En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.
Sommige van die stations zijn niet meer dan een kaal platform. Ook al zijn ze net aangelegd (Eygelshoven Markt); er wordt geen voorziening gebouwd.
Dat is niet het plan.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.
Dat is wel essentieel, natuurlijk. Als het korte afstanden betreft, kort opeenvolgende stations, dan is het gewoon een lange tram, die hebben geen wc's nodig. Maar ik heb wel eens lange tijd in een sprinter gezeten, hoewel dat geloof ik een invaller was en dat zal nu wel niet gebeuren.
niet te geloven toch ?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.
Liefst eentje die karate kanquote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.
Kan ik ook hoor. Wat nu als je in een bus zit midden in op een brug die niet meer dicht gaat?
Dat is de reden waarom het ook zo duur wordt om toiletten in treinen te behouden.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Ja, dat weet ik wel zekerquote:Op donderdag 4 december 2008 13:31 schreef Herald het volgende:
[..]
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.
Daarna moet je b.v. nog een uur in die stoptrein zitten. Tel daarbij vervoer van en naar station op en je bent zo twee uur verder. Zonder een toilet in de treinen is dat duidelijk irritant voor velen.
Het maakt het OV domweg nog een stukje onaantrekkelijker dan het al was, en nogmaals, ik geloof dat men juist mensen in het OV wil hebben, niet eruit. En vanuit die optiek begrijp ik zo'n beslissing ook echt niet.
Zo'n beetje hetzelfde als bij OV chipkaart.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:36 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dan stellen mensen dat het een slechte service van de NS is dat ze geld vragen.
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houdenquote:De korte lijnen doen vijftien tot twintig minuten over een ritje, een tijd waarvan door de NS wordt verondersteld dat iedereen het doen van zijn behoefte kan uitstellen.
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?quote:Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.
welke luxe komt erbij dan?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.
Zeker niet. Het is alleen apart dat er zo'n heisa van wordt gemaakt en wordt gedaan alsof dit probleem alleen bij de NS speelt.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.
[..]
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?
Geen idee.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
welke luxe komt erbij dan?
En daar hebben de Sprinter reizigers niks aan hè.
meer stoelen ten koste van een WC jaquote:Op donderdag 4 december 2008 14:00 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Geen idee.
Lekkerdere en meer stoelen in de trein, betere verwarming kan vanalles zijn. Ook dingen waar de Sprinter reizigers wel wat aan hebben.
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houden
Nee de NS wil meer klanten trekken, dat doe je niet door de service slechter te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank jequote:
Gemiddeld 2~3 keer per week.quote:Op donderdag 4 december 2008 02:17 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vertel eens, hoevaak maak je nu gebruik van de wc in de trein?
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank je
Het spijt me donders, maar ik acht de rol van NS in deze samenleving groter dan een simpel commercieel bedrijf dat winst moet halen. NS heeft een keiharde monopoly en daarmee in mijn optiek ook gewoon maatschappelijke verantwoordelijkheden.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Hee, kan ik er wat aan doen dat ik een goede baan heb en een 1ste klas OV-kaart krijg?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.
Dat is jouw visie. De NS ziet de voordelen van die service verlening niet opwegen tegen de nadelen. Extra onderhoud, WC's worden misbruikt voor duistere doeleinde, geven overlast.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
De ervaring leert dat meer mensen van de auto in de trein alleen lukt alleen met hogere frequenties en lagere tarieven. Een toilet heeft daar nul-komma-nul invloed op, sterker nog sinds Syntus de toiletten heeft afgeschaft is het vervoer bij hun met 50% gestegen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
Tja, als ik met de bus van Den Bosch naar Uden ga duurt dat ook langer dan een uur en daar klaagt niemand over het ontbreken van een toilet.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:53 schreef MaLo het volgende:
De Syntustreinen hebben nu al geen toiletten en das best lastig. Van Oldenzaal naar Zutphen is 50 minuten en dat vind ik al best lang zonder toilet. Zeker voor kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |