Papieren zakken laten ploffen.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:14 schreef validname het volgende:
en "milieuvriendelijk" vuurwerk lol
quote:Op woensdag 31 december 2008 12:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Papieren zakken laten ploffen.
Equilibrium, met Christian Bale?quote:Op woensdag 31 december 2008 12:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar is zelfs al een film over gemaakt.
Alleen op de titel kan ik even niet meer komen. hij is pas nog op TV geweest
Ja, diequote:
Kan deze idioot ook aangeven wat dan zgn. milieuvriendelijk vuurwerk is ?quote:Vuurwerk is prachtig, een kunst aan de hemel. Maar vuurwerkshows moeten wel georganiseerd zijn door de overheid, en bovendien willen we graag dat er milieuvriendelijk vuurwerk wordt afgestoken, aldus Meijering.
Doet is vuurwerk met ingebouwde kruit filterquote:Op woensdag 31 december 2008 17:16 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Kan deze idioot ook aangeven wat dan zgn. milieuvriendelijk vuurwerk is ?
Een vulkaanuitbarsting is die wel milieuvriendelijk?
Door alcohol gebruik vallen er tijdens oud en nieuw meer doden, laat staan over het hele jaar genomen.
Dus ook verbieden?
En autorijden, veel doden en gewonden, ook verbieden?
Oow nee, wacht even, daar zit giga accijns op.
Ja, want je ontneemt weer iets waar een hoop mensen gewoon plezier aan beleven, zonder zwaar vuurwerk of ongelukken.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:22 schreef Bot13 het volgende:
Waar staat dat de stichting vuurwerk wil verbieden? TT?
Enkel het vuurwerk afsteken door burgers/mensen willen ze verbieden.
Persoonlijk ben ik helemaal voor; eens per jaar verzamelen in je dorp/stad en voor duizenden euro's vuurwerk de lucht in zien gaan. Je hoeft zelfs niks meer af te steken, en je kunt genieten naar meer dan dat je ooit zult kunnen kopen. Geen vuurwerkslachtoffers meer, veilige en schone straten.
Ik vind het ook niet beperken in onze vrijheid. Vuurwerk bestaat gewoon bestaan, de vereniging wil het alleen in de handen leggen van verenigingen, is dat zo vreemd?
Stel zo'n vuurwerk verbod komt erdoor (wat ik met dit kabinet zeker mogelijk achtquote:Op woensdag 31 december 2008 17:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, want je ontneemt weer iets waar een hoop mensen gewoon plezier aan beleven, zonder zwaar vuurwerk of ongelukken.
Helaas krijgt de zeikende minderheid hier vaak gelijk.
autos kunnen ook dieren doden, ben je voor een verbod op auto's?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben het over vuurwerk en ik zeg dat dieren last van vuurwerk hebben.
Dat is een andere insteek dan dat jij een discussie over het eten van vlees wilt hebben.
Als je dat niet begrijpt, dan hoop ik dat je een aansteeklont gebruikt op 31 december.
Het is wel degelijk beperken van vrijheid. Ik wil zelf bepalen of ik een ratelmat afsteek of een mooi vuurpijl. En dan moet ik naar een veldje buiten het dorp want dankzij de overregulering in dit land mag professioneel vuurwerk niet bij bebouwing in de buurt.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:22 schreef Bot13 het volgende:
Waar staat dat de stichting vuurwerk wil verbieden? TT?
Enkel het vuurwerk afsteken door burgers/mensen willen ze verbieden.
Persoonlijk ben ik helemaal voor; eens per jaar verzamelen in je dorp/stad en voor duizenden euro's vuurwerk de lucht in zien gaan. Je hoeft zelfs niks meer af te steken, en je kunt genieten naar meer dan dat je ooit zult kunnen kopen. Geen vuurwerkslachtoffers meer, veilige en schone straten.
Ik vind het ook niet beperken in onze vrijheid. Vuurwerk bestaat gewoon bestaan, de vereniging wil het alleen in de handen leggen van verenigingen, is dat zo vreemd?
In Nederland is het de laatste 10 jaar zo dat de meerderheid moet lijden onder de zeikende minderheidquote:Op woensdag 31 december 2008 18:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het is wel degelijk beperken van vrijheid. Ik wil zelf bepalen of ik een ratelmat afsteek of een mooi vuurpijl. En dan moet ik naar een veldje buiten het dorp want dankzij de overregulering in dit land mag professioneel vuurwerk niet bij bebouwing in de buurt.
Bij Oud en Nieuw hoort vuurwerk, al jaren en dat hoort overal.
Moeten de mensen die wel normaal met vuurwerk omgaan het weer ontgelden?
Omdat er een paar hersenlozen tien vuurpijlen aan elkaar knopen en illegaal vuurwerk hebben?
Ik vind het veel ernstiger dat één randmongool dit voor elkaar zou kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld: in het Drentse plaatsje Westerbork is één man die alle festiviteiten tegen houdt. En ja, dat lukt hem ook nog vaak. Persoonlijk had ik dan als gemeente gezegd:"Krijg maar de vinketering."quote:Op woensdag 31 december 2008 18:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
In Nederland is het de laatste 10 jaar zo dat de meerderheid moet lijden onder de zeikende minderheid![]()
![]()
![]()
KOTSMISSELIJK word ik hiervan
Dat zijn beroepsprocedeurs, van die kuttekoppen zonder leven die overal bezwaar tegen maken.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een ander voorbeeld: in het Drentse plaatsje Westerbork is één man die alle festiviteiten tegen houdt. En ja, dat lukt hem ook nog vaak. Persoonlijk had ik dan als gemeente gezegd:"Krijg maar de vinketering."
Ja, en erger nog: gelijk krijgen.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zijn beroepsprocedeurs, van die kuttekoppen zonder leven die overal bezwaar tegen maken.
Ik als gemeente zou hem een enkeltje gaskamer bezorgenquote:Op woensdag 31 december 2008 18:34 schreef RealZeus het volgende:
Een ander voorbeeld: in het Drentse plaatsje Westerbork is één man die alle festiviteiten tegen houdt. En ja, dat lukt hem ook nog vaak. Persoonlijk had ik dan als gemeente gezegd:"Krijg maar de vinketering."
Indeed, het gaat 'ze' nu al moeilijk af.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Stel zo'n vuurwerk verbod komt erdoor (wat ik met dit kabinet zeker mogelijk acht) wie gaat het handhaven
.
quote:Artsen zijn vuurwerk beu
De Nederlandse oogartsen hebben het helemaal gehad met het consumentenvuurwerk. Zij zijn bezig met turven hoeveel mensen oogletsel door vuurwerk hebben opgelopen deze jaarwisseling. Volgens hen is consumentenvuurwerk voor veel meer oogschade verantwoordelijk dan tot op heden bekend is.Het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap (NOG) heeft daarom aan alle leden gevraagd deze week bij te houden hoeveel slachtoffers van vuurwerk zijn behandelen.
Stichting Consument en Veiligheid schat dat er tijdens de vorige jaarwisseling 1100 vuurwerkslachtoffers waren die zich hebben gemeld op de Spoedeisende Hulp. Een derde van hen zou oogletsel hebben. "Als ik alleen in mijn eigen ziekenhuis kijk, denk ik: die cijfers liggen mogelijk veel hoger", aldus NOG-voorzitter Tjeerd de Faber, oogchirurg in het Oogziekenhuis Rotterdam. In dit ziekenhuis werden na de jaarwisseling van 2007/2008 veertig vuurwerkslachtoffers behandeld. Elf van hen gaat sindsdien blind door het leven, drie moeten een oog missen en de rest kwam met de schrik vrij.
Alle oogartsen in Nederland zijn bij het NOG aangesloten, daarnaast heeft een groot aantal ziekenhuizen en oogpraktijken toegezegd mee te werken aan het onderzoek. Ten behoeve van dit onderzoek moeten zijn per patiënt doorgeven door welk soort vuurwerk het oogletsel is ontstaan, wat voor soort verwonding zij hebben en welke behandeling nodig is.
De NOG verwacht eind deze maand de cijfers compleet te hebben en wil daarmee naar de politiek stappen. Zij willen met het onderzoek aantonen hoe gevaarlijk consumentenvuurwerk is en willen dat dit verboden wordt. Volgens Faber is het onhoudbaar om op deze voet door te gaan, aangezien er ieder jaar weer meer vuurwerkslachtoffers bij komen.
Initiatiefnemer van stichting Staakt het Vuren, Johan Meijering, vraagt zich af wat er moet gebeuren om het Binnenhof wakker te schudden wanneer het de gevaren van consumentenvuurwerk betreft. "Het is al jarenlang zo erg", aldus Meijering. De stichting presenteerde onlangs een zwartboek over de vorige jaarwisseling. Hier stond onder meer in dat er zeshonderd kinderen en jongeren oogletsel opliepen tijdens de laatste jaarwisselingen.
Het doel van stichting Staakt het Vuren is een maatschappelijk debat dat uitmondt in een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk voor de jaarwisseling van 2011 en 2012. Zij pleiten voor een centrale vuurwerkshow, uitgevoerd door professionals, in plaats van al het consumentenvuurwerk dat nu wordt afgestoken. Hierbij wijzen zij op Australië, waar consumentenvuurwerk uit veiligheidsoogpunt in 1987 verboden werd. Sindsdien is Sydney wereldberoemd om het vuurwerkspektakel bij het Opera House.
Waarom een debat, als je toch al een verbod realiseert? Hypocriete figurenquote:Het doel van stichting Staakt het Vuren is een maatschappelijk debat dat uitmondt in een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk voor de jaarwisseling van 2011 en 2012.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:12 schreef capricia het volgende:
Vuurwerk wordt niet alleen op 31-12 afgestoken, maar ook nu.
Ik hoor hier al weken geknal, en dat gaat nog door tot in januari.
Was het maar alleen 31 december...
Leuk betoog, maar wat ze niet vermelden is dat het overgrote deel van de slachtoffers te wijten is aan verkeerd gebruik van vuurwerk. Op de verpakking staat toch duidelijk dat je vuurwerk niet in de hand moet houden tijdens het afsteken en minimaal 6 meter afstand moet bewaren. Negeer jij dit, dan moet je niet vreemd opkijken dat je letsel oploopt. En ik ben ook niet roomser dan de paus want ik steek mijn rotjes ook vanuit de hand aan net zoals 99% van de bevolking, maar als het onverhoopt mis gaat ga ik niet lopen mauwen dat vuurwerk onveilig is want dat was ik zelf.quote:Op donderdag 1 januari 2009 11:25 schreef FritsVanEgters het volgende:
Van de frontpage:
Mwah, met die groene lonten weet je zeker dat je genoeg tijd hebt om weg te wezen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Leuk betoog, maar wat ze niet vermelden is dat het overgrote deel van de slachtoffers te wijten is aan verkeerd gebruik van vuurwerk. Op de verpakking staat toch duidelijk dat je vuurwerk niet in de hand moet houden tijdens het afsteken en minimaal 6 meter afstand moet bewaren. Negeer jij dit, dan moet je niet vreemd opkijken dat je letsel oploopt. En ik ben ook niet roomser dan de paus want ik steek mijn rotjes ook vanuit de hand aan net zoals 99% van de bevolking, maar als het onverhoopt mis gaat ga ik niet lopen mauwen dat vuurwerk onveilig is want dat was ik zelf.
Dat zijn nog de grootste brokkenmakers. Met een verbod op vuurwerk verdwijnt niet de behoefte naar spanning, vuur en explosies. Als gevolg van een verbod gaan er juist meer mensen knutselen met de vele recepten die via internet te vinden zijn. Die oogartsen krijgen het nog drukker dan ooit.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:23 schreef Specularium het volgende:
Mwah, met die groene lonten weet je zeker dat je genoeg tijd hebt om weg te wezen.
Maar dit gaat volgens mij meer over prutsers met zelfgemaakte knutseldingen.
Ja hallo als je een peuk(!) wilt roken dan wordt er met je omgegaan alsof je minimaal ebola hebt .Terwijl als je op oudjaar met de kids kids sterretjes wilt afsteken moet je nog uitkijken dat je geen vuurpijl of mortier in je kraag geschoten krijgtquote:Op donderdag 1 januari 2009 18:26 schreef uwbftp het volgende:
Stelletje zeik kutten, vuurwerk... maar 1 x per jaar :|
Verbieden, verbieden, verbieden. What's next?
Wat is dit nou voor een vergelijking?quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:57 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ja hallo als je een peuk(!) wilt roken dan wordt er met je omgegaan alsof je minimaal ebola hebt .Terwijl als je op oudjaar met de kids kids sterretjes wilt afsteken moet je nog uitkijken dat je geen vuurpijl of mortier in je kraag geschoten krijgt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |