abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:54:18 #226
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71817986
quote:
IAAF: valse starts in 2010 taboe
De internationale atletiekunie IAAF heeft in Berlijn aan de vooravond van de WK een nieuwe regel voor een valse start aangenomen.

Vanaf januari 2010 betekent elke valse start direct diskwalificatie. Bij de WK, die zaterdag beginnen, telt de nieuwe regel nog niet. Een uitsluiting volgt bij de WK na de tweede valse start. De IAAF wilde de regel in 2005 al invoeren maar stuitte toen op veel verzet.

"In 2010 zijn er geen Olympische Spelen en WK, dus atleten krijgen dan de kans aan deze nieuwe regel te wennen", aldus IAAF-preses Lamine Diack.
Wat een bullshit

Naar zeggen van de IAAF doordat atleten "trucjes blijven uithalen".
Nou en? Part of the game zou ik zeggen.
Vanaf 2010 wordt je dus gediskwalificeerd als je een foutje maakt en te vroeg start.

Ben benieuwd of we weer Drummond taferelen krijgen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2009 @ 13:55:29 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71818021
Wat een onzin.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_71818863
Goede zaak, die nieuwe regel, zouden ze in het schaatsen ook moeten doen. Als het moet kan iedereen echt wel gewoon starten, dat zie je wel aan hoe weinig atleten (en ook schaatsers) er daadwerkelijk uitgeschoten worden als er al een keer vals is gestart. Er zullen er altijd wel een paar uitgeschoten blijven worden, maar dat had je ook met één of zelfs twee valse starts toegestaan.
pi_71821920
Gaat deze regels ook gelden voor de amateurs Anders moet ik toch echt op gaan letten met mijn pikstartjes

Wel een keer meegemaakt, tijdens de invoering van de huidige startreglement, dat er nog maar 3 van de 8 starters daadwerkelijk 100m liepen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:48:42 #230
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71822928
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef wimderon het volgende:
Goede zaak, die nieuwe regel, zouden ze in het schaatsen ook moeten doen. Als het moet kan iedereen echt wel gewoon starten, dat zie je wel aan hoe weinig atleten (en ook schaatsers) er daadwerkelijk uitgeschoten worden als er al een keer vals is gestart. Er zullen er altijd wel een paar uitgeschoten blijven worden, maar dat had je ook met één of zelfs twee valse starts toegestaan.
Bij schaatsen zeker kan het altijd voorkomen dat je niet helemaal stilstaat en als je er dan net zo'n zeikscheidsrechter bij hebt zitten kan je hele toernooi naar de klote zijn.

Wellicht zijn er atleten die trucjes uithalen maar dat vind ik onderdeel van het spel. Vooral op zo'n 100m wordt er op het scherpst van de snede gestreden en omdat je nou eenmaal een goede start wilt hebben neem je soms wat risico. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet maar dan heb je nog een tweede kans. Die tweede start is dan om minder risico te nemen.

Wat je nu gaat krijgen is dat iedereen natuurlijk ontzettend voorzichtig wordt bij de start en dat gaat de tijden in mijn ogen niet ten goede komen.
pi_71826701
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:48 schreef Szura het volgende:

[..]

Bij schaatsen zeker kan het altijd voorkomen dat je niet helemaal stilstaat en als je er dan net zo'n zeikscheidsrechter bij hebt zitten kan je hele toernooi naar de klote zijn.

Wellicht zijn er atleten die trucjes uithalen maar dat vind ik onderdeel van het spel. Vooral op zo'n 100m wordt er op het scherpst van de snede gestreden en omdat je nou eenmaal een goede start wilt hebben neem je soms wat risico. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet maar dan heb je nog een tweede kans. Die tweede start is dan om minder risico te nemen.

Wat je nu gaat krijgen is dat iedereen natuurlijk ontzettend voorzichtig wordt bij de start en dat gaat de tijden in mijn ogen niet ten goede komen.
Hoeveel schaatsers worden er daadwerkelijk uitgeschoten? Over een heel seizoen nog niet eens een handvol op het hoogste niveau. De kans dat je wegglijdt is bij een tweede start feitelijk net zo groot als bij een eerste start, de praktijk laat echter zien dat het dan niet gebeurt, met andere woorden, het kan gewoon prima.
pi_71826965
Ieder geval niet meer van die lolbroeken (op amateurniveau) die expres een keer meteen iedereen op scherp zetten.
pi_71885143
Vreselijke maatregel die de sport niet ten goede komt. De oude maatregel was al genoeg om de duur van de 100m flink terug te nemen. Verder is dit ook ontzettend nadeling voor lange afstandlopers waar flink geduwd wordt bij de start, ik neem aan dat de regel ook voor hen telt?

Blugh, dat worden veel starttrainingen van de winter, alleen om echt stil te blijven zitten
pi_71885783
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:43 schreef Brownietje het volgende:
Vreselijke maatregel die de sport niet ten goede komt. De oude maatregel was al genoeg om de duur van de 100m flink terug te nemen. Verder is dit ook ontzettend nadeling voor lange afstandlopers waar flink geduwd wordt bij de start, ik neem aan dat de regel ook voor hen telt?

Blugh, dat worden veel starttrainingen van de winter, alleen om echt stil te blijven zitten
Waarom lukt het als er al een keer vals gestart mag worden dan wel op een handvol uitzonderingen na? Ik zie het probleem niet.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:11:42 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_71885824
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:09 schreef wimderon het volgende:

Waarom lukt het als er al een keer vals gestart mag worden dan wel op een handvol uitzonderingen na? Ik zie het probleem niet.
Omdat ze dan extra voorzichtig zijn?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71896435
11.40 uur 100 meter mannen (eerste ronde)

18.50 uur 100 meter mannen (tweede ronde)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_71897474
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:30 schreef kleinzusje het volgende:
11.40 uur 100 meter mannen (eerste ronde)

18.50 uur 100 meter mannen (tweede ronde)
WK atletiek 2009.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_71899391
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het kan wel, gewoon wat minder druk zetten en dan lukt het wel, het is dan alleen wel nadelig voor de tijden. Daarnaast zijn er bij de start zoveel verschillende factoren, cameraflitsen, publiek, medeatleten die te langzaam omhoog komen waardoor alles langer duurt, medeatleten waar je op reageert (een beweging naast je geeft echt het gevoel alsof jij het startschot niet hebt gehoord) en het belangrijkste, de (menselijke) starter die hoeft maar ergens iets langer te wachten en dan wordt het al heel moeilijk. De maatregel werkt atleten alleen maar tegen en dat helpt de sporters niet, net zoals Bubbka's polsstoklegger-regel, waardoor polsstok nu alsnog even lang duurt omdat er op lagere hoogtes vaker wordt afgesprongen.

En als je dan een zwemstart wilt invoeren, voer dat dan helemaal door en haal de starter er uit en doe het met een elektronische start die overal precies hetzelfde is.
Al zou ik liever de oude startregel terug hebben, het startspel was zo mooi Even iets langer wachten met omhoog komen en alle atleten in je serie naaien
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:47:10 #239
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_72050773
Komt er nog een nieuw wk topic?
pi_72050800
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:47 schreef Ciolekfan het volgende:
Komt er nog een nieuw wk topic?
Maak het aan dan .
sig verwijderd door FA
pi_72207968
quote:
Usain Bolt wil ook gaan verspringen

ZURICH (ANP) - Het Jamaicaanse sprintwonder Usain Bolt gaat binnenkort ook zijn kwaliteiten bij het verspringen testen. Dat zei de wereld- en olympisch kampioen op de 100 en 200 meter in de aanloop naar de Golden League-wedstrijden in Zürich, vrijdag.

,,Ik wil zeker het verspringen gaan proberen'', zei hij. ,,Ik denk dat ik een hele goede verspringer kan worden.''

Bolt reageerde daarmee op uitspraken van de wereldrecordhouder in die discipline, Mike Powell. De Amerikaan, sinds 1991 de aanvoerder van de mondiale ranglijst met 8,95 meter, is van mening dat Bolt dankzij zijn uitzonderlijke snelheid en ideale postuur (1,95 m) zijn logische opvolger is in deze discipline. ,,Sinds mijn schooltijd heb ik altijd wel aan verspringen gedaan. Gewoon voor de 'fun'. Ik wil 't nu zeker nog eens uitproberen.''

De Jamaicaan heeft nog geen concrete plannen uitgewerkt met zijn trainer. Maar als hij nog tips nodig heeft, dan is Powell beschikbaar. ,,Ik wil hem wel leren negen meter ver te springen, tegen een kleine vergoeding'', sprak de Amerikaan vorige week met een grijns. ,,Woorden schieten tekort om uit te leggen wat voor een geweldige atleet hij is. Een bijzondere speling der natuur. Hij is van een totaal ander niveau.''
pi_72208572
Ik denk niet zo zeer zijn snelheid een issue zal worden.. meer het omzetten van die snelheid in een sprong..
pi_72209595
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:24 schreef Brownietje het volgende:

[..]

Het kan wel, gewoon wat minder druk zetten en dan lukt het wel, het is dan alleen wel nadelig voor de tijden.
In de praktijk valt dat wel mee, Op de 200m liep Bolt het WR na een valse start, 100 kan ik me zo niet herinneren maar er zijn zoveel toptijden gelopen na valse starts dat je niet meer kunt claimen dat het een merkbaar nadelig effect heeft op gelopen tijden.
pi_72246539
Weer een nieuwe WR voor Isenbeyva.. 5.06

Had ze verleden week moeten doen

pi_72246693
en Bolt in 9.81

en alleen nog Richards, Bekele en Isenbeyva in de race voor de jackpot.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:11:31 #246
862 Arcee
Look closer
pi_72246947
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:19 schreef thettes het volgende:
In de praktijk valt dat wel mee, Op de 200m liep Bolt het WR na een valse start, 100 kan ik me zo niet herinneren
Op de 100m was geen valse start.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_72246968
Isinbajeva kan het dus nog, dan maar de jackpot

[ Bericht 0% gewijzigd door qonmann op 28-08-2009 23:17:28 ]
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72247181
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:12 schreef qonmann het volgende:
Isenbajeva kan het dus nog, dan maar de jackpot
Ik vrees alleen dat Elena?? Yelena?? Elke week is het weer anders? Lekker safe gaat springen..
pi_72247238
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:18 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat Elena?? Yelena?? Elke week is het weer anders? Lekker safe gaat springen..
Russisch, dat schrift kan je niet 1-op-1 overzetten, dacht ik vandaar, nog mazzel dat ze geen tsj in haar naam heeft
(Erevan, Jerevan etc)
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 1 september 2009 @ 00:12:42 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72328971
quote:
Hoogspringster Vlasic nadert wereldrecord
ZAGREB - Hoogspringster Blanka Vlasic heeft zich op de “eeuwige” ranglijst op de tweede plaats genesteld. De wereldkampioene ging bij de Grand Prix in Zagreb over een hoogte van 2,08 meter. De Kroatische bleef daarmee één centimeter onder het wereldrecord van de Bulgaarse Stefka Kostadinova, die bij de wereldkampioenschappen in Rome in 1987 over 2,09 meter ging.

Vlasic is ervan overtuigd dat ze de mogelijkheden heeft het wereldrecord te verbeteren. De afgelopen weken deed ze al een paar keer een vergeefse poging. „Ik heb nog tijd genoeg. Er komen nog genoeg kansen dat record te breken. Ik weet al een tijdje dat ik hoger kan springen dan 2,05 meter, zelfs hoger dan ik hier in Zagreb heb laten zien. Dit is een speciaal moment voor mij”, zei de 25-jarige atlete, die tot maandag een persoonlijk record van 2,07 had staan. Overigens deelt Vlasic de tweede plaats op de ranglijst allertijden met Kostadinova, die 2,08 al in 1986 sprong.
Ze komt er steeds dichterbij

Dat record moet er eigenlijk wel een keer aan ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')