abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63710916
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Je bent het zinnetje 'Ik wil echt niet met mijn cijfer pochen hoor, maar...' vergeten. Zou je dat nog even aan kunnen passen svp?
Ik heb het allang niet meer over mezelf, ik zou gewoon graag eens merken dat ik van anderen zou horen, dat ik niet de enige ben met dit probleem. En of anderen misschien ook op een andere manier ervan af proberen te komen.
Ik heb zelf notabene voorgesteld om de topictitel te veranderen naar "BDD, wat is het, hoe krijg je het, en wat kun je eraan doen?", of iets in die trend...
pi_63712080
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:23 schreef Lamon het volgende:
Alhoewel ik mijn score nu wel overdreven hoog vind, daarom begin ik een beetje qua cijfering aan de echtheid van de site te twijfelen.
Deze krijgt ook een hoog cijfer, maar of dat nou zo realistisch is.........
pi_63712605
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:08 schreef klipper het volgende:

[..]

Deze krijgt ook een hoog cijfer, maar of dat nou zo realistisch is.........
[ afbeelding ]
Hij heeft wel een hele vriendelijke en eerlijke blik. Lelijk is ie zeker niet.
Maar je kunt natuurlijk ook aan vrienden vragen of ze je een goed cijfer willen geven.
Ik heb dat expres niet gedaan, omdat het dan weer sowieso complete nonsens wordt.

Maar misschien is dit wel een knappe man, ik kan mannen heel slecht beoordelen...ik zie het wel als ze er echt niet uitzien, maar alles ertussenin is moeilijk, omdat ik nou eenmaal geen homo ben.

Maar die topic-titel mag van mij echt veranderd worden, als er toevallig een modje op let, want anders blijven we over die site zeiken, en over hoe ik zo graag wil laten zien hoe leuk ik wel niet ben, ik ben compleet gebukt gegaan onder BDD, en aangezien dit een serieus subforum is/behoort te zijn, is dat hotornot misschien misleidend bij waar het echt om gaat.
pi_63713194
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:24 schreef Lamon het volgende:

[..]

Hij heeft wel een hele vriendelijke en eerlijke blik. Lelijk is ie zeker niet.

Ja zo kun je alles goed blijven praten...
Feit is gewoon dat dat gewoon geen 9.3 is. (puur afgaande op de foto en niet op karakter)
Ik zeg ook niet dat het geen onvoldoende is, maar het cijfer wat hij gekregen heeft is gewoon te hoog, nou valt me wel opdat de cijfer ranking op hotornot sowieso aan de erg hoge kant is, wat dat betreft zou er voor de meesten zeker 2 tot 3 punten aftrek plaats moeten vinden, om aan een reëler getal te komen
pi_63713254
Ik heb het topic een beetje snel doorgelezen (m.a.w. misschien heb je de volgende vragen al beantwoord).

Maar ik vroeg mij af welk lichaamsdeel je niet accepteert. Of is het ingebeeld? En dit is misschien een rare vraag.. Waar kijk je als eerst naar als je een foto van jezelf ziet? Het komt vaak voor dat je automatisch naar de negatieve lichaamsdelen kijkt als je de foto ziet. Bekijk een aantal foto's van jezelf, en schrijf op per foto waar je het eerst naar kijkt (negatief en positief).
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:48:00 #106
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63713461
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:24 schreef Lamon het volgende:

[..]

Maar die topic-titel mag van mij echt veranderd worden, als er toevallig een modje op let, want anders blijven we over die site zeiken, en over hoe ik zo graag wil laten zien hoe leuk ik wel niet ben, ik ben compleet gebukt gegaan onder BDD, en aangezien dit een serieus subforum is/behoort te zijn, is dat hotornot misschien misleidend bij waar het echt om gaat.
R&P Policy en FeedBack

Daar even vragen
pi_63713782
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:42 schreef Xanteh het volgende:
Ik heb het topic een beetje snel doorgelezen (m.a.w. misschien heb je de volgende vragen al beantwoord).

Maar ik vroeg mij af welk lichaamsdeel je niet accepteert. Of is het ingebeeld? En dit is misschien een rare vraag.. Waar kijk je als eerst naar als je een foto van jezelf ziet? Het komt vaak voor dat je automatisch naar de negatieve lichaamsdelen kijkt als je de foto ziet. Bekijk een aantal foto's van jezelf, en schrijf op per foto waar je het eerst naar kijkt (negatief en positief).
'

Bij mij is het mijn gezicht. Ik heb een redelijk gespierd en athletisch lichaam, en daar heb ik geen moeite mee.
Geen vreemde vraag, want bdd concentreert zich ook op bepaalde delen van het lijf.
Het hoofd is geloof ik, maar dat weet ik niet helemaal zeker het meest voorkomende probleem.
In mijn geval zag ik altijd een te hoog voorhoofd en lelijke lippen.
Maar het kan ook betrekking hebben op hele andere lichaamsdelen.
pi_63714116
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:23 schreef Lamon het volgende:
En "Boehoe, ze pesten me", zal je mij nooit horen zeggen over mensen op internet. Zoveel indruk maakt dat niet.
Als internet niet zo'n indruk zou maken, zou je niet de moeite nemen hier een complete theorie bij te verzinnen:
quote:
En dat ik geen 1 zou krijgen, wist ze misschien van tevoren, omdat nooit iedereen je een 1 geeft, en de site zo in elkaar steekt dat mensen die alleen maar enen geven niet meegerekend worden in de scores. Alhoewel ik mijn score nu wel overdreven hoog vind, daarom begin ik een beetje qua cijfering aan de echtheid van de site te twijfelen. Maar aangezien er toch ook mensen met lage scores opstaan, zal het niet helemaal onzin zijn. Alleen zullen ze het een beetje naar boven gooien, omdat een 1 krijgen op zo'n site misschien erg naar is voor iemand.
Ik ben ook nog geen 1 tegengekomen, maar wel een paar vieren en vijfen. En dat is echt slecht op die site. Maar dat zijn ook lui die expres onverzorgd met een chagrijnige bek naar de camera kijken. Die doen het er volgens mij om, en zullen er blijkbaar niet zo mee zitten.
Iedereen die geprobeerd heeft een beetje aardige vriendelijke foto neer te zetten, zit daar al gauw boven de 7.
en zou je sowieso geen foto posten en daarop jouw zelfbeeld baseren.
quote:
En over dat kort door de bocht; ik bedoelde niet dat omdat ik dat probleem had, dat iedereen op FOK! dat maar moest hebben, maar ik kan me aangezien 1 op de 100 mensen, uit onderzoek gebleken deze aandoening hebben, (en dat het werkelijke cijfer altijd hoger ligt, dan dat, omdat niet iedereen daar al achter is), er misschien wel een paar mensen zouden zijn.
Ik bedoel het allemaal niet zo lullig.
Dat kan wel zijn, maar het komt rot uit je strot. Je zegt ''hier op fok is natuurlijk nooit iemand onzeker'', terwijl je het in de quote hierboven over BDD bedoelde te hebben.
pi_63714138
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:37 schreef Lamon het volgende:
Ik heb zelf notabene voorgesteld om de topictitel te veranderen naar "BDD, wat is het, hoe krijg je het, en wat kun je eraan doen?", of iets in die trend...
Die macht heb ik niet hoor
Vraag dat maar in het feedbacktopic
pi_63714225
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

Die macht heb ik niet hoor
Vraag dat maar in het feedbacktopic
Had ik al gedaan.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:31:50 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63720942
TT change
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63721789
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:31 schreef Re het volgende:
TT change
Bedankt.
Nou maar hopen dat de mensen die het lezen, het hele topic doornemen, anders begrijpen ze er geen hout meer van waarschijnlijk.
pi_63723258
Moet je natuurlijk ook gelijk wat informatie meegeven:
http://bdd-info.nl/

WAT IS BDD?

Ingebeelde lelijkheid
Ontevredenheid over het eigen uiterlijk komt veel voor. Soms schiet het echter behoorlijk door en raken mensen geobsedeerd door lichaamsdelen die zij lelijk vinden. Deskundigen schatten zelfs dat in de westerse wereld inmiddels één op de honderd mensen lijdt aan één of andere vorm van ingebeelde lelijkheid. Neem Miranda. Een mooie vrouw van 32 die denkt dat haar gezichtshuid te bleek is en vol walgelijke vlekken zit. Elke dag is zij urenlang bezig haar huid zorgvuldig te camoufleren met make-up. Ze controleert zichzelf voortdurend in de spiegel. Soms neemt ze drastische maatregelen om er goed uit te zien. Ze wast haar gezicht met chloor om de vlekken te bleken en schuurt de huid met schuursponsjes om meer kleur te krijgen. Maar wat ze ook doet, niets kan de stem in haar hoofd die zegt dat ze foeilelijk is, tot zwijgen brengen. Ook geruststellingen door de omgeving halen niets uit. Haar obsessie met haar uiterlijk verpest haar leven, en dat van haar man en kinderen. Miranda lijdt aan Body Dysmorphic Disorder,BDD, een stoornis in de lichaamsbeleving met grote gevolgen.
  woensdag 3 december 2008 @ 15:46:09 #114
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_63727197
Tja, ik heb het ook, al gaat het tegenwoordig wat beter. Ik durfde tot zo'n anderhalf jaar geleden me niet eens voor de spiegel te scheren. Dat deed ik voor het raam aan de achterkant van het huis. In de weerspiegeling van het raam kon ik genoeg zien om me te kunnen scheren, maar de details van mijn gezicht hoefde ik dan niet te zien.

Wat ik al zei, het gaat nu dus beter. Het begon bij een afscheid op mijn werk. Mijn baas ging met pensioen en het was het plan dat iedereen op de foto kwam. Ik wilde in eerste instantie echt niet, maar op den duur dacht ik: "Da's ook niet leuk voor hem." Dus ging ik toch bij de groep staan. Ik vond het vreselijk om mijzelf terug te zien; ik voelde mij niet de persoon die op de foto stond. Ik ben nu ook iets afgevallen en durf nu ook foto's van mezelf op Hyves neer te zetten, mits wel alle onvolkomenheden in mijn gezicht zijn weg gephotoshopt. Maar er zit dus wel vooruitgang in.

Het is heel dubbel: de ene keer voel ik mij een normale gozer en ik heb ook momenten dat ik ook kan zeggen dat ik er wel goed uitzie, het andere moment voel ik mij gewoon lelijk.

Ik ga bij mezelf ook regelmatig na hoe ik naar andere mensen kijk en dat is totaal anders. Ik beoordeel anderen niet op hun uiterlijk. In ieders gezicht kan ik wel iets aantrekkelijks zien (in ruime zin van het woord). Ik kijk ook naar iemands uitstraling, of iemand bijvoorbeeld sympathiek overkomt. Dan voel ik me juist goed, want dan weet ik dat mensen je kunnen beoordelen hoe je bent en niet hoe je eruitziet. Maar andere mensen kunnen mij wel 'triggeren'. Als iemand bijvoorbeeld iemand zeer zelfverzekerd lijkt door zijn uiterlijk en daarmee zijn succes weet te behalen, kan ik echt gewoon ter plekke een enorm kutgevoel krijgen, wat dan vaak genoeg kan leiden tot heftige angstgevoelens.

Ik weet inmiddels van mezelf dat het te maken heeft dat ik bang ben dat mensen hele hoge verwachtingen aan me gaan stellen, willen ze me accepteren. En die verwachtingen hebben eigenlijk juist helemaal niks met mijn uiterlijk te maken.

Ik snap heel goed dat je je foto's op internet wil laten beoordelen, maar het is juist hetgene wat je niet moet doen. Je houdt daarmee je obsessie in stand. Er zijn altijd mensen die een hoger cijfer hebben dan jij en daar ga je jezelf aan spiegelen, om jezelf vervolgens de grond in te trappen. Je moet je aandacht echt op andere dingen focussen. Schrijf bijvoorbeeld per dag in een schriftje wat je allemaal goed hebt gedaan. Onderhoudt je sociale contacten; ga leuke dingen doen met vrienden.
pi_63741205
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:46 schreef A_Soul1980 het volgende:
Tja, ik heb het ook, al gaat het tegenwoordig wat beter. Ik durfde tot zo'n anderhalf jaar geleden me niet eens voor de spiegel te scheren. Dat deed ik voor het raam aan de achterkant van het huis. In de weerspiegeling van het raam kon ik genoeg zien om me te kunnen scheren, maar de details van mijn gezicht hoefde ik dan niet te zien.

Wat ik al zei, het gaat nu dus beter. Het begon bij een afscheid op mijn werk. Mijn baas ging met pensioen en het was het plan dat iedereen op de foto kwam. Ik wilde in eerste instantie echt niet, maar op den duur dacht ik: "Da's ook niet leuk voor hem." Dus ging ik toch bij de groep staan. Ik vond het vreselijk om mijzelf terug te zien; ik voelde mij niet de persoon die op de foto stond. Ik ben nu ook iets afgevallen en durf nu ook foto's van mezelf op Hyves neer te zetten, mits wel alle onvolkomenheden in mijn gezicht zijn weg gephotoshopt. Maar er zit dus wel vooruitgang in.

Het is heel dubbel: de ene keer voel ik mij een normale gozer en ik heb ook momenten dat ik ook kan zeggen dat ik er wel goed uitzie, het andere moment voel ik mij gewoon lelijk.

Ik ga bij mezelf ook regelmatig na hoe ik naar andere mensen kijk en dat is totaal anders. Ik beoordeel anderen niet op hun uiterlijk. In ieders gezicht kan ik wel iets aantrekkelijks zien (in ruime zin van het woord). Ik kijk ook naar iemands uitstraling, of iemand bijvoorbeeld sympathiek overkomt. Dan voel ik me juist goed, want dan weet ik dat mensen je kunnen beoordelen hoe je bent en niet hoe je eruitziet. Maar andere mensen kunnen mij wel 'triggeren'. Als iemand bijvoorbeeld iemand zeer zelfverzekerd lijkt door zijn uiterlijk en daarmee zijn succes weet te behalen, kan ik echt gewoon ter plekke een enorm kutgevoel krijgen, wat dan vaak genoeg kan leiden tot heftige angstgevoelens.

Ik weet inmiddels van mezelf dat het te maken heeft dat ik bang ben dat mensen hele hoge verwachtingen aan me gaan stellen, willen ze me accepteren. En die verwachtingen hebben eigenlijk juist helemaal niks met mijn uiterlijk te maken.

Ik snap heel goed dat je je foto's op internet wil laten beoordelen, maar het is juist hetgene wat je niet moet doen. Je houdt daarmee je obsessie in stand. Er zijn altijd mensen die een hoger cijfer hebben dan jij en daar ga je jezelf aan spiegelen, om jezelf vervolgens de grond in te trappen. Je moet je aandacht echt op andere dingen focussen. Schrijf bijvoorbeeld per dag in een schriftje wat je allemaal goed hebt gedaan. Onderhoudt je sociale contacten; ga leuke dingen doen met vrienden.
Eindelijk een verhaal wat ik helemaal herken.
Dat plaatsen en meten had ik zelf echt even nodig om het compleet lelijke weg te dwingen te denken. Maar ik heb het nu al meerdere malen met verschillende foto's gedaan, en blijf er inderdaad teveel mee bezig.
Ik merk nu al dat het obsessief mijn cijfer blijven bestuderen, al vervelend werkt.

Het enige verschil is, dat ik obsessief juist wel extreem veel in de spiegel ging kijken, ik bleef mijn haar kammen, mijn gezichtsuitdrukking veranderen, ik keek ook heel veel op internet naar sterren op IMDB, waarna ik me nog rotter ging voelen.
Ook met mij gaat het nu iets beter en ik ben gelukkig niet in een sociaal isolement geraakt, wat even dreeg te gebeuren.
Ik zoek nu zoveel mogelijk mensen op en ga zoveel mogelijk naar openbare gelegenheden.

Bedankt voor je serieuze reactie.
pi_63845129
Geen anderen met deze aandoening die ervaringen kunnen delen?
Topic leek interessanter toen het nog Hotornot heette geloof ik..

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 08-12-2008 10:39:20 ]
  maandag 8 december 2008 @ 10:26:04 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63845417
geef het tijd Lamon
pi_63847467
Als je zo die foto van je ziet is er absoluut niks mis mee. Ik ben geen vrouw dus of je echt knap bent voor vrouwen weet ik niet maar je ziet er in ieder geval goed uit.
Maar ik heb eigenlijk ook een beetje zoiets, maar bij mij is het meer met hoe ik op foto's sta. in de spiegel vindt ik mij er altijd gewoon knap uitzien maar op foto's absoluut niet.

Wat kan hier dan de oorzaak van zijn? is dit een verschijnsel van BDD?
pi_63848174
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:57 schreef Kanonskogel het volgende:
Als je zo die foto van je ziet is er absoluut niks mis mee. Ik ben geen vrouw dus of je echt knap bent voor vrouwen weet ik niet maar je ziet er in ieder geval goed uit.
Maar ik heb eigenlijk ook een beetje zoiets, maar bij mij is het meer met hoe ik op foto's sta. in de spiegel vindt ik mij er altijd gewoon knap uitzien maar op foto's absoluut niet.

Wat kan hier dan de oorzaak van zijn? is dit een verschijnsel van BDD?
Dat hangt er volgens mij helemaal vanaf of je fotogeniek bent.
ben je dat niet, is er niets aan de hand.
Vind je jezelf in de spiegel mooier, omdat je jezelf vanaf bepaalde gezichtshoeken bekijkt, of een bepaalde uitdrukking op je gezicht probeert te zetten, en doe je dit met grote regelmaat, dan zou het wel een milde vorm kunnen zijn.

Het is een beetje of je denkt, ach, die foto is maar niets, maar who cares?
of dat je denkt, hee die foto is niet okee, en snel naar de spiegel rent om bevestiging te zoeken dat die foto niet echt je uiterlijk weergeeft zoals jij hem wilt zien.

Dat heb ik namelijk ook heel erg. Ik ben absoluut niet fotogeniek, hoor ik altijd van anderen.
In het echt kom ik veel beter over, en als ik geen last had van deze aandoening, zou ik dat accepteren en denken, sois..
Nu na iedere foto van mezelf waar ik niet tevreden over ben, en dat is eigenlijk iedere foto die ik ooit gemaakt of gezien heb, zoek ik vaak in de spiegel bevestiging, dat ik in het echt er veel minder lelijk uitzie.
Dat ging vroeger gepaard met soms wel een uurlang gezichtsuitdrukkingen of ooghoeken zoeken waaruit ik mezelf wel weer even kon accepteren. Nu heb ik dat opgegeven, omdat het alleen frustrerend werkte en het beslag legde op mijn dag, ipv dat ik gewoon leuke dingen kon gaan doen.

Het klinkt zo moeilijk te begrijpen voor mensen die het niet hebben, maar het komt echt veel voor.
pi_64940605
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:26 schreef Re het volgende:
geef het tijd Lamon
Ik heb het nu toch wel tijd gegeven dacht ik zo...
Na meer dan een maand, schijnt het probleem toch niet zo vaak voor te komen als me verteld is.
Dan ben ik blijkbaar 1 van de weinige freaks die hier last van heeft...
pi_64941624
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:08 schreef Lamon het volgende:

[..]

Na meer dan een maand, schijnt het probleem toch niet zo vaak voor te komen als me verteld is.
Maar je hebt niet alleen hier last van, maar ook van aandacht te kort?
Misschien meer dingen opzoeken waardoor je sowieso meer onder de mensen komt, zoals voetbal, tennis, zwemmen, fitness, enz......
pi_64943915
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:52 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar je hebt niet alleen hier last van, maar ook van aandacht te kort?
Misschien meer dingen opzoeken waardoor je sowieso meer onder de mensen komt, zoals voetbal, tennis, zwemmen, fitness, enz......
Ik zit inmiddels op een studentenvereniging, ga iedere week uit, heb een goede verstandhouding met mijn collega's, heb mijn vrienden nog steeds, heb overmorgen een afspraakje, het gaat niet zozeer meer om mij, ik dacht anderen er ook mee te willen helpen, maar als anderen er geen last van hebben, dan hebben ze ook geen hulp nodig....
  maandag 12 januari 2009 @ 12:09:32 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64944008
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:08 schreef Lamon het volgende:

[..]

het is natuurlijk niet het mkkelijkste onderwerp om zomaar ff online te gooien, zelfde als anorexia, daar praten mensen ook niet echt graag over.
pi_64945067
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:09 schreef Re het volgende:

[..]

het is natuurlijk niet het makkelijkste onderwerp om zomaar ff online te gooien, zelfde als anorexia, daar praten mensen ook niet echt graag over.
..maar het kan wel helpen, daarom is het zo jammer dat mensen het niet durven, evenals met anorexia inderdaad, tenzij het echt toevallig bijna niet voorkomt bij de mensen die FOK lezen, dan is het geen probleem, maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen...
pi_64950343
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:09 schreef Re het volgende:

[..]

het is natuurlijk niet het mkkelijkste onderwerp om zomaar ff online te gooien, zelfde als anorexia, daar praten mensen ook niet echt graag over.
Dacht juist dat daar speciale websites voor zijn waar ze er juist heel uitgebreid over praten, met tips om niet meer te eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')