abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63890580
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk dat je baas erg blij is met info uit een regionale krant...
[..]

Idd ik zie ook het nut niet zo

HO6 & 7 hebben wel vaker voor een paar maanden uitgestaan met een grote revisie, daar is nu geen spraken van, en kunnen per direct weer worden opgestookt.

Alle walslijnen zijn binnen een paar uur weer 100% operationeel.(net als na een regulieren stilstand)
Als er een order binnen komt wordt de lijn direct weer opgestart.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_63890598
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:28 schreef HiZ het volgende:
Ons pensioenfonds heeft laten weten dat ze een beslissing over indexering van pensioenen uitstellen tot januari 2009. Die hebben dus kennelijk nu ook problemen met hun dekkingsgraad gekregen.
mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)

Daarin staat dat werknemers die onder dit pensioen vallen er per 1 jan, netto niet op vooruit gaan, want het wegvallen van de WW premie wordt gecompenseerd met de verhoging van de pensioen premie omdat de dekking niet te indexeren is.
namaste
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 22:13:32 #103
236264 crew  capricia
pi_63891021
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:00 schreef Dulk het volgende:

[..]

mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)

Daarin staat dat werknemers die onder dit pensioen vallen er per 1 jan, netto niet op vooruit gaan, want het wegvallen van de WW premie wordt gecompenseerd met de verhoging van de pensioen premie omdat de dekking niet te indexeren is.

Dat vind ik het meest vervelende: Er wordt je niets gevraagd...ze houden gewoon extra geld in op je salaris. Bah...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63892024
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:59 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Idd ik zie ook het nut niet zo
"" ?
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_63901842
Er is bij de organisatie waar ik nu werk een brief uitgegaan naar alle detacheerders om per 2009 de tarieven met 5% te verlagen.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:12:04 #106
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63902006
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:05 schreef 68Chevelle het volgende:
Er is bij de organisatie waar ik nu werk een brief uitgegaan naar alle detacheerders om per 2009 de tarieven met 5% te verlagen.
Ik las in de Computable dat mijn vorige werkgever ook al brieven gestuurd had.
De tarieven van alle subco's moeten met 10% omlaag.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 10 december 2008 @ 16:25:58 #107
158279 gio_hardcore
Mijn Pearl, wat doe je ?
pi_63908572
Ik werk ook in de IT, om precies te zijn met SAP, bij een van de grotere dienstverleners in NL en ben gedetacheerd bij een van de grotere chemiebedrijven in de wereld. Ik moet zeggen dat ik nog niet veel merk van de recessie, aangezien mijn contract weer verlengd is. Echter, contracten worden nu nog maar op maandbasis gemaakt, en niet meer op halfjaarbasis. Promotie en salarisverhoging zijn ook al geaccordeerd, dus mij hoor je eigenlijk helemaal niet klagen.
Hippe baan in de IT ?
  woensdag 10 december 2008 @ 19:34:47 #108
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_63913301
quote:

Lekker dan. Zeg, maar er was toch juist besloten om eerst pensioenen niet te indexeren, en pas als het echt zou moeten de premies te verhogen? Dit is andersom, of lees ik het verkeerd?
Vampire Romance O+
pi_63914058
ik geef fiscaal advies aan bouwbedrijven. Je ziet wel dat bedrijven die toch al niet zo lekker liepen, er nu de stekker uittrekken met alle emoties die daarmee gepaard gaan. Ook bedrijven die moeite hadden met het vinden van financiering voor projectontwikkeling kunnen het nu helemaal schudden.

Ik verwacht dat bouwbedrijven die met name actief zijn in woningbouw - of daaraan gerelateerd - in de problemen komen. Maar dit is voornamelijk gebaseerd op berichten in de krant dat de vraag naar nieuwbouwhuizen enorm afneemt.

Ook onder ZZP'ers zullen klappen vallen.

Maar bij ons is op dit moment nog niet veel te merken van minder werk. Werk zat. Al verwachten wij wel dat de aard van de dienstverlening verandert, facturering moeilijker zal worden en sommige lucratievere klussen (zoals herstructurering) op de langere baan worden geschoven.

Ook werk ik als journalist. Daar zie je dat het veel moeilijker is om aan opdrachten te komen. Zowat alle journalistieke opdrachtgevers snijden in freelancers (en ook in vaste medewerkers) door een drastische verminderde advertentieopbrengst (en veel te dure vaste medewerkers die blijven zitten waar ze zitten).

Het ging al langer slecht in de tijdschriften- en dagbladenbranche met bezuinigingen als gevolg, maar nu hou ik mijn hart vast. Overigens zou een goede 'shake-out' niet verkeerd zijn.
pi_63914409
ging langs de garage voor een beurt (afspraak maken). Er stond geen auto!? wtf... wel een briefje op de deur- wegens financiele probemen etc etc. Op mijn eigen werk merk ik het nog niet, maar de kerst is nog niet voorbij....
pi_63941668
Werk in de chemie tak van een grote olie maatschappij (Shell) en merk er nog niet zoveel van alleen dat een fabriek wat later is opgestart na reparatie tbv de business en de fabriek waar ik zit loopt op 70% van de doorzet. Misschien gaan we nog wel verder omlaag maar aangezien er overal chemische fabrieken plat gaan (Dow chemicials, Basf) zie ik het nog wel gebeuren dat we op volle doorzet moeten gaan draaien. Nu is het meestal dat op het einde van het jaar het allemaal wat minder is. Klanten willen hun tanks leeg hebben voor het boekjaar en dergelijke.
pi_63942215
Ik zit in de ICT: Dus einde jaars rally. Tot nu toe alles goed en vooral druk. Mijn persoonlijke planning zit vol tot maart 2009 en ook de planning van veel van mijn collega's.
Weet wel dat de tijdelijke contracten vanaf deze week niet meer verlengd worden. Een aantal zeer dringende vacatures zijn ingetrokken. En ik verwacht een loonstop of loonbeperking (max. 5% extra salaris) voor volgend jaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 december 2008 @ 21:54:49 #113
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_63945059
Natuurlijk kunnen contracten niet verlengd worden, dat snap ik. Maar je kan toch werknemers met en contract voor (on)bepaalde tijd zomaar ontslaan? Daar is toch toestemming voor nodig of via het kantongerecht met goede redenen etc? Of zie ik dat verkeerd?

Verder werk ik bij een financieel detacheeringsbureau en wij zien alleen het aantal opdrachten afnemen. Nog geen (gedwongen) ontslagen ofzo. Maar ik mag aannemen dat dat ook niet zomaar kan. (zie mijn vraag hierboven.
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_63945343
Je moet inderdaad goede redenen hebben zoals slechte economische omstandigheden van een bedrijf. Maar heel eenvoudig is echt ontslaan inderdaad niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63945691
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:
Je moet inderdaad goede redenen hebben zoals slechte economische omstandigheden van een bedrijf. Maar heel eenvoudig is echt ontslaan inderdaad niet.
Ik denk niet dat rechters heel erg zullen aarzelen... Helemaal niet als de financiële papieren ook op tafel komen.
pi_63946232
Ik werk bij een staalsnijbedrijf en er zijn al wat internationale projecten geannuleerd, omdat de klant er geen geld meer voor heeft. Zo zouden we bijvoorbeeld meewerken aan een windmolen park in Amerika.
Nu zit ik zelf op de software afdeling, dus ik merk daar eigenlijk (nog) helemaal niets van
In Chinese, the symbol for crisis is the same as opportunity. I haven’t looked that up, but I heard it from a man so it’s probably true because us men have something called integrity.
pi_63948847
Binnen de commerciele advocatuur is het zeker te merken. Het aantal fusies en overnames loopt in vergelijking met voorgaande jaren sterk af, financieringen komen moeilijker rond, bedrijven proberen geschillen op te lossen door mediation of de boel schikken e.d. Klanten zijn erg terughoudend geworden met het inschakelen van advocaten die tussen de 200 en 450 p/u kosten.
Before all else, be armed.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:53:29 #118
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_63958691
@ Drugshond. Neem een pokercoach.
  vrijdag 12 december 2008 @ 23:19:56 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_63975458
Op mijn werk (consultancy) is wel een tijdelijke "stop" voor de recruitment-afdeling. Alleen echte toppers worden nog maar aangenomen
pi_63981332
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:01 schreef hetzwartegat het volgende:
ik geef fiscaal advies aan bouwbedrijven. Je ziet wel dat bedrijven die toch al niet zo lekker liepen, er nu de stekker uittrekken met alle emoties die daarmee gepaard gaan. Ook bedrijven die moeite hadden met het vinden van financiering voor projectontwikkeling kunnen het nu helemaal schudden.

Ik verwacht dat bouwbedrijven die met name actief zijn in woningbouw - of daaraan gerelateerd - in de problemen komen. Maar dit is voornamelijk gebaseerd op berichten in de krant dat de vraag naar nieuwbouwhuizen enorm afneemt.

Ook onder ZZP'ers zullen klappen vallen.

Maar bij ons is op dit moment nog niet veel te merken van minder werk. Werk zat. Al verwachten wij wel dat de aard van de dienstverlening verandert, facturering moeilijker zal worden en sommige lucratievere klussen (zoals herstructurering) op de langere baan worden geschoven.

Ook werk ik als journalist. Daar zie je dat het veel moeilijker is om aan opdrachten te komen. Zowat alle journalistieke opdrachtgevers snijden in freelancers (en ook in vaste medewerkers) door een drastische verminderde advertentieopbrengst (en veel te dure vaste medewerkers die blijven zitten waar ze zitten).

Het ging al langer slecht in de tijdschriften- en dagbladenbranche met bezuinigingen als gevolg, maar nu hou ik mijn hart vast. Overigens zou een goede 'shake-out' niet verkeerd zijn.
veel bouwbedrijven weerken nog met lopende orders, dit gaat pas snel gebeuren na maart , april.dan gaat het snel.
  zondag 14 december 2008 @ 21:43:08 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64015903
Over Corus gesproken,
quote:
'Britse Corus-tak samengevoegd met Tata'

14 december 2008, 20:11 | ANP
LONDEN (AFN) - Het Indische staalconcern Tata wil de Britse tak van dochterbedrijf Corus samenvoegen met het moederbedrijf. Dat schrijft de Britse krant Mail on Sunday zonder bronnen te vermelden. De stap zou duizenden banen bij het bedrijf in Groot-Brittannië kunnen kosten.

Tata wil de kosten bij het Brits-Nederlandse Corus met 350 miljoen pond terugbrengen. Tot nu toe opereerde Corus als zelfstandige dochtermaatschappij met een hoofdkantoor in Londen. Tata kocht het staalbedrijf bijna twee jaar geleden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 14 december 2008 @ 22:25:50 #122
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_64017348
Ik werk bij een grote levensmiddelenfabrikant. Alhoewel de export tot nu toe slechts heel licht terugloopt is uit voorzorg besloten de gereed-produkt voorraden in de magazijnen te halveren en 2 miljoen aan technische investeringen tot nader order uit te stellen.
Het halveren gaat ten koste van de uitzendkrachten omdat op vrijdag 7 van de 10 produktielijnen stilliggen (drie ploegen) en het niet investeren gaat ten koste van 2 bedrijven die gebouwen en machines maken.
Wie dit leest is gek
pi_64018089
Bij Auping gaat het goed. De directie verwacht dat het allemaal nog veel beter gaat lopen, we krijgen vanaf volgende week 2 glazen melk gratis per pauze
pi_64022531
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:43 schreef SeLang het volgende:
Over Corus gesproken,
[..]
hmm wel of niet?
quote:
'Britse Corus-tak niet samengevoegd met Tata'

De Britse tak van Corus wordt niet samengevoegd met moederbedrijf Tata.

Zelfstandige dochter
Een woordvoerder van Corus liet weten dat een bericht hierover in de Britse krant Mail on Sunday 'nergens op gestoeld en niet waar was.'' Corus opereert als zelfstandige dochtermaatschappij met een hoofdkantoor in Londen. Vorige week liet het Brits-Nederlandse staalconcern weten 350 miljoen pond te bezuinigen. Tata kocht het staalbedrijf bijna twee jaar geleden.
Echter of ze gaan blijven.
quote:
Corus dreigt met vertrek uit EU door CO2-afspraken

Staalfabrikant Corus vertrekt uit Europa als de EU de nieuwe afspraken over de uitstoot van CO2 niet herziet.

'Britse Corus-tak niet samengevoegd met Tata'

China
Topman Philippe Varin dreigde zondag in de Britse krant The Independent met vertrek naar China. Zaterdag werden onderhandelaars van het Europees Parlement en de EU-landen het eens over maatregelen die moeten leiden tot 20%minder CO2-uitstoot in 2020. Auto's en industrie mogen minder broeikasgas uitstoten.

Geld
'Het is voor ons niet mogelijk dit te betalen en dan ook nog eens de boetes voor het teveel aan uitstoot te bekostigen. Dit zou al onze winst ongedaan maken en ons in een ongunstige concurrentiepositie plaatsen ten opzichte van landen die zich niet aan deze regels hoeven te houden', aldus Varin.

Technologie
Volgens Varin is de beste manier om de uitstoot van CO2 in de staalindustrie te verminderen het ontwikkelen van nieuwe technologie. 'Nu zullen producenten verhuizen naar andere landen. Dat zal niet alleen de Europese industrie om zeep helpen, maar ook de CO2-uitstoot verdubbelen.'

IJmuiden
Corus heeft in IJmuiden 9500 mensen in dienst. Wereldwijd heeft het concern meer dan 40.000 werknemers.
Zal wel meer een brul om overheidsaandacht zijn maar toch.
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:52:29 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64047992
Freelance fotografe en ik merk heel weinig van de crisis, mensen blijken toch nog steeds foto's te willen.

Mijn man is bouwkundig calculator en tot nu toe valt het hun ook niet tegen, ze hebben het nog druk genoeg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:31:07 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_64049365
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:52 schreef snakelady het volgende:

Mijn man is bouwkundig calculator en tot nu toe valt het hun ook niet tegen, ze hebben het nog druk genoeg.
Is ook logisch, 6 maanden geleden was er nog niks aan de hand. Een gemiddelde bouw duurt wel 2 jaar. En de grootste werkgever in de bouw is volgens mij de overheid
pi_64049406
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Is ook logisch, 6 maanden geleden was er nog niks aan de hand. Een gemiddelde bouw duurt wel 2 jaar. En de grootste werkgever in de bouw is volgens mij de overheid
De overheid is vooral de grootste opdrachtgever als het gaat om infrastructurele werken. Als het om gebouwen gaat zijn ze van minder belang.
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:41:41 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_64049463
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

De overheid is vooral de grootste opdrachtgever als het gaat om infrastructurele werken. Als het om gebouwen gaat zijn ze van minder belang.
Ik neem aan dat een bouwkundig calculator niet alleen gebouwen doet, maar ook infrastructurele werken
pi_64190398
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:25 schreef gio_hardcore het volgende:
Ik werk ook in de IT, om precies te zijn met SAP, bij een van de grotere dienstverleners in NL en ben gedetacheerd bij een van de grotere chemiebedrijven in de wereld. Ik moet zeggen dat ik nog niet veel merk van de recessie, aangezien mijn contract weer verlengd is. Echter, contracten worden nu nog maar op maandbasis gemaakt, en niet meer op halfjaarbasis. Promotie en salarisverhoging zijn ook al geaccordeerd, dus mij hoor je eigenlijk helemaal niet klagen.

Enne indien toch een andere baan PM me maar ik ben driftig op zoek (voor vaste contracten) naar SAP Consultanten BW, MM, Basis enz.. hier in NL of daarbuiten.
pi_64349569
Werk bij een bank in Nederland. Resultaten vielen erg tegen maar er was geen verlies. Wel werd recent 15% direct naar huis gestuurd: ontslagen. Dus dat was goed te merken en een rechtstreeks gevolg van de kredietcrisis.

Al kan ik niet zeggen dat het slecht is. Bij banken werken teveel middelmatige mensen die zwaar overbetaald werden. Als ze in een andere sector zouden werken hadden ze nooit een vergelijkbaar salaris kunnen verdienen. Een opschoning is dus wel op zijn plaats. Bij alle banken eigenlijk dus wat dat betreft zie ik het somber in voor ABN/Fortis in de toekomst. De politiek regeert er nu en die zullen nooit dit soort pijnlijke beslissingen durven te nemen. Dus andere banken die het wel doen zullen beter voorbereid zijn op de komende jaren. Jaren waarbij kwaliteit weer doorslaggevend wordt en niet iedere banken flinke winsten binnen sleept. Nu moet er ook echt iets voor gepresteerd worden: Althans dat hoop ik.
  donderdag 25 december 2008 @ 13:06:12 #131
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_64353604
en jawel..het heeft me persoonlijk geraakt een half jaar contract i.p.v. het beloofde jaar plus loonsverhoging

naja beter als ontslag zullen we maar denken, we gaan ervoor...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_64355460
Ik ben mijn baan inmiddels wél kwijt, zoals zoveel van mijn collegae, en heb er weinig vertrouwen in dat het snel goedkomt...

Heb mijn schulden afgelost en ben nu mijn spaargeld aan het investeren in tastbare dingen die mij de komende tijd door moeten helpen, vertrouw momenteel geen enkele bank beter dan mijn eigen boerenverstand
some things you lose, and some things you just give away
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 december 2008 @ 14:52:58 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64355814
Nog niets in mijn persoonlijke sfeer. Diverse van onze ODM's hebben het wel moeilijk omdat ze vanuit de US (onze concurrenten) geen orders meer krijgen. Dus op korte termijn hebben we het voordeel van lagere prijzen en op langere termijn valt er misschien een (of meer) US concurrent weg.
  Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 23:34:13 #134
236264 crew  capricia
pi_64388164
quote:
Op donderdag 25 december 2008 14:34 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik ben mijn baan inmiddels wél kwijt, zoals zoveel van mijn collegae, en heb er weinig vertrouwen in dat het snel goedkomt...

Heb mijn schulden afgelost en ben nu mijn spaargeld aan het investeren in tastbare dingen die mij de komende tijd door moeten helpen, vertrouw momenteel geen enkele bank beter dan mijn eigen boerenverstand
Heftig hoor! Je zult niet de enige zijn komend jaar, helaas...
Denk je dat je je baan kwijt bent geraakt door de kredietcrisis?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 23:35:29 #135
236264 crew  capricia
pi_64388201
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:06 schreef Puckzzz het volgende:
en jawel..het heeft me persoonlijk geraakt een half jaar contract i.p.v. het beloofde jaar plus loonsverhoging

Halfjaarcontract. Dat klinkt alsof ze het het komende halfjaar willen aankijken, hoe het gaat met de markt. En pas over een half jaar conclusies willen trekken...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64417542
Denk dat er een stuk minder Amerikanen komen, Japanners zullen wel blijven want dat zijn veelal oude mensen die Amsterdam bezoeken.
pi_64495161
Zit bij een machinebouwer die valt onder een beursgenoteerde onderneming. Machines zijn veel turn-key projecten, investering tussen ¤500.000 en ¤11.000.000, wereldwijde afzetmarkt, div. industrieen.

We hebben dit jaar gewoon goed gedraaid. Behalve vanuit Amerika waar we de helft omzet van vorig jaar gehaald hebben. We zien nu wel een terugloop van de vraag. Gelukkig heeft het bedrijf flexibiliteit ingebouwd d.m.v. inleners, maar nog meer door uitbesteed werk waarvoor we zelf de kennis en middelen ook hebben.

Afgelopen week kerstborrel gehad incl. toespraakje. Komt er bij ons op neer dat we veel uitbesteed werk zelf gaan doen. Hierdoor creeren we zoveel werk dat alle inleners en mensen met een tijdelijk contract blijven.

Voor mij persoonlijk denk ik dat 2009 eerder drukker zal worden dan 2008. Zit zelf in de after-sales en hoor van klanten dat ze op dit moment machines liever reviseren dan vervangen, gezien de investering die gedaan moet worden.
veni...bibi...vomui
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:05:28 #138
59061 neffu
Helemaal van de kaart!!!
pi_64499849
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef Johan25m het volgende:
Zit bij een machinebouwer die valt onder een beursgenoteerde onderneming. Machines zijn veel turn-key projecten, investering tussen ¤500.000 en ¤11.000.000, wereldwijde afzetmarkt, div. industrieen.

We hebben dit jaar gewoon goed gedraaid. Behalve vanuit Amerika waar we de helft omzet van vorig jaar gehaald hebben. We zien nu wel een terugloop van de vraag. Gelukkig heeft het bedrijf flexibiliteit ingebouwd d.m.v. inleners, maar nog meer door uitbesteed werk waarvoor we zelf de kennis en middelen ook hebben.

Afgelopen week kerstborrel gehad incl. toespraakje. Komt er bij ons op neer dat we veel uitbesteed werk zelf gaan doen. Hierdoor creeren we zoveel werk dat alle inleners en mensen met een tijdelijk contract blijven.

Voor mij persoonlijk denk ik dat 2009 eerder drukker zal worden dan 2008. Zit zelf in de after-sales en hoor van klanten dat ze op dit moment machines liever reviseren dan vervangen, gezien de investering die gedaan moet worden.
Interessant, ik ben na de zomervakantie klaar met mijn studie hbo-werktuigkunde, over welk bedrijf gaat het? Anders via PM
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:09:31 #139
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_64506494
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Halfjaarcontract. Dat klinkt alsof ze het het komende halfjaar willen aankijken, hoe het gaat met de markt. En pas over een half jaar conclusies willen trekken...
ja klopt wel ja, maar het werk wat ik doe (export logistiek manager) zal hoe dan ook gedaan moeten worden...
maar misschien is er een jonger en goedkoper iemand om de hoek. wie weet....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_64531317
Machine bouwer Stork?
  donderdag 1 januari 2009 @ 18:08:36 #141
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_64559348
Werk bij een horeca uitzendbureau en merken er nu nog weinig van. De grote evenementen/ beurzen waren toch al gepland, dus wat dat betreft redelijk continu in de uitvragen voor personeel.
Wel verwacht ik een daling in 2009 qua beurzen in het zuiden
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_64561577
Ik ben beurshandelaar bij een handelshuis / market maker en bij ons hebben we wel wat gemerkt van de kredietcrisis. In 2008 is het personeelsbestand met twintig tot dertig procent toegenomen (veelal ondersteunend). Al voor de val van Lehman hadden we een tekort aan mensen, en dat is niet veranderd. Het is erg lastig om goede mensen te vinden. Vaak zijn ze wel gekwalificeerd maar lusten ze geen champagne. Afgaand op het winstverloop zou je welhaast concluderen dat de vernieuwde marktomstandigheden ons uitstekend liggen. Als we gespeend blijven van exceptionele voorvallen en de bewegingen lekker grof blijven, zie ik de toekomst voor ons groeiende bedrijf zeer positief in.
pi_64562052
Sprak gister een vrachtwagenchauffeur en die merkte het ook zeker. Z'n baas had een stuk minder werk.
pi_64566193
Ik werk in de horeca en ik merk er helemaal niks van.
Penrue,
FOK! Forum lid!
pi_64787795
Er worden wat minder snel vaste contracten uitgedeeld en er worden wat minder gedetacheerden in dienst genomen.

Verder merk ik er weinig van. Het is druk, maar dat was het voor de Kredietcrisis ook al. Het aantal defaults neemt ook niet echt toe. Wat wel zo is is dat de rating agencies wat scherper er in zitten. Voorheen was het altijd wat meer een standaardpraatje, nu gaan ze er echt dieper op in en zijn ze kritischer over bepaalde zaken.
pi_64887498
Ben gisteren naar de Notaris geweest om van mijn 1mans zaak een BV met holding te maken! heb er dus veel vetrouwen in
pi_64887602
Ik zit momenteel thuis omdat er weinig tot geen vrachtvliegtuigen vanaf Schiphol vertrekken. Gevolg: cargobedrijven liggen op hun gat. Voor mij is het een bijbaan maar er zijn dus ook veel mensen die dus daadwerkelijk de eindjes aan elkaar moeten zien te knopen omdat er simpelweg niks te doen is.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_64892518
Teruggeroepen naar Europa trouwens, omdat daar de nood aan de man is en men specialisten nodig heeft op het gebied van Credit en Risk Management.

Jammer, want ik vind Nederland een kutland, maar wel een uitdaging en het staat leuk op mijn CV, waardoor ik er straks weer wat mee kan. Intussen kan ik nog even wat certificaten scoren nu ik hier toch ben.
pi_64906290
Ik merk er niks van (horeca), prijzen zijn weer omhoog gegaan en het wordt er niet minder druk om ofzo
WD, you've got me on my knees.
WD, I'm begging, darling please.
WD, darling won't you ease my worried mind
  zondag 11 januari 2009 @ 02:54:40 #150
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_64906478
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:06 schreef Puckzzz het volgende:

Voor mij het zelfde, alleen een half jaar contract ipv een vast contract..

Ze kijken het aan...
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_64907687
Ik zit in de SAP-wereld. Doen implementaties en beheer.

Klanten proberen duidelijk de kosten te drukken. Nieuwe projecten dienen een kortere terugverdien-periode te hebben, anders gaan ze even in de ijskast. Wij huren ook ZZP'ers in en daar staan de tarieven ook al onder druk.
Het is allemaal nog niet dramatisch, maar er is al wel wat zichtbaar.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_64907699
nee, semi overheid he
kwam wel een 4% korting op het budget dit jaar, dus we moeten met minder geld doen
pi_64907725
Zwager van me krijgt ook maar half jaarcontract. Hij werkt als sales engineer bij een bedrijf dat hi-speed camera's op de markt zet.
pi_64912153
quote:
Op zondag 11 januari 2009 02:37 schreef zaadvragendeoog het volgende:
Ik merk er niks van (horeca), prijzen zijn weer omhoog gegaan en het wordt er niet minder druk om ofzo
Volgens de cijfers loopt het horecabezoek terug.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:17:36 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_64917455
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens de cijfers loopt het horecabezoek terug.
psst, dat heeft alleen maar met het rookverbod te maken. Daarom gaan al de kleine kroegjes failliet
pi_64917516
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:17 schreef Blik het volgende:

[..]

psst, dat heeft alleen maar met het rookverbod te maken. Daarom gaan al de kleine kroegjes failliet
Volgens economen ligt het aan de kredietcrisis. Daarnaast loopt het horecabezoek al jaren terug. Aantal kroegen neemt al jaren af. Staat los van het rookverbod.
pi_64921990
FF een update. Klant van me, één van de Bayer fabrieken belde deze week op met de vraag wat hij moet doen als ze de installatie een half jaar stil gaan leggen....
veni...bibi...vomui
  zondag 11 januari 2009 @ 19:25:16 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_64923804
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens economen ligt het aan de kredietcrisis. Daarnaast loopt het horecabezoek al jaren terug. Aantal kroegen neemt al jaren af. Staat los van het rookverbod.
vandaar ook de smiley
pi_64925740
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:38 schreef Umm-Qasr het volgende:
Klanten zijn erg terughoudend geworden met het inschakelen van advocaten die tussen de 200 en 450 p/u kosten.
Bij dit soort tarieven zou ik ook in goede tijden terughoudend zijn.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_64926093
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:29 schreef Halcon het volgende:
Er worden wat minder snel vaste contracten uitgedeeld en er worden wat minder gedetacheerden in dienst genomen.
Bij ons (IT-sector) worden mensen met een jaarcontract dat afloopt niet meer verlengd.
Ze worden voorlopig vervangen door detacheerders.
Het risico een vol jaar aan iemand vast te zitten is te groot geworden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_64926328
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:29 schreef Johan25m het volgende:
FF een update. Klant van me, één van de Bayer fabrieken belde deze week op met de vraag wat hij moet doen als ze de installatie een half jaar stil gaan leggen....
Zullen ze blij mee zijn dat je dat ff op een internetforum post
pi_64931352
Hmm, werk bij een financiele dienstverlener.. (we doen hypotheken, makelaardij, verzekeringen, administratie enz..).
We zien wel dat de makelaardij tak niet echt zo lekker draait (woningen staan langer te koop enz..). Maar opzich kunnen we het allemaal nog prima aan.
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 23:56:31 #163
236264 crew  capricia
pi_64934658
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:23 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Bij ons (IT-sector) worden mensen met een jaarcontract dat afloopt niet meer verlengd.
Ze worden voorlopig vervangen door detacheerders.
Het risico een vol jaar aan iemand vast te zitten is te groot geworden.
Hier idem. Ook in de IT.
Alle jaarcontracten worden standaard niet meer verlengd, tenzij je echt super goed bent en weinig kost.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 12 januari 2009 @ 00:27:41 #164
236264 crew  capricia
pi_64935500
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:25 schreef Halcon het volgende:
Teruggeroepen naar Europa trouwens, omdat daar de nood aan de man is en men specialisten nodig heeft op het gebied van Credit en Risk Management.

Jammer, want ik vind Nederland een kutland, maar wel een uitdaging en het staat leuk op mijn CV, waardoor ik er straks weer wat mee kan. Intussen kan ik nog even wat certificaten scoren nu ik hier toch ben.
Ga je je nog naturaliseren tot zuid amerikaan btw?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64940545
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:29 schreef Document1 het volgende:

[..]

Zullen ze blij mee zijn dat je dat ff op een internetforum post
Zal wel meevallen. Is onderdeel van Bayer, maar onder een andere naam, en in het land waar ze zitten spreken ze verdomd slecht nederlands.
veni...bibi...vomui
pi_64965511
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga je je nog naturaliseren tot zuid amerikaan btw?
Dat weet ik niet. Mijn topic over de voor- en nadelen is stilgevallen. Ik vraag me nog steeds af wat voor nadelen het precies heeft en of ik de Nederlandse pas eventueel zou kunnen behouden.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:39:47 #167
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_64967201
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:25 schreef Halcon het volgende:

Precies, de sector die nu met pek en veren de US uitgejaagd wordt.

Kom je nu hier de boel verkloten?
pi_64968672
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:39 schreef kibo het volgende:

[..]

Precies, de sector die nu met pek en veren de US uitgejaagd wordt.

Kom je nu hier de boel verkloten?
Nee, ik kom redden wat er te redden valt en meehelpen om te zorgen dat in de toekomst de te nemen risico´s verantwoord zijn.

Verder kom ik vooral geld scheppen om straks weer snel weg te wezen.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:21:56 #169
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_64972962
Als zelfstandig ondernemer in de grafische branche merk ik dit weldegelijk, het moet goedkoper maar ook sneller omdat men probeert met reclame en een website meer klanten binnen te halen. Gelukkig (nog) geen annuleringen of wanbetalers gehad.
The remedy is the experience.
pi_64980070
Dankzij de kredietkrisis is besloten dat over 2008 mijn koersrisico tussen de pond en de euro niet meer wordt herberekend voor 2009. Vanwege de sociale lasten die ik nog in NL heb is dit een heftige kostenpost en de kans zit er dus dik in dat ik over een paar maanden weer in Nederland aan de slag ga.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:42:05 #171
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_64983866
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Verder kom ik vooral geld scheppen om straks weer snel weg te wezen.
Mooie instelling voor een CRM'er...

Hier op het werk overigens enorm veel impact van de kredietcrisis. Enorme budgetcuts, externen eruit, etc etc. Ach, de koffie is nog gratis
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_64992706
Hier was de omzet van december 2008 10% lager dan december 2007...
Overigens geen ontslagen, maar wel personeelsstop.
Oh! Gravity
pi_64997517
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:32 schreef baNEEL het volgende:
Ik mag in januari vertrekken (verzekeringsmaatschappij)
Op mijn werk (ook een verzekeraar) hebben we een aantal weken geleden te horen gekregen dat personeel zonder vast contract zsm kon vertrekken. Dus, uitzendkrachten weg, evenals personen met een jaarcontract.

Op mijn afdeling zelf merk ik nog niet heel veel van de crisis in de vorm van minder werk ofzo. Ja, we praten er vaak over, dat wel. Toch verwacht ik dat op de langere termijn het economische verkeer er zeker wat van gaat merken. Je ziet het nu al aan de autofabrikanten, die hun productie tijdelijk stilzetten. Of dealers, die hun deuren moeten sluiten vanwege tegenvallende verkopen.

De horeca zal - denk ik - niet heel erg lijden onder de crisis. Als ze al lijden, komt dat meer door het anti rookbeleid . Of de absurde prijzen voor een drankje.
Veritas vos liberabit
pi_65016054
Ik denk dat in de prostitutie de mensen er geen last van zullen heb
Appelflappen zijn echt geweldig met slagroom.
  Moderator woensdag 14 januari 2009 @ 01:29:04 #175
236264 crew  capricia
pi_65016143
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:24 schreef cola_regular het volgende:
Ik denk dat in de prostitutie de mensen er geen last van zullen heb
Helaas...ook dat is straks geen passende arbeid meer...ook daar hebben ze problemen met de Kredietcrisis.

Stond laatst een heel artikel op nu of zo over..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65016511
De supermarkt waar ik werk (Super de Boer) wordt waarschijnlijk binnenkort overgenomen door C1000, vast ook wel iets te maken met de onzekere toekomstperiode.... Ben benieuwd wat voor gevolgen dit zal hebben
  Moderator woensdag 14 januari 2009 @ 01:54:31 #177
236264 crew  capricia
pi_65016540
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:52 schreef Agrafes het volgende:
De supermarkt waar ik werk (Super de Boer) wordt waarschijnlijk binnenkort overgenomen door C1000, vast ook wel iets te maken met de onzekere toekomstperiode.... Ben benieuwd wat voor gevolgen dit zal hebben
C1000 is Schuitema. Daar heb ik een tijdje gewerkt. Die zijn wel redelijk sociaal hoor. Goed sociaal plan, mocht het nodig zijn. En oog voor werknemers...omdat dat hun concurentievoordeel is (zeggen ze).
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 januari 2009 @ 02:04:20 #178
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65016667
Nog niets te merken aan de vraagkant. Kleine IT dienstverlener hier.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65019505
Ze hebben hier een nieuwe koffieautomaat neergezet met niet te zuipen oploskoffie, waarschijnlijk willen ze zo op het koffieverbruik besparen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:50:07 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65019827
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Ze hebben hier een nieuwe koffieautomaat neergezet met niet te zuipen oploskoffie, waarschijnlijk willen ze zo op het koffieverbruik besparen.
Dat is een bekende tactiek, zorgen dat de koffie niet meer te zuipen is zodat mensen uit zichzelf weggaan zonder ontslagvergoeding.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65020733
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is een bekende tactiek, zorgen dat de koffie niet meer te zuipen is zodat mensen uit zichzelf weggaan zonder ontslagvergoeding.
Ik zit er al aan te denken om hier op mijn afdeling een senseo apparaat neer te zetten. Ook wil ik een doorgeefluik naar de werkplaats vanuit dit kantoor door de TD laten maken. Dan kan ik aan de werkplaats medewerkers senseo bakjes verkopen voor 25 eurocent.
pi_65024484
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zou dat het zijn, bij ons staat er ook sinds kort een nieuwe automaat die niet al te beste koffie geeft
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_65090336
Kreeg vandaag m'n loonstrookje en ze storten bijna 100 euro per maand meer dan vorig jaar .
pi_65090548
Er is arbeidstijdverkorting aangevraagd voor een paar industriële projecten in het buitenland, maar verder niet gelukkig . Verder heb ik een leuke salarisverhoging gehad .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:36:59 #185
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_65107112
Bij ons nog weinig te merken (sales) van de malaise
:D
pi_65107562
Ik werk bij een groot consultancy-bedrijf en momenteel hebben ik en nog een fors aantal collega's binnen onze afdeling geen klanten. Dit komt denk ik wel door de crisis.
pi_65256059
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:42 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Mooie instelling voor een CRM'er...

Hier op het werk overigens enorm veel impact van de kredietcrisis. Enorme budgetcuts, externen eruit, etc etc. Ach, de koffie is nog gratis
Jij werkt niet om geld te verdienen? Ik werk niet voor mijn lol weer in NL, dus daar mag wel iets tegenover staan.

Verder begint het nu wel door te werken: veel projecten worden lastiger, covered-bond programma´s liggen op hun gat, tijdelijke contracten worden niet verlengd, externen buiten geschopt....

Voordeel is wel dat we nu tijd hebben voor een hoop zaken die ooit eens op de lange baan zijn geschoven.
pi_65256093
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef du_ke het volgende:
Kreeg vandaag m'n loonstrookje en ze storten bijna 100 euro per maand meer dan vorig jaar .
Zet dat af tegen de inflatie en je gaat er op achteruit.
pi_65256317
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

zeker ambtenaar, 2,1% erbij knul?
pi_65256398
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:19 schreef henkway het volgende:

[..]

zeker ambtenaar, 2,1% erbij knul?
Ik had het over de post van Du_ke die blij is met zijn 100 euro erbij. Als je die 100 euro afzet tegen de inflatie, dan ga je er zelfs op achteruit.

Ik ga er op vooruit natuurlijk, maar heb dan ook wel wat meer dan 100 euro erbij. 100 euro erbij is een aardige fooi voor het domme werkvolk, zodat ze niet meer zeuren, maar niet voor echt nuttige krachten.
pi_65256577
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]meer dan 100 euro erbij. 100 euro erbij is een aardige fooi voor het domme werkvolk, zodat ze niet meer zeuren, maar niet voor echt nuttige krachten.
nuttige krachten gaan eruit als ze niet meer van nut zijn
pi_65256634
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:26 schreef henkway het volgende:

[..]

nuttige krachten gaan eruit als ze niet meer van nut zijn
Nuttige krachten zijn vaak snel weg inderdaad, maar dan vooral omdat ze vaak vrij snel elders een job vinden met net wat meer salaris en net wat meer doorgroeimogelijkheden.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:29:19 #193
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_65256661
Vooralsnog weinig ingrijpende maatregelen, hoewel in de interne communicatie/berichtgeving uiteraard wel regelmatig en onomwonden ingespeeld wordt op 'economisch zware tijden' (Operations tak van een grote IT-dienstverlener).
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 19:37:24 #194
236264 crew  capricia
pi_65256970
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of je er met 100 euro extra op achteruit gaat, dat ligt aan de hoogte van je salaris...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65257106
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Of je er met 100 euro extra op achteruit gaat, dat ligt aan de hoogte van je salaris...
Als je er met 100 euro op achteruit gaat is het geen vetpot in elk geval.
pi_65257868
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nuttige krachten zijn vaak snel weg inderdaad, maar dan vooral omdat ze vaak vrij snel elders een job vinden met net wat meer salaris en net wat meer doorgroeimogelijkheden.
Dit was dan ook de eerste van zeker 3 verhogingen waar ik in 2008 op kan rekenen . Ben er straks in anderhalf jaar ongeveer 35% op vooruit gegaan met een leukere baan en meer doorgroeimogelijkheden
pi_65257913
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit was dan ook de eerste van zeker 3 verhogingen waar ik in 2008 op kan rekenen . Ben er straks in anderhalf jaar ongeveer 35% op vooruit gegaan met een leukere baan en meer doorgroeimogelijkheden
Die andere twee zijn ook 100 euro?

Klinkt netjes. Waarom stapsgewijs verhogen en niet ineens? Lijkt me met de jaarlijkse procentuele verhoging sowieso net wat interessanter dan trapsgewijs.
pi_65257966
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die andere twee zijn ook 100 euro?

Klinkt netjes. Waarom stapsgewijs verhogen en niet ineens? Lijkt me met de jaarlijkse procentuele verhoging sowieso net wat interessanter dan trapsgewijs.
De ene zal wat minder zijn, de ander iets van 250. Deze is een extra functiejaar en dan komen er nog de gewone jaarlijkse verhoging bij en een functieschaalstijging als ik straks m'n vaste contract heb
pi_65258063
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

De ene zal wat minder zijn, de ander iets van 250. Deze is een extra functiejaar en dan komen er nog de gewone jaarlijkse verhoging bij en een functieschaalstijging als ik straks m'n vaste contract heb

Pak ´m beet 450 dit jaar (bruto of netto?) en dan de jaarlijkse verhoging.

Dat valt niet tegen, ondanks de liquiditeitscrisis. Al geeft het eigenlijk wel aan dat je de voorgaande jaren te weinig salaris hebt gekregen.
pi_65258869
450 bruto ongeveer inderdaad. En eerder kreeg ik inderdaad veel te weinig want dit is pas m'n tweede 'echte' baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')