ja dat is de voorstage, die mensen zien het niet als een probleem of ziekte.... dat is wat anders dan het daadwerkelijk uitspreken dat je het hebtquote:Op maandag 12 januari 2009 15:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Dacht juist dat daar speciale websites voor zijn waar ze er juist heel uitgebreid over praten, met tips om niet meer te eten.
Het kan ook wel een beetje met het verloop van dit topic te maken hebben hoor. De titel is inmiddels 'BDD, wat is het en hoe ga je er mee om'. Maar als iemand het aanklikt krijgt ie eerst een Openingspost over een website waar je foto's kan plaatsen, gevolgd door een hoop geouwehoer over jou (wat je mijns inziens zelf veroorzaakt hebt, maar dat terzijde).quote:Op maandag 12 januari 2009 12:41 schreef Lamon het volgende:
[..]
..maar het kan wel helpen, daarom is het zo jammer dat mensen het niet durven, evenals met anorexia inderdaad, tenzij het echt toevallig bijna niet voorkomt bij de mensen die FOK lezen, dan is het geen probleem, maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen...
Wil je anderen helpen? Of wil je horen dat je niet de enige bent (op fok), want vooral op dat laatste zit je te drammen. De statistieken zijn er toch? Je bent niet de enige. Als je behoefte hebt aan contact met lotgenoten dan is er vast wel een patientenwebsite oid te vinden? Op fok wordt er kennelijk niet makkelijk over gepraat, dus ik denk niet dat je hier gaat vinden wat je zoekt.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:06 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels op een studentenvereniging, ga iedere week uit, heb een goede verstandhouding met mijn collega's, heb mijn vrienden nog steeds, heb overmorgen een afspraakje, het gaat niet zozeer meer om mij, ik dacht anderen er ook mee te willen helpen, maar als anderen er geen last van hebben, dan hebben ze ook geen hulp nodig....
En hoe oud ben je? 33? Dan ben je er ook vroeg bijquote:Op maandag 12 januari 2009 12:06 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels op een studentenvereniging, ga iedere week uit, heb een goede verstandhouding met mijn collega's, heb mijn vrienden nog steeds, heb overmorgen een afspraakje, het gaat niet zozeer meer om mij, ik dacht anderen er ook mee te willen helpen, maar als anderen er geen last van hebben, dan hebben ze ook geen hulp nodig....
Of je kopieert gewoon de serieuze reacties in dit topic en haalt alles over hot-or-not weg, en desnoods mag je mijn gedoe ook wel weghalen, als anderen nog steeds denken dat ik aandacht trek.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:25 schreef Re het volgende:
er mag best een schoon nieuw topic geopend worden hoor, dan gooi ik deze daarna wel dicht met een linkje daar naartoe...
Hey ik heb serieus gereageerd!quote:Op maandag 12 januari 2009 22:59 schreef Lamon het volgende:
[..]
Of je kopieert gewoon de serieuze racties in dit topic en haalt alles over hot-or-not weg, en desnoods mag je mijn gedoe ook wel weghalen, als anderen nog steeds denken dat ik aandacht trek.
Het is om anderen te helpen, ja, Xennia. Moeilijk he, dat er mensen bestaan die ook het lot van anderen aan kunnen trekken?
Het is niet je uiterlijk, maar je hele toon en je slachtofferrol die irriteertquote:Op maandag 12 januari 2009 22:59 schreef Lamon het volgende:
[..]
Of je kopieert gewoon de serieuze racties in dit topic en haalt alles over hot-or-not weg, en desnoods mag je mijn gedoe ook wel weghalen, als anderen nog steeds denken dat ik aandacht trek.
Het is om anderen te helpen, ja, Xennia. Moeilijk he, dat er mensen bestaan die ook het lot van anderen aan kunnen trekken?
Ik bedoelde ook onder andere jouw reactie. En nog een aantal anderen.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:01 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Hey ik heb serieus gereageerd!![]()
Bovendien zou een nieuw topic wel handig zijn want ik heb me met moeite door deze heen geworsteld!
Off-topic: ik werk ook in een videotheek in leiden, die van mijn pa![]()
Spaties of alinea's is zeker te veel gevraagd? Ik kom niet door die tekstquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef 4ppeltje het volgende:
ik heb t ook,sinds een paar maanden vastgesteld door psycholoog.fijn om te zien dat meer mensen t hebben want anderen hebben geen idee hoe eenzaam t is.en als ik dan anderen hoor zeggen dat ze onzeker zijn dan denk ik:je hebt geen idee!!ik durf amper naar buiten,heb wel sinds 3 jaar een baan(ben 34),mn eerste baan,nooit durven werken,dagen gehad dat ik niet naar de winkel durfde,dat gaat nu goed,maar stappen echt niet!!no way dat ik dat doe,winkelen is echt een ramp,overal spiegels,en t ergste wat er voor mij bestaat is een terrasje pikken,echt al 10 jaar niet gedaan.uit eten,vreselijk!!!dus alle leuke dingen in t leven durf ik niet,je kan je voorstellen dat relaties ook echt een drama waren.mensen aan kijken vind ik zo erg,maar t idee dat je zelf bekeken wordt is t ergste..elke dag is een gevecht,tegen mezelf zeggen heel de dag:t valt wel mee,je ziet er goed uit,niet ana denken....maar zodra je een raam of spiegel ziet,en je ziet jezelf er vlug in...dan weet ik weer dat ik eigenlijk te lelijk ben om te leven,en t zal nooit beter worden,want neimand word mooier als ie ouder word.foto's van mezelf heb ik niet,wil zelfs niet met mn kind op de foto,dat vind ik heel erg.als ik doodga,heeft ze bijna geen 1 foto van mij..ik lijk heel dramatisch zo,toch zal iedereen die mij kent zeggen dat ik de vrolijkste sociaalste gezelligste persoon ben die ze kennen.nooit n dag sjagerijnig,nooit gemeen tegen iemand,altijd tijd en aandacht voor iedereen,ze zullen denken dat ik de gelukkigste persoon op de wereld ben,zijn er maar een paar die weten hoe t echt zit,eigenlijk maar 1persoon als ik zo nadenk,aan wie ik alles eerlijk heb verteld,de rest denkt gewoon dat ik graag alleen thuis zit:)pff lang verhaal geworden,maar is ook al iets waar ik sinds mn 19e last van heb.ik hou dit topic in de gaten dus:)
of misschien heeft iederen BDD. Vandaar al die kappers, kledingzaken, geurtjes, make-up etc...quote:Op maandag 12 januari 2009 21:29 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon onzeker over jezelf (uiterlijk) zijn zonder gelijk BDD te hebben?
Ik heb dit stukje dan maar even ter harte genomen, de rest is aan de fokkers om er nu wel wat van te maken.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:25 schreef Re het volgende:
er mag best een schoon nieuw topic geopend worden hoor, dan gooi ik deze daarna wel dicht met een linkje daar naartoe...
Mooie TS!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik heb dit stukje dan maar even ter harte genomen, de rest is aan de fokkers om er nu wel wat van te maken.
Deze kan nu dus dicht, het nieuwe topic is te vinden op:
BDD, (body dysmorphic disorder) fok-lotgenoten,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |