hehe zo was mijn vader ookquote:Op maandag 1 december 2008 19:04 schreef SHE het volgende:
Ik heb echt heel ernstig op mijn lazer gehad vroeger. Zo ernstig, dat ik op een gegeven moment in rage ben uitgebroken.
De laatste keer heb ik zo hard teruggeslagen dat het nooit meer is gebeurd. Ik heb ze toen ook in niet te misverstane woorden duidelijk gemaakt dat als ze hun pedagogische kwaliteiten niet heel snel zouden opvijzelen, ik ze echt zou vermoorden. ( als in: als je ooit nog iemand aanraakt, dan maak ik je af. )Mijn broertje mag me bedanken.
Ze hebben later toegegeven heel erg fout te zijn geweest en weten het aan hun stressvolle carrieres en zulks. Mijn reet.
Een nederig excuus heb ik overigens ook gehad, dat dan weer wel. Niet dat je er wat aan hebt, want het kan je enorm beschadigen, maar het is een begin. Ze doen tegenwoordig dan wel weer alles om hun spijt te betuigen.
Which reminds me, ik moet mijn wishlist voor kerst nog bijwerken.
quote:Op maandag 1 december 2008 19:18 schreef SHE het volgende:
Dat is net zo erg natuurlijk. Ik ben weleens genegeerd () als ik iets stouts had gedaan, en ik werd weleens dom, incompetent, lui en een mislukkeling genoemd als ik iets niet 'perfect' deed, maar dat vond ik echt lang niet zo erg als een knal krijgen.
Zo kansloos. En dat dan vervolgens goedmaken met veel te dure spullen![]()
Maar ik ben er trots op dat ik ze dat afgeleerd heb en mijn broertje een vrij onbezorgde jeugd heeft gehad. Helaas is hij nu wel stront verwend en aartslui, maar dat nog liever dan beschadigd![]()
En met mijn ouders heb ik inmiddels een innige band. Vergeven hoort bij het leven.
Al die boomknuffelaars tegenwoordig; ik heb soms wel eens pak rammel onder m'n reet gekregen met de mattenklapper. Ook ben ik wel eens met kleren en al onder de koude douche gesodemieterd.quote:Op maandag 1 december 2008 09:55 schreef Superfast het volgende:
Had laatst met een vrouwelijke collega een kleine discussie over het wel of niet uitdelen van een tik aan je eigen kinderen als ze echt zwaar over de streef gingen.
Ik gaf aan dit als het echt nodig is en binnen de proporties kan dat het best legitiem kan zijn om je kroost zo nu en dan een corrigerende tik te geven ik kreeg er ook wel eens een maar dan wist ik mijn plek ook meteen en heb het niet als negatief ervaren ook later niet.
Die collega was toen ik dit zei zwaar verbouwereerd en weigert sindsdien elke vorm van gesprek .
Voel me nu een beetje rot daarover ik bedoel ik zou mijn kinderen NOOIT mishandelen of wat dan ook maar als ze te ver gaan mogen ze het weten.
Collega boos ik voel me onzeker op dat vlak maar wat vinden jullie?
Ach meissie.. heb je er zo'n trauma eraan overgehouden? het leven is niet zoals in het tekenfilmpje ala prins en prinsesquote:Op maandag 1 december 2008 19:18 schreef SHE het volgende:
Dat is net zo erg natuurlijk. Ik ben weleens genegeerd () als ik iets stouts had gedaan, en ik werd weleens dom, incompetent, lui en een mislukkeling genoemd als ik iets niet 'perfect' deed, maar dat vond ik echt lang niet zo erg als een knal krijgen.
Zo kansloos. En dat dan vervolgens goedmaken met veel te dure spullen![]()
Maar ik ben er trots op dat ik ze dat afgeleerd heb en mijn broertje een vrij onbezorgde jeugd heeft gehad. Helaas is hij nu wel stront verwend en aartslui, maar dat nog liever dan beschadigd![]()
En met mijn ouders heb ik inmiddels een innige band. Vergeven hoort bij het leven.
En zo; mensen.. zo is de playstation cultuur ontstaan. Men durft niets meer. Wat wil je? als je maar 1 tik geeft krijg je gelijk 100 boomknuffelende organisaties op je af en wordt je kind uit huis gehaaldquote:Op maandag 1 december 2008 10:55 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar misschien dat die collega zelf wel eens meer dan een corrigerende tik heeft gekregen of TS verkeerd heeft begrepen.
Het slaan van je kinderen is niet goed. Het geeft alleen maar je onkunde aan om op normale manier te reageren. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het onbegrijpelijk is als je kind ooit een keer eens een tik hebt gegeven. Je kind schrikt (heeft het nog nooit meegemaakt en beseft dattie nu wel iets heel erg fout moet hebben gedaan) en jij schrikt, omdat je dat normaal niet doet.
Maar als het meer is dan uitzonderlijk, dan gaat het juist averechts werken en kun je ook vrezen dat jouw kind van jou geleerd heeft in situaties van onmacht te reageren met geweld (want jij doet dat dan immers ook).
Je kunt beter belonen bij goed gedrag en die beloningen intrekken als straf of de verantwoordelijk van het gedrag van je kind bij het kind leggen (Iets stuk gemaakt? Uit eigen portemonnee laten betalen... zoiets). Dat soort dingen werken beter.
quote:
quote:Op maandag 1 december 2008 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[knip]
Sowieso, wanneer je je tot slaan (tik is een eufemisme) moet wenden is het al duidelijk dat je faalt in de opvoeding.
Als je de post goed had gelezen, dan had je gezien dat het niet over een corrigerende tik ging.quote:Op maandag 1 december 2008 23:06 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ach meissie.. heb je er zo'n trauma eraan overgehouden? het leven is niet zoals in het tekenfilmpje ala prins en princes![]()
Sommige kinderen verdienen het gewoon als ze stront vervelend zijn. Jij waarschijnljik ook; Toch bestaat er een groot verschil tussen een corrigerende tik en stelselmatig mishandelen
Herkenbaar.quote:Op maandag 1 december 2008 19:04 schreef SHE het volgende:
Ik heb echt heel ernstig op mijn lazer gehad vroeger. Zo ernstig, dat ik op een gegeven moment in rage ben uitgebroken.
De laatste keer heb ik zo hard teruggeslagen dat het nooit meer is gebeurd. Ik heb ze toen ook in niet te misverstane woorden duidelijk gemaakt dat als ze hun pedagogische kwaliteiten niet heel snel zouden opvijzelen, ik ze echt zou vermoorden. ( als in: als je ooit nog iemand aanraakt, dan maak ik je af. )Mijn broertje mag me bedanken.
Ze hebben later toegegeven heel erg fout te zijn geweest en weten het aan hun stressvolle carrieres en zulks. Mijn reet.
Een nederig excuus heb ik overigens ook gehad, dat dan weer wel. Niet dat je er wat aan hebt, want het kan je enorm beschadigen, maar het is een begin. Ze doen tegenwoordig dan wel weer alles om hun spijt te betuigen.
Which reminds me, ik moet mijn wishlist voor kerst nog bijwerken.
hoe oud zijn jouw kinderen?quote:Op maandag 1 december 2008 23:14 schreef AngelWings het volgende:
Als je goed kunt opvoeden, hoef je een kind nooit te slaan. Slaan is uit onmacht, zwakte een ouder moet geen zwakte tonen aan een kind, een ouder moet sterk zijn. Het goede voorbeeld geven en dat doe je niet door te slaan, maar door praten en goed overleggen.
Tja.. ik kom nog regelmatig kinderen tegen in de supermarkt die liggen te spartelen op de grond omdat ze hun zin niet krjigen. "dat mag jij niet meer doen' helpt daarbij echt niet.. doet me wel denken aan hoe ik vroeger was en onder de koude douche werd gezet. Was het gelijk afgelopenquote:Op maandag 1 december 2008 23:21 schreef Re het volgende:
[..]
hoe oud zijn jouw kinderen?
Ik ben ook niet voor het slaan van kinderen hoor, maar ik zou nou niet willen zeggen dat alle generaties voor mij zwakke, niet goed opvoedende ouders waren...
Dan hebben ze eerder in de opvoeding al gefaalt.quote:Op maandag 1 december 2008 23:25 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Tja.. ik kom nog regelmatig kinderen tegen in de supermarkt die liggen te spartelen op de grond omdat ze hun zin niet krjigen. "dat mag jij niet meer doen' helpt daarbij echt niet.. doet me wel denken aan hoe ik vroeger was en onder de koude douche werd gezet. Was het gelijk afgelopen
quote:Op maandag 1 december 2008 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan hebben ze eerder in de opvoeding al gefaalt.
Bijna net zo'n inhoudelijke reactie als zeggen over een ander dat zijn ouders falen met opvoeden terwijl je mijn ouders niet kent, mij niet kent, en mijn opvoeding niet kent. Opvoeden kent vele wegen; Er bestaat geen goede of slechte weg. Dat de 1 een andere manier van aanpak heeft, wilt nog niet zeggen dat diegene faalt met opvoeden omdat jij de aanpak van vooral knuffelen hebt, en die mening zo erg graag door iemand z'n strot wilt drukken.quote:Op maandag 1 december 2008 23:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n inhoudelijke reactie.
Moeilijk he?
quote:Op maandag 1 december 2008 23:25 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Tja.. ik kom nog regelmatig kinderen tegen in de supermarkt die liggen te spartelen op de grond omdat ze hun zin niet krjigen. "dat mag jij niet meer doen' helpt daarbij echt niet.. doet me wel denken aan hoe ik vroeger was en onder de koude douche werd gezet. Was het gelijk afgelopen
Een tik op de vingers of een klap op de luierbroek vind ik ook niet zo vreselijk. Dat is hard genoeg voor een waarschuwing en zacht genoeg om het kind niet te beschadigen.quote:Op maandag 1 december 2008 23:41 schreef zquing het volgende:
Een corrigerende tik op zn tijd moet kunnen toch? Eeuwen is 't goed gegaan, alleen opeens mag 't niet meer
Ik zou echt een paar deuken in z'n kop slaan.. even serieusquote:Op maandag 1 december 2008 23:40 schreef fratsman het volgende:
[..]
"Niet doen, anders worden papa en mama héél verdrietig!"
Erm, waarom kun je er niet mee leven dat er meerdere manieren van opvoeding zijn, en iedereen een andere mening heeft? zoals in dat filmpje hierboven zou ik dat kind echt een pak rammel verkopen of hem in een koude douch zetten.. NIET DOEN! ANDERS MAG JIJ NIET BUITENSPELEN! werkt echt niet. Kinderen zijn vaak alleen maar bezig om hun ego te strelen. Ze willen alles hebben. En ik heb het echt niet over midden in iemand's smoel rammen; kinderen zijn uiterst kwetsbaar.quote:Op maandag 1 december 2008 23:43 schreef SHE het volgende:
De enige die zijn mening hier aan het doorduwen is ben jij, Netstorm.
Kun je je er niet in vinden dat slaan geen optie hoeft te zijn? Je doet het een beetje overkomen alsof alleen handtastelijke ouders, goede ouders zijn.
Ik geef toe, ik heb ook best wat aan de harde opvoeding gehad, maar de zogenaamde voordelen wegen echt niet op tegen de nadelen.
Het feit dat jij het zo bagataliseert geeft ook wel aan dat je de implicaties ervan nauwelijks begrijpt.
Dat noemt men de playstation cultuur; ouders zitten tegenwoordig dan ook liever met hun reet voor de televisie en schoppen de kinderen ( vooral in de puberteit ) het liefst buiten omdat ze toch al lastig zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 23:41 schreef zquing het volgende:
Een corrigerende tik op zn tijd moet kunnen toch? Eeuwen is 't goed gegaan, alleen opeens mag 't niet meer
Als jij je kinderen niet zo ver krijgt om naar je te luisteren wanneer je iets zegt heb je toch iets fout gedaan. Tuurlijk, ze zullen ooit vast wel eens ongehoorzaam zijn, maar daar moet je dan consequenties aan verbinden. En die ook vooraf kenbaar maken.quote:Op maandag 1 december 2008 23:48 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Erm, waarom kun je er niet mee leven dat er meerdere manieren van opvoeding zijn, en iedereen een andere mening heeft? zoals in dat filmpje hierboven zou ik dat kind echt een pak rammel verkopen of hem in een koude douch zetten.. NIET DOEN! ANDERS MAG JIJ NIET BUITENSPELEN! werkt echt niet. Kinderen zijn vaak alleen maar bezig om hun ego te strelen. Ze willen alles hebben. En ik heb het echt niet over midden in iemand's smoel rammen; kinderen zijn uiterst kwetsbaar.
Hoe vaak was je nog van plan bovenstaand verhaaltje (al dan niet in ietwat andere bewoording) te posten?quote:Op maandag 1 december 2008 23:52 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Dat noemt men de playstation cultuur; ouders zitten tegenwoordig dan ook liever met hun reet voor de televisie en schoppen de kinderen ( vooral in de puberteit ) het liefst buiten omdat ze toch al lastig zijn.
En tegenwoordig heb je boomknuffelende organisaties die zomaar je kind uit huis halen.
dat is denk ik de essentie...quote:Op maandag 1 december 2008 23:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Een tik op de vingers of een klap op de luierbroek vind ik ook niet zo vreselijk. Dat is hard genoeg voor een waarschuwing en zacht genoeg om het kind niet te beschadigen.
Dat is natuurlijk iets anders dan je kind met de vlakke hand in zijn gezicht slaan; of met een stok, of met weetikveelwat.
Na een diepgaand gesprek met Jack Daniels ben ik tot de volgende conclusie gekomen :quote:Op maandag 1 december 2008 23:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe vaak was je nog van plan bovenstaand verhaaltje (al dan niet in ietwat andere bewoording) te posten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet verder vertellen he?
quote:Op maandag 1 december 2008 23:59 schreef LoggedIn het volgende:
Je kinderen moet je af en toe gewoon slaan. De mensen die dat niet doen, zijn vast dezelfde mensen als die iedereen z'n avond verzieken als ze zo nodig met het hele gezin in een restaurant moeten zitten.
Ah, dus zo werkt het; mensen die een corrigerende tik O.K vinden hebben een falende opvoeding gehad, en zodra zij andere bekritiseren dan zijn het trollen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik wilde hier serieus op ingaan, echter toen realiseerde ik me dat dit gewoon een poging tot stoken was.
[ afbeelding ]
Hoezo? Ik heb gewoon het gevoel dat mensen hun kinderen niet meer durven op te voeden. Natuurlijk moet je je kinderen niet mishandelen, maar je moet ze wel gewoon duidelijk maken waar de grenzen liggen. Als dat verbaal niet lukt, kan je dat beter physiek duidelijk maken dan gewoon niet omdat je je anders zorgen moet maken over wat je collega's of vrienden zouden zeggen als ze horen dat je een keer een corrigerende tik uitgedeeld hebt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik wilde hier serieus op ingaan, echter toen realiseerde ik me dat dit gewoon een poging tot stoken was.
[ afbeelding ]
Iemand slaan staat natuurlijk niet gelijk aan je eigen kind een corrigerende tik geven. Kinderen willen nog wel eens kinderachtig reageren namelijkquote:Op maandag 1 december 2008 09:59 schreef MLI het volgende:
Je collega stelt zich aan. En ik vind het gebruiken van fysieke macht (maar ook bijvoorbeeld schreeuwen) een teken van onmacht. Als ik iemand sla, dan is dat altijd omdat ik diegene verbaal niet aankan.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:04 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ah, dus zo werkt het; mensen die een corrigerende tik O.K vinden hebben een falende opvoeding gehad, en zodra zij andere bekritiseren dan zijn het trollen?
Pure drogreden.quote:Je kinderen moet je af en toe gewoon slaan. De mensen die dat niet doen, zijn vast dezelfde mensen als die iedereen z'n avond verzieken als ze zo nodig met het hele gezin in een restaurant moeten zitten.
quote:Op maandag 1 december 2008 23:48 schreef Netstorm het volgende:
En ik heb het echt niet over midden in iemand's smoel rammen; kinderen zijn uiterst kwetsbaar.
quote:Op maandag 1 december 2008 23:46 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ik zou echt een paar deuken in z'n kop slaan.. even serieus
haar?quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Pure drogreden.
Wanneer LoggedIn kan aantonen dat kinderen die de niet geslagen worden, de avond van 'iedereen 'verzieken' (definieer verzieken) wil ik inhoudelijk op haar post ingaan.
Afwijkende mening: prima. Maar kom dan niet met zulke loze posts.
quote:
Ah, jouw vermoeden. Kan je dat vermoeden ook hard maken?quote:Kinderen die de hele avond in een restaurant lopen te gillen, janken en/of rondrennen zijn slecht opgevoed. En true, dat kan uit verschillende hoeken komen, maar mijn vermoeden is dat dat gerelateerd is aan het fenoneem van niet meer durven opvoeden. Ouders durven de grenzen niet duidelijk te maken, dus kinderen overtreden deze gerust in een ruimte waar andere mensen komen voor een leuke avond.
En om duidelijke grenzen te stellen is fysiek geweld nodig?quote:Ouders durven de grenzen niet duidelijk te maken, dus kinderen overtreden deze
Maatschappelijk gezien is het een taboe om een kind 'een paar deuken in z'n kop' te slaan. En terecht.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:18 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Nah, het ergste in real life situaties is dat mensen altjid naar de ouders kijken en een handeling verwachten. Ze willen ook wel zien dat dat kind een loei op zn reet krijgt omdat het zoveel irritaties opwekt, maar maatschappelijk gezien is dit een taboe geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |