abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:39:09 #76
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_65252460
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:05 schreef Ritchie het volgende:
Misschien hebben wij een probleem met het regelen van de hypotheek.
Mijn vriendin begint per 1 februari met een nieuwe baan, en vanwege vakantietijd stellen ze pas in januari het contract op.Ook willen ze pas een werkgeversverklaring uitgeven op het moment dat ze echt begint, en dat is dus op 2 februari.

Wij gaan morgenavond de koopakte tekenen, en
hebben daarna dus nog 6 weken om alles rond te krijgen
Meer mensen ervaring met een hypotheek rond krijgen zonder een werkgeversverklaring ?
FCT
pi_65255828
Nou volgens mij heb ik Of een domme en lakse hypotheekadviseur bij de bank getroffen Of ze zijn gewoon echt veel strenger en spelen zo op safe dat een hypotheek verstrekken een jaren plan word. Volgens mij is het beide en vooral het eerste irriteert me mateloos.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:05:53 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_65255885
verklaar u nader, ik had geen enkel probleem met het krijgen van een hypotheek in de maand oktober
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 19:06:44 #79
236264 crew  capricia
pi_65255914
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nou volgens mij heb ik Of een domme en lakse hypotheekadviseur bij de bank getroffen Of ze zijn gewoon echt veel strenger en spelen zo op safe dat een hypotheek verstrekken een jaren plan word. Volgens mij is het beide en vooral het eerste irriteert me mateloos.
Ga naar een ander. Zeg welke hyp je hebben wilt en dat ze het voor je in orde moeten maken.
Hyp.verstrekkers genoeg hoor!
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_65256345
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:05 schreef Blik het volgende:
verklaar u nader, ik had geen enkel probleem met het krijgen van een hypotheek in de maand oktober
We zijn 2 weken geleden daar geweest voor een hypotheek gesprek, toen kon ze al op verschilklende vragen gen antwoord geven en moest ze eerst vanalles navragen. T eea voorrekenen ging allemaal enorm omslachtig en er werd alleen maar gehamerd op pensioengegevens. We gingen daar uiteindelijk weg met de woorden dat we 4 offertes toegestuurd zouden krijgen en zij zou een taxatieopdracht geven voor zowel ons oude als ons nieuwe huis. Want pas dan kon ze ons een echt aanbod doen. Prima. We zouden komende donderdag terugkomen om t eea te concretiseren.

Ik heb vandaag maar eens gebeld omdat ik niks meer had gehoord en geen offertes heb gezien. Blijkt dat ze niks heeft gedaan, ze was gegevens kwijt, snaptte de pensioenoverzichten niet die ik haar had gemailed en was maar aan t zeuren over die taxatie opdracht die ZIJ niet aangevraagd heeft om eoa vage reden.

Ik snap best dat ze gegevens moeten hebben en dingen na moeten trekken en die taxaties snap ik ook, maar doe dan niet zo laks en maak er werk van en wacht niet tot de klant 2 weken later zelf eens belt om te vragen hoe het ervoor staat.

We zijn vorige week ook nog ergens anders geweest en daar was t allemaal geen probleem en die kon ons wel direct een offerte afgeven....dan vraag je je toch af wat t probleem is.

Lijkt me duidelijk dat ik dus die eerste maar laat varen, ook al heb ik daar de hypotheek van het oude huis lopen en een lagere rente die ik mee kon nemen, ze soppen t maar op ..Bah!
pi_65256444
Dit klinkt gewoon als laksigheid.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_65256582
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:23 schreef Suijk het volgende:
Dit klinkt gewoon als laksigheid.
ja toch, want ik zou niet weten wat het probleem is om ons een hypotheek te geven. Goede inkomsten, geen schulden en de hypotheek zit echt niet aan de max van wat we kunnen lenen.
pi_65257364
Tsja waar hebben ze die pensioengegevens voor nodig vraag ik me dan af..
Bij ons vroegen ze het ook maar we hebben ze bij het oriënterende gesprek niet meegenomen.
Iemand iets meer info over banksparen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_65257636
precies, die pensioengegevens hebben ze helemaal niet nodig. De vorige keer dat ik een hypotheek bij de rabobank afsloot zijn die niet eens ter sprake gekomen. Maar toen ik dat tegen haar zei gaf ze aan deze toch mee te willen nemen.
pi_65257943
ow en wat wil je weten over banksparen?
pi_65258166
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
precies, die pensioengegevens hebben ze helemaal niet nodig. De vorige keer dat ik een hypotheek bij de rabobank afsloot zijn die niet eens ter sprake gekomen. Maar toen ik dat tegen haar zei gaf ze aan deze toch mee te willen nemen.
Bij ons bij diezelfde rabo vroeg hij er direct naar, niet meegenomen, vervolgens het verzoek ze mee te nemen wanneer we daadwerkelijk een huis op het oog hebben (binnenkort dus misschien)
pi_65258255
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow en wat wil je weten over banksparen?
Veel meer dan in de OP staat.
Heb een voorlichting gehad bij de bank.
Gezien dat je eigenlijk 30 jaar hetzelfde blijft betalen maar je kan ook aflossen.
Heb de brochure doorgelezen (haakte na een overdosis info af) en kom er niet geheel uit hoeveel je mag aflossen en welke invloed dat kan hebben op je maandbedrag..
Gaat dan wel echt om de nieuwe vorm van banksparen hé want over een spaarhypo is veel te vinden maar dit is dus net iets anders (vraag me niet hoe 't is voor mij n doolhof)
pi_65258288
Wij hebben wel al een huis op t oog, sterker nog, we hebben het koopcontract al getekend. Maar dan nog. Ik wil gewoon een aanbieding hebben zeg maar zodat we wat hypotheekverstrekkers kunnen verglijken. En dan kunnen we daarna wel t eea meenemen qua papieren. Ik vind t gewoon vreemd dat dit zo'n probleem is.
pi_65258431
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:12 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Veel meer dan in de OP staat.
Heb een voorlichting gehad bij de bank.
Gezien dat je eigenlijk 30 jaar hetzelfde blijft betalen maar je kan ook aflossen.
Heb de brochure doorgelezen (haakte na een overdosis info af) en kom er niet geheel uit hoeveel je mag aflossen en welke invloed dat kan hebben op je maandbedrag..
Gaat dan wel echt om de nieuwe vorm van banksparen hé want over een spaarhypo is veel te vinden maar dit is dus net iets anders (vraag me niet hoe 't is voor mij n doolhof)
Wij hebben ook info opgevraagd over het banksparen. Voor zover ik begrpij is dit in principe gelijk aan een spaarhypotheek die aan een polis is gekoppeld, met als enige verschil dat je bij banksparen geen polis hebt maar een spaarrekening met dezelfde rente als de hypotheek (dus bij bijv 10 jaar vast 5,5 %) en je moet hierbij dus een losse overlijdensrisicoverzekering afsluiten.

Verder kun je in principe boetevrij aflossen (is eigenlijk niet aflossen want je zet het geld op de spaarrekening en deze word pas aan t einde van de looptijd ingelost) en staat het spaarbedrag los van de 20.000 die je normaal belastingvrij mag sparen onder het mom van vermogensbelasting.
pi_65258454
Gaan ze die pensioengegevens niet gewoon gebruiken om je een pensioendingetje aan te smeren?
pi_65258537
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben wel al een huis op t oog, sterker nog, we hebben het koopcontract al getekend. Maar dan nog. Ik wil gewoon een aanbieding hebben zeg maar zodat we wat hypotheekverstrekkers kunnen verglijken. En dan kunnen we daarna wel t eea meenemen qua papieren. Ik vind t gewoon vreemd dat dit zo'n probleem is.
Hebben ze aangegeven waar ze die gegevens voor nodig hebben dan?
Bij mijn weten om je hypotheekgaten te dichten op hun jouw geldverslindende manier dan wel
pi_65258542
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:18 schreef Scorpie het volgende:
Gaan ze die pensioengegevens niet gewoon gebruiken om je een pensioendingetje aan te smeren?
Dat idee had ik dus ook, maar ik heb in het eerste gesprek duidelijk gezegd dat ik dat deel zelf heb geregeld en dus buiten de verplichtte overlijdensrisicoverzekering geen interesse heb in andere zaken.
pi_65258571
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hebben ze aangegeven waar ze die gegevens voor nodig hebben dan?
Bij mijn weten om je hypotheekgaten te dichten op hun jouw geldverslindende manier dan wel
nee, dat irriteerd me ook, ze geeft niks duidelijk aan en draait overal omheen, waardoor ik het idee heb dat ze zelf niet weet wat ze aan het doen is.
pi_65258637
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Wij hebben ook info opgevraagd over het banksparen. Voor zover ik begrpij is dit in principe gelijk aan een spaarhypotheek die aan een polis is gekoppeld, met als enige verschil dat je bij banksparen geen polis hebt maar een spaarrekening met dezelfde rente als de hypotheek (dus bij bijv 10 jaar vast 5,5 %) en je moet hierbij dus een losse overlijdensrisicoverzekering afsluiten.

Verder kun je in principe boetevrij aflossen (is eigenlijk niet aflossen want je zet het geld op de spaarrekening en deze word pas aan t einde van de looptijd ingelost) en staat het spaarbedrag los van de 20.000 die je normaal belastingvrij mag sparen onder het mom van vermogensbelasting.
Dit heb ik ook gehoord idd maar wat levert het je op als je 'aflost'? Gaan je maandlasten dan ook maar iets omlaag?
pi_65258689
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Dat idee had ik dus ook, maar ik heb in het eerste gesprek duidelijk gezegd dat ik dat deel zelf heb geregeld en dus buiten de verplichtte overlijdensrisicoverzekering geen interesse heb in andere zaken.
Zou maar eens verder gaan shoppen dan lijkt me dat ze al blij moeten zijn dat ze 1 product aan je slijten
pi_65258714
als je tussentijds aflost levert het je in principe niks op volgens mij, sterker nog, je hebt minder belastingvoordeel geloof ik.
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
pi_65258761
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zou maar eens verder gaan shoppen dan lijkt me dat ze al blij moeten zijn dat ze 1 product aan je slijten
hebben we uiteraard al gedaan Dus we gan morgen contact opnemen met de ander dat we met hun verder willen
Maar moest mijn frustratie gewoon even kwijt
pi_65258936
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
als je tussentijds aflost levert het je in principe niks op volgens mij, sterker nog, je hebt minder belastingvoordeel geloof ik.
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Dat zou jammer zijn maarja de andere hypo vormen word ik ook niet blij;

- wil kunnen aflossen
- wil niet met een meeeeegabedrag beginnen (tussen banksparen en annuiteiten zat iets van 500-600 euro :S)
- en wil eindigen op 0 na 30 jaar
- ennuhh niet ervan wakker liggen (lees iig geen aandelen)
pi_65258976
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

hebben we uiteraard al gedaan Dus we gan morgen contact opnemen met de ander dat we met hun verder willen
Maar moest mijn frustratie gewoon even kwijt
Ah nou dan moet je haar maar eens bellen en vertellen waarom ze dan een hypotheekverstrekking misloopt
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 20:39:15 #100
236264 crew  capricia
pi_65259319
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn maarja de andere hypo vormen word ik ook niet blij;

- wil kunnen aflossen
- wil niet met een meeeeegabedrag beginnen (tussen banksparen en annuiteiten zat iets van 500-600 euro :S)
- en wil eindigen op 0 na 30 jaar
- ennuhh niet ervan wakker liggen (lees iig geen aandelen)
Kun je het dan niet 50/50 doen? Een deel spaarhypotheek (want mensen voelen zich daar vaak safe bij) en een deel aflossingsvrij (kun je zoveel aflossen als je wilt en dus je maandlasten naar beneden brengen).
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')