abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 10:34:36 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63719403
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kees de Kort zegt veel zinnige dingen, maar dit is onzinnig. Je koopt in de eerste plaats een woning om in te wonen en niet omdat je deze zo snel mogelijk weer van de hand wil doen.

Sowieso is het idioot om bij zaken waar mensen gemiddeld 20 jaar aan vasthouden te spreken van speculatie. Speculatie is gericht op korte termijnwinst. Dus voor zover mensen de woning kopen in de hoop er geld mee te verdienen dan is het iha beleggen.
Dat geldt voor een eengezinswoning weer meer dan voor een 2-kamer appartement

Ik kan me voorstellen dat je bij de koop van een klein appartement meer kijkt naar de waardestijging op relatief korte termijn, dan bij een woning waar je nog denkt te wonen als je hypotheek na 30 jaar afgelost is.
Dat je daarbij ook een noodzaak tot wonen hebt is een andere kwestie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_63719814
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:34 schreef Leandra het volgende:

Ik kan me voorstellen dat je bij de koop van een klein appartement meer kijkt naar de waardestijging op relatief korte termijn, dan bij een woning waar je nog denkt te wonen als je hypotheek na 30 jaar afgelost is.
Dat je daarbij ook een noodzaak tot wonen hebt is een andere kwestie.
Dat huizenkopers hopen om de woning met winst door te verkopen is een ander verhaal als dat het speculatief is.

Speculatief houdt in dat je iets koopt, niet om het te gebruiken, maar om met (flinke) winst weer door te verkopen.

De huizenkoper zit er toch anders in. Ten eerste koopt die de woning omdat hij wil wonen. Maar nog belangrijker: als de huizenprijs de komende jaren met 40% stijgt dan zal niet iedereen ineens zijn huis verkopen om te cashen. Speculanten doen dat wel. Die nemen winst. En ook verlies indien nodig.

Een huizenkoper zal bij flinke stijging gewoon constateren dat hij op papier rijker geworden is. Dat geeft een warm gevoel van binnen. Omdat de huizenkoper toch zal blijven wonen doet hij er echter niets mee, dus het is redelijk irrationeel. Alleen als je aan het eind van de rit veel goedkoper gaat wonen heb je er in theorie iets aan. De praktijk: het gaat meestal naar de erven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:37:03 #183
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63721075
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

En waarom zou een starter op de woningmarkt wel direct een villa moeten kunnen kopen? Dat is toch niet realistisch?
Een villa is idd onrealistisch maar dat je als starter een woning in een buurt wilt hebben waar je ook 's avonds over straat durft lijkt me niet heel erg overdreven als eis. En dan kom je al direct in de duurdere wijken terecht.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 3 december 2008 @ 11:45:48 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63721343
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een villa is idd onrealistisch maar dat je als starter een woning in een buurt wilt hebben waar je ook 's avonds over straat durft lijkt me niet heel erg overdreven als eis. En dan kom je al direct in de duurdere wijken terecht.
Waar durf jij dan 's avonds niet over straat?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 3 december 2008 @ 11:57:03 #185
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63721754
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar durf jij dan 's avonds niet over straat?
Wandel jij 'savonds maar eens door de afrikaanderwijk in r'dam bv of delfshaven. Of doe eens een nachtelijke rit door de bijlmer op je fiets. genoeg wijken die daaronder vallen. Mevrouw vogelaar heeft er nog een mooi lijstje van gemaakt, kan je wel vinden op internet denk ik

'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_63721803
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wandel jij 'savonds maar eens door de afrikaanderwijk in r'dam bv of delfshaven. Of doe eens een nachtelijke rit door de bijlmer op je fiets. genoeg wijken die daaronder vallen. Mevrouw vogelaar heeft er nog een mooi lijstje van gemaakt, kan je wel vinden op internet denk ik

Rotterdam Hillegersberg/Schiebroek zijn zat appartementen te vinden onder de 150K. Supermarkt, scholen, OV alles in de buurt.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:00:49 #187
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63721859
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou noem je ook wel drie wijken op... daar zou ik niet eens gaan wonen als ik er gratis een huis aangeboden kreeg. Laat die mensen daar maar lekker elkaar het leven zuur maken, maar niet mij.

Ik heb zelf ook wel in mindere buurten gewoond, maar mijn ervaring is wel dat het in de praktijk allemaal wel meevalt. Goed, je wordt een keer beroofd ofzo, maar dat moet je dan maar accepteren, net als de politie doet.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:01:12 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63721876
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:58 schreef Casos het volgende:

[..]

Rotterdam Hillegersberg/Schiebroek zijn zat appartementen te vinden onder de 150K. Supermarkt, scholen, OV alles in de buurt.
Voor 150k moet je al een behoorlijk salaris hebben (33.000 euro bruto per jaar, ofwel 2750 per maand), niet bepaald een starterssalaris maar met 2 personen idd goed op te brengen. en daar kan je idd wel wat voor vinden. Maar in je eentje wordt het wel redelijk lastig.
pi_63721934
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voor 150k moet je al een behoorlijk salaris hebben (33.000 euro bruto per jaar, ofwel 2750 per maand), niet bepaald een starterssalaris maar met 2 personen idd goed op te brengen. en daar kan je idd wel wat voor vinden. Maar in je eentje wordt het wel redelijk lastig.
Er staan huizen tussen die net een ton kosten. En dan zit je middenin een kakbuurt in Rotterdam. Verwacht alleen geen vrijstaand huis, maar een 3 kamer appertement van 60m2.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:05:26 #190
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63721989
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:03 schreef Casos het volgende:

[..]

Er staan huizen tussen die net een ton kosten. En dan zit je middenin een kakbuurt in Rotterdam. Verwacht alleen geen vrijstaand huis, maar een 3 kamer appertement van 60m2.
Jep, maar dat is waarschijnlijk te klein voor de gemiddelde single, laat staan voor een gezinnetje met kind.

Vroeger huisvestten ze een hele familie in zo'n hok.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:07:55 #191
3542 Gia
User under construction
pi_63722050
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Maar niemand zal bij verhuizen zeggen: ah, ik heb er twee ton voor betaald, hier krijg je het voor anderhalf ton
Tenzij je gedwongen moet verkopen bij scheiding of verhuizing ivm werk.

Reken er maar op dat de buurt gauw weet of iemand een huis snel kwijt wil. En dat drukt de prijs.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:08:23 #192
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63722065
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:03 schreef Casos het volgende:

[..]

Toch eigenlijk ziek dat dat zoveel geld kost. Als je kijkt wat je voor dat geld in eht oosten des lands kunt kopen, daar koop je gewoon een complete eensgezinswoning voor een ton. Maar idd het is zeker mogelijk. Heb zelf een 2 kamer appartement in schiedam voor 85.000 gekocht een paar jaar geleden (hypotheek van een ton) maar de buurt is niet slecht en niet heel goed. Je hebt nog wel eens hangjeugd, polen die dronken van alles vernielen, hodnen die voor je deur schijten etc. Dat moet je dan wel op de koop toenemen. En als je dan ziet dat mijn ouders 20 jaar geleden voor 150.000 gulden (!) een eensgezinswoning in een keurige buurt konden kopen (van 1 gemiddeld salaris ) dan vraag je je toch af waar het fout gegaan is
  woensdag 3 december 2008 @ 12:09:01 #193
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63722080
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jep, maar dat is waarschijnlijk te klein voor de gemiddelde single, laat staan voor een gezinnetje met kind.

Vroeger huisvestten ze een hele familie in zo'n hok.
Vroeger werden mensen ook maar 30 jaar oud.
pi_63722113
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Toch eigenlijk ziek dat dat zoveel geld kost. Als je kijkt wat je voor dat geld in eht oosten des lands kunt kopen, daar koop je gewoon een complete eensgezinswoning voor een ton. Maar idd het is zeker mogelijk. Heb zelf een 2 kamer appartement in schiedam voor 85.000 gekocht een paar jaar geleden (hypotheek van een ton) maar de buurt is niet slecht en niet heel goed. Je hebt nog wel eens hangjeugd, polen die dronken van alles vernielen, hodnen die voor je deur schijten etc. Dat moet je dan wel op de koop toenemen. En als je dan ziet dat mijn ouders 20 jaar geleden voor 150.000 gulden (!) een eensgezinswoning in een keurige buurt konden kopen (van 1 gemiddeld salaris ) dan vraag je je toch af waar het fout gegaan is
Tijden veranderen en het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Waarom woon jij in Schiedam en niet in het Oosten van het land?
  woensdag 3 december 2008 @ 12:11:28 #195
3542 Gia
User under construction
pi_63722154
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:49 schreef DS4 het volgende:

De huizenkoper zit er toch anders in. Ten eerste koopt die de woning omdat hij wil wonen.
Niet altijd het geval.
Er zijn ook mensen die een huis kopen wat enige opknapping behoeft. Vaak onder de marktwaarde van vergelijkbare woningen. Die knappen het in de avonduren en weekenden netjes op en verkopen het vervolgens met dikke winst.

Dit doen ze een aantal keren, totdat ze genoeg verdiend hebben om een huisje naar de eigen zin te kunnen bekostigen.

Als je een beetje handig bent, kan dat zeer lucratief zijn.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:21:31 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63722406
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vroeger werden mensen ook maar 30 jaar oud.

De meeste mensen van het 'vroeger' waar ik het over heb, leven gewoon nog. Of zijn pas onlangs overleden.
pi_63722775
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alhoewel ik over de hele linie iets negatiever ben over de vooruitzichten, kan ik het alleen maar eens zijn met deze post. Al dat paniekerige gedoe.

Ik heb sterk het idee dat de paniek voornamelijk gecreëerd wordt door proleten in een sociaal huurkrot en met ¤1500 euro op de bank, die nu hun kans schoon zien en hopen dat de boel instort, zodat zij ook nog eens aan de beurt komen. Nou vergeet het maar, je zult er toch echt hard(er) voor moeten werken.
Euh... Hoe kunnen mensen die sowieso geen huis kunnen betalen in hemelsnaam voor paniek op de woningmarkt zorgen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_63722971
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:11 schreef Gia het volgende:

Als je een beetje handig bent, kan kon dat zeer lucratief zijn.
Ik verwacht niet dat het op dit moment nog zo hard gaat met die opknap-panden.
pi_63723359
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:11 schreef Gia het volgende:

Niet altijd het geval.

Dat klopt. Maar dat verandert niets aan wat ik zeg. Ik schrijf met nadruk ook dat het in de meeste gevallen zo is. Uitzonderingen: ja. Maar die zijn niet echt van invloed op de gehele markt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:07:21 #200
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63723521
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:10 schreef Casos het volgende:

[..]

Tijden veranderen en het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Waarom woon jij in Schiedam en niet in het Oosten van het land?
Daar zijn mijn vriendin en ik al naar aan het kijken, de plannen die we hebben zijn richting almelo of richting emmen. De prijsverschillen zijn dusdanig dat ik liever hier gewoon geen woning meer koop. Scheelt gewoon op een eensgezinswoning 60-80.000 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')