abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:04:55 #101
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63592809
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:49 schreef Macka66 het volgende:
Mooie doek, Tearsong!

Ik had ook fluffy mail:
[ afbeelding ]
.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:09:59 #102
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_63592963
Hallo,

Ik lees hier heeeeel af en toe, maar heb nu ff geen zin om een antwoord te zoeken op mijn vraagje dus stel ik hem maar gewoon

mijn dochtertje is 5 maanden. Is een tricotslen een geschikte/handige doek om haar in te dragen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!
pi_63593559
quote:

Ik had ook fluffy mail:
[ afbeelding ]
En hoe voelt dat nou?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63593599
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:09 schreef Libell het volgende:

mijn dochtertje is 5 maanden. Is een tricotslen een geschikte/handige doek om haar in te dragen?

Als ik heel eerlijk ben zou ik met 5 maanden niet meer beginnen aan een tricot doek. Tricot vind ik persoonlijk heel fijn voor de eerste maanden maar daarna is het toch wel fijn om een doek zonder rek te hebben, dus zou ik sneller voor een geweven doek gaan
It's all up to you
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:36:08 #105
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63593656
Macka
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63593927
Hij ziet er met dragen nog steeds licht uit hoor, maar hij draagt erg lekker! Was erg nieuwsgierig naar wol en hoe het zou dragen:

It's all up to you
pi_63593941
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
mrien, ik ging nu echt voor een aantal boodschapjes de stad in, en dan gaat de wagen echt mee hoor. Veel makkelijker dan alles ook nog eens dragen. Dan zou ik zo'n hip boodschappenkarretje als Maneki moeten hebben. Dan kanhet wel heel goed.
Je kan Sasha toch dragen en de boodschappen in de wagen?
quote:
Ik had ook fluffy mail:
[ afbeelding ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_63593960
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:46 schreef TearSong het volgende:
Hij ziet er met dragen nog steeds licht uit hoor, maar hij draagt erg lekker! Was erg nieuwsgierig naar wol en hoe het zou dragen:

[ afbeelding ]
Ik vind hem mooi
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:51:53 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63594047
Wat een pretletter is Yara. Heerlijk dat koppie in de oh, zo mooie doek.
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 14:12:49 #110
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63594582
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:32 schreef TearSong het volgende:

[..]

En hoe voelt dat nou?
Ik heb diep respect voor medelijden met de ouders die op deze manier langer dan een half uur rond lopen met hun kind.
Na tien minuten had ik al last van m'n rug, verwend dat ik ben met m'n Yamo
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:24:52 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63594904
En dat met een kind dat niet eens beweegt.... kun je nagaan....
pi_63595359
Mooi Tearsong!

Ik vond overigens het dragen met de BB best meevallen voor kleinere stukjes, maar een half uur heb ik eigenlijk maar niet geprobeerd..naar de brievenbus heen en weer vond ik lang genoeg
pi_63595379
quote:
mrien, ik ging nu echt voor een aantal boodschapjes de stad in, en dan gaat de wagen echt mee hoor. Veel makkelijker dan alles ook nog eens dragen. Dan zou ik zo'n hip boodschappenkarretje als Maneki moeten hebben. Dan kanhet wel heel goed.
Ja anders wordt het ook weer zo'n gezeul met de boodschappen en tasjes enzo
pi_63596345
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:13 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ook naar de my little pony meetings? (zat vd week op je site te gluren...jeeutje wat heb jij er veul!!!!)
Nee, dat heb ik hem gelukkig nooit aangedaan Wel tweakermeetings; muizenmeeting, reptielenbeurzen

Tearsong; mooie doek heb je erbij!!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!

Macka; jij ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Ben benieuwd hoe vaak Amber nu in de babyborn zit bij oma, volgend mij is dat 1x 10 minuten geweest. M'n stiefmoeder is er inmiddels wel achter nu waarom ik doeken heb Ze stond te kijken van het bekijks wat ik trek toen we gister door de stad liepen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63596511
Macka!

Tearsong, wat is Yara toch een stralend kind. Hoe voelt de wol?

Het is niet de meest prachtige foto, maar beloofd is beloofd

Kanguru lukt prima met een 4.2, zelfs met de staarten over haar heen gespreid en achter geknoopt.
Olaf mag blijven
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:38:10 #116
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63596824
Wat is het toch lekker, zo'n klein prupke in de doek lekker tegen je aan...
pi_63597037
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:26 schreef owlet het volgende:
Macka!

Tearsong, wat is Yara toch een stralend kind. Hoe voelt de wol?

Het is niet de meest prachtige foto, maar beloofd is beloofd

[ afbeelding ]

Kanguru lukt prima met een 4.2, zelfs met de staarten over haar heen gespreid en achter geknoopt.
Olaf mag blijven
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63597094
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:38 schreef chacama het volgende:
Wat is het toch lekker, zo'n klein prupke in de doek lekker tegen je aan...
Inderdaad...genieten

Wol voelt heerlijk overigens. Helemaal geen kriebels en heerlijk zacht en knuffelig. Het is een hele dunne doek en dat had ik niet verwacht, toch knoopt hij heerlijk stevig.
It's all up to you
pi_63597723
Avalon
pi_63599293
quote:
Jah! Ik mijn sleurkar

En lekker prulletje Avalon
Saartje
pi_63599953
Ooow Avalon jammie dicht bij mammie;)

Mooie doek Tearsong...!
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 18:21:10 #122
141844 Macka66
pi_63600707
Avalon, wat lig je fijn verstopt in de buidel

TearSong, dat klinkt als een fijne doek om te hebben. En de jouwe is zo mooi! Maar ik heb twee katten, dus ik denk dat een Indio niet geschikt is voor ons huishouden
check even je PM!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:13:11 #123
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63603512
Mooie foto's weer!
Tearsong, welke knoop is dat?
Lekker douchen!
pi_63608651
Ik heb weer iemand om voor een draagdoek Zo`n moeder bij school die dat er zo handig uit vind zien..binnenkort komt ze een ochtendje knopen bij me
Saartje
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:18:12 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63615935
Hier ook iemand weer als tevreden klant het internet op kunnen sturen. Ze had nu van tricotstof zelf een doek gemaakt, maar haar kleintje wordt toch al weer wat zwaarder. Even duidelijk gemaakt dat ze dan niet zomaar even naar de markt kan gaan en beter op marktplaats rond kan struinen naar een mooi tweedehandje....
pi_63615996
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:13 schreef sjak het volgende:
Mooie foto's weer!
Tearsong, welke knoop is dat?
Zo te zien een Secure High Backcarry.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63616129
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:21 schreef Llewella het volgende:
M'n stiefmoeder is er inmiddels wel achter nu waarom ik doeken heb Ze stond te kijken van het bekijks wat ik trek toen we gister door de stad liepen
En dat vindt mijn moeder dus verschrikkelijk, dat bekijks dat ik trek als ik Devin draag. Volgens haar kijkt iedereen omdat ze het zielig en raar vinden, niet omdat ve verrast of vertederd zijn. Ze is er dan ook van overtuigd dat dit weer zo'n frats van me is om op te vallen en stoer te doen

Kleine Avalon
En ik rammelde al zo enorm, de gedachte aan zo'n klein pasgeboren friemeltje tegen me aan maakt het nog erger!

Mooie doek Tearsong, al vind ik de geverfde versie die gepost is persoonlijk mooier. Ik ben ook van de wat fellere kleurtjes, jouw Indio staat ons volgens mij ook helemaal niet. Worden we zo flets van.

Macka
.... met gevoel voor drama....
pi_63616593
Kers, ziet ze niet dat Devin het naar zn zin heeft?
Mijn moeder heeft gezien hoe fijn Mirte het vindt en is helemaal om geloof ik hoor .
Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik vind het wel grappig de aanspraak die je ineens krijgt als je met je kleine in de doek loopt.
Fake it till you make it...
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:03:12 #129
3011 E.T.
pi_63621573
zo.. de MeiTai is af (foto volgt later).
Net even geprobeerd met wat kinderen, maar ik vind het nog niet echt heel makkelijk. Ik knoop 'm eerst om m'n middel, dan Nienke onder m'n arm door naar achteren en dan vind ik het lastig om met enige snelheid het geheel omhoog over Nienke te krijgen, zonder dat Nienke van m'n rug af klautert.
En ik moet nog zoeken naar de meest comfortabele manier om de schouderbanden te dragen. Rucksack style, crossover.. en waar knopen.. onder de billen, midden op de rug.. (m'n schouderbanden zijn 150 per stuk, maar hadden langer gemogen denk ik.. dan had ik ze voor kunnen knopen).

Overigens is ook kleuterproof.. Saskia zat er prima in, en dat sneed niet in m'n schouders
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63621922
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:31 schreef Kersjes het volgende:
En dat vindt mijn moeder dus verschrikkelijk, dat bekijks dat ik trek als ik Devin draag. Volgens haar kijkt iedereen omdat ze het zielig en raar vinden, niet omdat ve verrast of vertederd zijn. Ze is er dan ook van overtuigd dat dit weer zo'n frats van me is om op te vallen en stoer te doen
Wat jammer dat ze dat vindt. Gelukkig houdt het je niet tegen om te dragen

E.T. ik benieuwd naar je foto's!
pi_63622327
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:03 schreef E.T. het volgende:
zo.. de MeiTai is af (foto volgt later).
Net even geprobeerd met wat kinderen, maar ik vind het nog niet echt heel makkelijk. Ik knoop 'm eerst om m'n middel, dan Nienke onder m'n arm door naar achteren en dan vind ik het lastig om met enige snelheid het geheel omhoog over Nienke te krijgen, zonder dat Nienke van m'n rug af klautert.
En ik moet nog zoeken naar de meest comfortabele manier om de schouderbanden te dragen. Rucksack style, crossover.. en waar knopen.. onder de billen, midden op de rug.. (m'n schouderbanden zijn 150 per stuk, maar hadden langer gemogen denk ik.. dan had ik ze voor kunnen knopen).

Overigens is ook kleuterproof.. Saskia zat er prima in, en dat sneed niet in m'n schouders
Daar is een trucje voor ET.
Sorry, brak filmpje van een slonzige grieperige Wk en Thomas, maar ik wilde je toch ff laten zien wat ik bedoel.
Morgen haal ik -em weg.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63623825
crosspost:

Op het sinterklaasfeest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63623883
Leuk Tico. Lekker veilig dichtbij mama, in alle drukte.
(en als ik die foto zo zie mis ik Vicky...)
Hardloper.
IG @webkim
pi_63623914
Er zijn niet veel mensen die geel echt kunnen hebben maar Vicky staat jullie goed!
pi_63623985
Ja ik ben echt heel blij met mijn gele doek. Jen was helemaal kapot na 2 uur sinterklaas. (Zie maar in het feesttopic) Maar ze heeft dus afgezien van de eerste 5 minuten alleen maar in de doek gezeten. Lekker veilig bij mam en toch alles lekker meemaken.

En wat was ik blij met mijn doek!!! Al die ouders die na een uur met een moe kind op de arm nog een uur moesten tillen. Ik had nergens last van. Jen viel zelfs op het laatst gewoon in slaap.
pi_63624088

Slaaaaaaaap.

[ Bericht 30% gewijzigd door Webkim op 29-11-2008 20:09:38 (foto verkleind) ]
pi_63624926
Ticootje misschien kun je foto's op normaal formaat posten?
De complete computer hier loopt vast op je foto.
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:05:55 #138
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63624989
Wat lief Ticootje, die van jullie saampjes .
pi_63625316
Jammer dat je moeder zo reageert Kersjes.

Volgende week ook Sinterklaas, de doek gaat zeker in mijn tas, want tussendoor moet ik werken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:25:51 #140
3011 E.T.
pi_63625498
ik was m'n doek vergeten vanmorgen Ik wilde 'm ook meenemen naar Sinterklaas (gelukkig hadden we wel de kinderstoel mee )

Tnx Webkim! Dat ga ik morgen proberen
pi_63625739
Haha, op het draagdoekenforum in het Dragers in het wild gezien-draadje:

Een user:

Eergister een echte afrikaanse, met een kanga, ofzoiets op haar rug ,met een heel kleintje, zo liefff!
en vandaag, met sint op tno(mijn mans werk) een gele hopp????, niet aan gesproken, want ik ben ook zon muts

Ik:

Een klein meisje met een bruin pietenneusje en een mama met lang blond haar en een groene fleecetrui?
In een geel gestreepte doek?
Dan was het een storch vicky en weet ik wie het was.

En toen zij weer:

ja!!!!!ooh, grappig, ik heb nog wel verliefd naar het slapende kindje gestaard, maar ik ben dan ook wel zon muts dat ik niks durf te zeggen,Ik had mijn mei,tai wel mee, maar binnen afgedaan, want zoonlief gooide zich vol overgave in het feestgedruis

Er is nog een draagmoeder in je omgeving Ticootje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63627227
Leuk!! Ik ben gewoon gespot in het wild.

Welk forum is dat webkim?
pi_63627408
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Leuk!! Ik ben gewoon gespot in het wild.

Welk forum is dat webkim?
Zie PM.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:04:56 #144
14746 k_i_m
pi_63627903
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:58 schreef Webkim het volgende:

[..]

Daar is een trucje voor ET.
Sorry, brak filmpje van een slonzige grieperige Wk en Thomas, maar ik wilde je toch ff laten zien wat ik bedoel.
Morgen haal ik -em weg.
Mag ie nog iets langer blijven staan? Ik wil hem morgen eens met Lilah oefenen. Die past nu (naar mijn idee) eindelijk goed in de mei tai. Bij het uitruimen van de vaatwasser met kind op buik schoot het spontaan in mijn rug, dus ik moet er nu toch maar een keer aan geloven .
In my life
Why do I smile
pi_63628302
Ik heb -em net weggegooid k_i_m.
Maar even stapsgewijs:

- Knoop de heupband om en laat het lijfje van de MT afhangen langs je heup.
- Zet je kindje op je heup en trek de MT alvast op: beentjes eruit, lijfje mooi hoog optrekken.
- Haal de verste schouderband onder je oksel door naar de schouder aan de kant waar je MT niet zit.
- Die band gaat vast over je schouder, trek aan, klem de band tussen je knieën.
(Je kindje zit nog altijd op je andere heup.)
- Dan, pak je kindje met je verste hand in de voorste oksel. Je andere arm gaat nu over je kind heen, onder de billetjes. Schuif je kindje door naar de rug.

Hmmz. Te volgen als je weet wat ik bedoel, maar anders ws. wat lastig. Nieuw filmpje doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 29-11-2008 22:32:29 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_63628514
Nieuw filmpje aub!
Saartje
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:27:37 #147
14746 k_i_m
pi_63628553
Ik snap het wel, maar ik hoor net van de regie dat er een nieuw filmpje moet komen .
In my life
Why do I smile
pi_63628597
Saartje
pi_63629237
Hebben jullie een YouTube account? Dan kan ik je toegang geven tot mijn snothoofd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63629313
ik wel ManekiFok
Saartje
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:11:59 #151
14746 k_i_m
pi_63629816
Euh, volgens mij wel. Ik ga het even onderzoeken! ik heb altijd alles, dus dat zal ik ook ooit wel eens aangemaakt hebben .
In my life
Why do I smile
pi_63630019
Webkim . Ik kwam vandaag je schoonmoeder tegen, ze promootte jou bij de vriendin met baby in kinderwagen waar ik mee was . Ik was toen al vrij zeker dat jij dat moest zijn gezien de naam die ze noemde, maar nu na het zien van je site weet ik het zeker .

Ik vind die draagdoeken toch zo mooi, en zo lief hoe babietjes erin gedragen worden, dat ik als er hier (ooit) een kindje komt dat ook ga doen..
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:19:28 #153
14746 k_i_m
pi_63630023
kim

[ Bericht 40% gewijzigd door RockabeIIa op 08-06-2009 21:19:06 ]
In my life
Why do I smile
pi_63630306
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:19 schreef SilverStar het volgende:
Webkim . Ik kwam vandaag je schoonmoeder tegen, ze promootte jou bij de vriendin met baby in kinderwagen waar ik mee was . Ik was toen al vrij zeker dat jij dat moest zijn gezien de naam die ze noemde, maar nu na het zien van je site weet ik het zeker .

Ik vind die draagdoeken toch zo mooi, en zo lief hoe babietjes erin gedragen worden, dat ik als er hier (ooit) een kindje komt dat ook ga doen..

Waar was je dan?
Hardloper.
IG @webkim
pi_63630551
ik pm het even
  zondag 30 november 2008 @ 10:12:17 #156
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63639487
geen surinaamse doek. Papa kon geen vrolijke vinden. 'Ze hadden alleen maar saaie doeken' Aldus mijn lieve papa.

Lieve foto's Ticootje...
  zondag 30 november 2008 @ 13:09:52 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63641949
Tico, lief zo jennifer in de doek met alle mensen eromheen

Even twee vraagjes

Vraag 1:
wat ik me afvraag, word ik nou ook sterker in mijn rug en heupen door eli regelmatig te dragen? het lijkt me wel, maar versterken nu ook de spieren die zo belast worden tijdens een zwangerschap?

achtergrond: ik heb bij de zw.schap van eli vanaf wk 16 bij de fysio gezeten wegens rugklachten, en dat gaat me niet nog een keer gebeuren, dus ben ff aan het uitzoeken hoe ik mijn rug kan versterken.
als dat al vanzelf gaat door te dragen, is dat uiteraard mooi meegenomen.

Vraag 2:

Dit is een SHBC met rucksack-voorkant, en de linkerkant gaat als een BWCC. (Ja, met Lampo )
Hoe zorg ik er nou voor dat die schuine flap breder en hoger over zijn rug gaat?
Ik pak de doek helemaal breed en hoog over zijn rug, maar toch krijg ik hem niet zo mooi hoog.
dit was al hoog voor mijn doen...

gaarne tips

[ Bericht 16% gewijzigd door DaviniaHR op 30-11-2008 13:21:24 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63642373
Ik merkte bij de zwangerschap van Avalon heel duidelijk dat mijn rug sterker was. Ronja kon tot praktisch het eind van de zwangerschap op mijn rug gedragen worden (dat ik daar mee moest stoppen had meer met de harde buiken te maken dan met zwaarte voor mijn rug).
Grappig vond ik wel dat je duidelijk verschillende spiergroepen gebruikt en al dan niet traint. Dingen optillen, uit bed stappen en bukken werden bijvoorbeeld nog steeds zwaar, aan het eind van de zwangerschap.
Maar Ronja dragen werd dat weer niet

Een fijne manier om een doek zo hoog mogelijk te krijgen vind ik altijd om hem bij de rand beet te pakken en dan je arm opzij en omhoog te strekken. Dus niet achter je rug moeilijk doen maar zoals je je met een badhanddoek afdroogt.
pi_63646650
nevermind

Ik kan niet wachten tot het voorjaar wordt trouwens. Dat draagt toch een stuk prettiger.

[ Bericht 37% gewijzigd door Webkim op 30-11-2008 17:05:49 ]
Hardloper.
IG @webkim
  Jubileum moderator zondag 30 november 2008 @ 19:16:47 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63649576
Webkim ik had gisteren nog even je filmpjes bekeken, Thomas , en ik wilde je nog even complimenteren. Je geeft zo duidelijk uitleg over de schuifknoop, vergezeld van handig wijzende vingertjes "daarin" dat ik het in 1 keer begreep.
Niet dat ik het nodig heb verder maar ik vond het gewoon heel helder uitgelegd.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 november 2008 @ 19:31:27 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63649871
ah, thx owlet

ik heb nog een keertje het didymos bwcc filmpje van draagdoekmama heel goed bestudeerd, en toen ging het weer wat beter
punt is alleen wel dat in dat fimpje de doek ook over de armen gaat, en bij eli niet...

Enne, webkim, ik zie dat je je website hebt aangepast met mijn opmerkingen. yw

[ Bericht 12% gewijzigd door DaviniaHR op 30-11-2008 19:38:33 ]
pi_63650089
Dankjewel Lois. Bijna alsof ik ervoor geleerd heb, of niet?
En Davinia, dankjewel voor je tips idd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63695656
Straks hebben we sinterklaasviering op de creche van Lotte, ongeveer een kwartiertje lopen vanaf huis
Ik wilde dus mooi gaan lopen (zal er al druk genoeg zijn met auto's), maar het is wel best fris buiten
In principe kan ze onder m'n jas, gewoon haar eigen muts en jasaan en dan onder mijn jas moet dan goed genoeg zijn toch?
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:23:04 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63695803
Mrien als ze onder jouw jas zit, zou ik haar alleen een vestje aandoen.... zit zit immers ook al tegen je aan, wat voor warmte zorgt.

Waar is dat lijstje van wat aan te doen bij welke temp ook al weer..... staat die in de OP? (deze mama, heeft te weinig geslapen om logisch te kunnen denken)
pi_63695906
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:17 schreef mrien het volgende:
Straks hebben we sinterklaasviering op de creche van Lotte, ongeveer een kwartiertje lopen vanaf huis
Ik wilde dus mooi gaan lopen (zal er al druk genoeg zijn met auto's), maar het is wel best fris buiten
In principe kan ze onder m'n jas, gewoon haar eigen muts en jasaan en dan onder mijn jas moet dan goed genoeg zijn toch?
Even een lijstje:

Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Dus ik zou haar niet onder jouw winterjas doen + Lotte een jas aantrekken. Het is nu 5 graden ongeveer dus misschien met jas over jouw jas heen knopen of met een vestje (iig geen dikke winterjas) onder jouw jas? Hangt er ook een beetje vanaf hoe dik de jassen zijn
It's all up to you
pi_63695960
Afgelopen zaterdag had ik Jen zonder jas in de doek. De doek wel 3 lagen over haar heen.

Toen ik haar eruit haalde zweette ze nog, dus dat was toen al warm zat.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:30:01 #167
3011 E.T.
pi_63695974
Ik heb Nienke over mijn jas heen in haar eigen jas. Wel heeft ze kniekousen of babylegs ofzo onder haar broek omdat de pijpen opkruipen.
Moet bij Lotte ook genoeg zijn, lijkt me

Webkom, jouw maniertje voor de MT werkt idd! Nienke heeft gister een uur heerlijk in de MT gezeten
Ik weet alleen wel dat ik een nieuwe ga maken en dan met langere schouderbanden Nu moet ik op m'n rug knopen en ik wil de banden graag weer naar voren kunnen halen om te knopen. En ik moet nog ff goed 'voelen' hoe strak het allemaal moet; ik had nu het idee dat Nienke op een gegeven moment aan het onderuitzakken was en ze met haar kont tegen mijn billen zat. Even kijken hoe ik dat strakker krijg met al die jassen enzo ertussen
pi_63696054
Handig lijstje!
Die ga ik even bewaren!
Bedankt!

Babylegs heb ik nog niet, ik heb vanmorgen even een paar sokken van mij over haar beentjes aan gedaan, dat wilde ook best goed vond ik zelf
Binnenkort maar even knutselen voor die babylegs
pi_63696114
Ik doe Jen gewoon een mallot aan. Ik heb nog geen babylegs.
  † In Memoriam † dinsdag 2 december 2008 @ 21:32:06 #170
141844 Macka66
pi_63708595
Weer draagpost voor mij: vandaag kwam een tweedehands Hoppediz Nairobi aan (ivm draagconsultancypraktijk).
Hemeltjelief, toen ik de doos opendeed was ik eerst bang dat de doek weg zou vliegen, en daarna had ik behoefte aan een zonnebril. Wat op de foto's aan zuidelijke zonnebloemen doet denken wekte in het daglicht meer de associatie met een kudde op hol geslagen kanaries
Ik zal eens kijken morgen of ik 'm wél natuurgetrouw op de foto kan krijgen.
pi_63708763
hihi ik hou van kanarie doeken

dinsdag 2 december 2008 @ 21:46:44 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_63709029
beetje kleur moet kunnen hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:01:40 #173
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63709555
Mini-Pepijn

En inderdaad, dragen met dit weer is veel minder leuk...
Ik draag Devin over mijn jas waardoor ik steeds met dikke jassen (die van hem en mij) aan het sjorren ben en als je een winkel ofzo inkomt dan smelt je weg van de hitte en dan moet ik ook nog eens opletten dat hij zijn muts niet ergens op de grond gooit, wantjes idem, evoor zorgen dat nekje en oren niet worden blootgesteld aan de snijdende wind en dan ook nog eens mijn eigen sjaal die meneer gebruikt om me half mee te wurgen en en en en... Is het al bijna lente????????

Het scheelt wel dat ik sinds het gebruik van de babylegs niet meer hoef te checken of zijn beentjes niet onderkoeld aan het raken zijn!
.... met gevoel voor drama....
pi_63721446
Gisteren dus met de draagdoek en Lotte op pad geweest naar de sinterklaasviering. Ging allemaal goed, ze werd het op een gegeven moment echt zat (was er ook heel warm), dus huilen (en ze was moe).
In de doek in slaap vallen lukte haar helaas niet, misschien dat ze er nog aan moet wennen
pi_63734350
Kan heel goed Mrien, dat Lotte moet wennen aan slapen in de doek. Yara heeft een tijd alleen op m'n buik in de doek willen slapen en op m'n rug bleef ze klaarwakker Is nu ook helemaal over nu. Denk dat dat ook een kwestie van wennen was
It's all up to you
  woensdag 3 december 2008 @ 21:04:05 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63736279
Marit, hoe is het eigenlijk met jou en het dragen? Wil het een beetje met de tricot doek?
  woensdag 3 december 2008 @ 21:38:34 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63737541
Ik ben vandaag een draagster in het wild tegengekomen.

ze had een witte didymos met van die ruitjes en alles.

was leuk.
ff beppen over doeken middenin de hema.

en ik vond het wel een fijn moment toen ik iemand zag worstelen met een quinny, en ik er gewoon tussendoor kon lopen
  woensdag 3 december 2008 @ 21:40:50 #178
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63737627
Een indio bedoel je?
Ik heb vandaag ook fluffymail gehad, maar die bewaar ik tot Sinterklaas
Lekker douchen!
  woensdag 3 december 2008 @ 21:46:49 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63737897
Alleen maar omdat jij wilt wachten Sjak, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat wij ook willen wachten...

Dus uitpakken, foto maken en dan maar weer inpakken
  woensdag 3 december 2008 @ 21:53:42 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63738210
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:40 schreef sjak het volgende:
Een indio bedoel je?
Ik heb vandaag ook fluffymail gehad, maar die bewaar ik tot Sinterklaas
Yup. bij de hema kon ik er wel op komen

Ik ben het eens met chaca.
uitpakken, foto, weer inpakken

wat had je besteld?
pi_63738477
Hahaha chaca... .
  woensdag 3 december 2008 @ 21:59:36 #182
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63738524
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:46 schreef chacama het volgende:
Alleen maar omdat jij wilt wachten Sjak, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat wij ook willen wachten...

Dus uitpakken, foto maken en dan maar weer inpakken
Kan niet. Hij is al verstopt met een gedichtje erop. Leuk hoor om een gedichtje voor jezelf te schrijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door sjak op 03-12-2008 22:25:36 ]
Lekker douchen!
pi_63738603
Leuk gedicht Sjak !
  woensdag 3 december 2008 @ 22:04:49 #184
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63738786
Het is een tweedehands Storchenwiege. Sommige van jullie kunnen dan wel weten welke het is. Ik ben benieuwd of die gaat bevallen. Ik vond 'm erg zacht en mooi. Ik weet alleen nog niet hoe die draagt. Nog een paar dagen wachten.
Lekker douchen!
pi_63738885
Sjak, leuk van Sint .
pi_63751275
Er zit een klein meisje te slapen op mn rug... heeft ze nog nooit gedaan, maar ze was behoorlijk aan de lat dus... Ik hoop alleen dat ze straks in bed ook nog wat wil slapen...
pi_63759940
ik heb even een vraagje. selene heeft een erge voorkeurshouding. nu ging het een tijdje een stuk beter (jawel, ze ontdekte dat er nog een *andere* kant bestond) maar de laatste tijd in de doek gaat het weer helemaal mis (qua voorkeurshouding dan). iemand enig idee wat ik daar aan kan doen? voor in de doek dus he. verder ben ik al helemaal in de weer met speeltjes & activiteiten wat redelijk aanslaat.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 4 december 2008 @ 17:48:48 #188
14746 k_i_m
pi_63760537
[bemoeipost]

Als je genoegen neemt met "redelijk aanslaan" hou je dan wel de vorm van haar hoofd in de gaten?

[/bemoeipost]
In my life
Why do I smile
pi_63760544
Het is wat lastig om iets te zeggen over voorkeurshouding in de doek aangezien een voorkeurshouding ook een lichamelijke oorzaak kan hebben waarbij forceren juist niet goed is. Bij een lichte voorkeurshouding zou je steeds kunnen wisselen bij het dragen in de doek (en het voeden, ik weet niet meer of je flesvoeding geeft maar veel ouders hebben dan zelf een voorkeurshouding waardoor het kind vaak op een dag dezelfde kant op kijkt ). Maar als er echt een lichamelijke oorzaak is omdat er bijvoorbeeld een werveltje een beetje vast zit dan is het alleen maar onnodig pijnlijk voor haar.
Ik zou een osteopaat bezoeken en/of bij het CB laten kijken in hoeverre er meer gedaan moet worden aan de voorkeurshouding
pi_63760621
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:48 schreef k_i_m het volgende:
[bemoeipost]

Als je genoegen neemt met "redelijk aanslaan" hou je dan wel de vorm van haar hoofd in de gaten?

[/bemoeipost]
oh ja!

dat is t.o.v. eerst erg verbeterd. je ziet ook het kale plekje van het liggen op een andere plek zitten dan het afgevlakte van de voorkeurshouding. ik overleg het ook steeds met het cb hoor. dus we zitten er bovenop.

edit: selene krijgt flesjes. en daarin heb ik idd wel weer een voorkeurshouding, maar dan psies tegenovergesteld dan selene dus dan ligt ze precies 'goed' en niet in haar voorkeurshouding. het valt me alleen op dat waar het verder steeds beter gaat, het in de doek juist weer erg terug komt. ik probeer al om steeds even voor de spiegel te staan zodat ze dan de andere kant op moet kijken (spiegel kijken vindt ze leuk) maar dat werkt maar eventjes, en dan draait ze terug. (ik forceer niet, ik hou enkel mijn hand voor haar oogjes dan. ik ben sowieso geen fan van forceren)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63765463
zo vandaag een mini draagdoekuitleg gegeven op het babyzwemmen, en morgenochtend komt er een mama hier proberen en daarna waarschijnlijk een doek lenen.
pi_63804186
Van al mijn doeken blijft Anna toch wel nummer 1

pi_63804245
Och kiek nou
En wat heeft Avalon een hoop haartjes
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:07:50 #194
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63804256
Och Owlet! Wat heerlijk dat plaatje
Hoe vindt Ronja het, dat je Avalon nu draagt?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63807119
Wat lief
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:23:06 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63807349
Hihi, mijn eerste reactie was 'een Anna!'. Mooi hoor! En zo met Avalon erin helemaal!

* Brighteyes heeft toevallig gisteren en vandaag weer een blokje om gelopen met Sasha en Anna...
pi_63809219
Owlet .

Wij gaan morgen met Mirte en Manon op pad ;-). Kerstmarkt in het durrup en ik ga me echt niet met wagen en al door de drukte wringen...
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:37:57 #198
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63811148
Ik kreeg van Sint een Storch Johannes. Hij is goedgekeurd door zoonlief!
Lekker douchen!
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2008 @ 21:05:20 #199
141844 Macka66
pi_63811735
Sjak, dat heeft Sint heel mooi bedacht voor je! En dat gedicht was ook goed.
Johannes is een onderschatte kleurstelling, rustig maar zo stoer. Lief is erg gesteld op de onze.
pi_63812588
Dat is een leuk cadeau sjak!

Avalon ziet er ook weer prachtig uit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')