Hoi, Hoi ben ik weer eventjes,
Een jaar gelden heb ik hier een posting gedaan over mijn eerste ervaring met whisky zowel de slecht Red label als de heerlijke Highland Park 12 y.o. In de tussen tijd heb ik nog een fles gekocht, Glen Moray 12 y.o. ook deze vind ik erg lekker en ik geniet al enige tijd van beide flessen.
Echter was ik een week of twee geleden uit eten en na het eten gingen we nog even aan de bar zitten. Vroeg de man me wat ik wilde drinken, ik denk nou laat ik eens gek doen, "welke Whiskey heb je beste man"? was mijn vraag. Bleek deze kerel ook een liefhebber te zijn. Vervolgens kreeg ik 20+ soorten Whiskey om uit te kiezen. Mijn enige reactie was :"verras me"!
Vervolgens heb ik de Bowmore en de Talisker geproeft, HEERLIJK. Ook mocht ik er nog eentje gratis testen echter geen idee welke dit was, vergeten te vragen

maar goed, mocht ik het echt willen weten kan ik nog wel even langs bij de beste man

Afgelopen vrijdag kwam ik na een dag werken thuis rond een uurtje of 23:00 en was ik wel toe aan ontspanning, even een DVDtje opgezet (Zombi II) en een lekker glas Glen Moray ingeschonken. En na de eerste slok ging mijn gedacht weer terug naar de Bowmore en de Talisker, ik kwam tot de conclussie dat ik een krachtige whisky wilde in mijn (kleine) collectie. Ik ben dus af gelopen zaterdag naar een slijter in de buurt gegaan (eentje met een heeeel ruim assortiment en redelijk verstand van het goud) in eerste instantie wilde ik of de Talisker of de Bowmore mee nemen. Echter wees de verkoopster me op een Laphroaig en dan een Quarter Cask en die vond ik ook erg aantrekkelijk. Het duurde 10 minuten om mijn beslissing te maken en uit eindelijk koos ik voor de Laphroaig Quarter Cask. Toen ik de fles ‘s avonds open trok en aan de fles rook wist ik dat ik een goede keuzen had gemaakt. En na de eerste slok wist ik het heeeeel zeker, heerlijke krachtige Whisky.
Bij komend plus punt, a.s. vrijdag krijg ik alsnog of de Bowmore of de Talisker.