abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65258537
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben wel al een huis op t oog, sterker nog, we hebben het koopcontract al getekend. Maar dan nog. Ik wil gewoon een aanbieding hebben zeg maar zodat we wat hypotheekverstrekkers kunnen verglijken. En dan kunnen we daarna wel t eea meenemen qua papieren. Ik vind t gewoon vreemd dat dit zo'n probleem is.
Hebben ze aangegeven waar ze die gegevens voor nodig hebben dan?
Bij mijn weten om je hypotheekgaten te dichten op hun jouw geldverslindende manier dan wel
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_65258542
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:18 schreef Scorpie het volgende:
Gaan ze die pensioengegevens niet gewoon gebruiken om je een pensioendingetje aan te smeren?
Dat idee had ik dus ook, maar ik heb in het eerste gesprek duidelijk gezegd dat ik dat deel zelf heb geregeld en dus buiten de verplichtte overlijdensrisicoverzekering geen interesse heb in andere zaken.
pi_65258571
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hebben ze aangegeven waar ze die gegevens voor nodig hebben dan?
Bij mijn weten om je hypotheekgaten te dichten op hun jouw geldverslindende manier dan wel
nee, dat irriteerd me ook, ze geeft niks duidelijk aan en draait overal omheen, waardoor ik het idee heb dat ze zelf niet weet wat ze aan het doen is.
pi_65258637
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Wij hebben ook info opgevraagd over het banksparen. Voor zover ik begrpij is dit in principe gelijk aan een spaarhypotheek die aan een polis is gekoppeld, met als enige verschil dat je bij banksparen geen polis hebt maar een spaarrekening met dezelfde rente als de hypotheek (dus bij bijv 10 jaar vast 5,5 %) en je moet hierbij dus een losse overlijdensrisicoverzekering afsluiten.

Verder kun je in principe boetevrij aflossen (is eigenlijk niet aflossen want je zet het geld op de spaarrekening en deze word pas aan t einde van de looptijd ingelost) en staat het spaarbedrag los van de 20.000 die je normaal belastingvrij mag sparen onder het mom van vermogensbelasting.
Dit heb ik ook gehoord idd maar wat levert het je op als je 'aflost'? Gaan je maandlasten dan ook maar iets omlaag?
pi_65258689
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Dat idee had ik dus ook, maar ik heb in het eerste gesprek duidelijk gezegd dat ik dat deel zelf heb geregeld en dus buiten de verplichtte overlijdensrisicoverzekering geen interesse heb in andere zaken.
Zou maar eens verder gaan shoppen dan lijkt me dat ze al blij moeten zijn dat ze 1 product aan je slijten
pi_65258714
als je tussentijds aflost levert het je in principe niks op volgens mij, sterker nog, je hebt minder belastingvoordeel geloof ik.
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
pi_65258761
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zou maar eens verder gaan shoppen dan lijkt me dat ze al blij moeten zijn dat ze 1 product aan je slijten
hebben we uiteraard al gedaan Dus we gan morgen contact opnemen met de ander dat we met hun verder willen
Maar moest mijn frustratie gewoon even kwijt
pi_65258936
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
als je tussentijds aflost levert het je in principe niks op volgens mij, sterker nog, je hebt minder belastingvoordeel geloof ik.
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Dat zou jammer zijn maarja de andere hypo vormen word ik ook niet blij;

- wil kunnen aflossen
- wil niet met een meeeeegabedrag beginnen (tussen banksparen en annuiteiten zat iets van 500-600 euro :S)
- en wil eindigen op 0 na 30 jaar
- ennuhh niet ervan wakker liggen (lees iig geen aandelen)
pi_65258976
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

hebben we uiteraard al gedaan Dus we gan morgen contact opnemen met de ander dat we met hun verder willen
Maar moest mijn frustratie gewoon even kwijt
Ah nou dan moet je haar maar eens bellen en vertellen waarom ze dan een hypotheekverstrekking misloopt
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 20:39:15 #100
236264 crew  capricia
pi_65259319
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn maarja de andere hypo vormen word ik ook niet blij;

- wil kunnen aflossen
- wil niet met een meeeeegabedrag beginnen (tussen banksparen en annuiteiten zat iets van 500-600 euro :S)
- en wil eindigen op 0 na 30 jaar
- ennuhh niet ervan wakker liggen (lees iig geen aandelen)
Kun je het dan niet 50/50 doen? Een deel spaarhypotheek (want mensen voelen zich daar vaak safe bij) en een deel aflossingsvrij (kun je zoveel aflossen als je wilt en dus je maandlasten naar beneden brengen).
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:43:19 #101
108367 Gallorini
über alles..
pi_65259492
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je het dan niet 50/50 doen? Een deel spaarhypotheek (want mensen voelen zich daar vaak safe bij) en een deel aflossingsvrij (kun je zoveel aflossen als je wilt en dus je maandlasten naar beneden brengen).
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ga tevens morgen even langs een bekende die hypotheekverstrekker is, zal het hem gelijk eens vragen.
Hoi mam..
pi_65259544
quote:

[..]

zou ik idd ook voor gaan deel aflossen en deel sparen, al je dan perse aan het einde van de looptijd op 0 wilt staan kun je altijd zelf nog bijsparen als je de ruimte hebt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:47:02 #103
108367 Gallorini
über alles..
pi_65259663
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

zou ik idd ook voor gaan deel aflossen en deel sparen, al je dan perse aan het einde van de looptijd op 0 wilt staan kun je altijd zelf nog bijsparen als je de ruimte hebt.
Volgens mij is na die 30 jaar de hypotheekrente dan niet meer aftrekbaar.
Hoi mam..
pi_65259668
quote:

[..]

Snap dat niet geheel hoor maar kan zijn dat ik zat te slapen maar bij aflossingsvrij heb je toch altijd een restschuld?
pi_65259761
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ja bij voorkeur wel maar ga wel even kijken wat aflossingsvrij ons op gaat leveren en in hoeverre we dat kunnen aflossen (blijft er 10.000 euro staan aan het einde is dat goed te overzien als dat 100 euro per maand scheelt).
pi_65259903
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:24 schreef portable het volgende:
Wil kopen en niet huren. En heb geen idee, daaromzet ik 't hier.
Dan kan je je misschien beter op een appartement richten, dan heb je niet zo'n hoge hypotheek nodig.

Aangezien ik over enkele maandjes een huis wil kopen ga ik dit topic ook even aandachtig volgen
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 20:55:13 #107
236264 crew  capricia
pi_65260055
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Snap dat niet geheel hoor maar kan zijn dat ik zat te slapen maar bij aflossingsvrij heb je toch altijd een restschuld?
Nee. Aflossingsvrij wil enkel zeggen dat je niet verplicht bent het binnen die 30 jaar af te lossen (daarna natuurlijk wel, dat geldt voor alle hypotheken). Je bent echter vrij om het wel af te lossen. En je mag standaard meer boetevrij aflossen dan bij de meeste andere hyp. varianten.
Als jij je hyp. voor 50% aflossingsvrij neemt (en de andere 50% bijv. als spaarhypotheek), dan kun je iedere maand zelf dat stukje aflossen wat je anders aan sparen kwijt was.
Dat is een mogelijkheid.
Of je kunt ook zelf sparen, of beleggen. Je kunt eigenlijk gewoon doen wat jij denkt dat het verstandigst is. Heb je een goed jaar: Dan los je wat meer af (of zet je wat meer opzij voor de aflossing). Heb je een slecht jaar, dan doe je een keertje wat minder.

Of het aan het einde van de rit afgelost is, hangt wel een beetje af van jezelf...
- Goethe, “Faust”
pi_65260209
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Aflossingsvrij wil enkel zeggen dat je niet verplicht bent het binnen die 30 jaar af te lossen (daarna natuurlijk wel, dat geldt voor alle hypotheken). Je bent echter vrij om het wel af te lossen. En je mag standaard meer boetevrij aflossen dan bij de meeste andere hyp. varianten.
Als jij je hyp. voor 50% aflossingsvrij neemt (en de andere 50% bijv. als spaarhypotheek), dan kun je iedere maand zelf dat stukje aflossen wat je anders aan sparen kwijt was.
Dat is een mogelijkheid.
Of je kunt ook zelf sparen, of beleggen. Je kunt eigenlijk gewoon doen wat jij denkt dat het verstandigst is. Heb je een goed jaar: Dan los je wat meer af (of zet je wat meer opzij voor de aflossing). Heb je een slecht jaar, dan doe je een keertje wat minder.

Of het aan het einde van de rit afgelost is, hangt wel een beetje af van jezelf...
Als je gelijk hebt (waar ik vanuit ga ) ben ik helemaal blij met je dan is dit 1 optie erbij!
Ga die adviseur de eerstvolgende keer goed uithoren
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:02:40 #109
108367 Gallorini
über alles..
pi_65260388
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid.

Maar voor het resterende bedrag (in jouw voorbeeld 50%) kan je na die 30 jaar evt. toch opnieuw een hypotheek afsluiten?
Hoi mam..
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 21:03:13 #110
236264 crew  capricia
pi_65260416
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als je gelijk hebt (waar ik vanuit ga ) ben ik helemaal blij met je dan is dit 1 optie erbij!
Ga die adviseur de eerstvolgende keer goed uithoren
Je kunt zoveel hypotheekconstructies maken als je wil hoor. Geloof dat de meeste hypotheken op dit moment uit minimaal 2 constructies bestaan. Een gedeelte spaarhyp en een gedeelte aflossingsvrij is heel normaal.

Dat komt ook omdat de meeste mensen niet perse alles afgelost willen hebben in 30 jaar.
Bedenk ook dat de gemiddelde Nederlander eens in de 7 jaar verhuisd, dus de kans dat jij over 30 jaar deze hypotheek nog hebt is zeer klein.
En dus mag je er ook vanuit gaan dat je het NIET helemaal hoeft in te lossen...
Maar als je dat graag wil, kan dat hoor!
Ik zelf zie de reden niet zo...
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 21:06:12 #111
236264 crew  capricia
pi_65260535
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:02 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Maar voor het resterende bedrag (in jouw voorbeeld 50%) kan je na die 30 jaar evt. toch opnieuw een hypotheek afsluiten?
Ja. Alleen de HRA vervalt na 30 jaar.
Die JA is onder voorwaarden, want er zullen weinig banken aan oude mensen van 70+ een tophypotheek willen verstrekken...

Maar waarom zou die 50% over 30 jaar nog open staan? Je kunt aflossen of sparen, heb je 30 jaar de tijd voor. Als je bijv. 10.000 euro hyp.schuld over houdt, dan lijkt me dat geen groot probleem. Bedenk ook dat door de inflatie de waarde van die schuld ieder jaar afneemt...
En nogmaals: Hoe serieus is de kans dat jij over 30 jaar nog dezelfde hypotheek hebt?
- Goethe, “Faust”
pi_65260559
DE AFLOSSINGSVRIJE HYPOTHEEK
Deze hypotheek bestaat alleen uit het betalen van rente over u financiering. Uw spaart niets bij elkaar en lost ook niets af. Ook hoeft u zich niet te verzekeren bij overlijden, waardoor de aflossingsvrije hypotheek de financiering is met de laagste maandlasten.

Ehh??
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 21:11:35 #113
236264 crew  capricia
pi_65260769
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef Ml-etje het volgende:
DE AFLOSSINGSVRIJE HYPOTHEEK
Deze hypotheek bestaat alleen uit het betalen van rente over u financiering. Uw spaart niets bij elkaar en lost ook niets af. Ook hoeft u zich niet te verzekeren bij overlijden, waardoor de aflossingsvrije hypotheek de financiering is met de laagste maandlasten.

Ehh??
Ja, precies.
Je mag echter wel aflossen.
Deze vorm heeft de laagste maandlasten (staat er), kun je nagaan hoeveel geld je iedere maand overhoudt ten opzicht van een spaarhypotheek...dat geld kun jij mooi gebruiken om af te lossen, of om te sparen! Helemaal naar jouw inzicht.
Zoals ik al aangaf: Gaat het een jaar goed met jou/jullie, dan los je wat meer af (of je spaart wat meer). Gaat het een jaartje wat slechter financieel, dan doe je wat minder. Je bent hierin flexibel en je eigen baas.
Er is geen bank die achter je broek aanzit zolang jij de rente maar betaalt.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:13:31 #114
108367 Gallorini
über alles..
pi_65260848
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Alleen de HRA vervalt na 30 jaar.
Die JA is onder voorwaarden, want er zullen weinig banken aan oude mensen van 70+ een tophypotheek willen verstrekken...

Maar waarom zou die 50% over 30 jaar nog open staan? Je kunt aflossen of sparen, heb je 30 jaar de tijd voor. Als je bijv. 10.000 euro hyp.schuld over houdt, dan lijkt me dat geen groot probleem. Bedenk ook dat door de inflatie de waarde van die schuld ieder jaar afneemt...
En nogmaals: Hoe serieus is de kans dat jij over 30 jaar nog dezelfde hypotheek hebt?
Mjah, die 10k is niet de moeite. Ik zit hier met een nieuwbouwhuis van 192.500 + meerwerk, wat ong uit gaat komen op een hyptheek van 210K. Bij de Rabobank komt dit uit op 850 euro netto maandlasten (spaar / aflossingsvrij) waar er 50K aflossingsvrij zou zijn.
Met 48K bruto inkomen in het jaar, en kinderen in de planning vind ik dat nogal een hoge maandlast.
Zie die 850 euro liever richting 700 gaan eigenlijk.
Hoi mam..
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:29 #115
236264 crew  capricia
pi_65260902
Nog een opmerking: Bij een aflossingsvrije hypotheek mag je vaak meer boetevrij aflossen per jaar dan bij een andere hypotheek. Sterker nog: Je kunt hierover makkelijk onderhandelen.
Een aflossingsvrije hypotheek waarbij je 50% van de hoofdsom boetevrij mag aflossen, vergemakkelijkt het eventueel oversluiten van dezelfde hypotheek... dat is een groot financieel voordeel!
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 21:16:54 #116
236264 crew  capricia
pi_65261016
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:13 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Mjah, die 10k is niet de moeite. Ik zit hier met een nieuwbouwhuis van 192.500 + meerwerk, wat ong uit gaat komen op een hyptheek van 210K. Bij de Rabobank komt dit uit op 850 euro netto maandlasten (spaar / aflossingsvrij) waar er 50K aflossingsvrij zou zijn.
Met 48K bruto inkomen in het jaar, en kinderen in de planning vind ik dat nogal een hoge maandlast.
Zie die 850 euro liever richting 700 gaan eigenlijk.
Ik vind dat veel: 850 euro netto in de maand. Wellicht moet je eens kijken welk deel van dat geld waarnaartoe gaat.
Misschien zijn de verplichte verzekeringen bij het spaargedeelte wel duur?
Misschien is het handiger om 105K aflossingsvrij te doen en 105K spaarhyp?
- Goethe, “Faust”
pi_65261466
Ga het wel eens navragen over die aflossingsvrije hypotheek...
Wij komen voor 2 ton uit op 800 netto banksparen..ook veel
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 21:27:03 #118
236264 crew  capricia
pi_65261528
Wat ik mij over het algemeen afvraag:
De meeste mensen die een woning kopen nemen een hypotheek voor 30 jaar.
De meeste mensen verhuizen eens per 7 jaar en nemen die hypotheek niet mee. Ze sluiten een nieuwe hypotheek af.
En vaak is de 2e woning duurder dan de 1ste.

Waarom willen mensen dan een hypotheekconstructie bij hun eerste hypotheek waarbij ze de volledige hypotheek na 30 jaar afgelost hebben???
De kans is zo groot dat je na 30 jaar echt niet meer dezelfde hypotheek hebt...
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 21:27:25 #119
236264 crew  capricia
pi_65261543
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:25 schreef Ml-etje het volgende:
Ga het wel eens navragen over die aflossingsvrije hypotheek...
Wij komen voor 2 ton uit op 800 netto banksparen..ook veel
Hoeveel jaar vast?
- Goethe, “Faust”
pi_65261861
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoeveel jaar vast?
30 jr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')