quote:
AZ-doelman Romero: ‘Er gaat geen bal meer in’
Door de nul te houden tegen FC Groningen (0-2) is AZ-keeper Sergio Romero (foto) samen met Luciano, doelman bij FC Groningen, de minst gepasseerde keeper van de eredivisie. De Argentijn Romero: “Als we zo geconcentreerd blijven spelen, gaat er voorlopig geen bal meer in bij mij. In het begin van de competitie liep het even stroef, maar we hebben ons spel gevonden.”
Wat afgelopen vrijdag tegen FC Groningen opviel was de volwassenheid waarmee AZ speelde. De ploeg liet het spel aan de noorderlingen en sloeg op de juiste momenten toe. “Als je vertrouwen hebt, kun je zo spelen. Daarnaast blijken we het ook zonder Mounir El Hamdaoui te kunnen, dat geeft alleen maar meer vertrouwen. Of we kampioen kunnen worden? Het is nog een lange weg, maar we gaan lekker,” zegt Romero.
Onlangs heeft Romero ook kennisgemaakt met de nieuwe bondscoach van Argentinië. De keeper zat anderhalve week geleden bij de selectie voor de wedstrijd tegen Schotland, het eerste duel van Maradona als bondscoach. “Het is altijd spannend of een nieuwe bondscoach je selecteert, gelukkig zat ik erbij. Het was een mooie ervaring, Maradona is nog steeds als een speler, hij staat naast je en niet tegenover je en probeert je constant aan te moedigen. Hij past perfect bij de groep.”

quote:
Van der Velden heeft veel aan collega De Zeeuw
Nick van der Velden verruilde afgelopen zomer Jupiler League-club FC Dordrecht voor AZ, de huidige koploper van de Eredivisie. De overstap is redelijk groot, maar met hulp van Demy de Zeeuw weet de middenvelder zich goed te redden.
"Ik praat veel met Demy de Zeeuw, met wie ik op rechts speel", zegt Van der Velden in gesprek met Voetbal Magazine. "Die gesprekken gaan niet alleen over voetbal, maar ook over de overgang van de Jupiler League naar de Eredivisie. Demy heeft dezelfde stap gemaakt. Ineens van Go Ahead Eagles naar de basis van AZ. Hij weet hoe het is en wat er op me afkomt."
Voor de Amsterdammer zijn het niet zijn eerste stappen in de Eredivisie. Nu is het echter wel heel anders, zo vindt hij zelf. "Bij RKC heb ik ook in de Eredivisie gespeeld, maar toen kwam ik net van de amateurs van DWS. Ik was veel te druistig, wist niet wat er op dit niveau werd gevraagd. Voetballend kon ik het aan, maar ik was niet volwassen genoeg."
Die volwassenheid heeft hij nu, op 26-jarige leeftijd, wel. Toch is het niet zo dat Van der Velden het altijd logisch vindt dat hij bij AZ speelt. "Ik ben bij FC Dordrecht gegroeid. De overstap naar AZ was groot, maar ik pas me altijd snel aan. Wat het makkelijk maakt, is dat ik hier met topspelers voetbal. Het zijn allemaal slimme jongens die elkaar in het veld precies begrijpen. Af en toe kan ik het nog niet geloven. Dan zie ik beelden van onze wedstrijden en denk ik: wow! Speel ik in dit elftal?"
Ik vind beide heren goed spelen.... het gerucht begint sterker te worden dat Demy zal vertrekken in de winter.
Die gast heeft heel veel wedstrijden dit seizoen met een flinke voldoende gespeelt....
[ Bericht 36% gewijzigd door fuckbuddy op 02-12-2008 12:37:16 ]