Makes more sense ja, daarom ben ik ook ongeschikt voor het leger.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het hotel bedoelt.
quote:Op donderdag 27 november 2008 17:43 schreef Stereotomy het volgende:
* Stereotomy slaps terrorists around a bit with a large trout
Je mag het best zeggen. De vraag is alleen of het veel toevoegt. De vraag is of je een complete geloofsgroep verantwoordelijk kunt houden voor de daden van enkele extremisten. Als een Feyenoord-hooligan morgen een Ajacied doodmept, is dat toch ook niet de schuld van alle Feyenoord-supporters?quote:Op donderdag 27 november 2008 15:20 schreef OudeMan het volgende:
Dat zou ik ook denken, maar dat mag je niet zeggen. Daarmee stigmatiseer je zogezegd alle moslims en dat is fout fout fout.![]()
zo kwamen ze aan land gisteravond bij de Gateway of India.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:41 schreef TreyZ het volgende:
INDIA COAST GUARD SAYS TERRORISTS HAVE HIJACKED A FISHING BOAT - TV (BULLETIN
nieuw aanval... lletje
Schoonmaakdames.quote:rohit11: #mumbai Hotel oberoi : 17 floors sanitized
half a minute ago · Reply · View Tweet
Idd, en er zitten best veel westerlingen daarquote:
Ja, op Fok! mag je alleen ongestraft homobashenquote:Op donderdag 27 november 2008 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat de emoties bij dit soort nieuwsberichten hoog oplopen, is heel begrijpelijk, maar ongegrond moslim-bashen hoort hier niet thuis.
25 a 26:quote:Op donderdag 27 november 2008 20:25 schreef Specularium het volgende:
Zijn er ergens schattingen om hoeveel terroristen het hier gaat?
Dat heb ik nog steeds nergens gelezen.
Als ik kijk hoelang het duurt moeten het er minimaal 200 zijn ofzo.
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)a.attacks/index.htmlquote:In addition, at least nine gunmen were killed in fighting with police. IBN, quoted police sources as saying they believed there were around 26 gunmen, most of them young.
Care?quote:Op donderdag 27 november 2008 19:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en er zitten best veel westerlingen daar
Rond de 40quote:
quote:
http://timesofindia.india(...)icleshow/3766037.cmsquote:KOCHI: A top Indian naval official has said that he would not rule out the role of Somali pirates in the terror strikes in Mumbai in view of the
recent action by the Navy against the sea bandits in the Gulf of Aden.
http://timesofindia.india(...)icleshow/3765920.cmsquote:MUMBAI: M V Alpha, a ship which is suspected to have carried the perpetrators of the Mumbai terror attacks, was today found 112 km from here by
the Coast Guard, officials said.
Die moslim extremisten doen dat uit naam de Islam.quote:Op donderdag 27 november 2008 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je mag het best zeggen. De vraag is alleen of het veel toevoegt. De vraag is of je een complete geloofsgroep verantwoordelijk kunt houden voor de daden van enkele extremisten. Als een Feyenoord-hooligan morgen een Ajacied doodmept, is dat toch ook niet de schuld van alle Feyenoord-supporters?
Wat Yvonne al aangaf, gaan we trouwens een beetje in de gaten houden in dit topic. Dat de emoties bij dit soort nieuwsberichten hoog oplopen, is heel begrijpelijk, maar ongegrond moslim-bashen hoort hier niet thuis.
http://www.news24.com/New(...)1462_2433881,00.htmlquote:India captures Pakistani ships
27/11/2008 20:04 - (SA)
New Delhi - Two Pakistani merchant vessels have been apprehended off the coast of India following militant attacks in Mumbai, the official Press Trust of India reported on Thursday.
The agency quoted Home Ministry sources as saying the ships were stopped off the coast of Gujarat state, just north of Mumbai.
The report came after the Indian navy said it was following up on suspicions that the gunman who attacked the city, killing at least 125 people, had reached the city by speedboat after being dropped off by a larger ship.
It also comes after Indian Prime Minister Manmohan Singh said the militants had come from "outside the country", and the military official leading the operation to flush them out explicitly insisted they were from arch-rival Pakistan.
- AFP
Misbruiken is de verkeerde term. Het is 'gebruiken'. De islam biedt immers ruimte voor een dergelijke interpretatie.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:06 schreef rja het volgende:
[..]
Die moslim extremisten doen dat uit naam de Islam.
Ze misbruiken de Islam voor hun doel en hebben de Islam gegijzeld.
Ja dat lijkt me wel zo slim ja, maar gisteren lieten ze wel alles zien vond dat toen al een beetje raar trouwens.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:42 schreef Remake het volgende:
beetje uit de media houden he, logisch
Tuurlijk, die lui komen uit de madrassa's in PAK. Las ik gisteren gelijk al op een Engels forum.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:10 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.news24.com/New(...)1462_2433881,00.html
Ja, de berichtgeving is op z'n zachtst gezegd chaotisch te noemen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:50 schreef jpjedi het volgende:
Die Indiase pers ook zeg.![]()
Al heel de dag de final assault,
Al drie keer Taj veilig gesteld waarna er weer een bom afging
Joden in dat huis waren bevrijd en daarna zie je beelden dat de NSG nog naar binnen moet.
De spanningen lopen daar behoorlijk op, dus escalatie is niet ondenkbaar helaas.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:17 schreef vosss het volgende:
Als het maar niet escaleert tussen die 2 landen.
Die hebben allebei nukes en alles en ik vind het wel tof om Fall Out 3 te spelen, maar hou het toch liever bij een spelletje zegmaar
Geloof dat het al aardig zeker is dat het Paks waren. Er is door dezelfde ploeg een verkenning uitgevoerd een paar maanden terug per schip. Deze zijn losgelaten door de kustwacht na het betalen van wat smeergeld. Nu blijkt dat deze boot ondertussen was uitgerust met een zender.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet niet wat ik daarvan moet geloven. India heeft er zelf natuurlijk ook alle belang bij om Pakistan zeer slecht af te schilderen. Ik zie echter niet wat voor belang Pakistan heeft bij dit soort zaken, al helemaal omdat ze aan de andere kant van de grens zelf al met terroristen aan het vechten zijn.
Dat wordt het tijd dat Pakistan aangepakt wordt, Pakistanen zijn ook volop bezig in Afghanistan .quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Geloof dat het al aardig zeker is dat het Paks waren. Er is door dezelfde ploeg een verkenning uitgevoerd een paar maanden terug per schip. Deze zijn losgelaten door de kustwacht na het betalen van wat smeergeld. Nu blijkt dat deze boot ondertussen was uitgerust met een zender.
Het is een ultra fundamentalistische moslim militie. De terroristen zijn extreem getrained en kenden de layout van de doelen uit hun hoofd.
Van wat ik er heb gezien is dat ze van buitenaf naar binnen schietenquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:18 schreef marcodej het volgende:
Wat een zooitje. Zonder plattegrond het hotel ingaan en er maar op los schieten...
De redelijkheids kaartquote:Op vrijdag 28 november 2008 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet niet wat ik daarvan moet geloven. India heeft er zelf natuurlijk ook alle belang bij om Pakistan zeer slecht af te schilderen. Ik zie echter niet wat voor belang Pakistan heeft bij dit soort zaken, al helemaal omdat ze aan de andere kant van de grens zelf al met terroristen aan het vechten zijn.
Wat een achterlijke vergelijking van je. Marokkanen die zich hier achterlijk gedragen, krijgen daar alsnog niet de opdracht toe vanuit de Marokkaanse overheid.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
De redelijkheids kaart
Ik denk ook niet dat Marokkanen in NL er belang bij hebben om een verot slechte naam te hebben.
Toch weerhoud dat bontkraagjes niet om zich stierlijk te misdragen.
Ik zie de Pallies met hun terroristische acties ook geen vooruitgang boeken.
Toch weerhoud dat ze niet om raketten af te schieten.
Nog meer voorbeelden?
Oh, het kunnen best Pakistanen zijn, dat ontken ik ook niet en staat ook niet in mijn reactie. Jij stelde echter dat Pakistan als land hier achter zou zitten en dat leek mij erg sterk, gezien het gebrek aan belang daarbij voor de Pakistaanse overheid.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Geloof dat het al aardig zeker is dat het Paks waren. Er is door dezelfde ploeg een verkenning uitgevoerd een paar maanden terug per schip. Deze zijn losgelaten door de kustwacht na het betalen van wat smeergeld. Nu blijkt dat deze boot ondertussen was uitgerust met een zender.
Het is een ultra fundamentalistische moslim militie. De terroristen zijn extreem getrained en kenden de layout van de doelen uit hun hoofd.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een achterlijke vergelijking van je.
Waar suggereer ik dat dan?quote:Marokkanen die zich hier achterlijk gedragen, krijgen daar alsnog niet de opdracht toe vanuit de Marokkaanse overheid.
En mss moet jij lezen voor je reageert. Dan bedenk je er geen dingen bij.quote:Maar goed, eerst nadenken voordat je een reactie plaatst is nu niet een van de meest sterke kanten van je.
De enige die er dingen bij verzint, ben jij. Ik raad je vooralsnog aan mijn eerste reactie goed te lezen, woord voor woord en te bekijken waarop het een reactie was, alvorens appels met peren te gaan vergelijken. Ik had het over het land Pakistan en niet Pakistanen. Jij hebt het over bevolkingsgroepen en niet de overheden. Belangen van overheden en inwoners van landen kunnen uiteenlopen, remember.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk
[..]
Waar suggereer ik dat dan?
[..]
En mss moet jij lezen voor je reageert. Dan bedenk je er geen dingen bij.
Als Pakistan tolereert dat die gasten zich (her)groeperen in Pakistan zelf, of dat tolereerde zijn ze guilty as hell, zo simpel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, het kunnen best Pakistanen zijn, dat ontken ik ook niet en staat ook niet in mijn reactie. Jij stelde echter dat Pakistan als land hier achter zou zitten en dat leek mij erg sterk, gezien het gebrek aan belang daarbij voor de Pakistaanse overheid.
Zojuist beantwoord.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
Jij hebt het over bevolkingsgroepen en niet de overheden. Belangen van overheden en inwoners van landen kunnen uiteenlopen, remember.
Precies, als dat zo is. Maar dat is dus exact wat ik stelde, ik denk dat Pakistan er niet achter heeft gezeten, noch wist van deze daad. Mocht dat wel zo zijn, dan zijn ze uiteraard verantwoordelijk. Jij lijkt er haast per definitie van uit te gaan dat overheden altijd weten wat hun onderdanen uitspoken, daarom liep je eerdere vergelijking mank. Ik had het over het doen en laten op overheidsniveau.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als Pakistan tolereert dat die gasten zich (her)groeperen in Pakistan zelf, of dat tolereerde zijn ze guilty as hell, zo simpel.
En al komt dat niet voor, vice versa natuurlijk net zo goed.
Het argument "Ze zijn niet allemaal zo!" zal het goed doen bij Fokkertjes die permanent bivakkeren op de vluchtheuvel van het 'sociaal en ruimdenkend zijn', maar op het internationale politieke toneel is het terecht een non-argument.
Als je in die beargumentering meegaat, heeft 'nooit iemand het gedaan, want niet iedereen was het er mee eens!'.
Het is de verantwoordelijlheid van zo'n overheid om te weten wat z'n burgertjes uitvreten, simpelweg omdat als jij dat niet doet, en je burgertjes vreten iets uit, die andere staat keihard uithaalt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
Jij lijkt er haast per definitie van uit te gaan dat overheden altijd weten wat hun onderdanen uitspoken, daarom liep je eerdere vergelijking mank. Ik had het over het doen en laten op overheidsniveau.
Daar kwam jij mee, met de zinssnede 'dat het volk andere belangen heeft dan de overheid'. Dat is slechts een variant erop.quote:Het is voor de rest natuurlijk een mysterie hoe jij nu komt op het argument 'ze zijn niet allemaal zo", aangezien niemand dit argument hier gebruikt heeft.
Maar het is dus helemaal niet van belang. Wat er nu in India gebeurt kun je 'Pakistaanse terreur' noemen, daar is het mee klaar.quote:Heel af en toe kom je een beetje paranoïde over, no offence... maar je achterdocht neemt echt rare proporties aan.
Da's wederzijds dan. Alleen is bij jou niet zo zeer 'ondoordacht' van toepassing, als wel 'dogmatisch'.quote:Tis erg jammer, want je bent volgens mij best een slimme gozer, alleen reageer je vaak te snel en ondoordacht.
Ook dat verzin ik niet maar wordt over het algemeen aangenomen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, het kunnen best Pakistanen zijn, dat ontken ik ook niet en staat ook niet in mijn reactie. Jij stelde echter dat Pakistan als land hier achter zou zitten en dat leek mij erg sterk, gezien het gebrek aan belang daarbij voor de Pakistaanse overheid.
Ik zeg niet dat je het verzint, ik zeg wel dat je voorzichtig moet zijn met dingen aannemen. Helemaal als het om zulk soort grote aanslagen gaat, immers er werd eerder door het nieuws gemeld dat een heel andere organisatie achter de aanslagen zaten en dat de daders wel degelijk Indiërs waren. Het is afwachten tot concreet bewijs.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ook dat verzin ik niet maar wordt over het algemeen aangenomen.
Kun je ons entertainen met wat voor soort organisatie dat uberhaupt zou kunnen zijn?quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
Helemaal als het om zulk soort grote aanslagen gaat, immers er werd eerder door het nieuws gemeld dat een heel andere organisatie achter de aanslagen zaten en dat de daders wel degelijk Indiërs waren.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:09 schreef CeeJee het volgende:
De Pakistaanse overheid let echt niet op een paar dozijn/honderd/duizend/miljoen doden als het gaat om hun zin krijgen. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/1971_Bangladesh_atrocities
yup letterlijk zojuist genoemd. De Rabijn en zijn vrouw zijn inderdaad dood, zij waren de ouders van die kleine.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:27 schreef Stereotomy het volgende:
Nariman House, was dat niet waar die joden zaten? Dat echtpaar die hun 18-maanden oude baby naar buiten hebben kunnen krijgen maar zichzelf niet?
Das een vrij taje terroristquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef jpjedi het volgende:
Nariman house: geen overlevenden aangetroffen, 5 burgerslachtoffers en 2 terroristen gedood.
Taj gaat nog steeds door, zit nog 1 terrorist binnen. Er wordt nu heftig gevochten hier. Ik zie hier live op TV zelfs een granaatwerper.
Oberoi/Trident zou volledig over zijn. En weer 2 enorme explosies.
Dat suckt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:37 schreef jpjedi het volgende:
[..]
yup letterlijk zojuist genoemd. De Rabijn en zijn vrouw zijn inderdaad dood, zij waren de ouders van die kleine.
quote:'Five Chabad House hostages appear to have been killed'
Five hostages in Mumbai's Chabad House have been killed, an Israeli diplomat in India was quoted by Reuters as saying Friday afternoon.
An Indian official was quoted by Sky News as saying the operation was still ongoing, but in its final stages.
Two gunmen were also killed in the operation against Islamic terrorists that had holed themselves up inside the building, Sky News quoted Indian National Security Guards chief J.K. Dutt as saying.
Earlier, following reports that the operation had reached its conclusion, Mumbai Police Chief Hassan Ghaffoor stressed to the crowd outside the Chabad center that "the operation is ongoing" but in its "final stage."
The massive explosion shook the Chabad center, blowing out windows in neighboring buildings, while gunfire and smaller explosions followed the blast.
Commandos had rappelled from helicopters to storm the center earlier Friday, two days after a chain of Islamic terrorist attacks across India's financial center left at least 143 people dead and the city in panic.
Israel's ambassador to India, Mark Sofer, said he believed there had been up to nine hostages inside. Sofer denied reports that Israeli commandos had taken part in the operation.
The hostages were believed to include Chabad Rabbi Gavriel Holtzberg and his wife, Rivka.
Haim Hoshen, the Foreign Ministry's Head of Asia and South Asia Department, told the Jerusalem Post that two to four Israelis were being held inside the building.
The Foreign Ministry said that a total of 17 Israelis were still unaccounted for in Mumbai.
Meanwhile, the Holtzberg's two-year-old son, Moshe, who was rescued from the attack, was reunited with his grandparents, Shimon and Yehudit Rosenberg, who arrived from Israel to take custody of him.
Speaking to Army Radio on Friday, a relative, Yitzhak Dovid Grossman, said there was "an eruption of emotion" when the grandparents met their grandson. But he said they soon resumed "worrying about what is happening with Rivki and her husband."
Also Friday morning, two Israeli businessmen were freed together with the dozens of hostages rescued late Friday morning from Mumbai's Oberoi hotel.
Earlier, an El Al plane carrying some 300 Israelis arrived at Ben Gurion Airport from Mumbai.
One of the passengers described the atmosphere in the city to Army Radio.
"There was a feeling of fear, panic and naivety on the part of the Indians. They realized that they did not know how to take control of the situation. I found myself in a closed, dark room waiting, listening to CNN…waiting to know what to do next," he said.
Ben je nu in India ?quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:16 schreef jpjedi het volgende:
Shah Mahmood Qureshi, Minister buitenlandse zaken Pakistan bu live op TV hier. Ze willen met India dit terrorisme aanpakken. Ik denk dat het een slimme zet is om dit zo uit te zenden want het volk zit het aardig hoog om het maar zacht te zeggen.
quote:Inside the Jewish Chabad Lubavitch centre in Mumbai a militant, who called himself Imran, phoned an Indian television station to tell them: "Ask the government to talk to us and we will release the hostages. Are you aware how many people have been killed in Kashmir? Are you aware how your army has killed Muslims?"
quote:* Two terrorists, Shadullah and Imran Babar, called India TV twice during the siege on Thursday using cellphones of their hostages to place their points of view. Shadullah claimed that he belonged to Deccan Mujahideen. The anchor repeatedly asked whether he was from Hyderabad, India, or from Hyderabad, Pakistan, to which he replied that he belonged to Hyderabad of the Deccan. Shadullah carried on with his litany of perceived injustices meted out to Muslims in India. [15]. India TV asked:
Shahdullah, we want to tell you that you are yourself a citizen of India.. You yourself say that you belong to Hyderbad. Don’t you for your own country.. your own Hindustan? Because those who are killed they could be your brothers, or the brothers of others..
Shahdullah replied:
We love this country.. this is our country. But the issue is this: when our elders, our brothers are killed, didn’t these people see all this? OK ..Allah Haafiz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deccan_Mujahadeenquote:Early on 28 November, a Hindu newspaper reported that three of the captured terrorists who perpetrated the attack have confessed to being members of the Pakistani-based Islamist Lashkar-e-Taiba group, with one of the suspects allegedly from Pakistan's Pishori area.
cnnquote:
Uhuh. Zou me niks verbazen als ze zijn omgekomen door een granaat gegooid door die commando's.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:56 schreef Remake het volgende:
Nariman House building declared clear
India Commando Unit![]()
![]()
150~ doden en 350~ gewonden. Dit loopt waarschijnlijk hoger aangezien nog niet alles gecontroleerd is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:17 schreef Meki het volgende:
Is het nog steeds niet over
wat is de stand van zaken op dit moment
met doden en gewonden ??
Dat zag er zo kansloos uit zeg. eenhandig een mitrailleur bedienen vanaf een balkon aan de overkant van de straat en handgranaten naar binnen gooien via de tralies voor de ramen. Zal me niet verbazen als er veel onnodige slachtoffers zijn gevallen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Uhuh. Zou me niks verbazen als ze zijn omgekomen door een granaat gegooid door die commando's.
Uiteraard kan ik vanaf mijn positie er niet al te veel over zeggen maar gezien de situatie en dodenaantal komen die commando's behoorlijk amateuristisch over. Alleen al dat de commandant van de commando's de beginselen van radio communicatie schijnbaar niet beheerst
[..]
150~ doden en 350~ gewonden. Dit loopt waarschijnlijk hoger aangezien nog niet alles gecontroleerd is.
Schijnbaar werden Turkse gijzelaars vrijgelaten omdat het moslims zijn
Dat was geen commando maar een FA-U.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:47 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat zag er zo kansloos uit zeg. eenhandig een mitrailleur bedienen vanaf een balkon aan de overkant van de straat en handgranaten naar binnen gooien via de tralies voor de ramen. Zal me niet verbazen als er veel onnodige slachtoffers zijn gevallen.
Whatever, geen idee wat een FA-U is... Ik speel niet zoveel computer spelletjes. Het was een vent met een helm in ieder geval.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:49 schreef Remake het volgende:
[..]
Dat was geen commando maar een FA-U.
Sollicitatie naar Darwin-award, for sure.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:47 schreef jpjedi het volgende:
[..]
... en handgranaten naar binnen gooien via de tralies voor de ramen.
Waar post ik dat je dat wel hebt gezegd dan?quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:03 schreef Remake het volgende:
Waar post ik dat de gemaskerde sjappies die het gebouw binnen gingen zonder een kaart geen commando's waren?
Je suggereert dat ik het over commandos had , die 'gemaskerde sjappies'quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:10 schreef msnk het volgende:
[..]
Waar post ik dat je dat wel hebt gezegd dan?
Geval, we hadden het ook over commando's.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:14 schreef Remake het volgende:
[..]
Je suggereert dat ik het over commandos had , die 'gemaskerde sjappies'
Snap je het nu?quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:56 schreef Remake het volgende:
Nariman House building declared clear
India Commando Unit![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:28 schreef msnk het volgende:
[..]
Geval, we hadden het ook over commando's.
Ik had het over de FA-U, en jij komt opeens met de tjappies aanzetten, volg je het nog?
[..]
Snap je het nu?
Jij bent niet blij dat de gijzeling over is?![]()
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |