abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:10:48 #51
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63705667
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh inderdaad, ik zie het Weleens in gezeten trouwens? Echt iets voor kerels van 1,90+
Nee, ik ken de X2000 alleen van zien kijken (variant op horen zeggen).

Ik moet ook nog eens behandeld worden voor mijn Wikipedia-verslaving.
pi_63706507
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter

En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:11:37 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63707963
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
pi_63708202
tvp

nabij Wierden passeren een Olympische ICM-IV met aanhang als Intercity Enschede - Den Haag C / Rotterdam C.

Datum: Zaterdag 22 december 2007
pi_63708312
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
MAKkelijk

Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:23:45 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63708363
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAKkelijk
Woohoo
quote:
Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen?
Gewoon, omdat het kan.

Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8 Om dan Antwerpen-Centraal binnen te rollen met een VIRM, bijvoorbeeld.
pi_63708494
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG. Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:36:06 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63708716
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG.
Dat weet ik, ATB is veel uitgebreider dan Memor/Indusi, en dat is maar goed ook.
quote:
Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten
Vlaanderen is toch ook Memor, of doen ze daar ook ATB?

En dan hebben die Belgen eindelijk een fatsoenlijke treinen. Ik zie mogelijkheden voor een Intercity Brussel - Amsterdam. Of misschien Maastricht - Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 21:46:59 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63709033
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63709101
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken
Luxemburg bedoel je natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:52:14 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63709213
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen?
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?
quote:
En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:57:16 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63709371
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?
Oh echt waar? Dat wist ik niet.
quote:
[..]

Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.


Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:01:32 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63709553
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh echt waar? Dat wist ik niet.
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.
quote:
Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja.
ATB is ook vooroorlogs hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:12:48 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63709934
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.
Tof. Laten we het uitproberen.
quote:
[..]

ATB is ook vooroorlogs hoor.
Memor komt uit 1930, ATB is pas later. Jaren '60, geloof ik.

Maar hoe dan ook, het is ook oud. ETCS is de toekomst, denk ik. Nu nog wachten tot er overal ETCS is
pi_63710174
Indusi is uit de jaren 1920

ATB is pas ingevoerd na Harmelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63712062
Ik ga naar Berlin met oud & nieuw. At all cost.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:10:07 #67
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63712132
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter

En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP
Plus het feit dat de X2000 vaak te maken heeft met goederentreinen, vergeleken met de introductie duren de treinreizen enkele minuten langer.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:45:25 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63713359
Gaat die uitzwaaimeeting in Houten nog door?

Anders weet ik nog een mooie locatie in Charleroi Urbex locatie: Verlaten treinwerkplaats :x
http://www.deduitsekermis.nl/fotos/trains/IMG_7711_2_3.jpg
  woensdag 3 december 2008 @ 01:06:48 #69
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_63715110
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Woohoo
[..]

Gewoon, omdat het kan.

Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8 Om dan Antwerpen-Centraal binnen te rollen met een VIRM, bijvoorbeeld.

Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 3 december 2008 @ 01:38:48 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63715456
quote:
Op woensdag 3 december 2008 01:06 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland
Ik denk net iets hoger. Toen NS recentelijk K4-rijtuigen huurde, was het voor passagiers een avontuur om de trein te bestijgen/verlaten.
  woensdag 3 december 2008 @ 08:16:33 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63716873
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Indusi is uit de jaren 1920

ATB is pas ingevoerd na Harmelen.
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 december 2008 @ 09:04:23 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63717503
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren."

Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet.

Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:08:10 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63717558
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren."

Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet.

Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt.
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 december 2008 @ 09:08:42 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63717564
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
pi_63717578
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!
Dat klopt ja.

Net zoals dat relaiskastje bij ALmelo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')