Monitoren op haatzaaierij.quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:05 schreef TC03 het volgende:
Wat zou de politiek dan moeten doen met sites als GeenStijl en De Telegraaf volgens jou?
Ook njieuwzflesj: daarvoor lopen op forums moderatoren rond.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef soylent het volgende:
NEWSFLASH: Op forums staan beledigende en opruiende berichten!
Haatzaaierij, dan kun je wel veel forums alla geenstijl sluiten.quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:21 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Monitoren op haatzaaierij.
Het subsidieverhaal doet niet ter zake, Marokko.nl krijgt voor het forum immers ook geen subsidie.
"Haatzaaierij" is al net zo'n leeg begrip als "discriminatie". Wat is in godesnaam "haatzaaien"? Waarom lees ik nooit iets over "haatoogsters"?quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Haatzaaierij, dan kun je wel veel forums alla geenstijl sluiten.
Uit een consumenten test van afgelopen week is gebleken dat er op geenstijl het beste en het snelst gemod wordt.quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:00 schreef Ghazi het volgende:
Geenstijl is de grootste haatsite van het moment. Marokko.nl is daar niks bij vergeleken.
je bedoelt toch hopelijk niet dat flutonderzoek dat ze gisteren op rtl lieten zien ?quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Uit een consumenten test van afgelopen week is gebleken dat er op geenstijl het beste en het snelst gemod wordt.
Ja dat onderzoek bedoel ik en het was geen flutonderzoek.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
je bedoelt toch hopelijk niet dat flutonderzoek dat ze gisteren op rtl lieten zien ?
lol .. 4 reacties op 4 fora ..quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja dat onderzoek bedoel ik en het was geen flutonderzoek.
Je moet niet altijd zo negatief zijn, het was gewoon goed gedaan.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:24 schreef moussie het volgende:
[..]
lol .. 4 reacties op 4 fora ..
daarnaast, op marokko.nl plaatsen onder de nick janjanssen en je bedienen van termen als untermensch .. die modjes daar zullen zich een hoedje gelachen hebben .. heb je weer zo'n kaaskop die probeert te fokken ..
en bij geenstijl even zelf op het uitroepteken klikken zeker ..
Dat was wel een flutonderzoek.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja dat onderzoek bedoel ik en het was geen flutonderzoek.
Bij GS zit de haatzaaierij vooral ook in de redactionele artikelen en dat is in consumenten test niet meegenomen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:59 schreef JohnDope het volgende:
Uit een consumenten test van afgelopen week is gebleken dat er op geenstijl het beste en het snelst gemod wordt.
In principe zijn de meeste onderzoeken die wereldwijd gedaan worden flut onderzoeken.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat was wel een flutonderzoek.
Daarnaast van van der Laan beter bezig als Vogelaar
Ik lees op GS nooit artikelen die haat zaaien...quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:08 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Bij GS zit de haatzaaierij vooral ook in de redactionele artikelen en dat is in consumenten test niet meegenomen.
Op hun forum is er wel sprake van modereren alhoewel je ook daar grote vraagtekens bij de effectiviteit kunt zetten.
Omdat haatzaaien strafbaar is en haatoogsten (wat dat in hemelsnaam ook moge zijn) niet.quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:54 schreef El_Matador het volgende:
"Haatzaaierij" is al net zo'n leeg begrip als "discriminatie". Wat is in godesnaam "haatzaaien"? Waarom lees ik nooit iets over "haatoogsters"?![]()
Dat is apart. De Nederlanders op het forum van Marokko.nl spraken schande over de acties van Wilders, omdat dit juist zou betekenen dat zij hun anti-islam uitingen ook niet meer op het forum konden deponeren. (Iets wat dus kennelijk volgens hen eerder wel kon).quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ook njieuwzflesj: daarvoor lopen op forums moderatoren rond.
Forums.marokko.nl is een niet-gesubsidieerde, commerciële site van een handig zakenmannetje dat weet welk soort teksten de doelgroep -alle Marokkaanse jongeren- aanspreekt en daarom die teksten niet weg laat halen. Ieder beetje kritiek op b.v. islam of Marokko spreekt de doelgroep niet aan en worden daarom wel weggehaald.
Ah duidelijk, dus je post alles wat nieuws is en voor de rest doe je zelf geen enkel onderzoek naar het een of ander. Thats the spirit. Wat je verborg? Zie mijn eerdere posts, of waren die je niet welgevallig en besloot je ze maar te negeren? Er zit een wezenlijk verschil tussen het impliceren dat moslims parasieten zijn of kolonisten zijn die de samenleving over willen nemen en kritiek uiten. Misschien dat jij dat verschil niet wilt zien, maar dat zie ik wel. Dat heeft niks met benoemen te maken, maar is gewoon haatzaaien. Als jij de lijn niet consequent door wil trekken, ben je gewoon hypocriet. Klaar.quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat verberg ik?Ik snap niet waar je het over hebt. Ik open een topic op basis van een nieuwsfeit, meer niet. Gelukkig bepaal niet jij of ik wie schuldig is aan haatzaaien, daar hebben we rechters voor. Wat mij betreft gaat de PVV soms wel over de schreef in het benoemen van moslim(gerelateerde)-problematiek, maar er zit toch echt nog een wezenlijk verschil tussen "criminele Marokkanen terugsturen naar Marokko" en "Homo's van daken gooien". Een verschil dat jij misschien niet wilt zien, maar dat ik wél zie.
Iets kwalijk vinden is wat anders dan een uitspraak over iets wel of niet mogen. Moreel vind ik het inderdaad verwerpelijk, ik zeg nergens dat ze het recht niet hebben. Wederom een verschil wat jij kennelijk ook niet in wilt zien. Je ziet op de Fok frontpage veel ranzigere berichten staan dan op het forum van marokko.nl zelf. En ja vaak blijven ze staan, of worden ze pas na lange tijd op aandringen van een user verwijderd.quote:Verder stel je dat het "kwalijk" is dat de PVV op onderzoek heeft aangedrongen bij de minister, dus je doet wel degelijk een uitspraak over wat de PVV wel of niet zou mogen. Ik geef elke politieke partij die misstanden aan de kaak stelt, groot gelijk. Ook als die partij toevallig PVV heet. En als je kijkt naar dit bericht en het voorbeeld dat erboven staat: http://www.nos.nl/nosjour(...)itieopmarokkonl.html
... kan ik je melden dat zulke berichten op Fok! ook onmiddelijk zouden worden verwijderd en de betreffende user geband.
Ik begrijp dit niet helemaal. Er is feitelijk niets veranderd voor het forum Marokko.nl, behalve dat er Kamervragen aan van der Laan zijn gesteld en er een kliklijn is ingesteld (of ingesteld gaat worden).quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is apart. De Nederlanders op het forum van Marokko.nl spraken schande over de acties van Wilders, omdat dit juist zou betekenen dat zij hun anti-islam uitingen ook niet meer op het forum konden deponeren. (Iets wat dus kennelijk volgens hen eerder wel kon).
Betoog je nu dat er zonder subsidie anti-islam uitingen op het forum worden verhinderd?quote:PVV'er Sietse Fritsma kaartte de kwestie dinsdag aan. Op de site zouden kwetsende teksten worden geplaatst. Reden voor Fritsma de minister te vragen de subsidiekraan voor deze 'haatsite' dicht te draaien.
De hele subsidie kwestie is irrelevant als het gaat om het forumdeel van marokko.nl, misschien is dat nog wel het meest lachwekkende van dit allemaal.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet helemaal. Er is feitelijk niets veranderd voor het forum Marokko.nl, behalve dat er Kamervragen aan van der Laan zijn gesteld en er een kliklijn is ingesteld (of ingesteld gaat worden).
De nadruk van de reactie van de PVV ligt, volgens mij, bij de subsidie:
[..]
Betoog je nu dat er zonder subsidie anti-islam uitingen op het forum worden verhinderd?
Dat lijkt me een heel merkwaardige gevolgtrekking.
Alleen staat dit even los van jouw eerdere opmerking. Wat is het dat de PVV doet zodat forum gebruikers geen anti-islam uitingen kunnen plaatsen, zoals je dus net beweerde?quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hele subsidie kwestie is irrelevant als het gaat om het forumdeel van marokko.nl, misschien is dat nog wel het meest lachwekkende van dit allemaal.
quote:De Nederlanders op het forum van Marokko.nl spraken schande over de acties van Wilders, omdat dit juist zou betekenen dat zij hun anti-islam uitingen ook niet meer op het forum konden deponeren.
Dat beweerde ik niet, goed lezen Damian. Ik zal de post wel nader uitleggen: Een haatsite is voor de wet verboden, mocht een dergelijke site als "haatsite" neergezet worden - betekent het gewoon closure voor de gehele website. Het gaat dus meer om de terminologie die gebruikt werd door de PVV.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen staat dit even los van jouw eerdere opmerking. Wat is het dat de PVV doet zodat forum gebruikers geen anti-islam uitingen kunnen plaatsen, zoals je dus net beweerde?
[..]
Dat is dan duidelijk, want Fritsma heeft bij de minister alleen er op aangedrongen de subsidie te beëindigen en niet de gevraagd voor een onderzoek door het Openbaar Ministerie.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat beweerde ik niet, goed lezen Damian. Ik zal de post wel nader uitleggen: Een haatsite is voor de wet verboden, mocht een dergelijke site als "haatsite" neergezet worden - betekent het gewoon closure voor de gehele website. Het gaat dus meer om de terminologie die gebruikt werd door de PVV.
Als Dhr Fritsma er met gebruik van normale rationele argumenten (en dus niet dergelijke incidentele voorbeelden) had gepleit voor afschaffing van subsidie, had hij mij waarschijnlijk achter zich gehad. Een (discussie/nieuws)website moet bestaan bij de gratie van de vrije markt, anders is er geen bestaansrecht.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is dan duidelijk, want Fritsma heeft bij de minister alleen er op aangedrongen de subsidie te beëindigen en niet de gevraagd voor een onderzoek door het Openbaar Ministerie.
In theorie zou je gelijk kunnen hebben. de praktijk heeft zich echter op een andere wijze voltrokken.
Dit is niet voor het eerst, dat de PVV hierover Kamervragen stelt (Bosma anderhalve week geleden en begin van het jaar na de dood van twee militairen in Uruzgan).quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als Dhr Fritsma er met gebruik van normale rationele argumenten (en dus niet dergelijke incidentele voorbeelden) had gepleit voor afschaffing van subsidie, had hij mij waarschijnlijk achter zich gehad. Een (discussie/nieuws)website moet bestaan bij de gratie van de vrije markt, anders is er geen bestaansrecht.
quote:Het stoort de PVV dat Marokko.nl keer op keer subsidiegelden ontvangt. “Het gaat me niet eens om het geld, maar veel meer om de waarden die met behulp van de overheid worden gecommuniceerd”, aldus Bosma. Hij wil dat minister Plasterk de steun intrekt. “Maar ik vrees dat een Kamermeerderheid het allemaal blijft toestaan.”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |