Pruiken niet. Moest ik er ook nog "echt" bij zetten?quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:15 schreef Oblivion het volgende:
Wat zijn vroegere tijden?
Sissi tijd?
Pruiken tijd?
Klopt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:20 schreef Synthesist het volgende:
Misschien omdat het hebben van mooi lang haar in de middeleeuwen was voorbehouden aan mensen met een goede gezondheid.
En als je fysiek zwaar werk moet werken is lang haar niet handig.
Maar dit had je zelf al bedacht.
Je moet er slechts wat rekening mee houden dus en qua verzorging meer tijd aan besteden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:23 schreef Misstique het volgende:
Eén reden: omdat haar tot aan je kont verdomd onhandig is. Je zit er op, het hangt in de wc, het is níet te wassen, het is níet te borstellen, 1 windhoos en het ziet er uit als een giga suikerspin, etc ad infinitum.
Ik ken wel een aantal vrouwen die fysiek zware beroepen uitoefenenquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Klopt.
Maar wat voor fysiek zwaar werk doet de gemiddelde vrouw dan in Nederland?
Ze mogen dan wel geëmancipeerd zijn, maar ik zie ze niet vuilnisvrouw, loodgieter, stratenmaker, bouwvakker en meer van dergelijke fysiek zware beroepen zijn.
Ze kunnen het altijd vlechten en dan hebben ze nergens last van.
Valt best mee. Ik pak mijn haar over mijn schouder als ik ga zitten en als het waait maak ik 2 vlechten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:23 schreef Misstique het volgende:
Eén reden: omdat haar tot aan je kont verdomd onhandig is. Je zit er op, het hangt in de wc, het is níet te wassen, het is níet te borstellen, 1 windhoos en het ziet er uit als een giga suikerspin, etc ad infinitum.
Oldjeller wil het niet lezen, maar daarom hadden ze pruiken...quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:23 schreef Misstique het volgende:
Nee, want dan kom je op je plaats van bestemming en als je het dan weer losgooit zitten er rare knikken in op de plekken waar je het vast hebt gemaakt. Nót a charming sight.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je moet er slechts wat rekening mee houden dus en qua verzorging meer tijd aan besteden.
Als je gaat fietsen moet je 't gewoon vast doen, of gaan reizen in auto's e.d.
Dan zouden we op de plaats van bestemming ons haar moeten wassen, föhnen en stijlen om het weer toonbaar te maken, dat gaat me te ver.quote:Niet een enorme taak lijkt me.. zeker niet als we kijken naar wat voor andere rituelen vele vrouwen erop na houden, o.a. make up.. kleding.. en meer. Bij dergelijke dingen komt hoogstwaarschijnlijk bij velen nog veel meer tijd kijken.
oké, ik overdreef.. maar bij de meerderheid zal dat wel meevallen en is professie niet het excuus om geen lang haar te hebben.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:28 schreef Fha het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal vrouwen die fysiek zware beroepen uitoefenen
Als je daar een beetje op let, valt dat dan niet mee? Vrouwen die een bepaald schoonheidsideaal nastreven (en dat doen ze bijna allemaal wel) doen soms toch nog wel meer moeite voor bepaalde handelingen/rituelen?quote:Maar zulk lang haar is inderdaad gewoon mega onhandig. Dat is gewoon vragen om problemen met gigantische knopen etc. en dat is eigenlijk wel een gigantische taak haha
Ik lees heul wel en reageer d'r ook op.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:33 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oldjeller wil het niet lezen, maar daarom hadden ze pruiken...
Valt toch wel mee? Ik zie heel veel vrouwen die hun haar op plaats van bestemming losgooien, waarbij het prima zit. Oké, niet zo mooi als dat je het net helemaal geborsteld had.. maar als je dat hebt gedaan met ietwat korter haar en je gaat dan naar buiten, dan blijft het ook niet perfect zitten en verwaait het ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:35 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nee, want dan kom je op je plaats van bestemming en als je het dan weer losgooit zitten er rare knikken in op de plekken waar je het vast hebt gemaakt. Nót a charming sight.
Nee, dan zou je beter vervoer moeten regelen, Tiek!quote:[..]
Dan zouden we op de plaats van bestemming ons haar moeten wassen, föhnen en stijlen om het weer toonbaar te maken, dat gaat me te ver..
Nee, maar dat betekent niet dat meteen iedereen z'n haar daardoor niet lang kan/wil laten groeien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:44 schreef Oblivion het volgende:
Weet je dan ook, dat niet iedereen zijn/haar haar heel lang kan laten groeien?
Dat is echt niet in alle vroegere tijden geweest!quote:En in die tijd hadden ze wel heel veel pruiken, en die zaten vol met luis en nog wat dingen...![]()
Lang prinsessen haar is dan ook ideaal, schoon, mooi, dik en met enige krullen/golven.quote:Ik zie liever een verzorgde kop dan vies lang dun, sluik haar.
Nee, daar is een bepaald criterium voor.quote:En nee dan heb ik het niet over de korte kopjes die rood gemaakt zijn, met piekjes...
Maar daar lopen niet alle vrouwen mee.
Op een gegeven moment gaat het inderdaad langzamer, maar dat is gewoon een kwestie van geduld.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:46 schreef Morrigan het volgende:
Haar blijft nu eenmaal niet oneindig doorgroeien. Ik wel mijn haar ook weer laten groeien, maar ik vraag me af of het ooit tot mijn kont komt.
Ik spreek uit ervaring OJ en nee, dat valt dus níet mee.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Ik zie heel veel vrouwen die hun haar op plaats van bestemming losgooien, waarbij het prima zit. Oké, niet zo mooi als dat je het net helemaal geborsteld had.. maar als je dat hebt gedaan met ietwat korter haar en je gaat dan naar buiten, dan blijft het ook niet perfect zitten en verwaait het ook.
En voor bepaalde gelegenheden die er echt toe doen, dan heb je d'r ook wat meer voor over om goed over te komen naar de plaats van bestemming.
Eén windvlaagje terwijl je loopt van je auto naar [bestemming] and you're screwed. Wederom: ervaring.quote:[..]
Nee, dan zou je beter vervoer moeten regelen, Tiek!
Praatgroep lelijke wijven vind je wellicht in R&P, hier zit je verkeerd.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:54 schreef Mystical_moonlight het volgende:
Wat een zeikerd ben jij zeg, laat vrouwen gewoon zo ZIJN zoals ze zijn.
Dan krijg je dus soms dunne bosjes, die er niet uit zien...maar toch prinsesje willen zijn..quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:48 schreef OldJeller het volgende:
Nee, maar dat betekent niet dat meteen iedereen z'n haar daardoor niet lang kan/wil laten groeien.
Misschien niet alle, maar wel heel veel!quote:
Dat is echt niet in alle vroegere tijden geweest!
Zoals niet elke vrouw dik lang golvend haar heeft...so?quote:
Lang prinsessen haar is dan ook ideaal, schoon, mooi, dik en met enige krullen/golven.
En niet elke vrouw in NL heeft dun haar.
quote:
Nee, daar is een bepaald criterium voor.
Had jij ooit (bijna) lang prinsessenhaar... lang lang geleden, toen je je jeugddroom achterna ging?quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:57 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring OJ en nee, dat valt dus níet mee.
[..]
Eén windvlaagje terwijl je loopt van je auto naar [bestemming] and you're screwed. Wederom: ervaring.
oké, maar dit is dan ook niet echt een oproep met de vraag of alle vrouwen hun haar heel lang laten groeien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:58 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dan krijg je dus soms dunne bosjes, die er niet uit zien...maar toch prinsesje willen zijn..![]()
[..]
Misschien niet alle, maar wel heel veel!
[..]
Zoals niet elke vrouw dik lang golvend haar heeft...so?
Maar zij voldoet dan ook niet echt aan 'vroegere tijden'.. we moeten minimaal een paar eeuwen terug in de tijd. De meeste Koningshuizen doen behoorlijk modern. Het zou me niets verbazen als er in de toekomst prinsessen met kort, piekend, rood haar zijn.quote:Enne:
[ afbeelding ]
Echte prinses, check!
Dik haar, check!
Licht golvend haar, check!
Lang haar, nope...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |