abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 22:44:01 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63580694
quote:
Huizenmarkt krijgt rake klappen
Door LEO DE VRIES
AMERSFOORT - Wie op dit moment zijn huis in Vathorst in Amersfoort wil of moet verkopen, treft het niet. Er staan in de nieuwbouwwijk enkele honderden woningen te koop. Verkopers zien zich gedwongen de prijzen flink te laten zakken.

Waardedalingen van 70.000 euro en verkooptijden van meer dan een jaar zijn geen uitzondering.

Het Ontwikkelingsbedrijf Vathorst (OBV) signaleert sinds enkele maanden ‘stagnatie’ in de verkoop van nieuwbouw. Er wordt over gedacht dure woningen op de tekentafel te vervangen door goedkopere.

In het nieuwe deelplan De Laak zijn bijna honderd bestaande woningen te koop. De verkooptijden lopen op tot bijna een jaar. In De Velden hebben nog meer huizen een bordje in de voortuin staan, waarvan de minst courante woningen inmiddels al 18 maanden.
http://www.ad.nl/amersfoo(...)gt_rake_klappen.html

Na het stagneren volgen nu dan de eerste prijsdalingen. Deze kunnen nog jaren doorgaan.
The End Times are wild
pi_63580743
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/amersfoo(...)gt_rake_klappen.html

Na het stagneren volgen nu dan de eerste prijsdalingen. Deze kunnen nog jaren doorgaan.
En ze kunnen volgend jaar ook weer afgelopen zijn. Goede argumentatie verder.
Big dick.
  donderdag 27 november 2008 @ 23:07:35 #3
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_63581670
Natuurlijk vervelend voor de huiseigenaren. Maar laten we wel zijn, de NL huizenprijzen zijn echt veel veel en veels te hoog!
pi_63581966
quote:
Er wordt over gedacht dure woningen op de tekentafel te vervangen door goedkopere.
Ah, weer huizen zonder berging, zonder balkon, zonder enige vorm van luxe?
Maak die dure woningen gewoon goedkoper!
censuur :O
pi_63582186
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ah, weer huizen zonder berging, zonder balkon, zonder enige vorm van luxe?
Maak die dure woningen gewoon goedkoper!
Ik zie de zin hiervan ook niet helemaal. Bouw ze dan gewoon helemaal niet, niemand zit op die rommel te wachten.
pi_63582224
quote:

Dat hangt er momenteel maar vanaf aan wie je het vraagt...

Maar goed, gezien ik in de markt ben voor een nieuw huisje volg ik het met belangstelling
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 27 november 2008 @ 23:24:56 #7
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_63582231
de schuld van de lokale overheid die de grondprijs te duur maakt
de schuld van de landelijke overheid met al hun regeltjes wat het bouwen onnodig duur maakt
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  donderdag 27 november 2008 @ 23:27:07 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63582306
Wie wil er dan ook in Amersfoort wonen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63582328
Zolang mensen nog werk hebben met een vast salaris, zullen de prijzen echt niet in elkaar donderen. Als de werkeloosheid echter fors oploopt, naar 10% ofzo...
pi_63582369
Ze worden misschien goedkoper, maar worden ze ook betaalbaarder in deze tijden van economische crisis? Want wat is een huis waard als de hypotheek die je ervoor moet afsluiten niet afgegegeven wordt door de bank omdat deze een stuk strenger zijn geworden?
pi_63582508
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:27 schreef OudeMan het volgende:
Zolang mensen nog werk hebben met een vast salaris, zullen de prijzen echt niet in elkaar donderen. Als de werkeloosheid echter fors oploopt, naar 10% ofzo...
Eerder ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63582671
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:32 schreef elcastel het volgende:

[..]

Eerder ...
Wanneer volgens jou dan? Ik heb het niet over een lichte daling heh...
pi_63582825
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:38 schreef OudeMan het volgende:
Wanneer volgens jou dan? Ik heb het niet over een lichte daling heh...
De werkloosheid loopt nog niet op en de huizenmarkt stageneert al. Als zometeen de voelbare klappen vallen in het bedrijfsleven en de ontslagen komen, dan gaat de prijs echt achteruit. Hoeveel weet niemand, maar het gebeurt ruim voor een werkloosheidpercentage van 10%. Dat soort dingen werkt besmettelijk, pas als je het om je heen gaat zien, gaat het sentiment hard achteruit, de meeste mensen kennen de crisis nu nog van het journaal.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63583614
10%, da's zo'n beetje de werkloosheid van Frankrijk. Een vrij normaal percentage dus. Daar zitten wij nog lang niet aan, maar onder de 8% valt het sowieso bijna niet op.
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:25:55 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_63583633
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie wil er dan ook in Amersfoort wonen
In Vathorst ook nog eens
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63583682
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:24 schreef OudeMan het volgende:
10%, da's zo'n beetje de werkloosheid van Frankrijk. Een vrij normaal percentage dus. Daar zitten wij nog lang niet aan, maar onder de 8% valt het sowieso bijna niet op.
Ik heb het dan ook niet zozeer over een percentage als wel over het sentiment eromheen. Hypotheken liggen al moeilijker en de economie staat er niet goed voor, dat zit in de kop en dan reageren mensen anders op een eventuele aankoop van een huis, athans iemand die een beetje nadenkt. Dat wordt eerder erger dan beter de komende tijd als de 'oude economie' klappen krijgt, groot of niet.
pi_63583849
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:28 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet zozeer over een percentage als wel over het sentiment eromheen. Hypotheken liggen al moeilijker en de economie staat er niet goed voor, dat zit in de kop en dan reageren mensen anders op een eventuele aankoop van een huis, athans iemand die een beetje nadenkt. Dat wordt eerder erger dan beter de komende tijd als de 'oude economie' klappen krijgt, groot of niet.
Jawel, maar zolang de werkloosheid nog niet enorm oploopt zal dit allemaal nog niet zo'n groot effect op de huizenprijze hebben. Dan blijven mensen lekker zitten waar ze zitten en betalen ze braaf hun hypotheek.
pi_63584407
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:39 schreef OudeMan het volgende:
... Dan blijven mensen lekker zitten waar ze zitten ....
En dat is het hele probleem ...
pi_63584462
Ik ben het probleem!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_63586708
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 01:27 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben het probleem!
Ik ook! En ik woon er pas net
pi_63586860
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:28 schreef Scorpie het volgende:
Ze worden misschien goedkoper, maar worden ze ook betaalbaarder in deze tijden van economische crisis? Want wat is een huis waard als de hypotheek die je ervoor moet afsluiten niet afgegegeven wordt door de bank omdat deze een stuk strenger zijn geworden?
Nee, ze worden niet betaalbaarder. Dat is ook het wrange, je zou misschien denken dat dit gunstig is voor minder kapitaalkrachtigen, maar dat is niet zo.
De prijs daalt omdat men zich de hogere prijs niet kan veroorloven.

Dat in de arbeidsmarkt nog niet eens is ingestort is dan alleen maar een heel slecht teken.. als 'men' het nu - bij gelijke inkomsten als enige tijd terug zich niet kan veroorloven, dan wordt het nog veel erger wanneer de inkomsten gaan teruglopen.

Komt bij dat als de waardestijging voorlopig uit de markt is, de risico's voor de bank om een hypotheek op het huis te verstrekken ook groter wordt.

Ssssssssssneeuwballen !
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:48:46 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63587737
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 01:22 schreef elcastel het volgende:

[..]

En dat is het hele probleem ...
Nee, dat is geen groot probleem. Dat zorgt alleen voor stagnatie.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 10:16:12 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63588333
Huisjes kopen.
Carpe Libertatem
pi_63588861
quote:

5 jaar geleden waren er ook huizen die in prijs bijgesteld werden. Wat een paniekvoetbal zeg.

De OESO heeft berekend dat 2009 een lastig jaar wordt voor NL, maar dat in 2010 NL weer gewoon prima gaat draaien. In 2009 wordt verwacht dat de werkloosheid voor diegenen die huizen überhaupt kunnen kopen niet zal stijgen (sterker nog: er wordt alsnog een toename in vacatures verwacht voor die groep). Dat er mensen op straat komen te staan met een inkomen waar je never nooit een huis voor kan kopen is niet zo relevant, ik hoef dat hoop ik niet uit te leggen.

Besteedbaar inkomen neemt het komende jaar voor de mensen met een ruim modaal, of hoger, inkomen toe zo is de verwachting.

De rente zal afnemen, zo is de verwachting.

Ziehier: geen recept voor fikse prijsdalingen over de gehele linie. Dat er nu correcties komen voor woningen zonder kwaliteit en woningen die staan op een plek waar geen mens wil wonen... tsja. Dat zal wel. Who cares? Dat is zoiets als concluderen dat de tweedehandse automarkt ineen zakt omdat geen mens een tweedehand Landwind wil kopen, zelfs niet voor 20% van de nieuwprijs.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:37:58 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63593704
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

5 jaar geleden waren er ook huizen die in prijs bijgesteld werden. Wat een paniekvoetbal zeg.

De OESO heeft berekend dat 2009 een lastig jaar wordt voor NL, maar dat in 2010 NL weer gewoon prima gaat draaien. In 2009 wordt verwacht dat de werkloosheid voor diegenen die huizen überhaupt kunnen kopen niet zal stijgen (sterker nog: er wordt alsnog een toename in vacatures verwacht voor die groep). Dat er mensen op straat komen te staan met een inkomen waar je never nooit een huis voor kan kopen is niet zo relevant, ik hoef dat hoop ik niet uit te leggen.

Besteedbaar inkomen neemt het komende jaar voor de mensen met een ruim modaal, of hoger, inkomen toe zo is de verwachting.

De rente zal afnemen, zo is de verwachting.

Ziehier: geen recept voor fikse prijsdalingen over de gehele linie. Dat er nu correcties komen voor woningen zonder kwaliteit en woningen die staan op een plek waar geen mens wil wonen... tsja. Dat zal wel. Who cares? Dat is zoiets als concluderen dat de tweedehandse automarkt ineen zakt omdat geen mens een tweedehand Landwind wil kopen, zelfs niet voor 20% van de nieuwprijs.
Alhoewel ik over de hele linie iets negatiever ben over de vooruitzichten, kan ik het alleen maar eens zijn met deze post. Al dat paniekerige gedoe.

Ik heb sterk het idee dat de paniek voornamelijk gecreëerd wordt door proleten in een sociaal huurkrot en met ¤1500 euro op de bank, die nu hun kans schoon zien en hopen dat de boel instort, zodat zij ook nog eens aan de beurt komen. Nou vergeet het maar, je zult er toch echt hard(er) voor moeten werken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')