Met een rotjequote:Op zaterdag 3 januari 2009 03:23 schreef Salvad0R het volgende:
Ik ben er bang voor dat mijn ruit/jouw ruit wordt ingegooid of mijn auto in brand wordt gezet, etc, wanneer die smerige laffe bemoeizuchtige retards vuurwerk verbieden.
Ga vooral door met je ziekelijke bemoeizucht.
Okay, je bent nu officieel gedegradeerd tot discussie-onwaardige. Gefeliciteerd en veel plezier op Fok! in de toekomst.quote:
Nu pas?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 03:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Okay, je bent nu officieel gedegradeerd tot discussie-onwaardige. Gefeliciteerd en veel plezier op Fok! in de toekomst.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 03:53 schreef Salvad0R het volgende:
Welke schade dan? Die stukjes papier op straat? Of wat.
Denk je dat dat buitenlandse spul wat hier binnenkomt wanneer ze vuurwerk verbieden minder schadelijk is?
Ik vat werkelijk geen ene reet van die bemoeizuchtige vuurwerkhatende no-lifers.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 04:55 schreef Roux het volgende:
Dat 'onderzoek' waar jij mee op de proppen komt is echt ronduit belachelijk te noemen. Ik zie alleen maar opsomming van een paar getalletjesMaar de uitkomst is dan ook niet zo verassend gezien de opdrachtgevers van het onderzoek.
Er wordt totaal geen direct verband aangetoond tussen het gebruik van vuurwerk en de kosten van schade/verwondingen. Sowieso zie ik verder totaal geen enkele onderbouwing in het 'onderzoek' waardoor het gewoon compleet ongeloofwaardig is.
Daarbij is het zo dat met legaal consumenten vuurwerk amper iets aan te richten valt. Het overgrote deel is ten gevolge van het veel zwaardere illegale vuurwerk wat niet in NL te krijgen is. Wanneer in NL het vuurwerk verboden wordt gaan meer mensen illegaal vuurwerk uit het buitenland halen waardoor er juist meer problemen zullen ontstaan.
Ja dus? Waar is de onderbouwing dan dat al die schade direct gevolg is van vuurwerk? Er wordt zat andere schade aangericht door brandstichting, stenen/flessen gooien, vechtpartijen, molotov cocktails noem maar op.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 04:59 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik heb gegevens verzameld van diverse gemeenten, ziekenhuizen en onderzoeksbureau's, zoals TNO."
Concreet genoeg
Cijfers + bron :quote:Op zaterdag 3 januari 2009 05:05 schreef Roux het volgende:
[..]
Ja dus? Waar is de onderbouwing dan dat al die schade direct gevolg is van vuurwerk? Er wordt zat andere schade aangericht door brandstichting, stenen/flessen gooien, vechtpartijen, molotov cocktails noem maar op.
Juist ja, dat is dus dat zogenaamde onderzoek waar ik het over had. Bedankt dat je het er even hebt bijgehaald. Heb je het zelf ook al eens bekeken? Ik denk haast van niet. Want als je het wel had bekeken dan had je wel ingezien dat ál die kosten in dat lijstje onmogelijk toegerekend kunnen worden aan het afsteken van vuurwerk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 05:10 schreef Superfast het volgende:
[..]
Cijfers + bron :
http://www.staakthetvuren(...)rk%20calculaties.pdf
Kijk en huiver:
Wederom bevestigt wat velen al jaren roepen.
Afschaffen die miljoenen kostende onzin
quote:Voor wat het vuurwerk betreft worden de problemen in beperkte mate veroorzaakt
door legaal vuurwerk. Illegaal vuurwerk en allerhande geknutsel met vuurwerk
leveren meer problemen op. Omdat handhaving al zo’n enorme opgave is bij
de jaarwisseling, lijken inspanningen die ertoe leiden dat (het afsteken van)
vuurwerk dat nu legaal is wordt verboden gedoemd te mislukken of zelfs
contraproductief.
Een onderzoek van de politieacademie is opeens wel dubbelblind?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 05:39 schreef Roux het volgende:
[..]
Juist ja, dat is dus dat zogenaamde onderzoek waar ik het over had. Bedankt dat je het er even hebt bijgehaald. Heb je het zelf ook al eens bekeken? Ik denk haast van niet. Want als je het wel had bekeken dan had je wel ingezien dat ál die kosten in dat lijstje onmogelijk toegerekend kunnen worden aan het afsteken van vuurwerk.
Laten we eens naar het volgende onderzoek van de politieacademie kijken:
http://www.minbzk.nl/aspx(...)selingsonderzoek.pdf
Lees dan vooral even hoofdstuk 7
[..]
Nu is het ineens zo dat door het consumentenvuurwerk het illegale niet aangepakt kan worden?quote:
Lijkt wel een rookverbodquote:Op zaterdag 3 januari 2009 08:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu is het ineens zo dat door het consumentenvuurwerk het illegale niet aangepakt kan worden?
Je bent door je argumenten heen. Zo blijkt.
Elk vuurwerk dat grote schade veroorzaakt is al verboden.
Beetje jammer alleen dat het in het onderzoek wel zo wordt gepresenteerd alsof consumentenvuurwerk
daarvoor verantwoordelijk is. Het ligt precies in de lijn der leugens om iets te criminaliseren dat het niet is.
De mensen die het vuurwerk verkeerd gebruiken zijn verantwoordelijk voor de schade.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 08:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu is het ineens zo dat door het consumentenvuurwerk het illegale niet aangepakt kan worden?
Je bent door je argumenten heen. Zo blijkt.
Elk vuurwerk dat grote schade veroorzaakt is al verboden.
Beetje jammer alleen dat het in het onderzoek wel zo wordt gepresenteerd alsof consumentenvuurwerk
daarvoor verantwoordelijk is. Het ligt precies in de lijn der leugens om iets te criminaliseren dat het niet is.
Hier in Nederland hebben we de fouten uit het verleden (leve de vrijheid, voor iedereen, ook de Tokkie-achtigen) nooit meer kunnen herstellen. De rechten die we gaven aan iedere Jan-Doedel die denkt dat alles zo maar moet kunnen, zijn lastig af te pakken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:09 schreef snowgoon het volgende:
Ik snap die stichting best wel.
Vuurwerk geeft zoveel ellende, rotzooi en overlast. Het zou heel wat irritatie schelen als het vuurwerk centraal wordt geregeld door de gemeente.
Ik heb het in Australie meegemaakt dat er niemand vuurwerk afstak. Dan komt de hele stad samen bij de lokale vijver of groot weiland en is er één mooi groot vuurwerk. Gaat prima en de stad ligt de volgende dag niet vol met rotzooi.
Dat zal in Nederland wel niet meer lukken. Hier denken mensen dat ze het recht hebben om bushokjes te gaan vernielen en snappen ze niet dat de politie daar tegenop wil treden. Dus een vuurwerkverbod zal weinig uithalen.
Jij was toch eerst altijd zo links?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hier in Nederland hebben we de fouten uit het verleden (leve de vrijheid, voor iedereen, ook de Tokkie-achtigen) nooit meer kunnen herstellen. De rechten die we gaven aan iedere Jan-Doedel die denkt dat alles zo maar moet kunnen, zijn lastig af te pakken.
Het is zo jammer dat men dit soort tuig (vuurwerkvandalisten en straatvervuilers) lastig te pakken zijn met belastingen zonder de normale mensen te straffen. Vandalisten zouden ze van mij sowieso voorgoed mogen opsluiten. Of openbaar vernederen, het zijn namelijk meestal dingen die van gemeenschapsgeld worden betaald die gesloopt worden. Dan mogen wij toch wel een beetje lol hebben.
Dan gaat iedereen toch naar Duitsland of Belgie om het spul daar te halen. En dan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 05:10 schreef Superfast het volgende:
[..]
Cijfers + bron :
http://www.staakthetvuren(...)rk%20calculaties.pdf
Kijk en huiver:
Wederom bevestigt wat velen al jaren roepen.
Afschaffen die miljoenen kostende onzin
Lekkere ultraversimpelde weergave van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hier in Nederland hebben we de fouten uit het verleden (leve de vrijheid, voor iedereen, ook de Tokkie-achtigen) nooit meer kunnen herstellen. De rechten die we gaven aan iedere Jan-Doedel die denkt dat alles zo maar moet kunnen, zijn lastig af te pakken.
Wat een nonsensonderzoek.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 04:00 schreef Superfast het volgende:
[..]
Je snapt er geen reet van he?
Lees dit ff:
Tegenover elke euro omzet aan vuurwerk staat 16 euro aan kosten voor de maatschappij. In totaal kost het jaarlijkse feestje zo'n 960 miljoen aan nieuwe brievenbussen, bodemvervuiling en ziektekosten, berekende een Groningse econoom.
Dat blijkt uit een onderzoek van de econoom Benn Bergmann in opdracht van de Stichting Staakt Het Vuren. Die club zou het liefst zien dat Nederland, in navolging van Australië, de verkoop van vuurwerk aan particulieren verbiedt.
Bergmann over zijn onderzoek:
Hoe bent u te werk gegaan?
"Er is bijzonder weinig onderzoek gedaan naar de maatschappelijke lasten van consumentenvuurwerk. De lasten zijn nooit goed bepaald en zijn hoger dan altijd wordt gesuggereerd. Ik heb gegevens verzameld van diverse gemeenten, ziekenhuizen en onderzoeksbureau's, zoals TNO."
Hoe komt u aan het bedrag van 1 miljard euro?
"Er zijn getallen bekend over het aantal incidenten, daar heb ik de prijs per incident bij gezocht. Zo kom je op een bedrag van 960 miljoen euro. Het is een schatting en een eerste goede benadering om de lasten in kaart te brengen. Maar bijvoorbeeld de milieu-effecten zijn nog veel te laag ingeschat."
Wat zijn de reacties van de politiek op uw cijfers?
"De politiek heeft nog niets van zich laten horen. Op 8 december heeft het Comité Staakt Het Vuren een presentatie gegeven in Perscentrum Nieuwspoort en daar heb ik ook deze cijfers gepresenteerd. Daarna was het oorverdovend stil."
Moet hier geen wetenschappelijk onderzoek naar worden gedaan?
"Ja, daar pleiten wij ook voor. Er moet een onderzoeksbudget komen voor een Europees onderzoek naar de maatschappelijke lasten van vuurwerk. Zo'n onderzoek is er nog nooit geweest. Door politici en voorstanders van vuurwerk wordt vaak het argument gebruikt dat elk Europees land verschillende regelgeving heeft en een andere vuurwerkcultuur. Het is goed om dat eens naast elkaar te zetten."
Waardoor zouden de maatschappelijke lasten kunnen verminderen?
"Er wordt soms gesuggereerd dat er veel meer mensen vuurwerk afsteken dan eigenlijk het geval is. Uit cijfers van TNS NIPO blijkt dat maar 20% van de huishoudens vuurwerk aanschaft. Er is een dalende trend in het volume gebruik van vuurwerk. Een zeer beperkte groep mensen koopt wel steeds méér vuurwerk. Door gereguleerde verkoop, bijvoorbeeld met een pasjessysteem, zou je de lasten voor de samenleving kunnen terugbrengen.
Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)af_van_vuurwerk.html
Jij met je papiersnippers![]()
Je hebt werkelijk geen idee
Lekker paranoide om te stellen dat de overheid wil cashen aan de boetes.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan gaat iedereen toch naar Duitsland of Belgie om het spul daar te halen. En dan.
De enige reden dat het verboden dient te worden, is zodat de overheid weer lekker kan cashen op de boetes die het gevolg zijn.
Onderzocht door Maurice de Hond zeker.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Lekker paranoide om te stellen dat de overheid wil cashen aan de boetes.
Niet iedereen gaat naar Duitsland of Belgie om daar dan vuurwerk te halen. In de grens streken is het makkelijk, maar daarbuiten zal het veel minder worden. Niet iedereen wil perse vuurwerk afsteken, daar veel moeite voor doen en boetes riskeren.
De voornaamste reden waarom het verboden zou worden is de vele overlast die het veroorzaakt. De eventuele boetes die daar dan uit volgen zijn bijzaak.
Overigens was vorig jaar 49 procent van de Nederlanders voorstander van dit voorstel, 45 procent was tegen.
Meteen op de man spelen. Lekker discussie voeren zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Onderzocht door Maurice de Hond zeker.
jij bent de naam "snowgoon" onwaardig.
http://media.putfile.com/(...)--Doujah-Raze---Gunz
Wat nou discussie voeren?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Meteen op de man spelen. Lekker discussie voeren zo.
Ik kan nergens in de partijprogramma's van linkse partijen vinden dat ze vandalisme toejuichen of willen bestrijden door met de daders te gaan picknicken. Het heeft daar dus weinig mee te maken. Strenger straffen zal waarschijnlijk ook niet helpen omdat er een totale mentaliteitsverandering moet komen. Ik word depressief bij het idee dat het nooit zal gaan lukken en dat het alleen maar erger wordt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:28 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jij was toch eerst altijd zo links?
Het concept van kerstmis en oud en nieuw kent haar oorsprong uit de tijd van Romeinse overheersing. Deze feestperiode werd toen Saturnalia genoemd, een periode waarin iedereen zich losbandig gedroeg. Ook werden de rollen van slaaf/meester dikwijls omgedraaid ten tijde van Saturnalia, bij wijze van afwisseling.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik kan nergens in de partijprogramma's van linkse partijen vinden dat ze vandalisme toejuichen of willen bestrijden door met de daders te gaan picknicken. Het heeft daar dus weinig mee te maken. Strenger straffen zal waarschijnlijk ook niet helpen omdat er een totale mentaliteitsverandering moet komen. Ik word depressief bij het idee dat het nooit zal gaan lukken en dat het alleen maar erger wordt.
Want het gaat natuurlijk om verveling. Ontstaan door dat er generaties in het westen zijn opgegroeid die nooit tegenslagen hebben gehad in de vorm van oorlog of terreur. Die altijd alles hebben gekregen van hun verknipte ouders met hun veel te vrije opvoedingen. Daarom hoop ik stiekem op een depressie, zodat wat krom is wellicht weer recht wordt gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |