Niets is off-the-record! Dat is al lang bekend.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:38 schreef nickybol het volgende:
Het is natuurlijk onacceptabel dat dit naar buiten is gekomen: als een bekend persoon op jouw universiteit in een besloten kring een lezing geeft dan breng je niet naar buiten wat daar gezegd is, dat soort bijeenkomsten horen off-the-record te zijn.
De universiteit is een instelling die aan waarheidsvinding, aan wetenschap doet. Geen obscuur clubje dat af en toe eens een lezing organiseert voor een passerende freak of goeroe.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:29 schreef nickybol het volgende:
Dit is geen transparantie, dit is gewoon smerig. Als een belangrijk iemand naar je universiteit komt om je een kijkje in de keuken te geven, moet die persoon er op kunnen vertrouwen dat wat hij vertelt niet naar buiten komt. Anders komt er nooit iemand meer, en vertellen die personen die komen alleen maar correcte dingen.
Boekestijn is wel heel eng rechts hoor, ik kan daar niet om huilen. Kamp en die vvder die nu naar de EUP is daar kan ik nog een beetje naar kijken maar die boekestein ... die moet ik gewoon wegzappen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dit kan eigenlijk ook niet. Zo'n Boekestijn had kunnen weten dat je in en rond een TV-studio gefilmd en gevolgd kan worden, dit is wat anders: je mag en kan er niet vanuit gaan dat je zelf niet meer op een universiteit veilig bent.
Wat een gelul zeg! Ten eerste, een universiteit is een openbare instelling en er JUIST op een instituut van waarheidsvinding als een universiteit geen plaats voor geheimhouding bij het geven van speeches.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:29 schreef nickybol het volgende:
Dit is geen transparantie, dit is gewoon smerig. Als een belangrijk iemand naar je universiteit komt om je een kijkje in de keuken te geven, moet die persoon er op kunnen vertrouwen dat wat hij vertelt niet naar buiten komt. Anders komt er nooit iemand meer, en vertellen die personen die komen alleen maar correcte dingen.
Inderdaad, hoe sneller die op 0 zetels komt hoe beter dat is voor rechts-Nederland.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Ik vind Rita altijd zo´n opgefokt huisvrouwtje.
Niet helemaal waar, want haar aantrekkingskracht beperkt(e) zich niet tot het traditioneel rechtse electoraat.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe sneller die op 0 zetels komt hoe beter dat is voor rechts-Nederland.
Universiteiten hebben een publieke taak en worden voornamelijk door publiek geld gefinancieerd. Het is niet een geheimzinnig clubje dat achter gesloten deuren lezingen organiseert. Als je voor een collegezaal een verhaal houdt is dat een ook een publiek optreden en is het volledig kolder om te beweren dat dan "off-the-record" is of zou moeten zijn.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:29 schreef nickybol het volgende:
Jullie stippen hier aan dat het om een publieke universiteit gaat, en daar moet ik jullie gelijk geven: publieke universiteiten worden van publiek geld betaald en moeten daarom misschien ook wel open zijn. Ik denk zeker dat mensen vaak minder vrij zijn in hun spreken als ze weten dat alles wat ze zeggen tegen ze gebruikt kan worden. De frase "linkse kerk" heb ik nooit in de mond genomen. Ik zit zelf op een prive-universiteit in het buitenland en heb regelmatig bijeenkomsten met ambassadeurs, politici, topjournalisten, etc. Als deze bijeenkomsten naar buiten gebracht zouden worden, weet ik zeker dat veel van deze mensen een stuk minder open zouden zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:32 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg! Ten eerste, een universiteit is een openbare instelling en er JUIST op een instituut van waarheidsvinding als een universiteit geen plaats voor geheimhouding bij het geven van speeches.
Ten tweede, blijkbaar denk jij dat als mensen "correcte dingen" (ik neem aan dat je politieke correctheid bedoelt) vertellen dat ze liegen, gedwongen door de niet bestaande "linkse kerk"?
Wat een ontzettend gelul zeg
Je radicaliseert Klopkoekquote:Op donderdag 4 december 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
Bogarderules, 'rechts' en 'eng' is een pleonasme.
'Links' en 'onnozel' ook.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
Bogarderules, 'rechts' en 'eng' is een pleonasme.
Ik vind het wel gewoon correct dat als iemand een gastcollege geeft, je dat niet op gaat nemen met het doel om dat later door te verkopen. Op de universiteit zitten nu juist veel mensen die direct betrokken zijn bij gevoelige zaken en het is ontzettend interessant als ze daar zo af en toe eens een tipje over oplichten. Hoogleraren vertellen ook weleens zaken die ze liever niet in de krant zouden zien, als student heb je daar alleen maar baat bij.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De universiteit is een instelling die aan waarheidsvinding, aan wetenschap doet. Geen obscuur clubje dat af en toe eens een lezing organiseert voor een passerende freak of goeroe.
De universiteit wordt betaald en in stand gehouden door ons allemaal om ons allemaal van de juiste informatie te voorzien. Daar pas geen stiekemheid.
Het is gewenst dat de personen die daar komen praten, alleen correcte, dus juiste en ware, dingen vertellen en niet uit hun nek staan te lullen of de waan van de dag uitdragen.
Wat een onzin. Een hoogleraar (of welke andere spreker dan ook) die er bang voor is dat wat hij in de collegezaal eventueel in de krant komt is geen knip voor de neus waard.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het wel gewoon correct dat als iemand een gastcollege geeft, je dat niet op gaat nemen met het doel om dat later door te verkopen. Op de universiteit zitten nu juist veel mensen die direct betrokken zijn bij gevoelige zaken en het is ontzettend interessant als ze daar zo af en toe eens een tipje over oplichten. Hoogleraren vertellen ook weleens zaken die ze liever niet in de krant zouden zien, als student heb je daar alleen maar baat bij.
Van een student politicologie mag je verwachten dat hij dat een beetje aanvoelt en de beslotenheid van een collegezaal respecteert. Doe je dat niet, dan komen mensen gewoon geen gastcolleges meer geven of hoor je alleen het standaard verhaaltje.
Deze actie is onfatsoenlijk en ik kan me zo voorstellen dat de docent niet erg blij is met de daders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |