Wij proeven er altijd een vleugje honing in..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:21 schreef Tha_Bartman het volgende:
black bush heb ik ook nog een kleintje van staan en van de original..
nou botersmaak zou ik het niet willen noemen, als ik weer terug op mijn akmer ben na het weekend zal ik het nog een keer proberen
Ik vind hem wel rijk en vol van smaak, maar niet zwaar. Ik vind het wel een levendige whisky. De 18 heb ik ook op en die vind ik niet levendig genoeg meer.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb me vorige week door die ontzettende leuke man van de Wines&Whiskeys in Delft (spam-alert! Zo'n geweldige winkel!Ook voor wijn
) een fles Highland Park 12y aan laten smeren. Lekker, maar ik moet er somehow wel even aan wennen
Heel volle smaak, ik vind hem best zwaar! Ligt dat aan mij?
Frysk Hynder is niet de enige Nederlandse whisky, je vergeet Millstone van Zuidam en Valley Whisky van de Vallei distilleerderij...quote:Op maandag 9 maart 2009 15:39 schreef keienlegger het volgende:
Ik zit er al een tijdje over te denken om 's Vaderlandsch enige single malt whisky te bestellen. Whisky is een hobby van me waarbij ik zoveel mogelijk bijzondere soorten wil verzamelen. De Frysk Hynder is daar één van.
Aangezien het een whisky is van Nederlandse bodem ben ik stiekem toch wel benieuwd naar de smaak van dit levenswater.
Heeft iemand al ervaring met de Frysk Hynder?
Wat vind je er niet lekker aan dan?quote:Op maandag 9 maart 2009 19:58 schreef Mr.Talisker het volgende:
Frysk Hynder staat hier al drie jaar hafvol op de butler tray. Dat zegt genoeg.'t is dat 't een kadootje was van mijn vriendin, anders was ie al de cola van de visite ingegaan.
Geen idee wat Mr. Talisker er van vindt....(alhoewelquote:
Ik snap dat whisky een hobby is, een hele leuke hobby zelfs...maar is het niet leuker om het spul te drinken op zijn tijd ( en met drinken bedoel ik dus ...proeven en genieten, niet naar binnen keilen, daar hebben ze andere drank voor uitgevonden...)quote:Op maandag 9 maart 2009 15:39 schreef keienlegger het volgende:
Whisky is een hobby van me waarbij ik zoveel mogelijk bijzondere soorten wil verzamelen. De Frysk Hynder is daar één van.
Zie bericht hierbovenquote:Heeft iemand al ervaring met de Frysk Hynder?
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt te zeggen met de bemoeizucht van de spruitjeslucht Gristelijke politici die hopen op een terugkeer van de jaren 50 (alhoewel ze harder op weg zijn de jaren 30 opnieuw te doenquote:Op maandag 9 maart 2009 21:35 schreef Maeghan het volgende:
Hm, dat is dan wel weer erg jammer. Ik ben een groot liefhebber van drank en ik vind het jammer dat het door de overheid zo veel als het grote gif wordt bestempeld en niet als iets wat een goed culinair product en een cultuurproduct kan zijn. Altijd jammer als een product wat best wel meer mensen aan zou kunnen spreken dan zo tegenvalt.
Dat er dus niet voldoende aandacht aan besteed wordt en dus geen mooi product genoemd kan worden. Terwijl een Nederlandse whisky best een bepaalde charme heeft (kan hebben). Vind ik dan.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:43 schreef pavv het volgende:
[..]
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt te zeggen met de bemoeizucht van de spruitjeslucht Gristelijke politici die hopen op een terugkeer van de jaren 50 (alhoewel ze harder op weg zijn de jaren 30 opnieuw te doen)
Maar ik weet niet wat dit dan te maken heeft met de Fryske Hynder....het zijn niet de politici die dit als zg. gif beschouwen. Dergelijke uitspraken komen eerder voor rekening van de whiskyliefhebbers die het spul geprobeerd hebben .....en hard op zoek gingen naar een kwispedoor (dacht ooit dat die spituum heten, geen idee waarom)
culinair en cultuurproduct.....okay, maar dan denk ik eerder aan een goed gemaakte mooie Jenever o.i.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |