abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63752304
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou ik reis meer dan jou, ook in Amsterdam regelmatig

op de meeste stations heb je niet eens WC's meer man, zo vaak reis jij blijkbaar
en die tramritjes van 10 minuten, waar praat je over.

Ik maak zelden gebruik van het toilet in de trein, maar ik hou rekening met andere groepen, die er wel gebruik van maken, van moeten maken
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station? Eventueel volgend station een paar minuten later?

Als je in de file zit en hoognodig moet, kun je ook niet zomaar stoppen en zul je moeten wachten tot de volgende parkeeerplaats.
pi_63752334
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station?
OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG IS

alleen op intercity stations zijn ze er wel vaak
pi_63752362
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station?
Omdat je meer dan een uur in de trein zit, bijvoorbeeld, en in de tussentijd moet je wel naar de wc, terwijl het eerst niet hoefde. Ik zie dit eerlijk gezegd niet als een bijzonder onwaarschijnlijk geval. Maar nogmaals: dit gaat niet over treinen die er een uur over doen.
pi_63752364
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station? Eventueel volgend station een paar minuten later?

Als je in de file zit en hoognodig moet, kun je ook niet zomaar stoppen en zul je moeten wachten tot de volgende parkeeerplaats.

ja dan moet je je plas ophouden, maar in de trein hoeft dat niet, makelijk toch ?
pi_63752386
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een bus is geen trein en een tram is geen trein. En als ik het goed heb, hebben bussen met verafgelegen reisdoelen (wat is de naam ook alweer? ) zoals tussen Noord-Holland en Friesland wel toiletten. Voorts kan de buschauffeur altijd nog stoppen.

Jouw vergelijking tussen een bus en een tram enerzijds en een trein anderzijds gaat niet op, dat is zeer duidelijk.
De WC's verdwijnen alleen in treinen die korte afstanden afleggen. De treinen met "verafgelegen reisdoelen" behouden gewoon de WC's. Staat duidelijk in het artikel te lezen.

Dus nogmaals, waarom kun je wel 20 minuten zonder WC in een bus reizen en niet 20 minuten zonder WC in een trein reizen?
pi_63752396
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Lees nou eens goed wat ik zeg!

Ik zeg NERGENS dat de WC verwijderd moet worden. Ik zeg dat ik er geen probleem mee heb dat het, in het geval van de spinters, gebeurd. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen voor jou?

En voor die zinnige argumenten, lees de openingspost eens. Daar staan de motivaties van de NS.
Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoor
Maar jij hebt het over de korte stukjes. Die korte stukjes kan ik me het voor stellen, maar dat is niet wat de NS toezegt.
quote:
Het "stadsgewestelijk materieel" (SGM) is speciaal ontworpen voor zgn. voorstadsverkeer. Om bij afstanden van 25 tot 30 km en een gemiddelde stopafstand van 2 tot 2,5 km de reistijd aanvaardbaar te houden werden hoge eisen gesteld aan de acceleratie en de remvertraging van dit materieel. Bij de ontwikkeling van elektrisch reizigersmaterieel werd in het verleden geen verschil gemaakt tussen materieel voor lange- en korteafstandsvervoer.
De relatief korte reisafstanden die binnen de grenzen van ons land mogelijk zijn, gaven hiertoe ook weinig aanleiding.
Doordat de ruimtelijke ordening de laatste jaren sterk is gewijzigd en er steeds meer voorstadshaltes werden geopend, is een stadsgewestelijk gerichte vervoersbehoefte onstaan. Eerder werd het materieeltype plan T/V ontwikkeld, dat vooral door zijn tractie-eigenschappen bijzonder geschikt is voor het bedienen van de kortere halte-afstanden. Qua inrichting is dit materieel echter een compromis tussen de eisen voor korte- en lange afstandsvervoeren.
En nog geen garantie dus. Ze vinden de afstanden in Nederland überhaupt kort dus

Dat ze stinken weerhoud mij ook, maar nog net niet zo dat ik pijn moet lijden.

[ Bericht 40% gewijzigd door Waterwereld op 04-12-2008 12:55:40 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  donderdag 4 december 2008 @ 12:47:53 #107
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752400
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG IS

alleen op intercity stations zijn ze er wel vaak
Dat wil de NS juist gaan veranderen
pi_63752409
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dan moet je je plas ophouden, maar in de trein hoeft dat niet, makelijk toch ?
Ah. Dus in de auto kan het wel, in de trein niet

Waarom kom je niet ook op voor de auto rijders met een zwakke blaas?
pi_63752433
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoor

Dat ze stinken weerhoud mij ook, maar nog net niet zo dat ik pijn moet lijden.
Dus jij doet je broek naar benedeb en ga zitten plassen waar iedereen bij zit of staat ?

nou lekker
pi_63752458
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoor

Dat ze stinken weerhoud mij ook, maar nog net niet zo dat ik pijn moet lijden.
Als je een traject hebt van 3 uur, dan rijd daar een trein met WC aan boord.
pi_63752470
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:20 schreef Houtworm het volgende:

[..]

De stations waar jij vandaan vertrekt wel. En als je echt nodig moet, dan stap je even uit op een groot station. In de bus kun je je drang blijkbaar ook even ophouden, in de trein dan ook lijkt me.

Ik denk dat de meeste mensen liever een zitplaats hebben dan de mogelijkheid om naar de WC te gaan.
Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.

Even uitstappen is geen reeele optie als je een enigszins normale reistijd wil hebben.

Ja, ik denk dat de meeste mensen reuze blij zijn met 4 extra zitplaatsen want dat zal echt een verschil maken.

Zelden iemand gezien die zich in zulke rare bochten wringt om iets te verdedigen dat op geen enkele manier te verdedigen valt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63752480
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG IS

alleen op intercity stations zijn ze er wel vaak
SPRINTERS STOPPEN OOK OP INTERCITY STATIONS.
pi_63752512
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nee. Ik vraag hoeveel gebruik jij of iemand anders er van maakt.
Als je die vraag op deze manier ontwijkt denk ik dat jij er er helemaal niet zoveel gebruik van maakt dat het echt noodzakelijk is.
Het gaat er niet om hoevaak ik er gebruik van maak, het gaat er om dat ie er is wanneer ie nodig is, en dat er gebruik van wordt gemaakt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63752528
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:50 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.

Even uitstappen is geen reeele optie als je een enigszins normale reistijd wil hebben.

Ja, ik denk dat de meeste mensen reuze blij zijn met 4 extra zitplaatsen want dat zal echt een verschil maken.

Zelden iemand gezien die zich in zulke rare bochten wringt om iets te verdedigen dat op geen enkele manier te verdedigen valt.
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snapt
pi_63752529
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dat wil de NS juist gaan veranderen
En tot die tijd, 2028 ofzo, moet je het maar effe ophouden
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63752536
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Houtworm het volgende:
De WC's verdwijnen alleen in treinen die korte afstanden afleggen. De treinen met "verafgelegen reisdoelen" behouden gewoon de WC's. Staat duidelijk in het artikel te lezen.
Ik weet het. Dat heb ik al verscheidene malen gezegd. Jij hebt het alleen over treinen. Ik zag geen specificatie.
quote:
Dus nogmaals, waarom kun je wel 20 minuten zonder WC in een bus reizen en niet 20 minuten zonder WC in een trein reizen?
Ik weet niet hoeveel mensen niet twintig minuten in de bus kunnen zitten zonder naar de wc te gaan. Ga je met zo'n bus, dan ga je desnoods naar de wc, ben ik het helemaal mee eens. Maar dan is er iemand die zo ongeduldig of stom is dat degene nodig moet zeiken, ofzo, en dan? Nou ja, ten eerste denk ik niet dat het vaak voorkomt, ten tweede kan de bus dan dus stoppen. Die trein stopt niet en dus zal die ongeduldige of stomme persoon in het hoekje of in z'n broekje moeten pissen. Wel, dít vind ik wel wat onwaarschijnlijk.

Maar ik zie sowieso het probleem niet, hoor. Laat lekker één zo'n WC in de trein, niemand die er last van heeft en het is wel makkelijk.
pi_63752557
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ah. Dus in de auto kan het wel, in de trein niet

Waarom kom je niet ook op voor de auto rijders met een zwakke blaas?
die kunnen plassen in een fles haha

als ik moet plassen als ik autorij, dan kan ik naar een parkeerplaats rijden of naar een toilet

beetje lastig als ik in een trein zit en ik moet uitstappen bij een station waar a geen wc is en b ik een half uur moet wachten op de volgende trein, waardoor het probleem zich blijft herhalen, zeker met deze kou haha

en nee, meeste stations hebben geen WC en krijgen ze ook niet
  donderdag 4 december 2008 @ 12:54:37 #118
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752586
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:50 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.

Even uitstappen is geen reeele optie als je een enigszins normale reistijd wil hebben.

Ja, ik denk dat de meeste mensen reuze blij zijn met 4 extra zitplaatsen want dat zal echt een verschil maken.

Zelden iemand gezien die zich in zulke rare bochten wringt om iets te verdedigen dat op geen enkele manier te verdedigen valt.
Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)

Daarom wil de NS deze service verplaatsen naar een omgeving die beter controleerbaar is. Het plaatsen van toiletten op het station is op de lange termijn goedkoper en vooral wordt hiermee een betere service afgeleverd.

Het argument van de reistijd wordt in de toekomst ook verholpen. Als treinen regelmatiger gaan rijden heb je (volgens de NS) hoogstens een kwartier extra reistijd.

Mijn persoonlijke mening is dat het aantal toiletten in de trein best geminimaliseerd kan worden, maar dat er (voor noodgevallen) wel een toilet beschikbaar dient te zijn.
pi_63752604
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snapt
Als jij vol blijft houden dat mensen van huis naar werk (is een voorbeeld he, let op!) inclusief treinreis maar 20 minuten bezig zijn, dan ga je uit van een situatie die bijna op niemand van toepassing is.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63752606
Nou ja, het kutstationnetje hier heeft wel één wc.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:56:01 #121
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752624
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

En tot die tijd, 2028 ofzo, moet je het maar effe ophouden
Naar mijn weten in 2010 al.
pi_63752652
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet het. Dat heb ik al verscheidene malen gezegd. Jij hebt het alleen over treinen. Ik zag geen specificatie.
[..]

Ik weet niet hoeveel mensen niet twintig minuten in de bus kunnen zitten zonder naar de wc te gaan. Ga je met zo'n bus, dan ga je desnoods naar de wc, ben ik het helemaal mee eens. Maar dan is er iemand die zo ongeduldig of stom is dat degene nodig moet zeiken, ofzo, en dan? Nou ja, ten eerste denk ik niet dat het vaak voorkomt, ten tweede kan de bus dan dus stoppen. Die trein stopt niet en dus zal die ongeduldige of stomme persoon in het hoekje of in z'n broekje moeten pissen. Wel, dít vind ik wel wat onwaarschijnlijk.

Maar ik zie sowieso het probleem niet, hoor. Laat lekker één zo'n WC in de trein, niemand die er last van heeft en het is wel makkelijk.
Aangezien het plan van de NS duidelijk alleen over treinen op korte afstanden gaat, zou ik niet weten waarom ik die "specificatie" er telkens bij moet zetten.

En dan stopt de bus midden in het weiland tussen Schubbekutteveen en Ophoepelen om jou te laten plassen. Hele bus vertraging omdat jij zo nodig moet pissen. Dat kan wel, maar even je plas ophouden, in je eentje op een station uitstappen en de volgende trein nemen, dan kan niet.
Ik snap die logica niet helemaal.
pi_63752662
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:54 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)

Daarom wil de NS deze service verplaatsen naar een omgeving die beter controleerbaar is. Het plaatsen van toiletten op het station is op de lange termijn goedkoper en vooral wordt hiermee een betere service afgeleverd.

Het argument van de reistijd wordt in de toekomst ook verholpen. Als treinen regelmatiger gaan rijden heb je (volgens de NS) hoogstens een kwartier extra reistijd.

Mijn persoonlijke mening is dat het aantal toiletten in de trein best geminimaliseerd kan worden, maar dat er (voor noodgevallen) wel een toilet beschikbaar dient te zijn.
Hartstikke nobel van de NS. Dan kunnen die toiletten weg zodra de randvoorwaarden op orde zijn.

Maar waarom heb ik de heilige overtuiging dat we nog een paar wasknijper-revivals gaan meemaken voor er 1 toilet bij komt op welk station dan ook?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 4 december 2008 @ 12:57:55 #124
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752674
Ik pleit sowieso voor meer openbaar toegankelijke toiletten. Zelfs in grote nederlandse steden is daar een gebrek aan.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:58:30 #125
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63752687
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Houtworm het volgende:
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snapt
Bij een bus (zeker aan het eind van een lange reis) kan het ook irritant zijn; als eerste of enige vervoermiddel is het niet zo hinderlijk… dat overleef je wel als je thuis nog gaat. Maar in bussen is echt aanmerkelijk minder ruimte voor een toilet. Als je echter een stuk met de bus gaat, dan met b.v. de stoptrein naar Zwolle en vervolgens een stoptrein naar Enschede (duurt een uur); kan ik me voorstellen dat het irritant is dat er geen toilet is.

Zo zijn er meer stoptreinen die best lange trajecten afleggen en waarin je prima terecht kunt komen als je al een stuk hebt afgelegd. Misschien moet je dan – zolang het nog kan – in de intercity naar het toilet en daar rekening mee houden. Mensen houden er nu immers ook wel rekening mee dat ze niet in de bus kunnen, maar al met al kan een combinatie stoptrein + bus toch wel voor een lange reistijd zorgen waarin je de gehele tijd niet naar de WC kunt.

Wat dat betreft zou het voor de aantrekkelijkheid van het OV niet onprettig zijn als de NS ook in de stoptrein gewoon WC's zou houden. Ze willen mensen toch zo graag in de trein hebben? Dan is bezuinigen op WC's volgens mij niet de aangewezen manier. Verder heb ik ook niet de indruk dat de stoptreinen nu altijd zo vol zitten dat de WC uitsparen echt de capaciteitsproblemen oplost.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63752689
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:56 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Naar mijn weten in 2010 al.
2015 dus ofzo
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63752690
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:55 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Als jij vol blijft houden dat mensen van huis naar werk (is een voorbeeld he, let op!) inclusief treinreis maar 20 minuten bezig zijn, dan ga je uit van een situatie die bijna op niemand van toepassing is.
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
pi_63752703
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:54 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)

Daarom wil de NS deze service verplaatsen naar een omgeving die beter controleerbaar is. Het plaatsen van toiletten op het station is op de lange termijn goedkoper en vooral wordt hiermee een betere service afgeleverd.

Het argument van de reistijd wordt in de toekomst ook verholpen. Als treinen regelmatiger gaan rijden heb je (volgens de NS) hoogstens een kwartier extra reistijd.

Mijn persoonlijke mening is dat het aantal toiletten in de trein best geminimaliseerd kan worden, maar dat er (voor noodgevallen) wel een toilet beschikbaar dient te zijn.
ja volgens de NS, geloof jij de NS ?

waarom zijn er uberhaupt geen toiletten gebouwd in stations ? kost geld, namelijk personeel
reistijd wordt vaak langer, omdat je veel meer over gaat stappen als de treinen gaan rijden zoals de NS wil doen.

Je kan toiletten best schoon houden hoor, goed personeel aanemen die niet hun schoonmaakmiddel op het spoor gooit, maar het daadwerkelijk gebruikt voor schoonmaakwerkzaamheden
pi_63752726
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:57 schreef Houtworm het volgende:
En dan stopt de bus midden in het weiland tussen Schubbekutteveen en Ophoepelen om jou te laten plassen. Hele bus vertraging omdat jij zo nodig moet pissen. Dat kan wel, maar even je plas ophouden, in je eentje op een station uitstappen en de volgende trein nemen, dan kan niet.
Ik snap die logica niet helemaal.
Ik ga uit van treinen die elk half uur rijden, maar dat zal in dit geval niet zo zijn, natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel tijd er tussen die stations zit. Een bus stopt zo, een trein kan er een kwartier over doen.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:00:17 #130
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752732
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hartstikke nobel van de NS. Dan kunnen die toiletten weg zodra de randvoorwaarden op orde zijn.

Maar waarom heb ik de heilige overtuiging dat we nog een paar wasknijper-revivals gaan meemaken voor er 1 toilet bij komt op welk station dan ook?
Daar ligt het probleem van de NS. Beide plannen sluiten onvoldoende op elkaar aan. Er moet nieuw materieel komen en er moeten toiletten op stations komen. Dat moet de NS eerst een gaan regelen, dan is het minimaliseren van toiletten in treinen een verdedigbare optie.
pi_63752738
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
ja hoor, ik ga even in de kroeg naar de WC, kost me nog een consumptie ook.
Dat er in Amsterdam nou overal kroegen zijn, je zou maar in een dorp wonen
pi_63752769
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Ja, en anders kun je in een flauwe bocht ook snel uit de trein springen, in een slootje zeiken en de trein via het weiland de pas afsnijden zodat je aan het eind van de bocht nog net aan boord kan springen.

Weet je wat, laat maar
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63752773
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus jij doet je broek naar benedeb en ga zitten plassen waar iedereen bij zit of staat ?

nou lekker
Yep, beter dan met een natte plek in mijn mijn kleren

Had er trouwens nog iets aan mijn post toegevoegd. Voor de NS rijdt men in Nederland geen lange afstanden en de trein is ook voor lange afstanden gemaakt. Tussen de regels door te lezen? zie ik de treinen ook gewoon ingezet worden op de, voor on, s langere afstanden. (Voor de NS iets minder korte afstanden) Je kunt dus alle kanten op.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_63752781
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bij een bus (zeker aan het eind van een lange reis) kan het ook irritant zijn; als eerste of enige vervoermiddel is het niet zo hinderlijk… dat overleef je wel. Maar in bussen is echt aanmerkelijk minder ruimte voor een toilet. In Als je echter een stuk met de bus gaat, dan met b.v. de stoptrein naar Zwolle en vervolgens een stoptrein naar Enschede (duurt een uur); kan ik me voorstellen dat het irritant is dat er geen toilet is.

Zo zijn er meer stoptreinen die best lange trajecten afleggen en waarin je prima terecht kunt komen als je al een stuk hebt afgelegd. Misschien moet je dan – zolang het nog kan – in de intercity naar het toilet en daar rekening mee houden. Mensen houden er nu immers ook wel rekening mee dat ze niet in de bus kunnen, maar al met al kan een combinatie stoptrein + bus toch wel voor een lange reistijd zorgen waarin je de gehele tijd niet naar de WC kunt.

Wat dat betreft zou het voor de aantrekkelijkheid van het OV niet onprettig zijn als de NS ook in de stoptrein gewoon WC's zou houden. Ze willen mensen toch zo graag in de trein hebben? Dan is bezuinigen op WC's volgens mij niet de aangewezen manier. Verder heb ik ook niet de indruk dat de stoptreinen nu altijd zo vol zitten dat de WC uitsparen echt de capaciteitsproblemen oplost.
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?
pi_63752793
En sowieso, wat als het de laatste trein is? Dan kun je onderweg niet stoppen.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:03:20 #136
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63752824
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Dat leidt natuurlijk tot flinke opstoppingen bij overstappen. Als je trein infrequent rijdt (of b.v. je laatste bus) is een vertraging van een uur natuurlijk uiterst irritant alleen al omdat je een plasstop moet maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63752839
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ga uit van treinen die elk half uur rijden, maar dat zal in dit geval niet zo zijn, natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel tijd er tussen die stations zit. Een bus stopt zo, een trein kan er een kwartier over doen.
Jij laat liever een hele bus stoppen dan dat je even je plas ophoud.
Hilarisch.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:03:57 #138
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752847
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja volgens de NS, geloof jij de NS ?

waarom zijn er uberhaupt geen toiletten gebouwd in stations ? kost geld, namelijk personeel
reistijd wordt vaak langer, omdat je veel meer over gaat stappen als de treinen gaan rijden zoals de NS wil doen.

Je kan toiletten best schoon houden hoor, goed personeel aanemen die niet hun schoonmaakmiddel op het spoor gooit, maar het daadwerkelijk gebruikt voor schoonmaakwerkzaamheden
Ik geloof de plannen van de NS wel, dat ze helemaal goed doorgevoerd gaan worden heb ik mijn twijfels over.
De reden waarom in het verleden geen toiletten in stations gebouwd werden, waren inderdaad economische redenen.

Tegenwoordig is het schoonhouden van toiletten in treinen duurder dan het schoonmaken van toiletten op stations. Met de techniek van tegenwoordig reinigen toiletten op stations zich grotendeels automatisch, plus zijn confortabeler dan toiletten in treinen.
pi_63752848
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Houtworm het volgende:

[..]

De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?
welke statons dan man ? laat ze dan eerst die WC's bouwen

bv Rotterdam Lombardijen, groot station, veel reizigers maar geen WC, Rotterdam Blaak dito
pi_63752861
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jij laat liever een hele bus stoppen dan dat je even je plas ophoud.
Ik geloof dat het ondertussen tamelijk duidelijk is dat het hier gaat om gevallen waarin 'plas ophouden' op middellange termijn weinig zin heeft.
pi_63752880
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat leidt natuurlijk tot flinke opstoppingen bij overstappen. Als je trein infrequent rijdt (of b.v. je laatste bus) is een vertraging van een uur natuurlijk uiterst irritant alleen al omdat je een plasstop moet maken.
Tja, dat risico loop je ook al bij vertragingen of om tal van anderen redenen. Bijvoorbeeld dat iemand de bus laat stoppen omdat die moet plassen.
Dat hoort bij het reizen met het OV.
pi_63752891
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ik geloof de plannen van de NS wel, dat ze helemaal goed doorgevoerd gaan worden heb ik mijn twijfels over.
De reden waarom in het verleden geen toiletten in stations gebouwd werden, waren inderdaad economische redenen.

Tegenwoordig is het schoonhouden van toiletten in treinen duurder dan het schoonmaken van toiletten op stations. Met de techniek van tegenwoordig reinigen toiletten op stations zich grotendeels automatisch, plus zijn confortabeler dan toiletten in treinen.
op zich mee eens, een oplossing zou ook zijn, gewoon 50 cent vragen voor gebruik van WC in trein, is makkelijk te realiseren, minder overlast en klantvriendelijk
pi_63752905
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik geloof dat het ondertussen tamelijk duidelijk is dat het hier gaat om gevallen waarin 'plas ophouden' op middellange termijn weinig zin heeft.
Ah. Die extreme gevallen die bijna nooit voorkomen.

Daarom moet de NS maar in alle treinen WC's houden en veel geld besteden aan het onderhoud daarvan.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:06:33 #144
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752906
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:
En sowieso, wat als het de laatste trein is? Dan kun je onderweg niet stoppen.
Voor zulke noodgevallen moet er wel een toilet aanwezig zijn. Daarnaast is het niet zo slim om te laatste trein te pakken natuurlijk
  donderdag 4 december 2008 @ 13:07:25 #145
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63752937
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

op zich mee eens, een oplossing zou ook zijn, gewoon 50 cent vragen voor gebruik van WC in trein, is makkelijk te realiseren, minder overlast en klantvriendelijk
Dat is inderdaad ook een redelijke optie.
Ik begrijp ook niet echt waarom de NS alle WC's wil verwijderen.
pi_63752990
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
pi_63752992
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:06 schreef Houtworm het volgende:
Ah. Die extreme gevallen die bijna nooit voorkomen.
Misschien had ik erbij moeten zetten het mij "wel wat onwaarschijnlijk" lijkt,
quote:
Daarom moet de NS maar in alle treinen WC's houden en veel geld besteden aan het onderhoud daarvan.
Wat mij betreft stoppen ze één WC erin, ja. Of niet, denk dat er weinig problemen zullen zijn op trajecten van twintig minuten, tenzij het je laatste trein is.

Het verwijderen van alle wc's is gewoon het onnodig lastiger, niet onmogelijk, maken.
pi_63753003
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
Dat gebeurd dan ook.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:10:24 #149
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63753019
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Houtworm het volgende:
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?
Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.

Sommige van die stations zijn niet meer dan een kaal platform. Ook al zijn ze net aangelegd (Eygelshoven Markt); er wordt geen voorziening gebouwd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63753022
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien had ik erbij moeten zetten het mij "wel wat onwaarschijnlijk" lijkt,
[..]

Wat mij betreft stoppen ze één WC erin, ja.
Prima. Gelijk voorstellen om dat dan ook maar in bussen, trams en metro te doen!
pi_63753041
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Prima. Gelijk voorstellen om dat dan ook maar in bussen, trams en metro te doen!
Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.

Dat is wel essentieel, natuurlijk. Als het korte afstanden betreft, kort opeenvolgende stations, dan is het gewoon een lange tram, die hebben geen wc's nodig. Maar ik heb wel eens lange tijd in een sprinter gezeten, hoewel dat geloof ik een invaller was en dat zal nu wel niet gebeuren.
pi_63753090
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.

Sommige van die stations zijn niet meer dan een kaal platform. Ook al zijn ze net aangelegd (Eygelshoven Markt); er wordt geen voorziening gebouwd.
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
pi_63753116
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.

Dat is wel essentieel, natuurlijk. Als het korte afstanden betreft, kort opeenvolgende stations, dan is het gewoon een lange tram, die hebben geen wc's nodig. Maar ik heb wel eens lange tijd in een sprinter gezeten, hoewel dat geloof ik een invaller was en dat zal nu wel niet gebeuren.
Dat is niet het plan.
Er is voorlopig maar 1 type trein waar geen WC's in komen.
pi_63753117
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
niet te geloven toch ?
  donderdag 4 december 2008 @ 13:15:57 #155
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63753167
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63753229
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:15 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.

Kan ik ook hoor. Wat nu als je in een bus zit midden in op een brug die niet meer dicht gaat?
pi_63753243
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
pi_63753275
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Liefst eentje die karate kan
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 4 december 2008 @ 13:27:32 #159
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63753506
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.

Kan ik ook hoor. Wat nu als je in een bus zit midden in op een brug die niet meer dicht gaat?
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.

Daarna moet je b.v. nog een uur in die stoptrein zitten. Tel daarbij vervoer van en naar station op en je bent zo twee uur verder. Zonder een toilet in de treinen is dat duidelijk irritant voor velen.

Het maakt het OV domweg nog een stukje onaantrekkelijker dan het al was, en nogmaals, ik geloof dat men juist mensen in het OV wil hebben, niet eruit. En vanuit die optiek begrijp ik zo'n beslissing ook echt niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:28:49 #160
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63753538
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
Dat is de reden waarom het ook zo duur wordt om toiletten in treinen te behouden.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:31:10 #161
3767 Herald
Come get some
pi_63753589
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_63753617
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:31 schreef Herald het volgende:

[..]

laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.
Ja, dat weet ik wel zeker .
pi_63753671
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.

Daarna moet je b.v. nog een uur in die stoptrein zitten. Tel daarbij vervoer van en naar station op en je bent zo twee uur verder. Zonder een toilet in de treinen is dat duidelijk irritant voor velen.

Het maakt het OV domweg nog een stukje onaantrekkelijker dan het al was, en nogmaals, ik geloof dat men juist mensen in het OV wil hebben, niet eruit. En vanuit die optiek begrijp ik zo'n beslissing ook echt niet.
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.

Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:36:05 #164
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63753736
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel zeker .
Dan stellen mensen dat het een slechte service van de NS is dat ze geld vragen.
pi_63754061
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:36 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dan stellen mensen dat het een slechte service van de NS is dat ze geld vragen.
Zo'n beetje hetzelfde als bij OV chipkaart.
Wel met flinke korting willen reizen, maar dan niet willen dat de NS reisgegevens van je bij gaat houden.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 13:51:46 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754207
quote:
De korte lijnen doen vijftien tot twintig minuten over een ritje, een tijd waarvan door de NS wordt verondersteld dat iedereen het doen van zijn behoefte kan uitstellen.
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 13:53:32 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754266
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.

Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 4 december 2008 @ 13:54:07 #168
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63754284
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.
quote:
Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63754344
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 13:59:23 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754434
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.
welke luxe komt erbij dan?
En daar hebben de Sprinter reizigers niks aan hè.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63754439
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.
[..]

Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?
Zeker niet. Het is alleen apart dat er zo'n heisa van wordt gemaakt en wordt gedaan alsof dit probleem alleen bij de NS speelt.
pi_63754469
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

welke luxe komt erbij dan?
En daar hebben de Sprinter reizigers niks aan hè.
Geen idee.
Lekkerdere en meer stoelen in de trein, betere verwarming kan vanalles zijn. Ook dingen waar de Sprinter reizigers wel wat aan hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 14:01:43 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754510
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:00 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Geen idee.
Lekkerdere en meer stoelen in de trein, betere verwarming kan vanalles zijn. Ook dingen waar de Sprinter reizigers wel wat aan hebben.
meer stoelen ten koste van een WC ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63754547
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houden
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
pi_63755210
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Nee de NS wil meer klanten trekken, dat doe je niet door de service slechter te maken.

Jij met je cafe's, daar moet je een consumptie nemen hoor, wat een lulvergelijking. Alsof je die overal heb

Dan maken ze toch gelijk een betaal WC van, probleem opgelost
  donderdag 4 december 2008 @ 14:30:22 #176
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63755335
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63756192
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.
pi_63756323
Ach, whatever. Laat ze die wc's eruit slopen, niet dat ik er wat van merk. Maar beetje onzinnig vind ik het wel.
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 15:11:16 #179
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63756488
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.
Carpe Libertatem
pi_63757398
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:08 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Dan 1e klas ook afschaffen
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank je
pi_63758052
quote:
Op donderdag 4 december 2008 02:17 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Vertel eens, hoevaak maak je nu gebruik van de wc in de trein?
Gemiddeld 2~3 keer per week.
Maar er zijn natuurlijk meer mensen dan alleen ikzelf die het vaker doen.
Ik zie ook niet echt hoe dat relevant is.
pi_63758886
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank je
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.
pi_63759202
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Het spijt me donders, maar ik acht de rol van NS in deze samenleving groter dan een simpel commercieel bedrijf dat winst moet halen. NS heeft een keiharde monopoly en daarmee in mijn optiek ook gewoon maatschappelijke verantwoordelijkheden.

Gewoon toiletten eruit slopen omdat ze vinden dat de trajecten daar niet lang genoeg voor duren vind ik onverantwoord.
Vooral omdat we hier in Nederland, zoals al eerder aangegeven, uberhaupt een probleem hebben wat betreft openbare sartinaire voorzieningen.
Deze nog verder verminderen is dus gewoon een kutplan, door wie dit ook uitgevoerd word.

[ Bericht 8% gewijzigd door McKillem op 04-12-2008 16:56:32 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 17:53:11 #184
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_63760636
Ik zou best 50 cent willen betalen voor een bezoekje aan de WC in de trein. Geen probleem, voor andere openbare toiletten moet je ook betalen.

De Syntustreinen hebben nu al geen toiletten en das best lastig. Van Oldenzaal naar Zutphen is 50 minuten en dat vind ik al best lang zonder toilet. Zeker voor kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_63760825
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.
Hee, kan ik er wat aan doen dat ik een goede baan heb en een 1ste klas OV-kaart krijg?
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:58:47 #186
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63773238
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
Dat is jouw visie. De NS ziet de voordelen van die service verlening niet opwegen tegen de nadelen. Extra onderhoud, WC's worden misbruikt voor duistere doeleinde, geven overlast.

Als dan ook nog blijkt dat helemaal niet zoveel mensen gebruik maken van die WC's in sprinters, waarom dan nog die service verlenen? Dan ga je toch kijken hoe je dat geld dat die WC's kosten op andere manieren kunt besteden voor verbetering van de service.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:42:54 #187
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63807691
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63807901
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
De ervaring leert dat meer mensen van de auto in de trein alleen lukt alleen met hogere frequenties en lagere tarieven. Een toilet heeft daar nul-komma-nul invloed op, sterker nog sinds Syntus de toiletten heeft afgeschaft is het vervoer bij hun met 50% gestegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FeestNummer op 06-12-2008 18:01:42 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_63807953
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:53 schreef MaLo het volgende:
De Syntustreinen hebben nu al geen toiletten en das best lastig. Van Oldenzaal naar Zutphen is 50 minuten en dat vind ik al best lang zonder toilet. Zeker voor kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas.
Tja, als ik met de bus van Den Bosch naar Uden ga duurt dat ook langer dan een uur en daar klaagt niemand over het ontbreken van een toilet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')