abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63753090
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Omdat er geen WC is bijvoorbeeld. Overigens worden ook aardig wat busritjes in dunner bevolkt gebied met een klein busje uitgevoerd (b.v. 9 persoons). Maar ga kijken bij een station Beilen, station Eygelshoven, station Rijssen, station Raalte, station Heiloo, station Boxtel, station Geldermalsen.

Sommige van die stations zijn niet meer dan een kaal platform. Ook al zijn ze net aangelegd (Eygelshoven Markt); er wordt geen voorziening gebouwd.
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
pi_63753116
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, alleen heb je nog steeds niet door dat een bus, een tram en een metro geen trein zijn.

Dat is wel essentieel, natuurlijk. Als het korte afstanden betreft, kort opeenvolgende stations, dan is het gewoon een lange tram, die hebben geen wc's nodig. Maar ik heb wel eens lange tijd in een sprinter gezeten, hoewel dat geloof ik een invaller was en dat zal nu wel niet gebeuren.
Dat is niet het plan.
Er is voorlopig maar 1 type trein waar geen WC's in komen.
pi_63753117
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
niet te geloven toch ?
  donderdag 4 december 2008 @ 13:15:57 #155
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63753167
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:
En geen enkel station, binnen 20 minuten, op dat traject heeft een WC?
Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63753229
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:15 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waar je naartoe kunt zonder een halfuur vertraging op te lopen? Nee, lang niet altijd.
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.

Kan ik ook hoor. Wat nu als je in een bus zit midden in op een brug die niet meer dicht gaat?
pi_63753243
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
pi_63753275
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
Liefst eentje die karate kan
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 4 december 2008 @ 13:27:32 #159
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63753506
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Altijd leuk. Die extremen erbij halen om een punt proberen te maken.

Kan ik ook hoor. Wat nu als je in een bus zit midden in op een brug die niet meer dicht gaat?
Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.

Daarna moet je b.v. nog een uur in die stoptrein zitten. Tel daarbij vervoer van en naar station op en je bent zo twee uur verder. Zonder een toilet in de treinen is dat duidelijk irritant voor velen.

Het maakt het OV domweg nog een stukje onaantrekkelijker dan het al was, en nogmaals, ik geloof dat men juist mensen in het OV wil hebben, niet eruit. En vanuit die optiek begrijp ik zo'n beslissing ook echt niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:28:49 #160
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63753538
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef schatje het volgende:
Lozen van stront en zeik op het spoor mag toch eigenlijk niet? Ik meen zoiets gelezen te hebben. Dat de NS van die tanks moet inbouwen.
Dat is de reden waarom het ook zo duur wordt om toiletten in treinen te behouden.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:31:10 #161
3767 Herald
Come get some
pi_63753589
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef schatje het volgende:
Toiletten op de trein zijn zo vies. Een goed idee is daarom een toiletjuffrouw op de trein met betalen voor een bezoekje. Een euro ofzo.
laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_63753617
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:31 schreef Herald het volgende:

[..]

laat de reizigers een euro dokken en plots heeft niemand meer een zwakke blaas.
Ja, dat weet ik wel zeker .
pi_63753671
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Misschien zijn het extremen in absolute reizigersaantallen (kan ik me best voorstellen), maar het is niet ‘bedacht‘ o.i.d. Een overstap in Zwolle van de stoptrein uit het noorden naar de stoptrein naar Enschede is 4 minuten. Je moet dan een aardig eind over het station lopen en als je dan ook nog naar de WC moet in 4 minuten dan red je het simpelweg niet. Dan kun je natuurlijk nog een half uur bij je toch al niet zo vlotte reistijd optellen, maar daarmee maak je het OV niet aantrekkelijker.

Daarna moet je b.v. nog een uur in die stoptrein zitten. Tel daarbij vervoer van en naar station op en je bent zo twee uur verder. Zonder een toilet in de treinen is dat duidelijk irritant voor velen.

Het maakt het OV domweg nog een stukje onaantrekkelijker dan het al was, en nogmaals, ik geloof dat men juist mensen in het OV wil hebben, niet eruit. En vanuit die optiek begrijp ik zo'n beslissing ook echt niet.
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.

Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:36:05 #164
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63753736
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel zeker .
Dan stellen mensen dat het een slechte service van de NS is dat ze geld vragen.
pi_63754061
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:36 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dan stellen mensen dat het een slechte service van de NS is dat ze geld vragen.
Zo'n beetje hetzelfde als bij OV chipkaart.
Wel met flinke korting willen reizen, maar dan niet willen dat de NS reisgegevens van je bij gaat houden.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 13:51:46 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754207
quote:
De korte lijnen doen vijftien tot twintig minuten over een ritje, een tijd waarvan door de NS wordt verondersteld dat iedereen het doen van zijn behoefte kan uitstellen.
tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 13:53:32 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754266
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.

Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 4 december 2008 @ 13:54:07 #168
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63754284
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Houtworm het volgende:
In de stoptreinen blijven de WC's nog. Het gaat alleen om sprinters.
Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.
quote:
Blijft grappig om te zien dat mensen die geen of gebruik maken van WC's in treinen verwachtren dat de NS in alle treinen WC's houd. Het is en blijft ook geen probleem wat er alleen maar bij de NS is. Er zijn in Nederland ook OV bussen die lange afstanden rijden (interliners) en die geen WC aan boord hebben.
Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63754344
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die hebben er ook nooit ingezeten, hier wordt de service alleen maar minder terwijl we er niks minder voor hoeven te betalen.
Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 13:59:23 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754434
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Maar daarvoor krijg je wel luxere treinen terug of andere dingen die de NS geld kosten.
welke luxe komt erbij dan?
En daar hebben de Sprinter reizigers niks aan hè.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63754439
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Voor zover ik weet worden (uiteindelijk) alle stoptreinen door sprinters vervangen.
[..]

Het is ook niet alleen een NS probleem. B.v. de interliner Breda-Utrecht duurt ook lang. Maar omdat het ergens anders slecht geregeld is hoeft het bij de NS toch niet ook slecht geregeld te worden?
Zeker niet. Het is alleen apart dat er zo'n heisa van wordt gemaakt en wordt gedaan alsof dit probleem alleen bij de NS speelt.
pi_63754469
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

welke luxe komt erbij dan?
En daar hebben de Sprinter reizigers niks aan hè.
Geen idee.
Lekkerdere en meer stoelen in de trein, betere verwarming kan vanalles zijn. Ook dingen waar de Sprinter reizigers wel wat aan hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2008 @ 14:01:43 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63754510
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:00 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Geen idee.
Lekkerdere en meer stoelen in de trein, betere verwarming kan vanalles zijn. Ook dingen waar de Sprinter reizigers wel wat aan hebben.
meer stoelen ten koste van een WC ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63754547
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tja je komt net na een busrit van 25 minuten aan bij een station zonder toilet......... mag ik dan zelf bepalen hoe lang ik mijn behoefte nog op wil houden
Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
pi_63755210
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Nee de NS wil meer klanten trekken, dat doe je niet door de service slechter te maken.

Jij met je cafe's, daar moet je een consumptie nemen hoor, wat een lulvergelijking. Alsof je die overal heb

Dan maken ze toch gelijk een betaal WC van, probleem opgelost
  donderdag 4 december 2008 @ 14:30:22 #176
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63755335
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63756192
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:
Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.
pi_63756323
Ach, whatever. Laat ze die wc's eruit slopen, niet dat ik er wat van merk. Maar beetje onzinnig vind ik het wel.
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 15:11:16 #179
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63756488
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar. Neem ik voortaan wel het treinbedrijf dat wel wc's heeft.
Carpe Libertatem
pi_63757398
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:08 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Dan 1e klas ook afschaffen
En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank je
pi_63758052
quote:
Op donderdag 4 december 2008 02:17 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Vertel eens, hoevaak maak je nu gebruik van de wc in de trein?
Gemiddeld 2~3 keer per week.
Maar er zijn natuurlijk meer mensen dan alleen ikzelf die het vaker doen.
Ik zie ook niet echt hoe dat relevant is.
pi_63758886
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En dan moet ik naast jou zitten zeker, tussen allerlei jengelende kinderen en irritante Mocro-jeugd met kutmuziek uit hun mobieltje. Nee dank je
En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.
pi_63759202
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Je mag ook bepalen of je even een cafe'tje binnen loopt om daar je behoefte te doen.
De NS is echt niet verplicht om jou WC gelegenheid te verschaffen. Het is gewoon een commercieel bedrijf en als de WC's meer geld kosten dan ze opleveren is het natuurlijk niet interessant om de WC's in stand te houden.
Het spijt me donders, maar ik acht de rol van NS in deze samenleving groter dan een simpel commercieel bedrijf dat winst moet halen. NS heeft een keiharde monopoly en daarmee in mijn optiek ook gewoon maatschappelijke verantwoordelijkheden.

Gewoon toiletten eruit slopen omdat ze vinden dat de trajecten daar niet lang genoeg voor duren vind ik onverantwoord.
Vooral omdat we hier in Nederland, zoals al eerder aangegeven, uberhaupt een probleem hebben wat betreft openbare sartinaire voorzieningen.
Deze nog verder verminderen is dus gewoon een kutplan, door wie dit ook uitgevoerd word.

[ Bericht 8% gewijzigd door McKillem op 04-12-2008 16:56:32 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 17:53:11 #184
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_63760636
Ik zou best 50 cent willen betalen voor een bezoekje aan de WC in de trein. Geen probleem, voor andere openbare toiletten moet je ook betalen.

De Syntustreinen hebben nu al geen toiletten en das best lastig. Van Oldenzaal naar Zutphen is 50 minuten en dat vind ik al best lang zonder toilet. Zeker voor kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_63760825
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

En dan zeggen ze wel eens dat ik uitbeeld dat ik buiten de maatschappij wil staan met mijn lange haar en vieze t-shirts.
Hee, kan ik er wat aan doen dat ik een goede baan heb en een 1ste klas OV-kaart krijg?
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:58:47 #186
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63773238
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik snap die afweging best vanuit een commercieel oogpunt. Het punt is echter dat ook de regering graag mensen de trein in wil hebben, en dat bereik je niet door de service achteruit te schroeven. Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
Dat is jouw visie. De NS ziet de voordelen van die service verlening niet opwegen tegen de nadelen. Extra onderhoud, WC's worden misbruikt voor duistere doeleinde, geven overlast.

Als dan ook nog blijkt dat helemaal niet zoveel mensen gebruik maken van die WC's in sprinters, waarom dan nog die service verlenen? Dan ga je toch kijken hoe je dat geld dat die WC's kosten op andere manieren kunt besteden voor verbetering van de service.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:42:54 #187
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63807691
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63807901
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef Iblis het volgende:
Natuurlijk, als het vooral kosten oplevert is het niet zo vreemd dat ze het doen, maar mijn punt is dat ‘men’ het zo belangrijk acht dat mensen met de trein gaan, dat er minder files komen, enz; terwijl onderwijl op de service beknibbeld wordt.
De ervaring leert dat meer mensen van de auto in de trein alleen lukt alleen met hogere frequenties en lagere tarieven. Een toilet heeft daar nul-komma-nul invloed op, sterker nog sinds Syntus de toiletten heeft afgeschaft is het vervoer bij hun met 50% gestegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FeestNummer op 06-12-2008 18:01:42 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_63807953
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:53 schreef MaLo het volgende:
De Syntustreinen hebben nu al geen toiletten en das best lastig. Van Oldenzaal naar Zutphen is 50 minuten en dat vind ik al best lang zonder toilet. Zeker voor kleine kinderen en mensen met een zwakke blaas.
Tja, als ik met de bus van Den Bosch naar Uden ga duurt dat ook langer dan een uur en daar klaagt niemand over het ontbreken van een toilet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')