laat CF het maar niet horenquote:Op woensdag 3 december 2008 21:19 schreef Stereotomy het volgende:
Pasta pesto vanavond weer. Pesto van de Lidl. Heerlijk én goedkoop. Zag later ook waarom: zonnebloemolie ipv olijfolie.
quote:Wat de pot schaft
Verrassingsprogramma over eten
(Mini)lezingen, demonstratie, verhaal, hapjes, drankje
Warme appelbeignets, bisschopswijn, gevulde kalkoen, oliebollen en vooral handenvol pepernoten, suikergoed en marsepein. December is een ideale maand voor fijnproevers en snoepers van alle leeftijden. Eten wat de pot schaft is tijdens deze maand vol feestdagen voor de meesten van ons geen beproeving.
Studium Generale stelt ter afsluiting van dit kalenderjaar uw smaakpapillen op de proef met een avondvullend vijf gangen verrassingsmenu vol vergeten, exotische en onbekende gerechten.
Het menu begint met een stevig voorgerecht op een bedje van academische kennis: gezonde voeding, gebaseerd op het eetpatroon van de oermens.
Frits Muskiet, hoogleraar klinische chemie, legt een bommetje onder diverse moderne gezondheidstheorieën. ‘Goede voeding’ staat aan de basis van wat we zijn en is een van de pijlers van de evolutie van de homo sapiens. Wat vertelt de evolutie ons over goede voeding? Hoe kunnen we met voeding die is gebaseerd op het eetpatroon van de oermens moderne welvaartskwalen als obesitas en hart- en vaatziekten terugdringen?
Na deze stevige appetizer schotelen wij u een gevarieerd buffet voor met vier tongstrelende en spannende gerechten. In vier kamers ervaart u de genietingen en beproevingen uit verre keukens, vergeten culturen of tijden waarin schraalhans keukenmeester was. Kleine hapjes gelardeerd met een aansprekend en deskundig commentaar, onderbroken door een ruime pauze met lokale lekkernijen.
Na afloop van dit verrassingsmenu zult u het pand met een lichtgevulde maag en een opgefriste geest kunnen verlaten.
Uw koks zijn:
Frits Muskiet, hoogleraar pathofysiologie en klinisch chemische analyse in het UMCG
Ton Broekhuis, hoogleraar chemische producttechnologie RUG
Joost van Itterbeeck, masterstudent entomologie aan de Wageningen Universiteit
Lizet Kruyff, wetenschapsjournalist, verbonden aan de Spinazieacademie
Han Borg, beleidsmedewerker RUG
DATUM, TIJD EN PLAATS
Dinsdag 16 december 2008
LET OP! Aanvang 19.30 uur
Avond duurt tot ca. 22.15 uur
Academiegebouw
Broerstraat 5, Groningen
KAARTEN¤ 5,-
Dat doen mijn studenten na morgen ook hoor.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
Jezus Dude
Exact de reden waarom ik mijn Hyves-krabbels zo nu en dan voor eeuwig wegpurge.
quote:Op woensdag 3 december 2008 23:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Leert ze meteen iets over privacy en de gevaren van internet en zo. Didactisch héél verantwoord wat ik doe (dat ik ze illegaal glühwein laat warmstoken in een collegezaal kan me daarentegen op ontslag komen te staan.).
Je voelt je weer het kleine jongetje in de schoolbanken?quote:Op woensdag 3 december 2008 23:58 schreef golfer het volgende:
Je lijkt mij een enorme leuke lerares.
Als Dude mijn lerares wil spelen wil ik best wel weer in de schoolbankjes bij haar gaan zitten.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:03 schreef Bluezz het volgende:
Je voelt je weer het kleine jongetje in de schoolbanken?![]()
Hmmm ik vertrouw dat verhaal ook voor geen cent Sigme,quote:Op woensdag 3 december 2008 22:37 schreef sigme het volgende:
Even onder de aandacht brengen bij de noorderlingen onder de CUL'ers.
[..]
Ik spam ze nog ff een keer, moest ff zoeken..quote:Op woensdag 3 december 2008 22:06 schreef DarkElf het volgende:
Kaasplank? heb je een linkje naar je eerste foto's van Japan?
*proest* Succes!quote:Op donderdag 4 december 2008 06:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Wish me luck dames en heren!![]()
Ik moet eerst nog serieus college aan ze geven. Hoop dat de twee medeplichtigen en ik ons lachen kunnen ingouden.![]()
Enfin, later lieve CUL 'ers!![]()
En lief zijn hè kind'ren!
Tnx heb je tip ook genoteerdquote:Op maandag 1 december 2008 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
SoL, mijn lievelingsboek is nog steeds 'Laten wij aanbidden' van Ann-Marie MacDonald, echt een enorme aanrader. Titel is saai, achterflap nietszeggend maar de inhoudmooi geschreven en een bijzonder meeslepend verhaal. In het Engels heet het 'On your knees'.
En ik kan me zo voorstellen dat je zonder internet heel erg veel tijd overhoudt, maar internet is voor mij teveel een bron van informatie en communicatie om op te geven.
En ik wilde méér sneeuw op mijn verjaardag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |