abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:13:10 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63695522
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De kogelgaten van toen zitten nog steeds in de portalen
Niet iets voor een " " smiley, vind ik eigenlijk...

Wat wel maf is, is dat de 747 na wat plamuur en schilderwerk gewoon weer in dienst is gekomen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 02-12-2008 14:28:36 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63695594
Hafas?? Toch niet van de Hamas?

Trouwens, DD, wat voor apparatuur/programma of whatever heb jij om die radiogesprekken te beluisteren van de conducteur + machinist? Lijkt mij wel leuk om te horen wat ze zeggen.. Is daarmee ook het communicatieprogramma van Syntus af te luisteren? Die kunnen met elkaar communiceren (bijv. als de trein vertraging heeft vraagt hij de bus om te wachten)

[ Bericht 7% gewijzigd door Nightshadow op 02-12-2008 14:29:06 ]
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:24:08 #28
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63695835
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:16 schreef Nightshadow het volgende:
Hafas?? Toch niet van de Hamas?

Trouwens, DD, wat voor apparatuur/programma of whatever heb jij om die radiogesprekken te beluisteren van de conducteur + machinist? Lijkt mij wel leuk om te horen wat ze zeggen.. Is daarmee ook het communicatieprogramma van Syntus af te luisteren? Die kunnen met elkaar communiceren (bijv. als de trein vertraging heeft vraagt hij de bus om te wachten)
Ik weet niet hoever je van het spoor woont, maar eigenlijk een simpele Tafel/Handscanner is voldoende. Nu woon ik binnen het "langste trein profiel" van het spoor dus ik kan af en toe een gesprek opvangen van Meester<-=>HC, ook het PBT op HS ontvang ik, en wat emplacementen, zoals de binkhost, HS.

Verder is NS telerail dus niet meer dat gaat allemaal via GSM+R. Wat Syntus betreft, dat ga ik eens voor je uitzoeken.

Dergelijke Apparaten koop je al vanaf enkele tientjes op marktplaats
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 14:30:22 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63695980
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet iets voor een " " smiley, vind ik eigenlijk...
Het is triest wat daar gebeurd is, maar dat er nog sporen van terug te vinden zijn rond de spoorbaan, dat had ik niet verwacht.
quote:
Wat wel maf is, is dat de 747 na wat plamuur en schilderwerk gewoon weer in dienst is gekomen...
Was dat stel toen niet hernummerd?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63696072
Ik woon tussen 3 spoorlijnen, met afstand max. paar honderd meter.. Tussen Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en (Nijmegen-)Zutphen-Zwolle.. Misschien dat ik nog een keer zo'n apparaat ga kopen, weet nog niet..
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:44:08 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63696236
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is triest wat daar gebeurd is, maar dat er nog sporen van terug te vinden zijn rond de spoorbaan, dat had ik niet verwacht.
[..]
Het is wel opvallend ja.
quote:
Was dat stel toen niet hernummerd?
Volgens Wiki is het stel pas begin jaren '90 vernummerd naar 758...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63696293
ik kijk uit naar de versie van 2009 van de Punt. Ben benieuwd hoe ze dat gaat doen met die overmeestering door het leger.
pi_63696324
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
Was dat stel toen niet hernummerd?
Niet meteen, dat is pas veel later gebeurd, na lang aandringen van groeperingen die bezwaar hadden tegen de negatieve associaties die dat nummer opriep.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63696349
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:16 schreef Nightshadow het volgende:
Hafas?? Toch niet van de Hamas?
Dommerd

http://www.google.nl/search?q=hafas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:52:04 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63696411
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dommerd

http://www.google.nl/search?q=hafas
Fles, waar heb jij die CD rom gehaald? Aachen toch? of Gronau?
pi_63696457
ik heb de nieuwe nog niet. In Aachen kan je m zeker krijgen. In Gronau is dacht ik geen loketbediening meer. Bentheim zou ook kunnen natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:03:14 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63696697
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb de nieuwe nog niet. In Aachen kan je m zeker krijgen. In Gronau is dacht ik geen loketbediening meer. Bentheim zou ook kunnen natuurlijk.
Ja, maar dan sta ik gelijk weer 3 uur :|
pi_63697000
of je wacht nog 2 weken, dan gaat de PE 2 keer zo vaak rijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:33:12 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63697522
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet meteen, dat is pas veel later gebeurd, na lang aandringen van groeperingen die bezwaar hadden tegen de negatieve associaties die dat nummer opriep.
Beetje mosterd na de maaltijd...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63697659
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Beetje mosterd na de maaltijd...
Mja, een jaar of 5 later ging de hele serie buiten dienst

Onderschrift bij een foto op Nicospilt.com:
quote:
Amsterdam CS, 24 april 1970. Treinstel 747. Dit treinstel is in 1977 betrokken geweest bij de tweede Molukse treinkaping, bij De Punt. Tegelijk werd in Bovensmilde een lagere school gegijzeld. Toen mariniers een eind maakten aan de gijzeling van de trein, kwamen twee passagiers en zes terroristen om het leven. Begin jaren negentig werd het stel omgenummerd naar 758, omdat nummer 747 te veel associaties zou oproepen met deze treinkaping (de omnummering was een actie van een spoorwegbeambte die vond dat dit direct na de kaping had moeten gebeuren).
Dus uiteindelijk nog een prive initiatief ook

[ Bericht 39% gewijzigd door Dr_Flash op 02-12-2008 15:48:07 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:48:35 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63699701
Opvallend! De nog bruikbare treindelen van het ongeval van Harmelen zijn wel gesloopt uit piëteit met de slachtoffers... Daar waren ook wel wat meer doden te betreuren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63700519
quote:
Zou dit de langste goedertreinen kunnen zijn in NL? Die over een lange afstand heeft gereden?
quote:
DB beproeft 1.000 meter lange goederentrein

Om de technische maakbaarheid te demonstreren heeft Deutsche Bahn (DB) samen met de Nederlandse exploitant van de Betuweroute Keyrail in het afgelopen weekeinde tussen Rotterdam en Oberhausen een ruim 1.000 meter lange goederentrein (foto) over de Betuweroute beproeft.

Het van origine Duitse project ‘GZ 1000’ wordt door het Duitse Ministerie van Economie en Technologie financieel ondersteunt met als doel het vergroten van de capaciteit op het bestaande net en om bijvoorbeeld knelpunten in het vervoer van de zeehaven naar het achterland aan te pakken. De 1.000 meter trein vervoerde containers in opdracht van de intermodale dienstverleners Hupac en ICF. Trekkracht van de trein werd geleverd door een moderne, milieu-vriendelijke elektrische locomotief van het type BR 189 die uitgerust is met alle relevante technische systemen voor het Duitse en Nederlandse spoorwegnet.

In het kader van het project wordt de technische, operationele en bedrijfs-economische maakbaarheid van 1.000 meter lange goederentreinen onderzocht. Doel van de proeven is het op doen van praktische ervaring met de exploitatie van lange goederentreinen. De bedrijfsvoering in het grens-overschrijdend railgoederenvervoer tussen Nederland en Duitsland is op dit moment begrensd op treinlengtes tot maximaal 750 meter. Sjoerd Sjoerdsma directeur Keyrail: “De testrit is voor ons zeer bruikbaar geweest. Kijkend naar de verwachte groei van het railgoederenvervoer, met name na de voltooiing van de Rotterdamse haven in 2020, moeten wij oplossingen beschikbaar hebben voor een nog efficiënter gebruik van de lijn. Langere treinen verminderen materieel- en personeelskosten voor onze klanten en dragen bij aan een lagere CO2 uitstoot”.

Dit voorjaar heeft al een succesvolle proef plaatsgevonden met een 835 meter lange goederentrein tussen Hamburg en Denemarken. “Rail transport heeft een grote toekomst omdat het relatief milieuvriendelijk is. Nu is het belangrijk om op een slimme wijze de bestaande capaciteit te vergroten en dus routes en dan met name internationale corridors efficiënter te maken”, zegt Dr. Lutz Bücken bij DB werkzaam als Algemeen vertegenwoordiger geïntegreerd rail syteem. De Betuweroute die speciaal voor het railgoederenvervoer is aangelegd biedt optimale omstandigheden voor lange goederentreinen.

“Langere goederentreinen versterken niet alleen de productiviteit op de rails, ze scheppen ook ruimte voor extra treinen. Dit concurrentiële voordeel zal ons helpen om de voorspelde groei in transport op een relatief milieuvriendelijke wijze op te vangen”, aldus Dr. Christian Kuhn lid van de Raad van Bestuur van Railion Deutschland AG. Voor het accommoderen van langere goederentreinen zijn overigens wel aanpassingen aan de railinfrastructuur nodig. Zo zullen inhaalsporen verlengd moeten worden en zullen er in de beveiliging aanpassingen gedaan moeten worden.

Bron
............................
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 17:18:13 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63700594
Ik denk het wel ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:30:43 #44
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63700938
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Klopt, maar het idee is goed en de onderkenning van het probleem is al een belangrijke stap. Nu eens kijken hoe de uitvoering gaat worden. Straks gaan ze nog een joint-venture oprichten of zo, heb je er nog een bedrijf bij
Nee straks is de NS weer gewoon de oude NS met alles in eigendom en beheer. het zou wel beter zijn denk ik
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:38:52 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63701171
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:15 schreef sander89 het volgende:

[..]

Zou dit de langste goedertreinen kunnen zijn in NL? Die over een lange afstand heeft gereden?
[..]
Het is in elk geval een treurig bericht qua spelling.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:48:24 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63701441
En mijn 1900 (ICK, Ehv-Bd) staat stil voor Best, we staan achter een defecte trein. Vertraging: vooralsnog onbekend.

Edit: inmiddels rijden we weer. Vertraging: +21.

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 02-12-2008 18:02:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 18:00:17 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63701721
moet bijna wel een goederentrein zijn. Kan verder geen bijzonderheden ontdekken op de AV
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:13:29 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63702063
We rijden weer, 125 km/u nu. De uiteindelijke vertraging is +24 geworden.
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:42:05 #49
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63702771
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is in elk geval een treurig bericht qua spelling.
zeikerd
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:04:14 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63703330
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:06 schreef Ame_thyst het volgende:
Zat gisteren weer eens in een DDM-1 [ afbeelding ]
Die dingen maken best veel herrie vooral als je bij een scharnierpunt zit en er is niet gesmeerd...
En enkele rijtuigen zitten ook nog eens onder de roest, dat is nog gevaarlijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')