Kinderen die huilen in de supermarkt krijgen of geen opvoeding of ze gaan naar de supermarkt tijdens tijden waarop ze honger hebben...gaan ze vanzelf wel janken, neem wat te drinken mee, sapje oidquote:Op maandag 1 december 2008 23:25 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Tja.. ik kom nog regelmatig kinderen tegen in de supermarkt die liggen te spartelen op de grond omdat ze hun zin niet krjigen. "dat mag jij niet meer doen' helpt daarbij echt niet.. doet me wel denken aan hoe ik vroeger was en onder de koude douche werd gezet. Was het gelijk afgelopen
Moest vroeger ook in de koude douche maar flipte er zwaar van had echt serieus pijn aan me hoofd gewoon beetje traumatische shit had dan liever een tik op me jatten gehad want die douche was echt traumatiserendquote:Op dinsdag 2 december 2008 00:23 schreef AngelWings het volgende:
[..]
Kinderen die huilen in de supermarkt krijgen of geen opvoeding of ze gaan naar de supermarkt tijdens tijden waarop ze honger hebben...gaan ze vanzelf wel janken, neem wat te drinken mee, sapje oid
Is het m'n avatar?quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat je een vrouw was
![]()
[..]
Ah, jouw vermoeden. Kan je dat vermoeden ook hard maken?
[..]
En om duidelijke grenzen te stellen is fysiek geweld nodig?
Wanneer dan?quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:27 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Is het m'n avatar?M'n vriendin vond em destijds wel iets te schattig
Ik kan het niet hardmaken, maar ik weet wel zeker dat de oorzaak bij de ouders ligt. Als ik naar m'n eigen jeugd kijk, was ik iemand die je gewoon mee kon nemen. Dat deden m'n ouders dan ook regelmatig
En soms is fysiek 'geweld' nodig. Als ouder heb je het voordeel dat je een bepaalde macht over je kind hebt waardoor het geen extreme vormen hoeft aan te nemen, maar ook een ouder zal soms wat extra hulp nodig hebben om het kind een punt over te laten nemen. Het zijn nou eenmaal geen volledig rationele wezentjes. Een tik moet dan gewoon kunnen.
Ah jah, stoer zegquote:Op dinsdag 2 december 2008 00:32 schreef Laton het volgende:
het lijkt me vooral een goed idee als je andermans kinderen mag slaan. is het snel gebeurd met dat gejank in de supermarkt.
Geen idee,quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:27 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Is het m'n avatar?M'n vriendin vond em destijds wel iets te schattig
Mijn ouders hebben mij (en m'n jongere broer) nooit (maar dan ook nooit) geslagen. En om nu te zeggen dat ik me 'vervelend' gedroeg in openbare gelegenheden? Daar was volgens mij geen sprake van.quote:Ik kan het niet hardmaken, maar ik weet wel zeker dat de oorzaak bij de ouders ligt. Als ik naar m'n eigen jeugd kijk, was ik iemand die je gewoon mee kon nemen. Dat deden m'n ouders dan ook regelmatig
En soms is fysiek 'geweld' nodig. Als ouder heb je het voordeel dat je een bepaalde macht over je kind hebt waardoor het geen extreme vormen hoeft aan te nemen, maar ook een ouder zal soms wat extra hulp nodig hebben om het kind een punt over te laten nemen. Het zijn nou eenmaal geen volledig rationele wezentjes. Een tik moet dan gewoon kunnen.
Die macht moet je ook met woorden duidelijk kunnen maken aan je kind. Daar hoeft helemaal geen 'tik' aan te pas te komen.quote:Als ouder heb je het voordeel dat je een bepaalde macht over je kind hebt
Dat moest je dan eens bij mijn kinderen (moet je wel even geduld hebben) proberen. Zullen we eens kijken wie er slaag krijgt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:32 schreef Laton het volgende:
het lijkt me vooral een goed idee als je andermans kinderen mag slaan. is het snel gebeurd met dat gejank in de supermarkt.
Persoonlijk ben ik tegen het slaan van kinderen. Vooral omdat je er dan consequent mee moet zijn. Neem het voorbeeld "Marieke poept de hele woonkamer onder, ze loopt naar haar moeder en zegt dit. Mams word uiterst boos omdat Marieke de woonkamer heeft ondergescheten, ze deelt een corrigerende tik uit en Mariek huilt". Punt is dat Marieke die klap die ze kreeg kan associėren met het feit dat ze vertelde wat ze heeft gedaan, en niet de handeling zelf...dus zal ze in de toekomst niets vertellen aan mams en ontwijkt ze dus die corrigerende tik terwijl ze lekker blijft doormeuren.quote:Op maandag 1 december 2008 09:55 schreef Superfast het volgende:
Had laatst met een vrouwelijke collega een kleine discussie over het wel of niet uitdelen van een tik aan je eigen kinderen als ze echt zwaar over de streef gingen.
Ik gaf aan dit als het echt nodig is en binnen de proporties kan dat het best legitiem kan zijn om je kroost zo nu en dan een corrigerende tik te geven ik kreeg er ook wel eens een maar dan wist ik mijn plek ook meteen en heb het niet als negatief ervaren ook later niet.
Die collega was toen ik dit zei zwaar verbouwereerd en weigert sindsdien elke vorm van gesprek .
Voel me nu een beetje rot daarover ik bedoel ik zou mijn kinderen NOOIT mishandelen of wat dan ook maar als ze te ver gaan mogen ze het weten.
Collega boos ik voel me onzeker op dat vlak maar wat vinden jullie?
ja man domboquote:Op dinsdag 2 december 2008 00:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat moest je dan eens bij mijn kinderen (moet je wel even geduld hebben) proberen. Zullen we eens kijken wie er slaag krijgt.
Waarom reageer ik hier eigenlijk op.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:32 schreef Laton het volgende:
Mee eensquote:Op dinsdag 2 december 2008 03:59 schreef THEFXR het volgende:
Er zijn volgens mij meer ouders die hun kind geestelijk mishandelen dan fysiek.
Right...quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:32 schreef Laton het volgende:
Zeker maar als je kijkt hoe sommige kinderen het gezin regeren en alles is ingesteld op de wensen en behoeften van het kind dan vraag ik me af of dat kind zijn plaats wel weer?quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ik wel merk is dat een kind dat een corrigerende tik kan krijgen het zelf ook als legitiem middel ziet om te corrigeren (naar bv vriendjes toe).
Toch een beetje dubbel dus.
Dat heeft toch niets met een corrigerende tik te maken? Dat is gewoon compleet de andere kant namelijk verwennen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:15 schreef Superfast het volgende:
[..]
Zeker maar als je kijkt hoe sommige kinderen het gezin regeren en alles is ingesteld op de wensen en behoeften van het kind dan vraag ik me af of dat kind zijn plaats wel weer?
Je kan dat alleen met een tik duidelijk maken? Het KAN ook op andere manieren. Een stuk lastiger en bewerkelijker maar het KAN wel.quote:Als ik een tik kreeg had ik het verdiend en dan wist je ook meteen weer hoe de verhoudingen lagen namelijk dat je ouders bepaalden en niet andersom.
Tja, dan maakt slaan eigenlijk weinig uit, behalve een teken van 'machteloosheid' van de ouder, als je kenneelijk wacht tot het eenmaal te laat is, en dan opeens heel hard willen zijn....quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:37 schreef ensolieser24 het volgende:
ik zou alleen slaan als het echt iets heel ergs heeft gedaan, zoals geld stelen ofzo
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:42 schreef deedeetee het volgende:
Als een tik uitdelen niet werkt moet je er meteen mee stoppen.
(...)
Je moet het gewoon per geval bekijken. Slaan om je frustraties kwijt te raken is geen goed idee, als het zinloos is stoppen en goed nadenken !
idd...ik kan me de situaties indenken dat 't kan gebeuren, maar het is niet nodig.quote:Op maandag 1 december 2008 09:56 schreef nightsleeper het volgende:
Je hebt tikken en tikken, maar m.i. is het niet OK om je kinderen op wat voor manier dan ook te slaan.
Bingo.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ik wel merk is dat een kind dat een corrigerende tik kan krijgen het zelf ook als legitiem middel ziet om te corrigeren (naar bv vriendjes toe).
Toch een beetje dubbel dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |