Een tik op de vingers of een klap op de luierbroek vind ik ook niet zo vreselijk. Dat is hard genoeg voor een waarschuwing en zacht genoeg om het kind niet te beschadigen.quote:Op maandag 1 december 2008 23:41 schreef zquing het volgende:
Een corrigerende tik op zn tijd moet kunnen toch? Eeuwen is 't goed gegaan, alleen opeens mag 't niet meer
Ik zou echt een paar deuken in z'n kop slaan.. even serieusquote:Op maandag 1 december 2008 23:40 schreef fratsman het volgende:
[..]
"Niet doen, anders worden papa en mama héél verdrietig!"
Erm, waarom kun je er niet mee leven dat er meerdere manieren van opvoeding zijn, en iedereen een andere mening heeft? zoals in dat filmpje hierboven zou ik dat kind echt een pak rammel verkopen of hem in een koude douch zetten.. NIET DOEN! ANDERS MAG JIJ NIET BUITENSPELEN! werkt echt niet. Kinderen zijn vaak alleen maar bezig om hun ego te strelen. Ze willen alles hebben. En ik heb het echt niet over midden in iemand's smoel rammen; kinderen zijn uiterst kwetsbaar.quote:Op maandag 1 december 2008 23:43 schreef SHE het volgende:
De enige die zijn mening hier aan het doorduwen is ben jij, Netstorm.
Kun je je er niet in vinden dat slaan geen optie hoeft te zijn? Je doet het een beetje overkomen alsof alleen handtastelijke ouders, goede ouders zijn.
Ik geef toe, ik heb ook best wat aan de harde opvoeding gehad, maar de zogenaamde voordelen wegen echt niet op tegen de nadelen.
Het feit dat jij het zo bagataliseert geeft ook wel aan dat je de implicaties ervan nauwelijks begrijpt.
Dat noemt men de playstation cultuur; ouders zitten tegenwoordig dan ook liever met hun reet voor de televisie en schoppen de kinderen ( vooral in de puberteit ) het liefst buiten omdat ze toch al lastig zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 23:41 schreef zquing het volgende:
Een corrigerende tik op zn tijd moet kunnen toch? Eeuwen is 't goed gegaan, alleen opeens mag 't niet meer
Als jij je kinderen niet zo ver krijgt om naar je te luisteren wanneer je iets zegt heb je toch iets fout gedaan. Tuurlijk, ze zullen ooit vast wel eens ongehoorzaam zijn, maar daar moet je dan consequenties aan verbinden. En die ook vooraf kenbaar maken.quote:Op maandag 1 december 2008 23:48 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Erm, waarom kun je er niet mee leven dat er meerdere manieren van opvoeding zijn, en iedereen een andere mening heeft? zoals in dat filmpje hierboven zou ik dat kind echt een pak rammel verkopen of hem in een koude douch zetten.. NIET DOEN! ANDERS MAG JIJ NIET BUITENSPELEN! werkt echt niet. Kinderen zijn vaak alleen maar bezig om hun ego te strelen. Ze willen alles hebben. En ik heb het echt niet over midden in iemand's smoel rammen; kinderen zijn uiterst kwetsbaar.
Hoe vaak was je nog van plan bovenstaand verhaaltje (al dan niet in ietwat andere bewoording) te posten?quote:Op maandag 1 december 2008 23:52 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Dat noemt men de playstation cultuur; ouders zitten tegenwoordig dan ook liever met hun reet voor de televisie en schoppen de kinderen ( vooral in de puberteit ) het liefst buiten omdat ze toch al lastig zijn.
En tegenwoordig heb je boomknuffelende organisaties die zomaar je kind uit huis halen.
dat is denk ik de essentie...quote:Op maandag 1 december 2008 23:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Een tik op de vingers of een klap op de luierbroek vind ik ook niet zo vreselijk. Dat is hard genoeg voor een waarschuwing en zacht genoeg om het kind niet te beschadigen.
Dat is natuurlijk iets anders dan je kind met de vlakke hand in zijn gezicht slaan; of met een stok, of met weetikveelwat.
Na een diepgaand gesprek met Jack Daniels ben ik tot de volgende conclusie gekomen :quote:Op maandag 1 december 2008 23:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe vaak was je nog van plan bovenstaand verhaaltje (al dan niet in ietwat andere bewoording) te posten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet verder vertellen he?
quote:Op maandag 1 december 2008 23:59 schreef LoggedIn het volgende:
Je kinderen moet je af en toe gewoon slaan. De mensen die dat niet doen, zijn vast dezelfde mensen als die iedereen z'n avond verzieken als ze zo nodig met het hele gezin in een restaurant moeten zitten.
Ah, dus zo werkt het; mensen die een corrigerende tik O.K vinden hebben een falende opvoeding gehad, en zodra zij andere bekritiseren dan zijn het trollen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik wilde hier serieus op ingaan, echter toen realiseerde ik me dat dit gewoon een poging tot stoken was.
[ afbeelding ]
Hoezo? Ik heb gewoon het gevoel dat mensen hun kinderen niet meer durven op te voeden. Natuurlijk moet je je kinderen niet mishandelen, maar je moet ze wel gewoon duidelijk maken waar de grenzen liggen. Als dat verbaal niet lukt, kan je dat beter physiek duidelijk maken dan gewoon niet omdat je je anders zorgen moet maken over wat je collega's of vrienden zouden zeggen als ze horen dat je een keer een corrigerende tik uitgedeeld hebt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik wilde hier serieus op ingaan, echter toen realiseerde ik me dat dit gewoon een poging tot stoken was.
[ afbeelding ]
Iemand slaan staat natuurlijk niet gelijk aan je eigen kind een corrigerende tik geven. Kinderen willen nog wel eens kinderachtig reageren namelijkquote:Op maandag 1 december 2008 09:59 schreef MLI het volgende:
Je collega stelt zich aan. En ik vind het gebruiken van fysieke macht (maar ook bijvoorbeeld schreeuwen) een teken van onmacht. Als ik iemand sla, dan is dat altijd omdat ik diegene verbaal niet aankan.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:04 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ah, dus zo werkt het; mensen die een corrigerende tik O.K vinden hebben een falende opvoeding gehad, en zodra zij andere bekritiseren dan zijn het trollen?
Pure drogreden.quote:Je kinderen moet je af en toe gewoon slaan. De mensen die dat niet doen, zijn vast dezelfde mensen als die iedereen z'n avond verzieken als ze zo nodig met het hele gezin in een restaurant moeten zitten.
quote:Op maandag 1 december 2008 23:48 schreef Netstorm het volgende:
En ik heb het echt niet over midden in iemand's smoel rammen; kinderen zijn uiterst kwetsbaar.
quote:Op maandag 1 december 2008 23:46 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ik zou echt een paar deuken in z'n kop slaan.. even serieus
haar?quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Pure drogreden.
Wanneer LoggedIn kan aantonen dat kinderen die de niet geslagen worden, de avond van 'iedereen 'verzieken' (definieer verzieken) wil ik inhoudelijk op haar post ingaan.
Afwijkende mening: prima. Maar kom dan niet met zulke loze posts.
quote:
Ah, jouw vermoeden. Kan je dat vermoeden ook hard maken?quote:Kinderen die de hele avond in een restaurant lopen te gillen, janken en/of rondrennen zijn slecht opgevoed. En true, dat kan uit verschillende hoeken komen, maar mijn vermoeden is dat dat gerelateerd is aan het fenoneem van niet meer durven opvoeden. Ouders durven de grenzen niet duidelijk te maken, dus kinderen overtreden deze gerust in een ruimte waar andere mensen komen voor een leuke avond.
En om duidelijke grenzen te stellen is fysiek geweld nodig?quote:Ouders durven de grenzen niet duidelijk te maken, dus kinderen overtreden deze
Maatschappelijk gezien is het een taboe om een kind 'een paar deuken in z'n kop' te slaan. En terecht.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:18 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Nah, het ergste in real life situaties is dat mensen altjid naar de ouders kijken en een handeling verwachten. Ze willen ook wel zien dat dat kind een loei op zn reet krijgt omdat het zoveel irritaties opwekt, maar maatschappelijk gezien is dit een taboe geworden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |