abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 20:20:43 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63574981
DIe TA vind ik allemaal onzin. Maar goed.

Dat we in een bear market zitten is duidelijk. Het gaat er echter niet om wat de koersen het afgelopen jaar gedaan hebben, maar wat ze gaan doen. En de beurs loopt op de economie vooruit.
The End Times are wild
pi_63575677
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:

Dat we in een bear market zitten is duidelijk. Het gaat er echter niet om wat de koersen het afgelopen jaar gedaan hebben, maar wat ze gaan doen. En de beurs loopt op de economie vooruit.
Kan zijn, maar ook met de depressie heeft de beurs pieken vertoond. De mensen die het allemaal zogenaamd zouden moeten weten zijn het slechts over 1 ding eens: Niemand heeft dit ooit gezien. Tenminste, dat hoor ik ze unaniem zeggen. Ook de analisten die beweren dat het ergste al voorbij is.
pi_63576687
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:

Idd. Als je nu instapt, zit je op lange termijn iig goed, tenzij de economie zo op zijn gat gaat dat het 5 jaar duurt voordat de beurzen weer opkrabbelen. Ik verwacht niet dat het zo lang gaat duren. Er worden wel vergelijkingen met de crisis van 1929 getrokken, maar de economie zat toen anders in elkaar en er werd anders gereageerd door de regeringen.
Met nu instappen heb je wel de kans dat de absolute bodem niet bereikt is, maar of dat erg is, is punt twee. Sowieso is erg moeilijk te bepalen wat de absolute bodem is. Dat weet je pas achteraf.
En de meeste van de analisten worden nog altijd verslagen door die aap op Wallstreet die met dartpijltjes naar een bord gooit, dus om die nu zo serieus te gaan nemen.
niet dat ik er meer verstand van heb overigens, maar de meesten in dit topic zitten ook niet
pi_63576741
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Als je nu instapt, zit je op lange termijn iig goed, tenzij de economie zo op zijn gat gaat dat het 5 jaar duurt voordat de beurzen weer opkrabbelen. Ik verwacht niet dat het zo lang gaat duren. Er worden wel vergelijkingen met de crisis van 1929 getrokken, maar de economie zat toen anders in elkaar en er werd anders gereageerd door de regeringen.
Met nu instappen heb je wel de kans dat de absolute bodem niet bereikt is, maar of dat erg is, is punt twee. Sowieso is erg moeilijk te bepalen wat de absolute bodem is. Dat weet je pas achteraf.
En de meeste van de analisten worden nog altijd verslagen door die aap op Wallstreet die met dartpijltjes naar een bord gooit, dus om die nu zo serieus te gaan nemen.
niet dat ik er meer verstand van heb overigens, maar de meesten in dit topic zitten ook niet
Wat werd er toen anders gedaan dan? Naar mijn idee en informatie is de oorzaak hetzelfde (kredietexplosie in de jaren ervoor) en de reactie hetzelfde (regeringen redden banken en blijven maar geld pompen in de economie)....
pi_63577220
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De TA werkt alleen goed om gedane dingen te beschrijven. Overigens is het gebruik maken van de TA statistisch gezien beter dan gokken op aandelen. De TA is overigens wel een goed hulpmiddel om een keuze voor een aandeel te versterken. Als jij op je eigen manier een aandeel koopwaardig vindt, en daarna alle methode's van de TA die je kent er naast zet en alle TA's rood uitslaan is het het waard om nog even te gaan overwegen.

En het is overigens niet de meeste analisten die geld verliezen, dat geld voor iedereen die belegt. Sowieso zijn er maar heel weinig mensen die constructief jaar in jaar uit geld kunnen op de beurs.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_63577511
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat werd er toen anders gedaan dan? Naar mijn idee en informatie is de oorzaak hetzelfde (kredietexplosie in de jaren ervoor) en de reactie hetzelfde (regeringen redden banken en blijven maar geld pompen in de economie)....
De oorzaak is wel vergelijkbaar, alleen was het toen veel extremer en had ook een andere oorzaak(er werd massaal geleend om aandelen te kopen en toen de beurzen crashten kwamen veel mensen enorm in de problemen. Nu is het probleem primair veroorzaakt door de crash op de huizenmarkt. Ook erg, maar minder grootschalig als wat er toen is gebeurd. Je hebt namelijk iig nog iets met onderliggende waarde (als is de waarde minder dn je krediet). Met de crash in de aandelenmarkt had je toen een onderliggende waarde die nog maar 10% van je schuld was).
Anders is ook dat er toen veel meer protectionisme en minder open markten waren. De economie is veel globaler nu, wat betekent dat er veel meer potentie is om snel weer op te krabbelen (maar ook dat alle landen er veel sneller last van hebben).
Er ontstond toen massale werkloosheid, die alles nog eens veel erger maakte (en die massale werkloosheid was nog veel erger dan de werkloosheid die we in de jaren 80 hebben gehad).
Volgens mij was er toen trouwens niet direct een reactie van de overheden om geld in de economie te pompen, maar gebeurde dat pas toen de werkloosheid de pan uit rees, en kreeg je grootschalige werkverschaffingsprojecten (Hooverdam b.v.): Roosevelt met zijn New Deal, maar die kwam pas in 1932 aan de macht, dus 3 jaar na de start van de crisis.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 21:37:15 ]
pi_63579471
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De oorzaak is wel vergelijkbaar, alleen was het toen veel extremer en had ook een andere oorzaak(er werd massaal geleend om aandelen te kopen en toen de beurzen crashten kwamen veel mensen enorm in de problemen. Nu is het probleem primair veroorzaakt door de crash op de huizenmarkt. Ook erg, maar minder grootschalig als wat er toen is gebeurd. Je hebt namelijk iig nog iets met onderliggende waarde (als is de waarde minder dn je krediet). Met de crash in de aandelenmarkt had je toen een onderliggende waarde die nog maar 10% van je schuld was).
Anders is ook dat er toen veel meer protectionisme en minder open markten waren. De economie is veel globaler nu, wat betekent dat er veel meer potentie is om snel weer op te krabbelen (maar ook dat alle landen er veel sneller last van hebben).
Er ontstond toen massale werkloosheid, die alles nog eens veel erger maakte (en die massale werkloosheid was nog veel erger dan de werkloosheid die we in de jaren 80 hebben gehad).
Volgens mij was er toen trouwens niet direct een reactie van de overheden om geld in de economie te pompen, maar gebeurde dat pas toen de werkloosheid de pan uit rees, en kreeg je grootschalige werkverschaffingsprojecten (Hooverdam b.v.): Roosevelt met zijn New Deal, maar die kwam pas in 1932 aan de macht, dus 3 jaar na de start van de crisis.
De massa-werkloosheid kunnen wij ook gaan ervaren. Ligt er helemaal aan hoe lang dit duurt.

Mensen hebben massaal geleend om aandelen te kopen. Dat heeft de woekerpolis affaire wel bewezen. Vele mensen hebben nu nog immer een beleggingshypotheek waar ze niet vanaf kunnen aangezien de waarde hiervan ontzettend is gedaald.

Overheidsprojecten om werk te verschaffen is geld in de economie pompen

De economieën zijn nu nog relatief open (zie alle embargo's en subsidies voor een verklaring van het relatief gedeelte), maar het schijnt zo te zijn dat Obama ernstig pro protectionisme is.

De jaren 80 waren idd peanuts in vergelijking, maar daar had ik het ook niet over

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 22:18:22 ]
pi_63579915
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De massa-werkloosheid kunnen wij ook gaan ervaren. Ligt er helemaal aan hoe lang dit duurt.
Het kan, maar zolang die er niet is, is er een essentieel verschil met 1929.
quote:
Mensen hebben massaal geleend om aandelen te kopen. Dat heeft de woekerpolis affaire wel bewezen. Vele mensen hebben nu nog immer een beleggingshypotheek waar ze niet vanaf kunnen aangezien de waarde hiervan ontzettend is gedaald.
Maar die hebben onderliggend nog een huis. Da's iig wat. Zolang je de hypotheek kunt betalen, hoeft dat geen probleem op te leveren. In 1929 had je alleen maar de aandelen met geleend geld. Die waren niets meer waard. Massale werkloosheid deed de rest.
quote:
Overheidsprojecten om werk te verschaffen is geld in de economie pompen
Klopt maar met de crisis van 1929, deed de overheid pas na een paar jaar wat. Nu doen ze dat direct. Toen de overheid destijds geld in de economie begon te pompen, krabbelde het ook op.
quote:
De economieën zijn nu nog relatief open (zie alle embargo's en subsidies voor een verklaring van het relatief gedeelte), maar het schijnt zo te zijn dat Obama ernstig pro protectionisme is.
Dan nog is de economie nu veel opener dan toen. Destijds hanteerde landen ook nog de goudstandaard, pas toen die was losgelaten ging het beter. Dat was ook de reden dat het herstel in Nederland veel langer duurde, want Colijn hield lang vast aan de goudstandaard.

Anyway: volgens mij zijn er wel overeenkomsten met toen, maar ook heel veel verschillen.
quote:
De jaren 80 waren idd peanuts in vergelijking, maar daar had ik het ook niet over
Ik ook niet (of eigenlijk wel, maar alleen als vergelijking qua werkloosheid. Een werkloosheid zoals in de jaren 80 zie ik ook nog niet direct gebeuren, en 1929 was nog veel erger). Zoiets als dit:
quote:
Het Bruto Nationaal Product van de VS daalde in 1930 40%. Toen eind 1931 de economie stabiliseerde — voornamelijk omdat de prijzen niet verder konden dalen en de consument gedwongen was zijn geld uit te geven — bleek de welvaart dat jaar met nog eens 10% te zijn afgenomen.
zie ik nog niet direct gebeuren.
Bron
Maar ik kan het mishebben natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 22:27:50 ]
pi_63585439
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het kan, maar zolang die er niet is, is er een essentieel verschil met 1929.
[..]

Maar die hebben onderliggend nog een huis. Da's iig wat. Zolang je de hypotheek kunt betalen, hoeft dat geen probleem op te leveren. In 1929 had je alleen maar de aandelen met geleend geld. Die waren niets meer waard. Massale werkloosheid deed de rest.
[..]

Klopt maar met de crisis van 1929, deed de overheid pas na een paar jaar wat. Nu doen ze dat direct. Toen de overheid destijds geld in de economie begon te pompen, krabbelde het ook op.
[..]

Dan nog is de economie nu veel opener dan toen. Destijds hanteerde landen ook nog de goudstandaard, pas toen die was losgelaten ging het beter. Dat was ook de reden dat het herstel in Nederland veel langer duurde, want Colijn hield lang vast aan de goudstandaard.

Anyway: volgens mij zijn er wel overeenkomsten met toen, maar ook heel veel verschillen.
[..]

Ik ook niet (of eigenlijk wel, maar alleen als vergelijking qua werkloosheid. Een werkloosheid zoals in de jaren 80 zie ik ook nog niet direct gebeuren, en 1929 was nog veel erger). Zoiets als dit:
[..]

zie ik nog niet direct gebeuren.
Bron
Maar ik kan het mishebben natuurlijk.
Waar het op neer komt, is dat het spannende tijden zijn en worden

Weet iemand hoe de AEX straks gaat openen? NY staat ligt in de min op de futures....
pi_63585663
Na zo`n groen dagje weten we allemaal wat dit gaat betekenen.

morguh trouwens
pi_63585752
Denk dat het ergste nog komt, tot aan mei ..juni lopen er nog orders, daarna hebben weinig bedrijven nieuwe opdrachten,,in de bouwwereld., wat ik zo hoor van collega bedrijven.
winkels klagen nu al, huizen worden momenteel niet verkocht.
worden mensen ontslagen, dan gaat het snel, hyptheken die niet betaald kunnen worden.
we krijgen dan gewoon een sneeuwbal-effekt,
pi_63586448
Er schijnt nieuws te komen van het CBS over de conjuctuur en de uitzendbranche. Ook krijgen we in-/deflatie & werkeloosheids cijfers in Europa... Kan een interessante dag worden.

Heeft iemand de agenda van de vs?
pi_63586722
Zelden zo'n vlakke opening gezien .

Die cijfers van het CBS zullen echt niet veel invloed hebben, maar die van Europa kunnen nog interessant worden. Uit Amerika geen cijfers vandaag.
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:42:26 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63587576
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:13 schreef edwinh het volgende:

[..]

je kan wel zien dat de bodem wat uitvlakt. maar we zitten nog altijd in een bear market.
Oh, LOL, ik dacht even dat dit sloeg op die foto van Kroes.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63587635
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:05 schreef pberends het volgende:
Zelden zo'n vlakke opening gezien .

Die cijfers van het CBS zullen echt niet veel invloed hebben, maar die van Europa kunnen nog interessant worden. Uit Amerika geen cijfers vandaag.
Hoe laat komen die cijfers?
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:10:43 #266
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63588211
Damn, gaat de AEX nu toch weer omhoog? Die turbo's short mogen onderhand wel eens geld op gaan leveren...
Vijf dagen stijgen op Wall Street is niet realistisch, mensen!
pi_63588613
Koersen @ DFT zijn nu ook realtime . http://www.telegraaf.nl/dft/streamingkoersen/aandelen/

Nu nog de koersen van de AEX op Google Finance....
pi_63588615
op beurs.nl staat er toch echt een klein verliesje...
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:31:09 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63588687
Die streamingkoersen op DFT zijn wel tof! Lekker achteroverleunen en kijken. En alles RT
The End Times are wild
pi_63588784
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:31 schreef LXIV het volgende:
Die streamingkoersen op DFT zijn wel tof! Lekker achteroverleunen en kijken. En alles RT
idd, de eerste (gratis) tracker die het hier daadwerkelijk real-time doet... Tnx
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:39:24 #271
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63588899
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:31 schreef LXIV het volgende:
Met bijna dezelfde lay-out als Binck, maar bij DFT zijn ze een stuk sneller.
Geen bied- en laatkoeren natuurlijk.

Oh, en nu gaan we de goede kant op...
pi_63588947
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met bijna dezelfde lay-out als Binck, maar bij DFT zijn ze een stuk sneller.
Geen bied- en laatkoeren natuurlijk.

Oh, en nu gaan we de goede kant op...
zwarte vrijdag (wederom)?
pi_63588973
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:41 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

zwarte vrijdag (wederom)?
Yep
pi_63589194
Rtlz.nl heeft ineens ook streaming koersen, aldus de ticker .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63589249
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:42 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Yep
Dat sowieso ja. Maar dat kan ook hele andere problemen opleveren.

Maar ik doelde eigenlijk op iets anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')