abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2008 @ 23:52:57 #201
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63657308
Scherp Mike.
Studio Voetbal met Jan was leuk .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63657387
Gaat Ajax weer spelen in Dubai in januari?
pi_63657451
En weer thuis. Onnodig puntverlies. Gelukkig is het gat nog te overbruggen. Maar het voetbal is nog steeds niet geweldig. En ik vind toch echt dat we Huntelaar missen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 1 december 2008 @ 00:02:29 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63657526
We missen creativiteit en aanvalskracht en laat dat nu net zijn wat we op de blessurelijst hebben staan.
Ik denk nog steeds dat het goed komt. AZ heeft een goede organisatie staan maar te weinig ervaring in de ploeg om een heel seizoen voor de hoofdprijs mee te doen en Ajax gaat alleen maar beter draaien.
Life is what you make it.
pi_63657577
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:51 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit als je dit in een eerdere post zet.
[..]
Hehe. Goed bezig.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 1 december 2008 @ 00:10:13 #206
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63657708
Morgen komt er dus in de Sportweek te staan dat Gabri ontevreden is.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63657785
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:10 schreef Houniet het volgende:
Dat hadden ze vorige week ook al op internet staan.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  maandag 1 december 2008 @ 00:16:01 #208
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63657841
Tsja, Jack zei het in Studio Voetbal.
pi_63657889
Vertonghen maakte een goede indruk bij Studio Voetbal. Een echte kerel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_63657925
quote:
Daar staan wel weer verhalen in die worden aangekondigd als drama terwijl dat in de praktijk reuze meevalt.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_63657977
quote:
En terecht, Gabri is veel constanter dan Lindgren en Enoh bij elkaar.
pi_63658010
Het zou ook raar zijn als hij met een tevreden gezicht op de bank zit.
pi_63658070
quote:
Ajax-supporters negeren massaal rookverbod

Bijna 50.000 toeschouwers op de tribune en meer dan de helft rookt een sigaretje tijdens de wedstrijd. Tegenwoordig mag er in de ArenA niet meer gerookt worden, maar de supporters van Ajax negeren massaal het rookverbod. Zelf als het dak openstaat mag er niet gerookt worden.

Stewards van de Amsterdammers moeten de bezoekers erop wijzen dat er in de ArenA niet gerookt mag worden. 'Een onmogelijke taak en als je er wat van zegt lachen ze je midden in je gezicht uit', aldus een steward.

Het is onduidelijk welke straf de rokende supporters boven het hoofd hangt, aangezien het rookverbod niet door Den Haag maar door de ArenA is ingesteld. Ajax en de directie van de Arena wilden niet reageren.
pi_63658117
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:26 schreef Jasza het volgende:

[..]
Prutsers toch ook he.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 1 december 2008 @ 00:44:07 #215
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63658373
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:52 schreef Silenus het volgende:

[..]

En de volgende keer komt het Utrechtpubliek weer fijn met een mannetje of 80. Of dan is het natuurlijk ineens weer een 'boycot'.
Beter dan een uitvak slopen en vervolgens je club voor meer dan 10.000 euro de tering laten krijgen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63658436
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:44 schreef thaduck het volgende:

[..]

Beter dan een uitvak slopen en vervolgens je club voor meer dan 10.000 euro de tering laten krijgen
Wow 10.000 euro voor een club als Ajax
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63658493
quote:
Afgelopen week zag ik een interview met Marco van Basten op Ajax.tv. Het doel van het gesprek was om helder te krijgen hoe Marco met teleurstellingen om gaat.

Marco van Basten en ondergetekende zijn van hetzelfde bouwjaar; ik heb hem dus vanaf vak R in de Meer zien komen als speler. Ik heb hem in Milaan gevolgd via de televisie en heb hem via hetzelfde medium daar afscheid zien nemen van de actieve voetbalsport. Toen hij zijn afscheidsereronde door het San Siro liep, had ik kippenvel over mijn hele lichaam.
De voetbalsport nam afscheid van een bescheiden fenomeen, een rasartiest met een oogstrelende techniek.

Altijd ben ik Marco van Basten blijven volgen in alles wat hij deed. Hugo Borst heeft voor het programma Hard Gras een prachtige documentaire van hem gemaakt, die bij mij in het dvd kastje ligt.
Toen Marco van Basten gepresenteerd werd bij Ajax als de nieuwe coach, kwam bij mij dat gevoel weer terug van de terugkeer van Johan Cruijff in 1982 bij Ajax. Met een weergaloze boogbal liet hij Edward Metgod aan de grond genageld staan; de Meer ontplofte en de verloren zoon Johan Cruijff was weer thuis.
Met Marco van Basten hebben we weer een verloren zoon terug in de ArenA.

Maar ik vraag me al jaren af waarom Marco van Basten mij nog steeds zo aanspreekt! Als actief voetballer was Marco een genot om naar te kijken en was hij mijn idool.
Rinus Michels was mijn favoriet als trainer; de man had uitstraling en was een autoriteit. Rinus Michels was een man die beslissingen durfde te nemen zonder naar de status van de persoon te kijken. Maar Rinus Michels was vooral gewoon mens en liet zich niet vangen door de media en allerlei andere mensen die op zijn succes jaloers waren.

Marco van Basten heeft als voetballer de wereld aan zijn voeten gehad, maar ik heb hem nooit kunnen betrappen op vedette neigingen of andere buitensporige zaken. Marco is en blijft gewoon mens met al zijn beperkingen, dilemma’s en onzekerheden.
In het interview op Ajax.tv gaf Marco van Basten aan dat hij ook maar gewoon een mens was en gevoelig was voor teleurstellingen. Bij de sport hoort nu eenmaal winnen en verliezen en er zijn ergere zaken in de wereld.
Echter, “als verantwoordelijke doet het je wel pijn wat anderen daar over zeggen”, zegt Marco. Maar Marco houdt vast aan zijn plan en volgt zijn eigen pad. Mijn vraag is dus beantwoord; de mens van Basten spreekt me aan.

Hoe anders zijn sommige journalisten, tv-presentatoren en columnisten. Ze denken de aandacht op zichzelf te moeten vestigen middels prietpraat en laster jegens anderen.
Het is vrij gemakkelijk, als je geen verantwoordelijkheid draagt om verantwoordelijken tot de orde te roepen.

Het grootste voorbeeld is natuurlijk wel Johan Derksen. Deze mediageile hoofdredacteur verschijn te pas en te onpas op mijn televisiescherm.
Zijn tijdschrift Voetbal International lijkt tegenwoordig meer op een roddelblad dan op het kwaliteitsblad wat het pretendeert te zijn.

Afgelopen week hebben we in ons kleine kringetje van Ajax-sites kunnen lezen, wat het met mensen doet als een columnist zich boven de werkelijkheid stelt. Peter van de Rijt stelde in zijn zoveelste open brief aan Uri Coronel vast, dat het bij Ajax veel te rustig was. Dit kan volgens Peter niet, dus ging hij in allerlei hoeken zoeken of er iets te vinden was. Sinterklaas was hem goed gezind en liet zwarte pieten Keje en Theo de zogenaamde “hork”, Danny Blind in zijn schoen gooien.
Ernst Jan Wilhelmis, columnist van Ajaxlife.nl werd het te gortig en reageerde hier weer op met zijn open brief aan Peter van de Rijt. Deze column zorgde ook weer voor een hoop commotie en uiteraard kwam het onderwerp weer uit op vrije meningsuiting.

Twee weken geleden hoorde ik op een bijeenkomst een uitspraak die mij aansprak, “een goede manager heeft een plan, een slechte manager heeft een excuus”.
Met Marco van Basten heeft Ajax een manager in huis met een plan. Het plan is om Ajax in de komende vier jaar terug te brengen naar de top.
De spelregels in het plan zijn respect, vertrouwen en eerlijkheid.

Vrije meningsuiting is een gemeen goed, maar je moet er wel een plan mee hebben en je aan de spelregels houden, anders rest alleen het excuus.

Tot volgende week

Remko van der Ploeg
  maandag 1 december 2008 @ 00:59:34 #218
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63658516
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:51 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Wow 10.000 euro voor een club als Ajax
Tuurlijk, lul het gedrag maar goed
pi_63658527
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:02 schreef Schanulleke het volgende:
We missen creativiteit
Hoe kun je nu zeggen dat je met Suarez en Sulejmani voorin creativiteit mist?
Als je 4-3-3 speelt mis je momenteel een afmaker/spits, maar wat Ajax het meest mist is een fantsoelijke nr 10

4-4-2 spelen tot Huntelaar terug is zou ik zeggen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63658552
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:01 schreef venomsnake het volgende:
maar wat Ajax het meest mist is een fantsoelijke nr 10
Perez terughalen!
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63658578
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:59 schreef thaduck het volgende:

[..]

Tuurlijk, lul het gedrag maar goed
Waarom kan je niet gewoon oprotten zoals je de rest van het seizoen al doet? Altijd na Ajax - Utrecht/Utrecht - Ajax kom je hier zaniken of iets zoeken om over te zaniken
pi_63658579
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:04 schreef RayMania het volgende:

[..]

Perez terughalen!
Of Pranjic van heerenveen halen, die kan daar ook prima spelen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63658593
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:08 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Aissati
pi_63658597
Sja, typisch weer.. Sta je weer 3 punten achter. achja! Op naar de volgende wedstrijd
  maandag 1 december 2008 @ 01:10:35 #225
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63658600
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:08 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Waarom kan je niet gewoon oprotten zoals je de rest van het seizoen al doet? Altijd na Ajax - Utrecht/Utrecht - Ajax kom je hier zaniken of iets zoeken om over te zaniken
Ik zou me ook afvragen wat ik hier moest als het Heerenveen - Roda JC zou zijn
pi_63658617
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:09 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Aissati
Ik moet nog zien of hij het gaat redden..
Maar in potentie wel een goede speler natuurlijk.
  maandag 1 december 2008 @ 01:20:53 #227
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_63658685
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:12 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik moet nog zien of hij het gaat redden..
Maar in potentie wel een goede speler natuurlijk.
Tja, sowieso eerst een kans geven.
Zou een beetje dom zijn als er in de winterstop al iemand gehaald wordt voor op dezelfde plek.
Tegen Utrecht was wel weer duidelijk dat we Huntelaar (in vorm) misten trouwens. Ik hoop dat Cvitanich nog wat wedstrijdjes meepakt voordat Huntelaar weer fit is, kunnen we meteen zien of hij geschikt is als opvolger.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_63658838
Die Stroopman is ook een klasbak anders.
pi_63660415
quote:

[..]

Pranjic is meer een linkshalf / linksbuiten (zoals Emanuelson). Sneijder terughalen.
  maandag 1 december 2008 @ 09:03:09 #230
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63660547
quote:
Op maandag 1 december 2008 08:50 schreef toma het volgende:

[..]

Pranjic is meer een linkshalf / linksbuiten (zoals Emanuelson). Sneijder terughalen.
Zet dat maar uit je hoofd, die wordt aardig gewaardeerd in Madrid.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63660560
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:54 schreef thaduck het volgende:
Zowel bij ajax als bij ons vielen nutteloze en onnodige gele kaarten. Om als voorbeeld die van Vorm te noemen. Vorm had nog geen seconde zitten treuzelen.
Hij begon er al mee in de eerste helft !
Yo!Soppa?
  maandag 1 december 2008 @ 09:04:27 #232
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63660563
Vuig voetbal trouwens wat die Utrechters op de mat legden
En die scheids
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63660874
Ach, we worden wel kampioen, let maar op
pi_63660917
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:04 schreef Damzkieee het volgende:
Vuig voetbal trouwens wat die Utrechters op de mat legden
En die scheids
Ach die scheids was voor beide partijen te slecht voor woorden.
Wij hebben wat dat betreft nog geluk gehad dat Vermaelen niet zijn 2e gele kaart kreeg in de 2e helft.
  maandag 1 december 2008 @ 09:30:43 #235
175985 Silaz
drie bier
pi_63661014
quote:
Volgens de Engelse krant The Sunday Sun kiest Newcastle er voor zich in de winterstop te versterken met jeugdige voetballers. Urby Emanuelson en Dirk Marcellis staan op de nominatie voor een transfer naar St. James' Park.
In zijn vorm van nu toch maar liever niet.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_63661131
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:03 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Zet dat maar uit je hoofd, die wordt aardig gewaardeerd in Madrid.
Was maar een geintje. Die Gourcuff doet het trouwens heel aardig in Frankrijk. Jammer dat hij afgelopen zomer niet naar Amsterdam is gekomen.
  maandag 1 december 2008 @ 10:11:30 #237
175985 Silaz
drie bier
pi_63661880
quote:
'Real richt vizier weer op Huntelaar'
Klaas-Jan Huntelaar is de man die Real Madrid in de winterstop uit de problemen moet halen. Sportief directeur Predrag Mijatovic laat in Marca weten dat de Nederlander de oplossing moet zijn.

De Spanjaarden zijn op zoek naar een nieuwe aanvaller, nadat Ruud van Nistelrooy enkele weken geleden zwaar geblesseerd raakte. Hernán Crespo stond ook op het lijstje, maar hij weigerde om noodverband te zijn. De Argentijn wilde een contract voor anderhalf jaar, maar dat zag Real Madrid niet zitten.

Het enige nadeel dat Huntelaar zou hebben is zijn prijs. De goaltjesdief heeft in Amsterdam nog een doorlopend contract, waardoor Ajax relatief hoog kan inzetten.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_63662195
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:11 schreef Silaz het volgende:

[..]
30 miljoen en een strik erom.
pi_63662203
Bleh, hele week geen voetbal. Kunnen ze eindelijk is goed trainen en dan zondag knallen.

Waarom zijn bijna alle corners / vrijetrappen van Ajax zelden gevaarlijk? Wordt hier nooit op getraind?
pi_63662232
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:25 schreef toma het volgende:

[..]

30 miljoen en een strik erom.
En wie moet er dan in de spits?

Het is niet normaal hoe erg we hem nu missen, echt ongelovelijk
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_63662382
Heeft iemand een duidelijk plaatje van die roze schoenen? Ze lijken gewoon rood?
Allebei belachelijk kleuren trouwens, kicksen behoren zwart te zijn. Met witten accenten. Meer niet.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_63662489
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:34 schreef navigator het volgende:
Heeft iemand een duidelijk plaatje van die roze schoenen? Ze lijken gewoon rood?
Allebei belachelijk kleuren trouwens, kicksen behoren zwart te zijn. Met witten accenten. Meer niet.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_63662706
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:27 schreef Noshiba het volgende:

[..]

We missen hem zeker maar dat komt ook doordat er nu geen centrumspits is. Ik denk dat Cvitanich hem aardig kan vervangen, hij zal misschien niet dezelfde kwaliteiten hebben maar dan kan Marco komende zomer van die 30 miljoen een leuk talentje halen.
pi_63663014
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:27 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Ik heb wel vertrouwen in Cvitanich, als hij gewoon de kans krijgt.
pi_63663171
Van mij mag Huntelaar wel weg voor een miljoen of 30, kun je niet weigeren.

Aanval met Suarez - Sulejmani en Cvitanich zou voor veel doelpunten kunnen zorgen
pi_63663208
Aan de andere kant heb je natuurlijk wel Cvitanich en Bodul die in de spits kunnen en ook Suarez alhoewel ik hem op de vleugels een heel stuk beter vind. Mocht je dan 30 miljoen voor Huntelaar kunnen krijgen kan je daar een goede verdediger voor erbij kopen en van Wolfswinkel voor de toekomst. Je team raakt daarmee wel meer in balans.

Maar je ziet het nu wel hoe goed en belangrijk Huntelaar gewoon is voor Ajax.
pi_63663220
quote:

[..]

Zie Pranjic elke week spelen, maar die sneeuwt onder bij Ajax. Je ziet het al in wedstrijden tegen de wat sterkere clubs (Europees vooral), dat hij dan toch echt tekortkomt.
pi_63663614
Lees net dat Emanuelson in de belangstelling staat van Newcastle, misschien tijd om zijn contract eens te gaan openbreken. Volgens mij heeft hij nu een contract t/m 2011.
  maandag 1 december 2008 @ 11:29:20 #249
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_63663681
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:26 schreef Dvm86 het volgende:
Lees net dat Emanuelson in de belangstelling staat van Newcastle, misschien tijd om zijn contract eens te gaan openbreken. Volgens mij heeft hij nu een contract t/m 2011.
Hadden wij ook al gelezen, in dit topic
Jawel, je keek.
  maandag 1 december 2008 @ 11:31:46 #250
164283 Luco
Buongiorno!
pi_63663738

Nog duidelijker: Roze schoentjes!
Danko Lazovic speelde er ook al op.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')