abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63596145
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 418

De aanstaande papa's en mama's :

26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
15 december 2008: Vero-Mama (meisje)
22 december 2008: DJMO en papa_johan (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys en Tubby
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
21 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
01 juli 2009: Flower-Ti-Amo
06 juli 2009: MeNicole
18 juli 2009: Rabsadani
*** 31 juli 2009: Miss_sly en het_fokschaap ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Laatste posts:
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:43 schreef Jose81 het volgende:
Meimeltje... wat erg voor jullie... sterkte...

Mikoxx... een tweeling... tjonge, kan me voorstellen dat dat wel even schrikken is.. Maar als je eenmaal van de schrik bekomen bent, gewoon lekker genieten!

Fruppel; veel plezier!!! Geniet van je trouwdag!

Maffemuts... da's inderdaad lastig. Ik denk dat ik het wel zou vertellen, en het dan aan het zou laten wat ze ermee doen... Maar ik kan me jouw standpunt ook goed voorstellen... moeilijk, moeilijk...

Miss_Sly, da's alweer een hele mijlpaal!

Estrys en Diaan, dat is inderdaad niet leuk weggaan op je werk... Wat dat betreft heb ik een totaal ander 'afscheid' gehad... Hierbij een kleine impressie van het resultaat van de babyshower...!
[ afbeelding ]
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
Tex Wat rot...

Jose, wat een stapel! Wauw!!

Even een vraagje over de kraamtijd.
Bij Sara hebben we een hele drukke, onrustige kraamtijd gehad. Tel daarbij een postnatale depressie op en je kan je indenken, ik vond het geen feest.
Nu willen we eigenlijk kraambezoek de eerste weken gewoon niet doen (op familie en hele goede vrienden na), en dan bijvoorbeeld alleen in het weekend, zodat er erna weer gewoon rust hebben. Hoe gaan we dit brengen? Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:07 schreef Burdie het volgende:
@Fuente: misschien is het een idee voor jullie om een 'geboortefeest' te geven voor jullie beebje. Dan heb je alle drukte in één middag, en daarna weer alle tijd voor jezelf, en zo heeft iedereen het kuiken gezien zonder zich gepasseerd te voelen.
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:09 schreef mrien het volgende:
Wij hebben de eerste tijd het bezoek ook wat afgehouden, alleen m'n schoonouders, zwager + vriendin en buurvrouw en m'n beste vriendin zijn de eerste week geweest. We hebben gewoon gezegd dat we wat tijd wilden om aan elkaar te wennen..
Gewoon aan manlief of kraamhulp overlaten, komt vast goed!

[ Bericht 14% gewijzigd door Lois op 01-12-2008 13:57:19 ]
pi_63596181
Tex, ik vind het echt een nare, rotte situatie, vervelend dat je hier nu in zit ipv dat je lekker op je roze wolk kan zitten. Probeer het toch een beetje van je af te zetten en te genieten van het weekend, met alleen maar lieve mensen om je heen. Sterkte maandag, ik zal voor je duimen dat het goed gaat!

Maffemuts, sterkte he, met de beslissing nemen.

Burdie, ik zit bij ANNO. Hoezo?

Vanavond weer yoga, partneravond. Gezellig is dat!
(Wel de laatste keer yoga denk ik, volgende week is het Sinterklaas, en die week daarna ben ik niet meer zwanger.. als het goed is.) Extra goed opletten dus vanavond!
pi_63596249
Leuk Reinhilde!
Ik vond de cursus die wij hebben gevolgd ook altijd erg leuk en gezellig (Samen Bevallen)
Echt even samen met de baby & zwangerschap bezig zijn!

Fruppel gefeliciteerd
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:18:41 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63596287
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:15 schreef Reinhilde het volgende:
Burdie, ik zit bij ANNO. Hoezo?
Ik had nare verhalen gelezen over ELLA, dus vroeg het me af .
KuikenGuppy
pi_63596290
Reinhilde, oeh spannend! Verder nog harde buiken ofzo?

Burdie, we hebben inderdaad nagedacht over een kraamfeest, maar dat vind ik dan weer het andere uiterste, niet zo persoonlijk. Het gaat mij er vooral om dat ik de eerste 2 weken gewoon rust 'wil' zeg maar. Vooral omdat manlief dan ook vrij is, Sara lekker veel thuis is, kunnen we allemaal rustig wennen. Maar op zich is het wel handig, een kraamfeest...

Mrien, ja zo moet het denk ik ook gaan. Stom he? Maar ik kan er nu al echt wakker van liggen..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63596371
Niet wakker van gaan liggen, gewoon duidelijk zijn richting manlief & kraamhulp wat je wilt qua bezoek en rust
Zeker omdat je de eerste 2 weken gewoon rust wilt! Je wilt nu toch een fijne kraamtijd hebben, hele geldige reden hoor!
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 15:22:58 #7
43556 miss_dynastie
pi_63596403
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
Hoe bedoel je, hoe gaan we dit brengen? Aan onverwacht bezoek of aan mensen die bellen? Ik zou tegen mensen die bellen en door de week langs willen komen gewoon zeggen dat die avond al volgepland is en je in het weekend nog wel plek hebt. Dat je hem hebt volgepland met 'rust' hoef je echt niet te vertellen . En het is niet lullig hoor, het is jullie feestje en zeker gezien je ervaringen van de vorige keer heel begrijpelijk!
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:23:15 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63596416
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef Fuente het volgende:
Burdie, we hebben inderdaad nagedacht over een kraamfeest, maar dat vind ik dan weer het andere uiterste, niet zo persoonlijk. Het gaat mij er vooral om dat ik de eerste 2 weken gewoon rust 'wil' zeg maar. Vooral omdat manlief dan ook vrij is, Sara lekker veel thuis is, kunnen we allemaal rustig wennen. Maar op zich is het wel handig, een kraamfeest...
Je kunt ook op het kaartje zetten dat ze beter even kunnen bellen voordat ze langs komen, dan is voor sommige mensen de drempel iets hoger, en verder laat je lekker manlief de telefoon opnemen, en hij kan dan wel tegen de 'bellers' zeggen dat het een weekje later wat beter uit komt qua uitrusten enzo .
KuikenGuppy
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:27:08 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63596518
Wat Miss_D zegt!
En daarnaast, ik neem aan dat die mensen die vroeg willen komen weten van je pnd? Dat maakt het toch ook wel makkelijker voor hen om het te begrijpen lijkt me.
pi_63596605
Mrien, ik heb er nu 3 maanden zwangerschapsyoga opzitten, en ik heb er idd erg van genoten. Elke vrijdag, 1,5 uur alleen maar bezig zijn met baby&mezelf, de bevalling, etc. 1x per maand partneravond, dus Nixxx pakt nu mooi nog 1x mee.

Burdie, ELLA ken ik niet. * Reinhilde opzoeken gaat

Fuente, vandaag wel al de hele dag 'beweging' in mijn buik. Daaronder zeg maar. Alsof baby met zijn/haar hoofd draait constant, en met de handjes heel druk. Maar ik kan er eerlijk gezegd geen regelmaat in ontdekken, ook niet in de ietwat pijnlijke harde buiken...

Mijn schoonouders belden net weer, of baby er al was. Alsof we dan niet zouden bellen!
Ik snap het wel hoor, ze zijn gewoon nieuwsgierig, maar 4x per dag die telefoontjes...
pi_63596750
Je zou ook de kaartjes later kunnen versturen, Fuente. Of de baby als excuus gebruiken: "ze is nog erg onrustig na de bevalling, voorlopig kan er nog even geen bezoek. Bel anders over een week of twee nog even terug!" Dan heb je ook nog eens kans dat ze tegen die tijd helemaal niet meer bellen omdat de nieuwigheid er af is.

En liegen hoef je dan ook niet te doen want volgens mij is het voor elke baby beter om geen kraamvisite te hebben
pi_63596755
Wij hebben ook het voornemen de eerste week geen bezoek te ontvangen. Behalve onze beide ouders en mijn broer dan. Dit hebben we de eerste keer ook bewust zo gedaan en dat beviel prima. Nu vind ik het zelfs nog belangrijker omdat ik het ook voor Myhron niet te onrustig wil maken.

Als mensen bellen maak je toch gewoon een afspraak wanneer het jou uitkomt? En je kan er toch prima bij zeggen, mocht je dat zelf nodig vinden, dat je de eerste tijd voor jullie samen wilt houden?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63596797
Ja is ook wel zo eigenlijk. Waar maak ik me eigenlijk druk om! Manlief staat er volledig achter en wil zelf ook rust in de eerste weken, dus dat kan hij vast wel fixen
Thnx allemaal

Reinhilde, dat gewroet onderin is hier ook. Raar gevoel he? ik denk telkens dat m;n vliezen gaan breken, door de druk die het geeft
Misschien moet je de volgende keer als je schoonouders bellen gewoon zeggen: ja joh, [insert name] is gistermorgen al geboren! Joh, hebben we jullie nog niet gebeld dan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63596859
Owlet en Igraine, dat is ook zo. Op de een of andere manier vind ik dat altijd heel moeilijk, alsof ik dat niet zou mogen zeggen ofzo (en ik weet dat dat onzin is!).
En het is deels zeker ook voor Sara, er verandert zo al genoeg voor d'r.. Denk dat we allemaal even ons plekje moeten zoeken straks. Hoe gaat dat bij jullie met de 'grote zussen'?
Sara
Merel
Ukje
pi_63596992
Hier gaat het heel goed met de grote zus. Ze is er helemaal vol van en wil zo veel mogelijk erbij zijn. Ze wil haar steeds vasthouden en flesjes geven en aaien en kusjes geven en knuffelen. Echt zó lief, zelfs de kraamhulp zei dat ze dit zelden ziet.

De ochtend dat L. haar op ging halen bij zijn ouders om mij en Daryl in het zkh te gaan halen, stapt hij daar binnen met de maxi-cosi. Ze zette gelijk hele grote ogen op en zei: "Is ze er al?"
L. zei dat ze ons op zouden gaan halen in het ziekenhuis en dat ze er inderdaad al was. Toen vloog ze hem om z'n nek en zei dat ze zoooo blij was dat haar zusje er was. Ik vind het jammer dat ik er niet bij was en dat het niet op camera vastgelegd is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63596995
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:37 schreef Fuente het volgende:
Reinhilde, dat gewroet onderin is hier ook. Raar gevoel he? ik denk telkens dat m;n vliezen gaan breken, door de druk die het geeft
Misschien moet je de volgende keer als je schoonouders bellen gewoon zeggen: ja joh, [insert name] is gistermorgen al geboren! Joh, hebben we jullie nog niet gebeld dan?
gewroet ja, dat is het. Ik denk ook steeds dat het mijn vliezen kunnen zijn! . Vannacht ook al, ik ben echt elk uur wakker geweest om te plassen, en elke keer voelen of mn bed niet stiekem nat was .

Over dat bellen, ik denk dat als ik dat bij ze zou doen ze echt in shock zouden raken. Dus ik blijf maar vriendelijk antwoorden.
Nixxx zei al: 'we trekken gewoon de telefoon eruit!'
Ik: 'ja, hoi, dan komen ze langs, ze hebben sleutels remember?'
Nixxx: 'ik zet er vanavond wel een grendel op.'

Wij hebben een paar maanden geleden al de familie ingelicht dat we de eerste 3 dagen geen bezoek willen. Ouders/schoonouders/broers/zusje mogen de geboortedag komen kijken, en dan dus 3 dagen niemand. Lijkt me heel fijn!
pi_63597114
Igraine, wat een heerlijke reactie van Myhron! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je die reactie niet zelf hebt gezien. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met de 2 nieuwbakken grote zussen!

(Mijn zusje is geboren met een schisis en heel veel allergien, en huilde dus erg veel. Ik heb geloof ik na een week gezegd dat het zusje terug mocht en ik dan maar liever een broertje wilde. Dat heeft ook nog jaren op mijn verlanglijstje gestaan van Sinterklaas. )
pi_63597148
Fuente, doe het vooral zo als jullie het zelf willen. En als dat de eerste tijd geen bezoek is, dan is dat prima. Wij hebben het ook rustig aan gedaan.
Hadden op het kaartje gezet dat men moest bellen als ze langs wilden komen. Ik heb in het ziekenhuis alleen mijn ouders even op bezoek gehad en mn schoonzusje en zwager. Verder niet, hadden we ook zo afgesproken. En toen we thuis waren hebben we eerst maar even lekker met zn drietjes gezeten en pas later zijn schoonouders enzo op bezoek geweest.
Veel andere visite hebben we die eerste 2 weken niet gehad. Ook omdat het niet liep met de BV had ik helemaal geen zin in visite enzo.

Reinhilde, klinkt goed.

Igraine, wat lief!!!
Fake it till you make it...
pi_63597155
Igraine, oh wat super ! Ik kan nu al volschieten bij het idee dat Sara straks haar kleine broertje of zusje ziet.. Wat klinkt het heerlijk We hebben de videocamera ingepakt voor in het ziekenhuis, voor als Sara voor het eerst de kleine ontmoet

Reinhilde Dat doe ik ook, steeds even voelen of er niets nat is hahahaha.
Oh ja, en dat langskomen. Mijn schoonouders hebben dat echt ooit gedaan. Ik was aan het middagtukken, ze waren 'toevallig' in de buurt en belden aan. Ik houd er dus echt niet van als mensen onaangekondigd langskomen (hadden we ook al een paar keer gezegd tegen ze). Dus ik bleef lekker liggen. Hoor ik ineens onder aan de trap: Joehoeeeeeeeeeeeeew
Waren ze dus gewoon naar binnen gegaan, omdat mijn auto er stond en ik dus wel thuis zou zijn. Nou ik ben nog nooit zo kwaad geweest Nu doen ze dat dus niet meer
Sara
Merel
Ukje
pi_63597220
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:47 schreef Reinhilde het volgende:
Igraine, wat een heerlijke reactie van Myhron! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je die reactie niet zelf hebt gezien. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met de 2 nieuwbakken grote zussen!

(Mijn zusje is geboren met een schisis en heel veel allergien, en huilde dus erg veel. Ik heb geloof ik na een week gezegd dat het zusje terug mocht en ik dan maar liever een broertje wilde. Dat heeft ook nog jaren op mijn verlanglijstje gestaan van Sinterklaas. )

Maar ik kan me indenken dat het dan ook een hele stressvolle situatie is, en het heel moeilijk wennen is aan een kleintje in huis.

Nijna, de BV ook nog inderdaad. Dat was bij Sara ook een grote stressboel, daar wil ik echt rust bij hebben. Mensen die op je tiet kijken terwijl je probeert te voeden
Thnx!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:52:33 #21
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63597236
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.

Fuente, laat je lief het maar oplossen. Ik zou gewoon eerlijk zijn.
Bij ons mocht iedereen komen, maar niet de baby vasthouden.(uitzonderingen daargelaten) Die legde ik mooi op het voedingskussen tentoon. Vonden wij allemaal erg fijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63597271
Ik ben er echt bang voor dat dat hier ook gaat gebeuren... en ik houd er ook niet van als mensen zomaar langs komen. Ze nodigen zichzelf ook heel vaak uit, daar kan ik ook echt niet tegen. Gelukkig gaan we met kerst op 'vakantie', heb ik iig een week rust

(vakantie: naar het huis van mijn vader in Belgie).
pi_63597357
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Fuente het volgende:

[..]

Maar ik kan me indenken dat het dan ook een hele stressvolle situatie is, en het heel moeilijk wennen is aan een kleintje in huis.
We waren toen ook net naar Nederland verhuisd, en alles was dus nog heel nieuw voor mij. Ik was toen 3,5 en besefte dus heeeeeeel goed dat mama ineens geen aandacht had voor mij, en dat dat kwam door dat zusje.
Maar uiteindelijk is alles goed gekomen, en is mijn zusje 1 van mijn beste vriendinnetjes.
pi_63597372
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.

Fuente, laat je lief het maar oplossen. Ik zou gewoon eerlijk zijn.
Bij ons mocht iedereen komen, maar niet de baby vasthouden.(uitzonderingen daargelaten) Die legde ik mooi op het voedingskussen tentoon. Vonden wij allemaal erg fijn.
Ik heb daar met schaap al woorden over gehad, zelfs toen ik nog niet zwanger was
Hij is heel gemakkelijk, iedereen mag langskomen enzo, en (zo denkt hij) als ze de baby vast willen houden, geen probleem. Toen ik een keer zei dat ik niet weet of ik ons kind al meteen aan iedereen maar wil geven om vast te houden, vond hij dat heel raar. Iedereen is er toch voorzichtig mee, dus dat kan toch best? Ik moest vooral niet te krampachtig gaan doen, wel een beetje relaxt blijven.

Dus tja, of wij op dat punt hetzelfde gaan denken en dus handelen...ik vraag het me af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:59:49 #25
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63597437
Tex, ik zou gewoon bellen en de situatie uitleggen... dit weekend was natuurlijk ook al langer gepland en het ziekzijn heeft daar niets mee te maken en zou juist heel goed daarvoor zijn. Sterkte en probeer toch zoveel mogelijk te genieten dit weekend

Fuente, ik zou het ook gewoon zeggen. Ik zelf ken het niet, ik vond het juist hartstikke leuk dat mensen de eerste weken kwamen, het was niet superdruk maar wel gezellig. We hebben wel afgesproken om 2 of 3 avonden geen visite te plannen. Dat gaan Peaceman en ik ook nu doen. Verder is naaste familie en goede vrienden altijd welkom, zelfs onaangekondigd. Ik weet nu al dat mijn moeder elke dag zal komen ook helpen, dat deed ze destijds met Twan ook en ik vond het heerlijk. Maar het is allemaal heel erg persoonlijk natuurlijk en ook erg afhankelijk van hoe je je voelt en hoe je visite zich gedraagt. Van mijn schoonouders vragen we ons af wanneer ze er na de bevalling zullen zijn, ook omdat ze bijna 2,5 uur moeten rijden... komen ze doordeweeks nog 's avonds/volgende dag of komen ze in het weekend na de bevalling?

Ik was toen ook heel makkelijk, iedereen die er was ouders, schoonouders, broers met aanhang en mijn oma hebben volgens mij Twan eventjes vastgehouden, tot het moment dat ik van de kraamverzorgster naar bed moest, toen is Twan met mij mee naar boven gegaan...
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')