Heerlijk ding! Stevig aan de prijs (op dpz staat er een voor 800 euro, dus dat is netjes!) maar een prachtdingquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:49 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand ervaring met de Nikkor 17-55mm F2.8 lens? M'n Tamron 17-50mm is aan vervanging toe.
Ik dacht eerst 'geweldig!'quote:Op maandag 9 februari 2009 11:04 schreef Shark.Bait het volgende:nieuwe 35mm lens
http://www.nikon-image.co(...)af-s_dx_35mmf18g.htm
[ afbeelding ]
http://www.dpreview.com/news/0902/09020901nikon35mm1p8.asp
199 euro.
quote:He added: “We expect that many customers; particularly photography students will find this lens an affordable choice for expanding their photographic system.
Ik wil eigenlijk niets meer uitgeven aan de camerahobby tot ik geld genoeg heb voor een D700 met 24-70.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
ach. voor dat geldt kan er best een DX-je vanaf toch?
Ik lees her en der wel dat de Sigma 50/1.4 het wint van de Nikon qua scherpte enzo. De AF-S snelheid schijnt ook tegen te vallen, althans, het is niet de focusmotor die bv. in de 17-55 zit (of in de 18-70, etc)quote:Op maandag 9 februari 2009 11:46 schreef ebeaydojraes het volgende:
ach .. komt vast i de winkel voor 189 ofzo als ik het doorreken. das beter dan 349 voor de 50 1.4. (al is die wel ook heul erg lekker)
Wat veldmuis zegt. En tot voor kort bijna niet van mijn D300 af te slaan. Beiden zitten nu stof te vergaren in de kast wegens upgrade.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:49 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand ervaring met de Nikkor 17-55mm F2.8 lens? M'n Tamron 17-50mm is aan vervanging toe.
heb je een linkje? Ik zie het daar zo snel niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:16 schreef veldmuis het volgende:
De DPZ aanbieding is ook een goeie hoor Tokus..
Bij mijn D50 kon je het alleen in de EXIF data van een NEF bestand zien, niet bij een JPEG.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:50 schreef veldmuis het volgende:
Met irfanview kun je dat ook zien ja. Total amount of shutter releases heet het bij mijn Nikon.
je had overigens gelijk. Erg leuke lens. Alleen nu moet ik 'm nog 's bij iets beter licht testen, want gister in Tivoli was het niet al te super.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Heerlijk ding! Stevig aan de prijs (op dpz staat er een voor 800 euro, dus dat is netjes!) maar een prachtding
Lastig, want de 1 is op de D300 en de ander op de veel mooiere D700. Je kan beter de reviews lezen dan het aan mij vragen om eerlijk te zijn. Ik vind beiden even mooi, maar ja, die D700....quote:Op maandag 9 februari 2009 14:16 schreef veldmuis het volgende:
De DPZ aanbieding is ook een goeie hoor Tokus..
Nee, ik heb er geen belangen bij.
Shark: Hoe is het verschil in praktijk merkbaar tussen de 17-55 en 24-70? Vooral on the road dus, niet achter de PC
Gimme. Jammer dat die waarschijnlijk ver buiten mijn budget gaat liggen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:57 schreef Shark.Bait het volgende:
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1030&thread=31019761
Nieuwe zoom?
10-18mm f/4
Jeff-C heeft het al vaker bij het rechte eind gehad
Knap zijn die Nikon mensen tegenwoordigquote:Op maandag 16 februari 2009 16:38 schreef Xilantof het volgende:
Die ziet er, buiten het genoemde diafragma en brandpuntsafstanden precies zo uit als mijn 14-24
niet helemaal.....quote:Op maandag 16 februari 2009 16:38 schreef Xilantof het volgende:
Die ziet er, buiten het genoemde diafragma en brandpuntsafstanden precies zo uit als mijn 14-24
Snotver !quote:Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
niet helemaal.....
[ afbeelding ]
anders had het makkelijk een photofuck kunnen zijn van een 14-24.
Maar eerst maar zien wanneer ie aangekondigd wordt.
Scherp.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:11 schreef Xilantof het volgende:
Zou iig wel de eerste productfoto zijn van nikon met een overbelichte vlek erin...
Nu denken ze dat het een beregoeie PS job is. Ik denk (hoop) toch stiekem op the real stuff...quote:Op maandag 16 februari 2009 20:11 schreef Xilantof het volgende:
Zou iig wel de eerste productfoto zijn van nikon met een overbelichte vlek erin...
neuh, kheb em zelf voor 2000 gekocht op 7 november. Ik herinner het me nog goed, mijn leven veranderde als van zw/w naar kleurquote:Op maandag 23 februari 2009 21:11 schreef feetjai het volgende:
@veldmuis
De D700 is de laatste maanden toch aardig in prijs gezakt....ik zie hem in de winkel voor zo 1925 euro...Het was zo 2300 euro! Dat is toch best lekker! (al vraag ik mij soms af of 1925 euro al wel niet grijze import is)
Er zit ook een D400 in de pijplijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Het gerucht gaat dat Nikon een nieuwe instap DSLR gaat introduceren, de D5000, tijdens de PMA; 12,3 Mpixel, swivel scherm (hier zit ik al jaren op te wachten, maar dan op een Dx00)
idd, maar de verwachting is juliquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:34 schreef Noxa het volgende:
[..]
Er zit ook een D400 in de pijplijn.
yupquote:Die D5000 zou de D40(x) moeten gaan vervangen?
Handig voor als je een foto maakt waar je met je ogen niet meteen bij de zoeker kan komen; laag bij de grond (heel errug handig) of hoog boven je hoofd (tijdens concert, als je achteraan een mensenmassa staat, een overzichtsfoto wil maken of door een hooggeplaatst raam fotografeert waar je zelf niet bij kan met je ogen)--dat zijn een paar manieren om je foto's interessanter te maken. je kan zo ook om een hoekje schieten, of jezelf met directe feedback als je tot de facebook generatie behoortquote:Ik zou niet weten wat ik met een swiffel scherm zou moeten eigenlijk.
Heeft jouw camera lifeview? En zo ja gebruik je het vaak?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
idd, maar de verwachting is juli
[..]
yup
[..]
Handig voor als je een foto maakt waar je met je ogen niet meteen bij de zoeker kan komen; laag bij de grond (heel errug handig) of hoog boven je hoofd (tijdens concert, als je achteraan een mensenmassa staat, een overzichtsfoto wil maken of door een hooggeplaatst raam fotografeert waar je zelf niet bij kan met je ogen)--dat zijn een paar manieren om je foto's interessanter te maken. je kan zo ook om een hoekje schieten, of jezelf met directe feedback als je tot de facebook generatie behoort
Lijkt me lastig stil houden, zo'n zware camera met dito lens als je em niet kan stabiliseren tegen je hoofd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
idd, maar de verwachting is juli
[..]
yup
[..]
Handig voor als je een foto maakt waar je met je ogen niet meteen bij de zoeker kan komen; laag bij de grond (heel errug handig) of hoog boven je hoofd (tijdens concert, als je achteraan een mensenmassa staat, een overzichtsfoto wil maken of door een hooggeplaatst raam fotografeert waar je zelf niet bij kan met je ogen)--dat zijn een paar manieren om je foto's interessanter te maken. je kan zo ook om een hoekje schieten, of jezelf met directe feedback als je tot de facebook generatie behoort
Die volgen elkaar ong. om de 2 jaar op. De D90 is uit aug. 2008. Dus je kunt nog ong. 1,5 jaar wachten op de nieuwe versie, die wordt verwacht aug. 2010.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:12 schreef snowgoon het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn D80 om te ruilen voor een D90. Maar blijft die wel een beetje up to date of heb ik de kans dat er binnekort weerd een betere versie komt?
De D70. 80 en 90 hebben elkaar redelijk snel opgevold.
De camera an sich is natuurlijk een prima camera! Sate of the art sensor en AF sensor. Daar is niks mis mee. Ik ben van de D40x naar de D90 gegaan en heb er nog geen dag spijt van! Enige waar je nu op zou moeten/kunnen wachten is een body die kan auto focussen tijdens het filmen en filmt in 1080p met stereo geluid. Dat is het enige min puntje. Maar hey je zoekt een foto camera en geen film camera.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:12 schreef snowgoon het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn D80 om te ruilen voor een D90. Maar blijft die wel een beetje up to date of heb ik de kans dat er binnekort weerd een betere versie komt?
De D70. 80 en 90 hebben elkaar redelijk snel opgevold.
Niet teveel naar Ken luisteren. In een andere 'review' vergelijkt hij zonder blikken of blozen de 17-55 met de 18-55, en vertelt hij dat zijn voorkeur naar de 18-55 uitgaat.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:46 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, ik heb 250 euro geboden op een Sigma 30mm f/1.4 (EX DC HSM). De meeste reviews lijken me wel goed, maar Ken Rockwell brandt het ding volledig af. Nou heb ik twijfels.
Heeft iemand deze lens en hoe bevalt 'ie? Op papier lijkt 'ie iig net iets interessanter dan de net aangekondigde 35mm Nikkor voor een vergelijkbare prijs...
Bij Fredmiranda zijn ze wel wat positiever over dat glas...quote:Op maandag 2 maart 2009 11:46 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, ik heb 250 euro geboden op een Sigma 30mm f/1.4 (EX DC HSM). De meeste reviews lijken me wel goed, maar Ken Rockwell brandt het ding volledig af. Nou heb ik twijfels.
Heeft iemand deze lens en hoe bevalt 'ie? Op papier lijkt 'ie iig net iets interessanter dan de net aangekondigde 35mm Nikkor voor een vergelijkbare prijs...
Toen ik begon met kijken dacht ik dat het een zwart-wit objectief wasquote:Op maandag 2 maart 2009 20:01 schreef didotcicero het volgende:
Mijn Sigma 30mm/1.4 is al geruime mijn meestgebruikte lens. Gebruik 'm zowel voor concert-, straat- als modelfotografie. Maar ik hou dan ook van korte lenzenCheck m'n blog voor voorbeelden...
En? en? en?quote:Op maandag 2 maart 2009 23:21 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, ik heb 'm nu, en het lijkt tot nu toe prima. Moet er morgen wat meer mee gaan spelen.
Precies mijn argumenten om de 18-200 te kopen. Ik vind em prima en gebruik em heel vaak omdat je idd dan alles bij je hebt.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:48 schreef PKfotografie het volgende:
is de 18-200vr lens iets of is het bagger?
wil een 2de leuke zoom erbij. en heb tegenwoordig vaak een d70 met 18-70 en d300 met 70-200 om mijn nek om alles te kunnen schieten wat ik wil. en das wel wat zwaar als je het een dag bij je draagt. (en om de minuut wisselt van cam)
Ik zou bang zijn dat je de 70-200 gaat terugpakken dan. De 18-200 is zeker niet verkeerd, maar de 70-200 is zo'n bonk kwaliteit, retesnelle focus, ragscherp WO en dat redt de 18-200 allemaal 'net' niet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Precies mijn argumenten om de 18-200 te kopen. Ik vind em prima en gebruik em heel vaak omdat je idd dan alles bij je hebt.
weet ik. Ik heb ze ook allebei. De 70-200 is dan wel erg goed, maar ook erg zwaar en je moet altijd wisselen met een groothoek/normalzoom. Daarom, voor op vakantie oid neem ik lekker de 18-200 mee.quote:Op woensdag 4 maart 2009 07:53 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik zou bang zijn dat je de 70-200 gaat terugpakken dan. De 18-200 is zeker niet verkeerd, maar de 70-200 is zo'n bonk kwaliteit, retesnelle focus, ragscherp WO en dat redt de 18-200 allemaal 'net' niet.
Gezien de huidige nieuwprijzen zou ik denken ong. 250 euro.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:57 schreef Pwnie het volgende:
Ik heb een D40x maar wil toch een andere Nikon Dslr gaan halen en dus de 40x verkopen! Lenzen houdt ik er zelf bij maar wat is een body nog waard? Wat een gek ervoor geeft?
Body ziet er gewoon geod uit en verder geen beschadigingen of andere verontrustende dingen.
Als losse body verkopen lijkt me niet slim. Samen met een, desnoods 2ehands opgegraven standaardzoompje, is het een leuk beginnerssetje en kun je er wat meer voor krijgenquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Gezien de huidige nieuwprijzen zou ik denken ong. 250 euro.
ik wil er voornamenlijk mensen mee fotograferen. die stapvoets lopen. (dus niet voor sport of iets bedoelt)quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:22 schreef CompuMess het volgende:
Ik gebruik de 18-200 nu een kleine drie jaar als objectief voor de 'eerste uitruk' en hij bevalt mij goed.
Ik heb m'n camera elke dag mee en door het bereik van het objectief grijp je niet zo snel mis.
Tuurlijk heeft het grote bereik ook z'n nadelen. Zoals veldmuis al zegt, is ie minder scherp en langzamer dan de 70-200, maar dat neemt niet weg dat het een prettig stuk all-round glas is.
Dat houdt de AF, mits fatsoenlijk gebruikt, echt zonder problemen bij hoor. Het is geen Sigma koffiemolen oid, het is gewoon een nette AF-S (vergelijkbaar met de 18-70)quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:42 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik wil er voornamenlijk mensen mee fotograferen. die stapvoets lopen. (dus niet voor sport of iets bedoelt)
houd de autofocus dat bij? of is hij daar te traag voor?
(lopen dan wel recht op of van me af. )
en kun je voorbeeldje posten van een gemiddeld scherpe focus van de 18-200?
Kan de standaard nikkor lens 18-55 er wel bij doenquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:26 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als losse body verkopen lijkt me niet slim. Samen met een, desnoods 2ehands opgegraven standaardzoompje, is het een leuk beginnerssetje en kun je er wat meer voor krijgen
Ik heb hem op een D70/D80/D300 gebruikt en die combinaties hadden geen problemen om de door jou genoemde doelgroep vast te leggen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:42 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik wil er voornamenlijk mensen mee fotograferen. die stapvoets lopen. (dus niet voor sport of iets bedoelt)
houd de autofocus dat bij? of is hij daar te traag voor?
(lopen dan wel recht op of van me af. )
en kun je voorbeeldje posten van een gemiddeld scherpe focus van de 18-200?
thanx.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:37 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Ik heb hem op een D70/D80/D300 gebruikt en die combinaties hadden geen problemen om de door jou genoemde doelgroep vast te leggen.
voorbeelden:
Toevallige voorbijspringer
Annemarie @ 200mm
Regâh @ 200mm
Kijk verder eens rond op m'n flickr album, daar staan nog veul meer platen van de 18-200.
Heh. Ik moet de foto's nog wat beter bekijken op de PC. Heb al veel lopen spelen en vind het gaaf hoe ik met veel minder licht toch vrij goed kan fotograferen zonder flits en zonder lange sluitertijd en gewoon op ISO 200 (boven ISO400 wordt mijn camera al aardig ruizig).quote:
geen idee. heb niks met compacts (ook al wil ik er nog wel 1 voor erbij)quote:Op zondag 15 maart 2009 16:00 schreef Ronalld het volgende:
Ik vind dit een gewoon algemeen Nikon topic.
M'n opa en oma wouden een simpele camera, hebben daarbij voor de Nikon Coolpix S550 gekocht. Kan iemand hier wat over zeggen? Chill ding?
Ik gebruik 'm vooral op een statief, maar hij moet nog een keer vervangen worden. Deze lens komt nog van m'n analoge camera's (Canon AE-1 en Canon T-70). De camera's heb ik niet meer, maar de lens dus nog welquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:27 schreef justmattie het volgende:
Mis je de VR niet op de 70-300 Danny ?
vind je hem niet te onscherp op 1.4 en hoe zit het met de CA op 1.4?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:01 schreef didotcicero het volgende:
Mijn Sigma 30mm/1.4 is al geruime mijn meestgebruikte lens. Gebruik 'm zowel voor concert-, straat- als modelfotografie. Maar ik hou dan ook van korte lenzenCheck m'n blog voor voorbeelden...
Statief is inderdaad wel nodig dan ja. Mooi dat alle SLR lenzen op de dSLR camera's passenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:10 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik gebruik 'm vooral op een statief, maar hij moet nog een keer vervangen worden. Deze lens komt nog van m'n analoge camera's (Canon AE-1 en Canon T-70). De camera's heb ik niet meer, maar de lens dus nog wel
Onscherp? Of heb je meer problemen met slechts 3cm scherptediepte?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:21 schreef Matty___ het volgende:
[..]
vind je hem niet te onscherp op 1.4 en hoe zit het met de CA op 1.4?
heeft niets met dof te maken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:22 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Onscherp? Of heb je meer problemen met slechts 3cm scherptediepte?
Leuke site, maar deze lens staat er jammer genoeg niet op. Toch bedanktquote:Op zondag 28 juni 2009 09:39 schreef -gt- het volgende:
deze site niets voor je ????
staan de meeste lenzen wel op, weet niet of deze er ook bijstaat
Da's een goeie, was echt op zoek naar wat voorbeeldfoto's. Vervorming en CA valt best mee op het oog. De persoon die die lens wil aanschaffen, kijkt niet op die manier naar foto's, dus geen issue.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:51 schreef Cheiron het volgende:
http://www.photozone.de/n(...)-nikkor_18105_3556vr
Kortom: voor die prijs mag je niet zeuren en geeft hi best goede resultaten.
http://www.batteryking.eu/products/bekijk-alle-producten-uit-de-winkel.html?keyword=en-el3a&ref=38quote:Op zondag 28 juni 2009 22:47 schreef WurM het volgende:
Even een snel vraagje
Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweede) accu voor mijn D50. Het liefst natuurlijk van Nikon zelf. De accu die bij het toestel zelf zit, is een EN-EL3a, maar die is (vrijwel?) nergens meer te krijgen.
Mijn vraag:
Welke Nikon accu's (die nog verkrijgbaar zijn) zijn compatible met mijn D50 stoppen en welke daarvan is het beste?
Ik denk ook dat het wel echt is.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Nikon rumors kwam met deze foto van de D300s:
[ afbeelding ]
Zie die geluidsgaatjes onder de type aanduiding. Fake of echt? Gezien de afgelopen keren ga ik voor echt
D70s kreeg de mogelijkheid een remote aan te sluiten, om maar iets te noemen. Het zijn doorgaans geen grote upgrades idd, maar als dat idd een microfoontje is vermoed ik toch dat hij de videofunctie van de D90 zal gaan krijgen.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:14 schreef Shark.Bait het volgende:
De "s" erachter betekent bij N dat het een cosmetische upgrade is. zie D70 en D70s voor wat er ongeveer veranderd aan zo'n cam. Ik vermoed +video, misschien betere sensor (20% kans), maar meer niet echt. Ik vermoed geen zwenkscherm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |