abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2008 @ 13:44:34 #26
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_63642612
veel plezier met je kankerlelijke kuthok
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  zondag 30 november 2008 @ 13:52:27 #27
13132 Core.
schizo eend
pi_63642769
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.
De huidige generatie is flink veranderd maar blijft toch 'Frans' (Peugeot-Citroën).
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
pi_63644207
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:52 schreef THE_CORE het volgende:

[..]

De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.
De huidige generatie is flink veranderd maar blijft toch 'Frans' (Peugeot-Citroën).
De Xantia (ik weet het, ook niet meer de nieuwste generatie) was in diverse statistieken net zo betrouwbaar als diverse Japanners en daarmee beter dan veel Duitsers. Het is niet voor niets dat de Xantia in zo grote getale verdwijnt richting oostbloklanden, met normaal onderhoud doen ze niets onder voor tweedehands veel duurdere auto's. (en ze rijden stukken beter )

Ook de C5 doet goed mee, stukken beter dan bijvoorbeeld naaste concurrent Laguna en presteert op dat vlak ongeveer gelijkwaardig aan de Ford Mondeo, ook niet de minste.

Maar ja, niets zo hardnekkig als vooroordelen over automerken...

Ontopic: mooie BX, dat je er nog lang plezier van mag hebben. Om het over de ruimte te hebben: ik heb me wel eens laten vertellen dat je in een C5 break minder ruimte hebt als in een Xantia break, die weer minder ruimte biedt dan de BX break; ofwel: er zit enorm veel ruimte in zo'n BX.
pi_63644229
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:12 schreef THE_CORE het volgende:
imho de mooiste BX: de BX 16 Soupapes (BX type 3):
[ afbeelding ]
Veel pk's en weinig kilo's: garantie voor veel lol.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2008 @ 15:17:19 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63644596
Imperiaal zet ik niet over. Geeft een enorm gesuis bij het rijden, het staat lelijk en het brandstofverbruik gaat er flink van omhoog. Dus alleen als het nodig is gaat de imperiaal er op.

Verder vind ik de BX kwalitatief gezien een kuthok. Tenminste, eens in de week had ik wel iets wat kapot ging. Daar kon ik dan, op 1 keer na, nog wel mee door rijden. Anderzijds moet je wel rekenen dat die witte een Service was. Oftewel een bedrijfswagen. En met bedrijfswagens wordt vaak niet voorzichtig om gesprongen. Daarbij had het ding al meer dan 300.000km gedraaid toen ik hem kocht en dan zijn er her en der wel wat dingetjes versleten. Ik hoop in elk geval dat deze beter is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63648584
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:17 schreef 2cv het volgende:
Verder vind ik de BX kwalitatief gezien een kuthok.
+1 eerlijk.
Nee.
pi_63649682
Imperiaal is iig niet moelijk te demonteren
pi_63649789
*mede-BiX-rijder meldt zich*
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2008 @ 20:12:49 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63650740
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Imperiaal is iig niet moelijk te demonteren
Nou, een hijskraan of een helper zijn anders geen overbodige luxe
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
*mede-BiX-rijder meldt zich*
Keertje een Fok-BX-meeting doen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63655269
Dan kan ik mijn bxje ook showen
Bx slechte kwaliteit blabla, die van mij heeft bijna 2,5 ton achter de kiezen en wil maar niet stuk, toch leuk voor een 1.6 benzinemotor.
Zelfs in de "arme achterstandswijk" waar ik woon (Beijum Groningen) zie ik érg weinig auto's uit 1991....
...
pi_63658903
BX'en zijn wel erg fijne auto's. Indeling en ruimte is best ideaal, comfort is meer dan prima. Echter of ze vaker stun gaan dan gemiddeld, of dat ik pech had; ik weet het niet, maar heb er in 1,5 jaar tijd een hele hoop aan gedaan en aan laten doen
pi_63661260
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:54 schreef $tranger het volgende:
BX'en zijn wel erg fijne auto's. Indeling en ruimte is best ideaal, comfort is meer dan prima. Echter of ze vaker stun gaan dan gemiddeld, of dat ik pech had; ik weet het niet, maar heb er in 1,5 jaar tijd een hele hoop aan gedaan en aan laten doen
Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.
Maar toch, als je alle kosten overslaat op alle kilometers, dan valt het nog enigszins mee, ook omdat je praktisch geen afschrijving hebt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_63661334
t to the v to the P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63662463
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:47 schreef Turquaz52 het volgende:
t to the v to the P
Jij bent toch meer van de Japanse auto's?
Volgens mij is een BiX nix voor jou, valt veel te weinig aan te pimpen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_63666113
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij bent toch meer van de Japanse auto's?
Volgens mij is een BiX nix voor jou, valt veel te weinig aan te pimpen.
Yep.. en ik vind de BX ook een kk lelijk geval.. en mag van mij in 2000 stukken vallen..

Maar is wel leuk om het te volgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63666159
Ik vind de nieuwe Criezel ook cool, maar de oude had ook wel wat.

offtopic: Grappig, die Volvo Tundra. Zo'n modern uiterlijk en dan wel een choke-knop in het interieur
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_63675903
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:11 schreef FransDeens het volgende:
Ik vind de nieuwe Criezel ook cool, maar de oude had ook wel wat.

offtopic: Grappig, die Volvo Tundra. Zo'n modern uiterlijk en dan wel een choke-knop in het interieur
PRECIES, daar dacht ik ook meteen als eerste aan!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 2 december 2008 @ 04:43:43 #43
13132 Core.
schizo eend
pi_63687309
De Flodder BX:


Filmpje BX 16 Soupapes

Filmpje BX GTi 16 Soupapes op het circuit

Filmpje BX 16V (let op aan het eind op het oliedrukmetertje linksboven, en een motormanagementlampje dat gaat branden)

[ Bericht 16% gewijzigd door Core. op 02-12-2008 05:04:21 (filmpjes toegevoegd) ]
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:20:24 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63690058
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:30 schreef 2cv het volgende:
[insert tekst]
- Keerringen van de krukas en nokkenas vervangen
[insert nog meer tekst]
Heb je de keerring wel op tijd gezet

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:37:31 #45
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_63693148
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Heb je de keerring wel op tijd gezet

Het is keering hoor
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_63706635
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.
Maar toch, als je alle kosten overslaat op alle kilometers, dan valt het nog enigszins mee, ook omdat je praktisch geen afschrijving hebt.
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.

Een BX is plastic fantastic, weegt niets, de afwerking is matig en het kraakt allemaal wat, voelt ook echt goedkoop aan. Maar met normaal redelijk onderhoud kan een BX prima betrouwbaar zijn.
pi_63735929
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Heb je de keerring wel op tijd gezet

Hmmm... er probeert iemand hier grappig te zijn

Ga door
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63736083
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef Jalu het volgende:
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.

Een BX is plastic fantastic, weegt niets, de afwerking is matig en het kraakt allemaal wat, voelt ook echt goedkoop aan. Maar met normaal redelijk onderhoud kan een BX prima betrouwbaar zijn.
Neh, hij was wel redelijk goed onderhouden. Zaten bijvoorbeeld net nieuwe distributieriem en v-snaar in.
De vorige eigenaar reed er gewoon te weinig in (zo'n 6000 km per jaar), toen ik 'm kreeg ging ik er meteen mee naar Frankrijk en daarna naar mijn werk elke dag. Liet wel netjes onderhoud plegen iedere 10.000 km.
BiX vond al dat rijden op een gegeven moment niet meer zo fijn na al die jaren rust. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2008 @ 01:15:31 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63798605
Dinsdag heb ik mijn startmotor vervangen (5 kwartier werk).
Gister heb ik de trekhaak vervangen (4 uur werk wegens roestige bouten + een soort extra tank waardoor ik er niet goed bij kon). Helaas begaf 1 nieuwe bout het toen ik deze met 90Nm (momentsleutel) aan draaide. Nu zitten ze vast met 50Nm. Is dat genoeg ? Of moeten ze vaster ? Ik heb de moeren en bouten (M10, groffe spoed, moeren zijn zelfborgend) overigens wel in het kopervet gezet voor montage.
Vandaag heb ik de electra van de trekhaak aangesloten + gecontroleerd (5 kwartier werk), de dynamoriem opgaspennen (1 kwartier werk) en de koudstartinrichting wat beter afgesteld (exclusief warm lopen 1 kwartier werk).

Helaas lijkmijn olievulpijp nog steeds te lekken en zit er een gat in mijn achterlichtglas rechts. Dus de volgende dingen komen nog bij op mijn 'to-do' lijst je:
- Olievulpijp lekdicht maken
- Achterlichtglazen vervangen
- Ruitenwissermechaniek voor reviseren
- Deursloten smeren (waarmee ? Ik heb CV, dus er zit electrozooi in de buurt ! )
- Haak reservewielbeugel vervangen (zelf maken of regelen)
- Wellicht ook een andere reservewielbeugel er onder hangen. Deze is nogal roestig. Zelf bouwen of regelen, that's the question.
- LHM systeem doorspoelen
- TSL aan LHM en versnellingbakolie toevoegen (heeft iemand hier ideeen over?)
- Plaatje onder LHM leiding die vanaf de drukregelaar onder de motor/bak door loopt voorzien van een steuntje (deze ontbreekt in zijn geheel)
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:38 schreef Garbageman het volgende:
Dan kan ik mijn bxje ook showen
Bx slechte kwaliteit blabla, die van mij heeft bijna 2,5 ton achter de kiezen en wil maar niet stuk, toch leuk voor een 1.6 benzinemotor.
Zelfs in de "arme achterstandswijk" waar ik woon (Beijum Groningen) zie ik érg weinig auto's uit 1991....
Een witte berline ? Type 2 of 3 ? Geparkeerd op een parkeerplein ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 6 december 2008 @ 12:02:01 #50
58318 Nesto
Chef de Production
pi_63802222
Olievulslang even controleren bij de aansluiting op het carter, daar willen ze nog weleens lekken. Voor de deursloten kan je grafietpoeder proberen. Een slot bij mij loopt ook heel zwaar bij het draaien, alsof er een veertje ontbreekt. Denk dat ik dat eens uitelkaar haal.

Wat verwacht je van TSL bij de LHM en bakolie?
Volgensmij is het meer een als zodanig aangeprezen wondermiddeltje, maar blijft het gewoon een additief wat op z'n best niks doet. En is het niet alleen voor bij de motorolie?
Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')