juist geen shorts kopen.quote:Op maandag 8 december 2008 09:11 schreef Plux het volgende:
TS250 op 1,20 euro gekocht.
Dit kan de eindejaarsrally zijn waar iedereen op zat te wachten.
Hoor net dat het het CPB isquote:Op maandag 8 december 2008 09:13 schreef Lemans24 het volgende:
Het CBS-cijfer kan mensen inderdaad weer met beide voeten op de grond zetten. Volgens Bos is de groei -0,5% volgend jaar, wat zal het CBS voor ons becijferd hebben?
dan moet je een turbo long kopen...quote:Op maandag 8 december 2008 09:11 schreef Plux het volgende:
TS250 op 1,20 euro gekocht.
Dit kan de eindejaarsrally zijn waar iedereen op zat te wachten.
Nou we staan zo laag dat het eerste signaal dat de creditcruch onder controle is zal leiden tot een stijgingquote:Op maandag 8 december 2008 09:46 schreef Lemans24 het volgende:
Het is gewoon kuddegedrag: Wallstreet stijgt, Azië stijgt, DUS moet Europa ook stijgen. En waarom Wall Street stijgt? Op gebakken lucht, niet op koopjesjagers.
I know, die shorts zijn maar voor even. Ze noteren nu al 1.40 euro.quote:Op maandag 8 december 2008 09:28 schreef pberends het volgende:
dan moet je een turbo long kopen...
nu al +20%, heb je goed gedaan!quote:Op maandag 8 december 2008 09:49 schreef Plux het volgende:
[..]
I know, die shorts zijn maar voor even. Ze noteren nu al 1.40 euro.
Vandaar, ik had AEX shorts staan met 16% rendement die ik wilde verpatsen voordat de AEX weer zoveel steeg.quote:Op maandag 8 december 2008 09:07 schreef pberends het volgende:
Momenteel geen Sprinter handel door technische storing bij ING
Vanwege een technische storing bij ING is er momenteel geen Sprinter handel mogelijk.!
Mah, groenste dag van het jaar... dat moet ik nog zien...quote:Op maandag 8 december 2008 09:00 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, dit wordt een interessant dagje.
Ofwel een opening van +7% die resulteert in de groenste dag van het jaar,
ofwel een enorme kans om shorts te kopen, omdat de AEX net zo hard weer daalt.
Jij was toch overtuigd van een daling de rest van de week?quote:Op maandag 8 december 2008 10:55 schreef Plux het volgende:
Heb ze maar weer verkocht, nettowinst ruim 400 euro. Kan de markt niet meer peilen.
De futures staan nog dik in de plus dus er is inderdaad nog heel veel ruimte naar beneden vandaag...quote:Op maandag 8 december 2008 11:18 schreef Lemans24 het volgende:
Het wordt zeker niet de groenste dag, ik denk dat de +7% niet eens meer gehaald wordt. Vanaf nu gaat het vooral naar beneden, misschien eindigen we nog wel in de min.
Zelf heb ik ook geen shorts gekocht, maar in de schaduwportefeuille doen ze het weer prima...
Nee. Ik zeg zelfs dat er een eindejaarsrally komt.quote:Op maandag 8 december 2008 11:22 schreef Lemans24 het volgende:
Jij was toch overtuigd van een daling de rest van de week?
Heel apartquote:Op maandag 8 december 2008 12:29 schreef Ericr het volgende:
SNS zelfs de min in nu, ben toch benieuwd wat voor lijken daar nog uit de kast gaan vallen.
De CPB cijfers zijn ONZE cijfers die onze economie beschrijven. Dit in tegenstelling tot cijfers van een auto-industrie waar we niets mee te maken hebben en banencijfers van een land waarvan het belang sterk overschat wordt en wat over enkele decennia geen rol van betekenis meer speelt binnen onze economie.quote:Op maandag 8 december 2008 12:29 schreef pberends het volgende:
Waarom zou het CPB rapport veel invloed hebben?
quote:08-12-2008 13:02:00
(Update van een eerder gepubliceerd bericht "Duitse industriele productie krimpt 2,1% in oktober" om meer informatie toe te voegen.)
AMSTERDAM (Dow Jones)--De industriele productie in Duitsland is in oktober opnieuw gekrompen, en sterker dan economen hadden verwacht. Dat blijkt maandag uit cijfers van het Duitse ministerie van economische zaken.
Aangepast voor seizoensinvloeden was er sprake van een daling van de productie met 2,1% op maandbasis. Dat is slechter dan de verwachting van economen, die gemiddeld uitging van een daling van 1,5%.
Het cijfer bevestigt eerdere berichten dat de Duitse economie in een zware recessie verkeert. Het bruto binnenlands product van Duitsland daalde in het derde kwartaal met 0,5%, na een krimp van 0,4% in het tweede kwartaal.
Het cijfer over september werd opwaarts herzien tot een krimp van 3,3% op maandbasis, van de eerdere raming van 3,6%. Op jaarbasis bedroeg de productiedaling in september 1,8%, tegen de eerder geraamde 2,1%.
Niet aangepast voor seizoensinvloeden bedroeg de krimp van de industriele productie in oktober 3,8%.
De industriele productie geldt als een belangrijke indicator voor toekomstige economische groei. Een hogere industriele productie wordt meestal ingegeven door meer afzetmogelijkheden en is goed voor de werkgelegenheid in de sector.
In Duitsland maakt de industriele productie circa een kwart van het bruto binnenlands product uit. Duitsland is de grootste economie in de eurozone.
CPB is de officiele leugenaar vande overheidquote:Op maandag 8 december 2008 13:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]Maar ik denk dat het CPB netjes een krimp van 0,25 tot 0,75% voorspelt en dat daar inderdaad niet op gereageerd gaat worden.
Die krimp zalt volgend jaar overigens ongetwijfeld meer blijken te zijn (eerder 2 a 3%), want groeicijfers worden al jaren overschat. In maart van dit jaar voorspelde het CPB een groei van 1,75% over 2009. Maarja, zij hadden de crisis natuurlijk niet zien aankomen. Niemand toch...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |