abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63791971

Het Westland
quote:
Provincie: Zuid-Holland Hoofdplaats: Naaldwijk Oppervlakte: 90,59 km�
  • Land: 79,99 km�
  • Water: 10,60 km� Inwoners: 98.647 (1 augustus 2006) Bevolkingsdichtheid: 1235 inw./km� Belangrijke verkeersaders: A20, A4 & Bloemenroute Netnummer: 0174 Postcodes: 2291, 2671 - 2694 Offici�le website: www.gemeentewestland.nl Kernen: De Lier, \'s-Gravenzande, Heenweg, Honselersdijk, Kwintsheul, Maasdijk, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Ter Heijde, Wateringen
  • quote:
    Het Westland is van origine een landstreek in de provincie Zuid-Holland. Het betreft het gebied ten noorden van de Nieuwe Waterweg, ten zuiden van Den Haag, ten noordwesten van Maassluis, en ten westen van Delft.

De naam \'Westland\' is afgeleid van de westelijke ambachten van het Hoogheemraadschap van Delfland. Deze westelijke ambachten omvatten naast het huidige glastuinbouwgebied ook Rijswijk, Voorburg en Vlaardingerambacht.

Sinds 1 januari 2004 is Westland ook de naam van een grote gemeente in dit gebied. Verder liggen er in de streek de gemeente Midden-Delfland en de kern Hoek van Holland, die deel uitmaakt van de gemeente Rotterdam.

Het meest bekend is Westland om zijn glastuinbouw, en de oranje gloed die er \'s nachts de hemel verlicht, afkomstig van de assimilatieverlichting in de kassen. De streek dankt aan deze glazen warenhuizen ook zijn bijnaam de Glazen Stad.

Het Westland is een welvarende en innovatieve streek, dit door de snelgroeiende ontwikkeling op het gebied van de agribusiness. Er ontstaan veel nieuwe technieken om beter te kunnen functioneren als tuinbouwbedrijf, van de dichte kas tot de cabriokas.
    Kromme Jongens
    quote:
    De geschiedenis van de Kromme jongens gaat terug naar 1988 toen Rob v/d Meij, Gert Kogeler en Peter Kruithof een begeleidingsband vormde van het interkerkelijke koor Les Sirenes uit De Lier. Al snel besloten de drie de kerkelijke muziek terzijde te schuiven om uiteindelijk op het idee te komen om muziek te gaan maken met als thema \'Westland\'. Er wordt dan besloten dat het bandje \'Bakkie pleur\' gaat heten, maar op het laatste ogenblik werd de naam door de band veranderd in \'Kromme jongens\'. Na een week staat er al een artikel in de krant over dit bandje. De Kromme jongens bleek al snel aan te slaan. Het chauvinistische karakter van de teksten gecombineerd met ruige covers als \'Rond van boven\', \'Ronde mis\' en \'Schuurfeest\' gaf de band het gevoel dat er meer in zat.

In 1989 besloot de band om een single te gaan uitbrengen, namelijk \'k wil weer naar het Westland gaan\', met als dubbele A-kant \'Julia\'. De single had een oplage van 500 stuks, waarvan 300 stuks door de firma Droog werden opgekocht vanwege promotiedoeleinden. De rest werd compleet uitverkocht.

Meer...
    Westlandse FOK!kers: Bootje84 | De Lier chrisgyan | Naaldwijk dubidub | Naaldwijk FrituurVetPet | Wateringen Gebleekte | \'s-Gravenzande GotC | Naaldwijk Heinekenner | Monster InnocentFR | Naaldwijk kassenbouwer | Naaldwijk keijz | De Lier koekiemonster | Naaldwijk Liejannuh | \'s-Gravenzande Maneki.Neko | Monster Marjan1985 | Monster MediciBR | \'s-Gravenzande Miracle_Drug | 's-Gravenzande mr_cucumber | Kwinsheul Mutsaers__78 | \'s-Gravenzande PieterBas | \'s-Gravenzande Strychnine | \'s-Gravenzande ThaRooP | Naaldwijk Toempf | Naaldwijk Valange | Wateringen vipergts | De Lier wlsandman | De Lier

Westlandse Links: 0174 Startpagina Gemeente Westland Kromme Jongens Westlandse Omroep Stichting Ton Tabben 1 | 2 | 3 | 4

Vorige Westland Topics: 't Westland #26 - Life goes on 't Westland#25 - Feestweken zijn voorbij! Het Westland - Part 24 - Maasdijk Spektakel ! Het Westland - Part 23 - Feest in het breeje durrup! Het Westland - deel 22 - Dit keer met Dub's OP Het Westland - Deel 21 - Het wachten is op Dubidub Het Westland - Deel 20 - Nieuwe OP Het Westland - Deel XIX "Een Monsterlijke kermis" Het Westland - Deel 18 - Sjaak van der Tak incluis! Het Westland - Deel XVII - Jij achter het glas Het Westland XVI - Daar waar men Ton Tabben adoreert Het Westland XV: Nu stoppen met spammen! Het Westland, Part XIV - proud of being one!!!11 Het Westland, Part XIII - Bordeel aan de Dijk Het Westland, Part XII - Bloemkool Het Westland #11 waar altijd wel iets gebeurd Het Westland #10 Bier, Tomaten en misschien een pokermeet Het Westland #9 Bier, Tomaten en misschien een meet! Het Westland #8 Oh Oh Westland Het Westland #7 Het Westland #6: To-To-To-To-matenplukkers Het Westland: Helemaal Goud! #5 Het Westland: Helemaal Goud! Deel 4 Het Westland: Helemaal Goud! Deel 3 Het westland helemaal goud ! deel II Het Westland: Helemaal goud!

Deze openingspost in de Fok!wiki
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_63791994
    Laatste post
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 19:52 schreef Ourbovinepublic het volgende:

[..]

haha ja klopt (A) maare iemand uit het WESTLAND die indie kent dat is toch wel erg uniek moet ik zeggen. ga je binnenkort nog naar gigjes?
    Ik ken ook aardig wat Indie bandjes
      vrijdag 5 december 2008 @ 21:08:26 #3
    167856 Toempf
    Internetheld
    pi_63792498
    tvp-tje dan maar weer...
    Klaus die Gabelstaplerfahrer
    Luier dan een pamper
      vrijdag 5 december 2008 @ 23:14:57 #4
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_63796025
    <- Indie.
    pi_63803575
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 23:14 schreef dubidub het volgende:
    <- Indie.
    Indie!!!

Dit jaar heb ik al weer een aantal gigjes achter de rug Ourbovinepublic Maar ik woon tegenwoordig in Amsterdam, dus ik ben slechts vaak in het weekend een Westlander.

Maar dit jaar ben ik bij deze gigs geweest:
    London Calling 2x
    Pinkpop
    The Wombats 3x
    GEM
    Vampire Weekend
    Pigeon Detectives
    The View (of was dat nou al weer vorig jaar?)

En nog wel wat andere niet-indie dingetjes..

Voorlopig behalve de Killers nog even geen concerten staan. Jullie?
    Maak nie regtig saak nie
      zaterdag 6 december 2008 @ 14:58:50 #6
    129451 ThaRooP
    T h a R o o P
    pi_63804982
    Tvp
    Hoe dik is dat dan wel niet?
    pi_63806931
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 13:20 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Indie!!!

Dit jaar heb ik al weer een aantal gigjes achter de rug Ourbovinepublic Maar ik woon tegenwoordig in Amsterdam, dus ik ben slechts vaak in het weekend een Westlander.

Maar dit jaar ben ik bij deze gigs geweest:
    London Calling 2x
    Pinkpop
    The Wombats 3x
    GEM
    Vampire Weekend
    Pigeon Detectives
    The View (of was dat nou al weer vorig jaar?)

En nog wel wat andere niet-indie dingetjes..

Voorlopig behalve de Killers nog even geen concerten staan. Jullie?
    Ah mijn laatste gig was Franz Ferdinand..daarvoor LC, Bloc Party, festival de Beschaving (met o.a the cribs yay en babyshambles), frank turner in Engelnad, Dan Le Sac vs Scroobius Pip in Engeland, festival in engeland met o.a Foals & Maccabees, late of the pier in engeland, MIMH festival met The Futureheads etc, Hadouken! haha, The Young Knives in manchester...enzoo.

Voorlopig alleen Kings Of Leon staan. Wil ook naar The Killers!

Oh en echt tof dat je in amsterdam woont, dat maakt naar concerten gaan vele malen makkelijker! (vooral voor een 'westlander' ) lol.

Zijn jullie wel eens naar club rascal @ A'dam geweest? dat is zo leuk!
    pi_63807018
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 16:59 schreef Ourbovinepublic het volgende:

[..]

Ah mijn laatste gig was Franz Ferdinand..daarvoor LC, Bloc Party, festival de Beschaving (met o.a the cribs yay en babyshambles), frank turner in Engelnad, Dan Le Sac vs Scroobius Pip in Engeland, festival in engeland met o.a Foals & Maccabees, late of the pier in engeland, MIMH festival met The Futureheads etc, Hadouken! haha, The Young Knives in manchester...enzoo.

Voorlopig alleen Kings Of Leon staan. Wil ook naar The Killers!

Oh en echt tof dat je in amsterdam woont, dat maakt naar concerten gaan vele malen makkelijker! (vooral voor een 'westlander' ) lol.

Zijn jullie wel eens naar club rascal @ A'dam geweest? dat is zo leuk!
    Ik MOET echt nog een keer naar Club Rascal! Club 8 is namelijk echt twee minuten fietsen van mijn kamer.
    Maar het is op zaterdag en dan ben ik meestal in het Westland. En mijn vrienden die ook wel van indie houden, wonen gewoon hier.

Wel vet trouwens dat je de Maccabees in het echt heb gezien! Was het nog wat?
    En Late of the Pier was trouwens 3 weken geleden ook op London Calling!

Mijn favoriet blijft trouwens nog steeds wel Vampire Weekend.
    Maak nie regtig saak nie
    pi_63807363
    Ah als je nog nooit naar rascal bent geweest moet je de 20e maar gaan!!! Is xmas special..dus ze draaien ook kerstliedjes *yay*.

Ja heb maccabees 2 x gezien 1 x op LC, was erg tof alleen stond ik achter zo'n prachtige pilaar in paradiso (aan de linkerkant XD). EN die andere x op dat festival in engeland alleen toen regende het..maar was wel heel tof (: En toen ook bij toothpaste kisses ging de zon schijnen haha.

Late of the pier heb ik een paar x gezien, 2 x op LC en 1 x in engeland (zo'n mini gigje, echt awesome! als je het album kocht kreeg je gratis concert kaartje erbij..! Kijk dan kopen mensen tenminste weer albums!).

Vampire weekend heb ik nog noooit gezien had dat album in Manchester gekocht maar helaas zat daar ging gig bij haha.

[ Bericht 24% gewijzigd door Ourbovinepublic op 06-12-2008 17:50:29 ]
    pi_63807827
    Ooh en vanavond ga ik naar iets int westland en daar gaan ze heel de avond indie en britpop draaien :3 kom ook u allen haha XD
    pi_63808043
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 17:24 schreef Ourbovinepublic het volgende:
    Ah als je nog nooit naar rascal bent geweest moet je de 20e maar gaan!!! Is xmas special..dus ze draaien ook kerstliedjes *yay*.

Ja heb maccabees 2 x gezien 1 x op LC, was erg tof alleen stond ik achter zo'n prachtige pilaar in paradiso (aan de linkerkant XD). EN die andere x op dat festival in engeland alleen toen regende het..maar was wel heel tof (: En toen ook bij toothpaste kisses ging de zon schijnen haha.

Late of the pier heb ik een paar x gezien, 2 x op LC en 1 x in engeland (zo'n mini gigje, echt awesome! als je het album kocht kreeg je gratis concert kaartje erbij..! Kijk dan kopen mensen tenminste weer albums!).

Vampire weekend heb ik nog noooit gezien had dat album in Manchester gekocht maar helaas zat daar ging gig bij haha.
    Oh, de 20e ga ik dan maar even in mijn agenda zetten! Ga jij ook toevallig?

En waar draaien ze dan de hele avond indie? Nederland 3 zeker?
    Vanavond heb ik al plannen, dus volgende keer beter dan

Ook wel een goede actie met dat kaartje en het album! Zelf koop ik dus echt nooit cd's, maar download ik alles. Ik ga dan wel naar concerten toe, heel graag zelfs! En sinds een paar maanden heb ik ook een platenspeler. Veel bandjes brengen namelijk ook gewoon dingen op vinyl uit! Zo heb ik bijvoorbeeld een LP van de Pigeon Detectives en van de Last Shadow Puppets. Vooral bij die laatste is dat echt heel erg passend bij de muziekstijl
    Maak nie regtig saak nie
    pi_63808711
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 18:05 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Oh, de 20e ga ik dan maar even in mijn agenda zetten! Ga jij ook toevallig?

En waar draaien ze dan de hele avond indie? Nederland 3 zeker?
    Vanavond heb ik al plannen, dus volgende keer beter dan

Ook wel een goede actie met dat kaartje en het album! Zelf koop ik dus echt nooit cd's, maar download ik alles. Ik ga dan wel naar concerten toe, heel graag zelfs! En sinds een paar maanden heb ik ook een platenspeler. Veel bandjes brengen namelijk ook gewoon dingen op vinyl uit! Zo heb ik bijvoorbeeld een LP van de Pigeon Detectives en van de Last Shadow Puppets. Vooral bij die laatste is dat echt heel erg passend bij de muziekstijl
    Jaa ik ga wss de 20e wel..

En inderdaad in NL3 haha ga je daar ook wel s heen?

Uhu ik koop ook vaak vinyl, in engeland zat zo'n winkel (Banquet records (L) ) en daar heb ik aardig wat vinyl van vandaan! En ook gewone albums. Die winkel organiseerde ook dat album kopen + gig, en elke donderdagavond een indie night, echt zoo kool XD.

Oh en Pigeons ben ik al een tijdje zat :$, LSP vind ik nog wel erg leuk en had ook van iemand in engeland dat album gehad. Was helaas niet bij t concert .
    pi_63824623
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 18:47 schreef Ourbovinepublic het volgende:

[..]

Jaa ik ga wss de 20e wel..

En inderdaad in NL3 haha ga je daar ook wel s heen?

Uhu ik koop ook vaak vinyl, in engeland zat zo'n winkel (Banquet records (L) ) en daar heb ik aardig wat vinyl van vandaan! En ook gewone albums. Die winkel organiseerde ook dat album kopen + gig, en elke donderdagavond een indie night, echt zoo kool XD.

Oh en Pigeons ben ik al een tijdje zat :$, LSP vind ik nog wel erg leuk en had ook van iemand in engeland dat album gehad. Was helaas niet bij t concert .
    Je komt wel vaak in Engeland merk ik! En vinyl is gewoon cool Misschien moeten we maar een keer een Westlandse Fok! Indie Vinylavond houden

Was NL3 nog wat?
    Maak nie regtig saak nie
      zondag 7 december 2008 @ 15:25:07 #14
    129451 ThaRooP
    T h a R o o P
    pi_63824859
    Ik zie een nieuwe vriendschap ontstaan
    pi_63826920
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 15:10 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Je komt wel vaak in Engeland merk ik! En vinyl is gewoon cool Misschien moeten we maar een keer een Westlandse Fok! Indie Vinylavond houden

Was NL3 nog wat?
    Jaa Engeland

Ja beter doen we een Westlandse FOk! Indie Vinylavond (WF!IV)! Maar dat is puur en alleen voor Westlanders die van Indie houden en die Indie op Vinyl hebben! Oh en er moet cranberry strongbow komen (L). Ik heb trouwens ook glow in the dark vinyl hahaha X'D.

Nl3 was erg leuk..! Maar 2 weken geleden was echt top met Melomanics. Gaan jullie ook wel eens naar 3?En heeft iedereen zich gisteravond goed vermaakt?
    pi_63827482
    pff... Ik ga denk een paar heftige weken tegemoet.. Ik moet deze week mijn conceptscriptie afhebben... want met al die feestdagen en een trainingskamp in Belgique komt daar ook niks van.

Ik had dus gisteren niet tegen mijn vrienden moet zeggen... dat het volgende week af is..
    pi_63849327
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 16:44 schreef Ourbovinepublic het volgende:

[..]

Jaa Engeland

Ja beter doen we een Westlandse FOk! Indie Vinylavond (WF!IV)! Maar dat is puur en alleen voor Westlanders die van Indie houden en die Indie op Vinyl hebben! Oh en er moet cranberry strongbow komen (L). Ik heb trouwens ook glow in the dark vinyl hahaha X'D.

Nl3 was erg leuk..! Maar 2 weken geleden was echt top met Melomanics. Gaan jullie ook wel eens naar 3?En heeft iedereen zich gisteravond goed vermaakt?
    Strongbow!!! Yeah! Dat is echt mijn favoriete drank! Gelukkig gaat Heineken vanaf maart het massaal lanceren in Nederland!

Ik ben al heel lang niet in NL3 geweest. Zaterdagavond was ook weer leuk. Een heeeel fout feest in het Paard!
    Maak nie regtig saak nie
    pi_63854258
    Dat is wel goed nieuws want je kan t bijna nergens kopen :/.

..o god een heeel fout feest. Moet wel heel erg fout geweest zijn dan x') Ik kom bijna nooit int paard, wil wel x naar dat indiehague ofzo gaan maar dat schijnt niet zo goed te zijn als die in a'dam. Yay nog 1,5 week.
    pi_63879002
    BOB nieuws (L)

Nieuwe bestemmingen in de nacht van zaterdag op zondag
    • Pijnacker • Bleiswijk, Zoetermeer • Hoek-van-Holland, Naaldwijk, ’s-Gravenzande
    • Pernis

Bron: http://www.ret.nl/service(...)dam_Vlaardingen.ashx

Helaas is de bob bus website nog niet zo snel . Maar miss omdat t natuurlijk pas vanaf 14 dec ingaat.

http://www.bob-bus.nl/ie/routes.html

Ooh en als je het bij 9292 invult dan staat er niteliner B19. Maar wtf de laatste gaat om 2 uur vanaf R'dam CS?! X') daar hebben we nog niet veel aan natuurlijk..maar hoor net van n vriendin dat er in de hoekse krant staat datie ook nog om 4 uur rijdt. Nouja we zien het wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ourbovinepublic op 09-12-2008 14:57:44 ]
    pi_63898930
    Bobbus! Dat is nog eens goed nieuws. Jammer dat die bus niet uit Den Haag komt, maar ja

Maar zelfs vanuit Amsterdam is het nog echt een goede verbinding 's nachts zie ik nu op 9292ov. En natuurlijk alleen maar op zaterdag/zondag...
    Maak nie regtig saak nie
    pi_63908697
    Ja idd, als je op 9292 a'dam - sgrav invuld dan moet je alsnog om 10 over 12 weg op zaterdag X') Maarja hopelijk gaatie om 4 uur weer..was denk beter geweest als er een nachtbus vanaf DH CS ging. Nou misschien komt dat nog
    pi_63944562
    ff spammen; voor de geinteresseerden, zaterdagavond vanaf 21:00 Blues in de Flatertheek; Vinnie`s Vice & Permanent Marker zullen hun kunstjes vertonen! entree 5 euro; 2,50 voor niet-leden. adres: Prins Bernhardstraat 8, Naaldwijk!
      vrijdag 12 december 2008 @ 11:42:15 #23
    157826 Heinekenner
    je bent wat je weet
    pi_63956869
    tvp
    haat het niet dan schaad het niet...
      vrijdag 12 december 2008 @ 18:22:58 #24
    129451 ThaRooP
    T h a R o o P
    pi_63967118
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 21:40 schreef Bluurgh het volgende:
    ff spammen; voor de geinteresseerden, zaterdagavond vanaf 21:00 Blues in de Flatertheek; Vinnie`s Vice & Permanent Marker zullen hun kunstjes vertonen! entree 5 euro; 2,50 voor niet-leden. adres: Prins Bernhardstraat 8, Naaldwijk!
    leden 5 euro, niet leden 2,50 ?

Goeie actie
    pi_63985180
    andersom dus
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')