bronquote:De toiletten in de bestaande modellen sprinters van de Nederlandse Spoorwegen worden toch niet verwijderd. Dat zei een woordvoerder van de NS vandaag. In het nieuwe model zit al geen toilet meer en de NS overwoog om ook de toiletten uit de oude modellen te verwijderen. Dit zou de 'transparantie' van de treinstellen ten goede komen en daarmee de veiligheid.
Van het bestaande type sprinter rijden volgend jaar nog zestig modellen. De NS wil volgend jaar 99 sprinters van het nieuwe model zonder toilet laten rijden. Dit jaar reden er al dertig sprinters van het nieuwe model.
De korte lijnen doen vijftien tot twintig minuten over een ritje, een tijd waarvan door de NS wordt verondersteld dat iedereen het doen van zijn behoefte kan uitstellen. Daarnaast wordt momenteel, volgens een woordvoerder, veel misbruik gemaakt van de toiletten in de treinen. Zo wordt er drugs in gebruikt.
Reizigersvereniging Rover verklaart blij te zijn dat het plan van de NS 'geen realiteit is geworden'. De vereniging maakt zich zorgen om mensen die vanwege medische redenen vaak naar het toilet moeten. Over de nieuwe sprinters zonder toiletten zouden al klachten zijn binnengekomen. Om hoeveel klachten het gaat, is niet duidelijk.
Kan wel zijn dat misbruik, maar toen ik zwanger was moest ik ook om de haverklap naar de wc. En ja, ook vaak last gehad van die studenten die geen frisdrank lijken te kennen. Kinderen moeten ook vaak onverwacht.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:45 schreef di0r1 het volgende:
"Daarnaast wordt momenteel, volgens een woordvoerder, veel misbruik gemaakt van de toiletten in de treinen. Zo wordt er drugs in gebruikt."
Klopt enigszins wel. Echter, hierdoor wordt het probleem niet opgelost: Het is slechts een heel klein druppeltje op een grote gloeide plaat.
Nou, wanneer 1e klasse nu vrij is hč! ? Meer privacy enzoquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:56 schreef ACT-F het volgende:
Dan pis je toch op de plek waar je zit. Hoef je ook niet op te staan!
Dan 1e klas ook afschaffenquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:47 schreef DennisMoore het volgende:
Drúgs! Drúgs!!
En terroristen schijnen ook plannen te beramen in die toiletten. Afschaffen dus!
Ik zit niet vaak lang in een bus. Halte, stoppen, kwartier later komt er weer een bus. bij een trein ligt dat toch wel iets anders.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:07 schreef Koewam het volgende:
Op zich valt er wel wat voor dit (gierige) plan te zeggen, immers in de bus of tram gaat dit meestal ook prima, en op de stations zijn tegenwoordig prima comfortabele toiletten geplaatst die er vroeger niet waren.
Schijnt ook kinderporno gemaakt te worden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:47 schreef DennisMoore het volgende:
Drúgs! Drúgs!!
En terroristen schijnen ook plannen te beramen in die toiletten. Afschaffen dus!
Die nieuwe plee's zijn anders niet bepaald een vooruitgang.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:07 schreef Koewam het volgende:
Op zich valt er wel wat voor dit (gierige) plan te zeggen, immers in de bus of tram gaat dit meestal ook prima, en op de stations zijn tegenwoordig prima comfortabele toiletten geplaatst die er vroeger niet waren.
Nou de stations in Sint Schubbekutteveen enzo daar vind je die echt niet. Daar staat een lullig wachthokje en een kaartjesautomaat. Als je dus ook b.v. nog relatief ver naar het station moet met de bus/fiets, dan kan het zo zijn dat je een uur of 2 a 3 zonder wc zit. Dus ik kan me er wat bij voorstellen dat het ongemakkelijk kan zijn voor bepaalde mensen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:07 schreef Koewam het volgende:
...en op de stations zijn tegenwoordig prima comfortabele toiletten geplaatst die er vroeger niet waren.
Hoezo is dat anders?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik zit niet vaak lang in een bus. Halte, stoppen, kwartier later komt er weer een bus. bij een trein ligt dat toch wel iets anders.
Lijkt me sterk dat dit echt veel problemen gaat veroorzaken.quote:De korte lijnen doen vijftien tot twintig minuten over een ritje, een tijd waarvan door de NS wordt verondersteld dat iedereen het doen van zijn behoefte kan uitstellen.
'Woede over schrappen treintoiletten' Inderdaad, maar dit is een vervolg. Eigenlijk het besluit wat ze met het weerwoord doen... Ik zie dus geen verbetering.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:15 schreef McKillem het volgende:
OT: Al es eerder in het nieuws geweest dit toch?
Inderdaad een flinke verhoering van de service, ik moet vrij regelmatig op een rit van 12 minuten naar de plee (in de trein)
De NS vergeet volgens mij een beetje dat het niet alleen die rit is van 12 minuten maar ook nog de tijd van bijvoorbeeld huis naar trein en trein naar werk. Dan veranderd die rit alweer in 45 minuten (voor mij).
Tussendoor de mogelijkheid hebben om te zeiken is vrij wenselijk dus...
Maargoed, service en NS passen niet zo heel kewl in 1 zin. Daarvoor moeten ze eerst van die monopoly getrapt worden.
In dat geval is de reis naar en van het station dus langer dan de NS verwacht in deze situatie. De WC's zijn er straks alleen in treinen op korte afstanden niet meer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:39 schreef Noork het volgende:
[..]
Nou de stations in Sint Schubbekutteveen enzo daar vind je die echt niet. Daar staat een lullig wachthokje en een kaartjesautomaat. Als je dus ook b.v. nog relatief ver naar het station moet met de bus/fiets, dan kan het zo zijn dat je een uur of 2 a 3 zonder wc zit. Dus ik kan me er wat bij voorstellen dat het ongemakkelijk kan zijn voor bepaalde mensen.
Mooie nieuwe treinstellen misschien?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:46 schreef paddy het volgende:
[..]
'Woede over schrappen treintoiletten' Inderdaad, maar dit is een vervolg. Eigenlijk het besluit wat ze met het weerwoord doen... Ik zie dus geen verbetering.
Of voer een 'derde' klas in.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:17 schreef Synthesist het volgende:
scheelt onderhoudskosten. Geen rommel meer op de sporen. Geen drugsgebruik, geen oponthoud. Tja, voordelen natuurlijk.
Al heb ik liever dat ze de 1e klas afschaffen.
Geef mensen weer een plaatsbewijs ipv vervoersbewijs.
Fok vergelijken met de maatschappij is zo ongeveer wel de foutste move die je kan maken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:55 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind het een grote en onacceptabele verslechtering van de service.Voor zowel gewone klanten die af en toe van het toilet gebruik maken en nog meer voor mensen met een zwakke blaas of handicap waardoor zij vaak naar het toilet moeten. Hopelijk zal er zoveel worden geklaagd dat de NS zich gedwongen ziet om alsnog voot toiletten te zorgen in de treinen.
Hoogstwaarschijnlijk is de NS hiertoe over gegaan omdat zij niet langer meer het toilet op het spoor mogen doen uitkomen en dus een duurdere oplossing moesten vinden om een en ander op te vangen en af te voeren.
(Als ik overigens alleen al kijk naar het aantal grote zeikerds hier op Fok is het onbegrijpelijk dat de NS deze beslissing heeft genomen.)
Reizen mensen met een zwakke blaas nooit met de bus?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:55 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind het een grote en onacceptabele verslechtering van de service.Voor zowel gewone klanten die af en toe van het toilet gebruik maken en nog meer voor mensen met een zwakke blaas of handicap waardoor zij vaak naar het toilet moeten. Hopelijk zal er zoveel worden geklaagd dat de NS zich gedwongen ziet om alsnog voot toiletten te zorgen in de treinen.
Hoogstwaarschijnlijk is de NS hiertoe over gegaan omdat zij niet langer meer het toilet op het spoor mogen doen uitkomen en dus een duurdere oplossing moesten vinden om een en ander op te vangen en af te voeren.
(Als ik overigens alleen al kijk naar het aantal grote zeikerds hier op Fok is het onbegrijpelijk dat de NS deze beslissing heeft genomen.)
Voordat je dat kunt doen moet je bij de nieuwere treinen eerste de life-hammer gebruiken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:12 schreef Doezelhaar het volgende:
Gewoon met je leuter uit het raam. Maak je ook geen wc-brillen meer nat.
Gelukkig hebben bussen ook WC's aan boord.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:22 schreef Adelante het volgende:
gelukkig zijn er nooit vertragingen, waardoor ritjes van een kwartier ineens een uur duren
Als er iemand voor je bus is gesprongen kun je er uit om de volgende te pakken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:25 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Gelukkig hebben bussen ook WC's aan boord.
Met dergelijke extremen voorbeelden kun je altijd wel iets vinden om te blijven zeiken dat het niet goed is.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:33 schreef Koewam het volgende:
[..]
Als er iemand voor je bus is gesprongen kun je er uit om de volgende te pakken.
Als er iemand voor je trein is gesprongen sta je 2 uur in een weiland, opgesloten. Tja, hou dan maar dat flesje water binnen.
Noem je dat een extreem voorbeeld? Het komt honderden keren per jaar voor. En dan heb ik het nog geen eens over een geblokkeerd spoor, stroomstoring, defecte trein, etc.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Met dergelijke extremen voorbeelden kun je altijd wel iets vinden om te blijven zeiken dat het niet goed is.
100'den keren per jaar?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:45 schreef Koewam het volgende:
[..]
Noem je dat een extreem voorbeeld? Het komt honderden keren per jaar voor. En dan heb ik het nog geen eens over een geblokkeerd spoor, stroomstoring, defecte trein, etc.
bronquote:In Nederland maken per jaar zo'n 1500 mensen een einde aan hun leven. Ruim 190 mensen doen dat door voor of tegen een rijdende trein te springen.
En hoeveel daarvan op een Sprinter traject?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:54 schreef Koewam het volgende:
Weet ik veel. Jaarlijks zijn het er gemiddeld 185 bron
Dan zijn er nog 10 tallen gestoorden die nog even oversteken terwijl de spoorbomen naar beneden zijn en aangereden worden door een trein.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:54 schreef Koewam het volgende:
Weet ik veel. Jaarlijks zijn het er gemiddeld 185 bron
Er is niks eervol aan geschept worden door een Sprinter. Doe dan een mooie dubbeldeks-intercity.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan op een Sprinter traject?
Omdat sommige mensen alleen maar willen zeiken?quote:Op woensdag 3 december 2008 11:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hoe kan het toch dat zo'n NS niet lekker loopt met al die goeie ideeen?
Ik snap daar niets van.
spijker op z'n kopquote:Op woensdag 3 december 2008 11:23 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen alleen maar willen zeiken?
Als ik om 6.33 de sprinter van amstelstation naar rotterdam cs pak dan ben ik een uur onderweg. Daarvoor zit ik 15-25 minuten in het OV.quote:Komen er nieuwe treinstellen, wordt er alleen maar geklaagd dat er geen wc's in zitten. Alsof die dingen tijdens een kort ritje perse gebruikt moet worden. Er worden situaties verzonnen waar een wc wel nodig, dan blijkt dat die situatie helemaal niet zo vaak voorkomt.
En de uitsmijter...quote:Echt typisch Nederlands zeiken om het zeiken vind ik dit.
Wat is er mis met op het station naar de WC gaan? Of de Intercity nemen via Utrecht als je het niet even op kunt houden.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
spijker op z'n kop
[..]
Als ik om 6.33 de sprinter van amstelstation naar rotterdam cs pak dan ben ik een uur onderweg. Daarvoor zit ik 15-25 minuten in het OV.
Mag ik misschien m'n behoefte doen als het moet? Wdf hee, het nog gaan verdedigen ook. Misschien moet je maar gauw bij de NS gaan solliciteren als jullie elkaar zo goed begrijpen.
[..]
En de uitsmijter...
mensen met een zwakke blaas rijden idd niet met de bus .. nooit niet ..quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:18 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Reizen mensen met een zwakke blaas nooit met de bus?
Daar zit je toch ook vaak langer dan een half uur in de bus.
second that .. en wat er is is vaak erg smerig ..quote:Op woensdag 3 december 2008 12:58 schreef HiZ het volgende:
Er zijn in Nederland sowieso veel te weinig openbare toiletten.
Omdat ik verrekte weinig momenten heb waar je op het station naar de plee kan gaan zonder een aansluiting te missen. En dan kan je zeggen "dan neem je een treintje later" ja lekker boeiend, het kost nogsteeds geld tegenover de gratis wc in de trein en het veranderd verder weinig aan het feit dat het gewoon een flinke achteruitgang is in de service.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wat is er mis met op het station naar de WC gaan? Of de Intercity nemen via Utrecht als je het niet even op kunt houden.
Waarom maak je je wel druk dat er geen WC in de trein maar niet druk dat er geen WC in de bus of andere OV zit?
Mede daarom wil de NS een nieuwe dienstregeling in gaan voeren zodat er meer treinen gaan rijden per uur. Dan maakt het in principe minder uit om een trein te missen. Ze willen op de stations meer service bieden.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Omdat ik verrekte weinig momenten heb waar je op het station naar de plee kan gaan zonder een aansluiting te missen.
alleen jammer dat op de meeste kleine stations, waar stoptreinen en sprinters stoppen helemaal geen WC's zijnquote:Op woensdag 3 december 2008 21:32 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Mede daarom wil de NS een nieuwe dienstregeling in gaan voeren zodat er meer treinen gaan rijden per uur. Dan maakt het in principe minder uit om een trein te missen. Ze willen op de stations meer service bieden.
Ik denk echter wel dat het niet verstandig is om alles WC's te verwijderen.
Vertel eens, hoevaak maak je nu gebruik van de wc in de trein?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Omdat ik verrekte weinig momenten heb waar je op het station naar de plee kan gaan zonder een aansluiting te missen. En dan kan je zeggen "dan neem je een treintje later" ja lekker boeiend, het kost nogsteeds geld tegenover de gratis wc in de trein en het veranderd verder weinig aan het feit dat het gewoon een flinke achteruitgang is in de service.
Nou kan je zeggen boehoe 50 cent, maar de kans dat ik welke vorm van cash geld dan ook bij me heb is absoluut minimaal. En om dat nou wel te doen alleen omdat ik dan naar de plee kan vind ik vrij kansloos.
En nee in de bus zit ook geen plee nee, ook dat is flink vervelend maar uit te houden. Maar als je eerst 20min in de bus zit, op een station instapt waar ook al geen plee is, in een trein stapt waar ook geen plee is, en dan op de eindbestemming misschien eens een keer kan gaan zeiken (tegen betaling!) dat is gewoon een flinke achteruitgang in de service.
Vooral omdat wildplassen een ongelovelijke taboe is en tegelijkertijd nergens in NL een openbare plee te vinden is waar je dan wel je behoefte kan doen.
Niet alle stations beschikken over toiletten, dat is 1.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wat is er mis met op het station naar de WC gaan? Of de Intercity nemen via Utrecht als je het niet even op kunt houden.
Omdat ik minder lang in de tram zitquote:Waarom maak je je wel druk dat er geen WC in de trein maar niet druk dat er geen WC in de bus of andere OV zit?
Geloof me, niemand gaat voor z'n lolletje naar het toilet in de trein maar ze worden gebruikt.quote:Op donderdag 4 december 2008 02:17 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vertel eens, hoevaak maak je nu gebruik van de wc in de trein?
De stations waar jij vandaan vertrekt wel. En als je echt nodig moet, dan stap je even uit op een groot station. In de bus kun je je drang blijkbaar ook even ophouden, in de trein dan ook lijkt me.quote:Op donderdag 4 december 2008 05:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Niet alle stations beschikken over toiletten, dat is 1.
En de IC via Utrecht nemen is wel leuk, maar nu eenmaal niet altijd mogelijk.
[..]
Omdat ik minder lang in de tram zit
Waarom wil de NS 4 zitplaatsjes winst boeken ten koste van enigszins normale service?
Nee. Ik vraag hoeveel gebruik jij of iemand anders er van maakt.quote:Op donderdag 4 december 2008 05:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Geloof me, niemand gaat voor z'n lolletje naar het toilet in de trein maar ze worden gebruikt.
Zegt dat niet genoeg?
Dan vraag ik mij toch af hoe die mensen dat doen als ze het niet meer kunnen vermijden en in de bus zitten. Of in de file in de auto...quote:Op donderdag 4 december 2008 08:12 schreef HiZ het volgende:
Mensen gaan naar de WC in een trein omdat ze het niet meer kunnen vermijden. Niet omdat het zo fijn is naar zo'n smerige plee te gaan.
wat heb jij dan tegen een toilet in de trein ? er is toch ruimte voor ?quote:Op donderdag 4 december 2008 11:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij toch af hoe die mensen dat doen als ze het niet meer kunnen vermijden en in de bus zitten. Of in de file in de auto...
Van mij mag een toilet in de trein. Geen probleem mee.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat heb jij dan tegen een toilet in de trein ? er is toch ruimte voor ?
treinreizen duren vaak langer dan busreizen. Touringcars hebben ook een toilet, ook maar gelijk er uit halen ?
Oh ja, die conducteurstoiletten ook maar gelijk verwijderen, scheelt weer ruimte
Toiletten in treinen is gewoon noodzakelijk, let maar eens op als je in de trein zit, hoeveel mensen er gebruik van makenquote:Op donderdag 4 december 2008 11:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Van mij mag een toilet in de trein. Geen probleem mee.
Ik stoor me aan het gezeur van mensen die niet willen dat het toilet verdwijnt. Er is niemand die zegt dat die er veel gebruik van maakt, maar toch kunnen ze het niet missen. Vind ik vreemd.
De toiletten verdwijnen alleen in de sprinters. Treinen die veel stoppen. Dus de vergelijking met touringcars gaat niet op want in de intercity's, die net als touringcars verder rijden, behouden wel het toilet.
Bestaan er conducteurstoiletten in treinen? Lijkt me dat die dan ook verdwijnen in de sprinters.
Op de lange reizen zal het best wel veel gebeuren. Op de korte stukken denk ik niet. Ik denk dat mensen liever naar een goed onderhouden WC op het station gaan dan in de trein.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Toiletten in treinen is gewoon noodzakelijk, let maar eens op als je in de trein zit, hoeveel mensen er gebruik van maken
Ja, dacht je dat conducteurs op het gewone toilet gingen dan ? ze zijn wel gek, maar niet zo gek.
Het probleem is gewoon dat het geld kost om ze schoon te maken en de NS hier op wil bezuinigen. Dezelfde reden dat er geen toiletten meer zijn op kleine stations.
Als ik met een intericty gaat van bv Rotterdam naar Den Haag duurt dat 15 minuten, geen toilet nodig toch ?
Als ik er langer inzit, kan ik toch uitstappen bij een station en daar naar de WC gaan. Volgens dezelfde redenatie heb je dus ook geen toiletten nodig in intericty's, toch ? Van het ene IC station naar het andere duurt zelden meer dan 20 minuten.
Inderdaad, het is weer zeiken om het zeiken. Ik zit elke dag in de trein, zowel stoptreinen als intercity's en als je FOK! moet geloven zou het rijen dik staan bij de toiletten, maar ik kan je verzekeren dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:37 schreef Houtworm het volgende:
Ik stoor me aan het gezeur van mensen die niet willen dat het toilet verdwijnt. Er is niemand die zegt dat die er veel gebruik van maakt, maar toch kunnen ze het niet missen. Vind ik vreemd.
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:55 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Op de lange reizen zal het best wel veel gebeuren. Op de korte stukken denk ik niet. Ik denk dat mensen liever naar een goed onderhouden WC op het station gaan dan in de trein.
Ik zou niet weten waarom de conducteurs een speciale WC moeten hebben. Ik neem aan dat ze het gewone toilet gebruiken of op het station naar de WC gaan. Waar haal jij vandaan dat ze speciale WC's hebben?
Wat wil je nou zeggen met dat intercity verhaal? De NS denkt daar anders over dan jij. Waarom loop je je het ene moment druk te maken om WC's die verdwijnen en geef je daarna een (foute) redenatie dat ze ook wel in de intercity kunnen verdwijnen?
Want er zijn nog meer dan genoeg trajecten waarbij de trein meer dan 20 minuten aan 1 stuk rijd. Ga eens van Amersfoort naar Groningen of van Utrecht naar Maastricht. Nederland is heel wat groter dan Rotterdam...
jij heb een station naast je huis en werk ? makkelijkquote:Op donderdag 4 december 2008 11:58 schreef Herald het volgende:
[..]
Inderdaad, het is weer zeiken om het zeiken. Ik zit elke dag in de trein, zowel stoptreinen als intercity's en als je FOK! moet geloven zou het rijen dik staan bij de toiletten, maar ik kan je verzekeren dat dat niet zo is.
En dan die smoesjes die ze gebruiken, "ik moet een kwartier in de trein zitten", "ik moet een half uur in de trein zitten". Jemig en dat weet je na al die jaren nog steeds niet? Ooit eens aan gedacht om thuis of op school/werk naar het toilet te gaan, of kickt iedereen op die heerlijke geur van oud urine die in de WC's hangt. Of zijn het stiekem allemaal verkapt-ik-ben-hartstikke-incontinent-want-ik-moet-om het kwartier-pissen-posts?
Ga het voorstellen aan de NS om op de intercitys geen WC's meer te plaatsen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
lezen !!! als je grote afstanden reist, kan je altijd bij een station uitstappen om te plassen, elk intercity station heeft een WC, dus geen WC's meer in de intercity's
Bij Sprinters an dat juist niet, omdat kleine stations geen WC hebben.
ja conducteurs zitten gewoon nasst je in de trein, je heb gelijk, die hebben geen speciale ruimtes.
Daarom hebben de treinen zoveel vertraging, even naar de WC op het station
Misschien moet je de bordjes eens lezen in de trein, alleeen voor personeel, privacy
IK snap dat gezeur niet van mensen die geen WC willen hebben in de trein, hebben jullie er last van ofzo ? beetje comfort mag toch wel ?flikker die stoelen er anders ook maar uit, overbodige luxe en veel meer ruimte voor meer passagiers
Hoevaak ga jij in de trein naar de WC?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij heb een station naast je huis en werk ? makkelijk
de meeste mensen komen met de bus of fiets, zijn dus al langer onderweg.
EN ja oudere mensen moeten vaker, zwangere vrouwen moeten vaker, maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken he ? Je gaat nooit maar je weet wel de geur die er hangt, typisch
Ohjee ze waren al uren onderweg, en gek genoeg wisten ze hun plasje wel op te houden tijdens hun lange fietstocht of lange reis met de bus. Maar eenmaal in de trein verandert elke blaas in een lekke zak, bizarquote:Op donderdag 4 december 2008 12:06 schreef macca728 het volgende:
jij heb een station naast je huis en werk ? makkelijk
de meeste mensen komen met de bus of fiets, zijn dus al langer onderweg.
Als je eens buiten je kamertje komt zul je merken dat als je langs een bepist wchokje komt daar een vieze urine lucht omheen hangt die zich niet beperkt tot het hokje zelf, maar zelfs in de coupe er naast nog te ruiken is. Daarom ben ik ook erg verbaasd dat iedereen het wchokje het meest geliefde plekje vindne van de trein, want ik probeer dat vieze stinkhok zoveel mogelijk te vermijden.quote:EN ja oudere mensen moeten vaker, zwangere vrouwen moeten vaker, maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken he ? Je gaat nooit maar je weet wel de geur die er hangt, typisch
Zo wil de tijd nog wel eens werken, ja.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:16 schreef Herald het volgende:
Ohjee ze waren al uren onderweg, en gek genoeg wisten ze hun plasje wel op te houden tijdens hun lange fietstocht of lange reis met de bus. Maar eenmaal in de trein verandert elke blaas in een lekke zak, bizar![]()
soms, maar ik hou ook rekening met anderen, jij blijkbaar niet.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:08 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoevaak ga jij in de trein naar de WC?
ohja ik was even vergeten dat je na je ochtendplas eerst 6 koppen kofie gaat drinken, op je lange fietstocht nog twee bidonnetjes water zuipt, in de bus je even een blikje red bull opentrekt en je aangekomen op het station je natuurlijk binnen één minuut je trein moet halen zodat je daar niet naar het toilet kan. Oh wacht, die urendurende reis is natuurlijk naar zo'n klein stationnetje met alleen een kaartjesautomaat, zodat je door een boemeltreintje naar de grote stad wordt vervoerd, maar die treinreis duurt ook weer uren, waardoor ophouden geen optie kan zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:19 schreef Monidique het volgende:
Zo wil de tijd nog wel eens werken, ja..
Vreemd genoeg is dat dat alleen een probleem als men in de trein zit.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zo wil de tijd nog wel eens werken, ja..
beetje rekening houden met andere mensen kan geen kwaad hoor.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef Herald het volgende:
[..]
ohja ik was even vergeten dat je na je ochtendplas eerst 6 koppen kofie gaat drinken, op je lange fietstocht nog twee bidonnetjes water zuipt, in de bus je even een blikje red bull opentrekt en je aangekomen op het station je natuurlijk binnen één minuut je trein moet halen zodat je daar niet naar het toilet kan. Oh wacht, die urendurende reis is natuurlijk naar zo'n klein stationnetje met alleen een kaartjesautomaat, zodat je door een boemeltreintje naar de grote stad wordt vervoerd, maar die treinreis duurt ook weer uren, waardoor ophouden geen optie kan zijn.
Lees nou eens goed wat ik zeg!quote:Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
soms, maar ik hou ook rekening met anderen, jij blijkbaar niet.
Geef maar een zinnig argument waarom de WC verwijdert moet worden uit de trein
je ziet nooit mensen wildplassen langs de snelweg ?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is dat dat alleen een probleem als men in de trein zit.
Wanneer in de auto in de file zit, in de bus, tram of metro, dan is het geen probleem.
ja meer ruimte ? zijn die sprinters zo overvol ?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Lees nou eens goed wat ik zeg!
Ik zeg NERGENS dat de WC verwijderd moet worden. Ik zeg dat ik er geen probleem mee heb dat het, in het geval van de spinters, gebeurd. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen voor jou?
En voor die zinnige argumenten, lees de openingspost eens. Daar staan de motivaties van de NS.
oh drugsgebruik is een argument ? wat een flauwekulquote:Op donderdag 4 december 2008 12:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja meer ruimte ? zijn die sprinters zo overvol ?
kan je ook stoelen verwijderen, creeer je een hoop ruimte en die 10 min kunnen mensen toch wel staan ?
nee jij verdedigt de argumenten van de NS, ik verdedig de belangen van de passagiers
dat jullie nou geen rekening houden met andere mensen, we leven in een maatschappij en een hoop mensen maakt wel eens gebruik van het toilet ja
maar ik doe mijn behoefte wel in de trein hoor, als je maar niet ga klagen dan
Hooguit kleine kinderen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
je ziet nooit mensen wildplassen langs de snelweg ?
Ik ben het afgelopen jaar zeker 5x naar het toilet geweest in een trein en ik rijd niet dagelijks met de trein.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:08 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoevaak ga jij in de trein naar de WC?
ach lul niet man, nee ik ga ook niet bij jou op schoot plassen, zoek ook wel een rustig hoekjequote:Op donderdag 4 december 2008 12:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hooguit kleine kinderen.
Maar ook die gaan niet midden op de snelweg stoppen maar zoeken een parkeerplaats op waar dat kan. En die zijn ook niet altijd binnen 2 minuten bereikbaar.
In de bus, tram of metro heb ik nog nooit iemand in een hoekje zien plassen.
Je ridiculiseert het. En weinig overtuigend. Ja, het kan zijn dat je na een half uur fietsen net op tijd bent voor de trein die anderhalf rijdt voor je bij je reisdoel bent, terwijl ondertussen je blaas, die eerst weinig knapte, voller is geworden. Dat betreft dan geen sprinter, nee. Maar dit soort dingen, bijvoorbeeld hoe anderen kennelijk kunnen bepalen hoe doelmatig andermans urinemachinerie functioneert, zijn toch wel bizar om te lezen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef Herald het volgende:
[..]
ohja ik was even vergeten dat je na je ochtendplas eerst 6 koppen kofie gaat drinken, op je lange fietstocht nog twee bidonnetjes water zuipt, in de bus je even een blikje red bull opentrekt en je aangekomen op het station je natuurlijk binnen één minuut je trein moet halen zodat je daar niet naar het toilet kan. Oh wacht, die urendurende reis is natuurlijk naar zo'n klein stationnetje met alleen een kaartjesautomaat, zodat je door een boemeltreintje naar de grote stad wordt vervoerd, maar die treinreis duurt ook weer uren, waardoor ophouden geen optie kan zijn.
volgens sommige fokkers bestaan zwangere vrouwen niet, die houden alleen rekening met wat ze zellf doenquote:Op donderdag 4 december 2008 12:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben het afgelopen jaar zeker 5x naar het toilet geweest in een trein en ik rijd niet dagelijks met de trein.
Normaal ga ik misschien wat minder vaak maar in mijn zwangerschap moest ik toch écht wel elk uur een keer plassen.
Hoe weet jij nou wat een probleem voor mensen is?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is dat dat alleen een probleem als men in de trein zit.
Wanneer in de auto in de file zit, in de bus, tram of metro, dan is het geen probleem.
Nou die passagiers die anders echt niet naar de WC kunnen en perse naar dat stinkende hol in de trein moeten. Die passagiers die er geen probleem mee hebben dat ze in een bus of tram niet kunnen pissen, maar wel in de trein moeten kunnen pissen want op het station kost het 50 cent en daar is men te krenterig voor om te betalen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja meer ruimte ? zijn die sprinters zo overvol ?
kan je ook stoelen verwijderen, creeer je een hoop ruimte en die 10 min kunnen mensen toch wel staan ?
nee jij verdedigt de argumenten van de NS, ik verdedig de belangen van de passagiers
dat jullie nou geen rekening houden met andere mensen, we leven in een maatschappij en een hoop mensen maakt wel eens gebruik van het toilet ja
maar ik doe mijn behoefte wel in de trein hoor, als je maar niet ga klagen dan
En hoe deed je dat dan als in de bus of auto zat als je moest plassen?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben het afgelopen jaar zeker 5x naar het toilet geweest in een trein en ik rijd niet dagelijks met de trein.
Normaal ga ik misschien wat minder vaak maar in mijn zwangerschap moest ik toch écht wel elk uur een keer plassen.
Ik heb nog nooit iemand horen pleiten dat die perse een WC in de bus of tram moest. Dus ik denk niet dat ze er een probleem mee hebben dat dat niet het geval is.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat een probleem voor mensen is?.
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou die passagiers die anders echt niet naar de WC kunnen en perse naar dat stinkende hol in de trein moeten. Die passagiers die er geen probleem mee hebben dat ze in een bus of tram niet kunnen pissen, maar wel in de trein moeten kunnen pissen want op het station kost het 50 cent en daar is men te krenterig voor om te betalen.
Wat nobel van je dat jij die belangen verdedigd.
Jij komt toch niet buiten rotterdam en daar kom ik niet zo vaak. Dus ik denk niet dat ik jouw poep in de trein zal tegenkomen.
Een bus is geen trein en een tram is geen trein. En als ik het goed heb, hebben bussen met verafgelegen reisdoelen (wat is de naam ook alweer?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand horen pleiten dat die perse een WC in de bus of tram moest. Dus ik denk niet dat ze er een probleem mee hebben dat dat niet het geval is.
het gaat om WC's verwijderen in de trein, met als argumenten meer ruimte en tegengaan drugsgebruik.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand horen pleiten dat die perse een WC in de bus of tram moest. Dus ik denk niet dat ze er een probleem mee hebben dat dat niet het geval is.
Als je mij bedoeld, ik bepaal niks.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je ridiculiseert het. En weinig overtuigend. Ja, het kan zijn dat je na een half uur fietsen net op tijd bent voor de trein die anderhalf rijdt voor je bij je reisdoel bent, terwijl ondertussen je blaas, die eerst weinig knapte, voller is geworden. Dat betreft dan geen sprinter, nee. Maar dit soort dingen, bijvoorbeeld hoe anderen kennelijk kunnen bepalen hoe doelmatig andermans urinemachinerie functioneert, zijn toch wel bizar om te lezen.
Hoe dan ? een fles meenemen ?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:43 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als je mij bedoeld, ik bepaal niks.
Ik verwonder me alleen over de mensen die amper in de trein naar de WC gaan maar wel hard roepen dat er een WC in de trein moet zijn.
En als je weet dat je een zwakke blaas hebt en vaker moet plassen, dan kun je daar rekening mee houden. Net zoals mensen er rekening mee houden dat ze niet zo snel al die trappen op het station op kunnen lopen en dus maar wat eerder van huis gaan.
Stukje eigen verantwoording is dan toch ook niet teveel gevraagd?
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou ik reis meer dan jou, ook in Amsterdam regelmatig
op de meeste stations heb je niet eens WC's meer man, zo vaak reis jij blijkbaar
en die tramritjes van 10 minuten, waar praat je over.
Ik maak zelden gebruik van het toilet in de trein, maar ik hou rekening met andere groepen, die er wel gebruik van maken, van moeten maken
OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG ISquote:Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station?
Omdat je meer dan een uur in de trein zit, bijvoorbeeld, en in de tussentijd moet je wel naar de wc, terwijl het eerst niet hoefde. Ik zie dit eerlijk gezegd niet als een bijzonder onwaarschijnlijk geval. Maar nogmaals: dit gaat niet over treinen die er een uur over doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station?
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station? Eventueel volgend station een paar minuten later?
Als je in de file zit en hoognodig moet, kun je ook niet zomaar stoppen en zul je moeten wachten tot de volgende parkeeerplaats.
De WC's verdwijnen alleen in treinen die korte afstanden afleggen. De treinen met "verafgelegen reisdoelen" behouden gewoon de WC's. Staat duidelijk in het artikel te lezen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een bus is geen trein en een tram is geen trein. En als ik het goed heb, hebben bussen met verafgelegen reisdoelen (wat is de naam ook alweer?) zoals tussen Noord-Holland en Friesland wel toiletten. Voorts kan de buschauffeur altijd nog stoppen.
Jouw vergelijking tussen een bus en een tram enerzijds en een trein anderzijds gaat niet op, dat is zeer duidelijk.
Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoorquote:Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Lees nou eens goed wat ik zeg!
Ik zeg NERGENS dat de WC verwijderd moet worden. Ik zeg dat ik er geen probleem mee heb dat het, in het geval van de spinters, gebeurd. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen voor jou?
En voor die zinnige argumenten, lees de openingspost eens. Daar staan de motivaties van de NS.
En nog geen garantie dus. Ze vinden de afstanden in Nederland überhaupt kort dusquote:Het "stadsgewestelijk materieel" (SGM) is speciaal ontworpen voor zgn. voorstadsverkeer. Om bij afstanden van 25 tot 30 km en een gemiddelde stopafstand van 2 tot 2,5 km de reistijd aanvaardbaar te houden werden hoge eisen gesteld aan de acceleratie en de remvertraging van dit materieel. Bij de ontwikkeling van elektrisch reizigersmaterieel werd in het verleden geen verschil gemaakt tussen materieel voor lange- en korteafstandsvervoer.
De relatief korte reisafstanden die binnen de grenzen van ons land mogelijk zijn, gaven hiertoe ook weinig aanleiding.
Doordat de ruimtelijke ordening de laatste jaren sterk is gewijzigd en er steeds meer voorstadshaltes werden geopend, is een stadsgewestelijk gerichte vervoersbehoefte onstaan. Eerder werd het materieeltype plan T/V ontwikkeld, dat vooral door zijn tractie-eigenschappen bijzonder geschikt is voor het bedienen van de kortere halte-afstanden. Qua inrichting is dit materieel echter een compromis tussen de eisen voor korte- en lange afstandsvervoeren.
Dat wil de NS juist gaan veranderenquote:Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG IS
alleen op intercity stations zijn ze er wel vaak
Ah. Dus in de auto kan het wel, in de trein nietquote:Op donderdag 4 december 2008 12:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dan moet je je plas ophouden, maar in de trein hoeft dat niet, makelijk toch ?
Dus jij doet je broek naar benedeb en ga zitten plassen waar iedereen bij zit of staat ?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoor![]()
Dat ze stinken weerhoud mij ook, maar nog net niet zo dat ik pijn moet lijden.
Als je een traject hebt van 3 uur, dan rijd daar een trein met WC aan boord.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoor![]()
Dat ze stinken weerhoud mij ook, maar nog net niet zo dat ik pijn moet lijden.
Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De stations waar jij vandaan vertrekt wel. En als je echt nodig moet, dan stap je even uit op een groot station. In de bus kun je je drang blijkbaar ook even ophouden, in de trein dan ook lijkt me.
Ik denk dat de meeste mensen liever een zitplaats hebben dan de mogelijkheid om naar de WC te gaan.
SPRINTERS STOPPEN OOK OP INTERCITY STATIONS.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG IS
alleen op intercity stations zijn ze er wel vaak
Het gaat er niet om hoevaak ik er gebruik van maak, het gaat er om dat ie er is wanneer ie nodig is, en dat er gebruik van wordt gemaakt.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nee. Ik vraag hoeveel gebruik jij of iemand anders er van maakt.
Als je die vraag op deze manier ontwijkt denk ik dat jij er er helemaal niet zoveel gebruik van maakt dat het echt noodzakelijk is.
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snaptquote:Op donderdag 4 december 2008 12:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.
Even uitstappen is geen reeele optie als je een enigszins normale reistijd wil hebben.
Ja, ik denk dat de meeste mensen reuze blij zijn met 4 extra zitplaatsen want dat zal echt een verschil maken.
Zelden iemand gezien die zich in zulke rare bochten wringt om iets te verdedigen dat op geen enkele manier te verdedigen valt.
En tot die tijd, 2028 ofzo, moet je het maar effe ophoudenquote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dat wil de NS juist gaan veranderen
Ik weet het. Dat heb ik al verscheidene malen gezegd. Jij hebt het alleen over treinen. Ik zag geen specificatie.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Houtworm het volgende:
De WC's verdwijnen alleen in treinen die korte afstanden afleggen. De treinen met "verafgelegen reisdoelen" behouden gewoon de WC's. Staat duidelijk in het artikel te lezen.
Ik weet niet hoeveel mensen niet twintig minuten in de bus kunnen zitten zonder naar de wc te gaan. Ga je met zo'n bus, dan ga je desnoods naar de wc, ben ik het helemaal mee eens. Maar dan is er iemand die zo ongeduldig of stom is dat degene nodig moet zeiken, ofzo, en dan? Nou ja, ten eerste denk ik niet dat het vaak voorkomt, ten tweede kan de bus dan dus stoppen. Die trein stopt niet en dus zal die ongeduldige of stomme persoon in het hoekje of in z'n broekje moeten pissen. Wel, dít vind ik wel wat onwaarschijnlijk.quote:Dus nogmaals, waarom kun je wel 20 minuten zonder WC in een bus reizen en niet 20 minuten zonder WC in een trein reizen?
die kunnen plassen in een fles hahaquote:Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ah. Dus in de auto kan het wel, in de trein niet
Waarom kom je niet ook op voor de auto rijders met een zwakke blaas?
Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)quote:Op donderdag 4 december 2008 12:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.
Even uitstappen is geen reeele optie als je een enigszins normale reistijd wil hebben.
Ja, ik denk dat de meeste mensen reuze blij zijn met 4 extra zitplaatsen want dat zal echt een verschil maken.
Zelden iemand gezien die zich in zulke rare bochten wringt om iets te verdedigen dat op geen enkele manier te verdedigen valt.
Als jij vol blijft houden dat mensen van huis naar werk (is een voorbeeld he, let op!) inclusief treinreis maar 20 minuten bezig zijn, dan ga je uit van een situatie die bijna op niemand van toepassing is.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snapt
Naar mijn weten in 2010 al.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En tot die tijd, 2028 ofzo, moet je het maar effe ophouden
Aangezien het plan van de NS duidelijk alleen over treinen op korte afstanden gaat, zou ik niet weten waarom ik die "specificatie" er telkens bij moet zetten.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet het. Dat heb ik al verscheidene malen gezegd. Jij hebt het alleen over treinen. Ik zag geen specificatie.
[..]
Ik weet niet hoeveel mensen niet twintig minuten in de bus kunnen zitten zonder naar de wc te gaan. Ga je met zo'n bus, dan ga je desnoods naar de wc, ben ik het helemaal mee eens. Maar dan is er iemand die zo ongeduldig of stom is dat degene nodig moet zeiken, ofzo, en dan? Nou ja, ten eerste denk ik niet dat het vaak voorkomt, ten tweede kan de bus dan dus stoppen. Die trein stopt niet en dus zal die ongeduldige of stomme persoon in het hoekje of in z'n broekje moeten pissen. Wel, dít vind ik wel wat onwaarschijnlijk.
Maar ik zie sowieso het probleem niet, hoor. Laat lekker één zo'n WC in de trein, niemand die er last van heeft en het is wel makkelijk.
Hartstikke nobel van de NS. Dan kunnen die toiletten weg zodra de randvoorwaarden op orde zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:54 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)
Daarom wil de NS deze service verplaatsen naar een omgeving die beter controleerbaar is. Het plaatsen van toiletten op het station is op de lange termijn goedkoper en vooral wordt hiermee een betere service afgeleverd.
Het argument van de reistijd wordt in de toekomst ook verholpen. Als treinen regelmatiger gaan rijden heb je (volgens de NS) hoogstens een kwartier extra reistijd.
Mijn persoonlijke mening is dat het aantal toiletten in de trein best geminimaliseerd kan worden, maar dat er (voor noodgevallen) wel een toilet beschikbaar dient te zijn.
Bij een bus (zeker aan het eind van een lange reis) kan het ook irritant zijn; als eerste of enige vervoermiddel is het niet zo hinderlijk… dat overleef je wel als je thuis nog gaat. Maar in bussen is echt aanmerkelijk minder ruimte voor een toilet. Als je echter een stuk met de bus gaat, dan met b.v. de stoptrein naar Zwolle en vervolgens een stoptrein naar Enschede (duurt een uur); kan ik me voorstellen dat het irritant is dat er geen toilet is.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Houtworm het volgende:
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snapt
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als jij vol blijft houden dat mensen van huis naar werk (is een voorbeeld he, let op!) inclusief treinreis maar 20 minuten bezig zijn, dan ga je uit van een situatie die bijna op niemand van toepassing is.
ja volgens de NS, geloof jij de NS ?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:54 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)
Daarom wil de NS deze service verplaatsen naar een omgeving die beter controleerbaar is. Het plaatsen van toiletten op het station is op de lange termijn goedkoper en vooral wordt hiermee een betere service afgeleverd.
Het argument van de reistijd wordt in de toekomst ook verholpen. Als treinen regelmatiger gaan rijden heb je (volgens de NS) hoogstens een kwartier extra reistijd.
Mijn persoonlijke mening is dat het aantal toiletten in de trein best geminimaliseerd kan worden, maar dat er (voor noodgevallen) wel een toilet beschikbaar dient te zijn.
Ik ga uit van treinen die elk half uur rijden, maar dat zal in dit geval niet zo zijn, natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel tijd er tussen die stations zit. Een bus stopt zo, een trein kan er een kwartier over doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:57 schreef Houtworm het volgende:
En dan stopt de bus midden in het weiland tussen Schubbekutteveen en Ophoepelen om jou te laten plassen. Hele bus vertraging omdat jij zo nodig moet pissen. Dat kan wel, maar even je plas ophouden, in je eentje op een station uitstappen en de volgende trein nemen, dan kan niet.
Ik snap die logica niet helemaal.
Daar ligt het probleem van de NS. Beide plannen sluiten onvoldoende op elkaar aan. Er moet nieuw materieel komen en er moeten toiletten op stations komen. Dat moet de NS eerst een gaan regelen, dan is het minimaliseren van toiletten in treinen een verdedigbare optie.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hartstikke nobel van de NS. Dan kunnen die toiletten weg zodra de randvoorwaarden op orde zijn.
Maar waarom heb ik de heilige overtuiging dat we nog een paar wasknijper-revivals gaan meemaken voor er 1 toilet bij komt op welk station dan ook?
ja hoor, ik ga even in de kroeg naar de WC, kost me nog een consumptie ook.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Ja, en anders kun je in een flauwe bocht ook snel uit de trein springen, in een slootje zeiken en de trein via het weiland de pas afsnijden zodat je aan het eind van de bocht nog net aan boord kan springen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Yep, beter dan met een natte plek in mijn mijn klerenquote:Op donderdag 4 december 2008 12:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus jij doet je broek naar benedeb en ga zitten plassen waar iedereen bij zit of staat ?
nou lekker
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij een bus (zeker aan het eind van een lange reis) kan het ook irritant zijn; als eerste of enige vervoermiddel is het niet zo hinderlijk… dat overleef je wel. Maar in bussen is echt aanmerkelijk minder ruimte voor een toilet. In Als je echter een stuk met de bus gaat, dan met b.v. de stoptrein naar Zwolle en vervolgens een stoptrein naar Enschede (duurt een uur); kan ik me voorstellen dat het irritant is dat er geen toilet is.
Zo zijn er meer stoptreinen die best lange trajecten afleggen en waarin je prima terecht kunt komen als je al een stuk hebt afgelegd. Misschien moet je dan – zolang het nog kan – in de intercity naar het toilet en daar rekening mee houden. Mensen houden er nu immers ook wel rekening mee dat ze niet in de bus kunnen, maar al met al kan een combinatie stoptrein + bus toch wel voor een lange reistijd zorgen waarin je de gehele tijd niet naar de WC kunt.
Wat dat betreft zou het voor de aantrekkelijkheid van het OV niet onprettig zijn als de NS ook in de stoptrein gewoon WC's zou houden. Ze willen mensen toch zo graag in de trein hebben? Dan is bezuinigen op WC's volgens mij niet de aangewezen manier. Verder heb ik ook niet de indruk dat de stoptreinen nu altijd zo vol zitten dat de WC uitsparen echt de capaciteitsproblemen oplost.
Dat leidt natuurlijk tot flinke opstoppingen bij overstappen. Als je trein infrequent rijdt (of b.v. je laatste bus) is een vertraging van een uur natuurlijk uiterst irritant alleen al omdat je een plasstop moet maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Jij laat liever een hele bus stoppen dan dat je even je plas ophoud.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ga uit van treinen die elk half uur rijden, maar dat zal in dit geval niet zo zijn, natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel tijd er tussen die stations zit. Een bus stopt zo, een trein kan er een kwartier over doen.
Ik geloof de plannen van de NS wel, dat ze helemaal goed doorgevoerd gaan worden heb ik mijn twijfels over.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja volgens de NS, geloof jij de NS ?
waarom zijn er uberhaupt geen toiletten gebouwd in stations ? kost geld, namelijk personeel
reistijd wordt vaak langer, omdat je veel meer over gaat stappen als de treinen gaan rijden zoals de NS wil doen.
Je kan toiletten best schoon houden hoor, goed personeel aanemen die niet hun schoonmaakmiddel op het spoor gooit, maar het daadwerkelijk gebruikt voor schoonmaakwerkzaamheden
welke statons dan man ? laat ze dan eerst die WC's bouwenquote:Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?
Ik geloof dat het ondertussen tamelijk duidelijk is dat het hier gaat om gevallen waarin 'plas ophouden' op middellange termijn weinig zin heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jij laat liever een hele bus stoppen dan dat je even je plas ophoud.
Tja, dat risico loop je ook al bij vertragingen of om tal van anderen redenen. Bijvoorbeeld dat iemand de bus laat stoppen omdat die moet plassen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat leidt natuurlijk tot flinke opstoppingen bij overstappen. Als je trein infrequent rijdt (of b.v. je laatste bus) is een vertraging van een uur natuurlijk uiterst irritant alleen al omdat je een plasstop moet maken.
op zich mee eens, een oplossing zou ook zijn, gewoon 50 cent vragen voor gebruik van WC in trein, is makkelijk te realiseren, minder overlast en klantvriendelijkquote:Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik geloof de plannen van de NS wel, dat ze helemaal goed doorgevoerd gaan worden heb ik mijn twijfels over.
De reden waarom in het verleden geen toiletten in stations gebouwd werden, waren inderdaad economische redenen.
Tegenwoordig is het schoonhouden van toiletten in treinen duurder dan het schoonmaken van toiletten op stations. Met de techniek van tegenwoordig reinigen toiletten op stations zich grotendeels automatisch, plus zijn confortabeler dan toiletten in treinen.
Ah. Die extreme gevallen die bijna nooit voorkomen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik geloof dat het ondertussen tamelijk duidelijk is dat het hier gaat om gevallen waarin 'plas ophouden' op middellange termijn weinig zin heeft.
Voor zulke noodgevallen moet er wel een toilet aanwezig zijn. Daarnaast is het niet zo slim om te laatste trein te pakken natuurlijkquote:Op donderdag 4 december 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:
En sowieso, wat als het de laatste trein is? Dan kun je onderweg niet stoppen.
Dat is inderdaad ook een redelijke optie.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
op zich mee eens, een oplossing zou ook zijn, gewoon 50 cent vragen voor gebruik van WC in trein, is makkelijk te realiseren, minder overlast en klantvriendelijk
Misschien had ik erbij moeten zetten het mij "wel wat onwaarschijnlijk" lijkt,quote:Op donderdag 4 december 2008 13:06 schreef Houtworm het volgende:
Ah. Die extreme gevallen die bijna nooit voorkomen.
Wat mij betreft stoppen ze één WC erin, ja. Of niet, denk dat er weinig problemen zullen zijn op trajecten van twintig minuten, tenzij het je laatste trein is.quote:Daarom moet de NS maar in alle treinen WC's houden en veel geld besteden aan het onderhoud daarvan.
Dat gebeurd dan ook.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Houtworm het volgende:
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?
Prima. Gelijk voorstellen om dat dan ook maar in bussen, trams en metro te doen!quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien had ik erbij moeten zetten het mij "wel wat onwaarschijnlijk" lijkt,
[..]
Wat mij betreft stoppen ze één WC erin, ja.
Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Prima. Gelijk voorstellen om dat dan ook maar in bussen, trams en metro te doen!
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.
Sommige van die stations zijn niet meer dan een kaal platform. Ook al zijn ze net aangelegd (Eygelshoven Markt); er wordt geen voorziening gebouwd.
Dat is niet het plan.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.
Dat is wel essentieel, natuurlijk. Als het korte afstanden betreft, kort opeenvolgende stations, dan is het gewoon een lange tram, die hebben geen wc's nodig. Maar ik heb wel eens lange tijd in een sprinter gezeten, hoewel dat geloof ik een invaller was en dat zal nu wel niet gebeuren.
niet te geloven toch ?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.
Liefst eentje die karate kanquote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.
Kan ik ook hoor. Wat nu als je in een bus zit midden in op een brug die niet meer dicht gaat?
Dat is de reden waarom het ook zo duur wordt om toiletten in treinen te behouden.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Ja, dat weet ik wel zekerquote:Op donderdag 4 december 2008 13:31 schreef Herald het volgende:
[..]
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.
Daarna moet je b.v. nog een uur in die stoptrein zitten. Tel daarbij vervoer van en naar station op en je bent zo twee uur verder. Zonder een toilet in de treinen is dat duidelijk irritant voor velen.
Het maakt het OV domweg nog een stukje onaantrekkelijker dan het al was, en nogmaals, ik geloof dat men juist mensen in het OV wil hebben, niet eruit. En vanuit die optiek begrijp ik zo'n beslissing ook echt niet.
Zo'n beetje hetzelfde als bij OV chipkaart.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:36 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dan stellen mensen dat het een slechte service van de NS is dat ze geld vragen.
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houdenquote:De korte lijnen doen vijftien tot twintig minuten over een ritje, een tijd waarvan door de NS wordt verondersteld dat iedereen het doen van zijn behoefte kan uitstellen.
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?quote:Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.
welke luxe komt erbij dan?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.
Zeker niet. Het is alleen apart dat er zo'n heisa van wordt gemaakt en wordt gedaan alsof dit probleem alleen bij de NS speelt.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.
[..]
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?
Geen idee.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
welke luxe komt erbij dan?
En daar hebben de Sprinter reizigers niks aan hč.
meer stoelen ten koste van een WC jaquote:Op donderdag 4 december 2008 14:00 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Geen idee.
Lekkerdere en meer stoelen in de trein, betere verwarming kan vanalles zijn. Ook dingen waar de Sprinter reizigers wel wat aan hebben.
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houden
Nee de NS wil meer klanten trekken, dat doe je niet door de service slechter te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank jequote:
Gemiddeld 2~3 keer per week.quote:Op donderdag 4 december 2008 02:17 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vertel eens, hoevaak maak je nu gebruik van de wc in de trein?
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank je
Het spijt me donders, maar ik acht de rol van NS in deze samenleving groter dan een simpel commercieel bedrijf dat winst moet halen. NS heeft een keiharde monopoly en daarmee in mijn optiek ook gewoon maatschappelijke verantwoordelijkheden.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Hee, kan ik er wat aan doen dat ik een goede baan heb en een 1ste klas OV-kaart krijg?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.
Dat is jouw visie. De NS ziet de voordelen van die service verlening niet opwegen tegen de nadelen. Extra onderhoud, WC's worden misbruikt voor duistere doeleinde, geven overlast.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
De ervaring leert dat meer mensen van de auto in de trein alleen lukt alleen met hogere frequenties en lagere tarieven. Een toilet heeft daar nul-komma-nul invloed op, sterker nog sinds Syntus de toiletten heeft afgeschaft is het vervoer bij hun met 50% gestegen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
Tja, als ik met de bus van Den Bosch naar Uden ga duurt dat ook langer dan een uur en daar klaagt niemand over het ontbreken van een toilet.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:53 schreef MaLo het volgende:
De Syntustreinen hebben nu al geen toiletten en das best lastig. Van Oldenzaal naar Zutphen is 50 minuten en dat vind ik al best lang zonder toilet. Zeker voor kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |