abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64000606
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:23 schreef Chancard het volgende:
Ondertussen stort de markt voor appartementen in België in elkaar. Het probleem zou het overaanbod zijn op de markt. Nu ja, probleem... De afgelopen tien jaar zijn de huizenprijzen in België met meer dan 100 procent gestegen. Wie dat normaal vindt, zou zich toch eens moeten laten nakijken vind ik.
[..]

http://www.demorgen.be/dm(...)edig-in-elkaar.dhtml
Tja, ook al zijn de prijzen zo hard gestegen, onderschat het overvloedig bouwen niet als invloedsfactor.
pi_64000707
quote:
Op zondag 14 december 2008 03:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, ook al zijn de prijzen zo hard gestegen, onderschat het overvloedig bouwen niet als invloedsfactor.
In Belgie hebben ze teveel appartementen, hier hebben we teveel kantoorgebouwen.
  zondag 14 december 2008 @ 09:02:48 #178
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_64001471
quote:
Op zondag 14 december 2008 03:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lul toch niet zo slap vent, ik heb net een huis gekocht waar ik de rest van mijn leven in kan wonen
Het zal mij aan mijn reet roesten wat de huizenmarkt gaat doen, ik erger me gewoon mateloos aan die shit-for-brains die nu echt daadwerkelijk denken dat huizen betaalbaarder gaan worden omdat de prijs gecorrigeerd wordt omdat ze wat simpele basiskennis en feiten ontberen
Bedankt voor je reactie, hoef ik het niet uit te leggen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 14 december 2008 @ 09:21:56 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64001590
quote:
Op zondag 14 december 2008 03:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In Belgie hebben ze teveel appartementen, hier hebben we teveel kantoorgebouwen.
En ouwe kuthuizen. Van die jaren '30 woningen waar vrouwen zo graag in willen wonen. Zo'n huis waarin ze er na 12 jaar verbouwen toch achterkomen dat ze liever nieuwbouw hadden gehad, waarna ze hun halfverbouwde hok aan de straatstenen niet meer kwijtraken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64002507
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook...
Er zijn de laatste tijd zoveel appartementen gebouwd...lekker cashen voor de projectontwikkelaars.
Terwijl uit ieder onderzoek blijkt dat de gemiddelde Nederlander een huis met een tuin wil.
Uiteindelijk kun je gewoon minder kanten op met een appartement: het spreekt een beperktere kopersgroep aan.
Het ligt er natuurlijk wel aan waar die appartementen zijn gebouwd. Niet overal is ruimte voor huisjes met tuintjes hè.
pi_64002807
quote:
Op zondag 14 december 2008 03:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lul toch niet zo slap vent, ik heb net een huis gekocht waar ik de rest van mijn leven in kan wonen
Het zal mij aan mijn reet roesten wat de huizenmarkt gaat doen, ik erger me gewoon mateloos aan die shit-for-brains die nu echt daadwerkelijk denken dat huizen betaalbaarder gaan worden omdat de prijs gecorrigeerd wordt omdat ze wat simpele basiskennis en feiten ontberen
Begrijp me goed, ik denk niet dat iedere starter nu zomaar een woning kan kopen. Verschil is dat steeds minder starters een woning willen kopen, zie daar de inzakkende markt.

Ik ergerde me altijd mateloos aan die piepjonge stelletjes die riepen dat 'huren weggegooid geld is'. Blij toe dat hen voor het komende decennium de mond is gesnoerd
pi_64003865
Van mij mogen de huizenprijzen best met 50% dalen, 250k voor een rijtjeshuis...Wat een onzin.

Daar koop je in sommige landen een villa met een groot stuk grond voor.
pi_64003898
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:52 schreef Dawwa het volgende:
Van mij mogen de huizenprijzen best met 50% dalen, 250k voor een rijtjeshuis...Wat een onzin.

Daar koop je in sommige landen een villa met een groot stuk grond voor.
Dan moet je naar die landen gaan. Daar kun je ook nog eens voor slechts een paar euri prima uit eten.
  zondag 14 december 2008 @ 12:57:24 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64003958
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:45 schreef renegade808 het volgende:

[..]

Begrijp me goed, ik denk niet dat iedere starter nu zomaar een woning kan kopen. Verschil is dat steeds minder starters een woning willen kopen, zie daar de inzakkende markt.

Ik ergerde me altijd mateloos aan die piepjonge stelletjes die riepen dat 'huren weggegooid geld is'. Blij toe dat hen voor het komende decennium de mond is gesnoerd
Dat zal allemaal wel. Maar als je vergelijkt wat je bij de huidige rentestand voor ¤1000 in de maand allemaal particulier kunt huren en wat je tegen die maandlasten kunt kopen, dan is kopen toch echt nog steeds de betere deal.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64004035
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:53 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan moet je naar die landen gaan. Daar kun je ook nog eens voor slechts een paar euri prima uit eten.
Denk je echt dat de Nederlandse huizenprijzen correleren met de werkelijkheid?

Het zijn gewoon psygologische bullshit prijzen waar de helft er makkelijk van af kan.
pi_64004825
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:40 schreef HarryP het volgende:

[..]

Vooral de duurdere appartementen.
250.000+ voor een appartement zullen moeilijk verkoopbaar zijn.
Daar is overigens geen kredietcrisis voor nodig.
Die appartementen zijn op veel plaatsen al veel langer slecht verkoopbaar. Hier staat een complex uit 2005 waarin nog altijd een aantal appartementen te koop staat. Te duur en een matige locatie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64005067
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:45 schreef renegade808 het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat reuze mee. Een aantal mensen maken even pas op de plaats maar dat is als de economie niet volledig instort gewoon heel tijdelijk. Mensen moeten toch wonen en voor veel starters is kopen dan gewoon een heel aantrekkelijke optie.
quote:
Reken daar maar niet al te hard op
pi_64005172
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:01 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Denk je echt dat de Nederlandse huizenprijzen correleren met de werkelijkheid?

Het zijn gewoon psygologische bullshit prijzen waar de helft er makkelijk van af kan.
Er zit wat lucht in maar niet overdreven veel. We zijn gewoon een dichtbevolkt land met slappe grond. Dat geeft hoge huizenprijzen.
  zondag 14 december 2008 @ 14:25:04 #189
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_64006024
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zit wat lucht in maar niet overdreven veel. We zijn gewoon een dichtbevolkt land met slappe grond. Dat geeft hoge huizenprijzen.
Precies... Nederland is VOL. Volgebouwd dus en het land wordt er niet mooier op als de gehele oppervlakte bestaat uit gebouwen en asfalt. Agrarische gebieden opdoeken om wonigen te bouwen is ook geen goed plan, hier draait de economie namelijk ook op en natuurgebieden kunnen beter behouden blijven voor zover we ze nog hebben.

De enige manier is meer hoogbouw en daar zullen dan andere (oude) gebouwen voor moeten verdwijnen.
pi_64007127
Nederland mag dan wel vol zijn. Iedereen heeft toch echt een dak boven zijn hoofd. Alleen iedereen wil groter ruimer en mooier wonen. Deze crisis zorgt er gewoon weer voor dat iedereen met z'n voeten op de grond komt.
Vroeger kon je op 1 salaris een mooi huis nemen. Maar iedereen wilde nog groter, de partner moest ook werken zodat er meer geld was om een groter huis te kopen. Maar alle partners gingen werken, dus was het hele effect weg! Nu kan je met twee inkomens hetzelfde huis kopen als vroeger met 1 inkomen. What's next, je kinderen alvast laten werken? Je wordt een slaaf van jezelf op deze manier.

De verhouding inkomen/huizenprijs is naar mijn idee heel belangrijk om mee te nemen om te bepalen of de huizenprijzen te hoog liggen.
pi_64007407
Er zal vast wat verzonnen zijn maar de lage rente en de werkende vrouwen zijn nu wel uitgemolken als bron voor prijsstijgingen.
pi_64008286
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:25 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Precies... Nederland is VOL. Volgebouwd dus en het land wordt er niet mooier op als de gehele oppervlakte bestaat uit gebouwen en asfalt. Agrarische gebieden opdoeken om wonigen te bouwen is ook geen goed plan, hier draait de economie namelijk ook op en natuurgebieden kunnen beter behouden blijven voor zover we ze nog hebben.

De enige manier is meer hoogbouw en daar zullen dan andere (oude) gebouwen voor moeten verdwijnen.
Nederland bestaat voor 85% uit natuurgebieden en gesubsidieerde akkers
Vol hou toch op
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64008296
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:13 schreef l4m3r het volgende:
Nederland mag dan wel vol zijn. Iedereen heeft toch echt een dak boven zijn hoofd. Alleen iedereen wil groter ruimer en mooier wonen. Deze crisis zorgt er gewoon weer voor dat iedereen met z'n voeten op de grond komt.
Vroeger kon je op 1 salaris een mooi huis nemen. Maar iedereen wilde nog groter, de partner moest ook werken zodat er meer geld was om een groter huis te kopen. Maar alle partners gingen werken, dus was het hele effect weg! Nu kan je met twee inkomens hetzelfde huis kopen als vroeger met 1 inkomen. What's next, je kinderen alvast laten werken? Je wordt een slaaf van jezelf op deze manier.

De verhouding inkomen/huizenprijs is naar mijn idee heel belangrijk om mee te nemen om te bepalen of de huizenprijzen te hoog liggen.
die is idd het belangrijkste
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 14 december 2008 @ 16:48:05 #194
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_64009121
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Tokyo ook, totdat daar de huizenprijzen met 50-60% zakten. Het is al weer tientallen jaren geleden en nooit meer goedgekomen.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_64009265
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:48 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Tokyo ook, totdat daar de huizenprijzen met 50-60% zakten. Het is al weer tientallen jaren geleden en nooit meer goedgekomen.
Nederland heeft ook ernstige problemen gehad in de woningmarkt begin jaren '80 en dat is allemaal wel weer goedgekomen. We moeten economisch echt grote problemen krijgen voordat zoiets weer gebeurd. Zeker zolang de bevolking nog steeds groeit en de huishoudens kleiner blijven worden.
pi_64009307
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:25 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Waarom kom je dan in Nederland zo bar weinig hoogbouw tegen? En als je hoogbouw tegenkomt dan zijn het van die afschuwelijke ‘jaren ‘60 gastarbeiders flats’.

We kunnen best wat leren van Dubai of New York en in de Randstad enkele tientallen 300m plussers neerknallen.
pi_64009372
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nederland bestaat voor 85% uit natuurgebieden en gesubsidieerde akkers
Vol hou toch op
ondanks leuke experimenten schiet wonen op het water qua aantal mensen nog niet echt op. Daarnaast is wonen op de snelweg ook wat onpraktisch. Bij die 15% direct bebouwd gebied die je vaak ziet moet je ook nog heel wat infrastructuur en aanverwanten optellen waar je zeker niet zomaar kan bouwen.

Reken daarbij ook nog dat de meeste ruimte die 'over' is te vinden is ver weg van de economisch goed ontwikkelde gebieden en je komt er achter dat Nederland op veel plaatsen tegen de grenzen van de bebouwingsmogelijkheden aan begint te lope.
pi_64009398
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:59 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Waarom kom je dan in Nederland zo bar weinig hoogbouw tegen? En als je hoogbouw tegenkomt dan zijn het van die afschuwelijke ‘jaren ‘60 gastarbeiders flats’.

We kunnen best wat leren van Dubai of New York en in de Randstad enkele tientallen 300m plussers neerknallen.
Omdat de meeste mensen er weinig trek in hebben om in hoogbouw te gaan wonen.
pi_64009487
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen er weinig trek in hebben om in hoogbouw te gaan wonen.
Er wonen nu al genoeg mensen in oerlelijke jaren '60 flats, en die hebben er ook geen probleem mee.

Er zijn vast wel een groot aantal mensen te vinden die in z'n hypermoderne gebouw willen wonen, en zeker als ze betaalbaar zijn.
pi_64009687
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:09 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Er wonen nu al genoeg mensen in oerlelijke jaren '60 flats, en die hebben er ook geen probleem mee.
De meeste van die mensen willen toch liever wat anders hoor. De doorloopsnelheid van die huurflats is erg hoog, veel hoger dan van eengezinswoningen.
Overigens is het aantal wooneenheden per ha in wijken met veel flats helemaal niet zoveel hoger dan in wijken met grondgebonden woningen.
quote:
Er zijn vast wel een groot aantal mensen te vinden die in z'n hypermoderne gebouw willen wonen, en zeker als ze betaalbaar zijn.
Hypermodern en betaalbaar gaan vaak erg slecht samen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')