Nee, ik ken de X2000 alleen van zien kijken (variant op horen zeggen).quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh inderdaad, ik zie hetWeleens in gezeten trouwens? Echt iets voor kerels van 1,90+
![]()
MAKkelijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
Woohooquote:
Gewoon, omdat het kan.quote:Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen?
Dat weet ik, ATB is veel uitgebreider dan Memor/Indusi, en dat is maar goed ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG.
Vlaanderen is toch ook Memor, of doen ze daar ook ATB?quote:Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten
Luxemburg bedoel je natuurlijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen?
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.quote:En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
Oh echt waar? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?
quote:[..]
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.quote:
ATB is ook vooroorlogs hoor.quote:Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja.
Tof. Laten we het uitproberen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.
Memor komt uit 1930, ATB is pas later. Jaren '60, geloof ik.quote:[..]
ATB is ook vooroorlogs hoor.
Plus het feit dat de X2000 vaak te maken heeft met goederentreinen, vergeleken met de introductie duren de treinreizen enkele minuten langer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter![]()
En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP
quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Woohoo
[..]
Gewoon, omdat het kan.
Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8Om dan Antwerpen-Centraal binnen te rollen met een VIRM, bijvoorbeeld.
Ik denk net iets hoger. Toen NS recentelijk K4-rijtuigen huurde, was het voor passagiers een avontuur om de trein te bestijgen/verlaten.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Indusi is uit de jaren 1920
ATB is pas ingevoerd na Harmelen.
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren."
Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet.
Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt.
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?quote:Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.
Dat klopt ja.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |