Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou ik reis meer dan jou, ook in Amsterdam regelmatig
op de meeste stations heb je niet eens WC's meer man, zo vaak reis jij blijkbaar
en die tramritjes van 10 minuten, waar praat je over.
Ik maak zelden gebruik van het toilet in de trein, maar ik hou rekening met andere groepen, die er wel gebruik van maken, van moeten maken
OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG ISquote:Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station?
Omdat je meer dan een uur in de trein zit, bijvoorbeeld, en in de tussentijd moet je wel naar de wc, terwijl het eerst niet hoefde. Ik zie dit eerlijk gezegd niet als een bijzonder onwaarschijnlijk geval. Maar nogmaals: dit gaat niet over treinen die er een uur over doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station?
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Leg dan eens uit. Waarom moet men perse in de trein naar de WC?
Waarom kan het niet op het station? Eventueel volgend station een paar minuten later?
Als je in de file zit en hoognodig moet, kun je ook niet zomaar stoppen en zul je moeten wachten tot de volgende parkeeerplaats.
De WC's verdwijnen alleen in treinen die korte afstanden afleggen. De treinen met "verafgelegen reisdoelen" behouden gewoon de WC's. Staat duidelijk in het artikel te lezen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een bus is geen trein en een tram is geen trein. En als ik het goed heb, hebben bussen met verafgelegen reisdoelen (wat is de naam ook alweer?) zoals tussen Noord-Holland en Friesland wel toiletten. Voorts kan de buschauffeur altijd nog stoppen.
Jouw vergelijking tussen een bus en een tram enerzijds en een trein anderzijds gaat niet op, dat is zeer duidelijk.
Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoorquote:Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Lees nou eens goed wat ik zeg!
Ik zeg NERGENS dat de WC verwijderd moet worden. Ik zeg dat ik er geen probleem mee heb dat het, in het geval van de spinters, gebeurd. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen voor jou?
En voor die zinnige argumenten, lees de openingspost eens. Daar staan de motivaties van de NS.
En nog geen garantie dus. Ze vinden de afstanden in Nederland überhaupt kort dusquote:Het "stadsgewestelijk materieel" (SGM) is speciaal ontworpen voor zgn. voorstadsverkeer. Om bij afstanden van 25 tot 30 km en een gemiddelde stopafstand van 2 tot 2,5 km de reistijd aanvaardbaar te houden werden hoge eisen gesteld aan de acceleratie en de remvertraging van dit materieel. Bij de ontwikkeling van elektrisch reizigersmaterieel werd in het verleden geen verschil gemaakt tussen materieel voor lange- en korteafstandsvervoer.
De relatief korte reisafstanden die binnen de grenzen van ons land mogelijk zijn, gaven hiertoe ook weinig aanleiding.
Doordat de ruimtelijke ordening de laatste jaren sterk is gewijzigd en er steeds meer voorstadshaltes werden geopend, is een stadsgewestelijk gerichte vervoersbehoefte onstaan. Eerder werd het materieeltype plan T/V ontwikkeld, dat vooral door zijn tractie-eigenschappen bijzonder geschikt is voor het bedienen van de kortere halte-afstanden. Qua inrichting is dit materieel echter een compromis tussen de eisen voor korte- en lange afstandsvervoeren.
Dat wil de NS juist gaan veranderenquote:Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG IS
alleen op intercity stations zijn ze er wel vaak
Ah. Dus in de auto kan het wel, in de trein nietquote:Op donderdag 4 december 2008 12:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dan moet je je plas ophouden, maar in de trein hoeft dat niet, makelijk toch ?
Dus jij doet je broek naar benedeb en ga zitten plassen waar iedereen bij zit of staat ?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoor![]()
Dat ze stinken weerhoud mij ook, maar nog net niet zo dat ik pijn moet lijden.
Als je een traject hebt van 3 uur, dan rijd daar een trein met WC aan boord.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik vind die motivatie niet voldoende. Weegt niet op tegen een volle pijnlijke blaas. Wanneer ik drie uur in een trein zit en ik zou echt moeten? Zorg ik idd ook wel voor dat plastickzakje hoor![]()
Dat ze stinken weerhoud mij ook, maar nog net niet zo dat ik pijn moet lijden.
Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De stations waar jij vandaan vertrekt wel. En als je echt nodig moet, dan stap je even uit op een groot station. In de bus kun je je drang blijkbaar ook even ophouden, in de trein dan ook lijkt me.
Ik denk dat de meeste mensen liever een zitplaats hebben dan de mogelijkheid om naar de WC te gaan.
SPRINTERS STOPPEN OOK OP INTERCITY STATIONS.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
OMDAT LEES MAAR ER OP VEEL STATIONS GEEN WC AANWEZIG IS
alleen op intercity stations zijn ze er wel vaak
Het gaat er niet om hoevaak ik er gebruik van maak, het gaat er om dat ie er is wanneer ie nodig is, en dat er gebruik van wordt gemaakt.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nee. Ik vraag hoeveel gebruik jij of iemand anders er van maakt.
Als je die vraag op deze manier ontwijkt denk ik dat jij er er helemaal niet zoveel gebruik van maakt dat het echt noodzakelijk is.
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snaptquote:Op donderdag 4 december 2008 12:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.
Even uitstappen is geen reeele optie als je een enigszins normale reistijd wil hebben.
Ja, ik denk dat de meeste mensen reuze blij zijn met 4 extra zitplaatsen want dat zal echt een verschil maken.
Zelden iemand gezien die zich in zulke rare bochten wringt om iets te verdedigen dat op geen enkele manier te verdedigen valt.
En tot die tijd, 2028 ofzo, moet je het maar effe ophoudenquote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dat wil de NS juist gaan veranderen
Ik weet het. Dat heb ik al verscheidene malen gezegd. Jij hebt het alleen over treinen. Ik zag geen specificatie.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Houtworm het volgende:
De WC's verdwijnen alleen in treinen die korte afstanden afleggen. De treinen met "verafgelegen reisdoelen" behouden gewoon de WC's. Staat duidelijk in het artikel te lezen.
Ik weet niet hoeveel mensen niet twintig minuten in de bus kunnen zitten zonder naar de wc te gaan. Ga je met zo'n bus, dan ga je desnoods naar de wc, ben ik het helemaal mee eens. Maar dan is er iemand die zo ongeduldig of stom is dat degene nodig moet zeiken, ofzo, en dan? Nou ja, ten eerste denk ik niet dat het vaak voorkomt, ten tweede kan de bus dan dus stoppen. Die trein stopt niet en dus zal die ongeduldige of stomme persoon in het hoekje of in z'n broekje moeten pissen. Wel, dít vind ik wel wat onwaarschijnlijk.quote:Dus nogmaals, waarom kun je wel 20 minuten zonder WC in een bus reizen en niet 20 minuten zonder WC in een trein reizen?
die kunnen plassen in een fles hahaquote:Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ah. Dus in de auto kan het wel, in de trein niet
Waarom kom je niet ook op voor de auto rijders met een zwakke blaas?
Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)quote:Op donderdag 4 december 2008 12:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld m'n beste. De Sprinters doen tig stations aan waar helemaal geen toilet te bekennen is.
Even uitstappen is geen reeele optie als je een enigszins normale reistijd wil hebben.
Ja, ik denk dat de meeste mensen reuze blij zijn met 4 extra zitplaatsen want dat zal echt een verschil maken.
Zelden iemand gezien die zich in zulke rare bochten wringt om iets te verdedigen dat op geen enkele manier te verdedigen valt.
Als jij vol blijft houden dat mensen van huis naar werk (is een voorbeeld he, let op!) inclusief treinreis maar 20 minuten bezig zijn, dan ga je uit van een situatie die bijna op niemand van toepassing is.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snapt
Naar mijn weten in 2010 al.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En tot die tijd, 2028 ofzo, moet je het maar effe ophouden
Aangezien het plan van de NS duidelijk alleen over treinen op korte afstanden gaat, zou ik niet weten waarom ik die "specificatie" er telkens bij moet zetten.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet het. Dat heb ik al verscheidene malen gezegd. Jij hebt het alleen over treinen. Ik zag geen specificatie.
[..]
Ik weet niet hoeveel mensen niet twintig minuten in de bus kunnen zitten zonder naar de wc te gaan. Ga je met zo'n bus, dan ga je desnoods naar de wc, ben ik het helemaal mee eens. Maar dan is er iemand die zo ongeduldig of stom is dat degene nodig moet zeiken, ofzo, en dan? Nou ja, ten eerste denk ik niet dat het vaak voorkomt, ten tweede kan de bus dan dus stoppen. Die trein stopt niet en dus zal die ongeduldige of stomme persoon in het hoekje of in z'n broekje moeten pissen. Wel, dít vind ik wel wat onwaarschijnlijk.
Maar ik zie sowieso het probleem niet, hoor. Laat lekker één zo'n WC in de trein, niemand die er last van heeft en het is wel makkelijk.
Hartstikke nobel van de NS. Dan kunnen die toiletten weg zodra de randvoorwaarden op orde zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:54 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)
Daarom wil de NS deze service verplaatsen naar een omgeving die beter controleerbaar is. Het plaatsen van toiletten op het station is op de lange termijn goedkoper en vooral wordt hiermee een betere service afgeleverd.
Het argument van de reistijd wordt in de toekomst ook verholpen. Als treinen regelmatiger gaan rijden heb je (volgens de NS) hoogstens een kwartier extra reistijd.
Mijn persoonlijke mening is dat het aantal toiletten in de trein best geminimaliseerd kan worden, maar dat er (voor noodgevallen) wel een toilet beschikbaar dient te zijn.
Bij een bus (zeker aan het eind van een lange reis) kan het ook irritant zijn; als eerste of enige vervoermiddel is het niet zo hinderlijk… dat overleef je wel als je thuis nog gaat. Maar in bussen is echt aanmerkelijk minder ruimte voor een toilet. Als je echter een stuk met de bus gaat, dan met b.v. de stoptrein naar Zwolle en vervolgens een stoptrein naar Enschede (duurt een uur); kan ik me voorstellen dat het irritant is dat er geen toilet is.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Houtworm het volgende:
Als je vol blijft houden dat mensen wel 20 minuten in een bus zonder WC kunnen zitten en niet 20 minuten in een trein zonder WC, dan snap ik wel waarom je mijn punten niet snapt
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als jij vol blijft houden dat mensen van huis naar werk (is een voorbeeld he, let op!) inclusief treinreis maar 20 minuten bezig zijn, dan ga je uit van een situatie die bijna op niemand van toepassing is.
ja volgens de NS, geloof jij de NS ?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:54 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het niet verdedigbaar is. Om economische redenen wil de NS WC's minimaliseren in treinen. Op de eerste plaats nemen ze ruimte in die ook voor zitplaatsen benut kan worden en op de tweede plaats zijn de kosten voor het reinigen van de WC's in verhouding gewoon erg duur. De algemene indruk die WC's in treinen hebben is bij de consument erg slecht. (Ze zijn vies, niet erg praktisch etc.)
Daarom wil de NS deze service verplaatsen naar een omgeving die beter controleerbaar is. Het plaatsen van toiletten op het station is op de lange termijn goedkoper en vooral wordt hiermee een betere service afgeleverd.
Het argument van de reistijd wordt in de toekomst ook verholpen. Als treinen regelmatiger gaan rijden heb je (volgens de NS) hoogstens een kwartier extra reistijd.
Mijn persoonlijke mening is dat het aantal toiletten in de trein best geminimaliseerd kan worden, maar dat er (voor noodgevallen) wel een toilet beschikbaar dient te zijn.
Ik ga uit van treinen die elk half uur rijden, maar dat zal in dit geval niet zo zijn, natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel tijd er tussen die stations zit. Een bus stopt zo, een trein kan er een kwartier over doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:57 schreef Houtworm het volgende:
En dan stopt de bus midden in het weiland tussen Schubbekutteveen en Ophoepelen om jou te laten plassen. Hele bus vertraging omdat jij zo nodig moet pissen. Dat kan wel, maar even je plas ophouden, in je eentje op een station uitstappen en de volgende trein nemen, dan kan niet.
Ik snap die logica niet helemaal.
Daar ligt het probleem van de NS. Beide plannen sluiten onvoldoende op elkaar aan. Er moet nieuw materieel komen en er moeten toiletten op stations komen. Dat moet de NS eerst een gaan regelen, dan is het minimaliseren van toiletten in treinen een verdedigbare optie.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hartstikke nobel van de NS. Dan kunnen die toiletten weg zodra de randvoorwaarden op orde zijn.
Maar waarom heb ik de heilige overtuiging dat we nog een paar wasknijper-revivals gaan meemaken voor er 1 toilet bij komt op welk station dan ook?
ja hoor, ik ga even in de kroeg naar de WC, kost me nog een consumptie ook.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Ja, en anders kun je in een flauwe bocht ook snel uit de trein springen, in een slootje zeiken en de trein via het weiland de pas afsnijden zodat je aan het eind van de bocht nog net aan boord kan springen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Yep, beter dan met een natte plek in mijn mijn klerenquote:Op donderdag 4 december 2008 12:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus jij doet je broek naar benedeb en ga zitten plassen waar iedereen bij zit of staat ?
nou lekker
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij een bus (zeker aan het eind van een lange reis) kan het ook irritant zijn; als eerste of enige vervoermiddel is het niet zo hinderlijk… dat overleef je wel. Maar in bussen is echt aanmerkelijk minder ruimte voor een toilet. In Als je echter een stuk met de bus gaat, dan met b.v. de stoptrein naar Zwolle en vervolgens een stoptrein naar Enschede (duurt een uur); kan ik me voorstellen dat het irritant is dat er geen toilet is.
Zo zijn er meer stoptreinen die best lange trajecten afleggen en waarin je prima terecht kunt komen als je al een stuk hebt afgelegd. Misschien moet je dan – zolang het nog kan – in de intercity naar het toilet en daar rekening mee houden. Mensen houden er nu immers ook wel rekening mee dat ze niet in de bus kunnen, maar al met al kan een combinatie stoptrein + bus toch wel voor een lange reistijd zorgen waarin je de gehele tijd niet naar de WC kunt.
Wat dat betreft zou het voor de aantrekkelijkheid van het OV niet onprettig zijn als de NS ook in de stoptrein gewoon WC's zou houden. Ze willen mensen toch zo graag in de trein hebben? Dan is bezuinigen op WC's volgens mij niet de aangewezen manier. Verder heb ik ook niet de indruk dat de stoptreinen nu altijd zo vol zitten dat de WC uitsparen echt de capaciteitsproblemen oplost.
Dat leidt natuurlijk tot flinke opstoppingen bij overstappen. Als je trein infrequent rijdt (of b.v. je laatste bus) is een vertraging van een uur natuurlijk uiterst irritant alleen al omdat je een plasstop moet maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:58 schreef Houtworm het volgende:
Ik houd helemaal niet vol dat mensen in totaal maar 20 minuten reizen.
Ik ga er wel vanuit dat er overstap punten zijn. En daarbij is meestal wel een WC in de buurt. Misschien dan niet op het station, maar anders vast wel een kroegje of iets anders in de buurt.
Jij laat liever een hele bus stoppen dan dat je even je plas ophoud.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ga uit van treinen die elk half uur rijden, maar dat zal in dit geval niet zo zijn, natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel tijd er tussen die stations zit. Een bus stopt zo, een trein kan er een kwartier over doen.
Ik geloof de plannen van de NS wel, dat ze helemaal goed doorgevoerd gaan worden heb ik mijn twijfels over.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja volgens de NS, geloof jij de NS ?
waarom zijn er uberhaupt geen toiletten gebouwd in stations ? kost geld, namelijk personeel
reistijd wordt vaak langer, omdat je veel meer over gaat stappen als de treinen gaan rijden zoals de NS wil doen.
Je kan toiletten best schoon houden hoor, goed personeel aanemen die niet hun schoonmaakmiddel op het spoor gooit, maar het daadwerkelijk gebruikt voor schoonmaakwerkzaamheden
welke statons dan man ? laat ze dan eerst die WC's bouwenquote:Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?
Ik geloof dat het ondertussen tamelijk duidelijk is dat het hier gaat om gevallen waarin 'plas ophouden' op middellange termijn weinig zin heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jij laat liever een hele bus stoppen dan dat je even je plas ophoud.
Tja, dat risico loop je ook al bij vertragingen of om tal van anderen redenen. Bijvoorbeeld dat iemand de bus laat stoppen omdat die moet plassen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat leidt natuurlijk tot flinke opstoppingen bij overstappen. Als je trein infrequent rijdt (of b.v. je laatste bus) is een vertraging van een uur natuurlijk uiterst irritant alleen al omdat je een plasstop moet maken.
op zich mee eens, een oplossing zou ook zijn, gewoon 50 cent vragen voor gebruik van WC in trein, is makkelijk te realiseren, minder overlast en klantvriendelijkquote:Op donderdag 4 december 2008 13:03 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik geloof de plannen van de NS wel, dat ze helemaal goed doorgevoerd gaan worden heb ik mijn twijfels over.
De reden waarom in het verleden geen toiletten in stations gebouwd werden, waren inderdaad economische redenen.
Tegenwoordig is het schoonhouden van toiletten in treinen duurder dan het schoonmaken van toiletten op stations. Met de techniek van tegenwoordig reinigen toiletten op stations zich grotendeels automatisch, plus zijn confortabeler dan toiletten in treinen.
Ah. Die extreme gevallen die bijna nooit voorkomen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik geloof dat het ondertussen tamelijk duidelijk is dat het hier gaat om gevallen waarin 'plas ophouden' op middellange termijn weinig zin heeft.
Voor zulke noodgevallen moet er wel een toilet aanwezig zijn. Daarnaast is het niet zo slim om te laatste trein te pakken natuurlijkquote:Op donderdag 4 december 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:
En sowieso, wat als het de laatste trein is? Dan kun je onderweg niet stoppen.
Dat is inderdaad ook een redelijke optie.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
op zich mee eens, een oplossing zou ook zijn, gewoon 50 cent vragen voor gebruik van WC in trein, is makkelijk te realiseren, minder overlast en klantvriendelijk
Misschien had ik erbij moeten zetten het mij "wel wat onwaarschijnlijk" lijkt,quote:Op donderdag 4 december 2008 13:06 schreef Houtworm het volgende:
Ah. Die extreme gevallen die bijna nooit voorkomen.
Wat mij betreft stoppen ze één WC erin, ja. Of niet, denk dat er weinig problemen zullen zijn op trajecten van twintig minuten, tenzij het je laatste trein is.quote:Daarom moet de NS maar in alle treinen WC's houden en veel geld besteden aan het onderhoud daarvan.
Dat gebeurd dan ook.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Houtworm het volgende:
De bussen waar ik in zit zijn ook niet altijd zo vol dat er geen hokje met een WC gemaakt kan worden. En op steeds meer stations komt een WC. Dus waarom kun je daar niet naar de WC gaan?
Prima. Gelijk voorstellen om dat dan ook maar in bussen, trams en metro te doen!quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien had ik erbij moeten zetten het mij "wel wat onwaarschijnlijk" lijkt,
[..]
Wat mij betreft stoppen ze één WC erin, ja.
Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Prima. Gelijk voorstellen om dat dan ook maar in bussen, trams en metro te doen!
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.
Sommige van die stations zijn niet meer dan een kaal platform. Ook al zijn ze net aangelegd (Eygelshoven Markt); er wordt geen voorziening gebouwd.
Dat is niet het plan.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.
Dat is wel essentieel, natuurlijk. Als het korte afstanden betreft, kort opeenvolgende stations, dan is het gewoon een lange tram, die hebben geen wc's nodig. Maar ik heb wel eens lange tijd in een sprinter gezeten, hoewel dat geloof ik een invaller was en dat zal nu wel niet gebeuren.
niet te geloven toch ?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.
Liefst eentje die karate kanquote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.
Kan ik ook hoor. Wat nu als je in een bus zit midden in op een brug die niet meer dicht gaat?
Dat is de reden waarom het ook zo duur wordt om toiletten in treinen te behouden.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Ja, dat weet ik wel zekerquote:Op donderdag 4 december 2008 13:31 schreef Herald het volgende:
[..]
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.
Daarna moet je b.v. nog een uur in die stoptrein zitten. Tel daarbij vervoer van en naar station op en je bent zo twee uur verder. Zonder een toilet in de treinen is dat duidelijk irritant voor velen.
Het maakt het OV domweg nog een stukje onaantrekkelijker dan het al was, en nogmaals, ik geloof dat men juist mensen in het OV wil hebben, niet eruit. En vanuit die optiek begrijp ik zo'n beslissing ook echt niet.
Zo'n beetje hetzelfde als bij OV chipkaart.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:36 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dan stellen mensen dat het een slechte service van de NS is dat ze geld vragen.
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houdenquote:De korte lijnen doen vijftien tot twintig minuten over een ritje, een tijd waarvan door de NS wordt verondersteld dat iedereen het doen van zijn behoefte kan uitstellen.
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?quote:Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.
welke luxe komt erbij dan?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.
Zeker niet. Het is alleen apart dat er zo'n heisa van wordt gemaakt en wordt gedaan alsof dit probleem alleen bij de NS speelt.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.
[..]
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?
Geen idee.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
welke luxe komt erbij dan?
En daar hebben de Sprinter reizigers niks aan hè.
meer stoelen ten koste van een WC jaquote:Op donderdag 4 december 2008 14:00 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Geen idee.
Lekkerdere en meer stoelen in de trein, betere verwarming kan vanalles zijn. Ook dingen waar de Sprinter reizigers wel wat aan hebben.
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houden
Nee de NS wil meer klanten trekken, dat doe je niet door de service slechter te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank jequote:
Gemiddeld 2~3 keer per week.quote:Op donderdag 4 december 2008 02:17 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vertel eens, hoevaak maak je nu gebruik van de wc in de trein?
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank je
Het spijt me donders, maar ik acht de rol van NS in deze samenleving groter dan een simpel commercieel bedrijf dat winst moet halen. NS heeft een keiharde monopoly en daarmee in mijn optiek ook gewoon maatschappelijke verantwoordelijkheden.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Hee, kan ik er wat aan doen dat ik een goede baan heb en een 1ste klas OV-kaart krijg?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.
Dat is jouw visie. De NS ziet de voordelen van die service verlening niet opwegen tegen de nadelen. Extra onderhoud, WC's worden misbruikt voor duistere doeleinde, geven overlast.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
De ervaring leert dat meer mensen van de auto in de trein alleen lukt alleen met hogere frequenties en lagere tarieven. Een toilet heeft daar nul-komma-nul invloed op, sterker nog sinds Syntus de toiletten heeft afgeschaft is het vervoer bij hun met 50% gestegen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
Tja, als ik met de bus van Den Bosch naar Uden ga duurt dat ook langer dan een uur en daar klaagt niemand over het ontbreken van een toilet.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:53 schreef MaLo het volgende:
De Syntustreinen hebben nu al geen toiletten en das best lastig. Van Oldenzaal naar Zutphen is 50 minuten en dat vind ik al best lang zonder toilet. Zeker voor kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |