abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63710383
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:18 schreef Halcon het volgende:

Ik snap wel dat iemand uit bv Breda niet in Veendam gaat wonen.
Ik snap altijd wel dat iemand niet in Veendam gaat wonen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63710488
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap altijd wel dat iemand niet in Veendam gaat wonen...
Haha ja dat snap ik ook. Maar Brabant verlaten is ook geen rare stap
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63710614
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha ja dat snap ik ook. Maar Brabant verlaten is ook geen rare stap
Brabant is economisch gezien een aantrekkelijke provincie om te wonen en er zijn diverse leuke steden zoals Breda en Den Bosch.

Huizenprijzen zijn ook wel wat hoger dan in het noorden van het land, maar voor bv 2 ton is er best wat leuks te vinden.

Mensen moeten maar eens inzien dat ze niet direct na het verlaten van het ouderlijk huis een villa kunnen kopen, een Mercedes kunnen rijden en 4 keer per jaar op vakantie kunnen.
pi_63710700
Brabant kan economisch best aantrekkelijk zijn maar er wonen wel erg veel Brabanders
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:31:45 #165
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_63712912
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:15 schreef Marmex het volgende:
Hij bedoelt koopsubsidie.
Koopsubsidie inderdaad . Maar als ik zo eens in Sydney rondkijk (wat qua bevolkingsdichtheid zo'n beetje gelijk is aan Nederland), dan zijn de huizenprijzen niet zo heel scheef getrokken hoor. In Sydney koop je ook geen huis voor 300.000 dollar en verwacht je dat je dicht bij het centrum en in een goede wijk woont.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:32:06 #166
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63712926
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:50 schreef DS4 het volgende:
Ik heb het niet over de handelaren. Ik heb het over gezinnen met een woning. Natuurlijk zit er ook handel in vastgoed, maar de effecten daarvan op de markt zijn onvergelijkbaar met aandelen.
Tuurlijk is het een andere markt, maar hij is wel degelijk speculatief, daar ging het om spuit elf.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:39:18 #167
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63713163
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:32 schreef Wombcat het volgende:
Dat laatste is niet waar. Dergelijke beurscrashes zijn niet heel erg ongewoon. Een paar jaar geleden had je de internetbeurscrash. En de trend op de beurs was al een tijd naar beneden.
Wat een onzin, de internethype was 1 sector die gigantisch was opgeblazen, dit is over de hele linie ellende, beginnende bij de banken en nu de gewone economie. Bovendien is deze correctie totaal anders en waren er begin deze eeuw geen biljoenen nodig om de markt in stand te houden.

Verder is de trend op de beurs wel al een tijdje omlaag, maar de mate waarin het gebeurt was niet voorzien.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:48:15 #168
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63713467
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat een onzin, de internethype was 1 sector die gigantisch was opgeblazen, dit is over de hele linie ellende, beginnende bij de banken en nu de gewone economie. Bovendien is deze correctie totaal anders en waren er begin deze eeuw geen biljoenen nodig om de markt in stand te houden.

Verder is de trend op de beurs wel al een tijdje omlaag, maar de mate waarin het gebeurt was niet voorzien.
Idd. Het blijft een zaak van vertrouwen en waarde is pas concreet wat als je het in handen hebt (of op de bank natuurlijk). Mensen zeggen vaak wel leuk dat hun huis zoveel 'waard' is, alleen verkoop 'm daar maar 's voor. DAN is ie zoveel waard.
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:50:31 #169
81601 Jikpunth
pi_63713548
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:39 schreef elcastel het volgende:

Je hebt ergens wel een beetje gelijk... maar de woningmarkt in Nederland en in Amerika is niet erg vergelijkbaar en de derivaten markt waar alle ellende zo'n beetje begon is al helemaal niet te vergelijken met de huizenmarkt. Ze hebben wel allemaal invloed op elkaar maar in Nederland zal het allemaal wel loslopen. We zullen er niet zonder kleerscheuren vanaf komen maar om nu ellende te gaan hypen is wel erg overdreven.

De belangrijkste verschillen zijn namelijk dat de hypotheken in Nederland lang niet zo actief worden doorverkocht en verpakt als complexe beleggingen en daarnaast dat we NHG en een sterk sociaal vangnet hebben. Daardoor krijgen we in nederland een heel stuk minder foreclosures en als gevolg zal de verkooptijd wel stijgen, de prijzen voorlopig stagneren of licht dalen, maar uiteindelijk gaat het allemaal wel meevallen.
  woensdag 3 december 2008 @ 00:00:01 #170
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63713876
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:50 schreef Jikpunth het volgende:
Je hebt ergens wel een beetje gelijk... maar de woningmarkt in Nederland en in Amerika is niet erg vergelijkbaar en de derivaten markt waar alle ellende zo'n beetje begon is al helemaal niet te vergelijken met de huizenmarkt. Ze hebben wel allemaal invloed op elkaar maar in Nederland zal het allemaal wel loslopen. We zullen er niet zonder kleerscheuren vanaf komen maar om nu ellende te gaan hypen is wel erg overdreven.

De belangrijkste verschillen zijn namelijk dat de hypotheken in Nederland lang niet zo actief worden doorverkocht en verpakt als complexe beleggingen en daarnaast dat we NHG en een sterk sociaal vangnet hebben. Daardoor krijgen we in nederland een heel stuk minder foreclosures en als gevolg zal de verkooptijd wel stijgen, de prijzen voorlopig stagneren of licht dalen, maar uiteindelijk gaat het allemaal wel meevallen.
Loslopen ? De bank waar jij je hypotheek haalt is dezelfde als diegene die ellende in de VS had of heeft. Ik begrijp je punt wel, maar je bent volgens mij spijkers op laag water aan het zoeken nu. Ik roep nergens dat de boel in elkaar zal storten, ik zeg alleen dat het een hele andere correctie is dan in 2001. En ik ben ook nergens huizenmarkten aan het vergelijken volgens mij ?
  woensdag 3 december 2008 @ 00:05:27 #171
81601 Jikpunth
pi_63714037
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:00 schreef elcastel het volgende:
Loslopen ? De bank waar jij je hypotheek haalt is dezelfde als diegene die ellende in de VS had of heeft. Ik begrijp je punt wel, maar je bent volgens mij spijkers op laag water aan het zoeken nu. Ik roep nergens dat de boel in elkaar zal storten, ik zeg alleen dat het een hele andere correctie is dan in 2001. En ik ben ook nergens huizenmarkten aan het vergelijken volgens mij ?
Maar de rente die jij betaalt over je hypotheek in niet hetzelfde als de gemiddelde amerikaan (dat komt omdat het verschillende markten zijn... zo zien die banken dat dus ook). Daarnaast heb je het continue over vertrouwen... er bestaat geen shortselling van hypotheken of derivaten daarvan en de hoeveelheid foreclosures in nederland zijn nu ook niet echt significant.

Dus de rente zal wel wat omhoog gaan en een lening krijgen zal iets moeilijker worden en blijven maar het blijft gewoon een compleet andere markt en een compleet andere situatie als 2001 of andere crashes die we hebben gehad.
  woensdag 3 december 2008 @ 00:08:55 #172
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63714124
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:05 schreef Jikpunth het volgende:
... maar het blijft gewoon een compleet andere markt en een compleet andere situatie als 2001 of andere crashes die we hebben gehad.
Ik stel voor dat je eerst mijn posts leest voor je reageert ...
  woensdag 3 december 2008 @ 00:16:39 #173
81601 Jikpunth
pi_63714319
quote:
[b]Op woensdag 3 december 2008 00:08 schreef elcastel het volgende:[/]
Ik stel voor dat je eerst mijn posts leest voor je reageert ...
Je hebt het over speculatie en vertrouwen... en ik geef gewoon aan dat het niet vergelijkbaar is en dat het in nederland gewoon gaat meevallen omdat hier pro-actief maatregelen genomen zijn.
  woensdag 3 december 2008 @ 00:24:09 #174
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63714472
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:16 schreef Jikpunth het volgende:
Je hebt het over speculatie en vertrouwen... en ik geef gewoon aan dat het niet vergelijkbaar is en dat het in nederland gewoon gaat meevallen omdat hier pro-actief maatregelen genomen zijn.
Ikzeg dat de huizenmarkt speculatief is en stagneert omdatde banken moeilijker geld uitlenen en consumenten steeds terughoudender reageren op die markt. Ik ben het nergens met de VS aan het vergelijken ... (bovendien gaf ik eerder al aan dat ik geen 30-40% daling verwacht)
pi_63717209
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:32 schreef elcastel het volgende:

Tuurlijk is het een andere markt, maar hij is wel degelijk speculatief, daar ging het om spuit elf.
Het overgrote deel van de koopwoningenmarkt is niet speculatief, daar deze gekocht worden door gezinnen om in te wonen en niet voor de handel. Dus die grote waffel mag je snel weer dicht doen.
  woensdag 3 december 2008 @ 08:56:34 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63717375
Zoals Kees de Kort onlangs nog zei op BNR: "Niemand gaat twee euroton betalen voor een 2-kamerappartement omdat hij gelooft dat dit het waard is. Je koopt het met de verwachting het voor 2,5 ton weer door te kunnen verkopen.

Dat is dus speculatie. Of je het nu tevens gebruikt om in te wonen of niet.
The End Times are wild
pi_63717431
Ik moet ook eerlijk toegeven da tik als eerste naar de potentiele waardestijging kijk... ook al woon ik er heerlijk met mijn familie. Ik wil gewoon niet failliet gaan doordat ik zou moeten verkopen en met een restschuld kom te zitten.
pi_63717672
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de koopwoningenmarkt is niet speculatief, daar deze gekocht worden door gezinnen om in te wonen en niet voor de handel. Dus die grote waffel mag je snel weer dicht doen.
Maar niemand zal bij verhuizen zeggen: ah, ik heb er twee ton voor betaald, hier krijg je het voor anderhalf ton
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63717989
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:56 schreef LXIV het volgende:
Zoals Kees de Kort onlangs nog zei op BNR: "Niemand gaat twee euroton betalen voor een 2-kamerappartement omdat hij gelooft dat dit het waard is. Je koopt het met de verwachting het voor 2,5 ton weer door te kunnen verkopen.

Dat is dus speculatie. Of je het nu tevens gebruikt om in te wonen of niet.
Kees de Kort zegt veel zinnige dingen, maar dit is onzinnig. Je koopt in de eerste plaats een woning om in te wonen en niet omdat je deze zo snel mogelijk weer van de hand wil doen.

Sowieso is het idioot om bij zaken waar mensen gemiddeld 20 jaar aan vasthouden te spreken van speculatie. Speculatie is gericht op korte termijnwinst. Dus voor zover mensen de woning kopen in de hoop er geld mee te verdienen dan is het iha beleggen.
pi_63718038
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:15 schreef Pheno het volgende:

Maar niemand zal bij verhuizen zeggen: ah, ik heb er twee ton voor betaald, hier krijg je het voor anderhalf ton
Precies. Bij speculatieve handel neem je je verlies indien dat moet wel. Of denk je dat de verkoop van aandelen de laatste tijd allemaal aandelen betrof die voor een lager bedrag aangekocht waren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')